Bezpečnost
Stejsn
4
bezmozgog :no:
Přejít do diskuze
To by nebola Lancia, keby nezačala horieť. Riziko úrazu plameňom je pri Lancii aj tak malé, pretože to by musela byť najprv pojazdná, aby mohla niekde nabúrať. >😒]
Myslíš, že budou dělat svolávačku kvůli tomu, že při bouračce může chytit? To může chytit každý auto, ty jako konstruktér můžeš jen minimalizovat riziko, ale vyloučit, že se něco neschruje tak, že auto chytne nemůžeš.
Za 11 měsíců má FCA nárůst 6,8 %, což je nejlepší výsledek z velkých koncernů. Že to zachraňuje hlavně Jeep a Ram je ale pravda. I když nárůst Chrysleru je taky slušný.
Jo Bariku, to je problém tvých komentů a předpovědí. Pořád jen nebýt toho a nebýt tamtoho, tak mám pravdu. Zatímco FCA od vstupu Fiatu do Chrysleru v USA stále roste a zvyšuje svůj tržní podíl navzdory tvým předpovědím.
Celkový růst FCA v USA oproti listopadu 2014 o 3%. GM o 2% a Ford o 0,3%. Jo takže slušný, opět zvýšení tržního podílu. 😉
No, v zásadě souhlasím. Přijde mi to víc legrační, tenhle článek, než že by avizoval nějaké drama.
Přesně jak píšeš.
A přitom by stačilo naučit software rozlišit, že na autě probíhá crash-test a vypnout elektriku, nebo tak něco.
😉
Nesouhlasím jen s tím, že Ypsilonka není Lancia. Je, a krásná. Píšu na blogu své zážitky s Lancií letos v Římě - a veskrze pozitivní. Z mého pohledu je věčná škoda jen to, že je jediná.
😒
Přesně jak píšeš.
A přitom by stačilo naučit software rozlišit, že na autě probíhá crash-test a vypnout elektriku, nebo tak něco.
😉
Nesouhlasím jen s tím, že Ypsilonka není Lancia. Je, a krásná. Píšu na blogu své zážitky s Lancií letos v Římě - a veskrze pozitivní. Z mého pohledu je věčná škoda jen to, že je jediná.
😒
Tak to je ostudný výsledek...hlavně by mě zajímalo, zda chystají svolávačku na již prodané vozy.
Kvůli zkratované baterce? Nedělal bych z toho bulvárního nadpisu takovou tragédii. Jakkoliv si o Ypsilonce myslím své a dle mého to není auto, které by zasloužilo logo Lancia, tak výsledek Euro NCAP testu nemá u mě žádnou váhu. Životní prostor posádky zůstal neporušen, hodnocení "nutného zla" v podobě různých asistentů stejně jako náraz do ***, kterej bude přebíhat na červenou, mi je ukradenej. A jestliže vyzkratovaná baterka zapálila brzdovou kapalina, tak věřím tomu, že půjde o skutečně velkou náhodu, která by se mohla stát i u jiných aut. Pochybuji, že kdyby k tomu došlo při testování auta v továrně ještě před spuštěním výroby, že by to neupravili. Prostě zrovna u tohodle kusu byla smůla, že se to stalo během testu Euro NCAP a pak se to u dalších stovek nehod stát nemusí.
Neviděl bych výsledek tak černě. Kabina zůstala stabilní, neprolomila se střecha ani podlaha. Btw. v Seicentu jezdím 6 let, do města ideální auto. A že to není tank se super pasivní bezpečností? Zase má vysokou bezpečnost aktivní, což považuji za mnohem důležitější. Z dnešních bezpečných aut není přes malá okna a dvojité silné A sloupky vůbec vidět, takže sice jsou bezpečná, ale zase mnohem víc bourají. Btw. paradoxně znám člověka, který se hodně drsně vyboural v Seicentu, šel i přes střechu a vylezl jen s oděrkami. Seicento na odpis. Naproti tomu rodina známých bourala v Meganu (tehdy nejbezpečnějším autě) a na zadních sedadlech jedno dítě mrtvé a jedno těžce zraněné. A to pouze sjeli do příkopu. Je to celé asi hlavně o štěstí - koho mají pověsit, ten se neutopí...
Fiat 500 získal v roku 2007 5 hviezdičiek a Ford Ka o rok neskôr 4 hviezdičky. Myslíte, že už v 2011 by Ypsilon dopadol tak biedne, alebo sa to až teraz zhoršilo?
Ešte pre zaujímavosť predajné čísla tejto trojky za rok 2014😒br />
Fiat 500: 180 403 (po nábehu v roku 2008: 177 680) údaje bez U.S. trhu
Lancia Ypsilon: 61 396 (na začiatku v 2011: 61 474)
Ford Ka: 52 854 (na začiatku v 2009: 108 342)
Výroba Ka-čka je už zrejme ukončená, na vlakoch stretávam len 500-ky a Ypsilony
Ešte pre zaujímavosť predajné čísla tejto trojky za rok 2014😒br />
Fiat 500: 180 403 (po nábehu v roku 2008: 177 680) údaje bez U.S. trhu
Lancia Ypsilon: 61 396 (na začiatku v 2011: 61 474)
Ford Ka: 52 854 (na začiatku v 2009: 108 342)
Výroba Ka-čka je už zrejme ukončená, na vlakoch stretávam len 500-ky a Ypsilony
stačí hledat na netu 😄
podíl na trhu USA 1-10/14😒br /> GM: 17,7%
FCA: 12,6%
USA 1-10/15😒br /> GM: 17,7%
FCA: 12,8%
podíl na trhu USA 1-10/14😒br /> GM: 17,7%
FCA: 12,6%
USA 1-10/15😒br /> GM: 17,7%
FCA: 12,8%
Pokud mam postavený úspěch JEN A POUZE na SUV a pikapech, tak je to hodně krákozraké a je to přesně to, nač us značky dojely. Je to jen otázka času.
A v čistě v těch cars, tedy osobákách tedy FCA v USA opravdu neválí a v listopadu teda už vůbec ne.....
A v čistě v těch cars, tedy osobákách tedy FCA v USA opravdu neválí a v listopadu teda už vůbec ne.....
Tak ji snad predelaji.
Neverim tomu, ze je jim to jedno.
A obecne nemuze byt duvod-kdyz 500 je v pohode.
Neverim tomu, ze je jim to jedno.
A obecne nemuze byt duvod-kdyz 500 je v pohode.
V průběhu výroby každého modelu proběhne mraky úprav v procesu výroby i designu některých dílů a svolávačka se kvůli tomu svolává velice zřídka. Takže ani tady bych žádnou nečekal.
Pořád platí ta moje poučka. Prodal jsi o 5% víc a trh stoupl o 6% - tvůj tržní podíl se zmenšil. Trh stoupl o 4% - tvůj podíl se zvětšil. Bez ohledu na absolutní čísla.
JJ to netvrdím, jen to, že Lancia (bohužel) už leta strádá a stojí v podstatě jen na jednom, tomto modelu. Tak jestli má smysl ještě něco upravovat, bude to stát peníze 😉
Když kvůli tomu chystají i změny ve výrobě, pak je rozhodně na místě i svolávačka již vyrobených vozidel.
No jde o to jestli se to při současné produkci vůbec vyplatí, navíc se víceméně prodává rozumně asi jen v Itálii... 😉
No to můžeš uhořet v každým autě. Nejbezpečnější seš v dieselu nebo v autě na plyn s prázdnou benzínovou nádrží 😉
No ano i ne. Z celkového počtu prodaných aut na tom trhu máš jeden rok jako koncern nějaké procento z trhu a druhý rok taky nějaké procento. I když jsi druhý rok prodal o něco víc než ten první, podíl na trhu může být menší.
Ale to je vlastně o ničem, chce to ta US čísla 😄
Ale to je vlastně o ničem, chce to ta US čísla 😄
Podělal. Základní poučka je strašně jednoduchá. Trh roste o x%. Pokud jedna značka roste o y větší než x, pak roste její tržní podíl. Pokud roste o y menší než x, pak její tržní podíl klesá, bez ohledu na absolutní čísla.
Ve tvém případě může tržní podíl obou růst, nebo obou klesat, nebo může tomu se 3% růst a tomu se 2% klesat, pokud trh roste třeba o 2,5%. Nikdy ale nemůže nastat to, že by ten se 2% zvyšoval tržní podíl a ten se 3% ztrácel.
PS: tržní podíl je podíl, tj. je to hodnota v procentech... v tom si snad rozumíme.
Ve tvém případě může tržní podíl obou růst, nebo obou klesat, nebo může tomu se 3% růst a tomu se 2% klesat, pokud trh roste třeba o 2,5%. Nikdy ale nemůže nastat to, že by ten se 2% zvyšoval tržní podíl a ten se 3% ztrácel.
PS: tržní podíl je podíl, tj. je to hodnota v procentech... v tom si snad rozumíme.
V tvém modelovém případu máš pravdu. Tržní podíl zvýší oba, ale ten větší hráč o víc. Jinak ano, závisí to na vývoji celkového trhu.
Ten, kdo roste o 3%, za předpokladu, že jsou na trhu jenom oni dva. Jinak to záleží na tom, jak se celkově vyvíjí trh.
Nevíme o jak velký koláč se jedná, ale jeden roste o 60tis aut a druhý o 15tis aut. Z teoretického koláče 10mil aut při stagnaci ostatních značek je to nárůst podílu o 0,37%u GM a 0,11% u FCA. A čím víc budeš započítávat růstů ostatních značek, tím menší podíl na trhu FCA bude mít. Snad jsem to nepodělal 😄
Čísla neznám, ale kdo zvyšuje tržní podíl? Ten který roste o 2% z např. 3mil vozidel, nebo ten co roste o 3% z např. 0,5mil vozidel? 😉
>😁 >😁 >😁 NO, drsný. Navíc po pohledu na listopadové výsledky v USA asi fiat moc důvodu k radosti nemá. Osobáky pokles 22% proti 11/2014. Slušnýý >😁
Nebýt Jepu a mizernýho 1% RAM, maj všude pokles, takže se směj, ale směješ se špatně >😁
Už i 200 došeldech no, spolu s tradičně úspěšným Dartem fakt hodně silná sestava osobáků, japonci , koejci i GM už se třesou strachy >😁
A podívej se na chevrolet colorado a jeho boom a co v tomhle segementu má FCA. Velký kulový >😒]
Už i 200 došeldech no, spolu s tradičně úspěšným Dartem fakt hodně silná sestava osobáků, japonci , koejci i GM už se třesou strachy >😁
A podívej se na chevrolet colorado a jeho boom a co v tomhle segementu má FCA. Velký kulový >😒]