Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Ada je zase tady
Zase jeden zničený rendlík
| 4. 12. 2015 08:24
Takové obrázky vždy potěší :-)
Zase jeden zničený rendlík
| 4. 12. 2015 09:43
V tomto jedine súhlasím, že bol zlikvidovaný rakovinomet 1.5dci ...
Zase jeden zničený rendlík
| 4. 12. 2015 13:54
A ty si si akých sadzí šnupol, že trepeš také kraviny...?
Talisman
| 4. 12. 2015 08:29
Nic jiného ani nikdo nečekal,zvlášť u lídra třídy :yes: :yes:
Talisman
| 4. 12. 2015 13:55
Preháňaš ako vždy.
Avatar - Dylan McKay
30 minut v Talismanu
| 4. 12. 2015 09:03
Ve Frankfurtu jsem se do Talismanu zamiloval. Podle mého skvělý krok! :yes:
30 minut v Talismanu
| 4. 12. 2015 11:01
Jsem opravdu velmi zvědavý na reál. Ale tvé citové vzplanutí chápu :-) V té krychlovité designové modro-hnědo-sříbrné šedi je to výtečné zpestření i pro mne...
30 minut v Talismanu
| 4. 12. 2015 11:06
... A hlavně ta p*ča na frňáku... ;-)
30 minut v Talismanu
| 4. 12. 2015 11:08
Nevypadá tak, Kuny. Věř mi... ani trochu tak nevypadá... je hezčí a voní
30 minut v Talismanu
| 4. 12. 2015 11:23
Když myslíš, mám tři děti, něco o tom vím... No prostě každému podle jeho libosti, mně se design vozů Renault obecně nelíbí (což je čistě individuální hledisko), to jejich logo prostě v ČR má i jistý vedlejší význam...
30 minut v Talismanu
| 4. 12. 2015 12:58
Nepochybuji, že znalost máš (tři děti, hmmm, to jest odvaha zasluhující respekt :yes: ). Jen mně s odpuštěním tohle neustálé "zaměňování tvarů" v souvislosti se znakem Renaultu zkrátka přijde trapné a zbytečné. Neoriginální... víš, jak to chci říct.
30 minut v Talismanu
| 4. 12. 2015 13:03
Jo, chápu Tě. Jsou auta, která Tě designem osloví, jsou auta, kterých si nevšimneš. Renault u mě patří do té první kategorie, bohužel mě ale oslovuje negativně (což samozřejmě vůbec nic neznamená, to je individuální pocit). No a k tomu ta laciná frnda na kapotě - prostě tohle, když řeknu, tak je každému jasné, že se mi Renaut nelíbí a nemusím tu o tom psát slohy ;-)
30 minut v Talismanu
| 4. 12. 2015 13:56
To keď povieš(napíšeš), každému je jasné, že si primitív.
30 minut v Talismanu
| 4. 12. 2015 14:04
Samozřejmě, a vtipům od Izera se zasměješ nebo nejsi primitiv?
30 minut v Talismanu
| 4. 12. 2015 11:24
Zabils >:-[] :yes:
30 minut v Talismanu
| 4. 12. 2015 11:06
Ty voe, autofilie... ;-)
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 09:18
Tak za mě jedno obrovské mínus.

Když už ho má skoro každý Superb a Fabie, Passat i pro ochranu chodců a nejinak to bude u nového Golfu...

Vím, že se dá objednat, ale v této třídě to je už snad standart.
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 11:23
Hm, "skoro" každá Fabie... "i pro ochranu chodců" - a to jako systémy konkurence neumějí? A to to jako bude mít každý Passat a každý Golf? Hm, asi dobrej oddíl.

Hele a jedna malá otázečka jednoho bezvýznamného diskutéra co těmhle fíčurám nerozumí - proč si u OIII a mám dojem, że i u Superbu - a to je můžu nakonfigurovat klidně za mega, musím vždy připlácet za takovou blbost jako je tempomat? To v těchto třídách není standard? IMHO i končící Megane III nabízí od roku 2010 tempomat v základu. Ano, slyšíš dobře, i v úplném základu (který obsahuje i manuální klimu, plný počet airbagů i ESP, které před pár lety rozhodně u konkurence standardem nebylo a i jiné vychytávky, např motorový základ plně dostačující pro běžný provoz v jakémkoli režimu...)

Ps.: Schválně, kdo má aut. brždění ve střední coby standard? Dost by mě to zajímalo.
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 11:30
Jj, to je fakt, Megana jsem měl zapůjčeného, co jsem měl v opravě Das Auto... Byl to základní model, tempomat tam sice měl - spínač umístěn naprosto k*k*tsky na tunelu mezi ruční brzdou a loketní opěrkou, ale kde se nastavuje rychlost jsem nezjistil. Ani jsem to moc nezjišťoval, protože je to jeden z prvků, který v autě této třídy valná většina řidičů prakticky nevyužije (mě nevyjímaje). Nebudu samozřejmě obhajovat chudé výbavy Škodovek, ale ta výbava toho Meganu v základu je z mého úhlu pohledu také tristní a tempomat to fakt nespraví.
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 11:40
Sám seš k o k o t.
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 12:10
A nějaký lepší argument by nebyl? >:D
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 12:20
To víš že jo, chudáčku...
Avatar - Blue Sun
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 11:43
Ty nejezdíš po dálnici?
A ke spínači... chápu, že v Das Auto musíš zapínat tempomat pokaždé znovu, nám Renaultistům stačí jednou přepnout ten "nepraktický" spínač a od té doby se o něj nestarat.
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 12:23
Jezdím po dálnici, využívám ho málokdy, Renault Megane není typický dálniční koráb. Ale užití je opět individuální, myslím, že pouze pro velmi malý počet zákazníků je "tempomat v základu" argumentem pro Megana.

P.S. K čemu tam to tlačítko je, když ho nepotřebuješ?
Avatar - Blue Sun
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 12:49
Potřeboval bych ho, kdybych byl euroretard a ve městě musel používat omezovač rychlosti. Ale jelikož mám ještě zbytky svéprávnosti a inteligence, umím to i bez něj.
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 12:52
:-) Dobře, a k čemu tam teda je?

P.S. Mýlíš se, že v Passatu to musím pokaždé zapínat. Mám to ovládané tlačítkem na volantu a pamatuje si to poslendí stav při nahození auta.
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 14:47
Rodiče byli sourozenci nebo máš jen nízké IQ? Z toho co napsal jasně vyplývá ze to není žádný vypínač, ale pouze přepínač mezi tempomatem a omezovačem rychlosti . N'est-ce pas?
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 16:02
Hele, tak si napřed projdi rodokmen svých rodičů, ju? Nevím, kde jsi to odtušil, co přesně to v tom Meganu je, ale budiž Ti pro info, že je to kolébka se třemi polohami - limiter, vypnuto, tempomat. Ju?
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 17:26
A ty to neumíš pravou rukou přepnout. Podle tebe je to asi lepší zapínat k o k o t e m. I tak se to dá. S tímto přístupem se však raději nevyjadřuj k ergonomii.
Systém automatického nouzového brždění
| 5. 12. 2015 01:23
tak to zkus, zapnout to kok@tem. kdyz myslis, ze se to da. bude to docela legracni scena.
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 11:50
A jak si tedy představuješ "dostačující" základ v C segmentu? Ten Megan III má mimo jiné v tom základu atmo 1.6 110 HP (před faceliftem tam bylo 100 hp), šestikvalt (velmi dobré řazení), komplet ovládání rádia pod volantem, palubní počítač atd. atd. Schválně si vyjeď cenník a vezmi v úvahu, že v reálu půjdeš i s kombíkem hluboko, hluboko pod 300, hb k 250. A pak stejně nakonfiguruj OIII, dle mého nejpředraženější auto našeho trhu v rámci mainstreamu... Nebo vlastně klidně i Fabii.

A k tomu tempomatu - je tvoje blbost,že si nepřečteš návod, či se při přebírání vozu nezeptáš. Ten spínač je tam pouze proto, aby přepínal tempomat mezi stavy "on" "off" a "omezovač rychlosti" jež je také standardem. Drtivá většina majitelů to zmáčkne pouze jednou, do polohy "on", žádná připitomělá aktivace při každém startu. Ovládání samotné je zcela standardně na volantu. Ano, jsou to ty čtyři čudle co tam zbyly, neboť rádio (i s handsfree) se ovládá - a to velmi dobře - pod volantem.

Aneb jak vzniká dojem ze špatné ergonomie - návody nečteme, na nic se neptáme, přemýšlet o tom nechceme ale na diskuzi na ACZ to zkritizujeme... Ach jo.
Ps.: O tom "nevyužití" tempomatu v této třídě - to si děláš srandu, ne?
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 12:47
Tak každý máme jiná přání, že jo, ale pro mě v dostačujícím základu nesmí chybět automatická klimatizace, vyhřívaná zrcátka, autorádio, co rozumně hraje (a ne to šumidlo v Meganu), handsfree a ideálně atmosférická jednašestka - tu nemá dnes už ani Renault (má oturbenou 1,2). Neříkám, že tohle jiná auta v základu mají, to jsou prostě moje požadavky.

Měl jsem půjčen konkrétní kousek 1,2 TCe 85kW, 6stp. manuál, grandtour - rozhodně nesdílím Tvé nadšení, že by to auto mělo dobré řazení (ta páka tam zapadá na jednotlivé kvalty tak nějak přibližně - nicméně tahle 1,2ka má určo jinou skříň než původní atm. 1,6tka), volant není volant, ale kormidlo - furt musíš korigovat kurz "vozidla". Brzda měla naprosto nepředvídatelné chování - buď se neděje nic nebo brzdí jak o život - myslel jsem si, že to je o zvyku, ale ne, neustále mě svým záludným chováním překvapovala. Pozitivem je příjemně se chovající motůrek (jakou bude mít životnost netuším - je to přeci jen malé turbo), dalším negativem pak nepohodlí a hluk, antiergonomické zpracování některých prvků (ovládání telefonu schované pod volantem tak, že na něj není vidět, přístrojový štít sklopený tak, že se nepřesně odečítá z otáčkoměru, autorádio velmi nízko s titěrným ovladačem hlasitosti s funkcí mute, kterou při změně hlasitosti na ne úplně sametově rovné silnici neustále zapínáš, k*k*tsky umístěné tlačítko tempomatu a v neposlední řadě páčka blinkrů velmi citlivá na přepnutí na dálková světla - předjížděcí manévry jsem standardně zahajoval přátelským bliknutím na "soupeře" :-)))

A k tempomatu, jak už jsem psal, auto jsem měl na týden a půl jako náhradní vůz, nepotřeboval jsem ho, je ale blbost Renaultu, ne moje, že ovládání tempomatu není intuitivní a že si musíš napřed vytáhnout knížku, abys mohl ovládat něco tak trapně jednoduchého, co v každém normálním autě zvládneš bez potíží. Jo a že si musíš najít knížku, abys zjistil, že pod volantem je ukryt ještě nějaký bazmek, který normálně není vidět, to už je fakt trapné. Neříkám, že se na to nedá třeba zvyknout, ale to vůbec neznamená, že je to uděláno dobře. Není. Jedním z kritérií dobré ergonomie je rovněž intuitivita. Ta je v tomto autě velmi mizerná.

ad. P.S. A co bych s tím tempomatem asi dělal? Ráno rozvoz dětí po městě, cesta po městě do práce, odpoledne cesta po městě do supermarketu, to každý všední den, pak jsem jednou jel kolem Prahy - ucpaná jižní spojka, plné dálnice... Byl jsi někdy na americkém středozápadě? Tam máš super podmínky na používání tempomatu, v ČR je jeho použitelnost silně omezená. Ale znova opakuju, já ho nikomu vymlouvat nebudu, pouze trvám na tom, že mít to v C segmentu v základu je plusem pouze pro naprosté minimum potenciálních zákazníků.
Avatar - Blue Sun
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 12:51
Jasně, takže vidlák, který nevytáhne paty ze své díry bude poučovat ostatní o užitečnosti tempomatu... >:D >:D
Aneb klasika "neumím s tím, tak to zkritizuju"...
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 12:58
No nevím, za poslední tři měsíce jsem najezdil 11 000 km, což není málo, většinu po dálnici. Někde i tempomat používám (kde je volnější provoz), ale ty dlouhé štreky (800km+) jsem jel vždy se svým Das Autem. Pravda, tam bych použil tempomat i v tom Meganu, naštěstí jsem s tím Meganem na takhle dlouhou trasu nejel. Nicméně mám pocit, že Ti uniká smysl, toho, co o tempomatu píšu. Tempomat prostě není pro valnou většinu řidičů kritériem základní výbavy vozu této kategorie. Tečka.
Avatar - Blue Sun
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 13:01
Dělal sis průzkum, ty tečko?
Lidi, kteří podle sebe hodnotí svět, jsou skvělí...
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 13:06
Jel jsi někdy po normální silnici v ČR? ... Tam se totiž jezdí jakkoliv, jenom ne konstantně podle tempomatu. Nebo jsi trubka a nikdy jsi nebyl v reálném provozu? ... Upřímně, rozumně se dá v provozu v ČR používat až adaptivní tempomat.
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 13:40
Byl jsem v reálném provozu a tempomat běžně užívám.

Řídím skoro 20 let, najeto přes 500tkm.

Jsem trubka?
Avatar - Blue Sun
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 18:07
Ty se kroutíš hůř, než Kalousek... A ještě ke všemu všem ukazuješ, že neumíš ovládat vozidlo...
Avatar - moreczech
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 13:00
Myslím, že pogo26 i Blue Sun tě musí velmi dobře znát, protože jiný dojem z tebe nenabývám ani já, který tě neznám....
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 13:07
Co si o mě myslíš, je mi úplně fuk. >:-[]
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 13:38
Kuny, já nemluvil o tvé nebo mé minimální výbavě, já hovořil o základ výbavě Meganu, tzn. holobytu.

A tvé výtky bych shrnul do onoho okřídleného "mají to jinak než koncern, tak je to blbě." A s tím zásadně nesouhlasím.

- pravdu máš s tím rádiem, je to proto, že dovozce v nějakém pominutí smyslů konfiguruje Megany pro ČR bez výškových repro v palubce. Origo dostaneš pod tisícovku i s montáží a pak to hraje slušně

- ano, máš pravdu, 1,2 TCe už nyní je základ. Ještě nedávno tomu tak nebylo, byla to atmo 1,6 110Hp se stejnou převodovkou. Takže dnes základ 115 Hp, velmi kultivovaný, zatím bezproblémový motor se spotřebou 6,5l/100. Hm, to nevidím u auta pod reálných 300 jako blbou nabídku.

- se řazením já a ani většina majitelů nebude souhlasit.

- nekormidluji. Kormidloval jsem s Astrou H na německých dálnicích, např.

- brzdy nastupují brzo (dříve než u koncernu, +/- jako u Fiatu), já mám zase pocit že OIII "nebrzdí". Brzdy Meganu jsou krásně dávkovatelné a není problém

- nepohodlí + nevidíš na přístrojový štít - není to spíš o tom, že sis blbě nastavil posez? Přístrojovka je níž než je obvyklé. To neznamená že to je špatně, je to jinak. Jiní majitelé určitě potvrdí...

- ovládání pod volantem - chce se tomu na začátku věnovat. Až se s tím sžiješ, neměnil bys. Je tam i regulace hlasitosti, nechápu proč by ji řidič štěloval kolečkem, řidič ovládá rádio a handsfree kompletně pod volantem...

- tempomat jsem vysvětloval výše, nechápu co na tom nechápeš...

- s těmi blinkry jsem měl tenhle problém prvních 100km, partnerka nikdy. Od té doby se mi to nikdy nestalo a ovládání blinkrů není nepohodlné

- to auto fakt hlučné není, pokud mělo v motorovém prostoru komplet izolacy, kuny jsou potvory ;-)

Ke třetímu odstavci - návod studovat nemusíš. Stačí, když ti to někdo vysvětlí - 2 věty. A znovu říkám, stačí ho aktivovat jen jednou, ne při každém startu. Výhodou je minimální počet ovaldačů na volantu - 4 čudle, pouze na ovládání tempomatu, omezovače. A nepleť si intuitivitu s odlišností - já se ztrácím v Oktávce

K Ps.: já prostě používám tempomet velice často. Auto bez něj už nechci.

Stále mi přijde, že pleteš ergonomii s "tím, jak to má auto na které jsem zvyklý". A to je něco úplně jiného.
Pak tomu autu vytýkáš věci, na které majitelé nedají dopustit. Ochuzuješ pouze sám sebe.
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 15:58
K výbavám bych se nevracel, ptal ses, jak si představuju dostačující základ v C, na to jsem reagoval, určitě neříkám, že mi škodovka v základu vyhovuje více než Renault. Ne, ani ta mi nevyhovuje. Myslím ale, že Golf třeba už nic jiného než automatickou klimu nemá.

To shrnutí mých vítek je zavádějící, teď se bavíme o Renaultu, nicméně jsou mraky věcí, které mi vadí v koncernových vozech (nevyjímaje můj passat - namátkou třeba tlačítko hlasového ovládání, které po stisknutí zahlásí, že mám kontaktovat prodejce a doobjednat modul hlasového ovládání, ale o tom klidně někdy potom :-)

- rádio - ano, plochý zvuk, mrňavé repráčky - je to prostě láce, s tím nic nenaděláš (pochopitelně existují lepší verze)

- 1,2 TCe - já neříkám, že je to blbá nabídka (a teď to ani neporovnávám s konkurencí, ta má dnes obdobné motorizace), já mám auto tohot segmentu spojené s městským a příměstským provozem, kde trubo dostává akorát čočku (krátké jízdy, studené starty), osobně bych radši atmosférický motor (například onu vzpomínanou 1,6tku, u ní Ti turbo prostě odejít nemůže, byť by bylo sebespolehlivější).

- řazení mohlo být individuální, toto bylo zápůjční vozidlo, ale mělo jen 20 000km. Dá se na to zvyknout, ale prostě ve srovnání s ostatními vozi, co běžně jezdím (obvykle koncern, vše ostatní má už automat) je prostě takové nepřesné. To není subjektivní dojem, to je prostě fakt, ale tohle by pro mě osobně KO kritérium nebylo.

- No, tak Astra G a H byly povozy s perfektní směrovou stabilitou, to pardon. Já mám zkušenost s jedním konkrétním kusem Megane, takže bych to úplně zase nezobecňoval, ale prostě to bylo kormidlo s mdlou zpětnou vazbou. Normálně jezdím sharanem a passatem. Když sednu z passatu do sharanu, mám pocit že auto méně sedí, nechce se pouštět do zatáček. No a teď, když jsem jezdil toho Megana a pak jsem přesedl do sharana, měl jsem pocit, že sedím ve sporťáku, co reaguje na každé brnknutí volantu. Prostě takto gumovaté chování nemá ani sharan - a to podotýkám, že mám obě auta s dcc tlumiči a ten Megan je proti nim ještě kostitřas.

- brzdy? první cca centimetr zdvihu pedálu nedělá nic (asi zase rendlíkovská vůle nebo konkrétní kus), pak najednou začne jedovatě brzdit, blbě se hledá akurátní lehké přibrzďování (kdy potřebuješ rychle přejít onen centimetr nečinnosti a přibrzdit, ale ne zaflekovat).

- nepohodlí - no základní sedadlo stojí za vyližprd*l (ale úplně stejný pocit mám z octavie, neboj ;-), na přístrojový štít jsem viděl dobře, ale nelíbí se mi, jak je klopený, na displej počítače také koukáš přímo/kolmo a ne zešikma

- Ovládání pod volantem jsem objevil, neměl jsem čas ho zkoumat, vím, že na něm byla tlačítka k ovládání telefonu, zbytek nevím. Schovat to za volant je ale prostě úlet, na tom trvám. Netvrdím, že se na to nedá zvyknout. Ještě mě pobavilo dálkové ovládání jak od televize se čtyřmi tlačítky, které jsem musel nosit po kapsách. Zase se mi líbilo, že se to musí zasunout do štěrbiny (má to svoje přesně definované místo), ale nelíbilo se mi, že když jsem to jednou vyndal dříve, než jsem vypnul motor, tak potom motor nešel vypnout (musel jsem zase tuhle placku zasunout a pak teprve jsem motor mohl tlačítkem vypnout - pěkná šaškárna), přitom by klidně mohlo motor vypnout přímo to vyndání té karty.

- na tempomatu nechápu to, že jsem sice našel někde na tunelu kolíbku na vypnutí, zapnutí a omezovač (na toto místo to opravdu naprojektoval úžasný blb*c - to snad chápou i rendlíkovci, ne?), ale už jsem netušil, kde je další ovládání, kterým bych za jízdy měl nastavit rychlost. Ovládání na volantu nebylo nikterak označené, abych si to spolu spojil, to je ten mnou zmiňovaný deficit intuitivnosti. Dále jsem se s ním nezabýval, protože jak jsem psal, na svých trasách jsem ho fakt nepotřeboval.

- na blinkr si samozřejmě zvykneš, ale tady sám vidíš, že ta páčka je citlivá na nahodilé přepnutí na dálková světla

- Co se hluku týče, porovnávám to s tím, v čem momentálně reálně jezdím (tedy passat a sharan), proti nim to hlučný žentour bohužel je. Samozřejmě to srovnání není rovnocené srovnání, protože každé moje auto stálo cca trojnásobek. Motor je ale odhlučněný dobře, hluk šel hlavně od podvozku / kol + od vzduchu ve vyšších rychlostech.

- Ani u Passatu nemusíš tempomat aktivovat vícekrát než jednou :-), věřím, že stačí dvě věty, jak jsem Ti psal výše, není to řešeno intuitivně (na čemž trvám, ale to je jedno), u všech koncernových vozů intuitivita tempomatu spočívá v tom, že všechny prvky ovládání jsou na sdruženém ovladači, který vždy obsahuje ten dobře známý symbol ustálené rychlosti - jednou jsi objevil, všechno jsi objevil. Nikde už žádný další čudlík netřeba hledat.

- Tomu autu vytýkám pouze věci, které má výrazně horší než můžou být. Něco je pravda poplatné penězům (kolik to auto stojí - prostě ergo sedadlo a interiér v kůži za ty prachy nebude), ale spousta ostaního může být za stejné peníze lépe (třeba rádio nemusí mít titěrný kolíček ovládání hlasitosti s funkcí mute, sdružení ovladačů tempomatu může být intuitivně :-) seskupeno, volant nemusí být kormidlo, přístrojový štít může být kolmo na osu pozorování atd... a v neposlední řadě ten znak na čumáčku může být trošku decentněji ztvárněn ;-))

Prostě jsem s tím autem chvíli jezdil, všiml jsem si, že design se u Renaultu povyšuje nad ergonomii více než třeba u VW, někdy je to na škodu věci... Jo a klidně můžeme vzít příště passat, ten má také fůru much...
Systém automatického nouzového brždění
| 5. 12. 2015 00:23
"Schovat to za volant je prostě úlet"... Prosim tě kde má koncern schovanej tempomat? To je úlet, viď. >:D
Systém automatického nouzového brždění
| 5. 12. 2015 01:34
u sahranu mam viditelnou packu pod volantem, u tiguanu jsem to mel na leve pacce rovnez viditelne za volantem, na passatu to mam primo na volantu. akorat u rendlika jsem zatim videl ivladani schovane za volantem tak, ze musis hlavu strcit az za rovinu volantu, abys to videl, ze to tam je, nebo je to videt od spolujezdce. to jsou prosim fakta.
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 12:08
Abychom si rozuměli, VW moc nemusím a škodovku taky ne, takže jste myslím špatně pochopil můj komentář. Dle toho, co píšete, si myslíte, že jsem fanda VW a že to vyzdvihuji do nebes, jako spásu pro všechny. Pokud to berete takto, tak se prostě mýlíte.

Jsem pro každou "hloupost", co zvýší bezpečnost na silnicích (až Vám někdo blízký v autě umře, tak to možná pochopíte) i když je to občas omezující.

Myslím si že minimálně 90-95% Fábií v ČR ho má (všimněte si radárku ve spodní části auta), je hodně těžké potkat Fábii, která by ho neměla.

Superb pro ČR ho má v základu, takže 100%.

Passat ve většině případů taky, jelikož je dodáván pro business balíčky.

Mondeo pro fleet to má taky v balíčku.

Insignia je stará, nicméně u nové bych tipoval, že to bude samozřejmost.

Kupříkladu vozy pro Anglii je mají skoro všechny, jelikož u nich platí zvýhodnění u pojištění a podobné aktivity se začínají objevovat i u českých pojišťoven. ;-)
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 12:46
Začal bych tímhle - Maro, na tykačku. Tady to v diskuzích platí už roky a tykáme si všichni. A vítej na ACZ ;-)

Já Tě rozhodně nepovažuji za nějakého fanatika jedné značky (koncernu), k takovému silnému tvrzení si člověk musí být fest jistý...
Každopádně Ty jsi začal s VW, já nikoli a jen jsem v tom smyslu pokračoval. Aniž bych Tě z čehokoli podezíral.

A v jedné věci máš pravdu a já se omlouvám - ano, Fabia má skutečně Front Assist od výbavy Ambition. A já smekám.

Z Tebou jmenovaných D segmentu je evidentní, že v základu ho tedy má pouze Superb. A jelikož nevíme jak bude konfigurován Talisman u nás, počkejme si (na ofiko webu Renaultu zatím cenník není) a uvidíme, jak na tom bude oproti konkurenci ;-)

Cituji:
"Jsem pro každou "hloupost", co zvýší bezpečnost na silnicích (až Vám někdo blízký v autě umře, tak to možná pochopíte) i když je to občas omezující."
A já s Tebou úplně souhlasím. A je mi velmi líto, pokud jsi něco takového zažil...

Každopádně jsou systémy které někdy fungují až nebezpečně (přepínání dálkových u koncernu, ale i u Renaultu, ač tom to není tak hrozné, ale proto tuto funkci ve svém voze nemám - třeba u Mazdy funguje skvěle). A stejně tak to aktivní brzdění třeba u té Mazdy - schválně někdy najeď k parkovací závoře, zejména když spolujezdec drží kafe... ;-) Osobně si u některých systémů opravdu vybírám...

Každopádně vítej na ACZ a nic ve zlém - pouze ve vší slušnosti diskutuji. ;-)
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 13:16
OK, Ahoj :-)

S tou závorou je to dost zajímavé, o tom jsem ještě neslyšel.

S tím VW fans to píšu hned na rovinu, jelikož vím, jaké se tu potom rozjíždějí "nechutné" diskuse a pak si někteří jedinci nevidí do hu...úst ;-)

U toho Talismanu zatím známe jen jednu výbavu (osobně se mi líbí víc, než pašík), nicméně součástí té jedné jsou i led světlomety (dneska "luxusní" prvek výbavy podle mě, když bereme full LED v plném výkonu, né co představuje VW jako mezi krok mezi halogenem a těmi špičkovými LED) a z toho usuzuji, že mnohem obyčejnější asistent by měl být samozřejmostí...

Nicméně pro náš trh je nejpodstatnější škodovka (bohužel - prodejní rozmanitost) a ta to na druhou stranu již částečně splňuje (bohudík). Očekávám, že ho bude mít i octavia po faceliftu.

A ještě zpět k té základní výbavě. Tam nezbývá, než souhlasit. Klima by měla být i pro citigo v základu (ona tam v podstatě je, jelikož ji prodejce dohodí do výbavy zdarma, ale v ceníku nefiguruje no). :-|
Systém automatického nouzového brždění
| 4. 12. 2015 13:42
Jo, jo, naprostá shoda :yes:
Avatar - 3_diamanty
tak predsa
| 4. 12. 2015 10:09
aspon na nieco je ta 1,5 dci dobra ;-) .. fajn testik :yes:
tak predsa
| 4. 12. 2015 14:04
Ty si ten motor videl leda tak na obrázkoch, tak netrep.
Avatar - qwerty99
Plastove blatniky
| 4. 12. 2015 19:45
Ty jo uz jsem koukal u noveho meganu, ze blatniky jsou zase plastove ale u talismana bych to necekal :-)

setrit (na vaze / na nakladech) se musi at to stoji co to stoji a vlastne proc ne, kdyz to nema zadnej pevnostni vyznam a jen to kreje a dela dyzajn ;-)

qwerty

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku