Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi Q7 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 – Absolutní protiklady

Dvě velké SUV novinky, vrcholné vznětové motorizace, sedmimístná konfigurace… Dlouho jsem však netestoval rozdílnější automobilové osobnosti.
Zpět na článek
4. 12. 2015 08:43
4. 12. 2015 13:46
4. 12. 2015 15:31
4. 12. 2015 16:01
5. 12. 2015 08:35
29. 1. 2016 21:05
4. 12. 2015 08:51
4. 12. 2015 09:13
4. 12. 2015 13:02
4. 12. 2015 13:05
4. 12. 2015 19:18
5. 12. 2015 08:02
4. 12. 2015 15:33
4. 12. 2015 19:19
5. 12. 2015 09:39
5. 12. 2015 10:38
4. 12. 2015 09:06
4. 12. 2015 09:09
4. 12. 2015 09:15
4. 12. 2015 09:19
4. 12. 2015 09:21
4. 12. 2015 09:22
4. 12. 2015 09:27
4. 12. 2015 10:01
4. 12. 2015 15:38
4. 12. 2015 19:24
4. 12. 2015 10:33
5. 12. 2015 14:28
4. 12. 2015 09:10
4. 12. 2015 09:22
4. 12. 2015 09:19
4. 12. 2015 09:23
4. 12. 2015 09:29
4. 12. 2015 09:42
4. 12. 2015 09:43
4. 12. 2015 09:59
4. 12. 2015 09:40
4. 12. 2015 09:44
4. 12. 2015 09:58
4. 12. 2015 10:00
4. 12. 2015 11:24
5. 12. 2015 08:34
4. 12. 2015 09:46
4. 12. 2015 10:56
4. 12. 2015 11:04
4. 12. 2015 11:09
4. 12. 2015 11:21
4. 12. 2015 11:48
4. 12. 2015 15:57
4. 12. 2015 23:11
5. 12. 2015 17:04
4. 12. 2015 16:00
4. 12. 2015 22:56
4. 12. 2015 12:04
4. 12. 2015 15:05
4. 12. 2015 15:49
4. 12. 2015 17:35
4. 12. 2015 19:14
4. 12. 2015 21:39
4. 12. 2015 22:35
4. 12. 2015 14:29
4. 12. 2015 18:37
4. 12. 2015 22:57
5. 12. 2015 08:58
5. 12. 2015 17:32
6. 12. 2015 12:32
6. 12. 2015 01:24
6. 12. 2015 02:48
7. 12. 2015 09:19
6. 12. 2015 17:49
6. 12. 2015 20:10
7. 12. 2015 06:27
7. 12. 2015 09:18
7. 12. 2015 09:21
7. 12. 2015 13:28
7. 12. 2015 13:41
7. 12. 2015 22:00
7. 12. 2015 21:58
8. 12. 2015 09:54
7. 12. 2015 10:08
7. 12. 2015 13:40
7. 12. 2015 14:06
7. 12. 2015 14:37
7. 12. 2015 14:49
7. 12. 2015 14:54
7. 12. 2015 15:01
7. 12. 2015 15:08
7. 12. 2015 15:11
7. 12. 2015 15:30
7. 12. 2015 15:53
7. 12. 2015 16:00
7. 12. 2015 16:04
7. 12. 2015 16:11
7. 12. 2015 16:00
7. 12. 2015 16:05
7. 12. 2015 16:10
7. 12. 2015 16:16
8. 12. 2015 04:59
8. 12. 2015 11:16
8. 12. 2015 13:44
8. 12. 2015 15:43
7. 12. 2015 16:07
8. 12. 2015 02:09
8. 12. 2015 05:03
8. 12. 2015 11:16
8. 12. 2015 18:38
7. 12. 2015 22:39
8. 12. 2015 02:10
4. 12. 2015 08:43
Audi Q7
Já s ní jezdil v červnu a měla vzduchový podvozek,tlumicí skla a řízení zadních kol a za mě. :yes:
Rozbalit vlákno
8
4. 12. 2015 10:21
Re: Audi Q7
Audi je na tom podle mnoha lépe technicky, co se týče motorizací a celkové jízdy + výkonu. Ale podle mne Volvo vypadá velmi dobře jak zevnějšku tak i vevnitř. Líbí se mi celkově chladná maska i vyváženost. Trochu mám výhrady k zádi auta a taky k tabletu, u kterého se mi nelíbí, že je na výšku. Každopádně Volvo je o hodně lepší v designu, Audi působí jako ropucha na steroidech, zbytečně agresivní, zavalitá, interiér je krásný, ale možná až moc působí industriálně a přetechnizovaně, není tam taková ladnost, taková rustikálnost, jinak ale zase to není nějaká pouť a vlnobití. Pořád se mi líbí Volvo víc, ale chápu, že pro některé je 4-válec celkem problém. Obě auta jsou skvělá, každé jde trochu jiným směrem, za mě je lepší Audi, a Volvu bych tolik ty 4-válce nevyčítal, výkonově stačí a elektromotor s nejsilnějším motorem umí auto pořádně rozhýbat.
4. 12. 2015 13:46
Re: Audi Q7
Volvo je krásné, Audi je schopné. Je na každém co si vybere. Upřímně, měl bych docela problém si vybrat.
4. 12. 2015 15:31
Re: Audi Q7
jestli nerozporujes nic z toho, co v testu zaznelo a mel bys problem si vybrat, tak u tebe pozerstvi ma neskutecnou vahu...
4. 12. 2015 16:01
Re: Audi Q7
co si vybrat znamená, co z těch aut bych si vybral, kdyby mi někdo držel pistoli u hlavy. SUV nemusím vůbec. A bylo by to skutečně těžké rozhodování, protože Volvo je velmi, velmi pohledné auto, ale ta technika je prostě tragická, a Q7 nejspíš jezdí na danou třídu velmi dobře, ale je prostě... mému oku neladící:)
5. 12. 2015 08:35
Re: Audi Q7
Bohuzel - novou jak XC90 tak S90 povazuji za dasignove hruzy. Obe jsou to nabubrela a arogantni auta. Kam se vytratila elegance a uslechtilost predeslych modelu? Vlastnil jsem V40, nasledne S60, ted ale musim zatlacit slzu v oku. Ten design je otresny a 4 valce to dorazily.
Avatar - Individualita
5. 12. 2015 15:52
Re: Audi Q7
Ty píšeš v testu mezi Volvem a Q7, že Volvo je nabubřelé a arogantní? >:D >:D >:D
Avatar - salamoon
29. 1. 2016 21:05
Re: Audi Q7
bohuzial ma pravdu..... z trojice novych SUV q7,gle a xc90 posobi prave nove volvo ako najviac macho a provokujuce.... ;-\
a to je uz co povedat.... prebija ho iba bmw.
Avatar - KANKUNEN
4. 12. 2015 08:49
S každým testem XC90 se potvrzuje to, co každý s citem
pro auto dokázal předpovědět. Přefoukaný čtyřválec na konkurenci stačit nebude. Ti co si Volvo objednali koupili zajíce v pytli. Mělo to být tichoučké auto a ono to ve skutečnosti tříská.
Ještě něco k té bezpečnosti, čím je Volvo lepší než Audi?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - eLzyx
4. 12. 2015 09:54
Re: S každým testem XC90 se potvrzuje to, co každý s citem
objektivně - Volvo umí ochránit posádku i při nárazu zespodu, např. při vyjetí do škarpy.
subjektivně (resp. není jak dokázat) - Volvo při návrhu řeší i nestandardní (ne EuroNCAP) úhly nárazu ... že to Audi taky? To je divné, že jakmile se testovací komise rozhodnou zařadit nový nárazový test, tak Audi se starými modely "selhává", pro Volvo žádný problém.
Avatar - MGRR
4. 12. 2015 11:35
Re: S každým testem XC90 se potvrzuje to, co každý s citem
Dnes jsou na tom auta velmi podobně a je nesmysl tvrdit, že Volvo je lepší. Není ani náhodou a v ničem. Je to nedodělaný vůz, puštěný mezi zákazníky.

Můj soused jej má, vylil si v něm kafe na ten tablet a auto se zastavilo. Oprava po jedné kávičce 150.000kč ani nevadí, ale vadí, že ten krám přestal jet...
Avatar - lamal
4. 12. 2015 11:50
Re: S každým testem XC90 se potvrzuje to, co každý s citem
vacsi fake som uz dlho necital vratane toho - ´´ Dnes jsou na tom auta velmi podobně a je nesmysl tvrdit, že Volvo je lepší. Není ani náhodou a v ničem ´´
Avatar - CommonUser
4. 12. 2015 14:14
Re: S každým testem XC90 se potvrzuje to, co každý s citem
Mozno to nejak uniklo, ale brzdna draha toho volva je o 7 metrov kratsia.
4. 12. 2015 15:38
Re: S každým testem XC90 se potvrzuje to, co každý s citem
Kdybys četl pořádně test nebo alespoň prostudoval tabulku, tak bys hned zjistil v čem je Volvo bezpečnější ;-) Zastavit u Q7 ze 100 km/h na 0 za 50 metrů je průser (docela jsem se pobavil známkou 7 v testu) a tento průser nenahradí ani to, že v Audi dostaneš oproti Volvu 2 válce navíc nebo že v ní pojedeš jak v bavlnce.
5. 12. 2015 14:10
Re: S každým testem XC90 se potvrzuje to, co každý s citem
Teknikens Värld také měřil brzdnou dráhu: [odkaz]

"Volvo XC90 gör ett bättre jobb och stannar pĺ anständiga 36 meter. Audi Q7, som även ingĺr i testet men inte syns i filmen, blir stĺende efter 36,4 meter."

Měřili ze 100 km/h, RRS to dal na 42 metrech. XC90 na 36 a Q7 na 36,4. To je dost daleko od 50. Jako vždy s výkony, nejlepší je si to otestovat sám. Brzdnou dráhu jsem Q7 neměřil a neměl jsem pocit, že bych měl (že by bylo něco v nepořádku). Dost mě navnadila na příští generaci Cayenne. Q7 je zbytečně velká, není to zrovna krasavice ani nemá uzávěrky, ale jak funguje... asi bych přimhouřil oči. Naštvali mě však tou malou nádrží. 85 litrů nemůžou myslet vážně. A žádná větší není v nabídce (diesely mají v základu ještě menší, 85 je volitelná). Špatný vtip.
5. 12. 2015 17:08
Re: S každým testem XC90 se potvrzuje to, co každý s citem
Snad nejsou zdejší testeři tak neschopní, že by nedokázali změřit brzdnou dráhu ze 100 km/h. Pokud nejsou, tak řeč čísel hovoří zcela jasně, tady nelze ani brát v potaz subjektivní pocit jako třeba při dojmu z jízdy a naladění podvozku, co nijak nezměříš.

Rozdíl jistě bude v použití zimních pneu oproti tebou uváděném testu (nevíme ani jaké byly použité rozměry letních pneu a značka u jednotlivých aut). V tomto testu je značka i rozměr pneu u obou stejná, proto je rozdíl necelých 8 m v neprospěch Audi děsivých a bodové ohodnocení hodně "směšné".
5. 12. 2015 17:41
Re: S každým testem XC90 se potvrzuje to, co každý s citem
Také si nemyslím, že se toho dá na podobném testu příliš zkazit (se správným vybavením). Je tu vždy možnost nějaké chyby (překlepu atp.). 50 metrů jsem nikdy v autě nenaměřil. A nechce se mi věřit, že bych si špatných brzd nevšiml při tom, co jsem s Q7 prováděl. Příště s sebou budu muset vzít krabici. Jinak já ji zkoušel na 21" letních.
7. 12. 2015 08:35
Re: S každým testem XC90 se potvrzuje to, co každý s citem
Třeba změří brzdnou dráhu na zímních i někdo jinej a rozlouskne to. Protože brzdné dráze na letních 36 m odpovídá zhruba těch 42 m na zimních, tak jako je tomu u Volva.
4. 12. 2015 08:51
T8
tak to ja bych si vybral Volvo a v teto cene jedine v motorizaci T8, za tech 2.5 milionu ktere stoji ta Q7 je XC90 naprosot luxusne vybavena T8 ktera sice porad disponuje jen 4 valcem, ale nastesti ten jen 4 valec funguje velice zajimave ve spojeni s elektromotorem :-)

ostatne XC90 T8 je prozatim nejvetsi kandidat na nove auto za 4-5 let az skonci zaruka tomu soucasnemu hybridnimu SUV s benzinovim V6 :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ji/Ri
4. 12. 2015 09:13
Re: T8
Ano, tahle volba Volva dává smysl. :yes:
4. 12. 2015 13:02
Re: T8
Zkousel jsem jak naftu, tak i T6 benzin = stejny motor jako v hybridu, ale bez elektromotoru. Hybrid bude asi jedina rozumna, ale draha volba. Benzin mi paradoxne pripadal hlucnejsi pri pridani plynu nez ta nafta. Obe auta jsem mel zapujceny vzdy na hodinu a hned za sebou, abych je mohl porovnat. Nedovedu si bohuzel (byl to nas favorit) predstavit tohle auto provozovat dlouhodobe, napr. tahat s nim lod, coz je tady ve Svedsku velica casta cinnost. Bal bych se o motor.
4. 12. 2015 13:05
Re: T8
mojim revirem je Praha a dalnice, a z USA jsem si navikl na celkem rozumnych dalnicnich 120-125 max, lod ani nic jineho tahat nebudu a ani netaham a jedinej teren kterej moje auto zaziva je "Prazsky obrubnik, koleje a kostky" , jsem proste takovej tempomatovej ridic :-) ale tak 4-5 let je jeste daleko a ja tajne doufam ze do te doby bude CR "prospikovana" alespon 2-3 Superchargery a nakonec skoncim u Tesly X jakesy "dalsi" generace, pokud ne, tak rposte budu koukat na SUV plug-in hybridy
4. 12. 2015 15:33
Re: T8
u tebe me to neprekvapuje
4. 12. 2015 19:19
Re: T8
jj nato ze jeste pred mesicem jsem sedlal Audi A6 (ted drepi nekde v ackach a ceka na noveho majitele)
5. 12. 2015 09:39
Re: T8
Bohužel má XC90 T8 pouze 50l nádrž. Na mě to prostě působí technicky nedotaženě:(
5. 12. 2015 10:38
Re: T8
no takze podle papiru ujede na natankovani skoro 2400 kilometru >:-[]
Avatar - Dylan McKay
4. 12. 2015 08:54
Nemůžu tomu věřit!
Namyšlené Volvo ČR vám opravdu ještě půjčilo auto? >:D ;-) Teď už ale fakt naposledy!

Kamarád z MACZ si XC90 koupil v plné palbě a je spokojený. Ale jak píšete- nesmí se s ničím jiným to auto porovnávat.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ji/Ri
4. 12. 2015 09:03
Re: Nemůžu tomu věřit!
Volvo ČR, zastoupení, je shluk namyšlených .... . Naopak v salonech je to o míle lepší, Svencar v Ostravě je naprosto skvělé od prodeje, po skvělý servis.
K autu. Souhlas.
Avatar - 3_diamanty
4. 12. 2015 09:03
ani som to este necital
ale tipujem ze volvo to prekaucuje na motore a aj podvozkom na ktory necitam inde moc chvalu .... ale teda urcite minimalne v motore nema proti Q7 ziadnu sancu.... v premiovych vodach su 4 valce leda tak na smiech... inak k nicomu .. aj ked popravde XC90 nejaka seriozna premiovka nikdy nebola ak to vezmeme v reale a nie papierovo ... konkurencia z nemecka bola vzdy uplne inde

moj tip je audi..... a aj v interieri ma z mojho pohladu jasne na vrch :yes:
Rozbalit vlákno
3
4. 12. 2015 10:07
Re: ani som to este necital
Někdy ti fakt závidím tvůj jednoduchý svět založený na cizích recenzích a plakátech. Holt jak je psáno v bibli: Budiž blahoslaveni chudí duchem......
Avatar - lamal
4. 12. 2015 11:55
Re: ani som to este necital
pre teba je hyundai premia, co sa zrovna ty navazas do XC90 ? A to ani v reale ani papierovo >:D omg
Avatar - Ozzman
4. 12. 2015 09:06
SUV?
U Audi Q7 jsem na pochybách, jak je vysoko od silnice třeba narozdíl od A6tky? :-) Když jsem novinku viděl, přišla mi stejně vysoká, jako klasické auto, jen měla nafouklešjí kabinu. A narovinu můžu říct, že se mi nelíbí. Nelíbila se mi ani Q7 minulé generace.

U Volva souhlasím s autorem z části, až živé setkání mi XC90 trochu polepšilo v mých očích.

Zajímalo by mne srovnání s biturbem od VW, které má ještě o kousek navíc výkonu. Také to sice jede, ale není to šestiválec :-) Škoda, že ho ještě nedávají do SUV (což nebude jiste dlouho trvat :D)

Za mne - ani jedno, koupil bych si Touarega >:D
Rozbalit vlákno
11
4. 12. 2015 09:09
Re: SUV?
Touareg i po faceliftu na novou Q7 nemá.Bohužel.
Avatar - Ozzman
4. 12. 2015 09:15
Re: SUV?
Tak jistě, je to taky "jen" vw, ale libi se mi že zůstal robustní a nijak extra se nezměnil oproti první generaci. Ještě mi nevadí RR :-)
Avatar - iudex
4. 12. 2015 09:19
Re: SUV?
Tak aspoň vizážou (čo je u SUV dôležité, vd testované XC90) Audinu o triedu prevyšuje, má solídny dizajn a vyzerá ako klasické SUV, nie ako zvýšené kombi s bezpohlavným výzorom. Ak by nevydalo na X5, bral by som práve Touarega.
4. 12. 2015 09:21
Re: SUV?
O třídu? Já bych řekl že o vesmír. Q7 je mimořádně nezajímavý auto, postavený jakoby ve špatným měřítku ;-)
Avatar - Ozzman
4. 12. 2015 09:22
Re: SUV?
Jsem stejného názoru :-) Touareg se opravdu povedl, ale vsadim se, že základní V6 zachvíli nahradí dvoultriové Biturbo a to bude mít XC90 soupeře :-)
Avatar - Ji/Ri
4. 12. 2015 09:27
Re: SUV?
Možná pomalu dělají místo pro nového mastodonta q9 >:-[] ;-)
Avatar - fOE
4. 12. 2015 10:01
Re: SUV?
RR je cenove mimo? Jinak je podle me designovym (a dost mozna i jinak) kralem prave on.
Tak ci onak vizualne mene povedene / nudnejsi SUV nez novou Q7 aby clovek pohledal. Tohle se vazne nepovedlo (ikdyz technika bude skvela).
4. 12. 2015 15:38
Re: SUV?
RR je cenove mimo, navic jsou jeho palubni systemy otresne predpotopni a podvozek zbytecne tvrdej...
4. 12. 2015 10:33
Re: SUV?
K tomu designu... taky se mi Q7 po představení nelíbíla a připadala mi vyloženě hnusná. Čím dál tím víc jí ale začínám přicházet na chuť... Předpokládám, že ten její podivnej vzhled lidi časem docení.. :-)
5. 12. 2015 14:28
Re: SUV?
Má asi 24 cm v nejvyšší pozici (tedy na vzduchu), což je výrazně méně než Touareg a Cayenne. Také na rozdíl od nich nemá v nabídce uzávěrky. Ale je to mnohem více než má A6. V nejnižší poloze nebude mít o moc více než "klasická" auta, Cayenne umí jít na nějakých 16 cm, možná 16,5, musel bych se podívat, u Q7 to klidně může být ještě méně (je to tak pro nižší nakládací hranu a menší odpor vzduchu na dálnici).
Avatar - Bubáq
4. 12. 2015 09:07
Velmi smutné počtení....
Tak audi nabízí nepříjemnou pozici za volantem, volvo pak hlučný interiér a podvozek.... a věčně upatlaný giga-displej. A také nedostatečné dynamické schopnosti při srovnatelné ceně... Audi ušetřilo skoro 300 kg, přesto ve městě žere přes 11 litrů nafty.... Ale hlavně že oba produkty vývoje obrovských týmů a obrovských rozpočtů splňují požadavky na nastavování kdejaké blbosti (pardon, charakteristiky) a na konektivitu! Tohle už není sranda, to je kulturní šok.
Ale díky za veskrze profesionální test! Stránkování nevadí.
Rozbalit vlákno
2
4. 12. 2015 09:10
Re: Velmi smutné počtení....
Já si na sezení v Q7 nestěžoval.Ta předváděcí tehdy měla standartní sedačky a bylo to v pohodě.Vyšším lidem se tam může sedět hůř.
4. 12. 2015 13:49
Re: Velmi smutné počtení....
11 litrů nafty je moc? O jednu generaci dřív to žraly všechny SUV v kombinaci...