... zrovna minulý týden jsem měl tu čest při čekání sledovat jednu paní kolem 40 let, jak si ráno přikráčela ke své bílé Fabii kombi 2. gen, na čelním skle vrstva ledu a poprašku sněhu. První co udělala po nastartování, tak pustila natvrdo stěrače, účinek asi nebyl takový, jaký si představovala, tak zahájila sérii 3 masivních ostřiků čelního skla a následovalo další stírání ... poté žena vystoupila z vozu, podívala se na sklo, pak si vyslíkla kabát, nasedla do auta, znovu ostříkala sklo, zastírala a statečně odjela.
Dost mě tato situace pobavila, stěrače na tom byly asi malinko hůř, ale hlavně že se vrstvy ledu zbavila a mohla vyrazit :-! >:D
Mrazí mě po zádech už jenom když si představim, že někdo kupuje auto po takových lidech....ideálně nechat auto rozmrznout samovolně na volnoběh nebo rovnou tlačit na pilu, ať se to rychlejš zahřeje....fuj
Trochu mne to motivuje ke koupi vozu, který nikdy nemůže sloužit pouze jako přebodávač, i když oni se takoví lemplové asi najdou všude, že? :'-(
A čomu okrem gumičiek ublížila, že vám to tak trhá žily? Či je to len taká prípoviedka o ženách za volantom, ktorá dvíha sebavedomie, keď sa už iné nedvihne? >:D
Já preventivně zakrývám čelní okno folií, na boční okna a zrcátka používám kombinaci škrabka/rozmrazovač. Je to nejrychlejší varianta pro zbavení noční námrazy z automobilu.
Kolega z práce problém řeší tak, že nasedne do Fabie s HTP motorem a čeká, až se motor běžící na volnoběh ohřeje, začne topit a povolí ledy z oken. Když je ráno větší námraza, kolega se opozdí skoro o půl hodiny. >:D
Dobra blbost.
Osbne jsem s Fabii HTP/47kW nalital slusnou hromadu kilometru a zahrati tech 3 litru vody v motoru trvalo v -12 ani ne pet minut, pak uz sel z vetraku teply vzducha okno rzmrzlo behem dalsich cca 3 minut. Kdyz jsem ji nastartoval a nechal jen tak bezet na volnobeh, tak do deseti minut jsem setrel z predniho okna rozmrzlou vodu a mohl jsem jet. Behem tedoby jsem ocistil snih a ostatni okna.
Ale rejpat do Fabie je tady moda, hlavne pro ty, kteri sami maji jeste podstatne vetsi sunku, tak si to uzij, ty placale.
prosím redakci o další článek na téma: jak se zbavit nečistot v autě.
Ať dělám co dělám, pořád mám v autě kamínky, listí apod. Co udělat článek, nebo seriál jak na to? Děkuji
Vo svete internetu sa povráva, že tento problém možno riešiť pomocou vysávača.
Je to ale pekná blbosť, už vozím vysávač v aute skoro mesiac a kamienky stále nezmizli. Takže jediné čo môžem odporučiť, je kúpiť si nové auto, ideálne Škodu. V inej značke ti môže ten vysávač lietať v kufri.
nebo Babicovy tipy. Když napadne sníh, odmetete ho smetáčkem, pokud nemáte smetáček, použijte kus kartonu nebo hadru, pokud nemáte ani to, chytněte na ulici chlupatou kočku a omette auto kočkou >:D >:D
na jedne ulici v "centru" Prahy kde parkuju to ma z tech asi 100-120 aut cca 10 kousku, teda u cca 10 kousku jsem si toho za ty 2 roky stacil vsimnout ze nektere z nich rano "trosicku vrcej" a majitele pak neskrabou
u noveho auta to dela investici asi jako za lepsi koberecky.... 15-20 tisic
tak jasny, u Dacky by byli asi pozlacene a jeste vyhrivane (ty koberecky) u "premie" jses rad kdys ti v tehle cene daj aspon i nejaky normalni s logem >:D
kuprikladu u Audi A6 zakladniho modelu 1.8 TFSI za necelich 1.1 mega pokud chces "Koberečky včetně rohožek v barvě Audi - Exclusive" tak natebe vykoukne takova smesna castka Kč 54800 >:D
jednou, to bylo pod -20, jsem nejdriv zkusil nastartovat, abych to nepolejval zbytecne, a když to chytlo, nechal jsem bezet motor, pustil naplno vetraky a sel pro kbelik s horkou vodou. vodu sem na sklo vychrstnul a okamzite sklo krasne pruhledny. jenze vetrak tu vodu a paru nasal a poslal ji dovnitř do auta na sklo, kde skoro okamzite zmrzla na led a ja pak pul hodiny cekal, az se auto vyhreje a led sleze sam, protože to skrabat neslo ani nahodou...
sklo kupodivu nikdy neprasklo, i když to bylo dost drzny, ale u zadnyho dalsiho auto jsem tuhle metodu uz nepraktikoval.
dnes parkuju pod pristreskem, takze zamrzly sklo většinou neresim, kdyztak to postrikam rozmrazovacem.
po prijezdu je dobry nechat chvili otevreny všechny dveře, aby se vlhky vzduch dostal z auta pryc, protože pak namrza zevnitř.
Vypozoroval jsem že můj tchán s tchýní to polévání čelního skla horkou vodou dělají u svých aut celoživotně. Řádově stovky poletí desítek typů a značek aut a ještě nikdy nic neprasklo. Sám bych na to neměl koule resp. když jsem viděl poprvé scénku s kouřící rychlovarnou konvici tak jsem myslel že to sklo musí prostě explodovat jenže ne. Řekl bych že jebto tím ze při kalení během výroby dostalo sklo řádově větší kapky než poletí nějakou horkou vodou.
nikdy se mi nestalo, že bych měl přimrzlé dveře, nebo dokonce zamrzlé zámky. Takže prostě nastoupím do auta, nastartuju a chvíli počkám než to začne topit (když parkuju na dvorku, tak jdu ještě do tepla domů). Že to škodí motoru? V čem? Že se to dlouhou dobu převaluje se "zmrzlým" olejem? Je tam tepelný výměník olej-voda, takže se olej ohřeje mnohem rychleji, jak u aut která výměník nemají. Že to škodí životnímu prostředí, protože zbytečně pálím benzin a neslouží to k pohybu? No a co?
No já naopak přimrzlé dveře řešil už mockrát. A nepomáhá nic, ani ten tolikrát doporučovaný glyrecin. Leda tak nitroglycerin, že bych je odstřelil.. :-( Dveře mi přimrzaly u minulého fiata i u současného peugeota, a vůbec nemusí jít o krustu na autě. Prostě auto je pokryté matnou jiskřivou námrazou v podobě jinovatky a dveře nejdou utrhnout. Jediné co pomáhá je párkrát dát do rámu dvěří pořádnou ránu pěstí.
U fiata jsem měl ještě jeden problém - zámky zamrzaly při jízdě, takže jsem někam dojel, vystoupil, bouchnul dveřma a - nic. Dveře odskočily, zámek se nezaklapnul. Pomáhalo nastříkání rozmrazovače do mechanismu.
mě se akorát stává, že když je kolem -15°C, tak mi přimrzne kolík ... středový u vrat 8-s Pak nemůžu vyjet ze dvora.
Nepomůže nic, než to prolít nějakou hořlavinou a zapálit.
Mě dveře zamrzly u Jaga v roce 2013 tak, že nešly otevřít a zmrzl i kufr. Odledovával sem to půl hodiny. Zámky v poho, ale otočil si klíčem nebo otevřel do a NIC. Dveře nešly pootevřít a kufr se ani nehnul.
Když parkuješ ve dvoře, tak se ti to asi jen tak nestane. Mně se to pravidelně stávalo když jsem stál na vesnici na kopci, kde šel z pole vítr. Když sněžilo, mrzlo atd. tak se asi vlhkost dostala pod dveře a druhý den to z té strany nešlo otevřít (vyzkoušeno na obě strany auta :D).
V Praze se mi to stalo jednou a to když jsem jel docela krátkou jízdu jen s lehce roztátým sněhem. Jak to bylo všechno mokré, tak to přes noc zamrzlo, ale stačilo pár ran do rámu a bylo to v pohodě :-)
neparkuji jen na dvorku, občas jezdím v zimě na hory a ani tam nemívám problémy s přimrzáním dveří. Občas i musím nechat své auto na dvoře firmy, když se vracím ze služebky až další den. Auto může být pokryté vrstvičkou ledu, přesto jde bezproblémů otevřít - ani jedna ze třech vrstev těsnění dveří není přimrzlá
Nám jednou na chalupě zamrzlo auto dokonale. Ze střechy sjelo několik rampouchů, svezli se po boku a do země. Tak jsme tejden nejezdili a pak se to muselo vzít pilkou a odjet do teplejších krajin. :-!
Hele normálnímu motoru to neškodí. To jen některý konstruktérský perly pak trpěly vydřenejma vačkama. Při koupi auta je potřeba se holt vždy pídit po tom co ta daná motorizace vykazuje za konstrukční vady. Třeba 2,5 TDI byla v tomhle ohledu pohroma. Ten motor neuměl běžet na volnoběh, pže se prostě vinou poddimenzovanýho olejovýho čerpadla nedokázal dostatečně namazat.
Důležité je před nastartováním mrknout na ovladač stěračů. Mnohdy se mi stalo, že byly zanuté z minulého dne a po nastartování (resp. při otočení klíčku) se snažily stírat (samozřejmě někdy ještě přimrzlé...). Také je zajímavé, že odmlžení skel uvnitř daleko lépe dokáže studený vzduch než teplý. To vím teprve krátkou dobu (po testu v TV s odmlžením zrcadla v koupelně fénem, studený versus teplý vzduch). Také bychom měli vědět, že například v Rakousku mít nastartované auto a mezitím ometat sníh se nám může vymstít tučnou pokutou...
na odvlhcenie kabiny staci dat do jutovej tasky macacie-kocici stelivo,
v kupelke na zrkadlo nanes sampon a vylestit, na par dni bude pokoj a nezarosi sa
Babo neraď. Poradí ti dědek. Zaparkuj auto v garáži. Pokud jí nemáš tak si jí kup. Pokud na ní nemáš, tak si jí postav. Pokud nemáš na materiál, pošli grant do EU. Pokud ti neschválí grant, požádej ministerstvo (je jich hodně zkus všechny) o dotaci. Pokud ti jí nedají uspořádej sbírku. Pokud nevybereš dost peněz začni žebrat. Pokud vybereš málo tak řekni bábě ať jde pracovat. Pokud vydělá málo řekni si známým o půjčku. Když tě odmítnou, zkus to v bance. Pokud tě vykopnou od přepážky můžeš jim nadávat. Vrátit se s kuklou nedoporučuju. Až tohle všechno uděláš, bude už jaro a garáž už nepotřebuješ.
ještě muzes nadavat, ze za komancu bylo lip
protože jsi na auto nemel
takze nejaky starosti se skrabanim v zime nebo s garazi ti byly ukradeny ...
(nekterejm byly komancema ukradeny doslova, a to nejen ty garaze ...)
s téma kolonama to nebylo zdaleka tak horky jako dnes
na vesnici nebylo zdaleka jedno auto v kazdy rodine, dnes je bezny 2-3.
lidi, kteří si za komancu jako produkcne aktivni dovolit auto nemohli, tak dnes jako duchodci auto maji
Jasně, 3 auta nikdo neměl, ale jedno v rodině měl skoro každej kdo ho mít chtěl, vč. důchodců co měli většinou tráboše.
Nový auto stálo 60, ojetiny tak kolem 40. Navíc tehdy si to spousta lidí uměla sama opravit.
A skládala se na to celá rodina, tátovi dala jeho máma thedá v 68 na nový 1000MB 10 tisíc, jeho otec dalších 5 a babička s dědou dalších 14 :-)
Když už chce redakce psát o rozmrazování auta, tak si měla pořídit nějakou solidnější fotku než toho obstarožního Mergla s popraškem. Když mám jen takhle zamrzlý auto jako na obrázku tak jásám. Na to stačí rukávem shrnout ten trošek sněhu ze skla, kolem, řidičových dveří (aby nenapadal sníh na sedačku) a může se vyrazit. Přijde mi hrozně legrační když z tepla Prahy, kde o sníh skoro nezavadí, píšou jak na zamrzlý auto. I bez předražený chemie se mi nestalo, že bych neodjel do 5 minut. Za předpokladu, že padala v noci ledovka dobře 10 minut. Stačí na to ale vždycky škrabka případně smetáček. ;-)
fotky su uplne adekvatne... noveho bavoraka alebo audinu rozmrazovat nemusis, ked ma nezavisle kurenie :-)
Takze Mergl je uplne adekvatny k celemu obsahu clanku.
TV BARRANDOV HADR <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
autor článku by se měl přihlásit na tv Barrandov ,kde už jsou dva trotlové Adam Novotný a Pepa Libický u jejich super nápadů vždycky učůrávám, že někdo dokáže vymyslet takový úchylárny jako oni a ještě to dát do televize. Nečerpá autor z podobných zdrojů >:D >:D >:D
Výborná hláška, která říká něco v tom smyslu, že pára z nosu nenamrzá, ale pára z pusy ano >:D .
No a já to dělám tak, že ometu kolem dveří řidiče, auto nastartuju, zapnu vyhřívání oken, rozsvítí se světla, která tím pádem také povolí. Ometu zbytek zkotroluju stěrače - oklepu námrazu, sednu zatopím si pod zadkem a do pěti minut jsem pryč ;-) .
Pravdou ale je, že zima v Praze je úplně jiná, než třeba jen o pár kilometrů dál...