Moderní vozy jsou stále bezpečnější, o čemž nás mimo jiné přesvědčuje také aktivita organizace Euro NCAP. Jenomže, jak je to s výrazně staršími auty? Co třeba taková Škoda 105?
Kolik různých "pák" na technický stav už se zkoušelo? Výsledkem jsou ještě horší sazomety, ještě vykuchanější a uřvanější výfuky (o motorkách ani nemluvím), více tuzingových šrotů, které dávno měly proletět vysokou pecí a mládež v čím dál zběsilejších kreacích...
nikdy se nic nezkouselo. nikdy se nezacalo fotit, tocit. nikdy se nezasahlo proti staceni tachometru a odstranovani DPF. pouze se o tom vzdy kecalo tak snad ted. protoze kdy kdyz ne ted?
a doufejme ze to zacne uz ted pri povine svolavacce, protoze tam je uz slusny prostor na varazeni tech hnoju s odstranenyma DPF
jaka bude sankce pro toho kdo se na svolavacku nedostavi??
nektery zákony jsou u nas psany tak, ze sice mas nejakou povinnost, ale při nedodrzeni ti z toho zadna sankce neplyne
tak aby to nebylo podobne
Ale prdy...
Na takové věci není potřeba speciálních zákonů, vyhlášek a nařízení, stačí důsledně dodržovat stávající platná. Už se řešily kamery na STK, kdovíjaká evidence a sposuta jiných kravin... a výsledek je stále stejně tragický.
Proč asi? Protože nebyl nikdy skutečný zájem to řešit... Hlavně, že se točí byznys, bezpečnost je... ani ne druhořadá, ta je někde hodně v pozadí.
Ale klidně skákej radostí. Realita bude zase hodně smutná.
nevim, proc jsi sklidil lavinu palcu dolu, tvuj prispevek bych bezezbytku podepsal, davam :yes: ... jeste bych dodal, ze cinknuta fotodokumentace je to nejmensi, co se da zase udelat (podivej na svary v dukovanech).
Tak já už jsem tu stejně populární osobnost jako Gilgit, mám zkrátka svůj fanklub, který neomylně omínusuje vše, co napíšu.
No a druhá věc je, že pravda se špatně poslouchá...
O tom nic nevim. Jak muze mit STK pristup k zaznamum vsech automobilek, ze pro dane VIN namontovala DPF, treba ze na pozadani majitele v EU4? Normalne se to meri pristrojem ne, ze nekdo ma cerny vyfuk, ale ten pristroj musi byt moderni, ne jako u nas z roku 94.
Je to jednoduché, bud´byl DPF na přání, tedy vozidlo bylo homologováno i bez DPF, a bez něj to není problém anebo od roku a měsíce výroby má DPF standartně a byez fitru tedy není způsobílé (neodpovídá homologaci). pak jsou tu exhalační normy a pro EUR5 je DPF povinné.
Stačí tedy pohled do techničáku.
Kazdy vuz ma stitek s VIN, hmotnosti a rozmerem pneu. Nafty na nem maji koeficient PM. Ty s DPF maji 0.5, 0.51-53, takze podle toho se da poznat, ze tam DPF ma byt, ale ten stitek jde sfalsovat, nebo proste ridic rekne, ze on DPF ma a STK pokud nebude schopna PM zmerit, tak nema pravni zaklad mu opravneni neudelit.
Jak jsem psal, pokud bylo homologováno podle EUR5, tedy s povinným DPF a DPF bude vymontováno tak neodpovídá homologaci a je tedy nezpůsobilé.
Pro STK je rozhodující velký TP ne nějaký papírový štítek nalepený kdesi.
Je to nesmysl, který bude fungovat pouze u aut s normou Euro5 a novější.
Mimo jiné, nevim jestli si někdy viděl koncovku výfuku naftového auta s DPF, ale ta je úplně stejně černá jako bez něj. Při regeneraci (vypalování) z toho zrovna sedmikrásky neproudí. ;-)
Co ja jsem videl s DPF, tak krasne cisty vyfuk. Ale existuje napriklad Subaru s takovym otevrenym DPF, ktery zachyti jenom 40% PM. Nevim jak s tim prosli homologaci, kazdopadne dalsi roky uz davali skutecny DPF. A taky jsem videl nejake auta z Nemec, ktera mela dodatecne montovany DPF v dilne a to prave ten otevreny. Temer zbytecne vyhozene penize.
Pokud vládě vadí, že jezdí auta na naftu a vypouští saze apod., tak je neměla vůbec povolovat a navíc podporovat snížením spotřební daně. Filtry a další hovadiny na tom nic nezmění. Tuzingové úpravy nedotýkající se vlastností auta při nouzovém brzdění a jízdě na silnici jsou dle mě v pořádku. Pokud auto obecně brzdí a jede rovně v rámci jistých limitů, nevidím důvod, proč podobného majitele řešit.
Ne? Já těch důvodů vidím plno, od nepříliš viditelných, začerněných světel, přes pochybně upevněné doplňky neznámého a nejistého původu, po tragický stav podvozků těch votuzidel, neodpovídající výkonu z nich dolovanému...
Není tomu tak dávno, co jsem na vlastní oči viděl ulétnout křídlo z právě takového votuzidla... Jít okolo člověk, dostal by pěknou šlupku... Blbečka se skoro černými světly potkávám pravidelně u nás, je vidět na poslední chvíli...
Dobře tohle by mu měli zatrhnout ale na technický. Zase tolik šrotů jak tu popisuješ na silnicích už ale nepotkávám. Kvalita vozovýho parku šla za posledních 10 let hodně nahoru.
Záleží asi, jak kde jezdíš. >:D Kolem Prahy OK, vcelku... i když zrovna náš blbákov na východě je docela tragédie. Jižní Čechy jsou třeba už smutnější případ.
Hele zřídka kdy potkám na silnici šrot, který tam nemá co dělat. Dřív to patřilo k folkloru, takže je vidět rapidní zlepšení. Většinou v těch vrakách jezdí morgoši bez papírů nebo vyhulený smažky. To kdo je řídí vidím jako mnohem nebezpečnější parametr než stav a stáří auta.
Počkej ty to tady ale nějak překrucuješ. Mě je kupříkladu úplně jedno jestli někdo jezdí v 120ce nebo Žigulíkoj. To je jeho věc. Máme prý demokracii, tak si každý může jezdit čím chce a co má technickou. Jestli si na tom udělá nějaký pseudo tuningový úpravy je jeho věc a pokud mě to neomezuje nikoho kolem, tak ať si to na tom autě klidně má.
něco prehlednete, a při vsi ty smule se srazite zrovna s takovym autem byt při pouhých obecnich 50km/h.
výsledkem bude par mrtvejch, zoufala situace pribuznych, mate vycitky svedomi na cely život, mozna si pujdete na par let sednout, takze jestli je na vas někdo zavislej (rodina) dostanete do problemu i svoji rodinu.
naproti tomu když se srazite s normalnim autem, nejspis se nikomu nic nestane, skoda pouze materialni a mozna ani neprijdete o ridicak.
jezdit takovymito starymi krapy je nezodpovedne vuci sobe i vuci ostatním.
je to loterie s kym se srazite a jestli někdo tvrdite, ze nemůžete udelat chybu, tak na silnici snad ani nepatrite
Stát se to může, ale to je život. Stejně tak tě může srazit někdo na přechodu, i když půjdeš na zelenou... Ale je naprostá demence a diktatura někomu zakazovat jezdit starým autem. Já jako fanoušek youngtimerů bych moderní krám napěchovaný všemožnými asistenty nechtěl ani zadarmo. A i přesto, že mé "západní" youngtimery jsou bezpečnější než Š105/120 (9000 má už dokonce 2x airbag), uvědomuji si, že v dnešním provozu bych při nehodě s moderním autem dopadl nejspíš dost neslavně... Ale je to moje volba a můj život. Pohlédnu-li na to tvou logikou, měl bych požadovat zákaz moderních aut, protože když se s nimi srazím, způsobí mi mnohem větší škody. >:-[]
v cem ti novy auto zpusobi vetsi skody nez stary?
snad jen diky vyssi hmotnosti
S9000 ale není zadny drobecek ani na dnesni dobu.
naopak bych rek, ze diky deformacnim zonam u moderního auta ty skody budou mensi
v tomhle ohledu je rada jednoducha - nez se srazit se S-105, to radsi s nejnovejsim modelem S-mercedesu
a jen tvoje volba a tvůj život to neni.
když udelas chybu ty s tvym starym krapem, narazis do me, a diky tomu ze nemas aspoň trochu soucasny auto, tak tam zustanes, tak si to ja ponesu cely život. a moc na tom nezmeni, ze jsem za to nemoh.
nebud tak bezohlednej aspoň vuci ostatním..
Nikoliv. Jenom jsem si chtel schválne otestovat jestli to co píses myslís vázne. Chtel jsem proste pockat a videt jestli se do me zase zacnes navázet. Kdybys skutecne mel zájem o nejaké zklidnení tak bys to neudelal. Místo toho prichází prihlouplý, absolutne nevyprovokovaný útok. Presne tak jak jsem to cekal.
Tak se gigrlite do Jiříka nenavážej, navíc když na to ani nemáš a bude klid. Můžeš třeba dělat dummies v té š105 ať jsi aspoň jednou v životě užitečný.
Pročetl jsem vaši diskuzi a Jiřík ti opakovaně nabídl příměří i omluvu za své činy. Myslím, že pokud opravdu chceš klidnou diskuzi na úrovni, tak by si měl napsat své požadavky, pokud to opravdu chceš. Neotravuje to diskuze jen vám dvoum, ale všem nám okolo. Napiš tvé požadavky a třeba se dohodnete, nebo je přijmi, co víc, než omluvu a klid chceš?
Zatím jsi pořád v pozici uražené ženy, která rýpá a nechce nic usmířit >:D Připomínáš mi mou ex :D:D Nic proti, ale sakra Gilgite ! Tak co víc už po něm chceš? :-) Nebo po nás všech? Pojď nám příkladem.
Kazdý normální clovek vidí jakou jeho "nabídky" mají cenu (viz jeho príspevek z 12:13). Nekomu nabídnes omluvu a pokud se ti ten tebou oslovený hned neozve podle tvých predstav tak se do neho hned zase zacnes navázet. To vázne povazujes za normální? To snad ne.
"Neotravuje to diskuze jen vám dvoum, ale všem nám okolo" - já v této diskusi zcela normálne diskutuji, nemám zájem o zádný diskusní kontakt s nickem Ji/Ri ani o plevelení diskuse. Pokud tady nekdo otravuje tuto diskusi tak rozhodne ne já,
Omlouvám se za to, že jsem se ozval dvakrát ozval s tím, že bychom měli jednu rozpracovanou věc zdárně ukončit. Ty nic. A hra na to, jak to dlouho vydrží.... kolik ti je roků? To děláš i normálně, když s někým něco řešíš tak se odmlčíš a zkoušíš? Normální, pane, je to, že se lidi spolu baví. Pořád něco vytahuješ... Nemáš zájem o žádný diskuzní kontakt? Opravdu? .... tohle je úsměvné, je ti to jasné. Navrhnul jsem i komunikaci přes sz a i formou osobní. Ve všech směrech jsem ti vyšel vstříc, abysme, nejen my dva, ukončili plevelení diskuzí. Tzn. konec všem "slintům, primitivům, fekáliím, blbečkům, vypatlánkům, čmuchání, urážení,navážení se do redakce bez věcného základu...." .... Gilgite, pojď na tom vyšívat. K té Číně: ANO, MÝLIL JSEM SE, REAGOVAL JSEM NEADEKVÁTNĚ A DISKUZNĚ NEVYZRÁLE. Vyjádřil jsem se: Když někdo zlodějnu schvaluje, tak sám zloděj je. To neznamená, že ty zloděj jsi. Já od tebe naopak žádnou omluvu nežádám. Nechci nic matlat, chci výrazně přispět společně s tebou, ke zkulturnění diskuzí na tomto webu. K plagiátorství : To je přece i ze zákona - spolupodílnictví na trestné činnosti nebo tak nějak. V Číně neexistuje zákon, který by duševní vlastnictví v tomto ohledu reguloval a ano, vadí mi to.
Tímto bych tě chtěl požádat o spolupráci na ukončení všech vulgarit z kterékoliv strany, na kteréhokoliv diskutéra. Co ty na to? A nic nezkoušej, jen se pojď bavit jako rovný s rovným a člov s človem. ;-)
No tento článek mě privedl na myšlenku, jak by asi dopad můj samuraj (Suzuki). Ve stavu je taky více než dobrým, ale v té době se na bezpečnost moc nehrálo. Sice má motor vpředu, ale žádná pevná prepazka za nim není, takže bych ho mel pravděpodobně na klíně.
Naštěstí s ním jezdim jen na výlety a snazim se mimo silnice první třídy. U auta na denní ježdění hledím na bezpečnost hodně. Ale nikdy nevíš na koho narazis ;-\
To si nemyslím. Pak testovali ještě lagunu proti stromu. Myslím ze to bylo v 90km/h a to jsem docela koukal ze prostor pro cestující zůstal bez deformací. Ale predek byl totál.
A proč bychom takovými starými křápy nemohli jezdit? Stejně většinou ohrozím zejména sebe uvnitř. Vím o čem mluvím, trefil jsem ve 110R svodidlo a skalku, poslední čelní náraz přišel až ve velmi malé rychlosti a stejně jsem díky nenavíjecím pevným pásům rovnal žebra ještě týden. A když bude místo zdi nějaké nové auto, tak si ničeho nevšimne a já na tom budu velmi zle. Takže je to jen moje volba, nemyslím, že bych tím někoho ohrožoval.
" Takže je to jen moje volba, nemyslím, že bych tím někoho ohrožoval." :-! OK. Pokud se smiris s tim, ze toho moc nedostanes za ten svuj zbourany vrak od pojistovny (bylo to cizi zavineni a ty mas auto pojistene, vid?) a ty sam nebudes chodit po doktorech a polehavat v nemocnici. Ale jestli budes hospitalizovan - pak si to plat ze sveho kapesneho. Spatne chapes ten libertianismus, jestli ho chapes vubec, eh? :-!
>:D >:D Klid! On asi cetl nekde brozurku o Laissez-faire kapitalismu.
Moralku a ani chovani nelze legislativne nastavit, kdyz blbcu je prehrsle. Zakonu uz je plna pr**del, a ozrali k0*k0*ti jsou furt chytani na cestach, bez ridicaku (10x zabavenych ) jezdi zfetovani a co? Asi to foceni ma jediny smysl v tom, ze danovy poplatnik zaplati nejakou farmu pocitacu kde se ty fotky budou ukladat a neci strejda tu zakazku vyhraje. Bez konkursu, of course. :-!
A ani to nepomuze: [odkaz] na bezpecnou jizdu, hm?
Minule si tu chcel zakazovat tazke SUVcka, teraz zase starsie auta. Aku mas vlastne predstavu? Zakonom nadiktovane parametre aut? Napr. hmotnost do 1,6t, rok vyroby max 2010, samozrejme benzin...
Ja by som zrusil vsetky tie technicke a emisne kontroly, nemaju ziaden zmysel, iba podporuju korupciu a buzeruju vlastnikov aut.
zamerne mam nektere příspěvky provokativni protože jedine tak o tom někdo bude premyslet.
rozdilne následky se srazkou se starym krapem a relativne novym a bezpecnym autem jsou nezpochybnitelny. a jednou ten co chybuje muze způsobit spoustu bolesti a skoncit v krminale a jindy to muze skoncit jen pomackanymi plechy.
jestli jsem nekoho donutil k zamysleni, tak to svůj ucel splnilo.
SUV jsem nikdy zakazovat nechtel, jen jsem provokativne napsal, ze bych v pripade velkych SUV ale i dodavek zaved nejaky restrikce - napr. omeyenou rychlost na urovni nakladaku nebo autobusu a psychotesty pro ridice tehle aut. protože velky a tezky auto muze způsobit velkou skodu a velky zraneni. samozrejme ze by se to odvíjelo od urcite hmotnosti, podobne jako se odviji kategorie nakladnich automobilu
ty auta z registru letos mizí rychlostí blesku, takže to 7 místo už asi příliš aktuální nebude.
Za 11 měsíců už bylo vyřazeno desítky tisích vozů značek škoda, lada, dacia, barkas, žuk, volha, zaz, fiat, peugeot, ford atd a to byly přesně ty staré plečky v kopřivách, auta schované ve stodole na renovaci někdy v další pětiletce, schované papíry v šuplíku apod.
V reálu je vidět 105/120/130 tak 3x do měsíce, soudobé lady tak max 10x.
Starou dáčku sem neviděl tak půl roku, wartase trabiho mimo srazy vyjimečně, volhy sou vůbec zázrak potkat to je spíš vidět tatra 603 či 613.
Takže v současnosti je ještě hlavně na vsích nejvíce vidět favorit a forman a feldy a pak staré západácké káry 80-90. let
Plno lidí by auto ani nepotřebovalo, ale za každou cenu je musí mít, protože "doba" a "styl"...
A vůbec nejlepší jsou městské ovce, kterým auto parkuje na chodníku a pomalu už obrůstá mechem, ale "co kdyby ho náhodou potřebovali"...
Tak ty sídlištní auta co tam stojí po-pá popř. po-čt tam stojí proto, že se s nima jezdí o víkendech. Kdy dopravit se někam busy a a vlaky, x přestupovat atd sou šílené ztráty času, prto maj lidi auta. Ale přes týden s nima nejezdí, když pracují za rohem nabo to maj do práce 10 km a sou tam rychleji mhd bez kolon >:D
Co překrucuju? Nevím o nikdom kdo by měl na sídlišti auto, který jede jednou za měsíc nebo za půl roku. Trochu drahá sranda jen ty poplatky z toho.
A co se týče vraků, tak pokud tam stojí hajtra na vypuštěných kolech, bez spz nebo různě poničená maj tam dát měštáci nebno státní výzvu a pokud nikdo nereaguje odtáhnout. Pokud nemáš kde zaparkovat, můžeš je upozornit sám.
Ale těhle aut už dost ubylo a jestli sou to vždy 1-2 kusy na jedno parkoviště, je to dost.
Při pohledu mou optikou toto právo nemají. Ať odstaví auto mimo sezónu tam, kde nevadí denně jezdícím sousedům.
A zajímalo by mě, jak se domluvíš s autem. Morseovkou vyťukanou na blatník?
Pokud jste nepochopil, že mluvíme o sousedech parkujících auto, pak je mi líto, jste beznadějný de*il. Na podobnou domluvu stačí udělat schůzi domu, případně dát lísteček za okno či stěrač.
Žijeme v anonymní době. Lidé se často neznají ani v rámci jednoho domu, natož v rámci ulice, kde parkuje 150 aut. A už vidím, jak si dotyčný přečte lísteček a poslušně přeparkuje o 2km dál.
Už jsem dokonce i pro modré zóny. Cokoliv co pomůže...
Tak si kup garáž, to parkovací místo Ti platím i já....a to tam nikdy nezaparkuju. Já mám na zahradě 3 parkovací místa a nikdo z Vás mi na ně nedal ani K! Proč máš proboha auto, když ho nemáš kde zaparkovat? Stejnou logikou si pořídím koně a budu nadávat všem okolo, že ho nemám kde ustájit. Ne radši jachtu a budu požadovat suchý dok do 50m od vchodu.
Proboha co to meleš? Připadá ti, že chci moc, když chci každý den zaparkovat v okolí svého bytu jedno vozidlo? Kdybych bydlel někde na vidlákově s pozemkem za pakatel, tak mám garáž třeba pro pět aut.
Připadá Ti nesmyslné, že pokud bych bydlel ve městě a pracoval s koněm, neměl bych po městu žádat ustájení? Potřeby měšťáků jsou opravdu jinde. No a ten pakatel mě stál několik let lopoty 12h+7xt. A zapomněl jsem po tom všem připočíst volný čas... ó ty vlahé večery při světle reflektoru, dlaždici po dlaždici...Ano dle mého je to velmi nesmyslné, drobátko pohodlné.
Mezi Š120 a Feldou je propastný rozdíl z hlediska bezpečnosti a to jak pasivní tak aktivní. Konstrukčně je mezi nima tak 20 let. O západních autech z 90 let radši ani nemluvě.
Nějak mi uniká smysl článku. Má to být reklama působící na ovečky ve smyslu "haló zaházejte všichni auta do šrotu, protože v nich nejste bezpeční a běžte si koupit nový, protože v tom se zaručeně nezabijete". Vzhledem k tomu, že se tímto testem srovnaly jablka a hrušky mi z toho nic jinýho nevychází. Proč nevzali tu červenou krysičku a nepodrobili jí běžnýmu NCAP testu? S přesazením do zdi se žádný auto netestuje, takže výsledek je nic neříkající. Že v tom pojde řidič i spolujezdec je sice smutný, ale zajímalo by mě jestli by to tak bylo i v případě dodržení běžný metodiky testování tj. do deformovatelný překážky, což je naprosto něco jiného než betonová zeď. Ale zřejmě článek zafungoval dostatečně, protože jak tak hledím do diskuze tak oslové typu holden a podobně hned začali vykřikovat jak je potřeba ze silnic odstraňovat staré šroty, což vzhledem k tomu, že píše o DPF jsou auta pár let stará. >:D
Je to tak. To že tu ještě jezdí dost starších aut je prostě tím, že ta auta dřív ještě něco vydržela a proto jezdí dodnes. Nejdůležitější je také samozřejmě ekonomický aspekt, kdy lidi na lepší prostě nemají. Samozřejmě i tato starší auta by měla projít STK.
Přesně tak. Pochybuju silně, že současný auta vydrží fungovat 15-20 let. Automobilky produkují šroty nacpaný elektronikou, jejichž cílem je ne, aby dlouho sloužily majiteli, ale aby se rozesraly pokud možno co nejdřív po záruce. S tím, že i starší auta, pokud jsou v pořádku, by měly projít STK souhlasím.
neni potreba blbecku ty auta odstranovat ze silnic. to si nekde asi vycucal z pr*dele nebo hlavy coz je u tebe to same. je potreba je uvest do souladu s predpisy. a ti blbecci co obhajujes se budou muset placnout pres kapsu.
O kolik lip by dopadla posádka podobnýho auta při srážce s deformovatelnou překážkou je sice k diskuzi, ale pokud by se rychlost zvedla na 64km/h, pak by výsledek nebyl pravděpodobně odlišnější než teď. Připomenout lidem, že tato stará auta fungují oproti novějším jak papírová krabice není od věci.
K tomu, co napsal holden nemám připomínek. Má pravdu a jen bych si strašně moc přál, aby za tímto krokem MD nebyla snaha vytřískat něco pro státní nebo stranickou kasu. To se dozvíme až po Novém roce a zavedení do praxe.
Nejen ekologové tlačí výrobce aut k z hlediska aktuálních a zaplatitelných technologií výrobce na hranu, nebo i za ní. A na úrovni aut starších 4 let se vesele kšeftuje se zdravím nejen majitelů, ale i všech ostatních lidí. Copak je problém vidět na silnicích čtyřstopý vraky, černý čoud nijak závratně starých nafťáků nebo olejový čmoud benzínů? Kolik nákladních denodenně užívaných aut může co kilometr zanechat výfukovou kubíkovou štiplavou briketu čehosi? Byla takto ta auta uvedena do provozu a schválena? Asi těžko... Takže holden pravdu má (a že bych zrovna jemu chtěl nahrávat, z toho mě těžko někdo obviní).
Jistě že v tom bude snaha vytřískat prachy pro státníkasu a pro STK stanice.
Přijede vrak, oni ho nafotí, nafotí tacho a co? Dole to fotit nebudou že je to shnilý jak brambor, ani že je motor volejnička, emise se neudělaj, strčí se vobálka a pojede to dál.
A co se týče starých auta? Takže všechna auta třeba 10 let astará dáme sešrotovat jo, no to bude ekologie jak víno.
A kde ty lidi vezmou na ty nový auta? Nebo si jako auto na stavbu a záložní káru koupí novou Faábu za 250 jo popřípadě za 700 novou dodávku. Aha.
Tak to bude vono....
Už běžím vymněit Alero za novou Fábu v holobytu >:D >:D
Těch fotek ve vysokým rozlišení má být dost, aby se dalo na dálku posoudit, zda vůz může projít TK nebo ne.
System by měl být nastaven tak, aby se auta udržovala a vraky vyřazovaly z provozu. To úsloví o opici a banánech funguje i tady.
Mě fotili při eviděnčce už BMW v lednu 2014. A nejen vin, ale celý auto.
Tohle nic neřeší, maximálně totálně snhilý a bouraný auta, ale těch je miminum. Na zbytku to není znát nebo to před stk přestříknou dole trochu barvou, vono to měsíc vydrží než se rez prožere >:D
Jasně je psáno že bude jen čelní zadní a boční pohled + tacho. Tj motor ani spodek auta se fotit nebude, stejně tak prahy atd. 90% aut v pohodě projde co se týče fotek a zbytek se pojede jako doted.
Kdepak levotu, ale nebrzdí mi stejnoměrně ruční brzda na obě kola stejně ač mám nový třmeny, kotouče a destičky. Na STK tohle paradoxně hrozně řeší, ale za 200 už to tak nevadilo. Ještě, že pořád existujou normální lidi se kterýma se dá domluvit. ;-)
Lanovody jsou v pohodě nikde neváznou. I u novýho auta to nebrzdí nikdy rovnoměrně. Neřeším. Na funkci to nemá absolutně žádnej vliv. Prostě mě stojí STK 200 navíc.
Souhlasím, focením se nic nezmění. Jen snaha vytřískat další a další peníze a jako bonus opět urychlit spotřební řetězec. Nedávno jsem tu s někým diskutoval o tom, zda by modely aut měly při každé nové generaci zdražit o 10% či ne. Oni totiž možná zdražit nemusí právě proto, že to auto při každé další generaci ztratí 10% ze své trvanlivosti :-|
Nemluvě o tom, že 15 let stará V8 je ekologičtější jak kdejakej novej sazomet 8-s
Pokud to auto nebude shnilé a plně funkční, nevidím důvod, proč by nemělo být. Tehdy to auto mělo třeba 5* a dnes by mělo dle nové metodiky třeba 3*. Ale většinou je to stejně absencí nějakého pitomého asistentu. Navíc nová auta se vyrábí hvězdičky nehvězdičky, takže nevidím rozdíl.
Pokud za těch patnáct let bude kompletně přestavěné, včetně skeletu, pak jo... Jenže každý materiál stárne, mechanické vlastnosti se zhoršují i u sebelepší oceli. Prostě patnáct let... ne.
Co Ti přijde jako ztráta trvanlivosti? To, že to auto má pozink. kastli? (věru nevidím důvod, proč by staré auto mělo krom tlustých plechů mít lepší antikorozní ochrnu). To že dnešní auto má v mnohých případech turbo? Když ráno slyším se šálkem kávy v ruce odjíždět lidi do práce za mrazivých teplot, žalud se mi svírá úzkostí, jelikož 1/50 motoristů ve skutečnosti ví, jak turbo vlastně funguje (bo v čerty zaspal jako vždy a je mu to buřt). Samozřejmě situace opakuje se v podvečer, slyším-li z dálav kvílení toho nebohého komponentu, jenž v oleji kompresoru řve své requiem, na kilometry daleko. Proč by někdo těch pár kilometrů lechtal, natož tak dochladil (nikdy neměl EGT senzor a i kdyby, vůbec neví co se asi děje), když mu utíká Ulice, zlomí to nadvakrát do první škáry, stop, nazdar! Spotřební materiál je spotřební materiál, ale pokud někdo zničí turbo, vstřiky, nebo čerpadlo, nemá právo si stěžovat, udělal je sám svou debilitou a přístupem, jelikož tyto komponenty mají stejnou životnost, jako celý agregát (výroba zmetků se udáva v PPM, takže žádné výmluvy). To, že jisté doby lidi makali na jedno z mála dostupných aut 20 let, tedy poté si ho i jinak vážili, chovali se k němu a v mnohých případech s láskou udržovali. Nedopustili zbytečné poškození, protože to byl jejich člen rodiny, nikoliv spotřebák, který bez mrknutí oka (samozřejmě jak jinak než se skrytými vadami) prodají nějakému naivovi, který si o dané automobilce udělá naprosto zkreslený názor, aby tady mohl poučovat o spolehlivosti, neznaje základy termodynamiky (to jsem přehnal trojčlenky). Dát dnešnímu odrostenci fungl 100-ku, dávám ji přinejlepším tak 2000Km....technicky. No a v té 120ce jezdí dnes buď uvědomělý nadšenec, nebo vidím starce ve zbytku sil vézt svou milovanou ženu na dávku chemoterapie. Snad každý kdo má něco odlítané musí vědět jak to auto brzdí,zatáčí,jaký rozestup si udržovat pro případy prozřetelnosti, jak k danému řidiči přistupovat!
To by ty závady ojetin nesměli mít věci jejich se absolutně netýká údržba a chování předchozího majitele.
výparníky klimy se nijak neudržují, ramena stěračů co drží vlastní ramínka taky ne, stejně tak není vinou majitele křivá vana převodovky od renomované firmy ZF. Nebo to že baterka v autě se dobíjí podle toho jestli je silnice pěkná a auto má náladu enbo jestli je hrbolatá a auto náladu nemá.
Přesně moje závady na BMW a Jagu. vliv předchozího majitele - 0. Všechno pouze šmejdská výroba a nízká kvalita komponent.
Tyhle řeči si nech, jsi prvním majitelem? Moc dobře vím, kde je výrobní odchylka, moc dobře vím, jak to funguje. Když se nestíhá a výroba je nasraná, že by lítaly nože... Je mou prací v této fázi říci stop - děláme šmejd! Tohle nikdy neopustí vrata firmy. Jasně, ale taky jsme se s několika zaměstnanci rozloučili poté, když se tento šmejd někde zázračně objevil. Jasně, vina padá na management, ale ne na člověka, či servis, jenž za pakatel koupil ukradený díl, který měl skončit ve šrotu! Inu pracující lid, jenž odedře všechnu práci, je schopen za flašku rumu pohřbít firmu léty budovanou (stačilo počkat půlroku na prémie, ale to by bylo moc). Kdo chce kam, zůstane tam!
Z pohledu kvalitáře je to jasný, ovšem co děláš? Kontroluješ jestli je příslušný díl podle výkresu. To jestli není chyba v designu neovlivníš. Proč se TSI motorům serou rozvody? Myslíš, že je na vině kvalitář nebo nějaký jouda ve výrobě, který někde něco zanedbal a pustil šmejd? Vůbec ne. Chyba je už v návrhu a designu příslušný části, kterou konstruoval idiot, který to nedomyslel. To samý kolabující olejový čerpadla u 2,0 TDI a podobný radosti. Všechno to jsou chyby v designu. Ty to pak sledováním Cp, Cpk a PPM neovlivníš, ani kdyby ses rozkrájel.
jde o to ze ten blbecek s ksiltem dozadu ve volitanym vykuchanym pasatu uz nebude mit pasata ale novou dacii. minimalne polovina tech naft v bazarech jsou nezpusobile vraky.
Jasně každej mladej kluk v 18ti vytáhne z kapsy 250 tisíc a půjde si koupit celej cacnej novou Dáčii. A pokud je náhodou nebude mít, tak mu ji fotr koupí. To je přímo ideální učit se jezdit s něčím takhle drahým, aby to opleskal a za 3 roky prodal s bídou za 100. Ty máš fakt představy o životě, že jeden nestačí valit oči. >:D
hochu kdyz ma 200 na vykuchanyho pasata nebo golfa tak ma na novy sandero. pokud ma 100 na totalni vrak pasata nebo golfa tak ma na tri roky stary sandero. proste by neme folce a nebyl by pred holkama na dyze king. tebe bych tipnul ze budes cucak ve veku moji mladsi dcery tak si nech kecy ze nevim nic o zivote. hlavne vim o takovejch grazlech jako jsi ty. jo a oboum jsem koupil za skolu novy auto.
No on ten passat taky nemusí bejt tak drahej. Ani za 100 tis nekoupíš totální vrak passata. To se musí umět trochu vybírat. Kamarád koupil starýho B5. Vyšel ho na 40 tis a překvapilo mě v jakým je solidním stavu. Ono používat jako rodinný auto na vození dětí Opel Corsa je dost nepraktický a na nic lepšího neměl. Jinak cucák už bohužel dávno nejsem. Rád bych kdyby tomu tak ještě bylo. Fakt že si o mě nějakej tupej mamrd myslí, že jsem grázl je mi úplně ukradenej, takže si ty svoje rozmazlený smrady hezky užij a kup jim třeba helikoptéru. Já nechám svoje děti na auto vydělat stejně jako jsem si to musel zafinancovat já. Ať se naučí, že nic v životě není zadarmo a prachy nepadají z nebe. A školu si dělají pro sebe, ne aby za to něco dostali. Ty vševědoucí kmete >:D >:D
Hele já začínal na starým Renaultoj, ale to až potom co jsem si udělal papíry. Dávno před tím jsem se už od 15ti proháněl po polních cestách za městem v Trabantech, Š120 a podobných šrotech na kterých jsem se naučil řídít. Takže v 18ti když jsem dělal autoškolu jsem už byl hotovej řidič a i tak bych si z dnešního pohledu v tý době nesvěřil fungl nový auto. Vlastně bych si ho nesvěřil ani teď. Jednak mi to přijde jako vyhozený prachy na to k čemu já ho potřebuju a za druhý bych se o něj akorát bál, kdo mi to kde na parkovišti odrbe.
samozrejme ze ty musis nechat svoje deti nechat vydelat. ja je za dodelani skoly odmenil. ty si grazl co se zabejva zlodejinama a podvodama. ubozak co nema na lanovody na rucku. * co to musi uplacet na technicky. ty si proste ubozak a gauner. ty svejm muzes predat tak akorat spatny vychovani a pravdepodobne by ani o nejakou corku nebo vrak co ty bys jim byl schopen dat nestali.
No ty seš fakt blázen čoveče zralej na psychiatra, ale to ovšem beze srandy. Takhle nemůžeš normálně chodit mezi lidma. Jak tě tak pozoruju, tak bych se nedivil, kdyby si byl dokonce nebezpečnej svýmu okolí. Hele ale naprosto vážně, necheš se svýma problémama vyhledat nějakýho lékaře? Medicína je už na hodně vysoký úrovni a já myslím, že by ti někde dokázali pomoct. Známej byl taky trošku na hlavu. Byl furt hrozně podrážděnej a paranoidní propadal různejm změnám nálady a pomocí nějakejch antidepresiv ho dali doktoři dohromady, že se zase dokázal začlenit do normálního života. Ty evidentně trpíš paranoidníma představama. Všude vidíš zloděje, podvodníky a gaunery. Mimo to nejsi chopen absorbovat běžnou realitu. Začni tím, že zajdeš za svým obvodním lékařem a řekneš mu ať ti dá nějaký doporučení ke specializovanýmu doktorovi ;-)
tvuj problem pochazi pravdepodobne od spatne vychovy. pro tebe podvody a korupce je normalni. toto zde siris a pravdepodobne to nejakej grazl vstepoval tobe pri vychove a ty to predavas dal. ty si presne takovej smejd kvuli kterejm se nema sanci to srovnat.
ty nejsi zralej na doktora ty si zralej na kriminal
Bože ty seš dutej jak bambus. Pro mě vůbec nejsou podvody a korupce normální právě naopak. Hnusí se mi lidi co okrádají druhé a na živobytí si vydělávají podvodem. Korupce normální taky není. Mnohem bližší by mi bylo pokud by to fungovalo tak, že když přijdu na STK s autem, které je v pořádku, tak normálně projde a ne že na něm technik bude hledat závady, aby mohl něco dostat, ale kvůli tomu nehodím auto do šrotu. To tam radši pošlu kamaráda, který ho zná a dám mu jeho prostřednictvím 2 stovky dostanu technickou a mám klid. Já ten systém nezměním. A to co chystá vláda od novýho roku nezmění taky nic maximálně situaci ještě zhorší. Přitom by stačil zdravej selskej rozum kdy se technik na auto podívá a už pohledem zjistí, že tohle auto na silnici fakt nemůže a tohle i když má prošlou lékárničku nebo mu chybí jiná nepodstatná banalita na silnici klidně může, protože nijak neohrožuje bezpečnost ani posádky ani okolí. A že já se ti vůbec snažím pořád něco vysvětlit, když seš evidentně blbej jak dlabaný necky a meleš si furt svou.
"Pro mě vůbec nejsou podvody a korupce normální právě naopak. Hnusí se mi lidi co okrádají druhé a na živobytí si vydělávají podvodem. Korupce normální taky není."
neni to pro tebe normalni ale delas to a podporujes ty co to delaji
"Mnohem bližší by mi bylo pokud by to fungovalo tak, že když přijdu na STK s autem, které je v pořádku, tak normálně projde a ne že na něm technik bude hledat závady,"
ten technik je tam na to aby hledal ty zavady a pokud je najde tak auto neni v poradku
" Přitom by stačil zdravej selskej rozum kdy se technik na auto podívá a už pohledem zjistí, že tohle auto na silnici fakt nemůže a tohle i když má prošlou lékárničku nebo mu chybí jiná nepodstatná banalita na silnici klidně může, protože nijak neohrožuje bezpečnost ani posádky ani okolí."
a co takhle korespondencne to vyrizovat? mejlem mu poslat fotky aby to selskym rozumem skouknul by ti vyhovovalo?
technik na STK ma jasny plan kontroly. nesoumernost brzd = vazna zavada. ty to resis uplatkem hotovo. nemusis zde psat o tom jak si cestnej a poctivej, kdyz uplacis a korumpujes ty vosle z umelecky skoly >:-[]
Ne ty seš fakt beznadějně tupej magor. Já se osobně divím, že si s tebou nějaká ženská vůbec pořídila děti. Protože s takovým volem jako seš ty dlouhodobě doma fungovat to si nedovedu představit. Já mám s blbejma lidma trpělivost, ale s tebou už mi došla. V klidu zdechni s vědomím, že jsem ten největší gauner a kriminálník pod sluncem jestli ti to udělá dobře, ale mě už diskuze s tebou skutečně nebaví. Seš tak tupej, že motáš dohromady nesouměrnost brzd a ruční brzdu, ale co od tebe taky čekat. Běž si radši vychovávat svoje děti prachama ty stárnoucí Rotchilde.
Taky si podle videa myslím, že tam rezerva není. Nicméně na výsledku by to zřejmě nic nezměnilo, při nárazu to kolo většinou stejně vypadlo dolů na silnici.
Je to tak, že rezerva měla pro rozsah deformací karoserie zcela zásadní význam. Pokud si ji viděl po testu vypadlou z vozu, byl to už jen pružný následek absorbce nárazu a poškozeného zamykacího mechanismu.
Co si tak vzpomínám, tak se u tohoto crash testu opravdu kritizovalo, že v testovaném voze zřejmě nebyla rezerva, která má u Š742 při nehodě svůj význam.
Mam pocit, ze tam byla, akorat ji nedofukovali. Spis mi prijde trochu nefer poslat skodovku proti zdi tak, jak by si to ani NCAP nedovolil. Minimalne z toho duvodu, ze vysledek pak lze tezko srovnavat s ostatnimi auty.
Opět se tu řeší něco, co má marginální význam. 600 mrtvých ročně na silnicích stěží konkuruje počtu mrtvých zaviněných chřipkou. Proč se neřeší různými nařízeními, zákazy apod. chřipka? Protože tady jde o prachy. A to především. Všechno se to schovává za hezká a líbivá slova o bezpečnosti, ekologii a záchraně planety, ale pak se stačí podívat, čím doma lidé topí v kamnech a vystřízlivíte (a s tím nikdo nic nedělá, protože by si pod sebou uřízl politickou větev). Tohle pokrytectví mi zatraceně vadí.
Jistě...výzkumem mediálního vlivu na veřejné mínění, organizovaného Evropskou parlamentní komisí z roku 2012 a doplňkovou zprávou Ocassise Vrahanasilnikosse prezentovanou v říjnu loňského roku.
Kroužíš kolem a víš proč.... nechceš to třeba podložit výzkumem vlivu klimatu v Krušnohoří na frekvenci přeletu sršní ve stodole pana Bárty? Ono by to mnohé vysvětlilo. ;-)
Ne, tebou předložený výzkum nedávno napadla evropská komise pro nekomplexnost a podivné údaje. Sršně přelétávají v říji a ta u nich je v červnu. Přičemž studie proběhla v květnu. Vzhledem k nižším teplotám na jižním pólu, kterým se sršně řídí nebylo ani pravděpodobné, že by k jejich aktivaci mohlo dojít dříve.
A poslední smutný fakt...pan Bárta má stodolu 3km od Orlíku.
Plus minus souhlas. U těch chřipek.... tam půjde minimálně o stejný, ne-li větší balík. Na všechno, na co dneska koukneš, se vydělává. Je to jen jiná forma byznysu.
chtěl básník říct? Dobře pět let dozadu jsem neviděl v TV správu, že by se bouralo Š 105,120. Dokonce ani Favorita jsem neviděl v akci. Tyhle auta už mají jenom nadšenci a sběratelé, nebo lidi co si sakra uvědomují, že neřídí zrovna nejbezpečnější vůz a proto jsou opatrní. Na silnici jsem už roky neviděl nějakého závodníka s těmito auty. Toto je opět novinářský výkřik do tmy.
Ano, v TV se propírají "luxusní" vozy zlaté mládeže nebo podnikatelů. To, že se jedná nejčastěji o 20 let starý hujdy je jedno...ale zní to líp než "...montér vracející se ve Škodě Favorit způsobil..."
Tenhle test je několik let starej.... a podobnej výsledek bude mít třeba evoluce Golfu mk2/Toledo a tak podobně.... já spíš čekám až někdo zopakuje ENCAP test auta s 5 hvězdama po osmi letech provozu....
Jednou jsem se dostal se stopětkou do smyku a nebylo to zrovna příjemné. Plechy jsou jako papír, ale přesto je to celkem odolné auto. je jasné, že auto které je 20 let staré tak se rozsype. Chtěl bych vidět, jak by dopadly dneska auto z 90. let. jako třeba Renault Clio, Honda Civic, Peugeot 306 atd. Myslím, že by se taky rozletěly. Jasně škodovka není bezpečným autem, ale moc nechápu proč se zde dává takový článek.
Ono po nározu se rozletí každy auto...proč zrovna škodovka 30 let stará.to klidne muže i golf passat tam dneska pomalu neni žadny plech plastové popelnice >:D >:D >:D