Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeAnketa Auto roku 2016 v ČR zná pětici finalistů, nechybí Superb nebo Astra
202 komentářů
rimow11
Ja už poznám aj výsledky:
1. Volvo XC90
2. Subaru Levorg
3. Ford Mustang
4. Opel Astra
5. Škodovka
1. Volvo XC90
2. Subaru Levorg
3. Ford Mustang
4. Opel Astra
5. Škodovka
:yes: vidím to podobně. Levorg je pro trh nezajímavý. Kombik, který umí jezdit. Mustang je zase úzce orientovaný a navíc není Evropan. Astra je zajímavá, do své třídy přinesla řadu nových technických prvků, výborný tříválec.... ten by si to zasloužil. Superb.... no, tam se žádná diskoška nekoná. I když je to pohledné auto, dobře udělané, ale to dneska všechny. Navíc je nad ním stín dýzlgatí. I když v rámci napravení reputace v Jurop mu možná bude pomoženo.
Jasný vítěz je.... ale to už všichni ví a kdo neví, tak tuší ... jen někteří se ještě škubou o flákotu, která vlastně nikoho až tak nezajímá. 😄
Jasný vítěz je.... ale to už všichni ví a kdo neví, tak tuší ... jen někteří se ještě škubou o flákotu, která vlastně nikoho až tak nezajímá. 😄
Ano, to pořadí tak pravděpodobně bude, akorát od konce. XC90 může vyhrát v případě, že porota bude hodnotit jen podle fotek a catering jim k tomu bude servírovat lysohlávky. >😒] 😉
Stačí sa tým volvom previesť a budeš mať iný názor :yes:
Právě XC90 je kritizováno za podvozek.
v tej čom som sedel bol lepší ako napr v novom superbe ktorý máme ako firemné auto..
Tak jestli je pro XC90 měřítkem jízdního komfortu Superb, tak to leccos vysvětluje. 😉
vysvetľuje to že má vyhrať lepší, čiže Volvo 😄
Emel
Superb, co jiného. Kdybych měl tipnout zbytek, pak Astra - Levorg - Mustang - XC90 (jakkoli bych rád viděl Mustanga výš).
Superb je jasny vytaz, kedze ide o CR, ale fakt je ze neprinasa vobec nic nove vramci triedy.
Osobne by som videl ako vytaza Astru, ktorej svetlomety + sedadla su nieco uplne nove v triede kompatov a dokonca je to problem kupit aj o triedu vyssie vramci mainstreamu. Osobne vidim obe veci ako najdolozeitejsie po tandeme motor + podvozok pre niekoho kto jazdi viac.
Dalsi moj tip je Jaguar XE, ktory prinasa prijemny zavan klasickeho auta so svojim citatelnym podvozkom a riadenim a sucasne je stale pohodlny uz v serii (zdravim BMW). To vsetko uz v zaklade!
Posledne je Volvo XC90 T8, to len od stola, ale pride mi to ako prvy spravny hybrid v triede. Adekvatny vykon hybridnej sustavy pre momenty ked ten vykon treba a sucasne relativne usporny motor pre dialnicne presuny stabilnou rychlostou, kde auto triedy XC90 travi vacsinu casu. Tajne verim, ze aj podvozok tejto verzie bude uplne inak naladeny ako naftovy pokus...
Osobne by som videl ako vytaza Astru, ktorej svetlomety + sedadla su nieco uplne nove v triede kompatov a dokonca je to problem kupit aj o triedu vyssie vramci mainstreamu. Osobne vidim obe veci ako najdolozeitejsie po tandeme motor + podvozok pre niekoho kto jazdi viac.
Dalsi moj tip je Jaguar XE, ktory prinasa prijemny zavan klasickeho auta so svojim citatelnym podvozkom a riadenim a sucasne je stale pohodlny uz v serii (zdravim BMW). To vsetko uz v zaklade!
Posledne je Volvo XC90 T8, to len od stola, ale pride mi to ako prvy spravny hybrid v triede. Adekvatny vykon hybridnej sustavy pre momenty ked ten vykon treba a sucasne relativne usporny motor pre dialnicne presuny stabilnou rychlostou, kde auto triedy XC90 travi vacsinu casu. Tajne verim, ze aj podvozok tejto verzie bude uplne inak naladeny ako naftovy pokus...
Ty prémiové sedadla jsou supr. I pro adekvátní prémii je to oříšek. Zatím jsem neměl zkušenost s Opel Eye - pokud bude fungovat jako EyeSight, tak opět, ani prémie v této třídě nemá čím konkurovat. Bohužel cena sedadel a elektronických systémů vyžene cenu nemilosrdně vysoko.
XE je zajímavý tip, ale ve finálové pětce není.
Je hezké že vidíš sedadla a světla jako nejdůležitější po tandemu motor + podvozek, celkem souhlasím, ale nevím, jak velké rezervy má Astra v tom podvozku.
Je hezké že vidíš sedadla a světla jako nejdůležitější po tandemu motor + podvozek, celkem souhlasím, ale nevím, jak velké rezervy má Astra v tom podvozku.
Astru som este nesiel, cakam az uvedu combi a silnejsie motory. Avsak pochybujem, ze by si dovolili nejaku velku chybu. Recenzie tiez nic vazne nenaznacuju. Samozrejme budem musiet porovnat top Astru vs. top Golf s adaptivnym podvozkom, aby som vedel aky velky je to rozdiel.
Osobne mam rad komunikativny podvozok (a hlavne riadenie) a ladenie viac na komfort ako "sportovost" za kazdu cenu co je vacsinou prevedne ako prehnana tuhost.
Napr. Superb II s dieslom, nekomfortny na 18" a sucasne (ledva) priemerne jazdiaci vs. sucasne Mondeo, ktore je citelne komfortnejsie a aj rychlejsie...
Komunikativnost riadenia je teda tazsi oriesok, tam sa vybera skor to menej zle 😢
Osobne mam rad komunikativny podvozok (a hlavne riadenie) a ladenie viac na komfort ako "sportovost" za kazdu cenu co je vacsinou prevedne ako prehnana tuhost.
Napr. Superb II s dieslom, nekomfortny na 18" a sucasne (ledva) priemerne jazdiaci vs. sucasne Mondeo, ktore je citelne komfortnejsie a aj rychlejsie...
Komunikativnost riadenia je teda tazsi oriesok, tam sa vybera skor to menej zle 😢
Hm hm. Astra s adaptivním podvozkem možná vůbec nebude... a právě podvozek je jedním z velkých otazníků u Astry.
Komunikativní podvozek a řízení máš rád, ale ladění na komfort víc než na sport? Tak jak ty pojmy chápu já mi přijde, že si odporuješ... protože právě ladění na sport je o té zpětné vazbě, ladění na komfort je "pokud možno řidiče neobtěžovat tím, co se venku děje".
Komunikativní podvozek a řízení máš rád, ale ladění na komfort víc než na sport? Tak jak ty pojmy chápu já mi přijde, že si odporuješ... protože právě ladění na sport je o té zpětné vazbě, ladění na komfort je "pokud možno řidiče neobtěžovat tím, co se venku děje".
Asi trochu inak berieme pojem komfort - ja si pod komfortom nepredstavujem uplne izolovanie od vplyvov okolia, ale ich potlacenie na prijatelnu uroven. Ako priklad nech sluzi Jaguar XE, kde je to spravne sklbene. Spravanie auta je citatelne, vies co sa deje, ale nic nemlati, podvozok zehli slusne nerovnosti pri jazde a v zakrute sa nakloni, opries sa do podvozku a citis co sa deje. Plus riadenie citelne pomaha informaciami.
Nie je to absolutny komfort, ten by bol ako ty pises, takmer uplna izolacia, ale rozumny kompromis, ktory ja povazujem za "komfort" v porovnani s kostitrasmi ala Octavia, Superb 2.
So sportom mam problem, ze ho vacsinou implementuju ako absurdnu tuhostou, cim riesia zly koncept resp. setria.
V reale si kompaktoch / nizsej strednej musis vybrat kompromis, lebo ideal nikto neponuka ani vzdialene (ok, Jag asi hej). A tu radsej obetujem pocit sportovnosti a dam na vyssi komfort zadku (hovorim o daily car-e).
Nie je to absolutny komfort, ten by bol ako ty pises, takmer uplna izolacia, ale rozumny kompromis, ktory ja povazujem za "komfort" v porovnani s kostitrasmi ala Octavia, Superb 2.
So sportom mam problem, ze ho vacsinou implementuju ako absurdnu tuhostou, cim riesia zly koncept resp. setria.
V reale si kompaktoch / nizsej strednej musis vybrat kompromis, lebo ideal nikto neponuka ani vzdialene (ok, Jag asi hej). A tu radsej obetujem pocit sportovnosti a dam na vyssi komfort zadku (hovorim o daily car-e).
Rozumný kompromis, to je jiná. Podvozek spíše pohodlnější (méně komunikativní), k tomu řízení s kouskem zpětné vazby... může být.
Co je absurdní tuhost je k diskusi... je to Megane RS, nebo i Octavia RS?
Jaguar pro jistotu neponuká ani kompakt 😉
Co je absurdní tuhost je k diskusi... je to Megane RS, nebo i Octavia RS?
Jaguar pro jistotu neponuká ani kompakt 😉
Jasne, neozrejmil som dostatocne, ze to beriem subjektivne - vlastnou predstavou o "komforte", nie nejakym absolutnum pohladom.
Oktu RS ani Megane som nesoferoval, tak tu neviem povedat. Mne ako "absurdna" tuhost pride aj ten Superb 2 resp. Okta 2 s dieslom na velkych kolesach. Absurdna myslim zase relativne k ich jazdnym vlastnostiam, ked nejazdie nijak uzasne, ale tuhe su podla mna prils na ich schopnosti.
Celkovo nemam az tak vela aut prejdenych, kedze som dost vytazeny v casoch, ked su showroomy otvorene ;-\ Buduci rok mam zavazok to dobehnut, tak sa to snad podari.
Oktu RS ani Megane som nesoferoval, tak tu neviem povedat. Mne ako "absurdna" tuhost pride aj ten Superb 2 resp. Okta 2 s dieslom na velkych kolesach. Absurdna myslim zase relativne k ich jazdnym vlastnostiam, ked nejazdie nijak uzasne, ale tuhe su podla mna prils na ich schopnosti.
Celkovo nemam az tak vela aut prejdenych, kedze som dost vytazeny v casoch, ked su showroomy otvorene ;-\ Buduci rok mam zavazok to dobehnut, tak sa to snad podari.
Ještě nedávno by to byla Mazda, že? >😒] >😁
Mazda v Japonsku, Superb u nás... a v Evropě... těžko říct, tam jasného favorita nemám. Astra mi osobně na vítěze moc nesedí, ale kdybych měl tipovat, tak možná Astra.
PS: že by zase perioda našeho vzájemného nepochopení 😄 ? Zrovna jsem si říkal, že se to v poslední době zlepšilo..
PS: že by zase perioda našeho vzájemného nepochopení 😄 ? Zrovna jsem si říkal, že se to v poslední době zlepšilo..
Aoyagi
Tak tedy překvapení se nekoná. Vyhraje samozřejmě Superb, o to se škodováčtí markeťáci postarali dávno. Pak tipuji, že o druhé místo se podělí Levorg s Astrou, následuje Mustang, Volvo poslední.
Marketing, marketing, marketing...
Marketing, marketing, marketing...
To si vy Čecháčkovia samozrejme nenecháte újsť veď Škoda je najlepšia značka sveta!!! Glupota ....
Na tom, že má spousta Čechů kladný vztah ke automobilce Škoda není nic překvapivého, podobně jako fakt, že někteří nevyzrálí "sousedé" z toho mají evidentně kopřivku... :😉 😉
Kladný vztah ke Škodě? .... ale jo, příjemná nostalgie. 😉
Nostalgie taky, ale i určitá hrdost na současnost. Kolik automobilek z tzv. bývalého východního bloku dopadlo tak výborně jako Škodovka?
Asi jen Dacia, ne?
Jo, kdyby to tehdy prodali Renaultu, mohla vypadat aktuální nabídka Škodovky podobně jako ta u současné Dacie.
Jsi to ty, Sibylo? >😒] to je otázka. Dneska soudit, co by jak by u koho... Kdo ví? Třeba by Ren postavil Škodu proti VW a vznikly po auta, která právě vw nechtěl pustit a ve kvalitě, která by byla lepší než vw.... ale to oba fantazírujeme. Ke škodě nemám žádný vztah. Beru ji stejně jako všechny ostatní. Některé se mi líbí, některé ne. Některé smysl dávají, některé ne.
Mohla, nemusela. Cistá spekulace.
Ale je mimořádně nepravděpodobné, že by mohla dopadnout lépe. Při vší úctě a nově i sympatiím k Renaultu, mi jde na jazyk něco o pletení a biči.
Ty se ted zabývás pletením bičů?
Ale vázne. Samozrejme je mimorádne nepravdepodobné ze by Skoda mohla dopadnout lépe. To resení s Volkswagenem je mimorádne povedené.
Jde jen o to ze je tezko ríct jak by dnes vypadala Skoda kdyby ji prevzal Renault. V dobe kdy Renault uvazoval o prevzetí Skody mela firma jiné vedení nez to které uskutecnilo alianci s Nissanem a projekt Dacia. Koncept který vedl k tomu co je dnes Dacia vznikl mnohem pozdeji. Tehdejsí séf Renaultu Louis Schweitzer me jednou osobne (zmrzlinár to nerozchodí) vykládal jak dostal nápad k vytvorení levné znacky Dacia.
Jinak Schweitzer je velice príjemný clovek. Zajímavý detail, i kdyz ne automobilový: Louis Schweitzer je príbuzný legendárního Alberta Schweitzera, zakladatele nemocnice v africkém Lambaréné.
Ale vázne. Samozrejme je mimorádne nepravdepodobné ze by Skoda mohla dopadnout lépe. To resení s Volkswagenem je mimorádne povedené.
Jde jen o to ze je tezko ríct jak by dnes vypadala Skoda kdyby ji prevzal Renault. V dobe kdy Renault uvazoval o prevzetí Skody mela firma jiné vedení nez to které uskutecnilo alianci s Nissanem a projekt Dacia. Koncept který vedl k tomu co je dnes Dacia vznikl mnohem pozdeji. Tehdejsí séf Renaultu Louis Schweitzer me jednou osobne (zmrzlinár to nerozchodí) vykládal jak dostal nápad k vytvorení levné znacky Dacia.
Jinak Schweitzer je velice príjemný clovek. Zajímavý detail, i kdyz ne automobilový: Louis Schweitzer je príbuzný legendárního Alberta Schweitzera, zakladatele nemocnice v africkém Lambaréné.
Tak bys mohl vědět, co bylo tehdy v nabídce, kterou Renault předkládal... bylo to jak si pamatuju, tj. pouze licenční výroba vozů Renault?
Karel se (mimo jiné) zabývá pletením bičů, a ty pro změnu tím, z čeho se pletou... >😒]
Tys musel být doslova neuvěřitelný "borec", už jsem z tebe úplně "na vozíku". >😁
Tak skvělou kariéru si měl rozjetou a tak hrozně si nakonec dopadl. Od rána do večera okopávat kotníky na podřadném českém autowebu, ze kterého už tě dokonce vyrazili... :😉 😉
Tys musel být doslova neuvěřitelný "borec", už jsem z tebe úplně "na vozíku". >😁
Tak skvělou kariéru si měl rozjetou a tak hrozně si nakonec dopadl. Od rána do večera okopávat kotníky na podřadném českém autowebu, ze kterého už tě dokonce vyrazili... :😉 😉
Moje kariéra je OK. Pro zábavu si rád prectu slinty zamindrákovaných zaprdených zmrzlináru a podobných individuí na podradném ceském autowebu.
Co se týce vyrázení, vracení, samozvanosti atd. tak se nejdrív podívej na vlastní rodinu.
Co se týce vyrázení, vracení, samozvanosti atd. tak se nejdrív podívej na vlastní rodinu.
Napsal jsem "mohla", nikoli "musela", takže pokud víš, jaký je rozdíl mezi těmito slovy, tak ti snad (alespoň časem) dojde, že tahle tvá reakce byla naprosto zbytečná, ty náš profesionální žurnalisto... :😉 😉
Predstav si ze vím jaký je rozdíl mezi temito slovy, samozvaný vypatlaný zmrzlinári,
Pokud vím, tak Renault neplánoval, že by Škoda vůbec měla vlastní modelovou řadu, ale měly se tu licenčně vyrábět nějaké modely Renaultu, snad Twingo? Ale už je to spousta let, možná si to pletu...
To nepochopíš, Slovensko nikdy žádnou automobilku nemělo, tak ti holt chybí i jistý druh nostalgie. Jinak Škoda se už dávno neprodává pouze jen kvůli slepému vlastenectví, ale prostě z čiré setrvačnosti a zvyku, dostupnosti servisu, nepůsobí draze ani levně. Partnerská firma má +- 50 škodáren a to jen proto, že servis je všude. Autorizovaný servis je v každé díře a to u nás žádná jiná automobilka nemá.
My alespon nejakou automobilku mame.... Az najdes v ankete nejaky auto ktere vyrabi Vase zeme... Rekni mi. 😉
Klidně ti řeknu... na Slovensku se dělá docela hodně aut.
marianek
Je úplně jedno s čím Škoda přijde, výhru v COTY ČR má teoreticky jasnou. Zajímavější je ale výběr bez Superbu.
Tedy za situace kdy je vyhlášena top 4 (Mustang, Levorg, XC90, Astra). Bez domácí automobilky. Z čistě řidičského hlediska bych viděl výsledek. 1. Levorg, 2. Mustang, 3. Astra, 4. XC90
Edit: přijde mi zajímavé, že redakce píše o top5 ale do záhlaví dá jen foto čtyř.
Tedy za situace kdy je vyhlášena top 4 (Mustang, Levorg, XC90, Astra). Bez domácí automobilky. Z čistě řidičského hlediska bych viděl výsledek. 1. Levorg, 2. Mustang, 3. Astra, 4. XC90
Edit: přijde mi zajímavé, že redakce píše o top5 ale do záhlaví dá jen foto čtyř.
delvan
vyfouknout škodovce auto roku a sice s Corsou D proti tehdejší novince Romstaru, tak třeba to vyjde i teď i když superb je bez diskuzí výborný a krásný auto
Jel jsem oběma, s novou astrou jen krátkou předváděčku. Je to bez diskuzí výborně sestavené auto pro masy a velký posun vpřed oproti předchozí generaci. Ale z mého pohledu má jednu dost podstatnou chybičku - je to od podvozku asi nejhlučnější auto ve své třídě. Nemohl jsem tomu uvěřit ale projel jsem stejnou trasu letitou Octou 1 a ta má podvozek rozhodně mnohem lépe odhlučněn. Takže pokud v tom porotci pojedou tak nemá proti supovi šanci. A ten zbytek Levorg, XC 90 a Mustang jsou tam v ČR v podstatě do počtu.
Já osobně bych volil asi Levorga, ale to až po převáděčce, ta mě čeká příští týden.
Já osobně bych volil asi Levorga, ale to až po převáděčce, ta mě čeká příští týden.
Dinar
články z posledních dní, čtu o COTY v Japonsku, jasnými vítězi japonská auta, jedno z nich dokonce kei car. Jen tam nějak nečtu otázky, co přináší nového nebo převratného miata či zmíněná honda S660 , prostě jsou to povedené nové generace úspěšných modelů domácích automobilek, proto vítězí v národním kole. Na superba je třeba nazírat stejně, u nás se neřeší japonské "kam s ním", ale kolik do něj, naším kei carem je superb, ideál rodinného povozu, v této generaci velmi povedený.
Jinými slovy, volba je logická, nevidím rozdíl v přístupu japonských novinářů ve srovnání s jejich českými kolegy, navíc s potěšením kvituju i umístění okrajově zaměřeného auta, jakým je mustang. :yes:
Jinými slovy, volba je logická, nevidím rozdíl v přístupu japonských novinářů ve srovnání s jejich českými kolegy, navíc s potěšením kvituju i umístění okrajově zaměřeného auta, jakým je mustang. :yes:
Ano, v Japonsku jsou na bedně malá japonská auta. Ale co je ten hlavní rozdíl, jsou to nepraktické sporťáčky! Tedy je tam cítit radost ze skutečného ježdění, užívání si vozu. Ne z převážení pohovky nebo tchýně 😉
Tvoje reakce dává smysl jen za předpokladu, žes nepochopil, co píšu... 😉
Ale pochopil. Jen na rozdíl od tebe vidím rozdíl v přístupu japonských a českých novinářů.
Praktičnost je otázkou podmínek, Japonsko má osídleno pobřeží, většina území jsou hory, a přesto má třikrát větší hustotu obyvatel na km2 než ČR, tj. reálně je ta hustota v osídlených oblastech xnásobná. Takže praktické, znamená v Japonsku malé, v coty vyhrála praktická auta. U nás s osídlením, ves každých 5 km o pár stech duších, a jedno větší město, jsou potřeby a z nich vycházející praktičnost auta prostě jiné, vyhrálo praktické auto. Přístup novinářů je stejný, nacionální prvek v kombinaci s praktickým náhledem na auto. 😉
Tomu rozumím, ale praktický náhled by to u Japonců byl, pokud by vyhrálo třeba toto [odkaz] . Stejně velké, ale pro 4 lidi a bagáž, popřípadě stánek. Ne sportovní otevřený vůz jen pro 2 😉
Takže, aby auto mohlo "oprávněně" uspět v coty, musí to být roadster pro dva lidi? Jedině pak mají novináři ten správný náhled na věc?
S tebou je to těžké viď? Už ti odpověděl marianek. Říkal jsi, že tam není rozdíl mezi novináři a on je. Když tohle padlo, začínáš se ohánět tím zda je to dobře 😉
Ty to vidíš tak, že volba MX-5 nějak zásadně vypovídá o japonských porotcích... ale nevypovídá. Podívej se na minulé vítěze - Mazda 2, Golf (mimochodem první nejaponský vítěz), Mazda CX-5, CR-Z, Leaf, Prius, opět Mazda 2... to není žádné běsnění petrolheadů, ale celkem normální směska, složením podobná tomu, jak podobná anketa dopadá v Evropě.
Bavíme se o letošním ročníku a tam to tak je. Nic víc, nic míň. Taky tam mohli místo 2 roadsterů zvolit něco jiného.
No a pokud předtím BRZ podlehlo CX-5, tak to byl naopak projev toho, že novináři jsou proti zábavě za volantem? Nejspíš ti stejní novináři? Já ti nevím, podle mě to zkoušíš interpretovat moc dogmaticky. Prostě MX-5 je japonská legenda, nová generace se povedla a po zásluze dostala titul... mimo jiné třeba i proto, že nečelila žádné zásadní domácí novince?
To přece také neříkám. Mně stačí, že tam to BRZ jen bylo. Nemluvě o tom, že Mazda má relativně řidičská auta ve všech svých segmentech + poslední dobou je velmi ceněna za souhrn svých vlastností a technologií (a právem). Proto také u nás vyhrála M6 a záčátkem milénia i M3+M6 předminulé generace. Potom to byla snůška klasických šedých myšek jako Focus, Golf, Yeti, Superb, Octavia, Corsa, Ceed, Fabia.
Dost zvláštní byla jen volba SLS AMG, to jsem čuměl na drát >😁
Dost zvláštní byla jen volba SLS AMG, to jsem čuměl na drát >😁
Ale ono BRZ bylo v Evropě taky druhé.
Pokud budeme mluvit o ČR, tak tady máš taky Mustang v Top 5...
Napsat, že Focus je šedá myška a Mazda 3 2004 je hvězda je podle mě pouze úhel pohledu japanofila...
Pokud budeme mluvit o ČR, tak tady máš taky Mustang v Top 5...
Napsat, že Focus je šedá myška a Mazda 3 2004 je hvězda je podle mě pouze úhel pohledu japanofila...
Však mě také ten Mustang těší. Vy mi s Dinarem v této diskuzi stále cpete něco, co jsem vůbec nenapsal , asi skvrny na slunci 😄
M3 2004 sice hvězda nebyla (a taky jsem jí zmínil jen ve spojitosti s novou M6), ale v rámci evropské šedi té doby to bylo hezké a povedené auto.
Jinak oblibu japonských aut (tedy hlavně Honda+Mazda+Lexus) jsem nikdy neskrýval. Stejně tak jsou mi blízko některé americké, německé, švédské nebo britské vozy a asi všechny roadstery a povedenější kabra. Tedy nejsem zcela úzce a fanaticky zaměřený jedním směrem jak vidno. Každopádně vždy budu tíhnout k autům, která nabízejí víc než velký kufr, nízkou spotřebu a připojení na iphone 😉
M3 2004 sice hvězda nebyla (a taky jsem jí zmínil jen ve spojitosti s novou M6), ale v rámci evropské šedi té doby to bylo hezké a povedené auto.
Jinak oblibu japonských aut (tedy hlavně Honda+Mazda+Lexus) jsem nikdy neskrýval. Stejně tak jsou mi blízko některé americké, německé, švédské nebo britské vozy a asi všechny roadstery a povedenější kabra. Tedy nejsem zcela úzce a fanaticky zaměřený jedním směrem jak vidno. Každopádně vždy budu tíhnout k autům, která nabízejí víc než velký kufr, nízkou spotřebu a připojení na iphone 😉
Hezké a povedené auto je kde co, navíc to podle mě můžeš napsat jen o sedanu. Kompaktní Mazdy vyčnívaly z té "šedi" jako 323F BG a BH. Pak dlouho dlouho nic, až nová generace je zase "o něčem".
Focus si ten titul samozřejmě zasloužil nejvíc svou první generací, která byla přelomová... ale ani Focus II v roce 2006 za Mazdou 3 BK 2004 podle mě v žádném pohledu nezaostává a zasloužil si ten titul víc než ta Mazda.
No nic, mám pocit, že se nikam moc nedostáváme... a jak tu nedávno zaznělo, jde jen o subjektivní anketu srovnávající nesrovnatelné vozy...
Focus si ten titul samozřejmě zasloužil nejvíc svou první generací, která byla přelomová... ale ani Focus II v roce 2006 za Mazdou 3 BK 2004 podle mě v žádném pohledu nezaostává a zasloužil si ten titul víc než ta Mazda.
No nic, mám pocit, že se nikam moc nedostáváme... a jak tu nedávno zaznělo, jde jen o subjektivní anketu srovnávající nesrovnatelné vozy...
Těžkého na tom není nic, k pochopení už teprve ne. Že to nechápou mariánci nebo lidé, co se prezentují jako "individualita", mě taky nepřekvapuje. Vysvětlení různosti výsledků voleb při stejném přístupu novinářů jsem ti vysvětloval dvakrát. Ale klidně si dál s mariánkem myslete, že ideálem auta v našich podmínkách je dvousedadlový kei car s šestistovkou pod kapotou.
A opět úplně mimo mísu. Mluvil tu někdo o tom, že je S660 českým ideálem? Ne, nemluvil.
Tak sláva, S660 je praktické auto do japonských podmínek, stejně jako superb do těch našich. Jsou to obě nejlepší auta v tomto roce? Možná ne, ale je logické, že novináři v zemích jejich původu je do užšího výběru zařadí. Zkusil jsem to dotřetice, pokud ti to ani teď nedojde, pak pámbu s tebou. 😉
Uf, zase špatně >😁
S660 nemůže být praktické auto v žádné zemi na celém světě. A přesto bylo jen těsně druhé za stejně nepraktickou Miatou. Pokud ti to ani teď nedojde, pak Emel s tebou 😉
S660 nemůže být praktické auto v žádné zemi na celém světě. A přesto bylo jen těsně druhé za stejně nepraktickou Miatou. Pokud ti to ani teď nedojde, pak Emel s tebou 😉
Tak tak, pěkně po Gottwaldovsku: ani muže ze závodu ani haléř ze mzdy. Republiku si rozvracet nedáme. Když auto tak Škoda, když Škoda tak Superb je to přece prezidentská limuzína.
Prezidenstká limuzína se 4válcem.
No halt sme chudá a zaostalá země no >😁 >😁 >😁 >😁 >😒] >😒] >😒]
No halt sme chudá a zaostalá země no >😁 >😁 >😁 >😁 >😒] >😒] >😒]
Zatímco Hollande sedlá DS 😉
Kvůli tomu ho vždycky lituju >😁 Ovšem ve Francii vlastně nemůžou zvolit za prezidenta nikoho vyššího, než Šarkozyho nebo Hollanda, jinak by se jim prezident nevlez na čestné místo >😒]
...tam jsou. Neverim, ze je nevidis, spis je videt nechces. Jak jinak. Vyhrala Miata. Duvod musi byt jasny kazdemu, kdo se s Miatou kdy svezl. Evropa nema nic, co by Miate mohlo konkurovat. na druhem miste Honda S660. Jde o roadster s motorem uprostred, znovu ridicska nirvana. A znovu auto, ktere nema evropsky ekvivalent.
Na prvnich dvou mistech jsou automobily pro radost. Automobily, ktere vitezi srdcem. Prakticnost hledej az na tretim miste v japonskem COTY.
Na prvnich dvou mistech jsou automobily pro radost. Automobily, ktere vitezi srdcem. Prakticnost hledej az na tretim miste v japonskem COTY.
Nejlepší auto roku má znamenat řidičskou nirvánu? Tos nějak nepochopil podstatu coty. Jak jinak...
Psals "nevidím rozdíl v přístupu japonských novinářů ve srovnání s jejich českými kolegy". Ja ti odpovidam, ze placas....jako vzdy.
Rozdíl v tom není, preference modelu domácí automobilky odpovídající praktičností místním potřebám. Ano, plácáš se v tom... 😉
Jses na tom hodne zle, kdyz srovnavas prakticnost minicoupe s motorem uprostred s "nakladakem" do ktereho se vejde almara.
Takže přiznáváš, že Japonci letos preferují řezání zatáček s větrem ve vlasech? >😁
Tím, co píšeš, vlastně říkáš, že se jedná o předem určenou taškařici. Spíš by mě zajímala kritéria výběru a bodování. To by vneslo světlo do šeré uličky.
Ji/Ri
.... když se na to dívám optikou tříd.... tak ono to Volvo asi úplný šrot nebude, jak tu mnozí žijí v přilbách Stiga. Stačí se podívat, koho PRÉMIOVÉHO nechal u výfuku. A i když autem roku pravděbodobně nebude, tak už teď je jasný vítěz v kategorii SUV a to zcela právem.
BraVolvo a 90 x :yes:
BraVolvo a 90 x :yes:
Souhlas, bravo lysohlávky... viz. 17:26
>😒] 😉
>😒] 😉
No tak proč myslíš, že xc90 byla novináři šoupnuta před všechny ostatní? Z lítosti, že nemá 6válec? Tady jde vidět, že svět není diskuzní kroužek na acz.
Vikingové útočí Volvoooooooooooooooooooooo >😁 >😁 >😁 /jak to myslíš s tou lysouhlávkou? 😉 >😁
Edit: Souhlasím s pocitem nadřazenosti z důvodu majitelování Audi.... ty už ani telefon nezvedáš, ty provinčáku jeden. 😒 😉
Vikingové útočí Volvoooooooooooooooooooooo >😁 >😁 >😁 /jak to myslíš s tou lysouhlávkou? 😉 >😁
Edit: Souhlasím s pocitem nadřazenosti z důvodu majitelování Audi.... ty už ani telefon nezvedáš, ty provinčáku jeden. 😒 😉
To bys ale musel brát stoprocentně vážně novinářské volby, což snad nebereš. Že by vybírali skutečně jen nejlepší auto bez jakýchkoliv vedlejších motivací a "politických korektností" snad nikdo nemůže věřit. Takže vítězství Volva nad SUV konkurencí alespoň pro mě má daleko menší hodnotu než i jen srovnávací test na Auto.cz.
Přesně tak. Líbí se mi to příkladné selektivní hodnocení kvality dané poroty. Je to skvělá porota, protože z SUVéček vybrala zrovna XC90, ale až to celé vyhraje Superb, bude z nich (mávnutím proutku) zaprodaná banda amatérů. >😁 >😒]
I přes nesporné quality bych Q7 taky nevybral 😉
Proč by mezi pěti finalisty muselo být (minimálně) jedno z těchto dvou SUV?
No proč tam není q7 ale je jen to udýchané, uskákané Vxc90? .... že by politická korektnost?
Naopak, novinářská nekorektnost 😉 . Prostě... je to jenom anketa a nevybírá se nutně lepší auto, ale zajímavější, inovativnější... atd. XC90 je nádherná a to jí zřejmě letos na top 5 stačí.
Ano, ale jen o designu tyhle soutěže taky nebývají. Tipuji to spíš tak, že je to hlavně za odměnu, že vůbec (po dlouhých 12 letech) konečně nová XC90 přišla. Malý krůček pro lidstvo, velký skok pro Volvo. 😉
To je přece blbost a není hodna tvého "pera". Teda pokud to jsi to myslel/myslíš/budeš myslet na mě ....
Neboj, to nebylo jen na tebe, myslel jsem to obecně a platí to i pro mě. Hlavně se uvolni, periodo... >😒]
No to nepopírám.... ale proč ve své kategorii pobilo ostatní? To mi řekni? .... iluze si nedělám, takže když vyhraje Sup tak je to o vedlejší motivaci a politické korektnosti? ... v jiném vláknu se white odvolává právě na jakousi antimánii vůči Supu, že když vyhraje, tak se okamžitě vznese vlna právě těchto tezí... a přitom se to tu samo přivolává. Pro mě má obé stejnou hodnotu. Vypovídací hodnotu má až Jirkův přímák 😉 😄
Ani jedno auto v patke nie je vynimocne, prelomove.... V tejto sivo-sivej priemernosti vyhra Superb, pretoze ked niet z coho vyberat, vitazi pseudopatriotizmus.
Která auta roku z minulých ročníků považuješ za přelomová, výjimečná?
Dala by se tam zařadit M6 a její Skyactiv...
Nemyslím. Čím je Skyactive přelomový? Velmi dobrá, průměrně výkonná atmosféra s velmi dobrou spotřebou. Výborné? Za mě ano. Přelomové, výjimečné? Nemyslím. Vítězství šestky mi udělalo radost, a překvapilo mě, ale přelomová? Vyjímečný a chválihodný může být možná samotný fakt, že zůstali (zatím) u atmosfér.
Přelomová v tom smyslu, že jako jediná ukazuje srovnatelnou alternativu k turbomotorům. Má srovnatelné parametry a přitom je to stále atmosféra. Navíc nejde jen o motor, ale i nový design, který snad nikoho nenechá chladným. Možná ne přelomové, ale výjimečné určitě.
Hele, nic ve zlým, ale nesouhlasím. Parametry s turby mi moc srovnatelné nepřijdou- pokud jsi myslel výkon. Přelomové motory by to byly, kdyby určily novou cestu, o čemž silně pochybuji, bohužel, škoda.
Design je vážně parádní.
Design je vážně parádní.
Tak nikdy nemůžeš srovnávat litrový výkon, to je jasné. Ale krom nenáročnosti a kultivovanosti atmosféry zároveň táhnou odspodu a mají nízkou spotřebu (tedy v mainstreamu nejskloňovanější výhody turbomotorů).
2.0G se víceméně vyrovná nějaké standardně foukané 1.4, třeba té 103kW od Fiatu. Nic víc... nic míň. Podle mě je to dost.
Myslel bych, že to bude naopak- já se budu zastávat Mazdy a někdo jiný bude říkat, jak to nejede. Ale to, že střed nabídky 2,0G je alternativou k 1,4T není nic, co by zasloužilo potlesk. Prostě normálka. Mě to stačí, tobě spíš ne, standardně to odpovídá onomu koeficientu objemu k podobnému výkonu atm👋turbo 1,6. Výkonově rozhodně nic výjimečného, k pochvale je dobrý průběh krouťáku dole, spotřeba, a hlavně fakt, že jsou to použitelné atmosféry v době samých turb.
Podle mě to k pochvale je... nabídnout rovnocennou atmo alternativu k lepšímu standardu kompaktní třídy nikdo jiný neumí.
Do střední třídy už to je tak na hraně, Mazda nemá kombík od kompaktu atd... ale to není chyba toho motoru..
Do střední třídy už to je tak na hraně, Mazda nemá kombík od kompaktu atd... ale to není chyba toho motoru..
pandora
nehlasujte pro koncernové vozy!!!jsou to zlodějí a lháří a vůbec nic od nich nekupujte!!!!
Neprehanej zase... Myslis si ze nejaky tyhle cincarady dela jen koncern? >😁
Nikomu jinýmu na to nepřišli že to vědomě a v takové míře načaroval propř. ti ostatní vůbec neprodukují sazomety nebo v minimální míře >😁 >😁
Jeeezis... Sazomety.. Tohle slovo miluju >😁 Ty jejich nacancany motory... Myslis ze byli nejak nebezpecny? Kazdej resi emise... Stejne polovina aut co jezdi to maj cipnuty...nebo k.o. Filtr pevnejch castic... Takze si myslim ze ta jejich predelavka tak hrozna nebyla 😉 TDI JE TDI.... 😄
Ano, chyba je hlavně na straně evropských zákazníků, že naftu vůbec kupují. Kdyby ne, nemusel by VW podvádět 😉
Kazdej to bere jinak... Nekdo je na benzin... Nekdo na naftu.. Ja radsi naftu.. Podle zkusenosti je nafta lepsi.. Nemluvim o spotrebe...Proste v nem mam vetsi jistotu a urcite ne jen ja 😄 Tady se porad resi osobaci...ale nafta se bude kupovat porad.. Kamiony na benzin nebudou 😉
Myslíš jistotu drahé návštěvy servisu nebo jistotu rakoviny? A o náklaďácích se tu tuším nebavíme 😉
O nakladacich se nebavime... Bavime se o osobacich podle Tebe... A nakladak neni auto a nejezdi po silnici?
To musíš vedle [odkaz] 😉
Ty to beres az takhle jo? >😁 Proste... Ma to motor, kola.... Atd a z vyfuku jde to samé do vzduchu jako od jinych aut... Takhle to beru ja 😉
No tak to bereš špatně. Pro nákladní a hromadnou dopravu prostě neplatí tatáž měřítka a ani nemohou. Je totiž rozdíl vyvézt starou v oktávce na chatu nebo tahat 24t na návěsu přes půl Evropy. Je to o tom co změnit můžeš hned a co ne. Navíc ten autobus vyprodukuje na jednu převáženou osobu mnohem méně svinstva než tvoje TDI, kdy jedeš od semaforu k semaforu sám do práce. A i přes to stále přibývá CNG a elektrobusů.
Ale na plky o emisích tu jsou jiní borci 😄
Ale na plky o emisích tu jsou jiní borci 😄
Však se to bude zpřísnovat a lidi bez DPF můžou taky brzo dojezdit >😁
Sazomet je pěkný slovo ne >😒]
Sazomet je pěkný slovo ne >😒]
Tady je sazometu vsude okolo a nikdo to neresi... Zrovna nekde jsem cetl... Musel bych tu stranku najit... Resi se jen osobaci... Ale takove lode...tovarny topeni atd... O tom slyset neni... To sami jako auta na elektřinu... Taky se ta el. Energie musi nekde vyrobit a emise jdou zas odjinud 😉
Elektřinu může vyrábět atom, solár, vodní elektrány, biomasa.....to žádný emise nemá. továrny maj mít už dávno filtry a a hlídat co vypouští.
Lodě sou asi trochu problém no.
Lodě sou asi trochu problém no.
Lodě dost no a letadla celkem taky. Tam těžko říct co s tím. Na lodní dopravě je založen mezinárodní byznys.
To mas pravdu... Mrzi me ze tu stranku nemuzu najit... Bylo tam porovnani kolik lod vypusti emisi za minutu oproti ospobaku ktery jede na plny vykon take minutu.. Bylo to sileny cislo.. Ale nema to cenu resit.. S tim nic nenadelame.
geroc I.
Není co řešit. Je tam škodofka, takže vsjo jásno. Za mně by to byla Astra.
Enthusiastic.driver
Jakoby snad anketa Auto roku znamenala cokoliv víc, než ověnčení vhodného nového automobilu jakýmsi nepříliš respektovaným titulem a pár minut na piedesetalu před hejnem fotografů 😄
1.Mustang
2.Levorg
3.XC90
4.-5. Superb+Astra
tiez to vidim na suboj astry zo superbom... za nimi bude s miernym odstupom nova XC90 a ten najzaujimavejsi, najatraktivnejsi opat skonci kdesi vzadu a bez sance ... koniec koncov uz absencia XE je dokazom toho ze nieco tu opat nehra... a je to cele trosku usmevne 😉
ale inak astra fakt moze byt.... ak uz teda XE je mimo hru 😉
Gilgite - říkals, že znáš porotce osobně, možná by si mohl prozradit, co se hodnotí a co je plusem a co je mínusem.
A motor si vybere jak šetrný vyznavač foukátek, tak milovník velkoobjemových atmosfér.
Potom už jen vybrat se střechou či bez a hurá na silnice 😄
Cena pokud vím je jen o něco vyšší než u Ecobostu
nj. Evropa je nám prostě malá...
A pak ještě našení důchodci.
Většinou mě s Jagem někdo zastavil u hypermarketu či supermarketu a ptal se a většinou generace 40-70.
To samé s 300C.
S CTS zatím jen jednou.
Na BMW se mě neptal nikdo nikdy, jen tak pro srovnání >😁
Něco jinýho je to ovšem někde na vsi, tam si lidi za Jaguarem i 300C mohli ukroutit krk a CTS taky budí zájem, neb sou to auta na vesnicích se nevyskytující 😄
Zbytek má škodovky, Hyundae a bežný evropský a japonský káry od nákupních taše po střední třídu.
Takže i 10 let Starej Jaguar je tam zjevení z jinýho světa a ameriku tam naživo vidí jednou za pětiletku (nepočítám do toho jeepy).