Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šéf Fiatu: Večírek automobilového průmyslu skončil, všichni musíme hledat spojence

Šéf Fiatu Sergio Marchionne se domnívá, že nezávislost už není udržitelná a je čas na hledání spojenců - což neplatí jen pro Fiat. Udržet náklady na rozumné míře lze podle něj jen při výrobě nad 5,5 milionu vozů
Zpět na článek
9. 12. 2008 15:41
neregistrovaný "PREMDA"
9. 12. 2008 15:57
9. 12. 2008 16:08
9. 12. 2008 16:35
9. 12. 2008 16:59
9. 12. 2008 16:56
9. 12. 2008 17:14
9. 12. 2008 17:15
9. 12. 2008 18:18
9. 12. 2008 17:05
neregistrovaný "PREMDA"
9. 12. 2008 18:20
9. 12. 2008 18:20
9. 12. 2008 18:30
9. 12. 2008 20:23
neregistrovaný "tomasjedno"
10. 12. 2008 11:18
10. 12. 2008 11:53
10. 12. 2008 12:03
10. 12. 2008 12:30
10. 12. 2008 12:34
neregistrovaný "tomasjedno"
9. 12. 2008 17:12
11. 12. 2008 16:02
11. 12. 2008 17:08
12. 12. 2008 08:16
Avatar - T613
9. 12. 2008 13:49
OT: Drápalíkovi pro radost
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pierro
9. 12. 2008 14:31
Re: OT: Drápalíkovi pro radost
:-) ;-) >:D :yes:
9. 12. 2008 13:51
Hlavně někoho silného.
FIAT stojí před těžkým krokem, výběr partnera je vždy těžky. V každém případě mu držím palce! :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - King
9. 12. 2008 14:44
Re: Hlavně někoho silného.
A co Wolff? Ten tu má silných řečí... :-)
Avatar - Dinar
9. 12. 2008 15:06
Re: Hlavně někoho silného.
...stejně jako holý zadek. ;-)
neregistrovaný "PREMDA"
9. 12. 2008 15:41
Re: Hlavně někoho silného.
No, vy dva si máte co vyčítat. >:-[]
9. 12. 2008 15:46
Re: Hlavně někoho silného.
Jo, wolff má po***i. Sem zvědavej, jak to bude obhajovat, to zas bude chytrejch pivních plků. Slovy klasika: "To zas bude v áleji nablito..." >:-[] >:-[] >:-[]
10. 12. 2008 10:20
Re: Hlavně někoho silného.
Čo akože by mal obhajovať? Fiat snáď chce robiť niečo nekalé, alebo ponižujúce? Daj si mokrý uterák...
9. 12. 2008 15:48
malej hleda velkeho
Kdo je vlastne silny partner dneska?
VW, Toyota, Hyundai-Kia, etc... Co mohou ziskat od Fiatu?

Maly hleda velkeho, jenze k cemu velkemu bude maly?

Reseni by mozna byl SAIC fiat ma know-how I ve spolupraci s SAIC by se dostal prominentne na trhy spolecnou znackou kde velke procento zakazniku bude kupovat mistni znacku kvuli jeji patriotickemu puvodu.
Rozbalit vlákno
2
10. 12. 2008 09:00
Re: malej hleda velkeho
Ty zřejmě vůbec nevíš o čem je řeč, malý totiž neznamená to samé, jako když jdeš u vás na nákup do místního konzumu a druhý den třeba na zličín, to opravdu ne.
Fiat to je zejména obrovské duševní bohatství, značky, image, styl designu, hi-teh technologie atd. V podstatě mamutí podnik, jehož vlastněním by každé společnosti obrovsky stoupl kredit, nehledě na akcie.
Takže ta malost rozhodně není na místě, snad jen v relativní rovině masové výroby jednotlivých modelů. ;-)
10. 12. 2008 10:21
Re: malej hleda velkeho
To akoby si volovi rozprával o kráse kvetín...
9. 12. 2008 15:57
wolff
...už celou věc komentoval jinde a celou věc si vysvětluje správně, ne jak zjevně zde některé zmatené osoby.

Fiat má dvě cesty:

Buď skoupí některé dnes volné značky a vlastní prací zdvojnásobí v následujících 3 letech prodeje a nebo půjde do alinace s jinou, menší, případně podobně silnou značkou.

Rozhodně tento článek nehovoří o převzetí, zániku, krachu, problémech..., či jinak tragickém scénáři.

Celé je to o dalším hledání stálého partnera (viz. TATA a PSA) a nebo o dalších samostatných projektech (SUZUKI, FORD, GM).

O nic jiného nejde.

Je jasné, že určitá indivdua tady budou mít skutečně průjem slovních výpadů, ale skutečnost je taková, že Fiat je dnes jednou z mála prosperujících automobilek (on je sice v současné době nejmenší evropskou, ale rozhodně není tak malý... a v jižní AMerice např. je jedničkou a tamní trh krizí v současné době není zasažen), bohužel pro něj měla krize přijít o 2 roky později, teď je to nepříjemné (právě vzhledem ke zvyšování prodejů). Nicméně by bylo zcela nelogické, kdyby vedení Fiatu neuvažovalo o partnerství s někým, kdo operuje na jiném trhu než Fiat, čímž by se dalo lépe čelit ekonomickým výkyvům (jistě víte kam tím mířím).

Víc asi tohle nemá cenu komentovat, spekulací může být mnoho, já svůj (mne vyhovující) scénář mám. Ale ten si ted tady nechám pro sebe. Ale už sem ho jinde psal. Jde jen o to, do jaké míry jsou dnes u Fiatu ve vedení přizdi***.

P.S. Fiat není pouze výrobce automobilů, takže proti samotné krizi je rel. dobře odolný.
Rozbalit vlákno
3
9. 12. 2008 16:08
Re: wolff
Co si chcel povedat tym "viz. TATA a PSA" ?
Ja si napriklad viem dobre predstavit spolupracu FIATu prave s PSA. Jednak uz spolupracuju pri uzitkovych automobiloch a vanoch, obe automobilky su silne v segmente malych aut s nizkymi emisiami, co vsak moze byt na druhej strane aj brzdou pri ich spajani.
A nesuhlasil by som s nazorom, ze FIAT nema co ponuknut velkym koncernom. myslim, ze male benzinove turbomotory, ktore vyvija, budu dolezitym argumentom o par rokov.
9. 12. 2008 16:35
Re: wolff
Se mě ptáš a sám si odpovíš.

PSA a Fiat mají dvě společné fabriky (Sevel a ještě jednu). Myslím, že to je dostatečný argument jako stálá spolupráce.

A spolupráce s TATA motors je také jasná.

No napsat, že FIat nemá co nabídnout může jen Neználek a nemá cenu se tím dál zabívat. Nehodlám tady živit flame. Pokud si to někdo myslí...

Mimo to, Fiat produkuje vyšší zisky než koncern Daimler a nebo Hyundai-Kia..., byť třeba Kia prodává víc aut.
9. 12. 2008 16:59
Re: wolff
To mi teda řekni, cjak by si Fiat pomohl, kdyby koupil další ztrátové značky(ziskové budou asi dnes těžko na prodej) v situaci, kdy má dost problémů s Alfou a Lancií?
9. 12. 2008 16:56
GRANDE PARTNER
No, to jsou zprávy... :-)

Ale vážně. Osobně bych o jednom věděl. Myslím jako partnerovi. Tedy zase tak úplně nevím, jak je silnej, ovšem keců má, že by s nima moh´ vydláždit koloseum. Nevím ani jakej by byl ve vývoji, ovšem, vrátnice, myslím tu hlavní, tak tam by svou životní oscarovou roli sehrál dokonale. No jo, ale takovejch má Sergio na stole denně tisíc.

Tak ale teď už fakt vážně - Do dvaceti let bude Evropu ovládat Volkswagen (jo, jo, Porsche). Do toho budou bušit ještě sportovní kladiva od BMW a elegance v podobě Mercedes-Benz. Volkswagen nadto bude rovněž světovou jedničkou (jo, jo, i díky trhu v Číně). Kde bude Fiat si opravdu netroufám odhadovat, ostatně i místní mistRR prognóz, kolega Indulona RRols dnes zarytě... nepíše. a vůbe, je tu někdo, kdy by si troufnul vyprognózovat, jak to dopadne za dvacet let ve Francii? Na to si netroufám, jsem ovšem ochoten uzavírat poměrně vysoké sázky na to, kde bude v té době lancia...

Tak co s tím? No, především se pozvolna naplňuje ještě nedávno velmi troufalá myšlénka, že za pár let bude naše Škoda vyrábět tolik aut jako Fiat. Ve světle dnešní zprávy bych to viděl jako velmi, velmi realistický odhad. Ve vztahu ke škodě navíc při zdi...

Ale... držme palce Fiatu. Bude to evidentně potřebovat :yes:
Rozbalit vlákno
18
9. 12. 2008 17:02
Re: GRANDE PARTNER
Abys tady ještě jednou povinně nepěl ódy na Fiat, až ho koupí VW-Porsche. >:D
9. 12. 2008 17:14
Re: GRANDE PARTNER
>:D >:D ;-)
9. 12. 2008 17:04
Re: GRANDE PARTNER
Lancie bude mít pomníček hned vedle Saabu.
9. 12. 2008 17:15
Re: GRANDE PARTNER
To snad ne, tohle nepřejme nikomu.
Avatar - gld
9. 12. 2008 18:18
Re: GRANDE PARTNER
a ty vedľa dobrého vojaka švejka
neregistrovaný "PREMDA"
9. 12. 2008 17:05
Re: GRANDE PARTNER
ZLATEJ JOUDA a jeho kecy. Hele nauč se ctrl+C / ctrl+v. Bude to jednodušší než opakovaný přepisování furt toho samýho.

P.S. Kluci z Vlkohradu na pole pos. nedojedou. To by se museli nejdřív prosadit v USA. O to se snažej už přes 20 let a ne a ne... >:-[]
Avatar - gld
9. 12. 2008 18:20
Re: GRANDE PARTNER
aleba, rabitty tam idú na dračku...alebo *račku? tak neviem..
9. 12. 2008 18:05
Re: GRANDE PARTNER
Cele je to na vazkach, s kym se spojovat a s kym ne. Ackoliv se par evropskych pohlavaru domniva, ze nejvetsi ztraty budou v soukromem sektoru, obavam se, ze to odnesou hlavne firemni flotily. Co se stane az par vetsich odberatelu zmeni politiku obmeny ze 3 na 4-5 let je nabiledni, nadprodukce a velke skladove zasoby. A to se bude tykat bohuzel tech nejvetsich vyrobcu. Kdyz spadne skoda o 10% bude to bratru 60tks, kdyz se to stane VW jsou to statisice. Situace neni dobra a mely by ji resit automobilky vsechny, at uz otevrene, ci skryte.
9. 12. 2008 18:20
Re: GRANDE PARTNER
Možná bych tě trochu upřesnil - někdo to má napnutý a někdo na těch vážkách. Rozhodně nelze pomeřovat například postavení Škody a třeba Lancie stejným metrem... Vedle toho, nekoukejme na ten problém jen očima aktuální... řekněme... krize. Ten trend fúzí je dlohodobej, dá se mapovat už na desetiletí. Já nahoře měl na mysli spíše ten trend dlouhodobý, ta současnost to samozřejmě uspíší.

Že tu za těch 20 let bude (stále) králem VW, to myslím je ovšem bez diskuze.

Sám jsem přitom moc překvapen z dešního článku. Nečekal jsem, že problémy Fiatu jsou až tak hluboké.
Avatar - gld
9. 12. 2008 18:30
Re: GRANDE PARTNER
takže si bol ohľadom fiatu optimista? tomu sa nechce veriť
10. 12. 2008 13:16
Re: GRANDE PARTNER
No, ked sa pozries, kde bol VW pred cca 20 rokmi a ako to mal nahnute, az taky isty by som si nebol. Vtedy mu pomohlo Porsche, dnes sa zas angazuje, ktovie, ako to v skutocnosti vo VW vyzera. a ci to prenikanie na trh USA nebude nakoniec ranou, ktora mu sposobi bolestne krvacanie dnes nik nepredpovie.
Tak by som sa mozno krotil co sa tyka tvojich predpovedi.
a k Francuzom - ti svoje automobilky padnut len tak nenechaju. a ak sa PSA dokaze naucit od Toyoty, ako vyrabat auta efektivne a kvalitne, tak VW vobec nebude mat na ruziach ustlane.
neregistrovaný "tomasjedno"
9. 12. 2008 20:23
Re: GRANDE PARTNER
Volkswagen nadto bude rovněž světovou jedničkou

Jedničkou v čem? Napadá mě jediná odpověď, ale ty píšeš o VW, takže to musí být něco jiného. >:D
10. 12. 2008 11:18
Re: GRANDE PARTNER
V prodejích, tomáši. To tu ví mimo tebe dnes už každý...
10. 12. 2008 11:53
Re: GRANDE PARTNER
Hele a nevíš náhodou jaké čísla budou zítra na sportce? ;-)
10. 12. 2008 12:03
Re: GRANDE PARTNER
Vím to přesně. Prodám ti tip za 145,000.000 korun :-)
10. 12. 2008 12:30
Re: GRANDE PARTNER
Moment, moment, větřím tady nějakou levárnu? :-!
neregistrovaný "tomasjedno"
10. 12. 2008 12:34
Re: GRANDE PARTNER
jejdanánku, žádný pěti, sedmi či dvanáctiletky. Rovnou dvacetiletky! Jen je škoda že jsi minul dobu.
10. 12. 2008 15:20
Re: GRANDE PARTNER
Podle prvního odstavce to bude zřejmě GTI :-!
9. 12. 2008 17:12
a bude poptakach
stejne to nakonec koupej bud CInani, nebo Indove a nebo Renault >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
9. 12. 2008 18:17
strategický partner-VW
a víťazom sa stáva VW group..najlepšie spojenie automobilových koncernov v histórii ktoré predznamenáva zánik irelevantných diskusných blachov tu na auto.cz

pretože fiaťáci a koncerňáci by boli kámoši >:D ;-)
Rozbalit vlákno
5
9. 12. 2008 18:21
Re: strategický partner-VW
Ježišmarjá... tohle nám snad kapitáni autoprůmyslu neudělaj... >:D ;-)
Avatar - gld
9. 12. 2008 18:29
Re: strategický partner-VW
čo chceš, bola by to sranda
9. 12. 2008 19:18
Re: strategický partner-VW
A co to GM? Ta vize o spolupráci už padla?
10. 12. 2008 10:04
Re: strategický partner-VW
vize ne, jenom GM >:-[]
10. 12. 2008 10:51
Re: strategický partner-VW
a ještě s Fordem.to už by jsme si vůbec neměli o čem psát >:D
Avatar - prekladys
10. 12. 2008 13:23
GTI a jeho prognóza
cudně jsi nedodal, že tou dobou bude velká trojka tvořit jediný koncern s pročištěným portoliem značek, navíc finančně provázaný se zbylými značkami či spíš s jejich shluky. z trucků zbude mercedes a snad (to zdůrazňuji) IVECO-RENAULT-cosi. jo to bude panečku výběr! takže až půjde evropský patriot kupovat auto, budeš mít na výběr leda tak mezi červenou a modrou... pokud tedy neseběhně k asijské konkurenci, kde bude výběr stejně bohatý.
Rozbalit vlákno
4
10. 12. 2008 13:38
Re: GTI a jeho prognóza
Ty máš dnes u VW problém s výběrem? Lambo či Bentley? Fabia či Ibiza? TIGI, Q5?, R8, ROCCO? Apoštol, A6? Neplácej tu prosím nesmysly o asijské různosti. Nejspíše máš na myslí dvojku - cee´d a i30, viď?

Cudně nemusím nic dodávat. VW bude tím nejsilnějším koncernem světa a logicky i Evropy. My tu můžeme jen jásat, že jeho součástí je i naše (výborná) Škoda. Nebo snad bys byl raději, kdyby Škodu vlastnila... Mazda? 8-s :-!
10. 12. 2008 14:23
Re: GTI a jeho prognóza
Zapomínáš na Toyotu, nemá potřebu růst skupováním jiných značek. A že by mohla koupit v podstatě cokoliv. Zatím se od ní všichni učí. I Němci.
Avatar - prekladys
10. 12. 2008 14:32
Re: GTI a jeho prognóza
neš se začněš vztekat, tak se zamysli, kam příspěvkem mířím. lidově řečeno, já o voze a ty o koze. promiň.
11. 12. 2008 13:48
Re: GTI a jeho prognóza
Fiat, ibiza, "rocco" HMMM, golf, octavia, tiguan... vyberat si tieto auta, ked sedis ya volantom, tak tazko povies ktore je ktore, tak od takeho buducnosti nas Boze chran!!! Ale, budme uprimni, tvrdit, ze za 20 rokov bude VW svetova znacka je blbost, tak isto ako v roku 1998, ze GM sa nedozije roku 2010...
11. 12. 2008 16:02
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
11. 12. 2008 17:08
Re: fiat
To si myslim, ze prave teraz sa dostal FIAT na celkom slusnu uroven, vsak sa pozri kde boli pred par rokmi, skoro zkrachovali. Prave ako automobilka zamierena na trh mensich aut ma v dnesnej dobe velke sance na prezitie.
12. 12. 2008 08:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.