Šéf Fiatu Sergio Marchionne se domnívá, že nezávislost už není udržitelná a je čas na hledání spojenců - což neplatí jen pro Fiat. Udržet náklady na rozumné míře lze podle něj jen při výrobě nad 5,5 milionu vozů
Jo, wolff má po***i. Sem zvědavej, jak to bude obhajovat, to zas bude chytrejch pivních plků. Slovy klasika: "To zas bude v áleji nablito..." >:-[] >:-[] >:-[]
Kdo je vlastne silny partner dneska?
VW, Toyota, Hyundai-Kia, etc... Co mohou ziskat od Fiatu?
Maly hleda velkeho, jenze k cemu velkemu bude maly?
Reseni by mozna byl SAIC fiat ma know-how I ve spolupraci s SAIC by se dostal prominentne na trhy spolecnou znackou kde velke procento zakazniku bude kupovat mistni znacku kvuli jeji patriotickemu puvodu.
Ty zřejmě vůbec nevíš o čem je řeč, malý totiž neznamená to samé, jako když jdeš u vás na nákup do místního konzumu a druhý den třeba na zličín, to opravdu ne.
Fiat to je zejména obrovské duševní bohatství, značky, image, styl designu, hi-teh technologie atd. V podstatě mamutí podnik, jehož vlastněním by každé společnosti obrovsky stoupl kredit, nehledě na akcie.
Takže ta malost rozhodně není na místě, snad jen v relativní rovině masové výroby jednotlivých modelů. ;-)
...už celou věc komentoval jinde a celou věc si vysvětluje správně, ne jak zjevně zde některé zmatené osoby.
Fiat má dvě cesty:
Buď skoupí některé dnes volné značky a vlastní prací zdvojnásobí v následujících 3 letech prodeje a nebo půjde do alinace s jinou, menší, případně podobně silnou značkou.
Rozhodně tento článek nehovoří o převzetí, zániku, krachu, problémech..., či jinak tragickém scénáři.
Celé je to o dalším hledání stálého partnera (viz. TATA a PSA) a nebo o dalších samostatných projektech (SUZUKI, FORD, GM).
O nic jiného nejde.
Je jasné, že určitá indivdua tady budou mít skutečně průjem slovních výpadů, ale skutečnost je taková, že Fiat je dnes jednou z mála prosperujících automobilek (on je sice v současné době nejmenší evropskou, ale rozhodně není tak malý... a v jižní AMerice např. je jedničkou a tamní trh krizí v současné době není zasažen), bohužel pro něj měla krize přijít o 2 roky později, teď je to nepříjemné (právě vzhledem ke zvyšování prodejů). Nicméně by bylo zcela nelogické, kdyby vedení Fiatu neuvažovalo o partnerství s někým, kdo operuje na jiném trhu než Fiat, čímž by se dalo lépe čelit ekonomickým výkyvům (jistě víte kam tím mířím).
Víc asi tohle nemá cenu komentovat, spekulací může být mnoho, já svůj (mne vyhovující) scénář mám. Ale ten si ted tady nechám pro sebe. Ale už sem ho jinde psal. Jde jen o to, do jaké míry jsou dnes u Fiatu ve vedení přizdi***.
P.S. Fiat není pouze výrobce automobilů, takže proti samotné krizi je rel. dobře odolný.
Co si chcel povedat tym "viz. TATA a PSA" ?
Ja si napriklad viem dobre predstavit spolupracu FIATu prave s PSA. Jednak uz spolupracuju pri uzitkovych automobiloch a vanoch, obe automobilky su silne v segmente malych aut s nizkymi emisiami, co vsak moze byt na druhej strane aj brzdou pri ich spajani.
A nesuhlasil by som s nazorom, ze FIAT nema co ponuknut velkym koncernom. myslim, ze male benzinove turbomotory, ktore vyvija, budu dolezitym argumentom o par rokov.
To mi teda řekni, cjak by si Fiat pomohl, kdyby koupil další ztrátové značky(ziskové budou asi dnes těžko na prodej) v situaci, kdy má dost problémů s Alfou a Lancií?
Ale vážně. Osobně bych o jednom věděl. Myslím jako partnerovi. Tedy zase tak úplně nevím, jak je silnej, ovšem keců má, že by s nima moh´ vydláždit koloseum. Nevím ani jakej by byl ve vývoji, ovšem, vrátnice, myslím tu hlavní, tak tam by svou životní oscarovou roli sehrál dokonale. No jo, ale takovejch má Sergio na stole denně tisíc.
Tak ale teď už fakt vážně - Do dvaceti let bude Evropu ovládat Volkswagen (jo, jo, Porsche). Do toho budou bušit ještě sportovní kladiva od BMW a elegance v podobě Mercedes-Benz. Volkswagen nadto bude rovněž světovou jedničkou (jo, jo, i díky trhu v Číně). Kde bude Fiat si opravdu netroufám odhadovat, ostatně i místní mistRR prognóz, kolega Indulona RRols dnes zarytě... nepíše. a vůbe, je tu někdo, kdy by si troufnul vyprognózovat, jak to dopadne za dvacet let ve Francii? Na to si netroufám, jsem ovšem ochoten uzavírat poměrně vysoké sázky na to, kde bude v té době lancia...
Tak co s tím? No, především se pozvolna naplňuje ještě nedávno velmi troufalá myšlénka, že za pár let bude naše Škoda vyrábět tolik aut jako Fiat. Ve světle dnešní zprávy bych to viděl jako velmi, velmi realistický odhad. Ve vztahu ke škodě navíc při zdi...
Ale... držme palce Fiatu. Bude to evidentně potřebovat :yes:
Cele je to na vazkach, s kym se spojovat a s kym ne. Ackoliv se par evropskych pohlavaru domniva, ze nejvetsi ztraty budou v soukromem sektoru, obavam se, ze to odnesou hlavne firemni flotily. Co se stane az par vetsich odberatelu zmeni politiku obmeny ze 3 na 4-5 let je nabiledni, nadprodukce a velke skladove zasoby. A to se bude tykat bohuzel tech nejvetsich vyrobcu. Kdyz spadne skoda o 10% bude to bratru 60tks, kdyz se to stane VW jsou to statisice. Situace neni dobra a mely by ji resit automobilky vsechny, at uz otevrene, ci skryte.
Možná bych tě trochu upřesnil - někdo to má napnutý a někdo na těch vážkách. Rozhodně nelze pomeřovat například postavení Škody a třeba Lancie stejným metrem... Vedle toho, nekoukejme na ten problém jen očima aktuální... řekněme... krize. Ten trend fúzí je dlohodobej, dá se mapovat už na desetiletí. Já nahoře měl na mysli spíše ten trend dlouhodobý, ta současnost to samozřejmě uspíší.
Že tu za těch 20 let bude (stále) králem VW, to myslím je ovšem bez diskuze.
Sám jsem přitom moc překvapen z dešního článku. Nečekal jsem, že problémy Fiatu jsou až tak hluboké.
No, ked sa pozries, kde bol VW pred cca 20 rokmi a ako to mal nahnute, az taky isty by som si nebol. Vtedy mu pomohlo Porsche, dnes sa zas angazuje, ktovie, ako to v skutocnosti vo VW vyzera. a ci to prenikanie na trh USA nebude nakoniec ranou, ktora mu sposobi bolestne krvacanie dnes nik nepredpovie.
Tak by som sa mozno krotil co sa tyka tvojich predpovedi.
a k Francuzom - ti svoje automobilky padnut len tak nenechaju. a ak sa PSA dokaze naucit od Toyoty, ako vyrabat auta efektivne a kvalitne, tak VW vobec nebude mat na ruziach ustlane.
a víťazom sa stáva VW group..najlepšie spojenie automobilových koncernov v histórii ktoré predznamenáva zánik irelevantných diskusných blachov tu na auto.cz
pretože fiaťáci a koncerňáci by boli kámoši >:D;-)
cudně jsi nedodal, že tou dobou bude velká trojka tvořit jediný koncern s pročištěným portoliem značek, navíc finančně provázaný se zbylými značkami či spíš s jejich shluky. z trucků zbude mercedes a snad (to zdůrazňuji) IVECO-RENAULT-cosi. jo to bude panečku výběr! takže až půjde evropský patriot kupovat auto, budeš mít na výběr leda tak mezi červenou a modrou... pokud tedy neseběhně k asijské konkurenci, kde bude výběr stejně bohatý.
Ty máš dnes u VW problém s výběrem? Lambo či Bentley? Fabia či Ibiza? TIGI, Q5?, R8, ROCCO? Apoštol, A6? Neplácej tu prosím nesmysly o asijské různosti. Nejspíše máš na myslí dvojku - cee´d a i30, viď?
Cudně nemusím nic dodávat. VW bude tím nejsilnějším koncernem světa a logicky i Evropy. My tu můžeme jen jásat, že jeho součástí je i naše (výborná) Škoda. Nebo snad bys byl raději, kdyby Škodu vlastnila... Mazda? 8-s:-!
Fiat, ibiza, "rocco" HMMM, golf, octavia, tiguan... vyberat si tieto auta, ked sedis ya volantom, tak tazko povies ktore je ktore, tak od takeho buducnosti nas Boze chran!!! Ale, budme uprimni, tvrdit, ze za 20 rokov bude VW svetova znacka je blbost, tak isto ako v roku 1998, ze GM sa nedozije roku 2010...
To si myslim, ze prave teraz sa dostal FIAT na celkom slusnu uroven, vsak sa pozri kde boli pred par rokmi, skoro zkrachovali. Prave ako automobilka zamierena na trh mensich aut ma v dnesnej dobe velke sance na prezitie.