Do kufru jsem nekoukal, bude ale zhruba stejný jako v běžném hatchbacku, tedy kolem 316 litrů. Co se týče spotřeby, tak palubní počítač po této ostré jízdě ukazoval kombinovanou spotřebu 20 l/100 km.
Za ty peníze asi spíše Mustanga. Ale srovnání by to bylo zajímavé. Designem mě více oslovuje Focus. Ale jak to bude s prodejem...skutečně jen ve dvou prodejnách v republice, jak se proslýchalo? To pak je na prd...
Nějak ti nerozumím. Obojí se tváří jako sportovní auta, obojí jdou používat na každý den. Stojí cca stejně. Stejný výrobce. ;-) .... ale mezi plakátovými puberťáky je možná Focus zvláštní třída. I když spíše mi tak připadal vždy potuněný golf.
Řekl bych, že mechanická pětidvéřová "rally" čtyřkolka a zadohnaný pony/muscle car jsou skutečně dvě samostatné a tedy "zvláštní" třídy a bylo by podivné, kdyby tomu tak nebylo.
Jinak upřímně děkuju za plakátového puberťáka - aspoň náznak toho, že to s mým věkem ještě není tak hrozné, jak si myslím >:D
Ale to já přeci vím. Když ale přijdu do prodejny a budou tam stát tyto dva vozy za stejnou přibližně cenu, tuž tam mi to nějak moc neštimuje, proč bych měl jít do focuse.Ačkoliv vypadá dobře a bude to asi zajímavé auto.
Protože potřebuju 4x4? Protože se mi hodí 5 dveří? Protože chci v případě potřeby spoustu efektivní trakce? Protože chci více hardcoru a méně ležérnosti? Protože nechci tolik vyčnívat z davu?
Jednoduše, protože mým potřebám lépe vyhoví ostrý mechanický hot hatch s nádechem rally a nikoliv osmiválcové chuligánské GT?
:yes: presne ako pises..vidim to uplne rovnako.Aj ked asi najlepsie by bolo mat obidve doma kedze taka bublajuca V8 v pekny letny vecer by nebola na zahodenie ;-) ..ale ako pises vyhody pre cloveka s rodinou su jednoznacne na strane RS-a.
Přirovnávat luxusní zadokolku k dodávce...no nevím. Na mustanga se skoro rok u nás čeká, proč asi... ale líbí se mi, že se ford oklepal a dělá sportovní auta.
Dávalo by smysl, kdyby kolega magistr napsal, že za tu cenu se rozhoduje mezi Golfem R a Focusem RS, ale tohle a Mustang jsou naprosto rozdílné kategorie.
Hovorí sa tomu nadsádzka. ;-) Porovnávať päťdverový hatchback nižšej strednej triedy s pohonom 4x4 s veľkým dvojdverovým zadokolkovým kupé je však tiež dosť mimo, tie autá sa úplne míňajú a rovnako tak ich kupujúci.
Tak dělal ošklivá nepovedená auta ještě nedávno - neúspěšný B Max a předfaceliftovaný focus, který se fakt nepovedl zvláště vzhledem k předchozím generacím...ten rybí pysk šel naštěstí rychle pryč. Spoustu let nebyly schopni v Evropě dát do prodeje nové Mondeo....no měli zkrátka slabší období.
Tak jistě, před facelift Focus byl typický propadák. ;-)Spoustu let nedali do prodej nové Mondeo? Další blábol.Ford střída Mondea stále ve stejném intervalu. Na rozdíl od jiných kteří facelift vydávají za novou generaci.
Golf R je parádní univerzál, přičemž z první jízdy se zdá, že Focus RS bude skvělý univerzál také, s tím že v případě "víkendových" projížděk bude o dost zábavnější. Verdikt zatím říct nemůžu, každopádně bych obě auta rád vyzkoušel vedle sebe :-)
Záleží v jakém ohledu nejlepší. Co se týče ostré jízdy, resp. jízdních vlastností tak ano, ale universálnost, příp. komfort lze už rozpoznat i ze sedačky spolujezdce.
Tomu sa da verit,ze RS bude omnoho zabavnejsi na vikendove santenie ako R-ko.RS mi pride na prvy dojem ako auto site na max zabavu.Uz sa neviem dockat kedy sa zveziem
Já myslím, že ten Mustang bude taky parádní univerzál...pohodlnější než ty hatchbacky, větší kufr...v USA je to auto na každý den. Teď už ho můžeme koupit i tady. Vedle něj pak Focus vypadá jako auto pro puberťáky s kšiltovkou :-) ... ale nic proti tomu autu.
Nemyslim to nejak rypave, ale co vedlo tebe k nakupu v podstate HH s vyhonenym turbomotorem kdyz pak vsem jinym co diskutuji pod clankem o jinem HH s vyhonenym turbomotorem radis koupit coupe s V8? Sam jsi tu otazku evidentne resil a koupils cos koupil a o ameriku s V8 ani nezavadil, co te k tomu vedlo a co te ted vede k tomu podsouvat furt a vsude onu ameriku?
Servis, 4 roky záruka, 6 let servisní paket, a ideální pro rodinu na denní ježdění a vejde mi do garáže vedle motorky a dílničky. A hlavně tehdy nebyl ten mustang, takže nepřicházel v úvahu. Dnes bych možná uvažoval jinak a do budoucna budu, jelikož příští generace mého vozu má snad být 1,6 hybrid. S tím, ať jdou do dupy. :-)
Byl na živo tak hutný, jak se jevil kdysi v promo videu?
Jinak jsem na Focus RS hodně zvědavý. Podle všeho by totiž STI mělo mít vážný problém. Líbí se mi, že Ford jako jedna z mála automobilek totálně ignoruje nějaké časy na nordschleife a staví své specifické modely zkrátka jen "na pocit" :yes:
Skor si myslem,ze RS praveze slape viacej STI do rajonu zakaznikov ako napriklad takemu R-ku od VW.A hlavne vdaka tej cene,vykonu a tomu ,ze Ford vie robit auta na zabavu si myslim,ze sa bude super predavat a Subaru bude musiet nieco urobit s cenami ,aby sa vobec nejake ich auto predalo..
Aktualni CTR je klasicky dnesni predokolkovy HH s foukanym dvoulitrem. Mozna malinko efektivnejsi nez konkurence, ktera ho predezene třeba za rok nebo za dva. Navic za cenu, co se blizi prave zminovanym ctyrkolkam.
Ne, ja jsem na zadokolky :-) Novy CTR ale nijak extra nevybocuje z rady ostatnich HH s koncepci "vsechno vpredu" a co do zabavy uz z principu ani nemuze.Navic uz nema ani ten zabavny motor.
Jak rikas za rok, dva ho mozna konkurence dozene, predezene, jenze to uz tu (minimalnev USA) od zacatku roku 2017 bude CTR 10G, ktery se jiz pilne testuje ;-) Podvozek s nezavislym zavesenim a motor mozna s vyssim vykonem bude urcite velky krok vpred ;-)
[odkaz]
Pak bude (mozna) zase rok, dva "na spici" CTR, pak ho zase predezene nekdo z konkurence, za par let mozna zase CTR, ... Potom kocicka slezla a povesila pejska. Pak slezl zase pejsek, aby povesil kocicku. A tak tam oba viseli ...
Počkaj na budúci týždeň, bude tu test CTR (možno už v pondelok). ;-)
Inak ako Ti písal Bully, CTR je iná kategória, predohrab a teda konkurent klasickým hothečom typu Cupra či MRS.
CTR je zaujimave auto..dokonca mam pocit,ze je aj rychlejsie na Norde ako RS-ko,ale pre mna je hlavny faktor zabava a blbnutie na snehu a sotoline a to mi nikdy neda predokolka.Po odchode Eva som strasne rad,ze Ford spravil poriadne auto kedze uz som ani nedufal,ze niekto postavi poriadnu styrkolku na zabavu za skvelu cenu :yes:
Tomu nevěř. STI má svojí klientelu jen proto, že to bylo jedno auto ze dvou, který se v tomhle žánru dalo koupit. Teď už zbylo samo. Golf R opravdu není konkurence STI. Stejně jako jí není MB A AMG, ani Audi S/RS3. Papírově možná ano, za volantem ani náhodou. Focus RS pravděpodobně ano a nabízí toho o dost víc. A hlavně to vypadá, že Ford ví dobře, co dělá. Vyšší výkon (tak akorát na to, aby s tím šlo jezdit bokem i na suchu, což se sériovym STI nejde) a výrazně nižšíí cenu. A to jsou cenný devizy. Aby ale byl pro STI opravdu konkurencí, záleží na tom, co nabídne podvozek, resp. diferenciály. O tom je to hlavně. Zatím to vypadá, že Ford to ví taky. A pak si troufnu tvrdit, že ta specifická klientela, která dobře ví, proč si kupuje STI, velmi rychle pozná, že to ford nabízí taky a líp. Jediný, co je problém, že to auto je dost ošklivý. STI taky neni žádnej ultra krasavec, ale tohle je zvenku i zevnitř opravdu hnusný.
Ale věřím. Ano, bylo jedno ze dvou a každý měl svoji klientelu. Přesedlání z Eva na STI bylo časté asi jako přestupy ze Sparty do Slavie a naopak. Pokud FRS vytvoří konkurenta pro STI, tak budou zase jen dva a budou žít vedle sebe jako STI a Evo a konkurovat si budou hlavně u nově příchozích klientů (stálí u Subaru většinou zůstanou).
Navíc, každé STI má tu výhodu, že jich jezdí po Evropě jak šafránu, což se o Focusu a dalších říct rozhodně nedá. A pokud bych vybíral ze dvou jízdně podobných aut, ze kterých by ani jedno výrazně nepřevyšovalo druhé, a pominul bych design, tak vyberu to, který není na silnicích tak často vidět.
S designem souhlas s tím rozdílem, že STI vypadá o třídu (možná o dvě) líp :-)
Přestupy mezi EVO a STI byly opravdu dost častý. Žil jsem v tý komunitě celkem dlouho a byl jsem jeden z mála, kterej neměl oboje. ;-) Ony ty auta totiž nabízely každej něco jinýho. STI mělo lepší diferáky a převodovku, Evo motor a podvozek a jeho přesnost atd. Kdo měl ty auta proto, aby s nima opravdu něco jezdil, zkoumal oboje...
Radku za mlada sme sa zgrupovali Evisti a Subaraci a bol to vzdy "boj na noze" a vecne dotahovacky,ale pravda bola taka,ze kto skusil Evo a mal STI tak presiel na Evo.Popravde skusal som len STI rocnik 2002,2004,2007 predtym nez prisiel hatchback STI a dovtedy to boli ciste kladiva co nedokazali zatocit,boli tazkopadne,nebola s nimi taka zabava ako s Evom.Neviem ako sa chovaju uz dnesne STI,ale co len tak z pocutia viem tak nove STI sa snazi byt prezlecene Evo.Vyskusaj si Evo 8,alebo 9 a pochopis aky to je rozdiel pokial mas tie starsie STI.Praveze jednoznacne malo Evo lepsie diferaky a prevodovku. (pokial sa bavime o 5 kvalte) U Subaru sa mi pacil len zvuk boxera,ale uz samotny servis ako vymenu sviecok by som teda na nom robit nechcel.Ale je mi to jasne,ze to bude vecny boj STI vs Evo a kazdy uprednostnujeme nieco ine,ale ja som skusil a viem z vlastnej skusenosti,ze Evo bolo bozske auto. ;-) RS bude dufam dostojny nastupca Eva a hlavne ako pisem pre Subaru bude strasny problem jeho cena kedze je nizka nato co to auto ponuka voci Subaru.Subaru bude musiet nato zareagovat a urobit nieco s cenou ak chce este nejake auta predat ked vylezie RS do predaja..
Jak říká kamarád, STI - motor ze skla a auto z papíru >:D a to nic proti STI, je skvělé, že takové auta jsou a vyrábějí se, ale dříve prý byly EVA vždy jízdně daleko lepší. Teď už EVA nejsou :-)
Já už jí nemám, měl jsem 6 let model 2006. Je pravda, že většina lidí přecházela z STI na EVO, v tom jednoznačně souhlasím. Ale znám pár případů, kdy šli lidi z EVA do úplně starýho STI z 90. let. Ale furt si troufám tvrdit, že diferáky byly lepší na STI. Aspoň od doby, kdy měly DCCD. A zadní diferáky od EVA se sypaly jeden za druhym. Ale jako celek bylo EVO lepší auto, o tom žádná. Druhá věc je, že my už jsme to měli všichni dost potuněný na soutěže, tak se rozdíly dost smazávaly. Mně na STI nejvíc srala koncepce právě toho boxera. To mělo za následek 1.2m dlouhý komplikovaný svody před turbem se třema spojema a to byl hrob. Věčně popraskaný, mizerná odezva turba atd. EVO mělo jen takovej malej uzlíček hned u svýho nesmrtelnýho litinovýho bloku, to byla jiná písnička. Jinak se bezesporu shodnem.
Tak stare STI boli tvrda klasika,ktorej sa vsetko dalo odpustit uz len preto co dokazala a aky to bol skvely ultimativny zavodny cestak na znackach vid napriklad jedine Subaru ,ktore by som chcel mat doma [odkaz] :yes:
Zadne diferaky bola najvacsia slabina Eva,ale v podstate si ju Evo riesilo samo a to verziou RS kde bol zadny diferak uz liatinovy a nie hlinikovy..nutnost pri vykone cez 500 koni.Kym som tam mal prifuknute seriove turbo tak s tym hlinikovym nebol problem.
Samozrejme ak si to poriadne poladil tak urcite aj to Subaru jazdilo fantasticky.V podstate sa obidvaja zhodneme,ze ako zaklad na dalsiu prestavbu clovek neurobil chybu ked si kupil ci Evo ci STI,ale k dokonalosti trebalo obidve auta doladit tak ci tak ;-)
Vidíš, a já zase neznám nikoho, kdo by přešel z STI do Eva a naopak. Nehledě na to, že Subaru mívalo pravidelně trojnásobný prodeje oproti Mitsu, takže to ani s přestupy nemohlo být tak horký.
Překvapuje mě, že jsi to zrovna ty nepochopil. Kdybys alespoň pořádně četl, tak bys zjistil, že jsem psal o Focusu jako modelu, kterých jezdí spousta. Srovnávam tedy výskyt jednotlivých modelů bez ohledu na verzi.
No, Focusů sice jezdí spousta, ale Focus RS už jsem nepotkal pěkně dlouho. Jinak WRX STI nemůžeš potkat jinak než jako sedan, zatímco hatchback se prodává jen na západ od našich hranic. Sedan Impreza se nevyrábí /myslím běžná Impreza/.
Farba bola zrejme Stealth grey, či? K tej má najbližšie, avšak na fotkách pôsobí prekvapivo metalicky, má hĺbku, pritom by to mala byť len nemetalická pastelová.
[odkaz]
[odkaz]
Už sme to tu riešili. Stealth grey je najzaujímavejšia, originálna, avšak nanešťastie len pastelová. Preto ma potešilo, že na týchto fotkách vyzerá ako metalíza, s pekným hlbokým leskom. Jedine žeby som sa mýlil a na fotkách bola magnetic grey: [odkaz]
Viem o tom,ze sa to tu riesilo a sam som s nickom dedo7 o tom napisal desiatky prispevkov kedze on si ho planuje objednat,ale stale cakam nato kedy uvidim nazivo tie farby kedze to potom uplne inac ukaze ako na fotkach.Som uz nedockavy to vyskusat.
No stále nad tou barvou dumám. Moje první auto v roce 1969, Mini Cooper byl v modré, podobné té co Ford nabízí pro FRS a měl bílou střechu. Very cute! Ford již tenkrát měl podobnou modrou True Blue. Měli ji Escorty a Capri. Já koupil Capri v Grecian Gold. Byla to nádherná metalíza. Ale tenkrát "vražda" pro karosáře. Nikdo ji při opravách "netrefil". V roce 1975, když jsem Capri prodával, mělo už 5 různých "zlatých odstínů" ... >:D Pak jsem měl chvíli ještě modrou Hondu Civic 5DR HB. Od té doby jsem šel spíš do stříbrné nebo bílé. Ale na FRS ta modrá vypadá velmi zajímavě. Je také nejdražší a je jen pro FRS. Ford má také hezkou červenou, ale pouze pro FST.
No starý su hodně.... >:D.(68) Chodil jsem tu do školy ještě za Gottwalda. Ale krátce po té, co nás Rusové podruhé "osvobodili", jsem se "přesunul" do Austrálie. Teď su již pár let zase "doma" na Jižní Moravě. :yes:
Vidim to v tvojom pripade na tu modru kedze aj historia tvojich aut tomu nasvedcuje ;-) Od Fordu.at viem,ze by mali k dilerom dorazit 3 farby na pozretie..2 sede odtiene a ta modra.Kedze biela a cierna su klasiky a tak tam chcu predstavit tie ostatne farby.
Mas niekde aj nafotene tie tvoje klenoty co si niekedy vlastnil?
Tož "klenoty"... >:D....nafocené mám, ale jen ty poslední mám v elektronické podobě a jsou k nahlédnutí v "mé garáži" v galerii. Ostatní můžu zkusit naskenovat a uložit až a jestli si vzpomenu........ ;-)
Tak v tvém odkazu ta stealth v plném lesku vypadá moc dobře. I ten, jak říkáš modrý nádech, ji podle mě sluší. Myslím, že pro starýho šedivýho dědka asi ta pravá........... >:D
Tak jsem zvedav, jestli budu litovat, ze jsem vzal Rko, nebo ne. Na fin. vyrok je moc brzo, ale podle popisu mi to pripada spis mnohem blize STi, nez idealnimu univerzalu. Tesim se na recenzi.