Novinky
Já teda nemám pocit, že Radlická radiála nějak hoří, neměli by raději dodělat severní obchvat? 8-s
Je nutné rozlišovat😒br />
1) Pražský, tedy vnější okruh, který je prostřednictvím ŘSD financovaný státem a je to jakýsi dluh vůči Praze. Praha do řízení vstupuje jako účastník. Obecně vzato je hromada problémů vznikajícíh převážně na městských částech, peníze na to ale ČR má.
2) Městský (tedy vnitřní) okruh, k jeho dokončení chybí úsek Pelc-Tyrolka-Balabenka-Jarov-Štěrboholy + Libeňská spojka. Ten je hrazený výhradně z prostředků Prahy. Jeho stávající stav je zapříčiněn z větší části hlavně minulou garniturou v čele se Svobodou a Hudečkem, prostřednictvím pánů Noska a Nouzy, kteří se zasadili o naprosté nicnedělání a zastavení přípravy v čele s tou hovadinou nazývanou Průmyslový polookruh. Teď to Dolínek docela rovná, bohužel tomu stojí v cestě trojkoalice. Obecně se městské části kolem zbývající části shodují na nutnosti dokončit stavbu v původním rozsahu dle aktuálně platného územního plánu.
3) Radiály, chybí podle důležitosti Radlická, Břevnovská a Vysočanská. Radlická se pravděpodobně dočká realizace, protože je nejdůležitější. Proti Břevnovský hrozně Praha 6 bojuje, třeba Chalupa ji naopak prosazoval. Bohužel Praze 6 ani při stávajícím stavu dopravy na jejím území nedáchází, že se bez této stavby neobejdou. Vysočanská radiála je naznačena v územním plánu pouze schematicky a je na řadě poslední, její nutnost je diskutabilní a ukáže se až po dokončení městského okruhu a hlavně Libeňské spojky. Praha 9 proti ní hodně bojuje, má vést z Balabenky na stávající vysočanskou radiálu (ke Kbelský)
Aktuálně hodně skloňovaný metropolitní plán nepočítá s Vysočanskou, Břevnovskou se snaží také vyloučit, ale to se jim asi nepodaří.
Každopádně dříve zaznělo, že na financování radiál by se měl podílet i stát.
Radlická radiála rozhodně pomůže Smíchovu, Radlicím a Barrandovu, možná i Dobříšský ve směru na Mrázovku, protože bude možné odbočit plynuleji než na Barrandovském mostě. Ve druhém směru může pomoci jenom minimálně, tady pomůže jedině dokončení celého okruhu. Stávající trasu "Balabenka"->Blanka->SAT->Mrázovka->Zlíc… spojka využívá hodně řidičů, kteří by jinak jeli druhou stranou.
1) Pražský, tedy vnější okruh, který je prostřednictvím ŘSD financovaný státem a je to jakýsi dluh vůči Praze. Praha do řízení vstupuje jako účastník. Obecně vzato je hromada problémů vznikajícíh převážně na městských částech, peníze na to ale ČR má.
2) Městský (tedy vnitřní) okruh, k jeho dokončení chybí úsek Pelc-Tyrolka-Balabenka-Jarov-Štěrboholy + Libeňská spojka. Ten je hrazený výhradně z prostředků Prahy. Jeho stávající stav je zapříčiněn z větší části hlavně minulou garniturou v čele se Svobodou a Hudečkem, prostřednictvím pánů Noska a Nouzy, kteří se zasadili o naprosté nicnedělání a zastavení přípravy v čele s tou hovadinou nazývanou Průmyslový polookruh. Teď to Dolínek docela rovná, bohužel tomu stojí v cestě trojkoalice. Obecně se městské části kolem zbývající části shodují na nutnosti dokončit stavbu v původním rozsahu dle aktuálně platného územního plánu.
3) Radiály, chybí podle důležitosti Radlická, Břevnovská a Vysočanská. Radlická se pravděpodobně dočká realizace, protože je nejdůležitější. Proti Břevnovský hrozně Praha 6 bojuje, třeba Chalupa ji naopak prosazoval. Bohužel Praze 6 ani při stávajícím stavu dopravy na jejím území nedáchází, že se bez této stavby neobejdou. Vysočanská radiála je naznačena v územním plánu pouze schematicky a je na řadě poslední, její nutnost je diskutabilní a ukáže se až po dokončení městského okruhu a hlavně Libeňské spojky. Praha 9 proti ní hodně bojuje, má vést z Balabenky na stávající vysočanskou radiálu (ke Kbelský)
Aktuálně hodně skloňovaný metropolitní plán nepočítá s Vysočanskou, Břevnovskou se snaží také vyloučit, ale to se jim asi nepodaří.
Každopádně dříve zaznělo, že na financování radiál by se měl podílet i stát.
Radlická radiála rozhodně pomůže Smíchovu, Radlicím a Barrandovu, možná i Dobříšský ve směru na Mrázovku, protože bude možné odbočit plynuleji než na Barrandovském mostě. Ve druhém směru může pomoci jenom minimálně, tady pomůže jedině dokončení celého okruhu. Stávající trasu "Balabenka"->Blanka->SAT->Mrázovka->Zlíc… spojka využívá hodně řidičů, kteří by jinak jeli druhou stranou.
Rozumím, to ale nemění nic na tom, že to nevnímám jako zase tak palčivý problém, na rozdíl od toho velkého okruhu. Praha je v tomhle asi evropský unikát, pochybuji, že existuje i jiná evropská metropole, která nemá městský okruh. I to Brno se dá (docela) objet. ;-\
Tak tak :yes: Bohužel se zdá, že Radlická půjde na řadu dřív, než dokončení celého vnitřního městského okruhu, což mi připadá ještě mnohem důležitější, ale hlavně že se s ní v době vyškrtávání a zklidňování vůbec počítá. Vnější okruh, konkrétně stavba 511 na jihovýchodě, je v režii státu, potažmo ŘSD, a je to bohužel naprostý zmar, stejně jako severní část u Suchdola, ještě se nezačaly ani vykupovat pozemky... Do Prahy to mám sice nějakých 140 km a jezdím tam párkrát do roka, ale 511 je podle mě nejdůležitější dálniční stavba v ČR. A to tady v okolí je taky plno hořáků - D11 HK-Jaroměř s obchvatem Jaroměře, R35 Opatovice-Ostrov, obchvat Náchoda a asi tak 138 dalších na všech třídách...
Faktem je, že Radlická radiála je téměř doprojektovaná, pozemky jsou v držení města a fakticky stačí jenom začít kopat. To se o zbytku okruhů říct nedá...
Jako rozhodně by bylo lepší dokončit městský okruh nejdříve, ale Radlická je podle mého velmi důležitá a byla by škoda nevyužít přívětivý situace a hlavně co nejdrříve kopnout. Situace v téhle části Prahy je fakt bídná, ona navíc sekundárně pomůže i Břevnovu a okolí. A navíc po jejím dokončení bude zase o kousíček zřejmější, že se musí dokončit i vnitřní okruh. Každopádně já ale doufám, že se pohne i ten. Dolínek slíbil, že se to pokusí dotlačit do stavebka a zadání. To sice nestihne, ale aspoň územní rozhodnutí by bylo velkej úspěch. Stavba má navíc platnou EIU. Zato rozšíření Libeňáku za půldruhý miliardy je kravina za strašný peníze. Přitom by stačil trochu naleštit (hlavně statiku) za zlomkovou cenu.
Břevnovská radiála je již vyškrtnuta. Na její trase vznikl park za přispění fondů EU.
Nějaké zkapacitnění Karlovarské je potřeba, ale zda to měla být radiála v plánovaném stavebním stavu o tom dost pochybuji. Myslím, že Praha druhé Hodkovičky nepotřebuje. Problém Prahy je, že nechce příliš stavět radiály v podzemí. Přitom to je jediný způsob jak vést kapacitní silnice v zastavěném území.
Nějaké zkapacitnění Karlovarské je potřeba, ale zda to měla být radiála v plánovaném stavebním stavu o tom dost pochybuji. Myslím, že Praha druhé Hodkovičky nepotřebuje. Problém Prahy je, že nechce příliš stavět radiály v podzemí. Přitom to je jediný způsob jak vést kapacitní silnice v zastavěném území.
PS: Stavební uzávěra na tuto komunikaci je zde přes 20 let. Takže všichni v okolí dobře vědí, že zde bude tato kapacitní komunikace umístěna.
Už aby ta radiála byla, po dokončení městského okruhu je to nejdůležitější stavba v dopravě, krom metra D.
Zakončení D5 je opravdu brutální záležitost, jezdím tam denně. Už aby s tím začali něco dělat 😉
Tato spojnice právě spojí Smíchov D5 a odlehčí to provozu v Plzeňské (Klikaté), Radlické, K Barrandovu a částečně asi i Bělohorskou/Karlovarskou/Patočkovu. Rozhodně to nemá být spojení Barrandova s Butovicemi 😉
Developeři to záměrně nesdělují a do vizualizací dávají parčíky místo dálnic 😉 Ale primárně je to blbost těch lidí a na tuhle blbost brát ohled by byla dablovaná blbost.
Nikdy jsem nepochopil, proč v ČR všechny dálnice ústí přímo do radiály a ne do obchvatu města jak je často vidět na západ od nás. V ČR se předpokládá, že člověk na obchvat sjede, což je až stupidní uvažování. Krapet jsem doufal, že při stavbě obchvatu u D5 a R7 se poučili a tyto praktiky změní, ale plánuje se stále stejně..