Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Policie převzala nové civilní Octavie. Jak je poznáte? (+video)

K Passatům a Superbům si dopravní policie pořídila další vozy v civilním provedení. Tentokrát se jedná o velice nenápadné Octavie.
Zpět na článek
15. 12. 2015 09:01
15. 12. 2015 09:13
15. 12. 2015 09:17
15. 12. 2015 10:09
15. 12. 2015 09:12
15. 12. 2015 09:42
15. 12. 2015 09:16
15. 12. 2015 10:18
15. 12. 2015 11:24
15. 12. 2015 11:35
15. 12. 2015 12:18
15. 12. 2015 12:30
15. 12. 2015 12:23
15. 12. 2015 13:39
15. 12. 2015 10:12
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
15. 12. 2015 12:01
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
15. 12. 2015 09:31
15. 12. 2015 09:37
15. 12. 2015 09:44
15. 12. 2015 09:49
15. 12. 2015 09:54
15. 12. 2015 10:04
15. 12. 2015 10:15
15. 12. 2015 10:20
15. 12. 2015 10:26
15. 12. 2015 11:16
15. 12. 2015 21:09
15. 12. 2015 09:56
15. 12. 2015 10:07
15. 12. 2015 10:00
15. 12. 2015 10:04
15. 12. 2015 10:14
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
15. 12. 2015 12:07
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
15. 12. 2015 10:22
15. 12. 2015 10:30
15. 12. 2015 10:33
15. 12. 2015 10:37
15. 12. 2015 10:41
15. 12. 2015 10:45
15. 12. 2015 10:51
15. 12. 2015 13:58
15. 12. 2015 11:08
15. 12. 2015 11:22
15. 12. 2015 11:33
15. 12. 2015 12:01
15. 12. 2015 12:11
15. 12. 2015 14:06
15. 12. 2015 14:37
15. 12. 2015 13:55
15. 12. 2015 14:00
15. 12. 2015 10:33
15. 12. 2015 10:58
15. 12. 2015 11:18
15. 12. 2015 11:28
15. 12. 2015 11:31
15. 12. 2015 11:40
15. 12. 2015 11:33
16. 12. 2015 09:10
15. 12. 2015 10:33
15. 12. 2015 12:12
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
15. 12. 2015 13:31
15. 12. 2015 14:06
15. 12. 2015 18:22
15. 12. 2015 20:50
15. 12. 2015 21:39
15. 12. 2015 19:44
16. 12. 2015 08:57
16. 12. 2015 19:59
19. 12. 2015 16:30
Avatar - Magister
15. 12. 2015 09:01
A zase ...
To je furt dokola u této vlády a jim podřízených institucí. Žádná prevence, pouze postihy. Na každém rohu na nás bude dohlížet bachař a plácat nás přes prsty.
Přesně toto teď nepochybně naše silnice potřebují nejvíc, abychom byli všichni v bezpečí. Ne čáry, svodidla, patníky, kvalitní povrchy, stoupací pruhy, obchvaty, mimoúrovňové křižovatky, bezpečné železniční přejezdy ani oplocené dálnice, ale civilní buzerkáry... A za rok, až zásluhou skrytého dohledu a stavu infrastrustury, usmrcených samozřejmě neubude, můžeme opět zvýšit postihy a začít konečně za rychlost i zabírat auta, hlavně ty prémiové. A to vše za pochvalného bečení omezenců a ovčanů, co najedou ročně 5 kilometrů, ale o pirátech silnic mají jasno.
Rozbalit vlákno
29
15. 12. 2015 09:13
Re: A zase ...
V autoškole se učí povolené rychlosti, na silnicích jsou vyznačeny dopravními značkami. Jakou prevenci máš na mysli? Já jsem na okresce nepotkal měřáka ani nepamatuju... a že bych si ho všimnul, když dodržuju dálniční stotřicítku... i na okreskách:)
Avatar - Ozzman
15. 12. 2015 09:17
Re: A zase ...
Jezdí, jsou mezi námi ;) Ale většinou kontrolují nebezpečné úseky, kde lidé dodržují na okrskách pravidla německé dálnice >:D
Avatar - Magister
15. 12. 2015 10:09
Re: A zase ...
Já je potkávám na dálnicích nebo širokých přehledných rychlostních silnicích bez chodců. Zásadně. Tam jsou hodně třeba.
15. 12. 2015 11:16
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
jj
ŠÁDE A JEJÍ vw DÍZLPROBLÉM = TLAČIT TLAČIT A TLAČIT >:D >:D >:D >:D
PS: s 70Dčkem [odkaz] se jim stejnak ujede klííd hoši !!
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D :yes:
15. 12. 2015 11:29
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Pri takej jazde ti dojde baterka o 5 km a hned ti zdania tie "nulove" emisie >:-[]
15. 12. 2015 09:28
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
No tak tyhle Oktávky jak jsem z článku pochopil budou určený právě na měření na okreskách. Takže ji možná brzo potkáš.
15. 12. 2015 11:18
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
takže pravidlo zní: jakmile v zrkadle uvidím bradvici tak předpisově soudruzi předpisově >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
15. 12. 2015 09:27
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Tvoje slova vytesat do kamene :yes:
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2015 09:59
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Ano, jako výstrahu všem anarchoblbům, že "takhle tedy opravdu ne". Napsal akorát obrovský blábol.
Avatar - JohnyRnR
15. 12. 2015 10:09
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Čili nákup civilních aut udělá pro bezpečnost víc, než nalajnování silnice nebo obchvaty? Navíc teď před zimou? Že to jde z jiných peněz není v tuto chvíli podstatné.
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2015 10:22
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Jediné, co prokazatelně udělá hodně pro bezpečnost, je změna lidského myšlení. Široké a hladké silnice jsou krásné, ale taky tam dochází k nejhorším nehodám a největšímu prasení (mávám na "sedmičku" od Slaného dál), kdy spousta rychlých střelců zkouší jízdu "na tři pruhy", vynucování si přednosti a práva silnějšího a podobné eskamotérské kousky ze závodních okruhů.
Avatar - JohnyRnR
15. 12. 2015 11:24
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
To je taky pravda, ale co je tedy z hlediska bezpečnosti smysluplnější? Nalajnování silnic a vůbec zlepšení stavu infrastruktury nebo další nákupy a provoz civilních stíhaček?
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2015 12:03
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Zlepšení infrastruktury má bezpečnostní smysl tam, kde jsou rozumní a civilizovaní řidiči. Tady je potřeba vymýtit porevoluční anarcho-sobecké myšlení a pak bude platit, co píšeš ty.
Avatar - JohnyRnR
15. 12. 2015 15:04
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
To je celkem odvážné tvrzení a bylo by dobré ho dokázat (zrovna tak jako spoustu jiných stejně odvážných tvrzení, např. že když povolíme půl promile, tak všichni začnou jezdit se dvěma).
Takže když na západě postaví obchvat města nebo na místě frekventované úrovňové křižovatky mimoúrovňovou, tak se bezpečnost zvýší, zatímco u nás když místo úrovňových křížení na silnici typu právě třeba I/7 postavíme mimoúrovňové nebo postavíme obchvat města, tak se z hlediska bezpečnosti nic nezmění? 8-s
Avatar - rohYpnol
16. 12. 2015 19:37
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
tohle by se mělo tesat do kamene, a ne ten blábol Magistera co pod nálepkou ohrižení svobody bude třepat nesmysl za nesmyslem 8-s
15. 12. 2015 12:23
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
To musíš ovšem začít už v autoškolách. Jenže to se učí nesmysly typu jak vysoko mají být odrazky na vozejku a co dělat při nehodě, když tam leží zraněný a má střeva venku, ale neučí se praktický věci ohledně řízení auta, včetně názorných příkladů a pořádnýho tréningu. Tihle rychlý střelci šli vychovat v autoškole. Není nutný jezdit pomalu ani dodržovat do puntíku předpisy, ale nejezdit rychle a nebezpečně tam kde je to fakt riskantní a nepřehledný a být ohleduplný k ostatním.
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2015 13:05
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Autoškola je pozdě, tohle se musí podchytit v rodinách, základních školách, médiích... Problém je totiž zcela jinde, než ve schopnosti ovládat vozidlo a znát předpisy. Hledáte totiž podružné a uniká vám hlavní...
15. 12. 2015 13:48
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Nemyslím si. Já jako řidič, který už ledasjakou blbost vyzkoušel vím co mi kdy auto může nebo nemůže udělat, takže podle toho upravím jízdu, tak abych se vyhnul prů***. Nemyslím si že je to v rodině, protože moje máma neumí řídit vůbec a táta jezdí příšerně. Ve škole mě nenaučili taky nic a z médií se člověk dozví tak maximálně reklamní bludy. Nejvíc mi dali starší kamarádi, kteří mě naučili řídit auto. Schopnost ovládat vozidlo je klíčová, protože tím jsem schopen správně analyzovat situaci a zhodnotit rizika a tomu upravit jízdu, tak aby byla rychlá v místech kde je možno přidat a bezpečná v místech kde je nutno zpomalit a dbát zvýšený opatrnosti.

Příklad: Za sucha a malýho provozu nemám problém jet po dálnici 160, když není kolem žádný auto tak i 180-200 (chvilkově), pokud ale začne pršet nebo nachumelí, tak jedu v tom samým úseku třeba 80 nebo míň. Fascinuje mě ale, když zjistím, že jsem nejpomalejší na dálnici, protože všichni kolem to v tý vánici metelí 120-130. Není to tím, že mají lepší auto nebo jsou lepší řidiči. Je to tím, že nedokážou správně vyhodnotit rizika. Nevědí jak se auto na takovým povrchu chová a co všechno může v těch sračkách udělat. Z toho jsou pak ty pomníčky kolem silnic. Ne z toho, že někdo jede za sucha a malýho provozu 200 po rovný dálnici. A to je potřeba těm žákům v autoškolách vysvětlit a na praktických příkladech ukázat. Ukázat jim jak se umí auto smýknout co dělat, co nedělat, když se to stane. Jak se vyvarovat toho, aby se člověk dostal do krizových situací atd.
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2015 15:17
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Tak nic, u tebe je snaha zaměřit na širší pohled marná.
15. 12. 2015 15:20
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Asi mám dlouhý vedení. Můžeš do mě prosím tě kopnout. Nějak nechápu co máš konkrétně na mysli.
Avatar - rohYpnol
16. 12. 2015 19:40
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
ne, ty nemáš vůbec žádný vedení.

Ono to totiž není v rukách, ale v hlavě.
17. 12. 2015 08:31
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Máš pravdu. To že nechápu co Blue sun myslel skutečně není v rukách, ale v hlavě. Proto se ptám co má na mysli. Tobě to čoveče pálí >:D
15. 12. 2015 21:19
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
mas muj stoprocentni souhlas - jen jeste doplnim, ze nekde zjistovali schopnost kidi reagovat na nenadale situace a napriklad u brzdeni zjistili ze cela polovina ridicu ani neumi seslapnout naplno brzdu
16. 12. 2015 13:32
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
jj byl jsem před pár lety na škole smyku a s hrůzou zjistil kolik lidí neumí dupnout na brzdu. Nechápu co je na tom tak těžkýho.
Avatar - Magister
15. 12. 2015 10:10
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Je vidět, že spadáš to té skupiny na konci mého příspěvku.
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2015 10:20
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
Je vidět, že jsi úplný blbec.
Avatar - Magister
15. 12. 2015 11:08
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
A to jsi poznal podle čeho?
Avatar - rohYpnol
16. 12. 2015 19:41
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
podle obsahu tvých příspěvků
Avatar - boost.
15. 12. 2015 09:59
Re: A PROČ TO JSOU ZASE NĚMECKÝ OKTÁVKY ??
:yes:
Avatar - Atomas
15. 12. 2015 09:12
Finance
Vozidla byla financována z Fondu zábrany škod (FŽS). Jedná se o fond, který byl zřízen zákonem v r. 2013, správcem je ČKP a jedná se o povinný odvod 3% z přijatého pojistného POV pojištění. Z tohoto fondu se financuje například nová technika pro HZS a paradoxně i represivní nástroje PČR, jako jsou tato tajná auta. Jak paradoxní, tuto represi si vlastně předplácíme my v povinném ručení...
Rozbalit vlákno
1
15. 12. 2015 09:42
Re: Finance
Přesně tak, jak píšete Atomasi :-( Navíc to je v kategorii B) příslušného financování a já nemyslím, že je to v souladu s určením a posláním toho fondu (jistě není výběr pokut, protože skryté stíhání je debilní a nezvyšuje bezpecnost ani nezklidnuje provoz. Naopak prinasi nova rizika do provozu aktivitami techto stihacich vozu).

[odkaz]
Avatar - Ozzman
15. 12. 2015 09:16
Jak je poznáte?
Blbě a pozdě, kdy už nestačíte zpomalit >:D Jedničky a dvojky, které stíhají na okrskách jsou zpravidla naprosto tuctové vozy, tady je alespoň spoiler >:D Jednou jsem si takovýto odchyt zažil a také si dávám pozor a jezdím pomaleji. Kecy o policejním státě a represi si strčte za klobouk. Tohle funguje správně, vychovat se nedáme, tak se holt musíme bát, že na nás někde číhají a radši budem jezdit dle předpisů, můžeme si za to bohužel sami a zdejší diskuze o silničních pravidlech bývají odrazem naší společnosti a mentality čecháčků ve stylu "Já můžu jet a opovažte se mi říkat jak rychle a jak bezpečně, protože to vím jen já sám jak moc dobrý řidič jsem a můžu si to dovolit" že? >:D
Rozbalit vlákno
52
Avatar - _Karel_
15. 12. 2015 09:19
Re: Jak je poznáte?
:yes: :yes: :yes:
15. 12. 2015 09:36
Re: Jak je poznáte?
Otázka je jestli je to bezpečnější, když pojedeš podle předpisů. Myslíš, že ubude nehod na silnicích, když budeme všichni dodržovat kdejakou zapomenutou nebo nesmyslně umístěnou značku? Nevím jestli si jel teď někdy po R10, ale u Loukova je z neznámých důvodu 60. Já tam ubírám na 100-110, aby se neřeklo, že to tam ženu naplno a nedovedu si představit z jakýho důvodu tam ta 60 je? To je rychlost jako kdyby tam měli někde přecházet chodci nebo vyjíždět traktory s hnojem. Když bude stát umisťovat podobně nesmyslný rychlostní omezení, tak se nemůže pak divit, že je řidiči nedodržují a panuje všeobecný nerespekt k dopravnímu značení. V Německu nic takovýho není vidět. Tam je omezení tam kde to má logiku a hlavně takový, že je pro danou dopravní situaci adekvátní ne dát na 4 proudovku jen tak z plezíru 60 a čekat, že to někdo bude dodržovat.
15. 12. 2015 09:44
Re: Jak je poznáte?
Hlavní otázka ale je, PROČ by nebylo lepší mít více označených policejních vozů hlídkujících v provozu. To je ta správná prevence, to omezí překračování rychlosti a provoz zklidní, bez dodatečných rizik, která skryté stíhače přinášejí.
Avatar - Ozzman
15. 12. 2015 09:59
Re: Jak je poznáte?
Jaká dodatečná rizika? K čemu jen označené vozy? Aby se mohlo jezdit když nás nevidí rychle?? O to tady přeci nejde.
15. 12. 2015 10:17
Re: Jak je poznáte?
Dodatečná rizika: Rychlé otáčení vozů stíhačů. Historicky 3 fatální nehody se prave timto zavinene, dale styl jizdy, ktery provokuje ridice k predjeti a pote pokud napr. zrychlite pri predjeti moc, tak Vas chytnou, ale to riziko predstavuje zhorseni plynulosti provozu a celkove bez kladneho efektu.
V porovnani s hlidkovym vozem to bezpochyb prinasi dodatecna rizika, vetsi, nez kdyby ten ukol vykonaval oznaceny vuz.
A princip neni jezdit rychle, kdyz tam policie neni, ale zklidnit dopravu a celkove pomahat na silnici. To prinese efekty, ne skryte stihani a ciste represivni cinnost.
15. 12. 2015 10:32
Re: Jak je poznáte?
To regulovcikum nevysvetlis.
Avatar - Ozzman
15. 12. 2015 10:44
Re: Jak je poznáte?
Pokud se otáčí takový vůz používá signalizace, stejně jako když tě pronásleduje.

že provokují, je věc druhá, takový policista by měl opustit službu..... navíc by měli být lépe vycvičení, aby takové otáčení zvládli bezpečně. To je jasná věc, tady není třeba diskuze. Ale jsou to jen lidi, nemůžem po nich chtít dokonalost.. lidský faktor neovlivníš.
15. 12. 2015 21:25
Re: Jak je poznáte?
jasne, ale misto aby opustil sluzbu ty dostanes pokutu. jestlize me bude nepredpisovou rychlosti nekde honit policajtt, mel by pokutu dat nejdrive sobe - aby sel prikladem.
Avatar - _Karel_
15. 12. 2015 10:06
Re: Jak je poznáte?
Ano.Nebo označit obrovskou cedulí-billboardem- umístěné radary. Všichni pak jistě budou jezdit pomalu i mimo tyto měřené úseky, a nejen kolem radarů. ;-)
Avatar - Ozzman
15. 12. 2015 09:58
Re: Jak je poznáte?
Přeháníš, PČR nemá na starosti dopravní omezení, to si stěžuj jinde a naprosto s tebou souhlasím a podepíšu, že se tady dělá stovky nesmyslných omezení na místech, kde to jen brzdí provoz. Ale nesouhlasím, že neoznačené auta na okrskách nejsou preventivní.
Jsou tam pro ty, kteří brázdí okrsku dálničním tempem, nebezpečně předjíždí, nedodržují předpisy. Tak by to být MĚLO, neříkám, že to tak vždy je, ale co jsem měl tu "čest" tak se s nimi dá mluvit a i pokuta byla preventivní jen. Já se poučil.

Nevím proč by neměla jezdit i neoznačená auta, protože když vidím na sto honů stříbrnou Oktávku, tak je jasné, že zabrzdím a pojedu slušně, kdežto taková neoznačená Oktávka může být kdekoliv a proto bych si logicky měl dát pozor pořád. Myslím, že by v provozu měly jezdit oba dva druhy vozidel. Koneckonců i v tom Německu takovéto vozy alá Kobra 11 jezdí, sám sem je zažil při zásahu na podezdřelém vozidle :-)
15. 12. 2015 10:38
Re: Jak je poznáte?
Problém není ani tak v označení/neoznačení. Ale pouze v tom, že primárně nepostihují skutečně nebezpečné jednání - nebezpečné předjíždění, nedávání znamení, bezdůvodná jízda v levém/prostředním pruhu, nebezpečné chování chodců přecházejících s nosem zabořeným do mobilu, nedodržování vzdálenosti, ale i oslňování zbytečně zaplými mlhovkami nebo čínskými xenony atd. Krásně to ukazuje cena samotného auta a měřicí techniky. S trochou nadsázky by se dalo nakoupit dvojnásobné množství aut, pokud by nešlo primárně o nástroj sledování rychlosti. A jestli někdo opravdu denodenně řídí, tak ví, že nebezpečná rychlost je pro každý úsek jinde. Někde je padesátka šílenost, někde i 80ka zcela bezpečná věc.
Avatar - Ozzman
15. 12. 2015 10:47
Re: Jak je poznáte?
Já souhlasím, ale vídám je dělat i dobrou práci.. a naopak magory, co jsou drzejší a drzejší na silnicích...
16. 12. 2015 19:30
Re: Jak je poznáte?
No v německu jsou viděr různý věci. A mohl bych zfleku vyjmenovat pár úseků kde tam omezení nedává smysl a to i na 60kmh na dálnici a světe div se jsou tam i stacionární radary a pokuty z nich opravdu chodí.
17. 12. 2015 08:27
Re: Jak je poznáte?
Nestalo se mi, že bych v Německu jel po silnici a žasnul nad tím, kterej idiot vymyslel, že se tudy pojede nějakou nepřiměřeně pomalou rychlostí. Takže když je někde omezení, tak jen tam kde je to skutečně potřeba a to je to omezení takový, že ti ani nepřijde, že by si tam chtěl jet rychlejc a jakmile nebezpeční pomine vidíš hned konec omezení. Ne jako v Čechách, že se musíš otáčet za sebe kde je značka snížení rychlosti pro protijedoucí řidiče, aby sis z toho vydedukoval, že tam ta tvoje 60 má končit. Chvála bohu, že u nás na těch zapomenutých 60kách aspoň nestojí radary.
17. 12. 2015 15:51
Re: Jak je poznáte?
No jo to neznamená že tam nejsou. Napadá mne teď například A6 tuším někde u Öhringen. Omezení na 80 - 100kmh v úseku ca. 20km.
A44 u Kassel, omezení na 60km, už léta u toho stojí i radary (známá pastička na rychlíky). Už pár měsíců jeden most na A4, v úseku ca 500m omezení na 130 - 100 80km a konec omezení.
Avatar - fOE
15. 12. 2015 10:18
Re: Jak je poznáte?
Az zacne policie plnit svou ulohu, a sice problemum v doprave predchazet, ne je jen trestat (coz by treba delali lepe v oznacenych vozech, ale chapu, to by se mene vybralo, ze...), az zacne policie stihat piraty co blokuji levy pruh a spusobi daleko vice nervozity a potencialnich pru*** nez nekdo kdo jede 150km/hod, tak pak se muzeme zacit bavit o tom ze tu neco funguje spravne.
Dokud se nakup takovych aut financuje z fondu z ktereho se financovat nema, oktavky se udelaji neoznacene, aby byla vetsi sance postihu (cti vybrat) a mensi prevence, a jedine na co se policie zmuze je trestat rychlost, misto toho aby trestala porusovani vsech pravidel, protoze se silou moci drzi toho ze rychlost zabiji (zajimave ze na nemeckych dalnicich je mrtvych mene nez v CR) tak bych za klobouk strcil spis podobne ospevne komenty.
Avatar - Ozzman
15. 12. 2015 10:48
Re: Jak je poznáte?
Já pořád asi nechápu o co je menší prevence, že auto je neoznačené. Naopak prventivně pojedu dle pravidel všude a ne jen když vidím takové auto, které by mne mohlo změřit ne? Vy byste asi fakt chtěli, aby byly obrovské nápisy 10km dopředu, že budete měřeni tam a tam v takovém rozsahu tak abyste zpomalili ne? >:D
Avatar - fOE
15. 12. 2015 11:24
Re: Jak je poznáte?
Ja bych chtel aby se policie zamerila na dodrzovani pravidel obecne, ne jedno konkretni, ktere se nicim nepodlozene demonizuje jen proto, ze se za nej nejlepe vybira. Znovu, PCR se rada zastresuje snahou snizit pocet mrtvych na ceskych cestach, zvlasni ze "Nemeckeho vysledku" se snazi dosahnout represema zamerenyma na dodrzovani limitu, ktere v nemecku bud nejsou, nebo jsou vyssi. A dopredu poprosim o vynechani pohadky o kvalitnejsich nemeckych dalnicich. Projedu se po D8 z Prahy az do Drazdan a jediny rozdil vidim v tom, ze cesi do ted nevi, ze se dalnice ma oplotit, jinak je to to same.

Zbytek je jen tva oda na to ze jedina forma prevence je represe a strach z ni. Ja verim tomu ze kdyby PCR jezdila po D1 v oznacenych autech a levoproudare treba jen vyblikavala udela plynulosti a tim i bezpecnosti provozu vetsi sluzbu nez kdyz v neoznacenem aute kasiruje ty co neblokuji, nepodjizdi, ale jedou rychleji.
15. 12. 2015 12:06
Re: Jak je poznáte?
ať nám tu D1 konečně spraví, levý proud bude volnější. Kolegové co jezdili každý 2. týden po D1, měnili žárovky co 3 měsíce... prostě to natřásání nevydržely dýl.
V pravém proudu se dá jezdit tehdy, pokud je volnější ... pokud je zasekaný po cca 300m kamiony, nejde to - hlavní proud vás nepustí zpět a předjet kamion ... těch slušnejch co vás pustí je jen pár, musíte se tam natlačit na sílu, což mi taky nepřijde ideální. Výsledkem je že jedu vlevo, dokud není v pravém delší mezera...
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2015 11:26
Re: Jak je poznáte?
Hm, měl jsem za to, že úkolem policie je především řešení kriminality, z čehož je prevence jen jednou maličkou složkou.
Prevence je V NÁS, LIDECH, ne v chování P ČR... Všechny ty anarchoubrečené komentáře jen potvrzují, že to je skutečně potřeba...
Avatar - fOE
15. 12. 2015 11:35
Re: Jak je poznáte?
Jakou kriminalitu konkretne resi hlidky patrolujici na dalnicich/okreskach? Trochu min koukat na kobru 11... ;-)
15. 12. 2015 12:11
Re: Jak je poznáte?
Jakou? co třeba újezdy od čerpacích stanic, vloupání do kamionů, újezdy od dopravních nehod, jízdu pod návykovou látkou,
Avatar - fOE
15. 12. 2015 12:18
Re: Jak je poznáte?
A toho se opravdu deje tolik ze ma CR v poctu policistu na obyvatele jedno z nejvyssich cisel v evrope?
15. 12. 2015 12:25
Re: Jak je poznáte?
Nepleteš si to s uředníky? Já nevim 36.000 na 10.000.000 mi nepříjde moc. Každopádně to je zase jiná věc a s touto já neudělám už vůbec nic.
Avatar - fOE
15. 12. 2015 12:30
Re: Jak je poznáte?
Pointa je v tom pri delani ceho stravis ty/kolegove vice casu. Resenim toho tebou nahore vypsaneho, anebo resenim dopravnich prestupku?
15. 12. 2015 12:40
Re: Jak je poznáte?
ano ale 40

36000 lidí neřeší přestupky v dopravě
17. 12. 2015 21:56
Re: Jak je poznáte?
Vzdyt to je 1 policajt na 250 lidi, kdyby si je takto rozdelili, tak je musi znat vsechny osobne a zadna kriminalita by tu nemela byt, s tohoto hlediska ma policie CR strasne nizkou produktivitu. Nakolik je to ovlivneno zakony a nakolik neschopnosti je vec druha, ale na vine jsou urcite oba faktory.
15. 12. 2015 12:08
Re: Jak je poznáte?
Jako příslušník Dálniční policie ti mohu říct jednu věc. Lidi jsou neponaučitelní nejenže neznají pravidla ale hrozně se divý když je člověk vychovává třeba za tu jízdu v levém nebo středním pruhu. Jediná jejich běžná reakce je však zamnou nic nejelo..... směrovky jim taky nic neříkají a taky by ses divil ale když měřím rychlost tak se neobtěžuju sundávat střešní maják. Člověk by si řekl ok vidí maják zpomalí ale ne a jejich následná reakce?! Přece nebudete měřit s majákem na střeše. O denním svícení radši ani mluvit nebudu a mohl bych pokračovat do nekonečna. Ono by to možná se chtělo zamyslet a neházet nás všechny do jednoho pytle. Mě se taky nelíbí spousta věcí ,ale na to já jsem malý pán a pokud jsi byl na vojně tak bys mohl vědět jak to funguje. Kdo aspoň relativně dodržuje předpisy tak s náma nemůže mít problém. A další věc pokud člověka zastavím za nějaký přestupek tak s ním jednám pouze jak si zaslouží. Já nemám problém lidem za přestupky dát domluvu. Pokud na mě člověk ale zase začne vyskakovat ještě než vystoupí z auta tak k tomu umím taky přihlédnout. Tak a teď do mě ...
Avatar - fOE
15. 12. 2015 12:23
Re: Jak je poznáte?
Vyborne, tak informace primo od zdroje. Co pises beru a snaze resit i jine veci nez rychlost vylozene tleskam. Ale skus nam sem nahodit cisla treba za tyden:
1) Kolik pokut udelite za rychlost?
2) Kolik za bezduvodnou jizdu v levem pruhu?
3) Kolik za nedodrzovani bezpecneho rozestupu?
4) Kolik toho stravite resenim "újezdy od čerpacích stanic, vloupání do kamionů, újezdy od dopravních nehod, jízdu pod návykovou látkou"? :-)

Z toho co vidim kolem sebe me cca stejne aut predjede jako bezduvodne zblokuje, a jeste mnohem vice aut nez tyto dve kategorie se mi lepi na kufr / se mi vecpe do meho bezpecneho rozestupu. Odpovidaji tomu i vase cisla?
15. 12. 2015 12:38
Re: Jak je poznáte?
No čísla ti můžu dát maximalně sám za sebe, A můžu ti s klidným srdcem říct že v průměru za měsíc mám
1) 3 - 5 rychlostí.
2) 12 jízda v jízdních pruzích
3) na tohle bohužel není páka (maximalně že člověka zdržíme při vysvětlování)
4) 3 chodce, 4-5 telefonů, 1 újezd, vloupání to je sezonní záležitost, 5 jízda bez dálničky nebo se starou, 1-2 alkoholy a jinak v průměru 5 kaucí+ postoupení na krajský úřad za nedodržování sociálních předpisů u kamionové dopravy
15. 12. 2015 13:09
Re: Jak je poznáte?
Právě na ten třetí bod by měla být nějaká páka. Jaká nevím, ale rozhodně by měla být. Opravdu vidím velmi často, jak nějaký hlupec najíždí na vyplašenou matku, která má v sedačkách malé děti. Kolikrát vidím opravdu psychicky narušené jedince (naposledy včera jeden vytrestal kamion takovým způsobem, že málem způsobil řetězovou havárii). A vidím to příliš často, než abych to považoval za normální. A kdo už by měl dát podmět k "nějaké páce", když ne ty nebo tví kolegové?
15. 12. 2015 17:21
Re: Jak je poznáte?
Ano možná se budeš divit i mě tohle sere, stalo se mi to už hodně krát a bohužel vždy v civilu. Přesně k tomuhle jsou výborné tyhle auta v civilním provedení. Né vždy je ten radar zapnutý. Pokud to jde a jsme něčeho svědky nemáme problém se do toho pustit. Co problém je že vždy je z toho oznámení a tam nám v 80 procentech shodí protože není záznam. Proto se do toho moc lidí nechce pouštět protože je to v uvozovkách zbytečná práce. a né všichni mají soukromou kameru do auta aby záznam tohoto přestupku mohli doložit správnímu orgánu.
Avatar - Ada je zase tady
15. 12. 2015 19:52
Re: Jak je poznáte?
ad "ale hrozně se divý když je člověk vychovává": no, když čtu, co jsi napsal, tak vidím, že nejprve potřebuješ vychovat ty sám... :no:
Avatar - Aoyagi
16. 12. 2015 08:51
Re: Jak je poznáte?
Hm, a co pokud je svědek občan, který kameru má? :-)
16. 12. 2015 09:15
Re: Jak je poznáte?
Díky za reakci.
Určitě věřím, že prožíváš frustraci, když podobné situace vidíš a nemůžeš zakročit... protože to zkrátka nemá cenu. Prokazatelnost rovná se nule. A rovná se nule i v případech, kdy máš k dispozici záznam. Záznam bys mohl použít pouze v případě, kdyby došlo ke střetu a škodě na majetku nebo v horším případě ke zranění osob. Jinak je jakýkoliv záznam z palubní kamery k ničemu. Použít ho nesmíš.
16. 12. 2015 09:30
Re: Jak je poznáte?
Pozor v případě že se jedná o obecné ohrožení tak ano, a tohle jednání lze považovat za obecné ohrožení.
16. 12. 2015 10:46
Re: Jak je poznáte?
Pokud není na záznamu zřetelné, kdo vozidlo řídil, je k ničemu. A to většinou zřetelné není, pokud nemáš kameru i na zadním okně. Vždyť víš sám moc dobře, jak to chodí...
16. 12. 2015 10:59
Re: Jak je poznáte?
Jasně, ale tady jsem v rovině že tu osobu zastavím a ztotožním. Bohužel problém je spíše v tom že málokdy se něco takového stane v naší přítomnosti. Na druhou stranu i když jsem v civilu dá se to řešit minimálně ten se člověk musí dostavit ke správnímu řízení, a majitel musí uvést kdo řídil, v opačném případě to pada na jeho hlavu, protože on je zodpovědný za vozidlo. Ale máš pravdu vím jak to chodí a né vždy je to růžové jak by se mohlo zdát.
Avatar - fOE
15. 12. 2015 13:39
Re: Jak je poznáte?
Je li to pravda a nejsi li v tom sam tak tleskam. :yes:
15. 12. 2015 12:45
Re: Jak je poznáte?
Pokud opravdu řešíte bezdůvodnou jízdu v prostředním a levém pruhu, pak vás velmi chválím, vytváří to zcela zbytečně nebezpečné situace, bohužel jsem to ale reálně ještě nikoho postihovat neviděl. A co takhle neoprávněné použití mlhovek, když jde vidět na kilometr daleko? Při dlouhé cestě člověk vidí rudě a přestává vnímat, co je mlhovka a co brzdové světlo.
15. 12. 2015 12:54
Re: Jak je poznáte?
Já osobně za sebe si mohu říci že v tomhle mám svědomí čisté, a ve svém okoli respektive u mých kolegů je to podobné ano vždy se najdou výjimky, které vrhají to špatné světlo. Ono těch přestupků je strašná spousta co můžu řeším minimálně kontrolou dle závažnosti i pokutou. Lidi by se hlavně měli ale naučit že když odstavím vozidlo na Dálnici tak v prvé řadě zavolat 158 ať víme že se něco děje my přijedeme a ta naše diskoteka je mnohem více než ten slaboučký trojúhelník který v lepším případe lidi postavi 10m za auto
15. 12. 2015 13:01
Re: Jak je poznáte?
Ano, to máte naprostou pravdu. :-)
Avatar - Hannu
15. 12. 2015 23:00
Re: Jak je poznáte?
Mno mám bohužel tu zkušenost, že když jsem po defektu za tmy se dvěma malými dětmi v autě na R10 volal právě z důvodu naší bezpečnosti hned 158, tak jsem byl u dispečera trochu za trotla a bolestínka. Aspoň že kluci, kteří pak přijeli byli fajn a pomohli.

Jinak se připojuju s díky za dobrou práci pro nás řidiče a přeju Vám i nám všem, ať máte vybavení co nejlepší a nejaktuálnější.
Avatar - white label
15. 12. 2015 13:05
Re: Jak je poznáte?
Třeba právě za tu zbytečnou zadní mlhovku (hlavně za tmy) bych někdy i "vraždil". 8-s
Kdyby ji ti řidiči na probliknutí zezadu vypnuli, tak v pohodě, jenže bohužel podobně reaguje jen zlomek takových řidičů...
15. 12. 2015 14:48
Re: Jak je poznáte?
Mlhovka je předepsaná za mlhy, protože stát si myslí, že lidi jsou dementi co neví, že v mlze nejsou vidět. Takže protože je to povinné, řidiči to v koloně nevypnout, protože mlha je pořád, i když šance že přehlédnu auto 10m před sebou za kterým už 10km jedu je 0.
PROTO je potřeba řešit materiální aspekt přestupku, na který páni policisté kašlou se slovy "zákon je zákon"
Stejné je aplikovatelné na rychlou jízdu v levém pruhu - proč bych a) nejel v levém, a proč bych b) nejel rychle? Opět tupě "zákon je zákon" a na okolnosti se nehledí.
Další příklad demence jsou pražské křižovatky v hluboké noci. - nejdou vypnout, takže si člověk v noci - široko daleko sám - počká na zelenou.

PČR musí vědět v čem je problém - je to agresivní chování, mj. najíždění, vybrďování, vytlačování, závody kamionů, atp. - a na to se nesoustředí.
Ta Polizei v Německu klidně jede za předjíždějícím kamionem a stopkami mu měří za jak dlouho předjede, protože má povinný rozdíl rychlosti a ten určuje dobu předjetí.
15. 12. 2015 15:57
Re: Jak je poznáte?
Někde jsem četl, že mlhovka by se měla používat až není vidět ani na 50 m. Co mně vzteká daleko víc, jsou motorkáři, kteří univerzálně používají dálkové světlo, aby byli vidět. Když pak, byť za velmi slunečného dne, jeden takový jel těsně za mnou ve zúženém úseku dálnice, a po dvou minutách jsem měl vypálené fleky na sítnici, myslel jsem, že ho roztrhám na kusy. Na jakékoliv upozorňování vůbec nereagoval:(
Avatar - white label
15. 12. 2015 17:53
Re: Jak je poznáte?
Zrovna za velmi slunečného dne mi motorka s dálkovými za autem moc nevadí, hlavně když o ní o vím a neproletí kolem mě rychlostí blesku pět centimetrů od zpětného zrcátka, "ideálně" ještě zrovna s míjícím se autem v protisměru. 8-s
Avatar - Ada je zase tady
15. 12. 2015 19:55
Re: Jak je poznáte?
To je výsledek toho blbého celodenního svícení. Stěžuj si u těch, kdo tu kravinu podporují :no:
15. 12. 2015 17:19
Re: Jak je poznáte?
Diky za prispevek, ocenuji profesionalni a pritom lidsky rozumny pristup Dalnicni policie, za poslednich 10 let jste udelali obrovsky kus prace. Mam jen pozitivni zkusenosti. Plati z 80% i pro Dopravni policii ( tady se obcas pako najde), ve srovnani s porevolucnim stavem nebo nedejboze s Mestskou policii jste Profici.

Najezdim rocne spoustu km, vetsinu z nich docela svizne, tohle je cesta jak Vam i kolegum z Dalnicni nezistne podekovat a poprat hodne zdravi a stesti a co nejmene prace v pristim roce..:0).
15. 12. 2015 17:23