Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaná Toyota RAV4 přijíždí na český trh, Hybrid stojí od 739.900 Kč

Vedle hybridní verze je faceliftovanou RAV4 možné pořídit se vznětovým a zážehovým dvoulitrem.
Zpět na článek
18. 12. 2015 13:57
18. 12. 2015 20:06
Avatar - Bubáq
18. 12. 2015 08:34
Doufám, že nedostanu přes ústa...
když tady řeknu, že se mi Ravka v novém vydání velice líbí. nejen designové změny v exteriéru, ale vždy se mi líbil interiér a přístrojová deska a hlavně jízdní vlastnosti. Snadno ovladatelné příjemně jezdící velmi tiché SUV má nyní - pro mě - příjemnější předek i zadek a dostává se zpět na seznam aut, která by mohla nahradit současný manželčin křáp. Vlastně jsem při "testech" nepoznal lepší středotřídní SUV, než Ravku: ani Kuga nejezdila tak sametově a lehce!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
18. 12. 2015 08:58
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
mne hlavne pride dost velka.... poriadne nam uz akosi narastla... dizajn je subjektivny... ak sa ti paci tak super .... auto je to kvalitne ... ja sa priznavam ze spociatku som RAVke a tomuto dizajnu vesmirnej lode nevedel prist na chut a trosku som RAVku aj kritizoval ... ale ako plynie cas... zacina sa mi pacit... neviem.. mozno je to aj tym ze po zemi plaziace sa CRV ma uz po facelifte akosi "omrzelo" ... ktomu vsetkemu sa este len caka na noveho tigiho aj sportage, takeho kadjara som videl zatial len parkrat .... takze tak ... v tychto vodach je RAVka stale zaujimava a vlastne uz "legendarna" so skvelym menom ... ona vlastne vobec nestarne ak sa pozries na akukolvek jej generaciu... mne sa paci najviac stale uplne ta prva a zvlast v trojdveraku je to krasna bugina ktora este zvladala aj slusny teren.... mal ju kedysi otec ako sluzobak isty kratky cas .. s tym dvojlitrom benzin co vtedy mala dala stovku za 10s.... na tu dobu to bolo doslova sportove SUV s ktorym si si "daval" aj drahsie limuziny ... a tie odpichy.. proste to bolo lahke zihadlo ....dnesna RAVka uz samozrejem je ina...je viac rodinna...viac pohodlna... vacsia... priestrannejsia.. drahsia ale stale je to RAVka a ako vravim.... hadam sa mi aj zapaci este.... a v predaji by mala byt uz aj hybridna verzia ...uvidime co na to outlander ;-) .. to bude este zaujimavy duel
Avatar - eXp10it
18. 12. 2015 09:07
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
Jo sametově lehce ona jezdí. O poznání horší už to je ale s brzděním, laxním připojováním zadku, ABS, odlehčení zadní nápravy při prudkém brzdění a tedy i celkovou bezpečností. Navíc mi RAV4 pořízená v roce 2007 začala hnít už v roce 2011.
Avatar - Bubáq
18. 12. 2015 12:31
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
Pozor, mluvím o současném modelu, nikoliv o předchůdci, kterého jsem nikdy nejezdil! Ale současnou Ravku jsem otestoval opravdu důkladně, právě proto, že hned na první dojem byla příjemnější, než současná Kuga. A nakonec ten poměr zůstal až do konce testování: je lepší, než vychválená Kuga,
Rozhodně nekomentuji RAV model 2007!
Avatar - eXp10it
18. 12. 2015 20:11
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
S mojí RAV4 model 2007 (3 generace, made in Japan) jsem najel přes 100tkm. Od novoty velmi špatně brzdila na suchu a na sněhu ještě hůř. Díky pomalu zasahujícímu ABS (frekvence korekcí subjektivně 2× až 3× nižší než jsem zvyklý u německých aut), hmotnosti a náklonům karoserie se při kritickém brzdění chovala tak, že vůbec nešla během brzdění za volantem ale jela si prostě dál jako sáně. Ovšem v žádné recenzi jsem se tohle nedočetl. [tečka]

Naopak u současné 4 generace jsou slabé brzdy jedním z nejkritizovanějších aspektů vozu napříč všemi recenzemi. Domnívám se že jste prostě s tím autem nezkoušel opravdu brzdit jako by šlo o život. Doporučuji před koupí každého auta, zdraví a život máš jen jeden! Ono totiž takové věci jako je loupající se plasty či rez v interiéru u 4 roky starého auta s pořizovací cenou bezmála 1 mil. Kč sice naštvou, ale bezpečnost tu neomluvím.
18. 12. 2015 22:38
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
Na mojí Ravce se mi taky zdálo že nesedí, ale sundal jsem prvovýrobní pneu, přezul a bylo to úplně jiné kafe. V zimě jsem s ní i párkrát vědomě driftnul, ale stabilizace mě zábavu vždy utnula. Koroze byla na čem ? Jestli jezdíš do autorizáku, tak to opraví ne ?
Avatar - eXp10it
19. 12. 2015 08:40
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
Origo z japonska byly yokohamy geolandar, sjely se rychlostí blesku, druhá sada byly opět geolandary koupené u nás, opět se sjely jako by tam nebyly. Poslední byly Nokian SUV. Zimní vždycky nokiany. Koroze byla na kolejnicích obou přeních sedaček v délce cca 10cm v celém průřezu, dále bylo úplně rezivé otevírání nádrže.

V autorizáku mi řekli že to tak dělá ve všech ravkách a předepsaná oprava spočívá ve vyndání sedaček, zbroušení,nástřiku, vrácení. Do čehož jsem nešel. Vmontovávat uchycení sedaček z auta mi nepřijde košér. Nevěřil bych že je vrátí takovým způsobem aby se nehýbaly.
18. 12. 2015 23:32
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
To co popisujes v prvom odstavci som zazil aj s Astrou 2010. A aj par dalsich aut si nevie poradit s naozaj smiklavou cestou. Najlepsie som zatial videl ABS fungovat v Impreze 2007, kde na smyklavom kolesa obcas necha pretocit viac. Vacsina aut si proste drzi svoj ritmus ABS a neriesia, ze kolesa sa nestihnu pretocit.

Cosa brzd tyka. Skoro nik neuvadza typ gum v teste. Staci, ze auto z tovarni vyrazi na luntovych gumach. Koli tomu minimalne v dvoch testoch pohorela aj CX-5. Viem je to chyba vyrobcu, lebo tym podkopavaju vlastny produkt, ale pre velke magaziny naozaj nemoze byt problem auta na meranie prezut. Hlavne ked casto porovnavaju auta s rovnakym rozmerom gum.
Avatar - eXp10it
19. 12. 2015 08:50
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
Astru 2010 má shodou okolností manželka a teda proti ravce brzdí parádně. ABS zasahuje rychle dokonce i na suchu po najetí na nerovnost a za volantem na sněhu jde krásně. Zrovna to je příklad auta které do pedálu kope tak dvakrát rychleji než rav. Navíc má celkově brzdy ostré které spolu s brzdovým asistem každému na první křižovatce způsobí že se mu seknou pásy. Je možné že jsi jel nějakou 1.4kou co měla vzadu bubny a ta se nechová tak příkladně.
18. 12. 2015 10:26
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
Ted jsou to 2 roky, co jsem narychlo sháněl auto, favorit Mazda 6 (CX5) neklapla z důvodu neskutečné laxnosti prodejce (chtěl jsem nejvyšší výbavu, platba cash, ale pán měl pořád čas). Nakonec z toho byla RAVka v top výbavě a AT. Popravdě jsem si na ni cca rok zvykal (a to máme v rodině ještě min. generaci a další toyoty). Dnes bych ale neměnil.
Pohodlí, jízda, agilita, prostor vzadu a samozřejmě naprostá spolehlivost.
Avatar - praděda7
18. 12. 2015 18:33
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
Naprostý souhlas! Před 5 hodinami jsem v ní seděl. Jediné, co mi nesedělo, že zase trochu povyrostla... ;-\
Avatar - Ada je zase tady
18. 12. 2015 08:44
Líbí se mi
Líbí se mi, jak se redakce už neodvážila otevřít diskusi pod článkem "Honda proti rendlíku", protože by to (s výjimkou pár místních pomatenců) nevyšlo pro redakcí favorizovaný rendlík pozitivně. Honda je totiž bezespory mnohem lepší nabídkou.
Rozbalit vlákno
2
18. 12. 2015 09:06
Re: Líbí se mi
Ádo, kdyby sis ten test přečetl, tak bys tohle nenapsal. Redakce, potažmo pan Bureš zcela jasně vyjádřil, že Honda je technicky lepší a stojí za to si za ní připlatit.
18. 12. 2015 09:15
Re: Líbí se mi
V tuto chvíli programátoři řeší nějaký technický problém, kvůli němuž diskuze pod srovnávacím testem nebyla otevřena. Hned jak to bude vyřešeno, diskuze se pod článkem objeví.
18. 12. 2015 08:56
Předčasná kapitulace RAVu
Diesel jen 4x2??? V kategorii SUV??? Když mají pro 4x4 v benzínu (hybrid nepočítám) jen atmosféru se 196Nm????? Kde jsou ty slibované diesely BMW?????
Skoro to vypadá, jako by to Toyota chtěla v Evropě úplně zabalit. Odhaduju, že do roka je 4x4 diesel v nabídce zpátky >:-[]
Rozbalit vlákno
19
18. 12. 2015 09:16
Re: Předčasná kapitulace RAVu
"Skoro to vypadá, jako by to Toyota chtěla v Evropě úplně zabalit"
Skoro bych řekl, že máš pravdu
19. 12. 2015 14:07
Re: Předčasná kapitulace RAVu
Evropa to sama zabalila nesmyslným lpěním na naftových motorech.
Avatar - Blue Sun
18. 12. 2015 09:41
Re: Předčasná kapitulace RAVu
Diesel je mrtvej.
Avatar - Emel
18. 12. 2015 22:32
Re: Předčasná kapitulace RAVu
V SUV těžko.
18. 12. 2015 10:01
Re: Předčasná kapitulace RAVu
modely ktere Toyota nabizi v EU jako hybridni maji v hybridni variante v te EU prodeje 50-60%, takze diesel a benzin se pere o zbylych 50-40%, opravdu si myslis ze to chteji zabalit? proste misto dieselu kterych se jim proda nejmene proste davaji hybrid
18. 12. 2015 11:15
Re: Předčasná kapitulace RAVu
Statistika: za rok 2014 se v Evropě prodalo cca 13 milionů aut, z toho bylo cca 60 tisíc hybridů všech značek... co k tomu více dodat?? Podíl na trhu 0,46%. Více aut vyrobí i Alfa Romeo...
Nijak nehoruju pro diesely třeba v nižší střední, ale kdo dnes chce prodávat SUV v Evropě tak diesel mít prostě musí a nebo musí být schopen docílit toho, aby ho nenabízeli ostatní.
18. 12. 2015 13:07
Re: Předčasná kapitulace RAVu
Toyote a Lexusu v EU za 2014 vzrostli oproti 2013 prodeje o 4.6% na 888 tisic kusu prodanych aut, a z toho se prodeje hybridu zvedli o 9% a to na ukor dieselu, takze se da ocekavat ze hybridnim Toyotam se v EU dari, netusim kde jsi prisel ze se v EU prodalo jen 60 tisic hybridu, kdys jen Toyota a Lexus v roce 2014 prodala v EU 145400 kusu hybridu, celkove pak 888 tisic kusu Toyot a Lexusu? ja naopak nasel ze v roce 2014 se na uzemi EU prodalo 178 tisic hybridu, a v teto cifre nejsou zapoctene plug-in hybridy

nebylo tech 60 tisic ve tvem podani jen za nejake ctvrtleti? bohuzel dost casto se daji zamenit statistiky za ruzne kvartaly s celorocni
18. 12. 2015 13:30
Re: Předčasná kapitulace RAVu
Máš pravdu, vypadá to, že těch 60 tis. je čtvrtletní prodej. Což ročně tedy vychází na 240 tis. kusů, ale fakt nevím (??). Na jiné stránce jsem našel údaj za první pololetí roku 2015 cca 120 tis. kusů (full a mild hybridů), takže ročně opravdu cca čtvrt milionu.
Podíl na celkových prodejích aut v Evropě je to stále velmi malý - 1,85%.
Pořád asi platí, že více aut vyrobí a prodá v Evropě i ta Alfa Romeo...
18. 12. 2015 15:40
Re: Předčasná kapitulace RAVu
v dieselem nafetovene EU je uspech kdys kterekoliv jine palivo ci system jako hybrid uspeje alespon 1-2% ono zrovna hybridy bejvaj vetsinou ty nejdrazsi v nabidce, vejs cenove bejvaj jiz jen plug-in hybridy a pak cista elektra (v danem modelu) takze se proste neda ocekavat ze se proda vic hybridnich Aurisu nez treba dieselovich Golfu, kdys zrovna Golf je nejprodavanejsim autem EU, nehlede na fakt ze jsou tu i diesel-hybridy

[odkaz] tady krapet statistik pro EU 2014

ono ted budou hybridy, plug-in hybridy a elektra kazdy rok ukusovat vetsi a vetsi kolac, i diky tomu ze tyhle typy pohonu jiz zacinaj bejt "popularni" ale hlavne jsou snadnou cestou jak splnovat flotilove emise, do 10-15 let proste diesel nebude mit emisne sanci aby vubec prosel, takze bude zbytecne ho vubec vyvyjet a proste az dojde nejaka generace tak se proste necha umrit a nahradi se treba hybridem, plug-in hybridem, nebo elektrem, proste tim co bude vyhodnejsi pro "obe" strany, zakaznikum je to vetsinou fuk na co jezdej, jedine co je zajima je cena a cena za provoz
18. 12. 2015 17:13
Re: Předčasná kapitulace RAVu
v diskusi se objevil modrej avatar WinDiesel a razem se to tu zaminusovalo >:D
Avatar - MGRR
18. 12. 2015 10:15
Re: Diesely od BMW v Toyotě budou katastrofou :/
Diesely od BMW budou katastrofou nehorázných rozměrů a poškodí kvalitu Toyoty. Jednou si na to vzpomenete...

Spolupráce BMW s kýmkoli... nekončila nikdy dobře, takový Trojský kůň, který minimálně cíleně produkuje nekvalitu.
Re: Diesely od BMW v Toyotě budou katastrofou :/
???
18. 12. 2015 15:47
Re: Diesely od BMW v Toyotě budou katastrofou :/
Spolupráce s BMW v oblasti dieselů je ve skutečnosti vyvěšením bílého praporu a doznání se, že jejich 2,2 D4D byl prostě průšvih.
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2015 16:34
Re: Diesely od BMW v Toyotě budou katastrofou :/
2,2 byl průšvih, ale dvoulitr byl v pohodě. Toyota hlavně potřebovala 1,6, tak v rámci nějakého divného rozhodování přibalila i dvoulitr ..... faktem je že motory BMW mohou být přechodem z louže pod okap.
18. 12. 2015 23:25
Re: Diesely od BMW v Toyotě budou katastrofou :/
Mno... Jakmile i stará 85 kW verze dosahla cca 170 tisic, tak sel do kytek setrvak plus to mohlo bez predchoziho vsrovani načnout prevodovku. Dalsi pjekérka pak byl vyssi kroutak zupá motoru 2,2 atd.
Inu zlatý benal...
18. 12. 2015 22:46
Re: Diesely od BMW v Toyotě budou katastrofou :/
Průšvih to byl do faceliftu Avensise a Ravky do 2009, potom už to bylo OK. Změnili materiál.
18. 12. 2015 12:44
Re: Diesely od BMW v Toyotě budou katastrofou :/
Kde jsou ty slibované diesely od BMW? Máš ho v nabídce hned jako první. 105 kW verze 2litru s obchodním označením D-4D je bavorácký motor.
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2015 16:32
Re: Diesely od BMW v Toyotě budou katastrofou :/
105 kW může být klidně upgrade dvoulitru Toyoty - dvoulitr vůbec nebyl průšvihem.
18. 12. 2015 22:47
Re: Diesely od BMW v Toyotě budou katastrofou :/
Jj, dvoulitr byl super.
18. 12. 2015 11:33
Bravo! Toyota odrovnala diesel
Spinavy diesel sa neoplati kupit, pretoze sa ponuka len pre 4x2 a cenovy rozdiel voci hybridnemu pohonu je zanedbatelny pri rovnakej vybave (+ hybrid ma automaticku prevodovku a vykonnejsi pohon).
Konecne niekto ukoncil ten smrad! Kto to ma dychat v meste??
Rozbalit vlákno
6
18. 12. 2015 14:02
Re: Bravo! Toyota odrovnala diesel
No bylo by na zvážení zda cx-5 G192 a nebo RAV4 Hybrid. Ona Evropa z těch smradlavých chrochtadel procitne dřív nebo později...
18. 12. 2015 14:29
Re: Bravo! Toyota odrovnala diesel
Naopak, diesel bude nejprodávanější motor... Proč? Protože 2.0 benzín 4x4 je o 90 000 Kč dražší, žere o 2 litry více, je pomalejší a línější... Je to SUV, žádný teréňák, 4x4 není nutné a potřebné... Většina těchle SUV krabic má pohon na předek a dvoulitr diesel....
18. 12. 2015 15:46
Re: Bravo! Toyota odrovnala diesel
většina SUV má pohon 4x2? to je mi ale novinka:)
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2015 16:31
Re: Bravo! Toyota odrovnala diesel
On měl na mysli crossovery a tam je to pravda.
18. 12. 2015 16:41
Re: Bravo! Toyota odrovnala diesel
Toyota RAV jako zakladatel třídy SUV je crossover? A ty víš co myslel? No asi jste napojení.
18. 12. 2015 22:57
Re: Bravo! Toyota odrovnala diesel
2.0L benzín je koncipován do lehčího terénu ( má DAC downhill assist control), žere víc protože má vždy 4x4 a někdo 4x4 potřebuje. Naopak se trochu zamýšlím nad smyslem 2.0 diesel FWD. Do města hybrid a do terénu 2.0 benzín 4x4. Diesel - nevím kde je jeho místo. Myslím, že to bude : hybrid 50%, benzín 25% a diesel 25%.
18. 12. 2015 12:36
Atraktivita ide bokom
Nemozem si pomoct, ale momentalny designovy smer Toyoty je podla mna minimalne diskutabilny. Pozeral som sa po Aurise a aj ked sa s FL exterier trochu zlepsil, interier je proste neutulny. Sedel som v niekolkych vozoch a vsetky tie zaslepky na tlacitka, ktore su az v najvyssej vybave a zvlastny stredovy panel s displejom posobia oproti konkurencii odpudivo. Avensis na mna posobil podobne, aj ked tam to bolo uz o trochu lepsie, v danej triede ale slabota. Kvalitu a trvacnost Toyoty nepopieram, ale design maju teda hodne zvlastny.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JohnST
18. 12. 2015 22:56
Re: Atraktivita ide bokom
V Toyote presli dizajneri na kvalitnejsi matros.... >:-[] :-)
Avatar - Ghostyx
18. 12. 2015 13:57
Připadá mi...
že ten jejich design je bohužel čím dál odpornější... :-( :no:
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2015 23:08
Re: Připadá mi...
Nový Hilux bude mnohem pěknější než stávající, nebude to už takovej užitkáč. Nová Rav4 se mi líbí a v Trendu s tou černou stropnicí je parádní. Sedačky v kombinaci s textilem v Trendu kloužou míň než ty v Executive. Nový Avensis jsem zkusil cestou do Německa cca 1300km a i rychlosti kolem 200 km/hod nebyly problém a záda nebolela. Byl to 2.0 diesel a průměr jsem měl 6,3L/100km. Design Avensisu mě moc nebere. Auris paráda, ale tuto třídu aut nekupuji - mám omezení (193cm a 110kg >:D >:D).
Avatar - classic
18. 12. 2015 19:57
Hybrid RAV4 vs. Prius
V RAVce hybrid od cca 740.000, to je skvělá nabídka! Jen o kousek dražší jak Prius... Za chvíli však přijde nový Prius, a to bude nářez :-)
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2015 23:09
Re: Hybrid RAV4 vs. Prius
Nářez to bude - jak technologicky, tak cenově :'-(
18. 12. 2015 20:06
tvář
Divný škleb. Zamračený, zádumčivý, nepříjemný..., prostě odpudivý
Rozbalit vlákno
0