Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Toyota RAV4 přijíždí na český trh, Hybrid stojí od 739.900 Kč

David Bureš
Diskuze (48)
Vedle hybridní verze je faceliftovanou RAV4 možné pořídit se vznětovým a zážehovým dvoulitrem.

Toyota zveřejnila český ceník modernizovaného provedení modelu RAV4. Hlavní novinkou modelu je příchod hybridní varianty, který je možné pořídit už za 739.900 korun. RAV4 Hybrid je možné pořídit i s pohonem všech kol, za ten se připlácí 77.000 korun.

RAV4 Hybrid je poháněna kombinací 2,5litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru o kombinovaném výkonu 145 kW. Na spalovací agregát připadá 114 kW a 206 N.m, elektrická jednotka se chlubí 105 kW a 270 N.m. Elektromotor čerpá svoji energii z nikl-metal hydridového akumulátoru.

Hybridní SUV je nabízeno ve třech stupních výbavy. Součástí Active jsou 17palcová kola z lehkých slitin, elektricky sklopná zrcátka, mlhovky, sportovní sedadla, automatická dvouzónová klimatizace, světelný a dešťový senzor nebo zadní parkovací kamera. Nechybí ani multimediální systém nebo tempomat. Hybrid v této variantě disponuje i bezklíčovým vstupem, bi-LED světlomety a elektricky ovládaným víkem zavazadelníku.

Trend přidává elektricky ovládanou sedačku řidiče, vyhřívaná přední sedadla nebo čalounění kombinující alcantaru (nebo syntetickou kůži) s textilem. Vrcholné provedení Executive dále nabízí kožené čalounění, navigaci, parkovací senzory či kamerový systém sledující okolí vozu.

Zájemci o konvenční verze mohou zvolit i základní stupeň Live. S turbodieselem 2.0 D-4D (105 kW) stojí 594.900 korun, zákazníci se však musí spokojit pouze s pohonem předních kol. Naopak benzinový dvoulitr se 112 kW je naopak výhradně kombinován s pohonem všech kol, ve stupni Live stojí 684.900 korun.

Ani Live není špatně vybaven. V tomto případě zákazník dostane ocelové disky, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, kožený volant, elektrické stahování oken nebo manuální klimatizaci.

Toyota RAV4 – ceny na českém trhu
Motor2.0 D-4D2.0 Valvematic2.0 Valvematic2.5 Hybrid2.5 Hybrid
Pohon4x24x44x44x24x4
Zdvihový objem [cm3]19951987198724942494
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]105/4000112/6200112/6200145/-145/-
Točivý moment [N.m/min]320/1750-2250196/4000196/4000??
Převodovka6M6MCVTCVTCVT
Max. rychlost [km/h]195185185180180
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,69,910,78,38,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,76,76,54,95,0
Cena Live [Kč]594.900684.900---
Cena Active [Kč]639.900689.900739.900739.900816.900
Cena Trend [Kč]718.900768.900818.900788.900865.900
Cena Executive [Kč]-879.900929.900909.900986.900

David Bureš
Diskuze (48)
19. 12. 2015 14:07
Re: Předčasná kapitulace RAVu
Evropa to sama zabalila nesmyslným lpěním na naftových motorech.
Avatar - eXp10it
19. 12. 2015 08:50
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
Astru 2010 má shodou okolností manželka a teda proti ravce brzdí parádně. ABS zasahuje rychle dokonce i na suchu po najetí na nerovnost a za volantem na sněhu jde krásně. Zrovna to je příklad auta které do pedálu kope tak dvakrát rychleji než rav. Navíc má celkově brzdy ostré které spolu s brzdovým asistem každému na první křižovatce způsobí že se mu seknou pásy. Je možné že jsi jel nějakou 1.4kou co měla vzadu bubny a ta se nechová tak příkladně.
Avatar - eXp10it
19. 12. 2015 08:40
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
Origo z japonska byly yokohamy geolandar, sjely se rychlostí blesku, druhá sada byly opět geolandary koupené u nás, opět se sjely jako by tam nebyly. Poslední byly Nokian SUV. Zimní vždycky nokiany. Koroze byla na kolejnicích obou přeních sedaček v délce cca 10cm v celém průřezu, dále bylo úplně rezivé otevírání nádrže.

V autorizáku mi řekli že to tak dělá ve všech ravkách a předepsaná oprava spočívá ve vyndání sedaček, zbroušení,nástřiku, vrácení. Do čehož jsem nešel. Vmontovávat uchycení sedaček z auta mi nepřijde košér. Nevěřil bych že je vrátí takovým způsobem aby se nehýbaly.
18. 12. 2015 23:32
Re: Doufám, že nedostanu přes ústa...
To co popisujes v prvom odstavci som zazil aj s Astrou 2010. A aj par dalsich aut si nevie poradit s naozaj smiklavou cestou. Najlepsie som zatial videl ABS fungovat v Impreze 2007, kde na smyklavom kolesa obcas necha pretocit viac. Vacsina aut si proste drzi svoj ritmus ABS a neriesia, ze kolesa sa nestihnu pretocit.

Cosa brzd tyka. Skoro nik neuvadza typ gum v teste. Staci, ze auto z tovarni vyrazi na luntovych gumach. Koli tomu minimalne v dvoch testoch pohorela aj CX-5. Viem je to chyba vyrobcu, lebo tym podkopavaju vlastny produkt, ale pre velke magaziny naozaj nemoze byt problem auta na meranie prezut. Hlavne ked casto porovnavaju auta s rovnakym rozmerom gum.
18. 12. 2015 23:25
Re: Diesely od BMW v Toyotě budou katastrofou :/
Mno... Jakmile i stará 85 kW verze dosahla cca 170 tisic, tak sel do kytek setrvak plus to mohlo bez predchoziho vsrovani načnout prevodovku. Dalsi pjekérka pak byl vyssi kroutak zupá motoru 2,2 atd.
Inu zlatý benal...