tak jasne to je pravda, ale jak vime tak "stare" automobilky nechteji jednoducha reseni, tedy reseni ktera by jim nevydelavali na servisech, oni chteji a musi mit ty slozita reseni aby mohli zivit ty miliony "autorizovanych" servisu po celem svete
ono se staci podivat jak to dela Tesla a jak vsichni ostatni, proc maj ostatni elektromobily od snad vsech automobilek tak slozitou techniku a kdys se zvedne haubna tak tam je misto dalsiho kufru splet dratu a ruznych udelatek, a dokonce jeste "stara" olovena baterie jako u spalovaku/zazehu ? 8-s proc je v elektromobilu jako je Nissan Leaf nebo e-Golf olovena baterka?, proc tam vepredu pod haubnou vubec ten technickej bordel vubec je? kdys to jde udelat i bez toho technickeho bordelu a bez te olovene baterky
uplne nejvtipnejsi je, ze kdys se nekde takove elektromobily prezentuji na takovich tech technickych rezech v rendru, tak tam ta olovena baterka schazi >:D
Leaf [odkaz]
e-Golf [odkaz]
proste slozitej balast aby se melo co porouchat a bylo co servisovat
Je to auto, nebo jsou to manažeři? Auto samotné, vzhledem k ceně a schopnostem, nejspíš špatné nebude. Takže zklamáním není auto, ale management Cadillacu, který si opět nastavěl vzdušné zámky a diví se, když padají...
Tohle se hezky říká, někdo zkrátka musel být první a ukazovat cestu. I včetně toho "tudy ne". Koncept "REX" byl v době nástupu Voltu u lidí neprůchodný, všichni chtěli právě tu "jistotu" pohonu přímo na kolech, kterou jim Volt nabízel. Jo, je to složitější, ale tak to zkrátka bylo. Navíc Chevrolet s Voltem udělal dost práce, kterou pak nemuseli řešit třeba u BMW i3. Už měli teoretické koncepce z jiné strany.
jiz Volt/Ampera jsou od zacatku spatne navrzena koncepce ktera stale spoleha na co nejslozitejsi system pohonu s malim ucinkem, kdyby rovnou udelali obycejny elektromobil s range extenderem coz je vpodstate strasne snadna koncepce kde se da snadno kombinovat ruzne vykony, tak by nenarvali miliardy do vyvoje a o ty miliardy mohli snizit cenu finalnich aut a prodeje by meli uplne jine, stejne tak meli ty auta delat kvalitnejsi, protoze Volt/Ampera v te prvni generaci byli a jsou strasne aususova auta, za takovou kvalitu by se obcas asi stydela i kdejaka samodomo Cinska automobilka a o ELR si taky nedelam nejak velke iluze ze to byl kvalitni Cadillac, ale tak nejsou v tom kluci z GM sami, treba Mitsu a Peugeot/Citroen podobne dojeli na elektrickych taskach i-Miev, Ion a C-Zero, proste hodne penez za malo muziky :-! realna cena tech aut je proste 30-40% pod tim co za to chtej
spravnou koncepci u takoveho auta ukazalo az BMW, kde i3 muze bejt jak cistej elektromobil, tak pro ty co se boji ze to bude mit malej dojezd je tam moznost dokoupit REX
To je skoda, ze nejezdis v Sanderu, protoze bych ti rad ukazal ten rozdil vuci Ampere na vlastni oci ve zpracovani materialu. Battery pack za 72tis. je k dostani pouze pri vymene za stavajici, neni to cena za nakup noveho bez vratky stareho. Tak funguje i Leaf a vetsina ostatnich. Pokud si zminoval jako priklad BMW i3 s REX, tak ten by take mohl stat 1/2 a ne 1.3mil. Kc, stejne jako ostatni. Ten Lexus by take mohl stat 1/2, protoze je to pekelne drahy i kdyz hezky auto.
[odkaz] je to na slide č. 13
Model S dual motor ju má tuto: [odkaz]
Model S klasický ju má pred spolujazdcom: [odkaz] je to tam na obrázku, kde ten chlapík čosi vkladá donútra (piata fotka zvrchu). Tam si tiež môžeš všimnúť, že Tesla je vpredu hooodne zložitá - len to má uložené "naplocho"
ja Dacii nemam, ja sedlam Lexus a predtim jsme sedlal Audi, Dacku jsem byl jen projet diky znamemu
jinak hledal jsem hledal a novej batterypack do Voltu/Ampery je za cca 72 tisic, coz je totalne prestrelena cena za originalni dil v katalogu, prez drealery jsem nasel ze je sleva a batery pack pak vychazi na cca 50 tisic (prepocet z dolaru a eur)
a jen tak mimochodem, pokud by prodali 3-4x tolik Voltu/Ampert, tak by se ten vyvoj zaplatil taky i s polovicni cenou, Volt/Ampera meli bejt jiz od zacatku proste o 10-15 tisic dolaru levnejsi, pak by se jiste prodavali o mnoho lepe a prodalo se jich klidne i vece nez 3-4x tolik, ostatne na prodeje vetsiny plug-inu a elektroaut automobilky dojizdej a predpokladali mnohem vetsi prodeje nez jake skutecne maj, aby se pak clovek dozvedel ze dealeri davaj opravdu velke slevy aby vubec neco prodali, takze fakticky ty auta se dost casto za ty nizsi ceny stejne prodavaj, kuprikladu C-Zero a Ion se da z okolnich statu sehnat se slevama okolo 250-300 tisic, coz pri puvodni cene cca 700+ dela obcas i tu skoro polovinu
Za temer polovinu ceny nemohl byt od zacatku, protoze slozitou technologii a jeji vyvoj musi nekdo proste zaplatit. Jen cena za baterii presahuje znacne cenu toho vaseho Sandera. Nevim v jake Ampere jste jel, ja ji mam v nejvyssi vybave s bilym strednim panelem a zpravovani je typicky americke ostatne jako cela Ampera. Cele je to spise technicke nezli materialove premiove, ale srovnani s Dacii je tedy znacne prehnane. Privezte svoji Dacii Sandero a muzete to zkusit porovnat. Zpracovani Dacie je nekde uplne jinde, je to proste smejd.
za tu temer polovinu ceny meli bejt jako nove jiz od zacatku, pak by se to jiste prodavalo mnohem lip
ja mel moznost ridit Amperu a kvalitou zpracpovani interieru me to hodne zklamalo, i "obycejna" Dacia Sandero me prisla udelana dilensky proste lip, a to se bavime o aute asi za 250k
ja plug-in hybrid beru jako dobrou volbu a sam bych ho bral, ale Volt/Ampera v prvni generaci me teda absolutne nepresvedcil ze se jedna o kvalitni auto, mozna ted druha generace Voltu, designove se me to auto hodne libi, tak jeste jak na tom bude co se dilenskeho zpracovani tyce :-)
Ampera / Volt je podle meho nazoru unikatni auto. Jde dnes koupit temer za 1/2 ceny s velice malym najezdem a plnou zarukou + 8 let zaruka na baterie a elektro pohon. Ojete BMW i3 s REX nesezenete pod 1mil.Kc, je to vhodne jako druhe auto do rodiny a dojede max. 300km a konci. Ten prtavy maly motor, ktery jsem mel v BMW C650GT od Kymco neni schopen narozdil od Ampery pohanet sobestacne auto ve vetsich rychlostech a je proste male auticko s prtavym kufrem. Jedine auto, abyste nemuseli mit dve v rodine je Tesla, Leaf dojede 150km a to jeste v lete. Plug-in hybrid je proste idealni auto pro toho, kdo nepotrebuje jezdit denne vice jak cca 60-80km a nechce mit dve auta s obcasnou potrebou, kterou ma kazdy jet kdykoliv nad 150km. Za nekolik malo let bude vetsi baterka kolem 50kW natolik levna, aby ji bylo mozne koupit v aute typu Leaf a Ampera nebo jine plug-in hybridy budou nezajimave. Do te doby je to idealni auto pokud chcete jezdit jinak.
Hm ... "ostatní" elektromobily nemajú zložitejšiu techniku ako Tesla, len ju majú všetku pod prednou kapotou, kdežto Tesla ju má v podstate "na podvozku". A prečo to Nssan at´d robí práve takto? To je veľmi jednoduché - všetky súčasné vo veľkom produkované elektromobily vychádzajú so spaľovacích typov - minimálne v architektúre pohonu a samotnej konštrukcie a to z veľmi jednoduchého dôvodu - sú montované na výrobných linkách spolu s ostatnými, spaľovacími, modelmi a preto nie je jednoducho možné montovať na jednej linke dve úplne odlišné autá (s odlišnou architektúrou, alebo neviem ako by som to nazval). Okrem toho, ako som už spomínal, Tesla má olovenú baterku takisto :-)
Olověná baterka je důsledek setrvačnosti velkých automobilek. Upravovat elektroniku na nový aku je dražší a pokud mají možnost ušetřit stokorunu na jednom kuse, tak to udělají. Většině řidičů je přítomnost téhle neekologické fosílie putna.
xxx - Myšlenka elektromobilů s prodlouženým dojezdem, které používají spalovací motor jen jako generátor elektrické energie, se jeví jako překonaná. xxx
Jak může být překonaná, když ji ještě skoro nikdo nevyrábí. V armádě se to osvědčilo. Takový Oshkosh s pohonem 8x8 by byl bez elektromotorů a se spalovákem schopným pohánět kola extrémně složitý a poruchovější - jenže to je ARMY produkt, kde kvalita a životnost nejsou jen prázdná slova.
xxx - Ampera označován za elektromobil s prodlouženým dojezdem. Auto je primárně poháněno dvojicí elektromotorů, když však bateriím dojde šťáva, spustí se jako generátor elektrické energie atmosférická zážehová čtrnáctistovka.xxx
Jenže ta čtrnáctistovka pohání i kola a to je ten problém. Je to zbytečně složité, drahé a poruchové.