Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tvrdá slova Cadillacu: Plug-in hybrid ELR je velké zklamání!

David Bureš
Diskuze (22)
Prodejní čísla Cadillacu ELR jsou zatím za očekáváním. Marketingový šéf značky přiznává, že ho auto zklamalo.

Nebývá zvykem, aby vysocí představitelé automobilek mluvili o svých neúspěšných modelech s despektem. Výkonný ředitel Cadillacu pro marketing Uwe Ellinghaus se ale silným slovům neubránil, plug-in hybridní kupé ELR označil za propadák.

„Nebudu to popírat, ELR je velké zklamání,“ řekl Ellinghaus na adresu luxusního kupé s technikou Chevroletu Volt. Prodeje ELR zatím zůstávají za očekáváním, automobilka chtěla v USA prodávat přes 2.200 kusů tohoto kupé ročně, loni však na americkém trhu udala jen 1.310 jeho exemplářů. Podobně na tom byl i Chevrolet Volt a Opel Ampera, kterým se v minulých letech nedařilo tak, jak se čekalo.

ELR byl často kritizován pro svoji vysokou cenu, která na americkém trhu byla více než dvojnásobně vyšší než u technicky spřízněného Chevroletu Volt. Z toho důvodu Cadillac ELR na jaře zlevnil o 10.000 dolarů (cca 250.000 korun).

Ellinghaus přiznal, že byla chyba udělat z ELR velice luxusním kupé, které si najde jen minimum klientů. Takové ladění totiž příliš nezaujalo ekologicky smýšlející zákazníky, kterých je přece jen více. Svojí cenou se navíc ELR přiblížilo rajónu Tesly Model S, se kterou jej zákazníci Cadillacu podle Ellinghause často srovnávají.

Vedoucí marketingu Cadillacu na jednu stranu tvrdí, že ELR chce nadále prodávat, protože ukazuje progresivitu značky, na druhou stranu ale přiznává, že pro automobilku bylo poučením nežádat po zákaznících moc.

Ekologickým modelům se ale Cadillac do budoucna nevyhne, a to kvůli stále se zpřísňujícím emisním normám. Americká značka ale nebude stavět speciální ekologické modely jako ELR, ale odvodí takovou verzi od již prodávaného auta. Cadillac v tomto ohledu vsadí na plug-in hybridy. Myšlenka elektromobilů s prodlouženým dojezdem, které používají spalovací motor jako generátor elektrické energie, se jeví jako překonaná. Plug-in hybridy schopné jezdit na elektřinu nebo fosilní palivo podle aktuální potřeby se zdají být lepší volbou.

„Většina, hlavně ti mimo města, bude potřebovat delší dojezd a pro ně je plug-in hybrid patrně nejlepší verze,“ vysvětluje Ellinghaus důvod, proč Cadillac nevsadil na elektromobily. V příštích letech se podle jeho názoru nabídka plug-in hybridů natolik rozšíří, že už nebudou něčím, čím se budou chtít lidé odlišit. Místo toho si plug-in hybrid koupí prostě ten, komu budou jeho vlastnosti vyhovovat. Plug-in hybrid bude v příštích letech odvozen od naprosté většiny nabízených modelů Cadillacu.

Cadillac ELR se začal prodávat na konci roku 2013. Automobil je stejně jako bratrské duo Chevrolet Volt/Opel Ampera označován za elektromobil s prodlouženým dojezdem. Auto je primárně poháněno dvojicí elektromotorů, když však bateriím dojde šťáva, spustí se jako generátor elektrické energie atmosférická zážehová čtrnáctistovka. Kombinovaný výkon ústrojí ELR se letos zvýšil na 174 kW, hodnota točivého momentu nyní činí 506 N.m. ELR zvládne ujet až 530 km. V čistě v elektrickém režimu činí jeho akční rádius asi 60 kilometrů.

David Bureš
Diskuze (22)
21. 12. 2015 23:59
Re: seme chyby
To je skoda, ze nejezdis v Sanderu, protoze bych ti rad ukazal ten rozdil vuci Ampere na vlastni oci ve zpracovani materialu. Battery pack za 72tis. je k dostani pouze pri vymene za stavajici, neni to cena za nakup noveho bez vratky stareho. Tak funguje i Leaf a vetsina ostatnich. Pokud si zminoval jako priklad BMW i3 s REX, tak ten by take mohl stat 1/2 a ne 1.3mil. Kc, stejne jako ostatni. Ten Lexus by take mohl stat 1/2, protoze je to pekelne drahy i kdyz hezky auto.
21. 12. 2015 18:40
Re: seme chyby
[odkaz] je to na slide č. 13
Model S dual motor ju má tuto: [odkaz]
Model S klasický ju má pred spolujazdcom: [odkaz] je to tam na obrázku, kde ten chlapík čosi vkladá donútra (piata fotka zvrchu). Tam si tiež môžeš všimnúť, že Tesla je vpredu hooodne zložitá - len to má uložené "naplocho"
21. 12. 2015 16:27
Re: seme chyby
ja Dacii nemam, ja sedlam Lexus a predtim jsme sedlal Audi, Dacku jsem byl jen projet diky znamemu

jinak hledal jsem hledal a novej batterypack do Voltu/Ampery je za cca 72 tisic, coz je totalne prestrelena cena za originalni dil v katalogu, prez drealery jsem nasel ze je sleva a batery pack pak vychazi na cca 50 tisic (prepocet z dolaru a eur)

a jen tak mimochodem, pokud by prodali 3-4x tolik Voltu/Ampert, tak by se ten vyvoj zaplatil taky i s polovicni cenou, Volt/Ampera meli bejt jiz od zacatku proste o 10-15 tisic dolaru levnejsi, pak by se jiste prodavali o mnoho lepe a prodalo se jich klidne i vece nez 3-4x tolik, ostatne na prodeje vetsiny plug-inu a elektroaut automobilky dojizdej a predpokladali mnohem vetsi prodeje nez jake skutecne maj, aby se pak clovek dozvedel ze dealeri davaj opravdu velke slevy aby vubec neco prodali, takze fakticky ty auta se dost casto za ty nizsi ceny stejne prodavaj, kuprikladu C-Zero a Ion se da z okolnich statu sehnat se slevama okolo 250-300 tisic, coz pri puvodni cene cca 700+ dela obcas i tu skoro polovinu
21. 12. 2015 11:57
Re: seme chyby
Za temer polovinu ceny nemohl byt od zacatku, protoze slozitou technologii a jeji vyvoj musi nekdo proste zaplatit. Jen cena za baterii presahuje znacne cenu toho vaseho Sandera. Nevim v jake Ampere jste jel, ja ji mam v nejvyssi vybave s bilym strednim panelem a zpravovani je typicky americke ostatne jako cela Ampera. Cele je to spise technicke nezli materialove premiove, ale srovnani s Dacii je tedy znacne prehnane. Privezte svoji Dacii Sandero a muzete to zkusit porovnat. Zpracovani Dacie je nekde uplne jinde, je to proste smejd.
21. 12. 2015 09:55
Re: seme chyby
za tu temer polovinu ceny meli bejt jako nove jiz od zacatku, pak by se to jiste prodavalo mnohem lip

ja mel moznost ridit Amperu a kvalitou zpracpovani interieru me to hodne zklamalo, i "obycejna" Dacia Sandero me prisla udelana dilensky proste lip, a to se bavime o aute asi za 250k

ja plug-in hybrid beru jako dobrou volbu a sam bych ho bral, ale Volt/Ampera v prvni generaci me teda absolutne nepresvedcil ze se jedna o kvalitni auto, mozna ted druha generace Voltu, designove se me to auto hodne libi, tak jeste jak na tom bude co se dilenskeho zpracovani tyce :-)