Novinky
Je to auto, nebo jsou to manažeři? Auto samotné, vzhledem k ceně a schopnostem, nejspíš špatné nebude. Takže zklamáním není auto, ale management Cadillacu, který si opět nastavěl vzdušné zámky a diví se, když padají...
xxx - Myšlenka elektromobilů s prodlouženým dojezdem, které používají spalovací motor jen jako generátor elektrické energie, se jeví jako překonaná. xxx
Jak může být překonaná, když ji ještě skoro nikdo nevyrábí. V armádě se to osvědčilo. Takový Oshkosh s pohonem 8x8 by byl bez elektromotorů a se spalovákem schopným pohánět kola extrémně složitý a poruchovější - jenže to je ARMY produkt, kde kvalita a životnost nejsou jen prázdná slova.
xxx - Ampera označován za elektromobil s prodlouženým dojezdem. Auto je primárně poháněno dvojicí elektromotorů, když však bateriím dojde šťáva, spustí se jako generátor elektrické energie atmosférická zážehová čtrnáctistovka.xxx
Jenže ta čtrnáctistovka pohání i kola a to je ten problém. Je to zbytečně složité, drahé a poruchové.
Jak může být překonaná, když ji ještě skoro nikdo nevyrábí. V armádě se to osvědčilo. Takový Oshkosh s pohonem 8x8 by byl bez elektromotorů a se spalovákem schopným pohánět kola extrémně složitý a poruchovější - jenže to je ARMY produkt, kde kvalita a životnost nejsou jen prázdná slova.
xxx - Ampera označován za elektromobil s prodlouženým dojezdem. Auto je primárně poháněno dvojicí elektromotorů, když však bateriím dojde šťáva, spustí se jako generátor elektrické energie atmosférická zážehová čtrnáctistovka.xxx
Jenže ta čtrnáctistovka pohání i kola a to je ten problém. Je to zbytečně složité, drahé a poruchové.
spravnou koncepci u takoveho auta ukazalo az BMW, kde i3 muze bejt jak cistej elektromobil, tak pro ty co se boji ze to bude mit malej dojezd je tam moznost dokoupit REX
ono se staci podivat jak to dela Tesla a jak vsichni ostatni, proc maj ostatni elektromobily od snad vsech automobilek tak slozitou techniku a kdys se zvedne haubna tak tam je misto dalsiho kufru splet dratu a ruznych udelatek, a dokonce jeste "stara" olovena baterie jako u spalovaku/zazehu ? 8-s proc je v elektromobilu jako je Nissan Leaf nebo e-Golf olovena baterka?, proc tam vepredu pod haubnou vubec ten technickej bordel vubec je? kdys to jde udelat i bez toho technickeho bordelu a bez te olovene baterky
uplne nejvtipnejsi je, ze kdys se nekde takove elektromobily prezentuji na takovich tech technickych rezech v rendru, tak tam ta olovena baterka schazi >😁
Leaf [odkaz]
e-Golf [odkaz]
proste slozitej balast aby se melo co porouchat a bylo co servisovat
Model S dual motor ju má tuto: [odkaz]
Model S klasický ju má pred spolujazdcom: [odkaz] je to tam na obrázku, kde ten chlapík čosi vkladá donútra (piata fotka zvrchu). Tam si tiež môžeš všimnúť, že Tesla je vpredu hooodne zložitá - len to má uložené "naplocho"
ja mel moznost ridit Amperu a kvalitou zpracpovani interieru me to hodne zklamalo, i "obycejna" Dacia Sandero me prisla udelana dilensky proste lip, a to se bavime o aute asi za 250k
ja plug-in hybrid beru jako dobrou volbu a sam bych ho bral, ale Volt/Ampera v prvni generaci me teda absolutne nepresvedcil ze se jedna o kvalitni auto, mozna ted druha generace Voltu, designove se me to auto hodne libi, tak jeste jak na tom bude co se dilenskeho zpracovani tyce 😄
jinak hledal jsem hledal a novej batterypack do Voltu/Ampery je za cca 72 tisic, coz je totalne prestrelena cena za originalni dil v katalogu, prez drealery jsem nasel ze je sleva a batery pack pak vychazi na cca 50 tisic (prepocet z dolaru a eur)
a jen tak mimochodem, pokud by prodali 3-4x tolik Voltu/Ampert, tak by se ten vyvoj zaplatil taky i s polovicni cenou, Volt/Ampera meli bejt jiz od zacatku proste o 10-15 tisic dolaru levnejsi, pak by se jiste prodavali o mnoho lepe a prodalo se jich klidne i vece nez 3-4x tolik, ostatne na prodeje vetsiny plug-inu a elektroaut automobilky dojizdej a predpokladali mnohem vetsi prodeje nez jake skutecne maj, aby se pak clovek dozvedel ze dealeri davaj opravdu velke slevy aby vubec neco prodali, takze fakticky ty auta se dost casto za ty nizsi ceny stejne prodavaj, kuprikladu C-Zero a Ion se da z okolnich statu sehnat se slevama okolo 250-300 tisic, coz pri puvodni cene cca 700+ dela obcas i tu skoro polovinu