Novinky
Jo jo... systém stejně dlouhých hřídelů měla Lancia... a z Fiatů myslím až Croma.
Ale stejně to jelo parádně - díky příšnému, dvykrát uloženeému listovému peru.. mělo výrazny stabilizující účinek.
😉
Ale stejně to jelo parádně - díky příšnému, dvykrát uloženeému listovému peru.. mělo výrazny stabilizující účinek.
😉
Dobré je připomenout, že těmito automobily s motory vepředu napříč a předním pohonem (se stejně dlouhými hnacími hřídeli ke kolům) končil svoji tvůrčí dráhu v továrně věhlasný hlavní konstruktér Fiatu Dante Giacosa, jehož prvním počinem bylo předválečné Topolíno (Myška) s klacickou koncepcí pohonu.- vzor malého vozu. Přední pohon se zkoušel na malém Auto Bianchi a teprve pak přešel na Fiaty, jakožto nadmíru spolehlivý s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Malooobsahové motory běžně točily o tisíc obrátek víc, než bylo běžné. Za všechny konstrukční prvky připomeňme v článku zmíněnou zadní nápravu s příčným listovým perem, ukotvenýn tak, že zároveň tvořilo příčný stabilizátor. Ano, takový byl Dante Giacosa. Vychoval další následníky, kteří přinesli ovoce, ale teď nezbývá, než si usilovně přát, aby dnešní doba se zastavenou výrobou a kontinuitou dalších konstrukcí, neměla katastrofální následek.
Moc rád se dívám na fotky staré tak 40 - 60 let, kde jsou zachycena i dobová auta. Nejvíc se mi líbí fotky z Říma, kde jsou zaparkované poblíž Kolosea Fiaty - většinou 500, různé Lancie, Alfy apod..
.... protože článek je opět ve standardní velmi dobré kvalitě a nakonec se konečně objevily i zcela dostatečné popisky k jednotlivým snímkům v obsáhlé galerii. (Snad až na nějaký asi úlet ? nebo překlep ? u snímku č. 43.)
Tak raději pochválím oba, jak autora, tak i tajemného grafika - grafičku. :yes😒br />
Děkuji, já jsem s touto formou a rozsahem úplně spokojený.
Tak raději pochválím oba, jak autora, tak i tajemného grafika - grafičku. :yes😒br />
Děkuji, já jsem s touto formou a rozsahem úplně spokojený.
1.3 pětikvalt 75 koní a byla to malá raketa. Útulný interiér se skvěle padnoucím volantem, fakt příjemné a obratné auto.
Jinak Aleši pochvala. :yes:
Jinak Aleši pochvala. :yes:
ja si rad pozriem aj tie kdejake starsie fimy kde sa taketo auticka aj vyskytuju... mam na mysli tie rozne komedie s belmondom .. alebo fantozziovky.... zandarovky, fantomasovky .. uzasne cosi 😉
První 127- 900cc jsem v osmnácti zadřel, kdo by se staral o olej že ? 😄
pak 1.3 sport červená a před pár lety jsem jí znovu někde na moravě koupil 1.3 sport, teď mě mrzí že jsem jí prodal. Všechny moc hezky jezdily i ta 900.... To už je asi bez šance někde Sport koupit..... 😒
pak 1.3 sport červená a před pár lety jsem jí znovu někde na moravě koupil 1.3 sport, teď mě mrzí že jsem jí prodal. Všechny moc hezky jezdily i ta 900.... To už je asi bez šance někde Sport koupit..... 😒
Měl jsem 3... a všechny byly super.
A dodnes vzpomínám na svezení s Rotmem, co mělo ještě stejnou konstrukci podvozku.
To ještě byla doba, kdy se stavěla auta pro splnění účelu - odvést se odněkud někam.
Ještě se neomračovali sousedi... nepočítal se počet nálepek a svítích symbolů na palubce...
😉
A dodnes vzpomínám na svezení s Rotmem, co mělo ještě stejnou konstrukci podvozku.
To ještě byla doba, kdy se stavěla auta pro splnění účelu - odvést se odněkud někam.
Ještě se neomračovali sousedi... nepočítal se počet nálepek a svítích symbolů na palubce...
😉
Technicky se ve své době jednalo skutečně o klenot, jen si uvědomme, co třeba počátkem 70. let vyráběl VW (Brouk), nebo naše Škoda (podobně beznadějně zastaralá řada 100/110). Řada 127/Un👋Punt👋Grande Punto je vůbec úctyhodné dílo a nepochybuji o tom, že nové, na příští rok chystané Uno bude taky skvělé! 😄 :yes: :yes: :yes: Jinak díky autorovi za další super článek (vč. opravdu bohaté fotodokumentace), tato série o Autech roku je vážně skvělá! 😄 :yes: