Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropské Automobily roku: Fiat 127 (1972)

11 komentářů

Arese
Tak toto italské autíčko je krásné ještě dnes, hlavně tedy ta I. generace, jak už to s italskými modely 70. let bývá, "povinné oplastování" jim na kráse nikdy nepřidalo...
Technicky se ve své době jednalo skutečně o klenot, jen si uvědomme, co třeba počátkem 70. let vyráběl VW (Brouk), nebo naše Škoda (podobně beznadějně zastaralá řada 100/110). Řada 127/Un👋Punt👋Grande Punto je vůbec úctyhodné dílo a nepochybuji o tom, že nové, na příští rok chystané Uno bude taky skvělé! 😄 :yes: :yes: :yes: Jinak díky autorovi za další super článek (vč. opravdu bohaté fotodokumentace), tato série o Autech roku je vážně skvělá! 😄 :yes:
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Moc rád se dívám na fotky staré tak 40 - 60 let, kde jsou zachycena i dobová auta. Nejvíc se mi líbí fotky z Říma, kde jsou zaparkované poblíž Kolosea Fiaty - většinou 500, různé Lancie, Alfy apod..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja si rad pozriem aj tie kdejake starsie fimy kde sa taketo auticka aj vyskytuju... mam na mysli tie rozne komedie s belmondom .. alebo fantozziovky.... zandarovky, fantomasovky .. uzasne cosi 😉
gil54
.... protože článek je opět ve standardní velmi dobré kvalitě a nakonec se konečně objevily i zcela dostatečné popisky k jednotlivým snímkům v obsáhlé galerii. (Snad až na nějaký asi úlet ? nebo překlep ? u snímku č. 43.)

Tak raději pochválím oba, jak autora, tak i tajemného grafika - grafičku. :yes😒br />
Děkuji, já jsem s touto formou a rozsahem úplně spokojený.
gil54
.
starý_kluk
Dobré je připomenout, že těmito automobily s motory vepředu napříč a předním pohonem (se stejně dlouhými hnacími hřídeli ke kolům) končil svoji tvůrčí dráhu v továrně věhlasný hlavní konstruktér Fiatu Dante Giacosa, jehož prvním počinem bylo předválečné Topolíno (Myška) s klacickou koncepcí pohonu.- vzor malého vozu. Přední pohon se zkoušel na malém Auto Bianchi a teprve pak přešel na Fiaty, jakožto nadmíru spolehlivý s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Malooobsahové motory běžně točily o tisíc obrátek víc, než bylo běžné. Za všechny konstrukční prvky připomeňme v článku zmíněnou zadní nápravu s příčným listovým perem, ukotvenýn tak, že zároveň tvořilo příčný stabilizátor. Ano, takový byl Dante Giacosa. Vychoval další následníky, kteří přinesli ovoce, ale teď nezbývá, než si usilovně přát, aby dnešní doba se zastavenou výrobou a kontinuitou dalších konstrukcí, neměla katastrofální následek.
gil54
.....s nestejně dlouhými hnacími.....
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jo jo... systém stejně dlouhých hřídelů měla Lancia... a z Fiatů myslím až Croma.

Ale stejně to jelo parádně - díky příšnému, dvykrát uloženeému listovému peru.. mělo výrazny stabilizující účinek.

😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
1.3 pětikvalt 75 koní a byla to malá raketa. Útulný interiér se skvěle padnoucím volantem, fakt příjemné a obratné auto.

Jinak Aleši pochvala. :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Měl jsem 3... a všechny byly super.

A dodnes vzpomínám na svezení s Rotmem, co mělo ještě stejnou konstrukci podvozku.

To ještě byla doba, kdy se stavěla auta pro splnění účelu - odvést se odněkud někam.
Ještě se neomračovali sousedi... nepočítal se počet nálepek a svítích symbolů na palubce...
😉
Ales1977
První 127- 900cc jsem v osmnácti zadřel, kdo by se staral o olej že ? 😄
pak 1.3 sport červená a před pár lety jsem jí znovu někde na moravě koupil 1.3 sport, teď mě mrzí že jsem jí prodal. Všechny moc hezky jezdily i ta 900.... To už je asi bez šance někde Sport koupit..... 😒