Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem Porsche 912E: Chceme další levné Porsche!!!

Porsche 912 bylo v 60. letech levnější alternativou známější 911. Pod shodnou karoserii se v zádi namísto ležatého šestiválce ukrýval stejně koncipovaný čtyřválec.
Zpět na článek
22. 12. 2015 12:18
22. 12. 2015 13:10
22. 12. 2015 13:31
22. 12. 2015 13:59
22. 12. 2015 14:04
22. 12. 2015 12:02
Chceme další čtyřválec v předražené plečce!!!
A taky ho dostanete. Levné sporťáky už Porsche dělat nebude. Od toho jsou tady auta např. od Mazdy a Toyoty. R.I.P. kvalita Made in Germany.
Rozbalit vlákno
6
22. 12. 2015 12:19
Re: Chceme další čtyřválec v předražené plečce!!!
Dost dobře nerozumím tomu, co chtěl (skoro)básník říci...

Místo pochvaly za jedinečný článek někdo přispěchal se sprejem, aby počmáral čistou zeď "zednickým sluníčkem".
22. 12. 2015 12:42
Re: Chceme další čtyřválec v předražené plečce!!!
Básník kritizoval naivitu a oslavování brutálního retra na webu, kde se nestydí tolerat všechno moderní co testují+sklon to oslavovat. Tomu říkám pokrytectví. Proč nikdo nemá odvahu napsat jak spalovací motory dosáhly ideálu v dobách EU3 max. EU4 a od té doby to jde s kvalitou, naladěním, kulturou chodu a životností z kopce? Ne, my raději budem onanovat nad úplnou mrtvolou...
22. 12. 2015 12:56
Re: Chceme další čtyřválec v předražené plečce!!!
Myslím, že ti už někdo říkal o tom na jakém jsi webu a co tu valná většina z nás hledá. Nelíbí? Pak změň stránky...

Tohle už absolutně nechápu! :no:
22. 12. 2015 13:00
Re: Chceme další čtyřválec v předražené plečce!!!
Redakce má odvahu oslavovat veterána, protože je to méně konfliktní než oslavovat deset let starého Golfa proti tomu novému. Kritika není nelegální a já nekritizuji vždy. Některé články jsou OK.
22. 12. 2015 13:05
Re: Chceme další čtyřválec v předražené plečce!!!
Dostal jsi se někdy k podobnýmu autu? Já ne, proto jsem rád, že si o něm přečtu. Redakce vybrala skvělý téma a Tomášovi se podařil husarský kousek, když se svezl a podělil se s námi o dojmy.
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 12. 2015 14:43
Re: Chceme další čtyřválec v předražené plečce!!!
POdívej níže na Hamův komentář - mylsím, že ten zavádějící nadpis a iluzi levných Porsche popsal dostatečně.
22. 12. 2015 12:18
Výborně!
Tomáši, tyhle články (spolu s UrQuattrem) jsou opravdu speciálním kořením! Tohle počtení by se mohlo opakovat každý týden. A to nemluvím o tom jak rád bych se podobnými kousky projel sám! ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - TeeJay
22. 12. 2015 12:26
Další levné Porsche
už přece máme, jmenuje se Cayman. Levnější už to (bohužel) nebude. :-)

Jinak se přidávám - pěkné čtení. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
22. 12. 2015 14:12
Re: Další levné Porsche
Musím žiaľ súhlasiť, čo som čítal, Porsche už ani neuvažuje o menšom modeli (dakedy zvažovaný konkurent Toybaru), a to v záujme zachovania exkluzivity (rozumej zachovania vysokých marží a ziskovosti na jedno vozidlo). A aktuálne osadenie štvorvalcov do Boxstera/Caymanu to zaklincovalo, keď pre menší model fakticky už nie je priestor. Skrátka najlacnejšie Porsche bude štvorvalcový Boxster/Cayman (ktoré naviac ani nebudú lacnejšie, než aktuálne šesťvalcové modely) a vstup do sveta Porsche bude vyžadovať minimálne 50 tisíc.
22. 12. 2015 12:40
Návrat do minulosti
Díky za příjemné čtení.

Vždy se mi libí údiv některých dnešních motoristických novinářů nad tím jak dříve auta fungovala.

Je dobré si uvědomit, že to jak mají jezdit auta věděli už před 40 lety. Věděli jak odladit chod pedálů, reakci motoru na plyn, odezvu řízení...

Mám možnost srovnávat, protože se někdy svezu přes dvacet let starým sedanem s benzinovým motore plnící Euro 1. Motor má vstřikování MPI, ale plyn je ovládán lankem, Čili reakce motoru na přidání plynu je ve srovnání s dnešními motory přímo raketová. Žádná prodleva nebo váhání v nízkých otáčkách pod zatížením, aby motor náhodou nepřekročil emise.
Stejně tak řízení, sice s posilovačem, ale ovládací síly jsou vyšší než je dnes zvykem. Opravdu cítíte co se vám děje pod koly. Pří snížení adheze, třeba když vjedete na mokrý asfalt či sníh v zatáčce se vám řízení uvolní a informuje, že kola ztrácejí přilnavost. Při přejezdu nerovností či zatáčkou s kvalitním asfaltem lehce tahá za konečky prstů a k vám proudí tolik informací.

A to mluvím o obyčejném sedanu střední třídy ze začátku 90. let. Který byl vyvinut jako komfortní nikoliv sportovní auto.

V tomto Porsche to musí být opravdu nirvána :-).

Přesto prosím novináře, aby se nedivili, že už dříve auta brzdila a zatáčela. V tomto ohledu se bohužel vývoj nikam neposouvá. Cílem je spíše maximální izolace a snaha dělat z řidiče jen pasažéra. I když někdy pěkně rychlého. Jen ta zábava se tak nějak vytrácí a nahrazuje ji jen stabilita a rychlost.
Rozbalit vlákno
14
22. 12. 2015 12:59
Re: Návrat do minulosti
Emise mají negativní vliv na dravost naladění, ale dlouhou dobu uměla tenhle nešvar překonávat zlepšující se technologie. Proto si nemyslím, že vrchol byl spojen s EURO1, ale až s motory EU3-4.
Honda S2000
BMW M3 252kW
Corvette
Možná i současné atmo V12 Ferrari je také nějakým zázrakem božské, ale nevím, nejel jsem.
22. 12. 2015 13:13
Re: Návrat do minulosti
Nesouhlasím. Elektronika dokáže být nápomocna, ale záleží jen na výrobci, jak "daleko" se pustí. Dnešní auta se bohužel "plácají" mezi dvěma extrémy a to teoretickým marketingem (=překonání mixu všeho u konkurence) a snahou inženýrů o fungování. Honda i Ferrari ukazují, že lze postavit fantastický turbo motor, Porsche i Ferrari ukazují, že lze postavit fantastickou atmosféru, Porsche, McLaren, Ferrari a BMW ukazují, že už i hybrid může být sakra sportovní a výborný. Ale hlavně, jde o to, co na produkt automobilky zákazník. Nedělám si iluze, že by dnes prakticky kdokoliv nedokázal postavit jednoduchý sporťák s atmosférickým motorem, bez elektrického posilovače, ze kterého by novináři po denním řádění byli nadšeni, bychaři by lepili plakáty a zákazníci.... by přemýšleli, proč to sakra koupit.
22. 12. 2015 13:17
Re: Návrat do minulosti
:yes: :-)
22. 12. 2015 13:43
Re: Návrat do minulosti
Dnes je snaha o co největší univerzalitu. Postavit auto pro každého řidiče. Auto musí být rychlé, ale komfortní. Sportovní, ale nezáludné. Stabilní, ale pohodlné.

Dnes jsou schopnosti dnešních aut daleko za řidičským umem většiny z nás. Což v dost lidech vzbuzuje dojem falešné bezpečnosti, přesto mají chuť ty limity hledat.

U některých prvků výbavy pochybuju, že se do aut dostaly z důvodu zájmu zákazníka. Kdo chce v autě přeposilované řízení bez citu kolem středové polohy. Takové řízení je až nebezpečné. Absolutně nevnímáš co se s autem děje. Protože ta informace se k tobě nedostane. Nepoznáš jestli máš pod koly suchý asfalt, nebo led. U takového auta máš tendence volantem neustále korigovat, zatáčku neprojíždíš jedním plynulým obloukem, ale poloměr neustále měníš.

I moje partnerka, pro kterou jsou auta jen dopravní prostředek sama rozpoznala, že BMW 3 E46 má výrazně lepší řízení než Octavia I. Prostě auto tak nějak více vnímá v rukou a cítí se tak bezpečnější.

Takže ne všechny prvky v moderních autech jsou požadavkem zákazníka. Jen mu jsou podsunuty bez možnosti volby.
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 12. 2015 14:15
Re: Návrat do minulosti
Obávám se, že to cos napsal platí v úzkém kroužku fanoušků aut, ale té většině reálných kupců je nějaké upovídané citlivé řízení úplně buřt a právě přeposilovanou nijakost vnímají jako komfortní. Navíc, částečně popisuješ nepřesné řízení - úplně mrtvý posilovač bez citu může být zároveň přesný a nemusíš neustále měnit poloměr.

Řekl bych, že většina věcí, které automobiloví fandové nemají rádi, se do aut dostala zcela přirozeně a většina kupců je vnímá jako žádané či užitečné prvky. Žehrají na ně jen bychaři v diskuzích a není výjimoku, že když onen bychař nakonec dostane možnost koupit si nové auto, zvolí model plný věcí, které dříve zarytě kritizoval.

Platí to,co píše dole Iudex - pro automobilky by nebylo problém postavit auto a lá 90. léta. X příkladů nám ale ukazuje, že když automobilka takové auto postaví, je o něj pramalý zájem. Viz. Suzuki Kizashi, viz. Toyobaru, viz. Genesis. Anebo je naopak vnímána jako něco podřadného - viz. Škoda Rapid, kterážto je chováním velmi blízká tomu jednoduchému lidovému kompaktu z 90. let, po kterém všichni bychaři tak silně volají, ale když nějakému "petrolheadovi" řekneš, že auto, po kterém volá je Rapid, tak se ti vysměje.
Avatar - iudex
22. 12. 2015 14:03
Re: Návrat do minulosti
Presne. Som presvedčený, že ak by dnes Porsche alebo ktokoľvek postavil olsdchoolové puristické auto, reálne by ho nik nekúpil. Lebo dnešný zákazník je zvyknutý, že aj kára na 20" diskoch slušne tlmí nerovnosti, že ani 350k auto nevytrháva volant z ruky, že veľké SUV dokáže ísť 200 km/h v úplnej pohode a komforte. Iste, sú ešte stále na trhu puristické športiaky (Lotus a spol.), ale v lepšom prípade predávajú pár stoviek kusov ročne, v horšom prípade lavírujú okolo bankrotu.
22. 12. 2015 13:19
Re: Návrat do minulosti
Euro 1 byl jen jako příklad k porovnání, nikoliv vrchol co se týče v reakcích na plyn. Ono dobře naladěný karburátor měl reakce na plyn také výborné.

Můžu srovnávat s Euro 4 u benzinu V6 a reakce na plyn už jsou váhavější než Euro 1, určitě je to i daň za komfort, aby jakékoliv přidání/ubrání plynu nezpůsobovalo cukání a jakou si nervozitu auta.
22. 12. 2015 13:39
Re: Návrat do minulosti
Jezdím s EU4, které má škrtící klapku ovládanou lankem, vždy je okamžitá reakce na pohyb plynu, vím o všem co se děje pod koli (hydraulický posilovač) a po výměně klasických pružin za Eibachy se tolik nenaklání. Dříve bylo cítit jak se zhoupne bok dolů a pak celé auto zatočí.

Denně jezdím s novými auty od 105 do 280koní, ale pak sednu do svého a hned mám zase radost, ztoho jak krásně jede a reaguje na všechny povely. I moje žena poznala velký rozdíl oproti O1 s kterou jezdí ona.
Avatar - Stejsn
22. 12. 2015 14:09
Re: Návrat do minulosti
Mám malý karburátor bez střechy, posilovače řízení (jen hřeben), katalyzátoru. Klapka samozřejmě ovládaná lankem od plynu. Vzadu příčný lisťák, vpředu McPherson se dvěma stabilizačními tyčkami. 85 koní. Švihadlová kličkmatizace. Nové to stálo pár marek.

Pak mám stříkačku kombi, posilovač všeho, víceprvkové obě nápravy, klapka na servo, 160 koní, plná výbava. Nové stálo 880 tisíc Kč.

První auto je čistá radost, zábava, okamžité reakce na všechno, naprostá kontrola nad řízením, rychlé odezvy na plyn, pohyb volantem, brzdy. Druhé auto - pohodlná, odhlučněná, klimatizovaná NUDA, která ráda jezdí jen rovně.
22. 12. 2015 14:30
Re: Návrat do minulosti
Ano, každý má svůj účel. Nebo se snad budeme opájet tím, jak všechna auta v minulosti byla skvěle řidičská a ještě komfortní?
22. 12. 2015 15:26
Re: Návrat do minulosti
Mám mondeo mk3 to se mi nezdá jako moc nekomfortní auto ;-) i když asi to směřovalo na Stejsna, který uvedl dost velké protiklady.
23. 12. 2015 06:22
Re: Návrat do minulosti
Schválně jsem psal a asi měl zdůrazmit slova "všechna auta". Ano na Stejsna ;-)
Avatar - KubikCv
23. 12. 2015 09:53
Re: Návrat do minulosti
většina aut minulosti byla řidičská..protože dokázala oddělit zrno od plev... Dnešní auta dávají pocit nesmrtelnosti i totálním nemehlům...
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 12. 2015 14:45
Re: Návrat do minulosti
Svět by asi nebyl v pořádku, kdyby tomu bylo naopak >:D Jinak, doporučuji, aby sis těch "pár marek" zkusil zkonfrontovat s tehdejším průměrným platem.
Avatar - plzenaak
22. 12. 2015 13:10
Díky
Za parádní zprostředkování dojmů z auta s kterým se valná většina z nás už nikdy nesveze :yes: .
Ještě děkuji, že nebylo třeba testík tříštit do více oken.
Rozbalit vlákno
0
22. 12. 2015 13:31
Radio
Sorry, ale to autoradio tam nema co robit... :no:
Rozbalit vlákno
0
22. 12. 2015 13:59
pekný článok
a chápem aj radosť autora v súvislosti s najnovším vývojom.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
22. 12. 2015 14:04
Super počtení
a parádní kára.
Na celém článku je špatně jenom druhá polovina nadpisu "Chceme další levné Porsche!!!". To je bulvární výkřik navíc zcela nesmyslný (skoro si myslím, že ji nenapsal autor článku, ale nějaký redakční "úderník"). Cena toho Porsche v USA v roce 1976 přes 10k $ byla ve vztahu k tehdejší běžné produkci (kolem 3,5k $) vysoká, jako jsou vysoké dnešní ceny Caymanu (53k $) ve vztahu k běžné dnešní produkci (20k $ běžný Focus). Takže levné Porsche v USA (i v Evropě) pořád máme a vzhledem k tomu, že stouply příjmy v USA i v Evropě víc než ceny nových aut, tak Cayman je dnes dostupnější než 912E v roce 1976. A při vší úctě ke starým autům, 912E je perfektní veterán, technicky ovšem nesnese srovnání s Caymanem v žádném ohledu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 12. 2015 14:19
Re: Super počtení
:yes: přesně tak
Avatar - iudex
22. 12. 2015 14:27
Re: Super počtení
Súhlas. Aj keď trochu tej nereálnej túžby, aby Porsche robilo aj nejaký dostupnejší športiak, mám a zrejme nie som sám. Onen zvažovaný konkurent Toyobaru (viac v internetových diskusiách ako výrobcom) by bol pekný dreamcar, taký Cayman pre chudobných s B4 a 200-250k (buď atmo 2,0 až 2,5, alebo turbo 1,6-2,0) za 30-35t eur. Ale ako som písal vyššie, teraz, keď príde Cayman s 2,0 B4, je to úplne pasé.
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 12. 2015 14:47
Re: Super počtení
Tak dřív byla taky pod 944 ještě 924 :-) Otázkou je, jestli bys takový moderní ekvivalent 924 ještě chtěl nebo už by to za tu cenu bylo "málo Porsche" a hmatatelná výhoda před konkurencí tím pádem stěží k nalezení.
Avatar - iudex
22. 12. 2015 14:57
Re: Super počtení
To je tá otázka. Osobne ale Porsche verím, také 911ky vždy dokážu jazdiť lepšie, ako porovnateľne výkonné autá, takže ak by aj bol nejaký baby Cayman s výkonom blízkym Toyobaru, predpokladám, že by jazdil lepšie. Plus nezabudni, že znak na kapote má veľkú silu, takže ľudia by baby Porsche kupovali už len pre to, že je to Porsche a mnohí by si splnili detský sen a fakt, že v priamke by ich natrel nejaký hotheč by až tak nevadil.
Ale ako som písal, Porsche si dobre spočítalo, že zvýšenie predajnosti zavedením menšieho modelu by neprinieslo dlhodobo zisk a prestíž, resp. hodnota značky by devalvovala.
Avatar - Ji/Ri
22. 12. 2015 19:56
Když ji miluješ...
....není co řešit. :-)
Rozbalit vlákno
0