BMW 3 řady F30 prošlo v první polovině letošního roku modernizací. Navenek moc viditelná není, zahrnuje však úplně nové motory. Vyzkoušeli jsme nejsilnější zadokolku s výkonem 240 kW a dynamickými parametry na úrovni M3 E46.
Parametry zajímavé, test chválivý. Auto trošku bez emocí, co se designu týká. Snad je kvalitnější než M3/M4 (jejichž problémy se nyní intenzivně začly řešit, hlavně v zahraničních médiích a fórech a hovoří se o nich jako o nedoladěných vozech) a snad nemá shodně s nimi dobarvovaný zvuk dovnitř kabiny.
ja tych novych 3-kovych bmw uz na cestach nevidim tolko ako tie predosle generacie ( teda aspon u nas... lebo viem ze inde v eu ma predaje fajn aj ked na predchodcov sa stejne uz nechytaju ) ... stretnut novu 3ku je u nas taky mensi sviatok... pritom tie predosle generacie su takmer vsade... ale to iste plati aj o Cecku... to nove u nas zatial nikde nevidim.. hadam aj velke Sko stretavam castejsie ( SUV na trhu si zda sa robia svoju sluzbu vyborne, uz tolko drahych limuzin u nas nejazdi ako kedysi )
k samotnemu autu... je to typicka nemecka nudna skola.... a je uplne jedno ci to auto ma 200 koni alebo 500 koni.. emocie z neho necitim ziadne... nemecka dokonala nuda... v tomto je aj mala panda zaujimavejsim vozom... ktore viac zahreje na dusi ... v tejto triede za mna radsej jaguar XE
a je uplne jedno ci to auto ma 200 koni alebo 500 koni.. emocie z neho necitim ziadne... nemecka dokonala nuda... v tomto je aj mala panda zaujimavejsim vozom...
Zvykli jsme si od 89, že má někdo jiný názor? Nevím, možná.
Když už den před štědrým dnem brouzdáš auto.cz mám dotaz. V tabulce je porovnání s kočkou a XE-S je až snad příliš drahé sousto v porovnání s konkurencí. Nevíš čím to je? Nechce se mi to hledat, ale že by bohatá výbava, kterou 340 nemá?
S jiným názorem nemám probém, s na teorii založeným vymezením občas bojuju.
XE-S má bohatší výbavu, ceny jsou pak srovnatelný. Ale je fakt, že při doplnění na ideál se zastavíš těsně u 2mio. A má navrch dvě věci...s podvozkem už nemusíš čarovat a řízení je nejlepší. Zase nemá nic na způsob i-drive.
Tak jsem si říkal, že jaksi do diskuze mne ani nenapadá, co napsat. Ale hned jsem si vzpomněl na Toppera, co zase sesmolí za koko.... a vida, nezklamal. Bohužel.
Někdy se povoz 330 koňským sedanem a zes..eš se z toho, ty nudo!
Toppere toppere, zkusím ti tento jev ještě po stopadesátéprvé objasnit, když jsou ty Vánoce. >:-[] E9x se produkovalo 8 let a může si jej za cenu Sandera v základu pořídit kdejaký vesnický jouda. Kromě toho k nám rok co rok proudí ojetiny ze Západu. Naopak F30 se produkuje 3 roky. Fakt ti připadá divné, že na ni narážíš méně často?
Tady je o tom více v češtině [odkaz] a tady v angličtině [odkaz]
Já se k tomu vyjadřovat nehodlám, ani kdyby to dělalo na mé M3 (protože v diskuzích nesmí být nablito), ale za sebe jednu věc:
Nejsem si jistý, jak moc redaktoři C&D chtěli takové auto používat na civilní = běžné jěždění. Jako stěžovat si na keramické brzdy, že v dešti nebrzdí a že motor při studeném startu řve ve vyšších otáčkách pravděpodobně kvůli katalyzátoru a že auto je příliš tvrdé, tak to mi přijde trochu scestné. To auto je prostě sportovní, nikdo od něj nečeká dálniční přesuny mezi kontinenty. To auto je na okresky a na okruh. To auto má dělat radost jinak, než že pohodlně odveze rodinku k Azurovému pobřeží za 6 litrů benzinu.
Motor Trend měl na long-term test také M3. S 19" koly, CCB a pasivním podvozkem. [odkaz]
"The standard non-adjustable suspension was a tad soft for extreme track work but pays back in street comfort.”
On trips to the office or our favorite third-wave coffee shop, the stopping power stayed true, but came with gritty pedal feel and a nails-on-chalkboard soundtrack. It got old, quick.
Karbon-keramiky od BMW prostě pískají.
M3 nemá vzadu silentbloky, tvrdší je, ale za cenu větší sportovnosti. A od toho tu M3 je, ne?
Jj, taky si myslím. Já prostě vím, co od M3 mám čekat. Zkoušel jsem dvě M4 (M3 nikdo neměl na testování), najel jsem cca 1200 kilometrů po všech možných cestách a dálnicích a fakt nemám problém. Ono je totiž tvrdost a tvrdost. Třeba v A3 mám S-line = sportovní podvozek, který se taky chová poměrně tvrdě, ale když s ním přejedeš příčný práh, tak Tě to bolí až v krční páteři. Když jsem stejný práh přejel v M4, tak je to takové jakoby soft. Prostě daleko lepší.
Jsem přesvědčen, že M3 je skvělá volba pro sportovní jízdu. 340i by mohlo fungovat se silným motorem podobně, ale myslím, že bude kultivovanější a jemnější v projevu. M3 je hrubá síla, 340i považuji za silné a dospělé auto pro každý den - klidně jako jediné pro rodinu. Já si nechávám do konce roku 520d a potom ji měním za Audi S6 Avant, takže nemám strach, že bych dálky nezvládal ;-)
M3 považuji za vůz na každý den a ne jen na víkendy. A na dráhu - no nevím. Po Clarksonově výletu na dráhu je jedno rozpadlo....s biturbem bych nadráhu asi moc nelezl.
A s atmosferou ano? >:D
M3 (a plati i pro RS4 a C 63) nejsou a nikdy nebyli nesmrtelne, pul milionu km bez problemu znasejici zazracne drzaky. Jsou to a vzdy to byli ve sve dobe hranicni motory (hranicni litrovym vykonem, prubehem, tocici 8000+ot.) ktere casto potrebovali GO pred 100tis km. Platilo pro atmosferickou e46 M3, pro atmosferickou e60 M5, pro afmosferickou e92 m3 a dnesni M3 s 430k z 3L (zahranicni media zmerili spis 460k) je nejspis jen stejna pisnicka.
Spickove vykony se nikdy nebudou vazat na spickovou vydrz.
Stealthe, zkus mi prosím tě vysvětlit /protože ve svém blogu jsi si diskusi zakázal/, jak to přijde, že největší kritik BMW si objedná M3. Mně to zavání sebepoškozováním:)
Migu, možná už je to věkem, ale ty opravdu nevidíš těch 15 komentářů pod blogem "cukr a skořice"?
A ještě jedna věc. Píšeme tady diskuzi o BMW 340i (potažmo o vztahu ke konkurenci, jiných modelech apod.). Zase se tady musí řešit osoby a ne auta? Téma zní: "diskuze k BMW 340i", téma nezní: "diskuze ke stealthovi".
Já se rozhodně necítím jako největší kritik BMW. Když tady proběhl článek o uvedení modelů M3/M4 na trh, tak jsem psal, že to jsou nádherné modely. Včera vyšel článek o 340i a opět jsem napsal, že je to moc hezké auto. Když jsem po roce a půl hodnotil 520d, dostala celkové hodnocení 7/10, což mi přijde dost nadprůměrné.
Moje názory se nemění, pořád považuji BMW za automobilku, která nedokáže udělat pořádný interiér (taková levná čínská nudlová polévka posypaná drahým parmazánem), ale třeba s příchodem 7er jsem musel svůj postoj přehodnotit.
Pokud bych byl fanatik, pak bych i 7er napsal výše uvedené a neviděl bych a neslyšel. Pokud bych byl fanatik, tak si objednám Audi, což je má velmi oblíbená značka a neviděl bych a neslyšel. Jenže můj mozek, prolitý benzinem a toužící projet route66, vyhodnotil, že na světě neexistuje lepší sporťák s plnohodnotným kufrem a čtyřmi dveřmi pro čtyři dospělé, než M3. Počítám s tím, že bude vrzat a skřípat, jenže tady to akceptuji.
vidím, jenom jsem tam chtěl něco napsat a viděl jsem napsáno, že je diskuse zakázána. Píšu sem, protože jsem tě chvilku neviděl přispívat a zajímalo mně to.
Já si jen pamatuju, že nějaká tvoje kritika 520d skončila tím, že BMW už tvoje peníze nikdy neuvidí...
Ano, tohle je správný civilní vrchol. Řadový šestihrnek, M doplňky a v originále pěkná kola (tyhle zimní černý šeredy nezmiňuji).
Ještě jsem nejel F30 po FL s RWD, ale u x-drive se projevilo líp naladěný řízení než předtím. To je u podobně zaměřenýho auta alfa a omega.
Podvozek? Sundejte RFT, dejte tvrdší podvozek a objevíte bavoráckou klasiku v tom nejlepším smyslu slova. Nezvyklá hebkost a přitom pevnost bez uskakování. Ať už 340i, C400 nebo XE-S (novou A4 jsem ještě nezkoušel, ale patří mezi ně) odpovídají na otázku mnohých dikutérů. Tady je jasně vidět rozdíl mezi mainstreamem a prémií! ;-)
No k "dokonalé konfiguraci" mi k tomu ještě chybí jeden secsakramensky důležitý prvek - šestistupňový manuál, ale naštěstí i on je v nabídce (doufám tedy, že ho ještě nezrušili)! :-):yes::yes::yes:
Výnimočne by som s automatom súhlasil. Jednak je ten 8ZF aktuálna špička medzi HDM (resp. automatmi všeobecne), jednak 326 k na jednej náprave už je dosť výkonu na to, aby som chcel mať obe ruky na volante.
Súhlas, toto je dokonalá konfigurácia: benzín, R6, zadohrab, 8°ZF (áno, iudexovi tu výnimočne automat nevadí), červená metla. Tu sa najlepšie ukazuje náskok prémie a hoci voči politike BMW mám isté výhrady (trojvalec v základe, vypustenie atmo R6 a pod.), pri tomto musí mľaskať blahom každý petrolhead. Neviem, ako je to so samosvorom (či sa dá priplatiť, resp. je v pakete), s tým by to bolo úplne dokonalé. Aj keď pre mňa konkrétne by bola asi lepšou voľbou karoséria liftback v Gran Coupé.
Inak nedávno som čítal podobne nadšený test C400 AMG a nová S4 vyzerá aspoň na papieri parádne, takže ak by som jedného dňa vyberal v tejto kategórii, bola by to príjemná dilema (zrejme medzi 340i a S4, resp. 440i a S5 SB).
Tentokrát jednoznačne: bravo BMW. :yes:
V GC ano, souhlas. Nevím jak má C400 udělaný podvozek a řízení, ale věřím, že líp než běžný modely a S4? To je trochu solitérem, tam se nedá sáhnout vedle, když víš co u Audi dostaneš. S konečně opravdu novým infotainmentem a budíky u XE, pak ani s ním už není potřeba dělat kompromisy. :-)
Sroluj na obrázek interiéru. F-T má taky nový budíky a středový display mezi nimi. Myslím, že vše měli spojený s náběhem novýho infotainmentu, který chtěli ukázat nejdříve v XF. RR a RRS nový systém na středovém tunelu stejně jako F-Type dostanou až příští rok.
Souhlasím moc pěkné auto. Je ho sice vidět až příliš (hlavně takové ty typy s jednou koncovkou výfuku a základní bílou) a už se mi trochu zajídá, ale právě M paket a možná zajímavá barva (asi ne tato) z něj udělají silnice zase o kousek hezčí a pestřejší. :yes:
Když si vyselektuju na spritmonitor M3 E46 jsou tam číslo kolem 14, F30 335i s notným zastoupením x-drive je na deseti. Bez něho si myslím devět reálně, za tolik jsem jezdíval já. Ale M3 byla rychlejší a výkonnější...
Stejné využívaní poměrně podobných dynamických schopností u 650i znamenalo 13,5 na sto. Tzn dálnice do 180, okresky 100-150, město max 70-80. Dlouhodobá spotřeba. Kraltkodobě samozřejmě můžeš jezdit za 25. Jinak 330d bude podobně rychlá za 7. Jen ten zvuk nebude jak polnice při útoku:)
Hele ja uz fakt nevím, jaká by mohla byt realnejsi kombinovaná spotřeba v běžném životě. Projel jsem krokem (kvuli nedělnímu provozu) cely Trutnov, okresky, celou D11 a pak jsem projel celou Prahou (stání na semaforech apod). To skutečně nebylo o lechtani plynu na okrese.
Vzhledem k velikosti a výkonu motoru je to vážně skoro neuvěřitelné. :yes: Měl bych se zamyslet, jestli má cenu jezdit se čtyřválcem za podobnou.
Přes to všechno platí můj původní koment- poloviční asi u 340i proti M3 nebude.
Nejvyšší rychlost co tam vidím je 120 km/h - tachometrových 130. A otáčky se drží vytrvale pod 2000. To je prostě eco-rallye. Na spritmonitor spotřeba osciluje mezi 11-12,
což je i tak špičkový výkon, osmiválcové M3 jsou tam za 14. Ale většinu toho rozdílu bych připisoval - hmotnosti auta - nové převodovce.
Tak asi není žádné překvapení, že udávané spotřeby platí pro běžnou jízdu v limitech.
Eco vypadá kapku jinak, pokud se (a s tím se počítá) šlape častěji na plyn, pak jde o předpokládaný nárůst, ale nedá se zahrnovat do výpočtu normované spotřeby.
Ekonomika provozu u BMW je výborná a udávaných spotřeb se dá dosáhnout (i když mě se to zatím nepodařilo >:D Vydržel jsem max. pár km.
Mám na 1er udávanou tuším 8,0l a na počítadle mi svítí 11,2l.
U Subaru jsem v tom byl okolo 16l...