Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 340i – Vzpomínka na E46

BMW 3 řady F30 prošlo v první polovině letošního roku modernizací. Navenek moc viditelná není, zahrnuje však úplně nové motory. Vyzkoušeli jsme nejsilnější zadokolku s výkonem 240 kW a dynamickými parametry na úrovni M3 E46.
Zpět na článek
23. 12. 2015 10:16
23. 12. 2015 11:34
23. 12. 2015 11:50
23. 12. 2015 11:55
23. 12. 2015 11:56
23. 12. 2015 11:56
23. 12. 2015 12:00
23. 12. 2015 12:03
23. 12. 2015 13:28
23. 12. 2015 11:50
23. 12. 2015 12:03
23. 12. 2015 12:14
23. 12. 2015 12:23
23. 12. 2015 12:25
23. 12. 2015 12:52
23. 12. 2015 17:16
23. 12. 2015 12:44
23. 12. 2015 14:34
23. 12. 2015 20:52
24. 12. 2015 09:05
24. 12. 2015 09:41
24. 12. 2015 09:49
23. 12. 2015 14:12
23. 12. 2015 11:44
23. 12. 2015 12:02
23. 12. 2015 20:47
23. 12. 2015 20:51
23. 12. 2015 20:55
23. 12. 2015 20:57
23. 12. 2015 21:04
23. 12. 2015 21:09
23. 12. 2015 21:17
23. 12. 2015 21:20
23. 12. 2015 23:26
23. 12. 2015 23:35
24. 12. 2015 04:00
24. 12. 2015 07:42
24. 12. 2015 09:22
24. 12. 2015 09:39
24. 12. 2015 10:13
30. 12. 2015 08:38
Avatar - CHerokee
23. 12. 2015 10:16
jedna věc
Parametry zajímavé, test chválivý. Auto trošku bez emocí, co se designu týká. Snad je kvalitnější než M3/M4 (jejichž problémy se nyní intenzivně začly řešit, hlavně v zahraničních médiích a fórech a hovoří se o nich jako o nedoladěných vozech) a snad nemá shodně s nimi dobarvovaný zvuk dovnitř kabiny.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - 3_diamanty
23. 12. 2015 10:37
Re: jedna věc
ja tych novych 3-kovych bmw uz na cestach nevidim tolko ako tie predosle generacie ( teda aspon u nas... lebo viem ze inde v eu ma predaje fajn aj ked na predchodcov sa stejne uz nechytaju ) ... stretnut novu 3ku je u nas taky mensi sviatok... pritom tie predosle generacie su takmer vsade... ale to iste plati aj o Cecku... to nove u nas zatial nikde nevidim.. hadam aj velke Sko stretavam castejsie ( SUV na trhu si zda sa robia svoju sluzbu vyborne, uz tolko drahych limuzin u nas nejazdi ako kedysi )

k samotnemu autu... je to typicka nemecka nudna skola.... a je uplne jedno ci to auto ma 200 koni alebo 500 koni.. emocie z neho necitim ziadne... nemecka dokonala nuda... v tomto je aj mala panda zaujimavejsim vozom... ktore viac zahreje na dusi ... v tejto triede za mna radsej jaguar XE
Avatar - boost.
23. 12. 2015 11:34
Re: jedna věc
a je uplne jedno ci to auto ma 200 koni alebo 500 koni.. emocie z neho necitim ziadne... nemecka dokonala nuda... v tomto je aj mala panda zaujimavejsim vozom...

Tyvoe.
Avatar - iudex
23. 12. 2015 11:50
Re: jedna věc
Veru, čo dodať. >:-[] 8-s
Avatar - Ozzman
23. 12. 2015 11:55
Re: jedna věc
On by ty emoce cítil, kdyby ho zkoušel ve skutečnosti a ne na počítači :D:D
23. 12. 2015 11:56
Re: jedna věc
...jo, je to vostrýýýý >:-[] :-!
23. 12. 2015 11:56
Re: jedna věc
Moc vaječnýho likéru? Jinak si neumím tvou reakci vysvětlit... ;-)
23. 12. 2015 12:00
Re: jedna věc
Zvykli jsme si od 89, že má někdo jiný názor? Nevím, možná.
Když už den před štědrým dnem brouzdáš auto.cz mám dotaz. V tabulce je porovnání s kočkou a XE-S je až snad příliš drahé sousto v porovnání s konkurencí. Nevíš čím to je? Nechce se mi to hledat, ale že by bohatá výbava, kterou 340 nemá?
23. 12. 2015 12:03
Re: jedna věc
S jiným názorem nemám probém, s na teorii založeným vymezením občas bojuju.

XE-S má bohatší výbavu, ceny jsou pak srovnatelný. Ale je fakt, že při doplnění na ideál se zastavíš těsně u 2mio. A má navrch dvě věci...s podvozkem už nemusíš čarovat a řízení je nejlepší. Zase nemá nic na způsob i-drive.
Avatar - Dzakobo
23. 12. 2015 13:28
Re: jedna věc
Tak jsem si říkal, že jaksi do diskuze mne ani nenapadá, co napsat. Ale hned jsem si vzpomněl na Toppera, co zase sesmolí za koko.... a vida, nezklamal. Bohužel.
Někdy se povoz 330 koňským sedanem a zes..eš se z toho, ty nudo!
Avatar - twistedTSD
26. 12. 2015 13:31
Re: jedna věc
Toppere toppere, zkusím ti tento jev ještě po stopadesátéprvé objasnit, když jsou ty Vánoce. >:-[] E9x se produkovalo 8 let a může si jej za cenu Sandera v základu pořídit kdejaký vesnický jouda. Kromě toho k nám rok co rok proudí ojetiny ze Západu. Naopak F30 se produkuje 3 roky. Fakt ti připadá divné, že na ni narážíš méně často?
23. 12. 2015 11:50
Re: jedna věc
Tady je o tom více v češtině [odkaz] a tady v angličtině [odkaz]

Já se k tomu vyjadřovat nehodlám, ani kdyby to dělalo na mé M3 (protože v diskuzích nesmí být nablito), ale za sebe jednu věc:

Nejsem si jistý, jak moc redaktoři C&D chtěli takové auto používat na civilní = běžné jěždění. Jako stěžovat si na keramické brzdy, že v dešti nebrzdí a že motor při studeném startu řve ve vyšších otáčkách pravděpodobně kvůli katalyzátoru a že auto je příliš tvrdé, tak to mi přijde trochu scestné. To auto je prostě sportovní, nikdo od něj nečeká dálniční přesuny mezi kontinenty. To auto je na okresky a na okruh. To auto má dělat radost jinak, než že pohodlně odveze rodinku k Azurovému pobřeží za 6 litrů benzinu.
Avatar - boost.
23. 12. 2015 12:03
Re: jedna věc
Buď dostali páteční kus nebo se zhulili. ;-)

Motor Trend měl na long-term test také M3. S 19" koly, CCB a pasivním podvozkem. [odkaz]

"The standard non-adjustable suspension was a tad soft for extreme track work but pays back in street comfort.”

On trips to the office or our favorite third-wave coffee shop, the stopping power stayed true, but came with gritty pedal feel and a nails-on-chalkboard soundtrack. It got old, quick.

Karbon-keramiky od BMW prostě pískají.

M3 nemá vzadu silentbloky, tvrdší je, ale za cenu větší sportovnosti. A od toho tu M3 je, ne?
23. 12. 2015 12:14
Re: jedna věc
Jj, taky si myslím. Já prostě vím, co od M3 mám čekat. Zkoušel jsem dvě M4 (M3 nikdo neměl na testování), najel jsem cca 1200 kilometrů po všech možných cestách a dálnicích a fakt nemám problém. Ono je totiž tvrdost a tvrdost. Třeba v A3 mám S-line = sportovní podvozek, který se taky chová poměrně tvrdě, ale když s ním přejedeš příčný práh, tak Tě to bolí až v krční páteři. Když jsem stejný práh přejel v M4, tak je to takové jakoby soft. Prostě daleko lepší.
Jsem přesvědčen, že M3 je skvělá volba pro sportovní jízdu. 340i by mohlo fungovat se silným motorem podobně, ale myslím, že bude kultivovanější a jemnější v projevu. M3 je hrubá síla, 340i považuji za silné a dospělé auto pro každý den - klidně jako jediné pro rodinu. Já si nechávám do konce roku 520d a potom ji měním za Audi S6 Avant, takže nemám strach, že bych dálky nezvládal ;-)
Avatar - CHerokee
23. 12. 2015 12:23
Re: jedna věc
M3 považuji za vůz na každý den a ne jen na víkendy. A na dráhu - no nevím. Po Clarksonově výletu na dráhu je jedno rozpadlo....s biturbem bych nadráhu asi moc nelezl.
23. 12. 2015 12:25
Re: jedna věc
Tak já nejsem profesionál, ale všude se píše o tom, že M3 je auto stavěné na okruh. Nebo jinak. Když už ne M3, tak jaké auto vzít bez obav na trať?
Avatar - boost.
23. 12. 2015 12:52
Re: jedna věc
S M3 se dá jezdit každý den v pohodě. Já to teda nezkoušel >:D ale dost lidí má M3/4 jako DD, které v pohodě může sloužit jako občasný track day car.

Jako auto na víkendy bych spíš viděl M2. :-)
23. 12. 2015 17:16
Re: jedna věc
DD, track day car... 8-s
23. 12. 2015 12:44
Re: jedna věc
Nevím jestli se rozpadlo, ale zachovávám u podobných aut s hodnocením trvanlivosti chladnou hlavu ;-)
Avatar - fOE
23. 12. 2015 14:34
Re: jedna věc
A s atmosferou ano? >:D
M3 (a plati i pro RS4 a C 63) nejsou a nikdy nebyli nesmrtelne, pul milionu km bez problemu znasejici zazracne drzaky. Jsou to a vzdy to byli ve sve dobe hranicni motory (hranicni litrovym vykonem, prubehem, tocici 8000+ot.) ktere casto potrebovali GO pred 100tis km. Platilo pro atmosferickou e46 M3, pro atmosferickou e60 M5, pro afmosferickou e92 m3 a dnesni M3 s 430k z 3L (zahranicni media zmerili spis 460k) je nejspis jen stejna pisnicka.
Spickove vykony se nikdy nebudou vazat na spickovou vydrz.
23. 12. 2015 20:52
Re: jedna věc
Stealthe, zkus mi prosím tě vysvětlit /protože ve svém blogu jsi si diskusi zakázal/, jak to přijde, že největší kritik BMW si objedná M3. Mně to zavání sebepoškozováním:)
24. 12. 2015 09:05
Re: jedna věc
Migu, možná už je to věkem, ale ty opravdu nevidíš těch 15 komentářů pod blogem "cukr a skořice"?
A ještě jedna věc. Píšeme tady diskuzi o BMW 340i (potažmo o vztahu ke konkurenci, jiných modelech apod.). Zase se tady musí řešit osoby a ne auta? Téma zní: "diskuze k BMW 340i", téma nezní: "diskuze ke stealthovi".

Já se rozhodně necítím jako největší kritik BMW. Když tady proběhl článek o uvedení modelů M3/M4 na trh, tak jsem psal, že to jsou nádherné modely. Včera vyšel článek o 340i a opět jsem napsal, že je to moc hezké auto. Když jsem po roce a půl hodnotil 520d, dostala celkové hodnocení 7/10, což mi přijde dost nadprůměrné.

Moje názory se nemění, pořád považuji BMW za automobilku, která nedokáže udělat pořádný interiér (taková levná čínská nudlová polévka posypaná drahým parmazánem), ale třeba s příchodem 7er jsem musel svůj postoj přehodnotit.

Pokud bych byl fanatik, pak bych i 7er napsal výše uvedené a neviděl bych a neslyšel. Pokud bych byl fanatik, tak si objednám Audi, což je má velmi oblíbená značka a neviděl bych a neslyšel. Jenže můj mozek, prolitý benzinem a toužící projet route66, vyhodnotil, že na světě neexistuje lepší sporťák s plnohodnotným kufrem a čtyřmi dveřmi pro čtyři dospělé, než M3. Počítám s tím, že bude vrzat a skřípat, jenže tady to akceptuji.
24. 12. 2015 09:41
Re: jedna věc
vidím, jenom jsem tam chtěl něco napsat a viděl jsem napsáno, že je diskuse zakázána. Píšu sem, protože jsem tě chvilku neviděl přispívat a zajímalo mně to.

Já si jen pamatuju, že nějaká tvoje kritika 520d skončila tím, že BMW už tvoje peníze nikdy neuvidí...
24. 12. 2015 09:49
Re: jedna věc
Jo to máš pravdu, ale tenkrát to bylo hodně ostré a zapojili se do toho mí dva právníci. Byl jsem tenkrát fakt hodně vytočenej.
23. 12. 2015 14:12
Re: jedna věc
Klidne do diskusi nablij co muzes, to je tvoje latka.
23. 12. 2015 11:04
Nejlepší konfigurace
Ano, tohle je správný civilní vrchol. Řadový šestihrnek, M doplňky a v originále pěkná kola (tyhle zimní černý šeredy nezmiňuji).
Ještě jsem nejel F30 po FL s RWD, ale u x-drive se projevilo líp naladěný řízení než předtím. To je u podobně zaměřenýho auta alfa a omega.
Podvozek? Sundejte RFT, dejte tvrdší podvozek a objevíte bavoráckou klasiku v tom nejlepším smyslu slova. Nezvyklá hebkost a přitom pevnost bez uskakování. Ať už 340i, C400 nebo XE-S (novou A4 jsem ještě nezkoušel, ale patří mezi ně) odpovídají na otázku mnohých dikutérů. Tady je jasně vidět rozdíl mezi mainstreamem a prémií! ;-)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - boost.
23. 12. 2015 11:39
Re: Nejlepší konfigurace
Pět palců dolů značí, že máš pravdu. :-! BMW stále umí, jen kupec musí umět si nakonfigurovat auto.

P.S.: Ta červená s M pkg trojce sekne, a interiér je vymazlenej.
23. 12. 2015 11:57
Re: Nejlepší konfigurace
Jasně, že mám pravdu. 5 palců mám od příznivců >:-[]
23. 12. 2015 11:42
Re: Nejlepší konfigurace
No k "dokonalé konfiguraci" mi k tomu ještě chybí jeden secsakramensky důležitý prvek - šestistupňový manuál, ale naštěstí i on je v nabídce (doufám tedy, že ho ještě nezrušili)! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - boost.
23. 12. 2015 11:46
Re: Nejlepší konfigurace
Pro facelift manuální převodovku upravili; teď má i el. meziplyny.

Tady záleží na chutích - objektivně vzato R6+ZF8 má BMW perfektně sladěné. ;-)
23. 12. 2015 11:57
Re: Nejlepší konfigurace
A já bych ho tam u daily caru ani nechtěl ;-)
Avatar - iudex
23. 12. 2015 13:37
Re: Nejlepší konfigurace
Výnimočne by som s automatom súhlasil. Jednak je ten 8ZF aktuálna špička medzi HDM (resp. automatmi všeobecne), jednak 326 k na jednej náprave už je dosť výkonu na to, aby som chcel mať obe ruky na volante.
Avatar - boost.
23. 12. 2015 13:57
Re: Nejlepší konfigurace
Příští rok bude mít autí 326 k, tak jsem zvědavej. Nicméně nečekám výrazný rozdíl.
Avatar - iudex
23. 12. 2015 16:12
Re: Nejlepší konfigurace
Čipnete 135i? U koho?
Avatar - praděda7
23. 12. 2015 15:28
Re: Nejlepší konfigurace
S automatem mám jen jeden problém.......řadí sám........... ;-)
Avatar - iudex
23. 12. 2015 11:49
Re: Nejlepší konfigurace
Súhlas, toto je dokonalá konfigurácia: benzín, R6, zadohrab, 8°ZF (áno, iudexovi tu výnimočne automat nevadí), červená metla. Tu sa najlepšie ukazuje náskok prémie a hoci voči politike BMW mám isté výhrady (trojvalec v základe, vypustenie atmo R6 a pod.), pri tomto musí mľaskať blahom každý petrolhead. Neviem, ako je to so samosvorom (či sa dá priplatiť, resp. je v pakete), s tým by to bolo úplne dokonalé. Aj keď pre mňa konkrétne by bola asi lepšou voľbou karoséria liftback v Gran Coupé.
Inak nedávno som čítal podobne nadšený test C400 AMG a nová S4 vyzerá aspoň na papieri parádne, takže ak by som jedného dňa vyberal v tejto kategórii, bola by to príjemná dilema (zrejme medzi 340i a S4, resp. 440i a S5 SB).
Tentokrát jednoznačne: bravo BMW. :yes:
23. 12. 2015 12:00
Re: Nejlepší konfigurace
V GC ano, souhlas. Nevím jak má C400 udělaný podvozek a řízení, ale věřím, že líp než běžný modely a S4? To je trochu solitérem, tam se nedá sáhnout vedle, když víš co u Audi dostaneš. S konečně opravdu novým infotainmentem a budíky u XE, pak ani s ním už není potřeba dělat kompromisy. :-)
Avatar - fOE
23. 12. 2015 14:36
Re: Nejlepší konfigurace
XE ceka nove budiky?
23. 12. 2015 15:28
Re: Nejlepší konfigurace
Už je dostalo a ty nepřehledný spolu s předpotopním displejem mezi nimi jsou pryč ;-)
Avatar - fOE
23. 12. 2015 20:46
Re: Nejlepší konfigurace
Tyhle jsou ty stare a predpotopni nebo ty nove?
[odkaz]

btw. jaky ma smysl uvest auto s budiky z F-type a po pul roce je menit? :-O
24. 12. 2015 06:57
Re: Nejlepší konfigurace
Tohle jsou starý, tady jsou nový...

[odkaz]

Sroluj na obrázek interiéru. F-T má taky nový budíky a středový display mezi nimi. Myslím, že vše měli spojený s náběhem novýho infotainmentu, který chtěli ukázat nejdříve v XF. RR a RRS nový systém na středovém tunelu stejně jako F-Type dostanou až příští rok.
23. 12. 2015 13:27
Re: Nejlepší konfigurace
Ty bezrámy u čtyřdvířka nejsou nic extra. Tady je sedan ideál. Až na ty černý kola a nepraktickou vílou kůži v interiéru.
28. 12. 2015 14:52
Re: Nejlepší konfigurace
Diferenciál by měl být v nabídce v rámci M Performance. Měl by být stejný jako pro 4er, takže počítej 60 tisíc plus práce.
23. 12. 2015 11:53
Re: Nejlepší konfigurace
Souhlasím moc pěkné auto. Je ho sice vidět až příliš (hlavně takové ty typy s jednou koncovkou výfuku a základní bílou) a už se mi trochu zajídá, ale právě M paket a možná zajímavá barva (asi ne tato) z něj udělají silnice zase o kousek hezčí a pestřejší. :yes:
23. 12. 2015 12:00
Re: Nejlepší konfigurace
;-) :yes:
Avatar - happy_driver
23. 12. 2015 11:44
***
Sláva, nie je to premotorované... :yes: >:-[]
Rozbalit vlákno
1
23. 12. 2015 12:02
Re: ***
A bylo že? Co se stalo? Svět se mění a redaktoři taktéž ;-)
Avatar - Floyd
23. 12. 2015 19:12
Honzo, pěkná práce!
Pane Mičko, ode mě máte :yes: :yes: :yes: , test se Vám povedl a moc pěkně se čte.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
23. 12. 2015 20:47
EU
Nebudu originální, ale tohle je donebevolající: E46 :11,9l/100km 340i 6,5l/100km. Za tuhle enormní lež bych tu EU bandu pozavíral.
Rozbalit vlákno
15
23. 12. 2015 20:51
Re: EU
Když jsem jel na spotřebu z Trutnova do Prahy, tak reálne jsem jel za osm litru v M4. Sest a pul v pohode s 340i, ale musíš se hooodne krotit.
23. 12. 2015 20:55
Re: EU
Ne, není. S 335i dokážeš jezdit za 8,5 i za 8 ale 6,5 už je pořádná hovadina. F30 335i měla tuším 7,5 v kombinaci.
Avatar - _Karel_
23. 12. 2015 20:57
Re: EU
Jezdí 340i za polovinu co M3 E46? To je oč tu kráčí, ne absolutní cifry.
23. 12. 2015 21:04
Re: EU
Když si vyselektuju na spritmonitor M3 E46 jsou tam číslo kolem 14, F30 335i s notným zastoupením x-drive je na deseti. Bez něho si myslím devět reálně, za tolik jsem jezdíval já. Ale M3 byla rychlejší a výkonnější...
Avatar - _Karel_
23. 12. 2015 21:09
Re: EU
K tomu bych přidal úvahu, že M3 zažívá jiné jízdy.
Spotřeby krásné, ne že ne. Jen těch 6,5, to už je drsný.
23. 12. 2015 21:17
Re: EU
Nejsem si jist. Já jsem s 335i taky dost řádil. Každopádně, nejvíc jde na vrub osmistupňové převodovce. 335i v manuálu bere víc...
Avatar - _Karel_
23. 12. 2015 21:20
Re: EU
Za 9 jsi řádil? Já s 1,8tsi za 9 jen v létě a piánko >:D
23. 12. 2015 23:26
Re: EU
Stejné využívaní poměrně podobných dynamických schopností u 650i znamenalo 13,5 na sto. Tzn dálnice do 180, okresky 100-150, město max 70-80. Dlouhodobá spotřeba. Kraltkodobě samozřejmě můžeš jezdit za 25. Jinak 330d bude podobně rychlá za 7. Jen ten zvuk nebude jak polnice při útoku:)
23. 12. 2015 23:35
Re: EU
Tady mas důkaz. Rozhodne jsem nebrzdí provoz. Žádná eco rally: www.youtube.com/watch?…

Jinak s 1.8T v první generaci Octavie RS jsem jezdil pianko za 5.7

Proto si odvážím navzdory spritmonitoru tvrdit, ze 340i by měla umět těch 6.5

Jinak M4 byla plné naložena, čtyři cestující dva kocouri a plný kufr veci. Bez zimních kol a sám bych dokázal asi 7.5
24. 12. 2015 04:00
Re: EU
O koze (Karel - kombinovaná spotřeba) a o voze (Stealth - mimo město):(
24. 12. 2015 07:42
Re: EU
Hele ja uz fakt nevím, jaká by mohla byt realnejsi kombinovaná spotřeba v běžném životě. Projel jsem krokem (kvuli nedělnímu provozu) cely Trutnov, okresky, celou D11 a pak jsem projel celou Prahou (stání na semaforech apod). To skutečně nebylo o lechtani plynu na okrese.
Avatar - _Karel_
24. 12. 2015 09:22
Re: EU
Vzhledem k velikosti a výkonu motoru je to vážně skoro neuvěřitelné. :yes: Měl bych se zamyslet, jestli má cenu jezdit se čtyřválcem za podobnou.
Přes to všechno platí můj původní koment- poloviční asi u 340i proti M3 nebude.
24. 12. 2015 09:39
Re: EU
Nejvyšší rychlost co tam vidím je 120 km/h - tachometrových 130. A otáčky se drží vytrvale pod 2000. To je prostě eco-rallye. Na spritmonitor spotřeba osciluje mezi 11-12,
což je i tak špičkový výkon, osmiválcové M3 jsou tam za 14. Ale většinu toho rozdílu bych připisoval - hmotnosti auta - nové převodovce.
Avatar - m.z.
24. 12. 2015 10:13
Re: EU
Tak asi není žádné překvapení, že udávané spotřeby platí pro běžnou jízdu v limitech.
Eco vypadá kapku jinak, pokud se (a s tím se počítá) šlape častěji na plyn, pak jde o předpokládaný nárůst, ale nedá se zahrnovat do výpočtu normované spotřeby.

Ekonomika provozu u BMW je výborná a udávaných spotřeb se dá dosáhnout (i když mě se to zatím nepodařilo >:D Vydržel jsem max. pár km.
Mám na 1er udávanou tuším 8,0l a na počítadle mi svítí 11,2l.
U Subaru jsem v tom byl okolo 16l...
Avatar - positivemind
30. 12. 2015 08:38
Re: EU
Probuh kudy jsi jel? Ma MB a pak klidek po dalnici?