To je úplně jedno kdo to fotil, tam se může pohybovat třeba spousta externích firem a dodavatelů atd. A i kdyby to byl řízený únik, tak je to úplně jedno. Podstatné je že máme fotku :-)
Pouští, ale to je jiný depozit než zrovna ten na fotografii. Byl jsem v muzeu letos a pustili mě do nepřístupného depozitu, nicméně je to starší budova.
"Vývoj ale byl v tak pokročilém stádiu, že existují hotové exempláře" - no, pokud přehození znáčku říkáte vývoj, tak mám potenciálně vyvinutou třeba Dacii Aventador... :-!
Copak nevíš, že přehození znáčku u škody není jen tak. Celý proces výroby nové škody je dnes již poměrně dobře zmapován i když stále nad ním visí pár otazníků.
Mistrové dizajnu se sejdou v obří meditační báni nad Wolfsburgem. 10 dní a deset nocí se za nimi zavřou psychoizolační dveře a nikdo se nedostane dovnitř ani ven.Tuto akci doprovázejí slavnosti čítající divoké orgie, lidské oběti a lukulské hody za účasti všech produktových novinářů světa. Po 10 dnech je jasno. Bylo stvořeno něco božského, něco mimo tuto planetu. Věc nadčasového dizajnu, která oslní všechna ubohá lidská stvoření, která na ni dohlédnou, září základní bílé perleti. A pak se všechna soukolí systému dají do pohybu. Miliony otroků ve dne v noci tesají z jednoho obřího kovového ingotu věc nadpozemské kvality a spolehlivosti. Z hloubky země, kde je země a kov tekutý se nabírá za cenu strašlivých ztrát na životech uzoufaných dělníků tato vroucí tekutina a odlévá se přímo do forem, ze kterých vzejde srdce tohoto stroje. Dávno zapomenutí bohové pak vdechnou život celému stroji a ten je potom nabídnut od 399 999,- včetně stěrače, na pultech andělsky krásných obchodů, zvaných v pozemské řeči šourůmy. Celé machinárium však stále není kompletní. Chybí mu pilot, který bude přikován k této věci. Člověk a stroj po zaplacení zálohy splyne. Nafta se zažehne za orchestru ventilů. Zemí a restauračními zařízeními zazní ódy. Nová škoda roomster TDI povstala. Hail TDI !
Až na to, že nejde jen o znak. Minimálně máš komponenty jako nárazník nebo přední světlomety. Předpokládám ne úplně stejný interiér. Místy jiný software, nebo alespoň konfigurace. Klidně by se mohli rozhodnout pro trochu jiné naladění podvozku. Nebo to auto trochu někde oškubat, aby bylo horší než Caddy (předpokládám, že měl být o něco levnější). Atd.
Kedysi to bolo naopak, Feliciu Pick-up predávali ako Caddy, napríklad na letisku v Štuttgarte ich mali ešte pred rokom. No a teraz to zas malo byť opačne. Asi by to bol ale podobný krok ako v prípade Citanu, aj keď Roomster II mal byť ten chudobnejší príbuzný.
roomster v najlepsom obdobi predal aj vyse 50 tisic aut v eu..... posledne roky uz boli poslabsie ale celkovo to nebol ziaden prepadak ako sa vsade pise ... skode bude tento "uzitkac" rozhodne chybat vzhladom na jej ambiciozne predajne predpovede do buducna .... navyse ak by tento novy roomster vyzeral ako prelepeny caddy... dizajn by uz tolko neodradzal zakaznikov ako doteraz .. mohol to byt nakoniec celkom trhak... ale asi vw nechce aby mu skoda liezla do kapusty.... inak tazko vysvetlit stopku pre uz fakticky hotove auto pripravene na vyrobu....
Tomu rozumiem, išlo mi len o to, že názov Roomster si mohli nechať pre nejaké menšie MPV aj keď s ním v blízkej budúcnosti nepočítajú. Toto mohla byť pokojne Škoda Praktik.
Škode sa ale asi neoplatí budovať divíziu úžitkových áut kvôli jednému modelu (aspoň zatiaľ) a v prípade dobre vybavenej osobnej verzie asi aj tak väčšina pôjde do Caddy.
...mi ani nie je ľúto konca tohto "projektu". Kým sa šírili správy, že sa Roomster stane plnohodnotným malým MPV, fandil som mu. Odkedy spadol na púhe dvojča Caddy, stratil svoju cenu.
Článek nepojednává o ničem jen ohrává ohrane jak chudá škodovka to dopracovala v zajetí VW. Auta jsou uplne stejná co taky čekat od koncernu . Nevím nad čím kdo jása .Doker je lepší :-)
Aha, já zapomněl... jasně, hotové naleštěné bídy, protože se Škoda nechala svést na scestí. Kdyby ji tehdy tuneláři nestřelili do Německa, mohla dnes vyrábět poctivá auta pro dělnickou třídu... něco jako Lada nebo Dacia. Správně?
Přesně, to se mi taky libí. Ve verzi Praktik by už mohlo jít o opravdu praktické auto ne jako u současné generace. Naštěstí že jsou v móde praktičtější, hezčí a univerzálnější typy aut. Takže roomster se nebude vyrábět ale nesmysl typu kodiak dostal zelenou :no:
Řeknu ti několik dobrých důvodů:
1) Jedná se o vlastní model Škodovky, což zvyšuje image automobilky (ve srovnání s rebrandovaným VW)
2) Vyrábět se bude u nás a ne v Polsku
3) Prodeje kategorie SUV stoupají, Nissan Qashqai je nejprodávanější mimoevropské auto v Evropě
4) SUV se prodávají za vyšší ceny a je na nich lepší marže
5) K výrobnímu programu Škody má SUV blíž než LUV
Ale kdybych hledal praktický ale opravdu praktický auto tak ho Škoda v nabídce nemá a jak vidno ani mít nebude. Chápu, že momentálně SUV je módní hit a prodeje stoupají a budou, ale takový auto má do praktičnosti docela daleko. Takže nakonec bych musel jít ke konkurenci...
Těch aut co Škoda nemá a zatím mít nebude je spousta... mně je sympatické to jádro nabídky, Fabia + Octavia + Superb. CitiGo, Rapid a Roomster bych oželel. Yeti jako první počin nebyl úplně špatný, ale pro rodinu bylo to auto malé... počkejme s čím přijde Qodiaq.
A prachy jsou přece to, o co automobilce jde. SUV/crossovery jsou módní hit a vytlačují MPV, přitom lze na nich získat slušnou marži. Smysluplnost uvedení Kodiaku bych rozhodně nezpochybňoval.
O tom že to bude plnohodnotný model Škodovky by som zatiaľ nehovoril. Ešte to môže dopadnúť podobne ako s Roomstrom, akurát že to bude mierne zmenený Tiguan plus,
Niečo v zmysle, tu trochu zahneme, tam vyrovnáme a nahodíme škodovácke markanty a hotovo. S ostatnými bodmi súhlas.
O tom dost pochybuji. Po silnicích jezdí maskované muly, přecejen už vývoj trvá nějakou dobu a už tolik se toho o něm napsalo. Nic nenasvědčuje tomu, že by mělo jít jen o nějaký přeznačkovaný Tiguan.
asi maj v koncernu pocit, ze prilis velke prodeje koncernu tomu koncernu skodi a tak neni treba takovej model na trh uvadet a staci ho jen "vyvynout", musi se holt podporit konkurencni koncerny a jejich znacky >:D
Vždyť Škodovka takové auto prostě potřebuje a vůbec by nevadilo mít více užitkových aut v nabídce, jakožto levnější alternativa k VW (Transporteru) by nějaké takové auto jistě na východ od Německa nemuselo zapadnout jentak v červených číslech.
OT: Tak jsem se konečně dočkal a viděl naživo nový Talisman.... Jízda ještě nebyla možná, ale mám-li být upřímný, kam se hrabe nějaký Superb, je nádherný (černá perleť s nádechem do fialové, Initiale Paris). Jediná věc, které je u Škodovky lepší (jízdu nesrovnávám, takže statické dojmy) je místo v zadu a nad hlavou (tam Talisman hlavně nad hlavou moc rezervy nemá). Interiér je jak z jiného světa oproti Supu, i perfektní sedačky má a ani ten rámeček kolem navi není naživo tak hrozný :-) Nezbývá než popřát mu hodně štěstí, rozhodně je to dle mne nejlepší Renault, který sem zatím viděl.
Zatím z fotek vypadá skvěle! Tohle jako 3. třetí auto v nějaké outdoorové verzi nebude mít chybu s 1,6 tdi nebo 1,2tsi, autoklima, tempo, pár drobností do kabiny ať to není pohřebák a jazda :yes:
Taky jsem ho viděl, a souhlasím, prvotní nadšení ze Supa už u mě taky trochu vyprchalo.. Jen jsem zvědavý na levnější verze interiéru, v Brně zatím mají oba jen v IP a bojím se, že slabší verze nebudou ono.
Je to celkem logické. Škodovka teď děla prvoplánový, líbivý design. Na první pohled se každému líbí, design však velice rychle stárne. Naproti tomu na design Renaultu si musíš zvyknout a auto vidět v reálu. Třeba Talisman ve mně zpočátku žádné nadšení nevyvolal. V čase je to však stále lepší a lepší. Podobné je to s Méganem. To je zárukou nestárnoucího designu.
No upřímě, když jsem Talisman spatřil řekl jsem si... sakra, to je kára, to snad ani neni Renault, kus auta. Stejný pocit po usednutní. Věřím, že Superb umí nabídnout hodně a i v plné palbě vypadá velmi dobře, ale po usednutí do interiéru je tam hrozně moc rozporů, perfektní sedáky vs palubka z Octavie atd... Nehodnotním jízdu, protože Talisman to má velmi omezeno díky motorizacím, tyči na zadní nápravě nebo absenci 4x4 v této třídě. Opomenu-li tu jednašestku pod kapotou, tak je to auto co opravdu působí na ten milion co stojí.... těším se až se svezu, třeba mé nadšení opadne
Pro nic... To že by roomster II byl pouze přeznačková caddyna byl všeobecně známy fakt. To že pro škodovku by to žádný finanční trhák nebyl se taky vědělo, a to ze dvou důvodů - jednak by výroba neprobíhala u škodovky ale v polském závodě VW, takže na výrobě by vydělalo především VW a jednak by cena musela být v hladině caddyny - tedy výrazně výše než stávající roomster, což znamená oslovení úplně jiného segmentu zákazníků a nejistá prodejní čísla.
Xoniku, ty wikipedistický experte - to vsechno co píses se vedelo uz dávno, to není nic nového. Presto to VW/Skoda nechali zajít tak daleko ze se rozbehla pilotní výroba a az potom byl projekt zastaven. To moc nesvedcí o dobrém plánování.
Ha náš wikipedista a googlista se probral. ;-) Možná by chtělo si taky někdy přečíst to na co reaguješ ještě než na to reaguješ. Ale díky, pouze jsi potvrdil má slova. :yes:
Nenapsal jsi nic co by nebylo vseobecne známo. Kde jsou zákulisní informace velkého insidera koncernu Volkswagen AG? Ze by ti tentokrát nepomohli ani Google s Wikipedií dohromady? >:D >:D >:D
Az budes mít neco konkrétního tak se ozvi, plácale. >:D >:D >:D
Většinou nepíšu žádné extra zákulisní informace, ale bězně věci co zná každý kdo se jenom trochu v tomhle odvětví pohybuje, chápu že pro tebe jsou to vždy novinky. ;-)
On ale píše, ze to vše se vědělo a ze to neni nic nového ... Tak se vypráskat tkanickou z kožených kalhot Helmute hned napocatku...dneska nemáš formu. Ale to po proguglene noci neni nic překvapivého >:D >:D >:D
Navíc by i celková prodejní čísla byla asi skoro stejná. Koncernovým zákazníkům je stejně celkem jedno jestli si koupí Škodovku nebo VW. A pokud by cena byla skoro stejná, tak budou za VW jen rádi.
Asi jim dřív šlo o každý prodaný kus navíc. Vše šlo za jediným cílem - stát se největším výrobcem aut. A to za každou cenu. Dnes už se asi dívají i na tu cenu.
Pockejme na Xonika. To je místní insider na zálezitosti koncernu ze vsech koncernu nejkoncernovatejsího, ten to jiste výborne vysvetlí a podlozí presnými císly. >:D >:D >:D
Takže přelvapivě další příspěvek mimo téma, ale letošní žebříček diskutérů už bohužel nevyhraješ, tak můžeš klidně polevit v kvantitě a začít trochu pracovat na kvalitě - takže co nám povíš k roomsteru II? ;-)
Takže další offtopic, hele možná nám rovnou sděl jak dlouho ti bude trvat si to vygooglit a napsat sem teda něco k tématu, my si počkáme a ty si tu zatím mužeš naklikat příspěvky. ;-)
Gilgit říká že někdo plácá a nudí. Ten Gilgit co by šel až světa kraj, kdyby jej alespoň jeden nick měl rád. Jen jeden, klidně student v teplákovce v orosených brýlích s tlustou poďobanou holkou, ale aspoň někdo. Ne ne a zase ne, nedaří se. Gilgit vylezl z WC kde jej štamgasti zamkli a potřísnili výkaly a nyní škemrá o trochu pozornosti u Xonika.
A to si ve Skode nedelali pruzkum trhu, ze uz hotovy vuz bloknou tesne pred zacatkem prodeje??? A SUV pry budou v Evrope jen 2. Na "X4 a Fabii SUV" pry Skoda nema v Evrope vyrobni kapacity, takze se docka jen Cina.
Roomster mohl byt branou pro firemni uzitkace, ale timto krokem si zavreli cestu...na 1,5 mil aut za rok Skoda jen tak nedosahne....
Prodeje by byly jiste vyssi, nebylo by to dvojnasobne, ale sympatie a dostupnost servisu i v mensim meste by prodeje celkove zvedlo. Kdyby to tak nebylo, tak proc by to delalo treba PSA ?
Myslíš, že má Škodovka v Evropě dostupnější servis než VW? Podle mě by málokdo, kdo by uvažoval o novém Roomsteru, skončil jinde než u VW. Místo Roomsteru si koupí Caddy. PSA bych neargumentoval. To je právě příklad, jak se dá na výrobě prodělat.
Evropa je moc hrubý pohled, v Evropě je dost trhů, kde má Škodovka silnější pozici než VW (hlavně postkomunistické, ale i některé další). A pak jsou tu samozřejmě i osobní preference, místo Škody se dá koupit Fiat nebo Renault stejně dobře jako VW.
Ne že by nesnášel VW, ale je mu třeba lhostejné. Roomster by si koupil u své oblíbené značky, ale pokud není, tak už dál vybírá bez jasných preferencí a koncern přijde o výhodu.
1. Škoda se považuje za automobilku zacílenou na rodinnou klientelu (alespoň to říká)
2. MPV je určeno především rodinám, které mají 2 a více dětí a nemají na velká SUV, přičemž do obyčejných kombíku nenaskládají veškeré harampádí na hory, do Chorvatska nebo jen na návštěvu za babičkama
3. Škoda nenabízí automobil s posuvnými dveřmi a s dělenými zadními dveřmi (kdo má v rodině pohybově handicapované příbuzné, ví o čem píšu
4. Nenalhávejme si, že se stále drtivá většina majitelů aut rozhoduje podle technických dat a srovnávacích testů. U zboží "automobil" pořád hraje významný prim srdeční záležitost. Neexistuje zboží (snad krom hodinek nebo kabelek), kde se lidé více rozhodují podle značky/brandu. Jsme přesvědčený, že si Caddyho z principu nekoupí tolik zákazníků, kolik by si koupilo Roomstera.
Z výše uvedených bodů jednoznačně vyplývá, že Škodovce chybí automobil, který je vyfocený na obrázku, ať jde o přeznačkovaného Caddyho nebo o svébytný model.
Vývoj automobilu samozřejmě něco stát musel a rozhodně to nebyla laciná záležitost. Nárazníky, světla, doplňky v interiéru. Vozidlo již bylo pravděpodobně homologováno a prošlo i několika crash testy. Smlouvy s dodavateli dílů již uzavřené atd.
Zaříznout tedy projekt, který byl hotový, a který by Škodovce rozhodně neublížil, je krok naprosto nepochopitelný.
Jestli za celou hysterií dieselgate můžou tyto unáhlené kroky z Wolfsburgu nebo nového ředitele ze Zuffenhausenu, no potěš koště. Co nás ještě čeká?
Neslovíčkařil bych, jestli MPV nebo LUV. Prostě Škodovce chybí opravdu velké auto za rozumné peníze a na Octaviu, Superba nebo SUV prostě řada lidí peníze nemá.
Caddy je ideální auto na odvoz kol, kočárků, harampádí na chatu atp. Superb taky, ale třičtvrtě milionu fakt mnoho rodin k dispozici nemá.
U každé automobilky alespoň jeden kus. Stačí otevřít ceníky. Vyjmenovávat všechny značky na trhu je pod mou úroveň. Srovnávám jak se starým tak s caddym. Obojí jsou auta na vození nářadí a materiálu a ne kočárků.
Pokrytecká odpoveď, práve teraz nemáš úroveň. Vymenuj aspoň tri malé MPV, porovnateľné výbavou a motorizáciou s Roomsterom, ktoré sú od neho lacnejšie. Inak len trepeš.
Prosím Vás, nechte toto na jednotlivých zákaznících, jak oni se rozhodnou. Posuvné boční dveře a dvojité zadní dveře jsou pro rodiny s harampádím k nezaplacení. Toto auto v portfoliu značky Škoda prostě chybí a je úplně jedno, jestli to je nebo není přeznačkovaný Caddy.
Napsal jsem to ve svém prvním příspěvku. Vyjma hodinek a kabelek není ve zboží, které by více podléhalo loajalitě ke značce než u aut. Podle této teorie by Škodovka nemusela vyrábět žádná auta, protože Up=Citigo, Polo=Fabie, Golf=Octavie, Passat=Superb.
Ano, automobily podléhají náklonosti lidí ke značce/brandu. A věřte, že Caddy+Roomster by v globálních číslech udělalo mnohem více prodejů než Caddy bez Roomstera.
Nevím, co je podle tebe "mnohem víc", ale současnému vedení koncernu je to asi málo. Podobně "nelogicky" se chová třeba Renault s Talismanem a Espacem, které neprodává v Británii. Taky by zcela evidentně prodal víc kusů.
To je něco jiného, vyjma citigo není žádná škodovka identickým dvojčetem modelu vw ;-)
A souhlas že rozhodně v celkových prodejích by se caddyny a roomstera prodalo víc než samotné caddyny, ovšem nikoliv "mnohem" více ale pouze více a asi né dost na to aby se to škodovce vyplatilo. Ono v tomhle segmentu zákazníků to s tou loajalitou k značce není zdaleka tak horké.
Stejnou logikou dojdu k tomu že pro rodiny s dětmi je nejlepší Vito, ale není. Fňukat nad tím že VW nebude prodávat caddyho s logem škoda a nárazníkem ve stylu fabie je dost zvrácené a jak sleduji diskuzi tak pro některé skalní fanoušky roomsteru by mohl vw udělat edici caddy skoda line a za výměnu loga si ještě i něco naúčtovat navíc.
skoda uz davno nemysli na rodiny.. bejvavalo...... dnes uz mysli skor na firemne flotily.... casy ked si videl skodu v dvore kazdeho domceka za mestom su davno prec.. dnes tam maju ludia yarisy ceedy i30tky astry focusy ... novu octaviu v rodinach uz takmer nestretnes ( len starsie generacie )
bez debaty.. nejako to uzitkove/MPV auto bude skode hodne chybat... stopnutie uz hotoveho projektu nechapem ani ja.... ono aj ten udajne "nepodareny" roomster... predaval celkom slusne cisla a to aj mimo strednej europy.... tento tah ukoncit roomster bez nastupcu je preto podla mna dost nestastny... som zvedavy na "nove" ciele skody ... donedavna boli este dost odvazne.... lenze vtedy sa este ratalo s nastupcom roomstera .. tak uvidime aka nakoniec bude realita
Nevím jak na Slovensku, ale v Čechách toto pořád platí víc než dost. Přeci jen bez mála 40% prodejů v ČR dělají Škodovky. A nejedná se pouze o fleetová vozidla.
Těžko říct, proč tak náhle změnili názor na již hotový vůz. Údajně by rozhodnutí mělo být čistě iniciativou Škody. Na druhou stranu, obstarožní Caddy jako základ pro zcela nový model...
Blbost. Zdůvodnění je v pohodě. To přelepení loga na kapotě by bylo na škodu jak pro VW, tak pro škodu a navíc by to nikdo nekupoval.
VW by na západě utrpělo za to že rebranduje šunky z východu. Škoda by utrpěla za to že už nevyrábí vlastní auta no a nakonec který blázen by si u VW připlatil za jiný tvar nárazníku a odznáček škoda?
Jj presne - na jednu stranu rikaji, ze jsou vytizeni a na druhou stranu maji strach, ze by se to neprodavalo...je to jen mazani medu kolem pusy!!! :no::no::no: podle me je pravym duvodem strach VW, ze by se Caddy po dieselgate prodavalo jeste mene...a tak radeji priskrti Skodovku :no: Je to ekonomicky neoduvoditelne a pouha JESITNOST VW!! :no::no:
Meleš nesmysly. Koncern Škodovku nijak nepřiškrcuje. Jen si teď spočítali, že nejde zvyšovat prodeje za každou cenu. Podle mě je to o tom, že by se musel Roomster prodávat za cenu Caddy. V tom případě by byl asi neprodejný. A těch pár tisíc prodaných Roomsterů navíc ty náklady nepokryje.
..... no dá se to říci i obráceně,....Roomster by "ŠKODA" asi nenabízela od 420tis, jako Caddy,....a to by byl velký problém pro Caddy neboli VW,....každopádně to odnese potencionální zákazník,...a nakonec i samotné VW, kdo nebude mít na předražené Caddy, půjde ke konkurenci !!!!!!!!!!!!! >:D >:D
To právě nikoliv, bylo by to identické auto vyráběné na stejné lince - lince vw. Takže cena +- stejná a vw by to nijak zvlášť neuškodilo, protože by na tom tak jako tak profitovali oni.
... jenže teď může nastat situace,..že se nebude prodávat Roomster, ( který byl ztažen,),...ale ani Caddy, tak jak VW předpokládalo, (že ho budou kupovat Ti, co čekali na Roomster II ),....prostě zákazníci půjdou jinam,...to VW chce ______??,...asi ANO,....takže to ve finále VW uškodí tak jako tak !
Jak by to mělo uškodit? Caddyna je na trhu nějakých 12 let a prodává se velmi dobře a svou klientelu má a není důvod proč by jí v souvislosti s nerealizací roomsteru měla ztratit. A ta nová skupina potenciálních zákazníku roomsteru II (což jsou jiní než majitelé stávajícich roomsterů) nemá žádný důvod nekoupit si rovnou caddynu jenom proto že na tom nakonec není logo škodovky...
Jestli jsi si toho nevšiml, tak se toho po DeiselGate v koncernu hodně změnilo. Teď nejde tolik o kusy. Už se řeší i náklady, které k těm kusům vedou. A to evidentně zařízlo Roomster.
Hned nekolik "expertu" tady dokazuje, ze myslenka nabízet lehce modifikovaný VW Caddy pod znackou Skoda je evidentne zcela nesmyslná. Problém je v tom, ze koncern Volkswagen tuto zcela nesmyslnou vec plánoval, dosel az do pilotní výroby modelu Skoda Roomster II v Polsku a zastavil ten projekt az v poslední chvíli. Otázka je kde udelali soudruzi z Boleslavi a z mesta Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben chybu prípadne kdy bude místním "expertu" nabídnuto vedení oddelení strategického rozvoje ve firmách Skoda Auto a.s. a Volkswagen AG.
Nemuzu neco kvalifikovane komentovat kdyz neznám interní plánovací podklady. Jasné je, ze by Roomster II k urcitým dodatecným prodejum vedl. A jasné je taky, ze zastavení projektu ve fázi pilotní výroby je dost nezvyklé, i kdyz se jedná jen o modifikovaný Caddy a ne kompletne nový model.
To zastavení je možná nezvyklé, ale dle mě zapadá do nové srategie VW. V dřívější honbě za největšími prodeji a prvním místem mezi výrobci dávalo těch pár kusů smysl. Dnes je pro koncern důležitější ziskovost a Roomster prostě neprošel.
Dva roky článků a dva roky diskuzí o neexistujícím autě se z dnešního pohledu jeví jako zajímavá konverze peněz investovaných do přelepení znáčku a výměny masky na jednom caddym uskladněném někde v hale (vycházím z toho že fotky v článku nejsou podvrh).
Nejedná se o "přelepení znáčku a výměnu masky na jednom caddym". Tech vozu Skoda Roomster II bylo vyrobeno v rámci pilotní série v továrne Volkswagen v Poznani víc.
ani omylem. I pár pozměněných dílů něco stojí, musí se upravit plán výrobní linky, připavit administrativní podpora, katalogy, reklamní kampaň... Tohle vše něco stojí.
Když pak za 5 minut 12 někdo projekt zařízne, evidentně se muselo něco změnit, jinak by asi na samém počátku rozhodovali blbci :-!
Ilumináti! Kdo jiný může stát za zmařením výroby, miliónových investic do plánů výrobní linky, administrativní podpory a reklamní kampaně, kór když už měli i natisknuté katalogy. >:D
Důvod zaříznutí Roomsteru je zřejmý. Změnila se strategie koncernu od "být největší" po "nahromadit hotovost". Roomster odnesl aféru Dieselgate. Ve Vlčím hradě je všem jasné, že jedničkou se v příštích pěti letech určitě nestanou a není třeba honit prodeje za každou cenu. Na druhou stranu potřebují hotovost pro zaplacení pokuty a tak optimalizují cashflow. Zavedení Roomsteru by určitě stálo další nemalé peníze. Např. homologace, nárazové testy, Press show, reklama, ale třeba i školení servisáků u dealerů, tištění letáků a manuálů nebo třeba aktualizace katalogů náhradních dílů. A tak si prostě a jednoduše spočítali přínosy a výdaje a vyšlo jim číslo...
Myslím, že to co jsi vyjmenoval z pohledu automobilky nejsou velké peníze... ale obecná myšlenka se změnou strategie od prodat co nejvíc na konsolidovat finance je asi správná.
Netvrdím, že Škodovce MPV nebude chybět, ba i mě přijde blbost zařezávat vývoj v takovém okamžiku. Ale stejně mi takový vůz chybět nebude. Zaplaťpánbu, že má škodovka v současnosti svoji identitu a u jejích modelů je poměrně jasně poznat, že jde o škodovky. Výjimkou je jen citigo, ale i to má odlišný alespoň zadek. U nového Roomsteru vidím jen odlišný čumák...a to je asi trochu málo, tím spíš, když byla první generace tak výjimečná (v dobrém i zlém).
A potenciál? Už Caddy nebyl žádná lidovka a je jen otázkou jak moc by s cenou mohla jít Škoda dolů...každopádně by byla zcela jinde, než u prvního Roomsteru... a jiný důvod, proč si koupit stejné auto od (v hierarchii koncernu) "níže postaveného" výrobce?