Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Seriál: Zapomenuté prototypy Škoda. Od Nového osobního vozu k 1000 MB.

9 komentářů

kilem
Jo je to škoda ,ale motorek jednoduchost jo to byla auta ne jako dnešní jako škodovka proberte se není! :no:
XTad
Tak jednoduchy, ze byl ve sto tisicich zraly na generalku :yes:
kilem
za to ty dnesni mužes rovnou zahodit >😁 >😁
Avatar - Stejsn
Stejsn
bla bla bla...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ak si dobre cital tak podla zadania mal vydrzat 50 az 60 tis.do generalky. Zadanie teda splnil ba dokonca vylepsil.
MirekGTA
Tenkrát byla měřítka někde úplně jinde, auto bylo v té době opravdu moderní a o celohliníkovém motoru to platilo dvojnásob. A prakticky stejný motor se postupným vylepšováním dostal až do nové Octavie. V takové Felicii svojí výdrží zcela převálcoval motory VW a to navíc s minimálními náklady na údržbu.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pamatuji na to, jak tento vůz [odkaz] "in natura" parkoval v první polovině 60 let v Praze 10 Strašnicích v ulici Bečvářova. Před rokem 1968 už na něm silně hlodala koroze. Po roce 1968 se změnilo vše a ani já už jsem se do Strašnic nedostal.
Avatar - MGRR
MGRR
Dodáváme na ně díly, hodně se pozná z toho co se prodává. Na Rodius se prodává poměrně málo dílů, ty auta fungují.

1. Zadní nárazník, nebo vrata - lidský faktor, dlouhé auto a sloupky branky neuhnou 😄
2. repase mezinápravové převodovky TOD - ignoranství, kdy na autě s pohonem všech kol, lidi mají na přední a zadní nápravě nestejné pneu, resp. co kde našli, píchli třeba kolo, použili jinou rezervu/vzorek/typ, k tomu nikdo neřeší sbíhavost a nehlídají tlak pneu = trpí řetěz a ozubená kola v mezinápravové převodovce, který se časem vytahá a začne přeskakovat. Auto bude jezdit dál, ale časem už to bude ve fázi, že při prudkém rozjezdu se ozývají rány z převodovky, jak přeskakuje řetěz ozubení ozubených kol.
3. velmi málo nějaký čep, jsou samostatné a nejsou drahé
4. výfuk - běžné rychlejší opotřebení, jako u jiných aut, tady má snad tři metry a je dražší
5. brzdařina - je to velké auto, hmota + náklad a sedm lidí... má brzdy jako menší náklaďák a žádné neoriginální prostě nefungují - laciné, ani drahé... přitom neoriginální stojí často jako originál, někdy je neorig. výrazně dražší, než originál 😊
6. Koroze povrchová - sponky, šroubky, má to dva pomocné rámy. První rám drží motor - ramena, diferenciál (vše se dá spustit dolů i s motorem najednou), druhý pomocný rám je v zadní části a drží vše kolem zadních kol, víceprvkovou zadní nápravu, diferenciál. Karoserie jako taková ale nezeraví. Nejhorší a to platí obecně, jsou auta z Rakouska, tam se k soli přilévá snad kyselina...
7. motory fungují, olej používat pouze 10W/40, vyjímečné jsou repase vstřikovačů a čerpadel. Nafta se ale musí hlídat i speciálníé originál Delphli filtr (nepoužívat neoriginál, má horší filtrovatelnost). Netankovat prémiové nafty, nepřilévat žádné časopisy a odborníky doporučované sajrajty typu VIF... když má vstřikování odejít, tak odejde a přiléváním srajdiček bohatne jen výrobce lektvarů... rozpouštíte to co na stěnách vstřikovačů, trubek, v nádrži... za léta vzniklo... takže se stává, že sem léta jezdí majitelé kteří jezdí na běžnou naftu - motor jede nádherně, auto koupí soused, začne do toho lít "drahou naftu a kdoví co ještě" a do měsíce-1/2 roku má zničené vstřiky i čerpadlo. Ještě nikdy nikdo z desítek Ssangyongů kolem Prahy co sem jezdí, nemusel nikdo dělat vstřiky, pokud kupoval běžnou Globusáckou naftu, ta funguje dobře.
8. Automaty žádný problém - automat je skvělý, točí o cca 500ot/min. méně než manuál. Automat doporučuji (nemá drahý dvouhmoťák, drahé hydraulické ložisko, dražší spojkový set) jen olej doporučuji vyměnit okamžitě po koupi a pak po 60.000km, já měním v našich autech po 30.000km. Je to na počkání, 2h, vč. filtru, těsnění, případně konektor a proplach. Jezdí sem auta s 300-400.000km a fungují.
9. Ruční brzda/manuální nožní - trochu bolest, pakny v kotoučích mají odlepené obložení, lanovody to chce vyměnit taky, je to lepší.

Auto nejí žádná hitparáda, ale za 100-150.000kč spolehlivá čtyřkolka s velkým motorem, sedm míst, otáčecí druhá řada a i v sedmi lidech do kufru naložíte nesložený kočárek... kdo kašle na image, nechce se zadlužovat a kupovat drahá auta (jaká vlastně...? nabídka téměř není, Mercedes 4x4 je servisně finanční katastrofou a Multivan T5 4x4 váz finančně zničí).

Není to krasavec, ale za sebe auto doporučuji, oblíbíte si jej právě proto jak je neobvyklé, sedíte vysoko a vše máte dobře dostupné. Díly Mirek Ssangyong 1234.cz
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Hlavička je zdravá? Mne sa zdá, že občas hapruje...