Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz OM 471, 2.generace: Účinnost i výkon

Mercedes-Benz přišel s novou generací nejpoužívanějšího motoru OM 471. Velkému množství změn odpovídá nižší spotřeba a více síly.
Zpět na článek
2. 1. 2016 17:39
Re: Senzace
jako ze by si ten aixam nekde vystavovali? pac ve mestech diesel dostane stopku jako prvni, a zrejme to pak casem ceka i benzin
2. 1. 2016 17:38
Re: Senzace
mas v tom gulas, dieselovich motoru zacina konecne % ubejvat, a naopak pribejva benzinovich motorizaci a elektropohonu, takze do muzea se pravdepodobne nejdrive budem chodit divat na dieselove motory, respektive ne my ale dalsi generace
Avatar - lamal
2. 1. 2016 16:51
Re: Senzace
napisal som ´´ motor s vyssim zdvihom´´ je pravda, ze tie male 6vlace maju skor stvorcovy pomer aj u diesla, tych 75 kw a 500nm je kravina to som pisal, ja som spomenul v poslednom prispevku nejaky rozumnejsi vykon s maximom pri 3500-4500ot

urcite by snad 2400ka pri 4000ot k 75kw ani turbo nepotrebovala v dnesnej dobe, stacilo by 24V a vysokotlaky CR
2. 1. 2016 16:38
Re: Senzace
Ano. Ale ty šestiválce nemajě jen 75 kW a nejsou to výrazné dlouhozdvihy.
Avatar - lamal
2. 1. 2016 16:19
Re: Senzace
s tym suhlasim asi so vsetkym, bohuzial cena a planovana zivotnost ako i ecoterror su smerodajne pre to co kupis pod kapotou... jedna predsa len konkretna vec, ze 2400ccm nepredstavuje z hladiska vrtania a zdvihu vyrazny problem ako i volvo, audi i bmw mali 6valce dieslaky...

ja by som docela rad este doprial kupujucim 2.0 - 2,5l 6valec diesel s trocha rozumnejsimi parametrami tj max vykon obligatne medzi 3500-4500ot do auta ako octavia alebo passat stale pouzitelny nadstandart aj z hladiska hmotnosti agregatu
2. 1. 2016 15:12
Re: Senzace
Neber to všechno tak doslova. Absurdním příkladem jsem chtěl poukázat na nesmyslné porovnání vlastností motoru pro kamiony a těžké nákladní vozy s použitím do osobního vozu.

Nechci se tady rozepisovat ani řešit konstrukci dieselového motoru o to víc "moderního" dieselu. Dnes již jsou +/- dané parametry jako poměr zdvihového objemu k výkonu, počtu válců, ale i ke hmotnosti, velikosti, výdrži (a tím nemyslím co největší), plnění emisních limitů a podobně. Ale hlavní je výrobní cena.

Šestiválec - drahý, vyšší zdvih nevýhodný (poměr vrtání a zdvihu má své limity co do optimalizace spalovacího prostoru), má klikovku o větším průměru a tím těžší a dražší, malý průměr pístu u takového objemu a 6ti válců dejme tomu pod 75-80 mm zbytečně zvyšuje při vyšších otáčkách střední pístovou rychlost, bez otáček zase nebude mít dostatečný výkon, dlouhý zdvih má pomalejší reakce....... a mohl bych pokračovat půl dne.

Těžkou 2.4ku, co má jen 75 kW si dnes nikdo nekoupí. Možná, ale jen možná, Áda a to je málo. >:D
2. 1. 2016 14:44
Re: Senzace
Taky si myslím chlapi budou jezdit v elektromobilech typu tesla a pododbne .no a do města tam ženám bude stačit aixam s mikrodieselem
Avatar - lamal
2. 1. 2016 14:35
Re: Senzace
nebavime sa o tom, preco do toho automobilky nejdu, ale bavime sa o jeho priklade a iba vravim, ze to nemusi byt 2-3 valec s 15kg zotrvacnikom, to je kravina... kludne by to mohol byt 6val

male turbo je nizky plniaci tlak, ale pre 75kw z 2400ccm ani velke turbo byt nemusi, teoreticky keby ma 350nm a nie 500nm tak na to postaci aj mensie turbo... turba su tiez prisposobene na rozne podmienky twinscroll a podobne, vobec by s tym nemusel byt problem

ked sa uz bavime o realite, tak do osobaku to je samo kravina, aj ked hmotnosti do 2t i s nalozenim by umoznovali dost dlhe prevody, tak by ani nepotreboval 12stupnovu prevodovku, 8-9 by stacila >:D
2. 1. 2016 14:19
Re: Senzace
Odpověz si sám, proč do toho automobilky nejdou. Já osobně sním spíš o co nejvyšším rozsahu provozních otáček a ne naopak. BTW malé turbo=nízký plnící tlak, což ve spojení s dieselem znamená zoufalé hodnoty výkonu.
Avatar - lamal
2. 1. 2016 13:58
Re: Senzace
nechcem si nejak zastavat jeho ideu, ale ked sa uz o tom bavime tak 2400ccm moze byt s kludnym svedomim 6valec... preco by to mal byt 2-3 valec ? motor s vyssim zdvihom a patricne naladenou dynamikou sania i preplnovania by kludne mohol chodit od 900-1800rpm s podobnou vykonovou charakteristikou, bolo by to pomocou extremne maleho turba pravdepodobne aby to pri tych 900rpm dokazal roztocit co by nemal byt problem... kedze by to bol 6valec nejaky extremny zotrvacnik by odpadal samozrejme
2. 1. 2016 13:01
Re: Senzace
Ty nějak nesleduješ vývoj. První generace trojčat z Kolína diesel nabízela, ale ta dnešní splňující EU6 už takovou chybu neudělá - tohle se týká více modelů aut díky ceně a problémovosti dieselu v osobácích. PSA skončilo s diesel hybridy. V USA-Canadě si diesely v osobáku už ani neškrtnou a Čína pokud nějak přejde od benzínu, tak jedině k elektro. V EU se začínají lidem otevírat oči a proti mastnotě v osobácích se začíná bojovat (taxíky v Londýně atd.). Japonsko zůstane u benzínu až do příchodu akuelektromobilů nebo vodíku. Muzeum máš ty v hlavě.
Avatar - Ada je zase tady
2. 1. 2016 12:54
Re: Senzace
ad: "diky malim baterkam". Doporučoval bych ti spíše mlčet.

Další vývoj "baterek" spíš povede k tomu, že elektromotor nahradí zastaralé benzínové motory v ručním nářadí, takže za chvíli se na benzínový motor budeme chodit dívat tam, kam patří: do muzea!

A auta se budou dělit na ta, která mají normální motor a na ta, která jsou na baterky - tedy auta pro ženský.
Avatar - Uživatel_5340709
2. 1. 2016 12:44
Re: Senzace
Teď koukám, že už jsi mě předběhl. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
2. 1. 2016 12:42
Re: Senzace
Ádo, jezdi v Zetoru, jeho menší modely ti dají přesně co bys chtěl a co máš v té své tabulce. :-)
2. 1. 2016 11:20
Re: Senzace
elektromotor mu ale diky malim baterkam nedojede na jeden zatah 5x tydne z Ostravy do Plzne, jak casto Ada zminuje >:D

on ten elektromotor casem bude i v tech truckach, a mozna % i ve vetsi mire drive nez v tech osobakach, a myslim ze nejvic tomu napomuzou OLEV busy, ve chvili kdy se uchytej OLEV silnice a dalnice pro ne, a ze se jiz zkousej, tak druha varka ktera bude na rade budou nakladaky pro dalkovou dopravu, davam tomu tak 20-30 let kdy "evropu" budou krizovat hybridni kamiony kde motor na plyn bude hrat spis druhoradou roly na kratsi cesty z tech elektrifikovanych dalnic k mistum kde treba takova elektrifikace nebude

pro energeticke koncerny to navic bude idelani stav, provoz na silnici jim behem 1 roku testovani vpodstate urci jake potrebuji stabilni vyrobni kapacity a nahradi jim to zakazniky co jim utecou k vlastnim lokalnim zdrojum, zaroven se tim vyresi mytne a dalsi poplatky ktere se stim vyrojej
2. 1. 2016 11:01
Re: Senzace
Charakteristika OM 471 je taková, jaká je, zejména také díky zdvihovému objemu 2,1 litru na válec.

Tebou popsaný motor, aby tak nějak fungoval, jak sis vysnil, bude mít jeden nebo snad dokonce dva válce? A alespoň 15ti kilogramový setrvačník. :-) Zmiňuješ-li fyziku, jistě víš, že kompresní poměr u přeplňovaných motorů je vždy v souvislosti s charakterem a mírou přeplňování v určitých otáčkách.

Tvoje vždy až příliš zaujaté komentáře svědčí o nenaplněných snech nebo snad ambicích ? Stává se z nich zdejší folklór.

Pořiď si něco, co Tě srovná. Naftové, s vysokým podvozkem.......asi bude nejlepší nějaký traktor. :-)
2. 1. 2016 09:38
Re: Senzace
Zvyšování kompresního poměru za cenu zvyšování spotřeby močoviny, zvýšeného namáhání a zhoršení kultury chodu. Ne každý je nahluchlý jako ty. Tebou odvozený motor by vážil asi jako Toyota Aygo a pod kapotu by se ti nevešel. Převodovka by musela být desetikvalt.

„V porovnání s tímto agregátem je benzínový motor skutečně odsouzen do propadliště dějin! "

To je zřejmé. Do trucků se občas podívá něco co spaluje CNG-LNG, ale benzín se už do nákladních aut nevrátí. U osobních aut a motocyklů je situace zase v neprospěch nafty. Oba typy pohonu nahradí elektromotor u kterého budeš moci onanovat s newtonmetry ještě více.
Avatar - Ada je zase tady
2. 1. 2016 09:00
Senzace
Motor s podobnou charakteristikou průběhu výkonu a točivého momentu (samozřejmě příslušně zmenšený), bych chtěl mít pod kapotou svého SUV. Jaké by přibližně byly:

Obsah cca 2400ccm
Výkon: 75kW, dostupný již od 1500 RPM
Krouticí moment: 500NM, dostupný již od 900 RPM!
Běžné provozní otáčky motoru: 1600RPM

Jak je vidět, je to fyzika - cesta vpřed jednoznačně vede přes opětovné zvyšování kompresního poměru a nikoli naopak. V porovnání s tímto agregátem je benzínový motor skutečně odsouzen do propadliště dějin!