Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Oblá legenda Volkswagen: Slavný Brouk se začal sériově vyrábět před 70 lety

Německo bylo po prohrané válce v troskách. Přesto se po Vánocích 1945 konečně rozběhla sériová produkce Volkswagenu. Vlastně už podruhé...
Zpět na článek
3. 1. 2016 17:25
3. 1. 2016 17:28
3. 1. 2016 20:31
3. 1. 2016 14:36
3. 1. 2016 15:07
3. 1. 2016 17:22
3. 1. 2016 17:52
3. 1. 2016 20:54
4. 1. 2016 08:28
3. 1. 2016 20:27
3. 1. 2016 21:20
3. 1. 2016 22:04
Avatar - Ja Prvni 123
3. 1. 2016 13:15
Jo, to byl ještě VW opravdu Volks Wagen...
;-)
Rozbalit vlákno
7
3. 1. 2016 15:03
Re: Jo, to byl ještě VW opravdu Volks Wagen...
.... a proto si jich lidi mohli koupit podstatně méně než dnes, naprosto logické .
Avatar - Ja Prvni 123
3. 1. 2016 15:47
Re: Jo, to byl ještě VW opravdu Volks Wagen...
A teď si představ, že byly doby, kdy si lidi nemohli koupit žádné auto...

To, kolik lidí na to mělo na věci nic nemění. Ale ta konstrukce byla postavená na myšlence co nejjednodušeji a nejlevněji - rozuměj nejlevněji možně v té době - zajistit dopravu až 4 lidí.
Nic víc.
Ale taky nic míň...

;-)
3. 1. 2016 17:49
Re: Jo, to byl ještě VW opravdu Volks Wagen...
Co je pro jednoho levné, je pro druhého drahé, takže se "levnost" vlastně definovat nedá. Normální život a je ztráta času nad tím více filosofovat.
3. 1. 2016 20:04
Re: Jo, to byl ještě VW opravdu Volks Wagen...
U definície ľudového auta je podstatné práve to koľko ľudí naňho má. Ľudové auto je auto ktoré si môže dovoliť čo najviac ľudí. Takže dnes jen VW viac ľudový ako vtedy.
Jednoduchosťou konštrukcie sa ľudové auto definovať nedá. Prvé autá boli jednoduché ale nie ľudové.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 1. 2016 20:10
Re: Jo, to byl ještě VW opravdu Volks Wagen...
Ach jo... tak ještě jednou:
% lidí, kteří na to mají odpovídá i době.

Takže lidové auto je takové, na které má víc lidí než na ta ostatní - ve své době a místě.

U nás dnes asi Dacia, typicky Sandero... za 175k , nejlevnější Polo je za 274k. Ale polo nedělá značku... VW je dnes asi Golf... nejlevnější za 372k.
3. 1. 2016 21:42
Re: Jo, to byl ještě VW opravdu Volks Wagen...
Lidove auto je predevsim takove, kterym ten lid jezdi. A Golf je nejprodavanejsi jak v Nemecku, tak v Evrope. Takze statut lidoveho auta mu patri vic, nez kteremukoli jinemu.
Avatar - wakantanka
4. 1. 2016 11:11
Re: Jo, to byl ještě VW opravdu Volks Wagen...
tak ono to malo hlavne odrážať pôvodný názov Kraft durch Freude a mal si to auto zaplatiť priemerný nemecký predvojnový robotník v splátkach po 50 mariek (ak sa nemýlim) mesačne?
Avatar - Pekelná Micinka
3. 1. 2016 14:10
Käfer
Proč je v galerii na fotce Josef Vinklář zamlada? >:-[]
Rozbalit vlákno
3
3. 1. 2016 17:25
Re: Käfer
Taky myslím že mohli do galerie zahrnout i jiné celebrity ;-)

[odkaz]
3. 1. 2016 20:31
Re: Käfer
Ádovi se budoucí Brouk fakt hodně líbil, dokonce se usmívá, což se opravdu nestávalo často... :-!
3. 1. 2016 14:36
-70 rokov
Ale rozhodne nemá 70 rokov model z titulky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
3. 1. 2016 16:08
Re: -70 rokov
No, ale moc se neliší... takže by vlastně mohl být:

[odkaz]
Re: -70 rokov
Aspoň niečo pozitívne po Hitlerovi ostalo.
Avatar - netcar.xx
3. 1. 2016 15:07
Dinosaurus
A uz v sedmdesatych letech patril do muzea, protoze vsechno ostatni bylo modernejsi. I ten Trabant byl vic poplatnejsi dane dobe. A o nejake spolehlivosti i pres trivialni techniku se u brouka taky nedalo mluvit. Holt VW byl, je a bude stejny a porad bude cpat lidem techniku, ktera na silnice nepatri.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
3. 1. 2016 15:53
Re: Dinosaurus
No a už tehdy trvali pohlaváři na jediném správném řešení... až VW přivedli na pokraj krachu... a pak narychlo kopírovali řešení od koupené Auto Union... dobrá, aspoň to byli taky Němci.
;-)
3. 1. 2016 17:22
V570
Tak se jmenuje prototyp tatrováckého "Brouka" z r.1933, který je i vystaven v jejím muzeu v Kopřivnici. Dle mého názoru je i hezčí a zajisté s lépe využitým místem, s menšími blatníky, než mnohem pozdější VW Brouk. Tatra se tehdy rozhodovala, zda má vyrábět dva malé vozy, ale na konec zůstala u koncepce, počínající rokem 1924 (T11).

PS: Viděl jsem uložení boxera vzadu u V570 (zřízenec muzea byl tak laskavý, že mi ho ukázal).
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
3. 1. 2016 17:52
Re: V570
No... a proto taky VW zaplatil Tatře dost peněz.. jednorázově.
Někdy v šedesátých letech... takže za to bohužel měli jen straničtí óbrfunkcionáři zlatý kohoutky na hajslu...
Re: V570
No však bolo načase, na to, aký bol Porsche s Ledwinkom kamarát, to bola hnusná zlodejina.
Avatar - Dylan McKay
3. 1. 2016 20:54
Re: V570
Ono VW není zrovna moc čestný ani teď :-)
4. 1. 2016 08:28
Re: V570
Ja Prvni 123: Vy jste nečetl článek?
3. 1. 2016 20:27
V počátcích výroby až do 50. a možná i počátkem 60. let byl Brouk trefa do černého, ale pak už se jednalo o beznadějně zastaralé vozidlo (celou svoji koncepcí s motorem vzadu). Giugiaro v jednom rozhovoru vzpomínal, že když mu dávali zakázku na boudoucího Golfa, měli ve vývojovém oddělení komplentě rozmontovaný Fiat 128 a říkali, že chtějí vytvořit podobné auto :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
3. 1. 2016 21:20
Re: Re:
:-)

No však svět by potřeboval 128 i dneska... jednoduché, prostorné auto... bez nesmyslů.
3. 1. 2016 22:04
Re: Re:
Neboj, Fiat nespí, nové Tipo už je na cestě! :-) :yes: :yes: :yes:
3. 1. 2016 21:16
Inspirace???
Já jsem si říkal, že to téma je mi povědomé. Aby ne, když cca před týdnem vysílali na Coolu Top Gear - Lidové auto Jamese Maye. Nebo jak se to jmenovalo. A tam brouka proprali od prvních plánů až bůhví kam. A ejhle, dost informací je zde úplně jako ze zádele TG vypadlých...

Nejsou ty náhody krásný???
Rozbalit vlákno
2
4. 1. 2016 08:26
Re: Inspirace???
Zdroje jsou uvedeny pod článkem. Top Gear mezi nimi překvapivě není. Ve svém odhadu se tedy bohužel mýlíte.
4. 1. 2016 13:14
Re: Inspirace???
Já nikde nepsal nic o zdroji, ale o inspiraci. Zdroje můžou být jakékoliv, inspirace k tomuto článku bude něco jiného. Takže stále nevím, jestli se mýlím... ;-)
4. 1. 2016 11:26
Je na co být hrdý...
KdF Wagen zrozený jako plagiát Tatry za pomoci nejkrvavějšího diktátora historie, podvod na střádalech, otrocká práce za války. Uteklo 70 let a bác ho, zase podvod. Je na co být hrdý…
Rozbalit vlákno
0