Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Oblá legenda Volkswagen: Slavný Brouk se začal sériově vyrábět před 70 lety

29 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😉
nebezpecnavosa
.... a proto si jich lidi mohli koupit podstatně méně než dnes, naprosto logické .
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A teď si představ, že byly doby, kdy si lidi nemohli koupit žádné auto...

To, kolik lidí na to mělo na věci nic nemění. Ale ta konstrukce byla postavená na myšlence co nejjednodušeji a nejlevněji - rozuměj nejlevněji možně v té době - zajistit dopravu až 4 lidí.
Nic víc.
Ale taky nic míň...

😉
nebezpecnavosa
Co je pro jednoho levné, je pro druhého drahé, takže se "levnost" vlastně definovat nedá. Normální život a je ztráta času nad tím více filosofovat.
peterle
U definície ľudového auta je podstatné práve to koľko ľudí naňho má. Ľudové auto je auto ktoré si môže dovoliť čo najviac ľudí. Takže dnes jen VW viac ľudový ako vtedy.
Jednoduchosťou konštrukcie sa ľudové auto definovať nedá. Prvé autá boli jednoduché ale nie ľudové.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ach jo... tak ještě jednou😒br /> % lidí, kteří na to mají odpovídá i době.

Takže lidové auto je takové, na které má víc lidí než na ta ostatní - ve své době a místě.

U nás dnes asi Dacia, typicky Sandero... za 175k , nejlevnější Polo je za 274k. Ale polo nedělá značku... VW je dnes asi Golf... nejlevnější za 372k.
XTad
Lidove auto je predevsim takove, kterym ten lid jezdi. A Golf je nejprodavanejsi jak v Nemecku, tak v Evrope. Takze statut lidoveho auta mu patri vic, nez kteremukoli jinemu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
tak ono to malo hlavne odrážať pôvodný názov Kraft durch Freude a mal si to auto zaplatiť priemerný nemecký predvojnový robotník v splátkach po 50 mariek (ak sa nemýlim) mesačne?
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Proč je v galerii na fotce Josef Vinklář zamlada? >😒]
frite
Taky myslím že mohli do galerie zahrnout i jiné celebrity 😉

[odkaz]
frite
[odkaz]
Arese
Ádovi se budoucí Brouk fakt hodně líbil, dokonce se usmívá, což se opravdu nestávalo často... :-!
Horčica
Ale rozhodne nemá 70 rokov model z titulky.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, ale moc se neliší... takže by vlastně mohl být😒br />
[odkaz]
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Aspoň niečo pozitívne po Hitlerovi ostalo.
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
A uz v sedmdesatych letech patril do muzea, protoze vsechno ostatni bylo modernejsi. I ten Trabant byl vic poplatnejsi dane dobe. A o nejake spolehlivosti i pres trivialni techniku se u brouka taky nedalo mluvit. Holt VW byl, je a bude stejny a porad bude cpat lidem techniku, ktera na silnice nepatri.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No a už tehdy trvali pohlaváři na jediném správném řešení... až VW přivedli na pokraj krachu... a pak narychlo kopírovali řešení od koupené Auto Union... dobrá, aspoň to byli taky Němci.
😉
starý_kluk
Tak se jmenuje prototyp tatrováckého "Brouka" z r.1933, který je i vystaven v jejím muzeu v Kopřivnici. Dle mého názoru je i hezčí a zajisté s lépe využitým místem, s menšími blatníky, než mnohem pozdější VW Brouk. Tatra se tehdy rozhodovala, zda má vyrábět dva malé vozy, ale na konec zůstala u koncepce, počínající rokem 1924 (T11).

PS: Viděl jsem uložení boxera vzadu u V570 (zřízenec muzea byl tak laskavý, že mi ho ukázal).
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No... a proto taky VW zaplatil Tatře dost peněz.. jednorázově.
Někdy v šedesátých letech... takže za to bohužel měli jen straničtí óbrfunkcionáři zlatý kohoutky na hajslu...
T.E.S.L.A už na ACZ serie
No však bolo načase, na to, aký bol Porsche s Ledwinkom kamarát, to bola hnusná zlodejina.
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Ono VW není zrovna moc čestný ani teď 😄
Sleeper
Ja Prvni 123: Vy jste nečetl článek?
Arese
V počátcích výroby až do 50. a možná i počátkem 60. let byl Brouk trefa do černého, ale pak už se jednalo o beznadějně zastaralé vozidlo (celou svoji koncepcí s motorem vzadu). Giugiaro v jednom rozhovoru vzpomínal, že když mu dávali zakázku na boudoucího Golfa, měli ve vývojovém oddělení komplentě rozmontovaný Fiat 128 a říkali, že chtějí vytvořit podobné auto 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😄

No však svět by potřeboval 128 i dneska... jednoduché, prostorné auto... bez nesmyslů.
Arese
Neboj, Fiat nespí, nové Tipo už je na cestě! 😄 :yes: :yes: :yes:
Futurista
Já jsem si říkal, že to téma je mi povědomé. Aby ne, když cca před týdnem vysílali na Coolu Top Gear - Lidové auto Jamese Maye. Nebo jak se to jmenovalo. A tam brouka proprali od prvních plánů až bůhví kam. A ejhle, dost informací je zde úplně jako ze zádele TG vypadlých...

Nejsou ty náhody krásný???
Sleeper
Zdroje jsou uvedeny pod článkem. Top Gear mezi nimi překvapivě není. Ve svém odhadu se tedy bohužel mýlíte.
Futurista
Já nikde nepsal nic o zdroji, ale o inspiraci. Zdroje můžou být jakékoliv, inspirace k tomuto článku bude něco jiného. Takže stále nevím, jestli se mýlím... 😉
Xifarg
KdF Wagen zrozený jako plagiát Tatry za pomoci nejkrvavějšího diktátora historie, podvod na střádalech, otrocká práce za války. Uteklo 70 let a bác ho, zase podvod. Je na co být hrdý…