Novinky
Proč je v galerii na fotce Josef Vinklář zamlada? >😒]
Ale rozhodne nemá 70 rokov model z titulky.
A uz v sedmdesatych letech patril do muzea, protoze vsechno ostatni bylo modernejsi. I ten Trabant byl vic poplatnejsi dane dobe. A o nejake spolehlivosti i pres trivialni techniku se u brouka taky nedalo mluvit. Holt VW byl, je a bude stejny a porad bude cpat lidem techniku, ktera na silnice nepatri.
Tak se jmenuje prototyp tatrováckého "Brouka" z r.1933, který je i vystaven v jejím muzeu v Kopřivnici. Dle mého názoru je i hezčí a zajisté s lépe využitým místem, s menšími blatníky, než mnohem pozdější VW Brouk. Tatra se tehdy rozhodovala, zda má vyrábět dva malé vozy, ale na konec zůstala u koncepce, počínající rokem 1924 (T11).
PS: Viděl jsem uložení boxera vzadu u V570 (zřízenec muzea byl tak laskavý, že mi ho ukázal).
PS: Viděl jsem uložení boxera vzadu u V570 (zřízenec muzea byl tak laskavý, že mi ho ukázal).
No... a proto taky VW zaplatil Tatře dost peněz.. jednorázově.
Někdy v šedesátých letech... takže za to bohužel měli jen straničtí óbrfunkcionáři zlatý kohoutky na hajslu...
Někdy v šedesátých letech... takže za to bohužel měli jen straničtí óbrfunkcionáři zlatý kohoutky na hajslu...
V počátcích výroby až do 50. a možná i počátkem 60. let byl Brouk trefa do černého, ale pak už se jednalo o beznadějně zastaralé vozidlo (celou svoji koncepcí s motorem vzadu). Giugiaro v jednom rozhovoru vzpomínal, že když mu dávali zakázku na boudoucího Golfa, měli ve vývojovém oddělení komplentě rozmontovaný Fiat 128 a říkali, že chtějí vytvořit podobné auto 😄
Já jsem si říkal, že to téma je mi povědomé. Aby ne, když cca před týdnem vysílali na Coolu Top Gear - Lidové auto Jamese Maye. Nebo jak se to jmenovalo. A tam brouka proprali od prvních plánů až bůhví kam. A ejhle, dost informací je zde úplně jako ze zádele TG vypadlých...
Nejsou ty náhody krásný???
Nejsou ty náhody krásný???
KdF Wagen zrozený jako plagiát Tatry za pomoci nejkrvavějšího diktátora historie, podvod na střádalech, otrocká práce za války. Uteklo 70 let a bác ho, zase podvod. Je na co být hrdý…
To, kolik lidí na to mělo na věci nic nemění. Ale ta konstrukce byla postavená na myšlence co nejjednodušeji a nejlevněji - rozuměj nejlevněji možně v té době - zajistit dopravu až 4 lidí.
Nic víc.
Ale taky nic míň...
😉
Jednoduchosťou konštrukcie sa ľudové auto definovať nedá. Prvé autá boli jednoduché ale nie ľudové.
Takže lidové auto je takové, na které má víc lidí než na ta ostatní - ve své době a místě.
U nás dnes asi Dacia, typicky Sandero... za 175k , nejlevnější Polo je za 274k. Ale polo nedělá značku... VW je dnes asi Golf... nejlevnější za 372k.