Pro mne a myslím že pro 90% nás tady :-) Někteří se asi alespoň svezou, já možná až za 10-20 let, až si to koupí nějaký můj bláznivý kamarád jako hodně zhuntovanou ojetinu a kasičku na peníze :-)
Hezký test, chci se zeptat, mělo BMW dálkové ovládání, jako tomu bylo na videu z prezentace? Zkoušeli jste to?
A klíček je toto?
[odkaz]
To je ještě horší, než karta do Renaultu >:D
jj
POSTAVIT VEDLE SEBE DVĚ Z NEJLEPŠÍCH KONKURENČNÍCH SPALOVACÍCH [odkaz] PŘEPÁLENÝCH PLEČEK s ZASTARALÝM POHONEM [odkaz] JE CELKEM TREFNÉ, ale NEJLEPŠÍ z NEJLEPŠÍCH [odkaz] [odkaz] [odkaz] JE JEN JEDEN ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Souhlasím, je to nádhera. Ale zřejmě to budu muset zařadit opět mezi auta, kterými se nikdy nesvezu :-( Ale za porovnání děkuji, krásně se četlo. Jinak samozřejmě věta "Budete se muset natáhnout, abyste na koleno spolujezdkyně dosáhli", moc dobré :-)
Dobrý den,
myslím, že testovaný kus tím nedisponoval. Příští týden ale otestujeme sedmičku ve vznětové verzi a kromě slíbeného testu ovládaní prostřednictvím gest bychom rádi vyzkoušeli i to parkování. Mrknu do specifikace, jestli tu tahle sedmička bude umět! Je fakt, že tohle bych si taky hrozně rád vyzkoušel...
Martin
Tak treba ja jsem rad, ze si o tom alespon prectu, a treba se nekdy povede se podivat v autosalonu :-)
Z S tridy jsem mel moznost trochu podrobneji prezkoumat jen palubovku (v Stuttgartu, vyndanou z auta), a byt teda nejsem zrovna priznivcem nahrady budiku displejem, musim uznat, ze to zvladli celkem dobre. Zejmena se mi libila moznost na strednim displeji mit zobrazen rozdilny obsah pro ridice a spolujezdce.
Je zajímavý že jsem na komfort novoý 7 ptal před měsícem v BMW, prodejci kteří měli možnost školení v Mnichově a porovnání s Skem se všichni shodli na tom že Sko je komfotem o třídu jinde a všichni tim mysleli o třídu výš. Jinak design obou aut je zajímavý jak je Sko hezký zepředu a vzadu nic moc, tak 7čka je ze předu nic moc a vzadu je to lepší dle mého názoru.
Ono je to hodne o tom kde a za jakych podminek se testuje. U minulych generacich platilo, ze Mercedes byl velmi komfortni dokud neopustil nemecke silnice, v ceskych podminkach pak lepe fungovala sedmicka ac byla na metalice.
Prý se tam oboje nevejde. Mně by také stačil čistý ABC. Ale ten už si koupit nemůžeš. Co se týče naklánění, podle mne to funguje dobře. Ano, je to zvláštní, protože mozek očekává něco jiného. Zhoršuje to schopnost odhadnout rychlost. Ale na dálnici na tempomatu je to příjemný komfortní prvek.
Nechce se mi věřit, že by v BMW řekli "všcichni se shodli na tom", že u jejich vlajkové lodi a výstavního chrámu dosažitelné techniky je něco horšího než u konkurence. Tohle ti prostě nevěřím, i kdybys na tabletu jezdil. :-(;-)
Já bych mu to věřil, mě se zase stalo, že jsem byl na obědě s dealershipem Mercedesu a při zákusku se sami od sebe rozplakali, že je ta sedmička lepší a bů a bé, prostě to vzdávají a zavírají krám. No fakt! ;-)
Můžu potvrdit. Náhodou jsem seděl u vedlejšího stolečku a i když se to nemá dělat tak jsem vás poslouchal... no poslouchal, ono nad zákuskem plačící chlapi v oblecích se přeci jen tak často nevidi >:D
Test byl vuci Mercedesu jeste velice vstricny, protoze se porovnavaly dve velmi minoritni motorace ve kterych neni ztrata Mercedesu takova. Kdyby se slo do motoru, kde se proda vetsina obou modelu, tedy dieselu, tak by byl vysledek Mercedesu uz uplne tristkni, protoze v dieselech se nechyta Mercedes ani na o dve generace starsi sedmicku E65 natoz soucastny model. Mercedes je v motorech deset let za pelotonem a to same plati o prevodovkach. Pri porovnavani top dieselu by vysledek Mercedesu s o 60 koni slabsim motorem, !160 kilogramy navic! a muzejnim 7G Tronicem musel byt hodne zoufaly. Koneckoncu uz takovy 0-100 5.2 vs 6.8 ukazuje kdo stiha a kdo ne.
Je to zajimave proc si Mercedes nechal takhle uject zbytek sveta. Cast duvodu bude samozrejme v trvani na vlastnich prevodovkach, kde Mercedes jen tezko muze konkurovat specialistum jako ZF, kteri dodavaji mnoha znackam soucasne, cimz si lepe zafinancuji vyvoj.
test som este necital ale Sko vyzera mininmalne po vizualnej stranke ako generaciu pozadu vedla novej 7micky ... ten uhladeny barokovo bananovy styl je mozno na Cecku este akceptovatelny ale tu v tejto luxusnej triede to vyzera na krok dozadu.. BMW7 je vizualne o milu dalej... je atraktivnejsie napaditejsie a posobi charizmatickejsie a luxusnejsie .. tipnem si ze aj dynamikou a podvozkom je BMW uz dalej... skratka barokovy banan uz dnes nefrci .. chcelo by to uplne novy styl MB... mne sa uz na pohlad S ko vobec nelubi.... posobi nezaujimavo az chladne... nie zeby 7micka bola nejaky krasavec... aj k nej mam vyhrady ale vedla S-ka je vazne krajsim a charizmatickejsim autom .... uz teraz sa tesim ako si to S klasse rozda s novym XJ aj Genesisom G90 .... ale predpokladam ze S klasse uz kralovat bude jedine na papieri .... lebo v reale uz vidim iste trhliny.... minimalne dizajn je hodne za konkurenciou ... a akysi zastaraly uz.... a pritom to neposobi ani ako retro .. ale skor lacna komercia ... tu su BMW jaguar ale aj dalsie vozy tohto segmentu ( nova A8, chystany genesis G90 ) uz dalej...
Řešit to optikou obrázkových vjemů je samozřejmě nesmysl. Stejně tak predikce jak něco, co se ještě nevyrábí bude lepší. BMW7 je lepší o to, o kolik let přišla později na trh a většina klientů některý nuance nikdy nepozná. Co se týče Genesisu, tak u tebe je přání otcem myšlenky, to samý u XJ, který svý nesporný kvality má, ale tady hraje druhou ligu.
mne sa len ten dizajn MB S teda vobec nepozdava... akoby si MB nechal utiect vlak.... konkurencia v dizajne podla mna robi vacsie pokroky ... a komfort a vybava? dnes uz je to takmer rovnake vsade v tomto segmente... rozdiely su urcite nemeratelne .... boze moj ved aj to stare stihle S ko z konca 90 rokov vyzera lepsie a zaujimavejsie ako tento banan... co to nikto nevidi? tento styl MB vobec nesedi.... ovela viac sa mi pacil styl aky preferovalo sucasne ( teda uz predosle ) Ecko alebo GLK ci predosle Cecko.... tento sucasny dizajnovy az by som povedal damsky ( kabelkovy ) dizajn mi vobec na MB nepasuje
Tobě se pozdávat nemusí, mě právě aktuální design M-B na S-Klasse sedí nejvíc, má hezký postoj a vyváženost. Jeho kvality jsou ale hlavně jinde. O iluze, že se dokáží vyrovnat během pár let právě eSku přišlo již mnoho výrobců. Jde o solitéra a proto je potřeba zafungovat jinak.
jo na to si z děství pamatuju, Daewoo Chairman nebo tak nejak.. na zivo jsem ho videl snad jen jednou, ale vzpomínám jak na to dělal reklamu sám Jarda Jágr, jak přesedlal z MB do Daewoo... >:D
sucasny styl sa mi fakt na MB nepozdava tak ako predosle hranatejsie generacie C, E, GLK SLK a podobne.... navyse mi vadi velka vzajomna podobnost modelov kde uz C od E a S nejde od seba rozlisit inak len s metrom v ruke... ;-\
jasne to je pravda... ja nepisem ze S klasse je zle auto alebo ze nie je luxusne alebo ze nie je kvalitne ... ale vizualne pre mna nie je tam kde ho chcem mat... ak sa ti tento styl MB paci v poriadku.... ved uspech MB ma velky s tymi novymi modelmi .... su uspesni a iste aj dizajn zohrava svoju rolu ... len mne to fakt proste nepasuje k MB tento styl.... co uz... ale mozno po tychto generaciach uz pride zmena... banglove BMW tiez netrvali dlho... snad aj MB sa z tejto bananovej ulity nejako vyslobodi a uz v dalsich generaciach to bude MB ake sa aj mne uz zacnu pacit ;-)
Rozeznatelnost pouze pomoci metru tedy kuprikladu u BMW (a ostatne i Audi) funguje o hodne dyl nez u MB. Osobne z toho nadsej nejsem, ale je to proste ted v mode (bezpochyb podlozeno nejakym manazerskym pruzkumem 8-s )
Nicmene MB nebyl nikdy v designu zvlast avantgardni, a docela se mu to vyplaci, me se treba nova 7 nelibi - ma takovy ten moderni design, ktery musi sokovat a kdesi cosi, z kazdeho uhlu byt agresivni a dechberouci a tak vubec, pak vysledek je auto, z ktereho mam pocit, ze ho kreslil Cinan. A nic proti cinanum, ale ze by rozumeli designu se rici neda.
Tedy mam z toho smerovani obdobny pocit jako z prerodu Volva po prechodu do cinskych rukou, kde klidne, severske linie nahradily kdejake hrany a protahle svetlomety a digitalni budiky svitici 82ma barvama. A to to Svedi drzi jeste celkem dobre, akorat tu a tam neco neudrzi, treba one budiky, nebo zad soucasne V40 nebo budouci S90.
minimalne v dizajne je uz teraz pre mna G90 zaujimavejsim a atraktivnejsim autom ... a luxus.... tazko ho zmerat kde sa budes citit lepsie .... urcite aj G90 bude pohodlne auto ... S klasse bude mat vzdy "historicky" na vrch voci komukolvek ..... ale realne bude kralovat uz len na papieri .... konkurencia je dnes uz plne porovnatelna s S klasse a niektori su mozno aj dalej... len sa o tom mlci kedze S klasse musi byt kral navzdy ... tak sa to pise na papieri
Já jsem sice v novém Sklasse neseděl, v nějaké starší generaci ano a stejně tak i v Genesisu. Ten se možná tak vyrovná právě těm starším verzím. Pořád třeba ty materiály použité uvnitř nejsou takové, jaké by jsi v prémii čekal. Tobě se to těžko vysvětluje a ani já nejsem zrovna protřelý jezdec prémie, ale párkrát jsem tu čest měl a je to opravdu někde jinde. Nemužu si pomoct, ale Genesis je uvnitř na úrovni trochu lepšího vybavenějšího Passatu či Mondea (tomu je možná blíže). Pořád si myslím, že vrchol mainstreamu v interiéru umí být o kousek lepší, než ten Genesis (Talisman initiale, Passat Highline)... natožpak top v prémii jako Skláda či BMW a A8
Mondeo není nic luxusního, v USA je to vobyčejná midsajzka, to je hrkačka pro agenty s teplou vodou a hlavně Mondeo má jeden takovej malinekej nedostatek, malinkej jako mount everest - nedáš si do něj V6 v atmosféře >:D >:D >:D
Tím je pro mě Genesis o 4 třídy vejš, kdyby nic dalšího neměl.
Nemluvím o motorech, ale už jen o dojmu z interiéru a srovnání s Prémií a dokonce Sklasse. Genesis uvnitř interiérem je jako lepší Mondeo nebo Passat, běž se podívat. Blíže mi sedí právě k tomu novému US Mondeu stylem i provedením.
Jo jo, není nad Evropu.
Jo jinak u GM se pochlapili a 3,6 atmo už dává 335 HP.
Sem nějak četl emerickej testík a tam psali něco jako vo tom, že jako Mercedes nemá šanci >:D že takovýhle výkon z atmo V6 shodného objemu jaksi neumí >:D
3a 6litrovej duramax do pikapu, jiné diesly nikdo nechce a nepotřebuje >:D
Diesly v USA VW dokonale pohřbil a naštěstí že pohřbil. Sem jim osobně velmi vděčný, asi zašlu děkovný dopis do Vlkohradu >:D
Mercedes nic nepotřebuje vím.
Ani 400 konový twintrubo, to taky nepotřebujou >:D
A co umí ti ostatní dnes nauvíc? Luxusní interiéry, prošpikovanou výbavu a drahé materiály. No. Takdy je potřeba srovnat cenovky a to vč. zde uvedených položek. Zadní světlo za 24 litrů >:D >:D >:D A hodinová sazba za 1800
>:D >:D
Je hezký se tu nad tím rozplývat, v reálu se tím sveze na půl dne tak webpaja a spol, když již to někdo půjčí a zbytek bude volizovat plakát >:D
A jezdit dál oktávkou. Maxiálně ještě nějakej panskej kočí že v tom bue vozit pupkatého páprdu >:D
V emerickým testíku by jsi asi nečekal pravej opak, viď? ;-) . Nevím, zda M-B vůbec nějakou atmo V6 nabízí, ale hlavně přijde se zbrusu novým R6 motorem.
V emerickým testu bych čekal, že porovnaj E350 4matic a BMW 535 xdrive s domácí konkurencí - tedy Cadillacem CT6 a že jim něco vyjde. Tady jim vyšlo že výkonově německé duo nestíhá.
E350 4 matic - 3,5 V6 - 302 HP - ztráta 33 Hp
E400 4 matic 3,0 biturbo - 329 Hp - ztráta 5 HP na atmo a na GM 3,0 biturbo ztráta 71 HP
E 63S AMG 5,5 biturbo - 577 HP - ztráta na 6,2 kompresor 63 HP
Ale ameriky maj mizernernej litrovej výkon jak známo. Konečně třeba pár lidí sundá ten kalendář z roku 77 ze stěny >:D
Protože Evropa má v motorech skutečně náskok, HAHAHA
To že to dohání tím, že je to uvnitř pojízdná serverovna je zas o něčem jiným a je dost lidí co to absolutně nezajímá, kolik to umí nesmyslných věcí.
Až budeš zas na návštěvě u charozovic chlapců, zkus vytáhnout z Klémy, kolik z těch 18 Cadillaců co loni prodali bylo Escalade a kolik jinejch modelů, pro zajímavost.
Předloni prodali jen 7 kousků, tak se docela pochlapili >:D
Silný motor není vše, Cadillacy byly těžké a tak nemohly svůj potenciál naplno využít, což by se dalo říct o většině amerických aut, další věcí je cena benzínu, od kterého se vlastně odvíjejí velikost auta, motoru a dalších věcí. Jinak kdybys srovnal atmosférické evropské a americké motory tak by to vyšlo zhruba nastejno, jenže těch atmosférických v Evropě už moc výrobců nedělá.
Co to tu píšeš? Tyhle laciný úhybný manévry snad dělají kluci na základní škole?
BMW7 váží 1800kg. XTS o pár kg víc, otázka je co kdo v sobě má. Co se týče motorů, pak XTS nemá V8, V12...nic. Taky převodovka je kulantně řečeno nedobrá, takže se v ní i jasná výkonová převaha může ztratit. To jsou tak obecný vykecávky...
XTS není konkurence S-klasse a to ani nové CT6, XTS není konkurence pro nic, to je specifický model pro usa a čínu, CT6 je konkurence pro A6, E-klasse, 5xx, XF atd.
Kokurencí pro vrcholnou třídu má být připravovaný CT8, nicméně ten zatím není.
CT6 má 8stupnovou převodvku Hydramatic 8L45 nebo 8L90. Někde úplně jinde.
XTS má 6stupnové skříně 6T70-80, stejně jako dvoulitrové ATS a CTS.
Pokud si nejel novým Escalade, tak jediný Cadillac kde si mohl zažít tyhle nové 8st převodovky byly ty V verze co ti půjčili u Charouze.
V ničem jiném pro Evropu jinak nejsou. Zatím
To jako když napíše třeba Jaguar Engine maximum power EEC-PS (kW) 275 (202) tak jde o výkon na kolech?
Nebo když BMW, Mercedes či Audi napíše Motor Leistung in kW (PS) 240 (326), tak jde o výkon na kolech?
No být tebou, tak bych to ještě zvážil. :-)
Talisman initiale je uvnitr velepovedene auto, na nepremiovou stredni mozna nejhezci a nejlepsi. ALE to srovnani genesise s trochu lepsim passatem? Myslis nejaky jiny genesis nebo tento co vnitrkem smere konkuruje premiove vyssi stredni a v necem ji i prekonava? Bez prehaneni.
[odkaz]
Ne, hyundai neni a dost mozna nikdy nebude kde soudoba vyssi trida od D3, ikdyz o tom tady toper sni, ale premiove uz rozhodne pusobi a tim premiove ted nemyslim "premiovy" interier 1er. Passat nebo mondeo... to je vnitrkem o dost nizsi liga, obyc. mainstream, genesis je dal, o hodne dal i nez Talisman. ;-)
Ano, přesně tenhle model jsem zkoušel, byla to novinka, tak to třeba nebylo ještě tak "vychytané" ale ty materiály nebyly tak vytříbené, jaké jsem viděl třeba v BMW či Audi. Plasty na úrovni lepšího mainstreamu, někde i tvrdé, sedačky sice v kůži, ale to tvarování nic extra, Superb v LaK je lepší, volant potažen takovou divnou pseudokůží, tohle umí snad lépe i Fokus titanium, nebo nějaký dražší Golf či Oktávka... Byl jsem z toho rozpačitý a to i přes to, že z venku je to pohledné auto, které má konečně konvenční tvary a žádné přehnané vlnobití. Prostoru je tam habaděj, to mu nelze upřít, jen mi tam smrdí trochu velká inspirace 7er, třeba středový panel.
Tak to fakt netusim v cem jsi sedel. Me to prislo krasne srovnatelne s vyssi stredni ala A6, 5er atd. nejaky passat nebo superb bych do toho vubec netahal, to byl za me jasne nizsi level. Nejsem ale typicky olizovac plastu, tzn. ze nezkoumam jaky plast je z vnitrni strany spodku sedacky, nebo na strope schranky pred spolujezdcem >:-[] . Sahnul jsem na mista a dekory kam clovek bezne sahnout muze a predevsim me zajimal chod ovladacu atd. Me obycejne trva nez se v jakemkoliv aute pohodlne usadim i desitky kilometru, takze tohle jsem nezkoumal (btw. do mondea jsem se rozumne neposkladal vubec :-) ).
Já Mondeo přirovnal tím, že je to globální verze pro US trh a Hyundai Genesis taky neni primárně Evropský model a tam vidím jistou podobnost :-) Passat je z podstaty trochu jiný, což jistě chápeš jak to myslím :-)
Ale choď, na talianov pľuješ v jednom kuse odkedy kúpili Chryslera. Nehovoriac o tom, že tu nikto netvrdí, že je Genesis zlé auto aj vzhliadnuc k cene. Oproti A6, E či 5-er povedzme v benzíne obstojí. Ale nemá kombi a v Európe v danej triede tak populárny diesel. A majorita ešte stále Hyiundai nevníma ako rovnocenného súpera, minimálne v CZ a SK. Genesis bol vymyslený a určený pre US trh a tam sa mu darí, na starom kontinente ale veľa vody nenamúti, zatiaľ.
Pokud někdo dělá takové nádherné a elegantní stroje jako je cherokee, tak mu samozřejmě nadávám, nebo pokud se tu někdo kasal (wolff a murphy) jak to fiat pozvedne a pak se Dartu prodává pomalu méně jak Caliberu, o Neonu vůbec nemluvě, k tomu ukončí prodeje v Evropě a vzestup kvality je tkaový, že dělaj jednu svolávčku za druhou a to i na modely dané do prodeje až pod fiatem, tak nezbývá než nadávat.
Nebo že za skoro 7 let nebyli schopni vyvinout a dát do rýoby jediný model navíc pod zančkou chrysler a paběrkují se 3 modely, z toho jim dva vyvinuli Cerberus a Daimler >:D
A žijou z Jeepu a pikapů, opět až na renegade a obludný cherokee vyvinuto někým úplně jiným
Bari, lžeš si do kapsy, wakantanka to řekl správně, na Fiat nadáváš, na Němce taky, Volvu spíláš 4 válce, , Francouzi jsou zase moc dieseloví. Co měl asi Fiat dělat, Chrysler má hodně značek a Fiat relativně málo zkušeností s řízením tak velkého automobilového závodu, i když má pod sebou mnoho firem. Navíc byl boj s držiteli akcií Chrysleru. Ale podle mne nové modely příjdou, chce to jen čas, aby si ujasnili priority. Jinak to ,že se Dodgi a cHrysleru nedaří je sice jedna věc, ale Cadillac a Lincoln na tom nejsou o moc lépe. Vzdušné zámky Američanů vznikly tím, že si mysleli, že pouze oni vyrábějí ty nejlepší auta a dlouhá léta žili jenom z toho, že mají největší trh.
Lincolnu se nemůže dařit, když dělal desig jaký dělal. tohle osloví málokoho a i uvnitř to na luxusní zančku, kterou kdysi Lincoln byl je dost málo.
Cadillac je o parník dál. Navíc toho i o dost víc prodá.
Pokud nemam zkušenosti, tak to asi nechám řídit lidi, co to řídili dřív a nepletu se jim do toho. Mít 3 modely je směšný, to nemá žádná jiná z us zanček, i Buick ktermu se doma nedaří jich má víc a to taky jede metodu že používá modely Oplu, tedy jiné značky koncernu.A to ještě 200 už se dělá jen jako sedan, kabriolet zařízli, tím uvolnili cestu Buicku a jeho kabrio z Oplu Cascada.
Prostě úpadek no.
Dodge se nedaří Dartu, Viperu, Avenger zařízliaby si nekonkuroval s Dartem, stejně mu to nepomohlo.
Durango, Charger Challenger jak na houpačce, dva měsíce nárůst prodej, dva měsíce pokles.
A minivany sou zastaralé a dochází jim dech, amíci radši kupují suv a crossovery.
A sme zas u toho, že to drží Jeep a RAM. Furt stejná písnička.
Takhle to měli ford a GM taky - drželi je Blazer, Tahoe, Suburban, Escalade, Yukon, Silverado, Sierra a u fordu řada F, Explore, Expedition a jak dopadli
Machione je očividne výborný krízový manager. Si spomeň ako to vyzeralo s Fiatom (koncernom) keď prišiel, v akom stave od Cerberusu preberal Chrysler. Nemyslím modelovo, skôr z ekonomického hľadiska. Je zlé že tlačí najprv peniaze do značiek a modelov ktoré mu v krátkodobom horizonte zarobia najviac? Akcionári ti zvysoka kašlú na modelovú ponuku, ich zaujíma výsledok v nejakom časovom horizonte. Fakt je ten že v US sa tie zvolávačky týkajú prevažne modelov, ktoré im akosi padli do vienka od predch. vlastníkov. To že išli do predaja už pod Fiatom neznamená že Fiat mal reálny dosah na ich vývoj, ten totiž prebiehal oveľa skôr. No a v Európe, naštartoval Maseratti, teraz štartuje Alfu, prichádzajú nové modely samotného Fiatu. Že sa ich nepredáva toľko čo v 90 rokoch? No bohužiaľ, domrvený image podporený ničmoc dealerskou sieťou tomu veľmi nepomáha. Ja verím, že FCA je na správnej ceste a budúcnosť mi dá za pravdu.
No Alfa je zrovna typický příklad jak to vedou. to auto mělo být už půl roku v prodeji.
A ono nic, jen fotky.
To je úroven zhruba tak Lady >:D
Cerberus jim zanechal firmu s nově vyvinutou Ramkou, které prodávaj dodnes, s připravenými modely Charger, 300 a Jeep GrandCherokee/Dodge Durango a zánovním Journey a připravenými plány na facelifty Avengera a 200.
S novými motory Pentastar.
Radost přebírat takovou firmu.
Jediným problémem Cerberusu bylo, že díky krizi neměli na účtě už ani dolar na provoz. Ale po tech a vývojové stránce firma v perfektní kondici.
Mno pokiaľ sú moje informácie správne, tak Cerberus je investičná skupina, ktorá apriori nemá záujem väčšinovo vlastniť dlhodobo nejakú automobilku či firmu. Oni prídu keď je najhoršie, nalejú nejaký kapitál, skonsolidujú a potom so ziskom predajú. Niekde si nechajú minoritný podiel a v podstate dlhodobejšie berú ovocie svojho snaženia. Teda čiste technicky, ak by si boli istí svojim úspechom určite by nemali problém zohnať vo svete potrebné financie či už formou pôžičky alebo vstupom iného kapitálovo silného subjektu. Skôr to vidím tak, že neverili ani oni sami sebe, resp. že im neveril kapitálový trh ako taký. Inak to ako si vyberáš niektoré informácie a skladáš do mozaiky tak ako ti vyhovuje je priam geniálne. Nerozmýšľal si nad politickou kariérou? >:D
Mno a čo sa Alfy týka, pokiaľ sa nemýlim tak oneskorenie Gulie je spôsobené hlavne najprv nedohodou s minoritným akcionárom Chrysleru (odborármi) o spôsobe zdieľania platforiem, vývojových nákladov a použitia prípadného zisku. Takže pôvodne predokolka sa vykúpením podielu zrazu stala zadokolkou na úplne inej platforme. Nehovoriac o tom, že ak sa vedeniu nepáčil pôvodný design a radšej posunuli predstavenie ako by predstavili designový nedorobok považujem skôr za rozumné. Zvláš s ohľadom na značku Alfa, aké sa s ňou v posledných rokoch spája verejné povedomie a aké očakávania má od tohto modelu laická či odborná verejnosť.
Čo sa zámorskej divízie týka, netuším či nerozumieš či nechceš rozumieť tomu čo som uviedol v predch. príspevku.
Bez vládních záruk by jim samozřejmě logicky nikdo nepůjčil v době krize a vláda na tom neměla zájem, když se objevil zájemce - Fiat. Kdyby se neobjevil nikdo, dopadlo by to asi jinak.
Požičal či nepožičal. Otázka je v akom stave vtedy sa tá firma nachádzala a aké boli výhľady do budúcnosti (ekonomické nie modelová skladba). V Číne bol a stále je prebytok prostriedkov v polosúkromných či štátnych firmách, ktoré aj vtedy hľadali možnosti na ich preinvestovanie. A máš pocit, že by si číňania nechali ujsť príležitosť etablovať sa na americkom trhu, kde by boli zrazu domácou automobilkou?
Polostátním by to musel někdo schválit, což není tak jendoduché, nákup Hummeru jim taky nepovolili.
Modelová skladba byla taková, jaakou měl Chrysler pod Fiatem v ltech 010-11 a stav byl až na naedostatek hotovosti dobrý, zejména po oživení trhů a nárůstu prodejů.
Pozri, ja nemám exaktné čísla k dispozícii, možno sa dajú dohľadať niekde na internete, ale na to nemám ani čas ani chuť. Fakt je ten, že nikto iný vážny záujem o prevzatie Chryslera nemal, resp. to neurobil len Fiat na Machioneho podnet. Všetci si klepali na čelo, ale očividne niekto vedel čo robí. Rozdelil riziko minimálne na dve veľké svetové trhy, využíva (teraz už po plnom ovládnutí) synergický efekt, kedy jedna časť potiahne tú druhú (keď je zle). Začína sa keď nie spoločný vývoj, tak minimálne zdieľanie a následná refundácia technológií. Môžeš, môžeme nadávať na skladbu modelov, ale to je tak všetko. Verím že to majú podložené analýzou, ktorý model a ktorá značka má šancu byť zisková-ý a podľa toho to riadia. Resp. nevidíme do dlhodobých plánov, kde sa majú zdieľať platformy, prevodovky, motory a podobne. Všetko chvíľu trvá a ja verím, že Machione vie čo robí keď to robí.
pokud to bude robit ako s Lancií a Alfou, tak potěš koště >:D >:D
A že to u chrysleru a Dodge vypadá podobně, pokud ještě zruší ten Caravan, vypadne dalších 120 000 aut pro zančku dodge za rok a to už bude solidní ztráta. Dart propadák Viper propadák, Chally a Charger se plácaj od -5 k +5 a zbývá už relativně zastarlý Journey a Durango. Fakt super skladba.
Hm, asi ti uniklo, že teraz v Detroite predstavili nástupcu Town and Country/Caravan - a volá sa to Pacifik. Doteraz čítam všade len pozitívne ohlasy. Nemám pocit že by mali o niečo prísť, skôr v tomto segmente môžu rásť. Ale zopakujem ti ešte raz, môžeš mať 350 modelov a nezarábať, alebo ich mať 150 a byť v pluse. Mne alebo tebe ako potencionálnycm zákazníkom sa to nemusí páčiť ale to je tak všetko čo s tým môžeme urobiť. Resp. môžeme si kúpiť niečo iné od konkurencie >:D
ale no tak, dobre vieš že v portfóliu hociakého výrobcu či obchodníka musia byť aj výrobky typu imagemaker v tomto prípade Viper. Ten Dart sa im zaplatí v číne kde sa predáva tá jeho dvojička Viaggio. Crossovery a SUV - nevyrába ich náhodu najviac Jeep? >:D A určite nemám pocit, že by ich predávali pod cenu, práveže pekne na nich ryžujú.
To s těma křeslama v Superbu L&K nemyslíš vážně, že ne? To jsou nejhorší křesla ve třídě...vepředu žádný boční vedení a vzadu to je lavice, kde v zatáčkách lítáš od dveří ke dveřím...
mne sa S klasse vizualne nepaci... co ti k tomu mam povedat viacej..... ;-) .. ovela viac sa mi pozdava XJ a tesim sa moc na novy G G90 ... XJ vyzera ovela atraktivnejsie ako Sko ... MB uz skor hra na masovy komercny dizajn.... a az moc kabelkovy... az by som povedal ze damsky.... nelubi sa mi to .... ja skor ocenim XJ, quattroporte alebo aj G90 vyzera nadejne ... lexus a cadillac su tiez super podla mna
Hm, ja tým tvojim myšlienkovým pochodom dosť často nerozumiem aj keď sa veľmi snažím. >:D Vychádza mi z toho jediné, ty sa na každé auto pozeráš len svojou optikou, t.j. svojimi potrebami a svojimi príjmami. Poviem ti jedno môže Genesis vyzerať a jazdiť sebelepšie, technológie ktoré ti dá práve S-klasse mať čoskoro nebude. Či sa ti to páči alebo nie, tento Mercedes nastavuje latku vo svojej triede a ostatní reagujú predovšetkým na ňu svojim vývojom a výrobou. A keď príde na lámanie chleba, teda na reálnu kúpu jedného či druhého tak reálny kupec povedzme s prichystanými 100 tis eurami si na nejaký Genesis ani nespomenie.
Půlka těch fíčut je k ničemu a o Genesisu neuvažuje ikdo, prtože by halvně nebyl IN, ostatní by se mus msáli že nemá německou prémii atd. Takže i kdyby jednou Jaguar, Lexus, Hyundai, Cadillac atd psotavili lepší auto jak D3, nikdo si ho stejně nekoupí, protože to není zažitý prémiový luxus.
Boj s větrnými mlýni v Evropě, jinde ve světě je to samozřejmě jiné
Sec mi je XE momentalne nejsympatictejsi z portfolia jaguaru (a vlastne i v ramci strednin tridy jako takove), tak nositelem prodeju v US (jako i jinde na svete) ocekavam spis F-Pace. S uvedenim toho na trh nejen v USA jaguar zakonite poroste. ;-)
Pozri ja pôsobím už dlho v obchode s potravinami a vysledoval som rokmi, že len veľmi ťažko sa menia návyky majoritného zákazníka. Proste naučiť ľudí v dnešnej konkurencii na niečo nové a iné je veľmi ťažké a nákladné. Obdobne to funguje aj v automobilovej brandži s tým rozdielom , že tam sa tie návyky a spôsob uvažovania mení ešte ťažšie a trvá to ešte dlhšie a stojí to ešte viac. Hyiundai sám očividne veľmi dobre vie čo sa mu vyplatí a čo nie. Hodili sem na skusy zopár kusov Genesisu, ale okrem zopár novinárskych testov neurobili žiadnu kampaň. Samotný Genesis nenájdeš automaticky u každého predajcu atď. Z tohto pohľadu jeho predaje vidím viacmenej ako výstrel do tmy. Budem sa opakovať, dnes nie je problém niečo vyrobiť. Dnes je problém predať.
Nežil som v USA, ale moji známi a kamaráti čo tam žili, žijú mi celkom dobre podali spôsob ako si väčšina ľudí kupuje auto. Príde k dealerovi, povie mám (trepnem) 200 doláčov na mesiac, čo mi ponúknete? A najlepšie hneď max do pár dní. Väčšina ľudí si tam tie autá fakt kupuje ako nutné zlo, ako spotrebný tovar a je im šuma fuk čo to má za logo na maske. Oni vedia, že po 2 - 3 rokoch najneskôr si zoberú zase niečo iné na "operatívny " leasing, také čo im bude v danom období najviac vyhovovať. Preto uspeli svojho času jak japonci, tak kórejci za morom.
Dobře jsi to vystihl. Zajímavé je , jak se píše o třídě pro nadboháče, ale po Česku jezdí hlavně A8 s TDI mraky. Každý si to řídí sám, neznám nikoho kdo by měl šoféra.
Protoze je Audi CR dava za cenu lepsiho Superbu. Ted trochu prehanim, ale ne zas tak moc. Pro government sektor umela Audi CR i 60 % slevy proti ceniku.
Jenze se bavime o dieselovych Skach, tam ma 350 diesel stale sedmikvalt, petikilo je benzin, v Evrope zcela okrajova motorace. Nemluve o faktu, ze podle prvnich testu se ten devitikvalt stejne na osmirychlostni ZFko nechyta.
I přes velká kola a tmavou barvu vynikne vedle S-Klasse vysoká světlá výška 7er daná použitím X-Drive. Postoj s pohonem AWD má tedy upřímně S důstojnější, u sedmičky s kozím postojem může být snad výhodou snažší parkování k obrubníkům. Interiéry jsou oba bezkonkurenční a drobnosti typu volant se dají individualizovat. Kde S dostává na zadek je konstrukce karoserie, podvozek a motorizace. Nemyslím si, že by se mnohé změnilo na poměru prodejních počtů, ale 7er samosebou umí! ;-)
Jak říkáš, kozí postoj BMW vůbec nesvědčí. A nejen to, podle mě prostě v této luxusní třídě BMW ztrácí na eleganci celkově, v exteriéru dost. Ostatní věci nemohu hodnotit.
Teda ať koukám jak koukám, tak mi "postoj" BMW oproti takovému přikrčenému a až skoro rozplizlému Sku přijde důstojnější. I když je Sklasse zajisté hezké auto, nejhezčí mi stejně přijde generace W221 z moderních a z historie u mne vede "mamut" w140. :-) Ten zakulacený tvar karoserie Ska mi nejvíce sedí na Cčku s nějakým optickým paketem :-) Sorry... Když googlím, tak tomu dost pomohou ještě větší kola a tmavá barva na a to i na Sku.
Tak jsem vyběhl ven na "kouřovou" a ejhle, S500 4matic před barákem v černé, stejný jako z testu, jen jiná vícepaprsková kola. Nemužu si pomoct, ale ta černá mu sekne daleko více, vypadá parádně a to je pěkně zaflákaný a špinavý >:D
Nad 5er jsem se nikdy nedostal (a tam přesně sedí co píšeš, ještě mam ale slíbené 6grandcoupe :D). Spíš jsem mluvil o té vizuální image, kdy E38 byla taková podsaditá, agresivní....na druhou stranu, mou iluzi si mi sebral tím odkazem výše, kde i nová 7 umí působit "dravě" :-)
Jel jsem před nedávnem aktuální M5...mě třeba úplně smysl jako cestovní sedan nedává. Je to super hračka, ale tím to pro mě hasne. To samý XFR-S, který tedy přidává víc feedbacku a cestovnější běžný nastavení.
M5 mi nejvíc sedla s komfort podvozkem, sport řízením a motorem. Ale auto trpí na horších cestách, až mi ho bylo líto.
U odchozího XFR-S platí to, co psal Cherokee...vyjma standartního volantu se slabým věncem se k němu nedal přiobjednat lepší. Zrovna u takový verze by se silnější provedení s vybráním na palce, ať si je zastavíš hodila. To zase ježděno jen na okruhu, je takový víc user friendly pro patlaly mýho typu.
Hele, tady tě někdo nemá rád, proč máš pořád ten palec? Vždyť si nenapsal snad nic tak strasnyho ne? >:D Ale radši budu zticha, protože se mi to stává taky dost často >:D
"Myslíš, že majitel klasickýho sedanu před zatáčkou kapituluje? To není jen o výkonech, ale o dopadu na komfort, či ovladatelnost nebo stabilitu." ;-) >:-[]
Myslím, že s touto generací si tu "sportovně šmrncovní" image, stále drží anebo lépe ji spíš vrací po Bangleho experimentu. Sportovat se s ní však (stejně jako s S klasse) nedá..
Jeli jsme jednou kolem dealerství MB v Mnichově, toho proskleného, a měli tam k výročí třídy G vystavené různé varianty toho modelu, a máti najednou "hele, koukej kolik tam mají gazíků!" >:D
Sedmička je opravdu povedené auto, ale design vypadá, že ho vyřídili za půl hodiny. Specielně long je tragický, a tady s tím kozím postojem... ten nechápu, jel jsem 730xd a to auto rozhodně nevypadalo, že stojí na chůdách.
Nová 7er vzduchový podvozek má, standardně, má i jeho aktivní variantu podobnou MB magic body control, jmenuje se to executive drive-pro, jestli ji ale mělo testované auto se v testu nepíše.
Jj, už jsem si to dohledal (celk. rozsah 32mm, tím se vysvětluje ten kozí vzhled testovaného kusu viz. článek). Škoda, že se tím BMW více nechlubí, pro někoho je plnohodnotný vzducháč v porovnání s pouhou elevací zadní nápravy větší inovace než serepetičkový samoparkovací klíček s displejem.. Mimochodem, pokud je někdo opravdový geek, tak zřejmě neexistuje větší hračka než nová sedma.
ABC/ MBC je hydraulický podvozek, ne vzduchový (mají ho nějakých 15 let, předtím nabízeli řešení od Citroënu, podobně jako Rolls Royce). Magic má oproti Active sledování povrchu.
Děkuji za velmi hezký test.
Měl jsem možnost si ve Frankfurtu do sedmičky sednout a byl jsem v sedmém nebi (to nám to hezky pasuje >:D )
Interiér je naprosto skvělý(masážní sedadla jsou excelentní), exteriér se bude líbit každému, kdo má rád bavoráky.
Já mám XJ moc rád, myslím, že jako řidičsky založenému by se ti líbila, i když musím uznat, že nová sedmička je jízdně velmi schopné auto, působí mrštnějším dojmem než dosluhující pětka.
Nejde jen o prodeje, kdyz uz si tu clovek muze slobodne zabycharit tak by to svadelo k 760Li a jinym cenikovym topum, ale...
...nesvadi. K tomu autu mi proste sedi dokonale utlumeny, dostatecne jedouci polykac autobahnich kilometru a na to dnes staci tri naftove litry s jednim turbem. Takze nehlede na prodeje, tohle je sedmicka kterou bych chtel (nejen v testu). :-)
Spíš taková běžná. 30d je optimum ve vyšší střední, pro limuzínu už to vidím spíš v té rovině "stačí" než "ideál". Ale je fakt, že ze zadní sedačky to člověk nemusí tolik řešit.
To jsou takove zazite uvahy, ale ze zkusenosti vidim ze na "opanovani autobahnu" ti staci 150k v zakladnim 2.0tdi v octavii a dal rozhoduje jen vule, ne vykon. Cokoliv navic je pro poteseni majitele kdyz mu na tom sejde, coz obecne by me i seslo, ale tohle se taky poji s tridou auta a v tomhle pripade za me to "staci" je ten "ideal".
Btw. zadni sedacky bych tipnul bude okupovat mensina majitelu 7er.
Nemam s touto triedou skusenosti, tak budem teoretizovat.
Predpokladam, ze mimo dialnic sa pohybujes len ked musis. A vacsinu jazd je na pohodu aj ked vacsou rychlostou, ako nejake konstantne zrychlenie a spomalenie, kde sa prejavi ze pruzne zrychlenie 30d bude o sekundu horsie ako nejakeho 40d. Radsej dat ten rozdiel v cene do vybavy :-)
Nová 730d má 195kW a 620Nm na 1750 kg váhy, je lehčí než aktuální 530d, která je navíc slabší. Z 0 na 100 km/h za 6,1, jinými slovy předjedeš 90% toho, co na silnici potkáš. Jel jsem 730xd, která vláčí zbytečných 70kg awd navíc a ani u ní mě nenapadlo, že by potřebovala víc výkonu. ;-)
Mercedes-Benz třídy S je nejlepší auto nejen svého segmentu. Budeme tento závěr po srovnání s novou sedmičkou od BMW muset přehodnotit?
Úvod, pořizovací náklady
Nebyl jsem sám, kdo byl před dvěma a půl lety po prvním svezení s novou třídou S nadšen. Celková technická úroveň a prakticky dokonalý cestovní komfort v míře, která byla nebývalá i v rámci luxusního segmentu. Jen si vzpomeňte třeba na test z loňského léta, kdy se Ondra Chamilla rozplýval nad verzí S 500 L 4Matic.
A právě tento model, dokonce „Ondrovo“ konkrétní testovací auto, nastoupilo do redakce Auto.cz ještě jednou. Tentokrát ale Mercedes nebude sám. Vedla „eska“ totiž v redakčních garážích postává (podobně jako Mercedes zabírá asi tak tři parkovací místa…) zbrusu nová sedmička od BMW. Tu zase v jízdních dojmech z Portugalska vynášel skoro až do nebe Honza Mička. A když si tak prohlížím klíček od sedmičky, který nejen velikostí připomíná mobilní telefon (ano, má i displej!), připadá mi, že to u BMW myslí s hozenou „eskovou“ rukavicí hodně vážně. Vím, je to jen klíček. Ale v této dokonalé automobilové společnosti hrají i malé detaily obrovsky důležitou roli. A klíček od Mercedesu (ten samý používá i třída A…) vypadá vedle slotu pro letadlovou loď Enterprise skoro legračně.
Nejdřív musím ale klíč nabít, displej hlásí, že má málo „paliva“. Můžu použít USB kabel nebo indukční nabíječku v loketní opěrce. Po chvilce hledání a zkoumání prostoru pod opěrkou (přece se nevzdám a nevyhledám pomoc v návodu!) jsem pochopil, co se po mně chce a klíč si už konečně spokojeně modře svítí.
Přiznám se, že se k podobným novotám a neustále se rozšiřujícím možnostem konektivity a infotainmentu stavím dost rezervovaně (to už jsem ostatně několikrát psal). Ovládání auta by přece mělo být jednoduché a pokud možno intuitivní, řidič musí v prvé řadě řídit… A tady, soudě podle toho sci-fi klíčku, mě čeká očistec. Uvidíme!
Teď ještě přijde na řadu průlet ceníky. I vzhledem k tomu, že testujeme verze se zážehovými osmiválci, pohonem všech kol a ještě navíc prodloužené modely, se budeme pohybovat v relacích, odpovídajících spíš hodně slušnému bydlení. Tak to holt v luxusním segmentu chodí!
Chcete být milionářem?
Na základních cenách testovaných modelů jakoby se importéři domluvili. BMW 750Li xDrive se prodává od 3.107.000 Kč, Mercedes S 500 4Matic L stojí minimálně 3.027.420 Kč. Osmdesátitisícového rozdílu si v těchto sférách snad ani nelze všimnout, a kdyby náhodou, prodejce BMW bude argumentovat o něco lepší základní výbavou sedmičky (viz tabulka).
Přehled standardních prvků je pro běžného smrtelníka na první pohled více než vyčerpávající, pole příplatků ale tradičně nemá konce. Populární jsou hlavně nejrůznější AMG a M linie, to se v této společnosti považuje prakticky za automatismus, že si nějaký ten sportovní paket pořídíte. Třeba taková AMG linie Plus přijde na devadesát tisíc, za M sportovní paket u BMW zaplatíte 137.800 Kč. U standardní kůže asi taky těžko zůstane, takže co třeba nappa Exclusive za padesát tisíc? V BMW ušetříte, za nappu chtějí jen čtyřicet. To pak stačí ještě chvíli brouzdat ceníkem a rázem jste na částce kolem 4,2 milionu! Na této finální sumě se naše testovaná dvojice vzácně shodla.
Test 2013: Mercedes-Benz S 350 Bluetec – Vládce světa
A kdyby vás náhodou procházení tlustých ceníků nebavilo, můžete to vzít v případě sedmičky jedním vrzem a zaškrtnout kolonku BMW Individual Design Composition. Sada namátkou obsahuje panoramatické elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládané sluneční clony, elektricky ovládané komfortní zadní sedačky, audio Harman Kardon, zadní zábavní systém a samozřejmě tu nejexkluzivnější kůži a největší kola, jaká se pro sedmičku dodávají. Jestliže se pro BMW Individual Design Composition rozhodnete, připravte si 738.582 Kč.
Alespoň, že za povinné servisní prohlídky ušetříte. U BMW je servis zdarma po dobu pěti let (nebo 100.000 km), Mercedes nabízí dokonce šestiletý program (nebo 125.000 km).
Luxusní oční kontakt
Když BMW představilo koncept Vision Future Luxury, začal jsem se na novou sedmičku hodně těšit. Sice se porůznu objevovaly zprávy, že jde o předzvěst modelu nad sedmičkou nebo o připravované luxusní kupé, proč by ale nemohla sedmička něco ze stylu konceptu pochytit?
Nestalo se tak. A já říkám bohužel. Tvary novinky jsou jednoduše předvídatelné a pro BMW natolik typické, že mě sedmička nepřekvapila prakticky ničím. Možná tedy lehce neforemnou a našpulenou zádí, která z některých úhlů působí, jakoby ji designéři k autu jen tak ledabyle přilepili.
Je to možná zvláštní, ale s novou sedmičkou v zásadě zapadnete. Ona je totiž vlastně hodně nenápadná, veřejnost si luxusní sedan bude navíc často plést s pětkou. Ani se nedivím. Sedmičku a příslušnost k top segmentu prozrazují hlavně vnější rozměry (prodloužená verze měří přes 5,2 metru, o 140 mm víc než krátká sedmička), na parkovišti se tak přece jenom neztratí. Všude jinde však ano. Za celou dobu testu se mi nestalo, že by někdo na sedan zvědavě koukal (ani na tom parkovišti) nebo si jej dokonce fotil.
To pro „esko“ rozhodně neplatilo. Tedy v době, kdy bylo horkou novinkou. A ještě před tím, než jako vrcholná řada začaly vypadat všechny ostatní Mercedesy. Hlavně zaměnitelnost s třídou C podle mě „esku“ rozhodně škodí. Nejluxusnější třícípá hvězda má být přece výjimečná. Třeba tak, jak tomu bylo kdysi u mamuta. Dnes jsou tak podobně jako u BMW tahákem prakticky jen vnější rozměry. Celek však působí rozhodně elegantněji a víc harmonicky než trochu tápající sedmička, siluetě nijak zvlášť neškodí ani prodloužený rozvor (o 130 mm) a o číslo větší zadní boční dveře.
BMW 7 dostalo dvakrát přeplňovaný turbodiesel, stojí 2.606.500 Kč
Také uvnitř najdeme dnes už prvky, které převzaly menší Mercedesy. Dvojici obřích displejů a tolikrát zmíněnou atmosféru luxusní jachty, však stále nabídne jen „esko“ (při pohledu na přístrojovku éčka vyprchává ale i tato výjimečnost). Přístrojová deska se čtveřicí kruhových výdechů uprostřed je zkrátka nádherná, její prošívání připomíná exkluzivní nábytek. Úplně do oka mi nikdy nepadl standardní dvouramenný volant, AMG typ se třemi rameny se ve skvostném interiéru podle mě vyjímá lépe. Úžasně propracované jsou také výplně dveří s tradičním ovládáním elektrického nastavení sedaček ve tvaru sedačky samotné – v tomto směru ještě nikdo nic lepšího nevymyslel.
+
Jestliže jsem byl z vnějšího designu BMW v mírných rozpacích, uvnitř převládalo nadšení. Skoro bych řekl, že absolutní. Interiér je naprosto úchvatný, podmínkou je však osobní zkušenost. Zatímco „esko“ umí barokními linkami zapůsobit i na fotkách, u BMW jeho jednoduché tvary vyniknou až na živo. O samotný design přitom ani tak nejde, ten je v zásadě obdobně jako karoserie pro BMW charakteristický. Musíme jít po detailech. Zpracování, povrchová úprava všeho, chod páček a spínačů, dokonalá grafika… V sedmičce je balíček luxusu a naprosté hojnosti bezpříkladně kompletní. Třeba středový panel s ovládáním ventilace a rádia. Na první pohled jednoduchý, na ten druhý ale odhalíte působivou kombinaci kovu a displeje s perfektním rozlišením. A ta zmíněná nevšední péče pro výjimečně precizní chod tlačítek a ovladačů! Tohle se musí zažít, fotka nemá šanci…
Při ovládání palubních funkcí jsem však možná trochu překvapivě šanci měl i bez návodu k obsluze. Z klíčku sice strach šel, jinak je však skoro vše podle klasického formátu. Nejdůležitější funkce můžete stále naštěstí ovládat tlačítky, pohyb v menu palubního systému je velmi jednoduchý, nikde jsem nezabloudil, nad ničím nemusel zdlouhavě hloubat. Na jednu věc jsem ale zapomněl. Ovládání gesty. Přitom jde o novinku, na kterou u BMW tak rádi upozorňují. O test unikátní funkce ale nepřijdete, do redakce totiž dorazí ještě jedna sedmička, tentokrát ve vznětové verzi, a to už ovládání gest řádně proklepneme! Samozřejmě vše zvěčníme také na videu.
V sedmičce mě dostal ještě tablet určený pro pasažéry na zadních sedačkách. Nejdřív jsem usuzoval jen na displej umístěný v loketní opěrce, pak jsem si ale všiml tlačítka se symbolem „eject“. A hle, displej vyskočil a stal se z něj nefalšovaný tablet! S nímž se dalo třeba i fotit… A ten televizní přenos parkovacího manévru! Nepřeháním, na displeji se odehrávají scény, které jsem v žádném jiném autě v životě neviděl! Nadhled i celkový 360 stupňový záběr už znám, sedmička však umí kamerou „najet“ na aktuálně citlivé místo – třeba, když se rohem nárazníku blížíte ke sloupu. Na displeji se objeví „vyzoomovaná“ konkrétní oblast. Paráda!
Podobné IT speciality v Mercedesu třídy S nenajdete, ten najednou působí jako v zásadě tradiční automobil. Jinak je ale ovládání v zásadě podobné – i zde chvályhodně přežívají klasická tlačítka, v menu jsem se pohyboval otočným ovladačem nebo pomocí touchpadu. Toto zdvojení mi dlouhodobě nevyhovuje, často se mi totiž stává, že dlaní nechtěně ovlivním to, co se snažím nastavit otočným ovladačem umístěným právě pod touchpadem. V BMW jsem zase pravidelně nemohl nahmatat tlačítko vyhřívání volantu na jeho sloupku, za ergonomii ovládacích prvků tedy nakonec obě limuzíny dostaly stejnou známku.
Dozadu prosím!
Stejně jako na videu začneme i v textu tentokrát trochu netradičně, nejprve si vyzkoušíme zadní sedačky. Komfort prodloužených verzí je zde těžko s něčím srovnatelný, ty prachové opěrky hlavy… Něco neskutečného! V obou testovaných modelech jsem měl k dispozici všestranně nastavitelné sedačky (samozřejmě elektricky) a kdyby mě náhodou pohled za okny začal nudit, mohl jsem využít služeb infotainmantu. Ovšem pozor, prakticky za vše si musíte připlatit! Za elektrické nastavení zadních sedaček tak u Mercedesu dáte 47.281 Kč, čtyřmístné provedení First Class přijde na 36.249 Kč, multimediální systém pro cestující na zadních sedačkách pak stojí 75.649 Kč… V BMW pak nemusíte jít po jednotlivostech, stačí si objednat balíček Executive Lounge obsahující ventilaci předních i zadních sedaček (ta rovněž elektricky nastavitelná), zadní loketní opěrku se zmíněným tabletem, masážní funkci sedaček a zábavní systém Experience. Za krásných 332.436 Kč prosím…
Mercedes-Benz třídy S: Oficiální fotografie a ceny na českém trhu
Mluvit o vnitřním prostoru jinak než v superlativech zkrátka nejde. Drobné rozdíly jsem sice díky měření zaznamenal (BMW nabídne o něco víc na šířku, Mercedes je zase štědřejší v oblasti hlavy), nadbytek ve všech směrech je však opravdu působivý. Že jsem měl před koleny místa vyloženě marnotratně, to se dá u prodloužených verzí předpokládat. Pro člověka zvyklého maximálně tak na střední třídu je však fascinující hlavně šířka interiéru. Budete se muset natáhnout, abyste na koleno spolujezdkyně dosáhli.
Famózní komfort zadních sedaček jsem už zmínil, ani na těch předních ale samozřejmě nikdo nestrádá. I zde si můžete namasírovat záda a sedačku nastavit v tolika směrech, až je to otravné. Poprvé jsem u Mercedesu přišel na chuť aktivním bočnicím, kdy se v zatáčkách sedačky „zavírají“ (intenzita je nastavitelná), aby udržely tělo na svém místě. Abych to upřesnil – v běžných jízdních situacích mě stále spíš štvaly (bočnice lze naštěstí vypnout), při zkoumání limitů na letišti se ale hodily. Všude jinde bych tuto pomůcku oželel.
Mercedes ale dobře ví, proč takovou funkci nabízí. V luxusním segmentu se boční vedení úplně nenosí (i BMW jej pouze lehce naznačuje) a pro strýčka příhodu, když se někdo rozhodne limuzínu vyvenčit na letiště…
Základní objem kufru se u BMW i Mercedesu pohybuje lehce nad pěti set litrovou hranicí, se sklápěním opěradel jsem u čtyřmístných verzí nepochodil. Průvlak na lyže ale k dispozici je, znovu se však připlácí – u sedmičky 7748 Kč, Mercedes žádá 9771 Kč.
Osmiválcové „bestie“
Nejprve se vám musím omluvit, u aktuálního srovnávacího testu nenajdete klasickou tabulku s hodnotami dynamického měření na letišti. Ne, nezapomněl jsem jako na gesta, GPS zařízení racelogic zkrátka vypovědělo službu. Pokoušel jsem se změřit alespoň pružné zrychlení se stopkami na mobilu, „ručičky“ na tachometru se ale kolem šedesátky mihly tak rychle, že jsem správný moment nebyl schopen zachytit.
Bez přehánění. Dynamické schopnosti obou limuzín s přeplňovanými zážehovými osmiválci jsou naprosto fantastické. Rozdíl je nezaznamenatelný, v Mercedesu i BMW jednoduše šlápnete na plyn a obrovská masa hmoty (pohotovostní hmotnost se pohybuje kolem dvou tun…) bleskově a drtivě akceleruje. Že na tom budou oba sedany velice podobně, napovídají hodnoty udávané výrobcem – osmiválce poskytují 330 (BMW) a 335 kW (Mercedes). Točivý moment se liší o 50 N.m (znovu ve prospěch Mercedesu), v těchto výšinách se však jedná o zanedbatelný rozdíl. Stejně tak o tři desetinky rychlejší sprint na stovku (tentokrát je lepší sedmička) – jestli se z 0 na 100 km/h dostanete za 4,5 nebo 4,8 s, vám v praxi může být úplně jedno.
Přesto jsem u pohonných jednotek odlišnosti zaznamenal, jde však spíše o charakterové diference. Zatímco Mercedes je za všech okolností téměř dokonale odhlučněn (při klidné jízdě o motoru opravdu nevíte), osmiválec v BMW se umí ozvat. Nemyslím tím, že by byl motor v sedmičce hlučný (ostatně, komu by zvuk osmiválcové noblesy vadil?), jenom u BMW evidentně chtějí, aby zněl sportovně. Uvnitř jde o sice slyšitelný, stále však velmi decentní zvukový doprovod. Zkrátka, aby si posádka byla dobře vědoma toho, že jede v BMW, a tedy ve voze se sportovními kořeny. Ale kdyby slyšeli, co se děje venku! Plnokrevným a skoro agresivním soundem jsem byl popravdě až zaskočen. Když se takhle na letištní ploše kameraman rozhodl, že si trochu zařádí… Podobný zvukový projev by slušel i supersportu.
Snad ještě víc mě však překvapila spotřeba paliva, a to v obou případech. Nejprve krátké shrnutí – luxusní segment (navíc prodloužené verze), přeplňované zážehové osmiválce, hmotnost kolem dvou tun, pohon všech kol a samozřejmě samočinné převodovky. A v BMW i Mercedesu naprosto reálně dosažitelné průměry do jedenácti litrů. V zápřahu samozřejmě umí spotřeba stoupat k patnácti, při jen trochu klidnějším stylu a příhodných podmínkách (mimo město a dálnice) se ale dá jezdit i pod deset. Jak už jsem však napsal, dlouhodobá kombinace v pohodě do jedenácti litrů. Naprosto úžasné výsledky!
Peřinka bez výhrad?
V této kategorii samozřejmě zákazníky zajímá hlavně nabízený komfort. Odhlučnění jsem už zmínil, teď se zaměřím na podvozek.
Velmi zvědavý jsem byl hlavně na BMW, které v novince konečně nabízí vzduchové odpružení pro obě nápravy. Ještě předchůdce si musel vystačit se vzduchem jen vzadu a je pravda, že jízda s minulou sedmičkou nebyla nikdy tak plavná jako u Mercedesu.
Premiéra však BMW vyšla na výbornou. Podvozek velmi dobře zvládá i menší ostré nerovnosti, což je vždy pro vzduchové odpružením prubířský kámen. Vlastně jen jednou jsem zažil perfektně tlumící vzduch, a to v posledním Lexusu LS. Velká výjimka, ani takový Rolls-Royce Wraith, s nímž jsem se nedávno krátce svezl, bezvýhradnou peřinku překvapivě nenabídne.
Zpátky k BMW. Jeho nadprůměrný výkon vynikne o to víc v porovnání s Mercedesem, kterému horší izolaci rázů vytýkal už Ondra Chamilla. Jeho závěr nemohu, než potvrdit. Samozřejmě se pohybujeme v nejluxusnějších vodách, takže vyloženě rušivé tupé rány logicky nepřicházejí, nerovnosti ale na palubě Mercedesu zaznamenatelné jsou. A určitě o něco víc než v BMW. Podmínky přitom byly totožné, oba sedany obouvaly devatenáctipalcové pneumatiky.
Snad ještě víc mě BMW překvapilo plně vypínatelnou stabilizací. Opravdu kompletně, bez zpětné aktivace po nějakém divočejším manévru. Stačila jen trochu „zavlažená“ letištní plocha a sedmička se ochotně vrhala do driftů! Jakoby pohonu všech kol ani nebylo… I ve sportovním režimu však zůstávala dost vláčná, stále jsem navíc měl pocit, že pořád krotím dvě tuny.
To Mercedes sice bezstabilizační režim nenabídne, ve sportovním režimu ale příjemně přituhne a jakoby zkompaktní. Najednou mi přišlo, že řídím „éčko“, jak spontánně Mercedes na moje pokyny reagoval. I v řízení se z ničeho nic začaly objevovat nutné informace, rozdíl proti komfortnímu uspořádání je víc než znatelný. Zde nezklame ani BMW, které navíc solidní zpětnou vazbu poskytuje i v komfortu, ale jak už jsem napsal, mastodontem zůstává sedmička pořád, ať si navolíte jakýkoliv mód.
Osmistupňový automat v BMW většinou velice chválíme, u sedmičky tomu nebude jinak. Převodovka řadí nesmírně hladce, o její práci v 99 % případů nemáte ani ponětí. To jen podle vzdáleného zvuku osmiválce a otáčkoměru poznáte, že se převodovka rozhodla pro změnu. To sedmistupňová konkurence od Mercedesu při volbě převodů občas trochu zakopne, zejména při podřazování v nižších rychlostech.
Brzdnou dráhu vám pro tentokrát z výše zmíněných důvodů zůstanu dlužen, známku tedy odvíjíme pouze z komfortu obsluhy. A tady musím říct, že jsem si za celý týden nezvykl na velmi citlivé dávkování brzdného účinku u BMW. Pedál jakoby ani dvoutunové limuzíně ani nepatřil, velmi lehký chod navíc kontrastoval s ostatními ovládacími prvky. V tomto směru si Mercedes počínal lépe.
ZÁVĚR
Budeme tedy muset přehodnotit závěr o nejlepším autě nejen v segmentu? Překonala nová sedmička již zavedené „esko“? Vypadá to, že opravdu máme nového krále. Vítězství je to sice velice těsné, BMW ale nakonec Mercedes porazilo. Sedmička boduje hlavně dokonalejším tlumením nerovností a naprosto perfektní automatickou převodovkou, postarší sedmistupňový automat v Mercedesu by si už zasloužil výměnu.
BMW si také dalo velmi záležet na tom, aby publikum ohromilo bezpříkladnou náloží techniky – zmíněný klíček ve stylu chytrého telefonu, tablet v zadní loketní opěrce, samovyparkování nebo třeba příplatkové laserové světlomety (byť mě svou účinností nijak zvlášť neoslnily). To vše jsou prvky, které Mercedes nabídnout neumí. Zatím. Že bude odpověď Mercedesu v rámci faceliftu „eska“ více než adekvátní, o tom jsem přesvědčen už teď. Leccos naznačuje přehlídka technických vymožeností pro novou řadu E. A že je vrcholný model podědí, o to je jasná věc. A určitě přidá i něco navrch! V tuto chvíli je však novější konkurence z Mnichova o kousek před Stuttgartem.
Kdo by to byl před několika lety řekl, že 7er bude bodovat hlavně dokonalejším tlumením nerovností.
Po nástupu třídy E bude S hrát druhé housle co se techniky týče, ale facelift to zas dohoní. Akorát by už mohli něco udělat s převodovkami - není test, který by nezmiňoval jeho teď už notoricky známé nedostatky. Bohužel to platí i pro AMG. :-(
nový 9G-tronic (který se narozdíl od této postarší nvinářské káry dodává dnes již standardně) nedostatky smazává. Není to sice pořád 8st ZF, ale pořád lepší než 7-G.
6,1 HEMI mělo skoro stejný výkon jak slavné W12 v Phaetonu při o 35% nižší spotřebě. A to nemělo ještě vypínání válců, ve srovnání s 6,4 co ho má je ta spotřeba nižší asi o 42% >:D
Do čeho by ty V12 asi dali, když maj auta jen vyšší střední?
A6 má W12? 5xx?? E-klasse? Sem si nevšiml >:D
Auta vrcholného segmentu sou teprve ve výoji, aspon u GM. Jak to bude plácat Ford s Lincolnem je ve hvezdách.
Představ si, že výkon je v první řadě otázkou množství směsi. Takže 6,1 litrový motor má skoro stejný výkon jako 6,0 litrový... dobré. :-) A že 12 válce mívají větší spotřebu než 8 válce... ano a přesto se dělají.
Ne, ale už jsem si zvykl a dobře že tak, protože mě čeká cesta za polární kruh. Horší bude si zpět zvykat na teplo. Pořád mám daleko do člověka, který by si šel v zimě zaplavat (ve studené vodě). :-) Tedy mimo výcvik v přežití.
Venku spát neplánuji, ale člověk musí být připraven. Neplánované přenocování venku v -30 není žádná sranda. V tomhle směru mi nijak nepomůže, že dobře snáším nižší teploty. Pořád za to platím zvýšenou spotřebou energie, což mi tady nevadí, alespoň spálím vánoční cukroví. :-) Ale v takových podmínkách rozhodně nechceš plýtvat energií.
Já spal ve Švédsku nedobrovolně (zavřel jsem si chatku v lese a dalo se do ní dostat jen klíčem, který byl samozřejmě uvnitř) při teplotě kolem nuly a už to stačí, když na to nejsi vůbec připraven >:D
K podchlazení to bohatě stačí. Mění se jen, jak rychle tě to zabije (tedy prakticky jak tvrdě jsou trestány chyby). Že se několik hodin venku procházím v kraťasech a tričku, ještě neznamená, že bych tak chtěl venku nocovat. Ani to by si člověk za rámeček nedal.
Aklimatizace člověku pomůže si užívat, místo aby mu bylo mizerně z té kosy. :-)
Škodu Superb jsi zanesl do diskuze až ty...jinej segment, jiná třída. Vtipný to není, tak nevím Aichou co jsi tím sledoval.
Jedná se o srovnávací test benchmarku třídy s novou generací 7er. Z hlediska evropských prodejů nejbližší soupeři. Otázka dalších testů je nasnadě, ale jak vidíš další tebou zmíněná auta ve srovnání nebyla. ;-)
Je mi jasné, že životní obránce Škodovek a místního, řekněme, náklonu té značce to nebude považovat za vtipné. Stejně tak mi jsou jasné ty další věci, takže děkuji za oznámení zjevného, já si radši nechám širší rozhled než abych tupě konzumoval co je mi servírováno.
S-ko s mi, az na tie dva velke displeje, paci. Co mu ale vyrazne odobera na vynimocnosti je to, ze nove E a aj C vyzeraju uplne rovnako. Zakaznik S-ka preto moze mat pocit, ze si nekupuje vynimocne a prestizne auto ale len zvacseninu Mercedesu C. Navyse dizajn prednych svetiel je tak unifikovany, ze ich maju aj dodavky.
Ako nevsednu alternativu v tejto triede vidim Jaguar XJ. Dizajnom interieru ale na nemcov straca.
A6 si spliest s hocijakou inou Audi moze len niekto, kto by neuspel u ocneho na potvrdenie zraku pre vodicak >:-[] Tvar predku aj boku je stale hoooodne lahko rozoznatelny proti ostatnym audi ( A7 a A5 su tiez jasne odlisene od "parnych" Audi ), zozadu s tym ja problem nemam, ok, niekto moze, ale zrovna A8 je aj vzadu dost mohutna na to, aby sa dala popliest.
bocna podobnost A3 sedan A4 a A8 je sice markantna ( hlavne bocne presklenie, kde si treba vsimat hlavne uhol a zakoncenie zadnych dveri a naväzujuce okienko, tam je to z hladiska A6 fakt najjednoduchsie :-) ) a casto si ich ti menej vnimavi pletu, pokial si neuvedomia ich rozmery.
Je to ale marketingova strategia ktora vychadza, plus, je na tych autach vidno ako sa vyvijal dizajn.
Prvu 6 uholnkikovu masku "Singleframe" mala mat A8, lenze tie mini hranky boli takmer prehliadnutelne a celkovo na to auto moc nepasovala a aj dnes mi stale neladi tak, ako na A6, kde je teda tych 6 hran jasnych, ale je to tym, ze A6 bola uz od "cisteho papiera" vyvijana v tomto novom duchu.
Chysta sa nam "revolucia" vdaka Markovi Lichtemu a jeho variaciam na temu "Prologue". No a mam z toho trosku starost - je to uz nejaky ten piatok a stale som ho este nestravil uplne, a ak aktualne novouvedeny koncept interieru ma naznacovat smer vyvoja Audi interierov, tak tiez moc nadseny niesom ( clanok OOOO na CES...) . Displeje - OK, ale ich celkove rozvrhnutie a stvarnenie ( hlavne ten horny stredovy 8-s ) - proste je tam tych sikmin zase akosi moc, a aj ked sice na seba nadväzuju, ako celok to posobi skoro az "Hyundaiovsky" 8-s
A7 a A5 je ina vec, kupe (ci 2dv ci 4dv, to je jedno), rovnako ani SUV ci hatche nebudem porovnavat.
Ale detaily ako to ci je horny roh masky zaobleny alebo skoseny do sestuholnika si vsimne clovek len ked vie na co pozerat, ja vidim proste velku masku, LED pasik v takom a takom tvare, klasicke tvary sedanu a vzadu svetla pretiahnute do sirky, delene medzi blatnik a veko kufra. A trebars zrovna A3 sedan sa tak podoba na A4 ze som si doteraz ani neuvedomil ze existuje.
To, ze sa jedna o marketingovu strategiu je samozrejme jasne, ved o tom sa bavime.
Ved ako som napisal - pre bezneho smrtelnika moze byt A3 sedan / A4 sedan velky oriesok, ale A6 / A8 je lahko odlisitelna. ;-)
A5 a A7 Sportbacky - z nich mam take zmiesane pocity - pre niekoho su pekne, mne tam neladia niektore detaily, ktorymi sa prave odlisuju od tej typickej "Audinackosti". Ale proti gustu... ;-)
že se tato auta kupují tak nějak sama - nikdo nečte testy, někdo se možná nechá svézt, ale povětšinou zákaznická loajalita vede každého ke koupi toho kterého auta a na víc se nehledí. Přesvědčit zákazníka Mercedesu o nesporných kvalitách bavoráku bude problém. Ale třeba se to povede. Na první pohled působí BMW jako vyspělejší vůz, což by mohlo zabrat.
Musím přiznat, že jsem obě auta řídil několik stovek km (ve specifikaci šestiválcových dieselů), a zcela se s testem rozcházím. BMW je výborné pro "sportovní" jízdu, kterou vypráskáte i hot hatch, ale to vás po chvilce přestane bavit. BMW má zcela zbytečně nové a složité ovládání palubních systémů (plus je jen ovládání gesty, ale pomalu reagující), špatné audio (prostřední BOSE), a laserové světla jsou jen pomocná pro dálkové, jinak je to LED. Ani jedna z těchto věcí v testu nezazněla...... A zcela se rozcházím v hodnocení pohodlnosti podvozků, eSko se nedá se sedmičkou porovnat, v komfortním módu je eSko nepřekonatelné, a sedmička tento mód pro pohodlí (což je důvod pořídit si luxusní limuzínu) prostě neumí. Třeba při zastavení na křižovatce se sedmička začne hrozně houpat, a prostě není celkově v Čechách pohodlná. Obě auta jsem vyzkoušel i na rozbitých cestách, kočičích hlavách apod. Jen upozorňuji, že jsem fanda BMW, ale nová sedmička mě hodně zklamala. Autoři testu buď v autě jeli pár kilometrů na rovném asfaltu, nebo test prostě není objektivní .... najel jsem už s auty stovky tisíců kilometrů, ale žádný test na auto.cz nebyl nikdy tak v rozporu s realitou, bohužel .....
Jaké varianty podvozku a kola/pneu měla tebou testovaná auta? Obě auta můžou i nemusí mít run-flat pneumatiky, atd. Nejprv je potřeba toto všechno napsat. ;-)
I v testu ACZ mi tato zmínka chybí. Nejlepší by bylo, kdyby prostě okopírovali soupis výbavy z VIN kódu a hodili pod článek.
Sedmička se při zastavení začne strašně houpat? A přitom zvládne sportovní jízdu, kterou natrhne zadek HH?
Tou větou o statisících kilometrech jsi chtěl asi naznačit, že ostatní tu mají najeto leda ve vlaku? ;-)
Ona tvá realita nemusí být vůbec realitou... :-)
všechno dobré začíná na S ...šampaňské, studentky, sex
Mercedes je ve skutečnosti postaven na základech minulé generace, nelze tedy čekat zázraky. Jak s jízdními vlastnostmi, tak vypružením. Ovládání není tak hrozné, spousta funkcí se naštěstí dá pustit i manuálně knoflíkem a je přesně tam, kde jej čekají ti co znají minulé generace. Odhlučnění je super, subjektivně na úrovni Ghostu. Přístrojovka špica. Interiér je přes rozměry auta takový obtaženější, třeba v mamutu se dalo sedět víc rozkročmo atd. Vypružení bych čekal malinko lepší a kvalita některých detailů typu vnější chromy hodně spadla. Bmw moc neznám, tato generace se prý však celkově povedla. Auta si až tak nekonkurují, protože každý ví co chce a vezme si přesně to své, ať by test „vyhrálo“ to nebo to druhé.
ps: nebude chození s mega klíčem spíš jak telefonování s tabletem na uchu?
kde se říká, že Sko by si zasloužilo výměnu postaršího sedmistupňového automatu je zcela mimo mísu. Mercedes přece již přešel na nový 9-st automat, který je montován od uvedení v S coupé i do sedanu. To testované Sko musí být nějaká vykopávka, tady v poněkud důkladnějším testu Sko konkurenci nakopalo včetně převodovky nebo komfortu pružení.
asi je to web pro puberťáky, kde je komfort na zadních sedačkách ve vyjímatelném tabletu a klíček od auta dotykáč, namísto aplikace v mobilu, kterou preferuje MB (proč tahat další velký krám, když to dokáže mobil řidiče) nebo ovládání v MB je na displejích, které holt nejsou vyjímatelné, má je každá pasažér před sebou ... to je opravdu katastrofa a zásadní mínus, k tomu odborný koment, jako "i tady ten, tehleten palubní systém" a to ani nemluvě o absenci obsahu informací v testu, k totální katastrofě už chybělo jen měření kufrů, no raději jít jinam, kde svou práci ovládají: [odkaz]
Diky za pekny test. Ale kdo jednou zkusil MB toho BMW nenadchne, sam jsem tim prosel. Ne nadarmo nemci rikaji co znamena BMW - Bei Mercedes Weggeworfen :-)
předně díky redakci i samotnému redaktorovi za test,
radost si prohlédnout, přečíst také něco z neplebejského světa
člověk může vidět, co za deset let bude možná v běžné produkci
a u toho bych se zastavil. opravdu opravdu nechci mít před volantem nic
než analogový rychloměr, otáčkoměr, palivoměr a vodoteploměr plus malý displej.
měl jsem možnost vyzkoušet a nechápu, kdo přišel na to zobrazení navigace sem,
že odvádí oči od silnice méně než středový displej umístěný, co nejvýše.
navíc při používání head upu to fakt nedává smysl.
jinak v takové limuzíně, vozit se vzadu, bych klidně nějak přetrpěl
>:-[]
Otazkou je, do kedy ostane nova sedma o nieco lepsie auto. Treba si uvedomit, ze aktualna generacia je uz nejaky ten rocik na trhu, sedma je uplne nova. Ako bolo zmienene aj v texte, onedlho pride facelift, ani si neuvedomime a bude tu nova generacia. Sko bolo vzdy kral tohto segmentu a udavalo smer. Ostatni sa ho snazili vzdy len dobehnut a napodobnit. Facelift, pripadne dalsia generacia bude zas uplne ina liga a aktualna sedma bude musiet potom zas len dotahovat. Podla mna je Sko proste o generaciu dopredu pred konkurenciou a preto sa nikdy nenajde auto, ktore ho v tomto segmente prekona. Ak, tak len na chvilu, kym zas nepride nova generacia.
Mam rad aj aktualne BMW aj aktualne Medaky (sam na BMW jazdim, MB S som mal moznost aj min. generaciu aj aktualnu par dni jazdit), no Sko bolo vzdy kralom triedy, proste uplne ina liga. Kto sa v tom neviezol, nepochopi ... Sko je proste Sko.V tom sediet a viezt sa je uplne iny pocit z komfortu ako dokaze hocjake auto (neratam RR a pod.) ponuknut, proste total porno.
V novej sedme som sa este neviezol. Verim, ze sa teraz Sku vyrovna, ba ho aj predci. No ako som spominal vyssie. Dokedy....
Napriek tomu vsetkemu, ak by som sa teraz mal rozhodnut, ktore bude v mojej garazi ... fakt neviem :-)Asi zalezi od preferencii, ak sa chces viezt komfortne ako kral, tak Sko, ak chces technologicky to naj co dostat na trhu, kupuj sedmu.
"ak sa chces viezt komfortne ako kral, tak Sko.." v texte sa predsa jasne pise, ze sedmička ma oproti Sku navrch práve z dôvodu lepšieho podvozku a lepšej prevodovke. takže komfort aj technologicky prim patri skor sedmicke momentalne
Mercedes S vs BMW 7 - jak může někdo srovnávat vozy kde 7 vy
nechapu jak muze někdo vůbec srovnávat tyhle dvě auta, je to kravina, první vyjde Sko a o tři roky později 7čka a vždy se spouousta ne-li většina prvků objeví v 7čce stejné a trochu inovované... až budou modelové vozy vycházet v stejném roce, pak můžete dělat testy... zatím se u BMW a AUDI jen kopiruje a inovuje... to neumí u BMW sami vyvinout vůz a přijit s technologiemi na trh... ano BMW mají supr motory, chválím, německá kvalit taky super, vzhled - drží si linii ok, ale prostě nezlobte se na mě nelze srovnávat vozidla o 3roky od sebe... a nechci tady stačet diskusi o tom s čim BMW přišlo, ok určitě je prukopník taky v určitých oblastech... chci jen ať tyto dvě vozidla prostě vychazi zhruba stejně a ne počkat s čím vyjde vlajka od mercedesu a pak se přizpůsobit, vylepšit a srovnávat, je to špatné, tohle děla hyundai