Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

TPCA loni vyrobila 219.000 aut, letos chce dosáhnout stejného výsledku

14 komentářů

dukipo
Je dobře, že TPCA funguje, ale na druhou stranu začínali s produkcí 300 tisíc aut a teď jsou i po uvedení nových modelů na 220 tisících. Je jasné, že zásadní vliv mělo uvedení UPa a jeho derivátů. Další věcí je, že technicky se ta nová auta moc nezměnila a většina věcí se odehrála jen v oblasti designu, což po tak dlouhé době evidentně úplně nestačí.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
citigo a mii uz mozno nastupcov ani nedostanu... ktovie... ich predaje su ozaj v eu poslabsie.... a udajne ani up nema tie cisla ake boli vysnivane .... v tomto smere su trojicky 108, C1 a aygo do buducna podla mna ovela perspektivnejsie.... suma sumarum... aj predavaju v eu spolocne viacej ako up a citigo a mii dohromady .. o kolinske trojicky by som sa nebal...... naopak .. skor skodu mozu cakat uz mozno coskoro ( po roomsteri ) dalsie "necakane" skrty v portfoliu... uvidime....
dukipo
Zatím jsem se nedíval, kolik se UPu prodalo, ale za předminulej rok to bylo tuším něco kolem 200 tisíc kusů + asi 30 tisíc Citiga a 20 tisíc Mii (možná ty čísla byla trochu jiná).
Suma sumárum ty prodeje budou v součtu minimálně stejně jako u TPCA, takže si nemyslím, že by byl důvod to rušit. Pravda ale je, že zisková marže u těchto aut není příliš zajímavá a díky tomu se příliš neinvestuje ani do dalšího vývoje (alespoň u TPCA tomu tak bohužel je). Jinak by se mělo u VW snad připravovat do výroby mini SUV na platformě UPa, což má být i auto pro Indii, takže i z tohoto důvodu bych to na rušení výroby neviděl. U TPCA jsem zatím neslyšel o tom, že by připravovali další verze.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak ono Up asi nezrusia... ja ale hovorim o citigu 😉 .... ktore predava len malu cast toho co Up .... a Mii ten predava este menej ako citigo.... podla mna tieto derivaty od Upu to maju dost nahnute .... uvidime ... kolinske trojicky naopak... tie podla mna porastu do buducna
nebezpecnavosa
A který výrobce dokáže vyrobit 300 tisíc aut této kategorie ? Od té doby přibyla spousta konkurentů a i kdyby každý ukousl jenom jedno auto (Citigo s bídou pár desítek tisíc), tak to těžko dá zase třístovku i se sebelepším autem, když zákazníků je stejný počet. Toť realita, včera není dnes.
Arese
V kategorii miniaut tradičně dominuje Fiat, na prodeje jeho 500 i Pandy nikdo jiný prostě nemá! 😄 :yes: Na konkurenty pak zbývají už jenom takové větší drobky...
Avatar - Individualita
Individualita
Vzhledem k tomu, že je to de facto minoritní segment, to nestojí ani za řeč >😁
nebezpecnavosa
Právě, takže 220-230 zas tak málo není, je to ten větší drobek. Vzhledem k situaci dobrý výsledek, teď už se musí jenom čekat, kdo půjde z kola ven.
kundalini_it
Evidentně jen plácáš od boku a nemáš ponětí kdo jak prodává. Přitom stačí sednou k internetu a nevypadáš pak jak hlupák.

prodeje ks Evropa 2013 2014 2015(1-11)
Up 131.554 130.010 102.481
Citigo 44.851 40.616 35.698
Mii 28.608 24.865 22.170
celkem 205.013 195.491 162.349

U Upu jsem letos připočetl 7tis ks elektrického Upu(oproti 5tis 2014)

C1 56.722 53.518 59.983
108 55.244 55.443 64.726
Aygo 63.993 68.874 79.775
celkem 175.959 177.835 204.484

500 158.918 180.403 167.308
Panda 152.727 152.045 158.929
celkem 311.645 332.448 326.237

A to se ještě celkem slušně cca 55tis prodává ještě dosluhující Ypsilon

Renault Twingo 78 432 81.574 86.108

Z toho mi vychází, že dech dochází v tomto segmentu Das Auto group.
Arese
Moc díky za vyčerpávající informace, které v podstatě potvrdily má předchozí slova, která se samozřejmě zdejším VW fans moc nehodí do krámu. :-!
dukipo
Zas tak výrazně jsem se nemýlil... 😉 Prodej TPCA je v průměru podobný jako u VW a mění se podle toho, kdy kdo uvede nový model. UP je trhu 5 rokem, z toho bych nevyvozoval nic zásadního. Až bude nový, tak se prodeje pravděpodobně zase otočí.

Jinak prodej Fiatu dobrý. Konec konců pětistovka a panda je to jediný co je drží.
kundalini_it
Zase plácáš. Up dosáhl nejvyššího prodeje 2013 v druhém roce prodeje.
Takže zatímco prodeje VWtrio boys od roku 2013 strmě padají, TPCA od 2013 roste rok co rok. I v době než najeli nový model.
A nepřijde mi podobný 205tis vs 162tis. To je prohra VWtrio boys o 27%. A ke konci roku to bude ještě víc. A příští rok bude ještě hůř.
dukipo
Trošku nechápu tvojí zášť. Pro připomenutí TPCA měla výrobu na 300 tisíc kusů. Myslím, že jí dokonce ze začátku navyšovali nad plánovaný rámec a dnes po uvedení nových modelů je to 220 tisíc... To, že VW do tohoto segmentu poměrně výrazně zasáhl je realita, ať se ti to líbí nebo ne. Osobně je mi to ale fakt šumák jestli VW prodává 100 nebo 200 tisíc (to jen aby jsi nežil v omylu, že to nějak řeším... >😁 )
kundalini_it
žádná zášť 😄
Ale tvoje: Je jasné, že zásadní vliv mělo uvedení UPa a jeho derivátů. Další věcí je, že technicky se ta nová auta moc nezměnila a většina věcí se odehrála jen v oblasti designu, což po tak dlouhé době evidentně úplně nestačí.
je absolutně mimo realitu, na to jsem reagoval.