V Česku a dalších zemích visegrádské čtyřky (V4) budou velmi pravděpodobně nepovinné servisní prohlídky vozů s dieselovými motory koncernu VW, které umožňují obcházet emisní měření.
myslim ze se ještě tak 10x otoci ano-ne az se nakonec rekne, ze se s tim nic delat nebude protože by to stalo moc penez, a naftaky budou dal zamorovat ovzdusi v pomeru 1 naftak zamori okoli asi tolik jako 10 benzinaku.
tok by mel bud drzet hubu, nebo rict, ze prosadi takovy opatreni, které postupne vyzene osobni naftaky ze silnic - tedy prosadi vyrovnani spotrebnich dani z benzinu a nafty podle hmotnosti, energie, nebo CO2. takhle vypada jak kasparek z nejaky spatny pohádky.
Tok je uplny mimon. Nechapu jak o tomto muze vubec ministr rozhodovat, kdyz jsou na to zakony, vyhlasky, homologace.
Jsem zvedav, az se sem zacnou dovazet jedovate cinkse hracky a pak nekdo rekne, Ono o nic vlastne vubec nejde. Tak to ted nechame a priste at se to neopakuje >:D Stat totalne selhava :no:
A existuje nějaký zákon nebo vyhláška, která umožňuje zakázat provoz vozu, který byl prodán homologovaný a úspěšně projde technickou a emisní kontrolou (za předpokladu, že kontrola funguje, což je v ČR spíš fikce)? Pokud ne, tak je na politicích, jestli něco takového vytvoří. A jak jsem napsal na začátku této kauzy, politici typicky nemají vůli jít proti voličům (čím blíže volbám, tím méně). Takže pravděpodobně váží, jestli si tím udělají víc přátel, nebo nepřátel.
Co se stalo se stalo. Pokud chceš zabránit opakování, tak se musíš podívat na proces homologace. Jak je možné, že to někdo pustil do provozu (pokud se něco takového nemá dělat)? To je ta otázka. Přirovnání k závadným hračkám spíš ukazuje nepochopení problematiky.
A oni se různé produkty nestahují z trhu,pokud porušují normy,homologaci?
Proč by měla být na toto vyjímka?
Než na homologaci je třeba se podívat na výrobce.
Jak je možné,že někdo někoho podvede?Je vinen podvedený?Hlavní vinu nese snad podvodník,nebo ne?Já doufám že ano.
Pokud jde o zabránění opakování, jak jsem napsal, pak právě musíš zjistit, jak je možné, že to homologací prošlo. Nemůžeš se spoléhat na to, že výrobce bude čestný, schopný, neudělá chybu atd. Jinak je homologace pro parádu. Celá pointa podobných procesů je ověření, že produkt plní požadavky.
Otázka však je, jestli skutečně něco porušuje. Nebo jestli jen udělali něco, co dělat neměli, ale ve skutečnosti to zakázané není a stávající procesy to neodhalí. Pak se na ně můžeme akorát mračit a dělat ty ty ty. A i když porušovat bude, bude se muset poměřit dopad (různých variant) zásahu s nic neděláním, pokud jde o již prodané vozy (zákaz prodeje problém není). To není jako kdyby auta plnící Euro 1 nesměla na silnice.
Čistě z technického hlediska, pokud je ve hře nějaká certifikační autorita, tak je tvou povinností jako výrobce dodat podklady a za jejich správnost jsi zodpovědný. Tedy naměřit emise, upravit hodnoty a odevzdat je, to je špatně. Ale navrhnout produkt tak, že se za určitých podmínek chová tak a za jiných jinak... to je součást technického řešení, které se snažíš homologovat (a na tomhle principu fungují moderní systémy řízení emisí). Pokud je v normě díra a stávající testy to neodhalí, tak to není tvůj problém. Bavíme se o technických normách.
Je to prakticky stejná situace, jako když si zákazník stěžuje, že jsem mu dodal něco jiného, než chtěl. Je rozdíl, jestli si objednal něco jiného, než chtěl, nebo jestli jsem mu dodal něco jiného, než si objednal. Z toho se odvíjí, kdo nápravu zaplatí.
Jsou odvětví, kde se počítá s tím, že se schválí něco závadného, a existuje možnost zakázat provoz a donutit provozovatele k nápravě (a to i na jeho náklady). V automobilovém průmyslu, pokud vím, takhle striktní režim nefunguje - bič na výrobce mají, ale na provozovatele ne.