Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rekordní rok Škody: V roce 2015 prodala 1,06 milionu aut

Prodeje koncernu VW Group loni sice klesly, mladoboleslavské automobilce Škoda Auto se ale prodejně dařilo.
Zpět na článek
Avatar - Barrichello
12. 1. 2016 12:53
Poprvé v mínusu
na českém trhu sice prodala loni škoda 85 000 aut, jenže z registru vozidel zmizelo 208 833 aut značky škoda >:D >:D

Takže v reálu ubylo víc jak jednou tolik škodovek než jich přibylo :-)
Rozbalit vlákno
16
12. 1. 2016 13:03
Re: Poprvé v mínusu
Bohajeho, nechápu, proč se nad věcí víc nezamyslíš, než něco plácneš.

Napovím, co dovezené auta? S těmi jsi nepočítal, že?
Tak jak je to teď s tím reálem?
Avatar - Barrichello
12. 1. 2016 13:09
Re: Poprvé v mínusu
Abych ti udělal radost, tak ojetých škodovek přibylo v roce 2015 celkem 30 484, takže pořád ubylo víc škodovek než přibylo.

Smůůůůla co >:D >:D >:D
12. 1. 2016 13:21
Re: Poprvé v mínusu
"... takže pořád ubylo víc škodovek než přibylo." >:D Oh, c'mon, man! :-!
To je ten SKODA Auto paradox....cim vice jich fabryka chrchli ven, tim mene je jich v registru. :-!
Avatar - Barrichello
12. 1. 2016 13:26
Re: Poprvé v mínusu
A to sem ještě Jossalitovi zapoměl napsat, že jich dalších 11 210 bylo vyvezeno loni >:D

Takže přibylo 115 500 ks a ubylo 220 000 >:D
12. 1. 2016 14:16
Re: Poprvé v mínusu
Smůlu máš především ty, protože nedokážeš napoprvé napsat přesnou informaci. Povedlo se ti to až na potřetí. To je opravdu "výkon". 8-s :yes:
Avatar - Barrichello
12. 1. 2016 14:20
Re: Poprvé v mínusu
Umíš číst? Co je nepřesného na faktu, že v reálu ubylo loni z registru víc škodvek než přibylo? >:D >:D

Zajdi si pro nové brýle nebo k očnímu >:D
12. 1. 2016 14:27
Re: Poprvé v mínusu
Doslovně porovnáváš pouze autorizovaný prodej značky Škoda a poté vyřazení vozidel z registru značky Škoda. Už tomu rozumíš? 8-s

Číst umím, ale neumím číst tvoje myšlénky.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2016 14:55
Re: Poprvé v mínusu
že se to připočtením ojetin změnilo >:D >:D
12. 1. 2016 19:22
Re: Poprvé v mínusu
Neprojevilo se tam náhodou vyřazování starých vraků?
12. 1. 2016 13:39
Re: Poprvé v mínusu
Ano, zmizela auta, která hnila po zahradách. Ty musíš mít život, když se dokážeš radovat z nesmyslů ;-)
Avatar - Barrichello
12. 1. 2016 13:47
Re: Poprvé v mínusu
Nejde o to zda hnila na zahradách nebo papíry v šuplíku, jde o to že už tam nejsou. >:D
12. 1. 2016 13:55
Re: Poprvé v mínusu
Ubuda skodoviek, velmi dobre :yes:
12. 1. 2016 14:21
Re: Poprvé v mínusu
Hlavně ubylo starých vraků a to je dobře ať už to jsou škodovky nebo ne! ;-) :yes:
Avatar - Barrichello
12. 1. 2016 14:56
Re: Poprvé v mínusu
z hlediska ekologie nejvíc potešilo to, že ubylo skoro 8500 čmoudáků trabant a wartburg >:D
13. 1. 2016 07:42
Re: Poprvé v mínusu
"z hlediska ekologie..že ubylo skoro 8500 čmoudáků trabant a wartburg".
lepsi by bylo kdyby odvezli do Ciny Mittal Stahl a Nowa Huta....tak jak to udelali v Nemecku pred lety. :-!
12. 1. 2016 16:00
Re: Poprvé v mínusu
Vzhledem k tomu že SKODA byla před rokem 1989 absolutně nejrozšířenější, není se co divit. Prostě je i nejvíc vyřazovaná po dožití.
12. 1. 2016 14:25
Inovace by měly rychle pokračovat
Z tabulky je jasně patrné, kde by produkce Škody Auto potřebovala vylepšit. V první řadě je to Citigo, které potřebuje facelift jako sůl (třeba se při něm konečně dočká nejen hezčí tváře, ale i čalouněného kufru). Další problém jsou prodeje Rapidu, ale zde bude řešení asi složitější. A pak nová generace Yetiho, samozřejmě již na MQB a nejlépe s větší délkou, aby konečně nabídl slušný zavazadlový prostor. Zapomněl jsem na něco? :-)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2016 14:51
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
citigo a rapid este nemaju ani potvrdenych nastupcov alebo ano? vie niekto? rozhodne citigo skodovke nechyba... to uz skor roomster ktory v eu predaval dvojnasobok citiga a stejne sa to niekomu zdalo malo ..... co bude s rapidom za dva tri roky asi dnes este tiez nikto netusi.... obavam sa ze skoda potrebuje viac modelov do buducna ak si chce toto tempo udrzat... yeti uz po facelifte neskutocne zostarol ... kodiaq vyzera nadejne ale pocty roomsteru budu skode aj tak chybat ( octavia vecne rast nebude ) ... citigo je doma v eu slabe ako caj ... porazaju ho aj miniata z korei ci japonska ... dokonca ani "exoticky" spacestar az tak zdanlivo daleko za nim nie je .. niekde sa musela stat chyba... lebo up predava neporovnatelne lepsie ako citigo alebo mii ( aj ked udajne tiez nema pozadovane cisla ) .... tu cesta k skodovackym rekordom nepovedie... zamrzi aj koniec fabie RS.... a superbu s V6... ktore sice moc nepredavali ale skode dvihali vo svete dobre meno co ide tiez ruka v ruke s dalsim uspechom ... ale hlavne to chce noveho yetiho a nejake dalsie nove SUVecka... na kodiaqa sa moc tesim.. moze to byt trefa ktora nebude mat moc konkurentov ;-)
12. 1. 2016 15:40
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Proč by měly být problémem prodeje Rapidu? Škodovka má v nižší střední dva modely, standardní model Octavia a doplňkový low costový model Rapid. Octavii se daří v evropských prodejích mačkat veškerou konkurenci vyjma Golfu a Focusu, kterému docela šlape na paty a Rapid v kategorii levných aut nižší střední poráží 301, C-Elysee Fluence a další levné modely s velkým náskokem. Dohromady Škodovka prodala loni přes 280tis. aut v evropské nižší střední. To je myslím maximum, co lze dosáhnout. Co bys čekal více?
12. 1. 2016 16:15
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Z uvedené tabulky jasné vyplívá, že meziročně výroba Rapidu klesla o 12,2 %. Jasně, hodně se na ní podepsal úspěch nové generace Fabie (tzv. vnitroznačková kanibalizace), ale myslíš, že je s tímto výsledkem škodovka spokojena?
Avatar - Emel
12. 1. 2016 17:14
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Mám několik připomínek:
1) I přes meziroční pokles je Rapid druhým nejprodávanějším modelem značky. S tím podle mě Škoda spokojená být musí, protože Rapida vlastně nacpala někam mezi Fabii combi a Octavii, kde vlastně nebylo místo.
2) V Evropě bylo asi hlavním cílem přibouchnout dveře levnější (třeba korejské) konkurenci... nebo aspoň zkomplikovat jejich postupné dobývání trhu. U nás byl Rapid nějakou dobu nejprodávanější auto mimo firmy a jakkoli tuhle statistiku moc nemusím, tak na druhou stranu chápu, že Škoda chce pokud možno nabídnout pro každého něco.
3) Domovem Rapidu jsou ale spíš mimoevropské trhy jako třeba Indie, Čína. Za 2014 se prodalo víc Rapidů v Číně než v Evropě a za 1-11/2015 je tam Rapid -30%, což je víceméně externí vliv (pokles celého čínského trhu). Po velmi špatném létě se ale Rapid vrátil zpět na slušná čísla.
12. 1. 2016 18:24
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Myslím, že je. Low-cost model poskládaný ze starých komponent, výrobní náklady nízké a stále se prodává daleko víc než konkurenční low-costové modely v této třídě, co víc si mohou přát? Škodovka má prostor pro růst v jiných třídách, v malých autech by Fabia mohla dosáhnout víc, v SUV také bída. Ale v nižší střední, v Evropě nabité k prasknutí, má Škodárna naopak ten nejlepší výsledek o jakém se jí může zdát. Rapid se prodává daleko lépe než se prodával svého času jiný low-cost Škodovky, Octavia Tour.
12. 1. 2016 19:42
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Rozhodně. Protože co si pamatuji, tak při uvedení na trh se mluvilo o prodejích na úrovni 100k ročně. Na auto, které si vyžádalo ve srovnání s "běžným" autem výrazně nižší investiční náklady použitím starších komponent, které se ještě zaplatí zhruba 2x rychleji, je to bomba výsledek.
12. 1. 2016 16:34
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Rapid je složitý od začátku. Počínaje problematickým zařazením (fabie II doplněná vzadu příčkou původem z octavie z roku 1996 opravdu nižší střední třídu v roce 2016 nevykouzlí), poté přemrštěnou cenou (která musela být relativně záhy po uvedení na trh snižována - kdy toto kdo u škodovky za posledních 15 let viděl..) až po oslovení jiné skupiny zákazníků než by si škoda přála (je vnímána jako alternativa k fabii, a na její úkor také nabrala nejvíce zákazníků).
12. 1. 2016 17:12
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Ještě jasi zapomněl na brzké přelaďování podvozku, kvůli jeho přehnané tvrdosti. Taky toto je u Škodovky něco dříve nevídaného.
Ono myslet si, že Čecháčci jen tak zbaští nahrazení Octavie II Tour s víceprvkem a měkčenými plasty autem s konstrukcí, jakou má Rapid a že ještě k tomu budou akceptovat výrazné zvýšení ceny, to bylo poněkud naivní. Češi se možná nezdají, ale v autech se jich spousta orientuje velice dobře a v poměru cena/nabízená hodnota ještě líp! ;-)
Avatar - JGucci
12. 1. 2016 21:33
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Presne tak. A Octavia Tour II se prodavala od 250 tis., Rapid lift od 314 tis v zakladu, coz je dost síla. Prodeje Rapidu pujdou zrejme uz jen dolu. Proc se v prísti generaci Rapid lift uz vyrabet nebude, kdyz je to v Cine velmi dulezita karosarska verze, nevim.
Avatar - Emel
12. 1. 2016 21:36
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Není náhodou čínský Rapid sedan?
12. 1. 2016 22:44
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Odkud máš prosím informaci, že se příští generace Rapidu už nebude vyrábět jako liftback? Vždyť jestli toto auto dává nějaký smysl, tak právě jako lift, který nikdo jiný na trhu v tomto segmentu nenabízí (samozřejmě kromě jeho klonu Toledo, to nepočítám).
Avatar - JGucci
13. 1. 2016 13:44
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Na ihned.cz se obcas pisi dobre clanky ze zakulisi, psali tam, ze se nepocita s nastupcem Seatu Toledo a ani Rapidu Lift(ani sedan). A jeden zdejsi (pry dobre informovany)diskuter to potvrdil.

Taky tento krok nechapu, ale kdyz uz zrusili Roomster, tak proc by portfolio dale nezmensovali, ze?
13. 1. 2016 06:32
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
"..Rapid je složitý od začátku..." :yes: Presne tak. Rapid je auto v CR, ktere nemelo ani byt. Technicky je to nekompetentni a cenove mimo terc. Marketing se zase jednou strelil brokovnici do nohy.
13. 1. 2016 16:42
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Starší technika by u Rapidu nebyla žádný problém, pokud by jí ovšem odpovídala požadovaná cena. :-!
13. 1. 2016 07:44
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
"...Další problém jsou prodeje Rapidu....konečně nabídl slušný zavazadlový prostor.....Zapomněl jsem na něco? :-) " Svetovy mir? >:D