"... takže pořád ubylo víc škodovek než přibylo." >:D Oh, c'mon, man! :-!
To je ten SKODA Auto paradox....cim vice jich fabryka chrchli ven, tim mene je jich v registru. :-!
"z hlediska ekologie..že ubylo skoro 8500 čmoudáků trabant a wartburg".
lepsi by bylo kdyby odvezli do Ciny Mittal Stahl a Nowa Huta....tak jak to udelali v Nemecku pred lety. :-!
Z tabulky je jasně patrné, kde by produkce Škody Auto potřebovala vylepšit. V první řadě je to Citigo, které potřebuje facelift jako sůl (třeba se při něm konečně dočká nejen hezčí tváře, ale i čalouněného kufru). Další problém jsou prodeje Rapidu, ale zde bude řešení asi složitější. A pak nová generace Yetiho, samozřejmě již na MQB a nejlépe s větší délkou, aby konečně nabídl slušný zavazadlový prostor. Zapomněl jsem na něco? :-)
citigo a rapid este nemaju ani potvrdenych nastupcov alebo ano? vie niekto? rozhodne citigo skodovke nechyba... to uz skor roomster ktory v eu predaval dvojnasobok citiga a stejne sa to niekomu zdalo malo ..... co bude s rapidom za dva tri roky asi dnes este tiez nikto netusi.... obavam sa ze skoda potrebuje viac modelov do buducna ak si chce toto tempo udrzat... yeti uz po facelifte neskutocne zostarol ... kodiaq vyzera nadejne ale pocty roomsteru budu skode aj tak chybat ( octavia vecne rast nebude ) ... citigo je doma v eu slabe ako caj ... porazaju ho aj miniata z korei ci japonska ... dokonca ani "exoticky" spacestar az tak zdanlivo daleko za nim nie je .. niekde sa musela stat chyba... lebo up predava neporovnatelne lepsie ako citigo alebo mii ( aj ked udajne tiez nema pozadovane cisla ) .... tu cesta k skodovackym rekordom nepovedie... zamrzi aj koniec fabie RS.... a superbu s V6... ktore sice moc nepredavali ale skode dvihali vo svete dobre meno co ide tiez ruka v ruke s dalsim uspechom ... ale hlavne to chce noveho yetiho a nejake dalsie nove SUVecka... na kodiaqa sa moc tesim.. moze to byt trefa ktora nebude mat moc konkurentov ;-)
Proč by měly být problémem prodeje Rapidu? Škodovka má v nižší střední dva modely, standardní model Octavia a doplňkový low costový model Rapid. Octavii se daří v evropských prodejích mačkat veškerou konkurenci vyjma Golfu a Focusu, kterému docela šlape na paty a Rapid v kategorii levných aut nižší střední poráží 301, C-Elysee Fluence a další levné modely s velkým náskokem. Dohromady Škodovka prodala loni přes 280tis. aut v evropské nižší střední. To je myslím maximum, co lze dosáhnout. Co bys čekal více?
Z uvedené tabulky jasné vyplívá, že meziročně výroba Rapidu klesla o 12,2 %. Jasně, hodně se na ní podepsal úspěch nové generace Fabie (tzv. vnitroznačková kanibalizace), ale myslíš, že je s tímto výsledkem škodovka spokojena?
Mám několik připomínek:
1) I přes meziroční pokles je Rapid druhým nejprodávanějším modelem značky. S tím podle mě Škoda spokojená být musí, protože Rapida vlastně nacpala někam mezi Fabii combi a Octavii, kde vlastně nebylo místo.
2) V Evropě bylo asi hlavním cílem přibouchnout dveře levnější (třeba korejské) konkurenci... nebo aspoň zkomplikovat jejich postupné dobývání trhu. U nás byl Rapid nějakou dobu nejprodávanější auto mimo firmy a jakkoli tuhle statistiku moc nemusím, tak na druhou stranu chápu, že Škoda chce pokud možno nabídnout pro každého něco.
3) Domovem Rapidu jsou ale spíš mimoevropské trhy jako třeba Indie, Čína. Za 2014 se prodalo víc Rapidů v Číně než v Evropě a za 1-11/2015 je tam Rapid -30%, což je víceméně externí vliv (pokles celého čínského trhu). Po velmi špatném létě se ale Rapid vrátil zpět na slušná čísla.
Myslím, že je. Low-cost model poskládaný ze starých komponent, výrobní náklady nízké a stále se prodává daleko víc než konkurenční low-costové modely v této třídě, co víc si mohou přát? Škodovka má prostor pro růst v jiných třídách, v malých autech by Fabia mohla dosáhnout víc, v SUV také bída. Ale v nižší střední, v Evropě nabité k prasknutí, má Škodárna naopak ten nejlepší výsledek o jakém se jí může zdát. Rapid se prodává daleko lépe než se prodával svého času jiný low-cost Škodovky, Octavia Tour.
Rozhodně. Protože co si pamatuji, tak při uvedení na trh se mluvilo o prodejích na úrovni 100k ročně. Na auto, které si vyžádalo ve srovnání s "běžným" autem výrazně nižší investiční náklady použitím starších komponent, které se ještě zaplatí zhruba 2x rychleji, je to bomba výsledek.
Rapid je složitý od začátku. Počínaje problematickým zařazením (fabie II doplněná vzadu příčkou původem z octavie z roku 1996 opravdu nižší střední třídu v roce 2016 nevykouzlí), poté přemrštěnou cenou (která musela být relativně záhy po uvedení na trh snižována - kdy toto kdo u škodovky za posledních 15 let viděl..) až po oslovení jiné skupiny zákazníků než by si škoda přála (je vnímána jako alternativa k fabii, a na její úkor také nabrala nejvíce zákazníků).
Ještě jasi zapomněl na brzké přelaďování podvozku, kvůli jeho přehnané tvrdosti. Taky toto je u Škodovky něco dříve nevídaného.
Ono myslet si, že Čecháčci jen tak zbaští nahrazení Octavie II Tour s víceprvkem a měkčenými plasty autem s konstrukcí, jakou má Rapid a že ještě k tomu budou akceptovat výrazné zvýšení ceny, to bylo poněkud naivní. Češi se možná nezdají, ale v autech se jich spousta orientuje velice dobře a v poměru cena/nabízená hodnota ještě líp! ;-)
Presne tak. A Octavia Tour II se prodavala od 250 tis., Rapid lift od 314 tis v zakladu, coz je dost síla. Prodeje Rapidu pujdou zrejme uz jen dolu. Proc se v prísti generaci Rapid lift uz vyrabet nebude, kdyz je to v Cine velmi dulezita karosarska verze, nevim.
Odkud máš prosím informaci, že se příští generace Rapidu už nebude vyrábět jako liftback? Vždyť jestli toto auto dává nějaký smysl, tak právě jako lift, který nikdo jiný na trhu v tomto segmentu nenabízí (samozřejmě kromě jeho klonu Toledo, to nepočítám).
Na ihned.cz se obcas pisi dobre clanky ze zakulisi, psali tam, ze se nepocita s nastupcem Seatu Toledo a ani Rapidu Lift(ani sedan). A jeden zdejsi (pry dobre informovany)diskuter to potvrdil.
Taky tento krok nechapu, ale kdyz uz zrusili Roomster, tak proc by portfolio dale nezmensovali, ze?
"..Rapid je složitý od začátku..." :yes: Presne tak. Rapid je auto v CR, ktere nemelo ani byt. Technicky je to nekompetentni a cenove mimo terc. Marketing se zase jednou strelil brokovnici do nohy.