Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rekordní rok Škody: V roce 2015 prodala 1,06 milionu aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (33)
Prodeje koncernu VW Group loni sice klesly, mladoboleslavské automobilce Škoda Auto se ale prodejně dařilo.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 1.055.500 vozů, meziročně o 1,8 procenta více. V prosinci loňského roku automobilka prodala 86.600 vozů, meziročně o 5,7 procenta více. Byl to nejlepší prosinec v historii podniku. Letos chce firma dále podpořit prodeje pomocí SUV.

Prodeje automobilky rostly hlavně díky zájmu o Octavii a Fabii. Prodeje všech ostatních modelů naopak meziročně klesly. U Superbu je to způsobeno mezigenerační obměnou, u Roomsteru pak ukončením výroby.

Loni v září vypukl v koncernu Volkswagen, jehož je Škoda Auto součástí, skandál s obcházením homologačního emisního měření. I přesto se automobilce podařilo prodat rekordní počet aut. „Škoda v roce 2015 v náročných tržních podmínkách prokázala svou sílu,“ uvedl předseda představenstva firmy Bernhard Maier, který v listopadu ve funkci nahradil Winfrieda Vahlanda.

V lednu loňského roku Škoda začala prodávat novou Škodu Fabia Combi. O měsíc později v Praze představila novou generaci modelu Škoda Superb a od června ji začala postupně uvádět na jednotlivé trhy. „Nová Škoda Superb představuje dosavadní vrchol naší modelové ofenzívy. Těší nás, že poptávka zákazníků po modelu Superb výrazně překonává naše očekávání,“ uvedl člen představenstva za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

Prodeje značky Škoda v roce 2015 podle modelů
ModelProdeje 2015 [ks]Meziroční změna [%]
Octavia432.300+11,1
Rapid194.300-12,2
Fabia192.400+19,8
Yeti99.500-3,2
Superb80.200-12,0
Citigo40.200-5,5
Roomster16.600-44,0

V západní Evropě Škoda v roce 2015 rostla o 4,3 procenta na 430.900 dodaných vozů. Na svém druhém největším trhu v Německu zvýšila automobilka loni své dodávky zákazníkům o 6,2 procenta na 158.700 vozů.

Ve složitých podmínkách východoevropských trhů, vyjma Ruska, dodala loni Škoda zákazníkům 32.700 vozů. V Rusku loni automobilka prodala 55.000 vozů, přibližně o polovinu méně než v roce 2014.

Ve střední Evropě Škoda rostla o 14,8 procenta na 172.100 prodaných aut. Na domácím českém trhu vzrostl loni prodej škodovek o 21,1 procenta na 85.000 vozů.

V Číně si automobilka udržuje stabilní odbyt. Za loňský rok vzrostly prodeje na nejsilnějším trhu značky o 0,1 procenta na 281.700 vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (33)
13. 1. 2016 16:42
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Starší technika by u Rapidu nebyla žádný problém, pokud by jí ovšem odpovídala požadovaná cena. :-!
Avatar - JGucci
13. 1. 2016 13:44
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
Na ihned.cz se obcas pisi dobre clanky ze zakulisi, psali tam, ze se nepocita s nastupcem Seatu Toledo a ani Rapidu Lift(ani sedan). A jeden zdejsi (pry dobre informovany)diskuter to potvrdil.

Taky tento krok nechapu, ale kdyz uz zrusili Roomster, tak proc by portfolio dale nezmensovali, ze?
13. 1. 2016 07:44
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
"...Další problém jsou prodeje Rapidu....konečně nabídl slušný zavazadlový prostor.....Zapomněl jsem na něco? :-) " Svetovy mir? >:D
13. 1. 2016 07:42
Re: Poprvé v mínusu
"z hlediska ekologie..že ubylo skoro 8500 čmoudáků trabant a wartburg".
lepsi by bylo kdyby odvezli do Ciny Mittal Stahl a Nowa Huta....tak jak to udelali v Nemecku pred lety. :-!
13. 1. 2016 06:32
Re: Inovace by měly rychle pokračovat
"..Rapid je složitý od začátku..." :yes: Presne tak. Rapid je auto v CR, ktere nemelo ani byt. Technicky je to nekompetentni a cenove mimo terc. Marketing se zase jednou strelil brokovnici do nohy.