ide o novy model .. predosla X1 mala o 9cm dlhsi razvor a vyzerala uz skor ako kombik a nie SUV .. bola nizka a s megarazvorom.... tato nova sa mi rozhodne paci viac... vyzera to uz konecne ako SUV.... rozmery aj razvor su v idealnom pomere.. aj vyska kasne... a tento motor asi tiez bude zlatym stredom pre toto auto... problemom moze byt vlastne len cena ako pises... ale kto chce bmw .... a ma na to.... asi uz to moc neriesi... tieto auta od premioviek su uspesne bez ohladu na ceny
Není zase tak malé, narostlo do výšky i do šířky. V základu za mega se silnou naftou a 4x4 mi to přijde celkem přijatelná cena. A příplatky za 350... to je prémiová klasika.
To Emel: za tuto cenu mužů mít CX 9tku a jisté mi ještě min 250tis zbyde na tu o litr větší spotřebu v turbobenzinu. Navíc dostanu jasné lepší vůz..o půlku větší..lepe vybaveny ...u nas jiste ojedinely..jiste spolehlivější..servisne nenáročný, pokud se budu umět k turbu chovat. A tak mužů pokračovat porad dale...o cx 5tce se zminovat ani nebudu, tam uz je to uspora 500tis ..ale je každého volba co si zvoli :))
je to tak..... asi sa na to takouto optikou neda pozerat aj ked plne rozumiem co chcel kolega nad tebou povedat.... ale bmw je bmw... mas pravdu... dva nissany Z tiez budu vyzerat rozumnejsia volba ako jedna carrera a predsa je carrera predajne moc uspesna a Z-etko ju vobec neohrozuje... takto to skratka nefunguje suhlas... ked na bmw nemam tak si lahko najdem lepsiu volbu... al ak clovek na neho ma tak na konkurenciu a ceny uz ani moc nepozera....
Odpověď je koncipována pouze tomu. že se zde nabízí mrnave SUV..já jsem pouze nastinel co bych si za ty peníze koupil já..a kolik bych u toho ještě ušetřil..potažmo..když jsme u vozového parku..mohl bych že zbytku koupit paní ještě hanzovní Mazda 3 s benzínem a na deset let mám pro rodinu vystarano :-)
Vůbec nevím o čem mluvíš. CX-9 se prodávala jen s 3.7V6 a dle spritmonitoru jezdila asi za 13l. Nová zatím pokud vím oficiálně představená nebyla, o motorech se vůbec nic neví... ale ty už víš, že tam bude turbobenzín se spotřebou 8 :-) ?
Přijde mi, že když se tě máma zeptá co chceš k večeři, odpovíš jí třeba MX-5... ;-)
Nemůžu to nechat jen tak vyvětrat: Není to tak dávno, cos tu mazdu měl na denní menu ty, diskuzní příteli >:D;-) sorry, ale já to mám u tebe jak mariachi u mě Poníka >:D
Což nic nemění na tom, jak je představa, že CX-9 bude jezdit s přeplňovaným zážehovým motorem se spotřebou o litr větší než X1 20d ve stejném režimu, úsměvná. A to jsem slušný.
Tak si to užij :-) . CX-5 je super, pokud by sem Pepaj napsal, že CX-5 2.2D 129kW AT za 920 je lepší a větší auto za méně, tak bych neřekl ani slovo a třeba i částečně souhlasil... i když bych mohl napsat, že to tak je (na první pohled) u prémiovky vždycky.
Ale celá ta argumentace CX-9 je mimo. To auto nemá českou cenu a ani se pokud vím nepotvrdilo, že se vůbec bude prodávat v Evropě... takže Pepaj zřejmě srovnává americkou cenu přepočtenou na Kč s českou cenou BMW vč. příplatků, což je nesmysl. Žádné technické údaje ani testy CX-9 jsem neviděl a myslím že ani nebyly, ale můžu s jistotou říct, že rozdíl ve spotřebě bude mnohem víc než litr.
Na českém trhu je to srovnání mezi prémií a mainstreamem o to zajímavější, že prémie spíš v cenících drží ceny na úrovni řekněme Německa, kdežto mainstream jde klidně o 100+ tisíc níž v porovnání s Německem. Je to jen zajímavost, protože nás ve skutečnosti zajímají koncové ceny a pokles ceníkových typicky doprovází pokles slev.
Pokud jde o přepočítávání amerických cen, které jsou typicky bez daní, tak je třeba počítat minimálně s DPH a i clem, pokud daný model nevyrábí tady. Nekoukal jsem, jak to vychází u Mazdy, ale takový hrubý odhad je +50 %, přičemž +30 je minimum.
Mluvím o novém skyactiv 2,5 Turbo v právě přicházející nove CX 9. O staré V6ce jsem se ani slovem nezmínil.Cena 1,1 mio akorát se bude muset dovézt..ptoze ne pravdou, že ofiko pro Evropu ještě ohlášena nebyla. Víceméně vime, že toto se stane pokud bude stíhat výrobní kapacita továren, jinak se do Evropy vůbec nedostane. Ale si ji pořídil,pokud si ní dokážu vydělat ..tedy pokud mu ten motor nedají do 6tky ..pak bych neměl důvod.
ano to je pravda.... je vcelku uz velke ( len si spomenme na rozmery prvej X5ky z r 98 ) ;-) ... tato X1 ma razvor na urovni octavie ci povedzme outlanderu/ASX .... a to su uz rodinne orientovane vozy kde sa mozes doslova rozvalit ... ten priestor vzadu v X1 ( aspon na fotkach ) vyzera kralovsky ... mna tak napadlo ze mozno o chvilku bude treba vymysliet nejaku X0ku ... kedze aj udajne "mala" X1 je uz v reale celkom dost velka ;-) a ktovie kam sa zase posunie jej nastupca ... mensie sikovnejsie ale aj dostupnejsie SUV potom znacke BMW bude predsa len chybat ( Q3 a evoque su predsa len mensie ) ... ale to je hudba buducnosti... zatial to ma BMW pod kontrolou a X1 vidim velkostne ako ideal... zatial ani moc velke .... ale ani male...
Vidim to castecne podobne. Vzhled je obrovsky skok kupredu, a technika? Inu, MPV a SUV jsou dve skupiny aut kde je FWD asi nejmin na skodu a pri predstave kdo asi budou potencialni zakaznici (nekdo kdo dal prednost SUV pred cca stejne drahou trojkou) si rikam, ze to na skodu nebude vubec. Sameho me SUV nezajimaji a jako auto pro manzelku by mi FWD koncepce prisla spis jako klad.
Co mi ale z testu vyznelo a co me osobne na tom aute nejvic mrzi je, ze je to proste nejake auto. Nevynika v tom ani onom, proste dalsi z rady. Trochu malo na 1,4mil a znak BMW na kapote.
Jo, jestli to jezdí jako každá jiná předokolka s přiřaditelným zadkem...pak velká škoda. Předchozí X1 měla klasické vychování a řídit ji byla a je na poměry malých SUV radost ;-)
Předchozí X1 byla proti tomuhle crossover, v podstaně přizvednutý HB, jízdně úplně jinde než konkurenční SUV. Nová je SUV, jezdit bude podle toho, ve čtyřkolce nevěřím, že by s jejími jízdními vlastnostmi mohl mít někdo problém. Pro mně je spíše otázkou, co má předvádět příští X3, protože nová X1 je na tom prostorově naprosto stejně a projevem (odhlučnění, komfort) o generaci dál. Bude se muset X3 hodně zlepšit, aby dávala smysl, momentálně ho se čtyřválci nedává. ;-)
...R6 škoda je, ale obludky ne..... ;-) Doufám, že toho, kdo ten starý styling podepsal, bude ta obludka ve snech chodit strašit až do smrti... ;-) V6 by i do té nové vešel...ale bohužel není v BMW repertoáru.... ;-\ No nevadí, snad pokrášlí i novou X3 a tam by už R6 mohl být, i když stylista by to měl s V6 jednoduší... ;-)
Ale byl. Přeplňovaný 35i/225kW (od 2013 v X1 pro americký trh) přece nebyl jediný R6/3.0 v X1 I. g.
Co ty původní atmo R6 25i/28i - 160kW/190kW (09/2009 - 03/2011), na ty už si zapomněl?
To si ale rozhodně nezaslouží... ;-)
Ano. 28i/190kW (09/2009-03/2011) a 25i/160kW (03/2010-03/2011) byly pro Evropu.
Od 03/2011 je nahradil přeplňovaný R4 28i/180kW.
R6 pouze pro Ameriku byl až později 35i/225kW.
Čo bolo, to bolo, těrazky máme novou fešnou X1, opravdové SUV, ale na čtyřhrnkové dietě.... ;-\ V každém případě se s ní svezu jak to bude možné....pokud možno v nejsilnějším benzinu.... :-!
A co flaška pro mě....... ;-) Můžeš ji nechat u WL, určitě se v cukrárně letos stavím. Plánoval jsem "přepadení" již v loni. Ale stavba garáže (pro nový FRS) se "trochu" protáhla. Smlouva byla na předáno do konce června a realita Vánoce... >:-[]
Auto vypadá krásně, jak design na fotkách, tak i parametry na papíře, ale nevím jak je to s objemem palivové nádrže - uvádíte 61L, což by bylo dostatečné, ale na něměckých stránkách bmw mají 61L pouze u benzínových motorizací a u vrcholného dieselu, zbytek má "pouze" 51L, což už beru jako nedostačující. Na českém/slovenském bmw je 61L naopak i u tohoto dieselu a 51L u benzínu v manuálu. Má v tom prosím někdo přehled?
tych 51 litrov by malo byt po verziu 18d ... verzia 20d a vyssie ma uz 61 litrov ... povedal by som teda ze velkost nadrze zavisi tu v tomto pripade od vykonu ( motorizacie ) .. slabsie verzie X1 maju 51litrovu.. tie silnejsie uz 61 litrovu .. benzin to iste .. po verziu s 18i je to 51 litrov.. 20i a vyssie maju uz 61 litrovu ... aspon tak som nasiel a davalo by to aj logiku... ;-)
... ale aj tych 51 litrov v slabsch motoriaciach je uplne v pohode... pri spotrebe aj 8 litrov mas stale realny dojazd 600km .. co je stale viac ako f500 s pazravym dvojvalcovym turbom jazdiaci v meste za 7 litrov ( realny priemer 6 ) .. vid testy
Presnou odpoved nemam. Nicmene trend ve snizovani objemu nadrze je zrejmy. Snad jen volvo xc60 ma 70l nadrz a Q3 64l. To je odpovidajici velikost nadrze,
Yeti ma 55l a mazda cx5 56/58l. Jestli patri do stejne kategorie vozu jako X1 necham na jinych.
Celkem mě mrzí, že zmenšující se nádrže začínají být standardem. úspora místa a hmotnosti při honbě za setinkami ve spotřebě. Já mám 80 litrů a kdyby to mělo 100, tak by jsem se vůbec nezlobil. Tankovat musím cca jednou týdně.
nadrze idu dole to je pravda.... baleno uz bude mat udajne len 37 litrovu nadrz ... ale realne by mohlo jazdit za 5,5 litra.... co bude stale lepsi dojazd ako felda so 42 litrovou nadrzou so spotrebou 7 litrov ( v zime aj 8 ) ci 1,4mpi 50kw prva fabia ... s 45 litrovou nadrzou jazdiaca bezne cez 7 litrov ... kamarat ju mal - kupovali ju este o rok skor ako mi feldu ... a neskor ju predal a kupil prvy yaris ( ma ho dodnes ) ... ten zerie aj o 1,5 litra menej ako ta mpi fabia ... takze nie je to vzdy len o nadrzi.... ale aj o spotrebe ...
Takže když to jede za pět, tak tomu snížíme dojezd tím, že zmenšíme nádrž? Místo aby jsem pak tankoval jednou za 14 dní, tak stejně budu na pumpě každý týden.
Oproti tomu např. xc60 je velmi komfortní, tichá /na poměry/, cenově balancovaná a navíc úspornější v lepší výbavě.... jo máš pravdu. Nicméně na ty 4 stáry si v rámci kategorie klidně sáhnout může.... ;-)
XC60 je konkurentem spíše X3 než X1. Je komfortní, ale cenově vyjde výsledně i ta X3 skoro lépe, protože u Volva nedává prodejce tak velkou slevu na vůz do výroby jako u BMW.
v testu zaznělo něco o legendární či pověstné spolehlivosti, kvalitě těchto motorů. Vždyť to není úplně pravda. Právě tyto motory měly ještě pár let problémy a ne malé a ze zkušeností bavoristů z okolí tak doporučení je 6v. Tak nevím, jestli to je taková pecka. Plus ta spotřeba. 7,3 je dost. Jako špatné vidím to, že chca nechca, se k pěti ani nepodívá. Tak ti nevím, čeče, jestli to je fakt taková pumelice do motorářské desítky. Nicméně na hodnocení tu jsou kolegové, které, prosím, mýlím-li se, opravte mě.
Vzhledově mi tento look pasne na x1 nejlíp. :yes:
Bylo to podle mě myšleno obecně a povedených motorů mají bavorští určitě víc než těch nepovedených.
Obecně k R4 v naftě...pokud nejezdíš opravdu něžně, pak udávaný spotřeby jsou z říše snů. Superb s 2,0TDI při běžný jízdě +7, dtto Mondeo, Tucson, Disco Sport. Za to jedu se svým už velmi svižně. Prostě aktuální čtyřválce svázaný všemi dusítky nepředvádějí tolik za tak málo jako dřív.
QQ jsem měl minulý rok jemně zajetý z půjčovny a dostal mě, že i přes tvrdost podvozku je to žvýkačka a rozbředne při prvním serioznějším pokusu o svižnější jízdu, stejně tak se rozkolíbá na dálnici apod. Ten mě nezaujal.
Je to zajímavý "rébus". Možná to bylo hraní si na sudičku ohledně prodejnosti nové X1, něco jako, že dokáže být konkurenčním "válečným ořem" pro prodejně úspěšný (mainsteramový) Qq.
Tento nový 20d je špička, předchozí byl skvělý v poměru dynamika spotřeba, ale projevem příliš hrubý. Spolehlivost byla mizerná do cca 2012, pak to snad odladili, každopádně v X1 je motor zcela nový.
Co se spotřeby týká, souhlas s webpajou, auto kolem 1,6 t vyšší (suv, crossover) nebo kombík a R4 dýzl si v reálu vezme víc než R6 v tom stejném autě. Ale v tabulkách ty 4,5 litru vypadají hezky, a ekosoudruzi jsou spokojení. ;-)
Musím říct, že vzhled, kdy světlomety přímo nenavazují na ledvinky je daleko hezčí a podle mě i agresivnější. Moc doufám, že přicházející 5er bude mít podobný vzhled a ne ve stylu 7er, ikdyž se asi pletu...
...je uvnitř menší jen o jednotky centimetrů a to ještě jen v mezních hodnotách nastavení sedadel. Na šířku je na tom stará generace dokonce lépe. To opravdu dělá rozdíl mezi "titěrnou" a "konečně rodinnou"? Měli jste ta auta vedle sebe? Nebo jste, pane Bureši, starou x1 viděl jen na obrázku?
Minuly rok som mal moznost nejaky cas s novou X1 pojazdit presne s tymto motorom. Priestoru dost, nestazovala sa ani polovicka sediaca za mnou (meriam 193), na tvrdy podvozok uz ale kritika zo zadnych sedadiel prisla. Ani po prepnuti zo sportoveho rezimu sa mi nezdalo, ze by bolo auto maksie, zato sa dostavilo neprehliadnutelne oneskorenie na pridanie plynu (v rezime sport nebolo ziadne), takze som ostal len pri tom sporte.
Celkom sa stotoznujem s testom-vyborny pruzny a tichy motor, vyborna prevodovka, tvrdy a hlucnejsi podvozok. Navyse mne sa pacilo aj riadenie. :yes:
Hlučný podvozek se dá "po kutilsku" řešit. Tvrdost je už těžší oříšek, ale i ten se dá "rozlousknout"... ;-) Takže komu se jinak líbí, hurá do toho... >:D
Vyhodit runflaty.
A do tý doby, než je, co nejrychleji ojedu abych se jich mohl co nejrychleji zabavit, tak je podhušťovat. O půl atm, oproti normálním pneu, podhuštěné runflaty se jim blíží komfortem a nejsou o nic víc deformované. Já to tak dělám u X5.
Ty ekologický ignorante, takhle spálíš jistě aspoň 0,5 l/100 km víc, což je xx g zbytečně vypuštěného C02!!! Asi na tebe budeme muset poslat ekologickou policii z Bruselu! >:D >:D >:D
Zajímavý úhel pohledu! Budu to muset na mé X5 taky zkusit. I když abych pravdu řekl, na 19kách a na komfort setting se mě podvozek nějak tvrdý nezdá. Může to být ale tím, že jsem před X5 jezdil pár roků s M3 MPS a ta byla dost tvrdá.
Neměl jsem pocit, že by byla malá kabina. Naopak, tak akorát. Technika, vycházející z X3, byla skvěla. X1 20d xDrive byl jeden z nejlepších BMW co se týká jízdních vlastností. Nová X1 mne nebere, je to předokolka. Takových je mraky, levnějších a není nejmenší důvod, proč si připlácet za značku. Takže nová X1 děkuji, nechci. Strčte si ji někam, soudruzi z NDR.