Odkedy je Alfa Romeo, Lancia, ci Mini alebo Smart luxusna znacka??? To je teda amaterstina! To ze si vyrobca na malu skatulu od zapaliek narve zdrvujucu cenu este z neho luxusnu znacku nerobi!!! To nemyslite vazne s tym "luxusom" mnou spomenutych znaciek...?!
Odkedy su kupcovia ochotni zaplatit za ne dane groše ;-)
mne tam nesedi aj Volvo - nema jediny model, ktory by mal klasicku premiovu konstrukciu ( motor pozdlzne ). :-!
Smart je pod Mercedesom, Mini pod BMW - tam je to v poriadku.
Alfa a Lancia - to je ale smutny pribeh a luxus je uz len stretnut ich na cestach... :-!
suhlas... volvo uz dnes tiez hraje skor mainstream ... sancu dotiahnut premiu sami zahodili ... lebo 4 valcami a megatabletmi to ozaj nepojde .. premia je o niecom inom ... aj podvozkovo maju co dohanat... tu bude aj mondeo lepsie ... vol-vonavka dnes uz na premiu zdaleka nema v nicom
No ty 4 - hrnky s objemem pod 2 l u novinky a výstavního skříní - XC90 jsou dobrým příkladem, jak se nestáti prémií. V kategorii velkých SUV je to těžký fail. Volvo už dlouho dobu osciluje tak někde mezi mainstreamem a prémii.
Ked sa na to tak pozrieš, chod si sadnúť aj do Corvette, ale inak Chevrolet je masovka. Alebo do Superb-u L&K- fakt top luxus. Ale priznávam nový XC90 čo sa týka interireu a materialov je top. A aj cena je premiova. A suhlasim s tým čo píše Johnnn- proste iba smiešne 4valce? Dynamiku to naozaj nema. Najvýkonnejši dieselovy XC90 je na urovni základného X5 (25d) alebo ML(250)
Ja by som ho nazval skor sub-premium. Uplne mainstream to cenovo neni. A ani spracovanim. Predsa len si myslim ze je vyssie ako VW,Skoda, Opel a pod. Podla niektorých automobilových periodik sa za sub-premium v Europe povazuju Volvo a Mazda. Snad bol este Saab kedysi. A v USA je to Buick.
Uprimne nevim co si myslet o prodejich jaguaru. XE se prodavalo od poloviny roku, mohlo a melo do rustu Jaguaru promluvit vic. Jen plus tri procenta je ve svetle rustu ostatnich docela bida a za me neocekavana. :-O
Oni to vědí i prodejci jaguaru, xe by může být sebelepší, ale je to prostě další do party, chce se procpat někam, kde je obsazeno, proto by mělo ukázat poteniálnímu kupci nějakou cenovou výhodu, chce-li opravdu prorazit. Ale vloni to byla novinka, logicky chtěli těžit z prodejů novinky, která vyšší cenu snese, uvidíme, co s cenou předvedou letos.
No pro mně jediná smysluplná varianta byla ta nejvyšší, jinak to byly motory z Fordu s pěknou kastlí. A když to stojí víc než 340i, potom už není mnoho důvodů pro pořízení /kterou navíc lze zkombinovat se 4x4/.
Prostě nabízím míň, musím chtít míň, a ne víc... proto těch XE opravdu mnoho nepotkávám /asi tak dva za celou dobu/.
Tak ta silnejsi nafta za 1) nema fordi motor a za 2) cenove nestala az tak mimo, nebo...?
Tam bych ocekaval hlavni prodeje tak jako tam lezi hlavni prodeje konkurence a nejak neprichazi. Navic ma jaguar za zady silny domaci trh, coz taky mohlo/melo pomoct.
Ad 340i vs XE S, srovnani s F30 chce preskocit cenu od a rovnou zaskrtnout M paket, sportovni brzdy a automat, pak ma cenovy rozdil snad jen 5 cifer, nebo? :-)
EDIT: V rychlosti vyklikano XE S za 1,53mil a 340i v obdobne "zakladni" konfiguraci 1,47mil.
mea culpa, diesel je opravdu jiný, ale podle mého by se to auto mělo nabízet levněji, než zavedený, v testech prověřený model... pak by to mohlo být zajímavé.
Další věc XF, teď oznámili, že awd dostane xf i k dýzlu, no, sláva, jenže bohužel zas jen k dvoulitru. Dopr... co je to za logiku, dvoulitr je budget volba, té by rwd stačila, hlavně by awd měl dosta třílitr. Po Evropě jezdí ve střední třídě závěje A6tdi q a 530xd, V6d awd to je přesně varianta, která by prodeje xf postrčila.
V US se výrazně zvedly prodeje předchozího XF až po začátku výroby AWD s benzínem, proč není v nový generaci nechápu. Jestli čekají na Autoshow v NY (duben) nebo jak to bude je otázka.
Už mám druhýho...řízení, jízdní vlastnosti, přístup servisu a prodejce. Prima pojezdění..a od toho přece auta jsou ;-)
A co se týče XE? Trochu vědomí, že to může být jeden z posledních cestovních šestiválců před rozšířením tramvají a navíc v benzínu. Pokud netrváš na top infotainmentu a zkousneš zbytečný drobný chyby, pak dostaneš auto na jízdu s velkým A ;-)
Cena je dost dana aj importermi, ktori asi maju v SR a CR velke oci. V Madarsku maju ovela prijtelnejsie ceny, specialne pre 4 valcove konfiguracie XE, ktore ma zaujimaju. V zasade bez DPH sa da XE Pure kupit od cca 24k euro, co je dost masivny rozdiel oproti cca 30k v SR a dost podobne v CR. Samozrejme je otazny cenovy jemnocit predajcu pri takej cene, ale zase ani moj dealer neponukal nejaku vyraznu zlavu.
Takze ono to ide, ak sa chce. Evidentne Madarsky distributor si uvedomuje, ze auta musia najprv jazdit, aby o nich ludia vedeli. Pri tom ake su Jagy krasne z vonku, urcite by nalakali dalsich kupujucich...
Druha vec je absencia XE Sportbreak. Ak s nim pridu, tak maju vo mne takmer isteho kupujuceho. Pri sedane, mam dilemu, ci dat cca milion ceskych za auto, kde moze byt problem vpratat detsky kociar a suvisiace veci spolu s rezervou :-)
Vysvětlení je nasnadě. Na důležitých trzích NA se začne prodávat až letos tuším v březnu. Tam si Jag musel vystačit s původním XF, preFL XJ a F-T.
V Evropě rostli a po reálným náběhu celosvětovýho prodeje spolu s novým XF a F-P letos půjdou podstatně výš.
Chlapci, XE som videl len na autosalone. Ak mám hovoriť za seba(áno som US-Car fan, priznávam) tak Cadillac ATS je rozhodne lepšia voľba. Má sice iba jeden motor- dost nevýhoda. ALe ten ma 270k a je teda ine turbo. A cenovo je to podobne. Je to síce okolo 40tis eur,ale veľa výbavy. Hoci. výčitka s priestorom podobne ako u XE. A dovolim si tvrdiť že ATS určite spokojne da do vačku Jaguar XE čo sa týka dynamiky a podvozku. A zas na druhej strane zabúdate na to čo je nevýhoda týchto aut- servisna sieť, služby importerov a neskrši predaj. Jednoducho nie su o toľko lepšie, aby presvedčili veľku masu ľudi presedlať z BMW alebo Audi. Mne sa na BMW nepáči že je toho tu plný hnoj(a myslim že aj v CZ). Dnes je BMW 3 alebo X3/X5/X6 skoro tak bežne na ceste ako Octavia alebo Passat. Ale je pravda že BMW 3 je proste benchmark čo sa týka jazdných vlastnosti
Tvrdit můžeš co chceš, foukaný dvoulitr ATS jezdí zhruba stejně jako 200HP v XE, o silnější 240HP verzi ani nemluvím. Ačkoliv je ATS podvozkově výborně odladěný, zatáčky neumí hltat tak jako kočka. Interiérem si pak nemají co vyčítat, nové A4 opět ukázalo, že D3 je vždy o krok dál. ATS zabíjí cena a automatická převodovka.
lancia.. tak by to chcelo byt ferovi a zaradit tam aj DS ( tie su dnes uz daleko pred lanciou ) .... odkedy je lancia luxusna znacka? mozno v minulosti bola ale dnes? to ani nahodou... co vlastne v sucasnosti predava? male Ypsilon? od nej aj i10 je dnes uz luxusnejsie bezpecnejsie a modernejsie auto... coze? aj smart? to hadam nie... to je snad len vtip ... na smarte nie je nic luxusne... aj celerio je lepsim autom
Inak výsledky Cadillac-u sú podľa mňa veľmi dobre, Cadillac vždy bol maly výrobca. TO že dosiahli takmer 300tis aut je super. Ešte keby toti ich politici neriešili hluposti s RUskom, tak mohol byť Cadillac na tom lepšie. Väčšinu Euroskych predajov totižto tvori práve Rusko.
Nechcem sem ťahať politiku, ktorá sem ani nepatrí, ale predsa len si neodpustím komentár. Predajné úspechy želám každej automobilke, čím väčšia konkurencia, tým zákazník len a len získa. Pri predajných číslach ale treba dobre sledovať trhy, kde kto kraľuje a tu je zakopaný pes. Nemecko, ako hlavný trh uvedených značiek prechádza ťažkým prisťahovaleckým obdobím, ktoré predaj áut v tejto triede výrazne ovplyvní. Obchodní partneri, rovnako aj veľa známych znalých aktuálnej Nemeckej reality mi dajú za pravdu, že masa, ktorá tam prúdi (...a to je ešte len začiatok) Nemecký trh poznačí. Nechcem dramatizovať, ale ak si Nemci včas neurobia poriadok, najsilnejšia ekonomika v EU sa rozpadne ako domček z kariet a problémy, ktoré bude potom treba riešiť, nebudú mať s automobilizmom nič spoločné. Štát zmietaný občianskou vojnou nie je ideálne trhovisko pre luxusné autá.