Novinky
Hmm tak to fak pomůže,ale k udržení neprodejných starých neekologických a hlavně nebezpečných aut v oběhu! Fakt super nápad. A proč rovnou nezavést poplatek všem kdo takové auto mají? Proč vydírat jen ty kteří si ho kupují teď? Prvního ledna by mohli zaplatit všichni majitelé. Vybralo by se víc >😒]
Kdo také jako já nesouhlasí ať jde a zbije svého politika.
Kdo také jako já nesouhlasí ať jde a zbije svého politika.
k tomuto článku. Krásně a nostalgicky jsm si zavzpomínal na můj jeden z prvních služebáků feldu v kombajnu a hrncové modré barvě, 1.6 GLX , na 13" hlínách >😁 >😁 :yes:
Sou to hovada, co si o tom mám myslet. Mám 19 let staré Porsche, přesto plní Euro 2, pač u Porsche vždycky myslí dopředu a dávali katalyzátor a řešili emise už dávno kdy na to ostatní kašlali, ale přesto tím moje auto spadá do kategore zaplať 3000 Kč. Hodně by mě zajímalo kam všechny peníze doputují a kdo si za něj zase koupí sporťák za x milionů jak v případě majitele firmy, co ekologicky likviduje domácí spotřebiče v ČR... Beru u toho jediné plus že by se tím eliminovali 120 a spol, ale díky ceně za tu likvidaci je nachají lidi na ulici a na náklady města se budou ty auta likvidovat... Ale majitelé youngtimerů a veteránů na tohle doplatí nejvíce, měli by být vyjmuty. Ale nejsou přesto že jsem podepsal veteránskou petici, tak se u těch politických hovad minula účiností
Nabídl bych autorům toho zákonu, ať si vyberou, jestli chtějí do jejich kanclu pustit výfukové plyny z benzínového Favoritu bez EURO 1 nebo raději saze z dieselových motorů aut typu Omega, Passat, Laguna.... s EURO...
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
celý tento systém represií je nesprávny..ak niekto na lepšie, novšie auto má tak si ho kúpi..
našťastie k nám na slovensko ešte tieto zelené vymoženosti neprišli, aj keď je otázkou času kedy to nejakú blbú hlavu napadne aj tu :-!
našťastie k nám na slovensko ešte tieto zelené vymoženosti neprišli, aj keď je otázkou času kedy to nejakú blbú hlavu napadne aj tu :-!
miluju starý auta... ekologickej poplatek mě nevytrhne, ale pokles cen bude (doufám) výraznej... takže si snad konečně budu moc koupit Fiat 130 Coupe o kterym snim od mala a i nějakou starou Lancii...
Cituju prvni odstavec: Z celkového počtu 4,4 milionu vozů v Česku je třetina, tedy 1,45 milionu aut starších 15 let, a neplní tedy žádnou emisní normu Euro. A co takhle zahranicni auta ktere plni EURO 3 a maji rok vyroby 91? Neni mozne? Jsem zivouci dukaz moje mazda se zacala vyrabet v roce 91 a oficialne plni EURO3, podle emisi na kterych jsem byl nedavno a mam najeto 200 000Km ma toto auto emise na urovni EURO4. V dobe kdy to auto vyjelo na ceske silnice to vlastne byla cisticka vzduchu, kdyz jsem jel za nejakou Skodulkou tak za mnou byl cistejsi vzduch nez predemnou 😄. Ono to tak casto byva i dnes kdyz jedou prvni rocniky Fabii u kterých je mimochodem po 50 000Km potreba vymenit ramena a komponenty, tusim ze to tehdy plnilo normu EURO1 ne?
myslím,že jim moc fandíš.První fabie ještě neplnili ani to euro1.Ale vím bezpečně,že mazda 121 z roku 1989 plnila už tehdy euro5. >😁
ale ruku na srdce, nemá i ta tvoje mazda dávno vykuchanej katalyzátor?
Ja ruku na srdce a ty do trenek. Ne nema, kdyby mela tak neda emise a ty dala vpohode, pokud te zajma vysledek tak tady mam vysledek pred 2 lety(novy nemam nascenovany). [odkaz] Jestli nevis na co se koukat tak na: Volnobeh na obsah CO a na Zvysene otacky obsah CO.
Me to prijde cely jako blbost. Bude to motivovat lidi akorat k tomu, aby nechavali vraky hnit na ulicich. Spousta starych krasnych aut tak skonci ve srotu, misto v garazi. Na to nikdo z vas, nepomyslel, co, geniove zakonodarni ?! Co veteranisti?!
Resp. abych mluvil za sebe, co Youngtimery ????!!!!!!!
Youngtimer nema v cesku statut historickeho vozidla. Neni - li prislusne stary, nelze ho dat na veteranske spz. A vetsina Youngtimeru tak stara neni, to si nenalhavejme. Jsme tedy nuceni hlasit sve youngtimery na obycejne znacky. Super, ale vetsina lidi zacina s youngtimery prave kvuli nedostatku penez.
Navic je blbost platit predem ekopolatek za likvidaci neceho, co planuji nechat 10-20 let v garazi jako investici !
Prajdeme nyni zpet k "obycejnym" autum, kterymi chteji lide jen jezdit. Proc platit pri dovozu poplatek za auto, ktere ac neplni normu, mimochodem uplne nesmyslnou, je porad ekologictejsi a v lepsim stavu nez zde jezdici za socialismu vyrobene hruzy ?!
A pro si myslim ze je norma nesmyslna? Protoze je. Ridici jednotka vetsiny aut pozna merici cyklus a nasadi jen tolik paliva aby vuz prosel. Jakmile slapnete na plyn naplno, do motoru tece benzin proudem. Bez obav, katalyzator to vydrzi, lambda taky. Sam jsem tomu nechtel verit, ale je to tak. Az pojedete za X5 4.4 nebo jinym "sportakem", tak to co ji kape z vyfuku neni voda, jak se vsichni domnivame. Je to studeny nespaleny benzin. Neshori ani ve vyfuku, kolik ho tam tece !
Paradoxne jsou tedy nova auta, ktera plni vsechny ty Euro5ky, daleko mene ekologicka, nez ta starsi, protoze motory novejsich aut, vyhnane na samtnou hranici s vykonem, pousti na plny plyn do valcu mnoho a mnoho benzinu jen tak pro nic. Zoufaly vykrik EKOLOGIEEEEEE !
Spravne se to dela jinak, pani ministri !
Mind how you go!
Resp. abych mluvil za sebe, co Youngtimery ????!!!!!!!
Youngtimer nema v cesku statut historickeho vozidla. Neni - li prislusne stary, nelze ho dat na veteranske spz. A vetsina Youngtimeru tak stara neni, to si nenalhavejme. Jsme tedy nuceni hlasit sve youngtimery na obycejne znacky. Super, ale vetsina lidi zacina s youngtimery prave kvuli nedostatku penez.
Navic je blbost platit predem ekopolatek za likvidaci neceho, co planuji nechat 10-20 let v garazi jako investici !
Prajdeme nyni zpet k "obycejnym" autum, kterymi chteji lide jen jezdit. Proc platit pri dovozu poplatek za auto, ktere ac neplni normu, mimochodem uplne nesmyslnou, je porad ekologictejsi a v lepsim stavu nez zde jezdici za socialismu vyrobene hruzy ?!
A pro si myslim ze je norma nesmyslna? Protoze je. Ridici jednotka vetsiny aut pozna merici cyklus a nasadi jen tolik paliva aby vuz prosel. Jakmile slapnete na plyn naplno, do motoru tece benzin proudem. Bez obav, katalyzator to vydrzi, lambda taky. Sam jsem tomu nechtel verit, ale je to tak. Az pojedete za X5 4.4 nebo jinym "sportakem", tak to co ji kape z vyfuku neni voda, jak se vsichni domnivame. Je to studeny nespaleny benzin. Neshori ani ve vyfuku, kolik ho tam tece !
Paradoxne jsou tedy nova auta, ktera plni vsechny ty Euro5ky, daleko mene ekologicka, nez ta starsi, protoze motory novejsich aut, vyhnane na samtnou hranici s vykonem, pousti na plny plyn do valcu mnoho a mnoho benzinu jen tak pro nic. Zoufaly vykrik EKOLOGIEEEEEE !
Spravne se to dela jinak, pani ministri !
Mind how you go!
Jo jo bouzel s tema srotama na ulicich mas pravdu. Mesto na nej da upozorneni a po pul roce jej necha zlikvidovat, ale toho pul roku tam bude hnit..
Místo pobídek na koupi novýho auta prostě další daně, který se ale dotknou pouze lidí s nejnižšími příjmy a majitelů veteránů. Osobně znám plno lidí co mají na svém i 60 let starém veteránovi normální značky, protože atestací neprojde, už třeba jen díky nějaké dobové úpravě, provedené před 50-ti lety. Jasně, má velký emise, ale najede ročně max. 200 kilometrů a většinu ještě na podvalníku...
Navíc ekologičnost moderních euro5 motorů je fakt sporná. Hlavně dnešní velkoobjemové turbodiesely ve velkých autech vypouští tak ohromné množství sazí že někdy není vidět na cestu když to majitel pořádně prohrábne. Jak je možné že takový motor projde na emisích? A kde je ekologie, když spotřeba dnešních aut je prakticky stejná jako před 20ti lety? Není to náhodou tak, že pokud je stejná spotřeba tak i množství CO2 je stejné?
Navíc málokdo ví, že ekologická likvidace auta s Euro3 je 70 krát! dražší než lividace auta bez euro normy. Stejně jako že při výrobě 1 litru biolihu se spálí energie z fosilních zdrojů v ekvivalentu 0,5 - 1,2 litru benzínu (nafty). Ale o tom se raději moc nemluví, že páni ekologové, jde hlavně o to si pořádně nahrabat a sedřít kůži z těch co se nebudou bránit...
Navíc ekologičnost moderních euro5 motorů je fakt sporná. Hlavně dnešní velkoobjemové turbodiesely ve velkých autech vypouští tak ohromné množství sazí že někdy není vidět na cestu když to majitel pořádně prohrábne. Jak je možné že takový motor projde na emisích? A kde je ekologie, když spotřeba dnešních aut je prakticky stejná jako před 20ti lety? Není to náhodou tak, že pokud je stejná spotřeba tak i množství CO2 je stejné?
Navíc málokdo ví, že ekologická likvidace auta s Euro3 je 70 krát! dražší než lividace auta bez euro normy. Stejně jako že při výrobě 1 litru biolihu se spálí energie z fosilních zdrojů v ekvivalentu 0,5 - 1,2 litru benzínu (nafty). Ale o tom se raději moc nemluví, že páni ekologové, jde hlavně o to si pořádně nahrabat a sedřít kůži z těch co se nebudou bránit...
Tak zde [odkaz] je podrobný návod jak zatočit s těma parchantama co vymyslelu tu eko daň - těšte se, majitelé veteránu a youngtimerů vám zatopí že jste je nevyjmuli z eko daně!!! >😒]
Deadlift.
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ano, ekologicky poplatek, který se platí 1x za život auta, kdy "(1) Žadatel o registraci použitého vybraného vozidla do registru silničních vozidel podle zvláštního právního předpisu31f) je povinen zaplatit poplatek 0 - 10000 Kč zaplnění EURO nic - EURO2 je skutečně hovadina, která skutečně nepřinese ovoce republice ani lidem. Uváděné důvody vlády jsou pouze konstruktivní a nemají reálný základ. také dovedu během hodiny zduvodnit, proč je prospěšně přebarvit nebe na zeleno a kolipááák to má vyýhod než ta fádní modrá a šedá😃
zajímavé je sledovat, jak hlasovali PRO a PROTI naši volení posranci [odkaz] a senátoři [odkaz] . Dá se to shrnout tak, že strany chlubící se, jak jsou pro lidi, tak vesmes hlasovali jednotně PRO návrh. Legrační je absence zelených. Z pěti poslacu se ANO/NE hlasovali jeden dva a zbytek tam nebyl nebo se zdržel.
zajímavé je sledovat, jak hlasovali PRO a PROTI naši volení posranci [odkaz] a senátoři [odkaz] . Dá se to shrnout tak, že strany chlubící se, jak jsou pro lidi, tak vesmes hlasovali jednotně PRO návrh. Legrační je absence zelených. Z pěti poslacu se ANO/NE hlasovali jeden dva a zbytek tam nebyl nebo se zdržel.
Ale je dosť ľudí aj v stredných vrstvách, ktorí si vedia spočítať dve a dve a kúpia, čo pre nich bude výhodné. Tak čo je lepšie...mať pár korún v kase a okrem bežných nových áut budú vrakov plné cesty, alebo nepočítať s tými pár korunami, a na cestách budú trochu novšie a menej špinavé vraky a okrem bežných nových áut ešte nemalý podiel tých ekologicky menej škodlivých...