Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Made in China bude už i na štítku luxusních Cadillaců

17 komentářů

Avatar - Bubáq
Bubáq
Šílená skutečnost: daňoví poplatníci USA zaplatili záchranu a sanaci GM (mimo jiných výrobců) a GM se jim odmění tím, že výrobu aut stěhuje do Číny. Tak tomu já říkám ekonomický zločin!
Sky for everybody
Nejprve odpovím na otázku, zda bych si automobil vyrobený v Číně koupil. Nekoupil. Pokud by mi ale nic jiného nezbývalo...jako u ostatních věcí denní potřeby, především elektroniky, už dnes téměř není možnost koupit si něco, co by neobsahovalo minimálně alespoň základní komponenty z Číny...
Neděláme dobře, když Číňanům postupně téměř zadarmo předáváme veškerá technologická know-how, které jsme v Evropě či v Americe vyvíjeli minimálně posledních 100 let. A to se netýká jen automobilového průmyslu ale prakticky úplně všeho...
Anonym
Před pár desítkami let byla k smíchu japonská automobilová produkce. Dneska ten popleta ve článku pleská, jakou má váhu mít auto z Evropy, USA nebo JAPONSKA.
Před patnácti lety byla korejská auta nejtrapnější věc, co ste mohli na čtyřech kolech koupit. Dneska vás bombarduje reklama, která vám cpe do palic, jak jsou kvalitní. A lidi to kupujou jak vzteklý.
Tak počkejte třeba dalších patnáct let a uvidíme...nebo ne..😊
Avatar - Individualita
Individualita
Bohužel běžná praxe 😒
Avatar - jozephko
jozephko
Najhoršie na tom nie je samotný pôvod auta, ale to, že Číňania sa takto naučia vyrábať naozaj autá naozaj kvalitne. Najskôr pod vedením Amíkov, ale potom je to už len otázka času, kedy to zvládnu aj sami.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Měl byste se o tom bailoutu trochu dovzdělat, než budete šířit fámy a dělat ze sebe hlupáka prohlášeními typu "daňoví poplatníci zaplatili" 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Akorát v těch 60 let byla půlka kopie amerických aut >😁 >😁 >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nechcem ti kaziť radosť s tými loďami, ale nedávno sa rozbehol iný biznis v preprave a tou je vlak, ktorý jazdí z Číny do Hamburgu a späť cez Rusko a Kazachstan. A pokiaľ som dobre informovaný, začínajú na neho prechádzať mnohí výrobcovia a zasielajú ním komponenty na montáž svojich vozidiel v Číne. Že údajne je o zhruba tretinu drahší ako loď, ale o dva až tri týždne rýchlejší čo je zrejme najväčší benefit.
Petrko
že má autor českou TV, mobil nebo audioaparaturu atp. 😉
Xylo
Na tom bych nic špatného neviděl ...
Avatar - Insolito
Insolito
Ano, bude to pro ně poměrně snadný a rychlý vzestup (neplatí to jen u aut). A než se americké a evropské značky stačí ohlédnout, vyroste před nimi plnohodnotná konkurence. 😐
Avatar - Anonym
Anonym
ale díky vysokým dovozním clům pochopitelné.

Ale čínský boobm pomalu končí, řada výrobců se stěhuje pryč, nebot naáklady na práci v číně stoupají a firmy tak heldají ještě levnější lokality a volí tak Bangladéš, Thajsko, Barmu, Indonesii, rumunsko nebo dokonce už i Afriku.

Největší srandou je výrobce oblečení a obuvi Puma, ty už opustili i vietnam a šijí v Kambodži, Indonésii, Barmě a viděl sem snad i něco z Burkina Faso >😁 >😁
Kvalita tomu ovšem dost odpovídá.
Avatar - Dinar
Dinar
Jeden z argumentů, proč nekřivit trh dotacemi a státními intervencemi...
scadar
Ha ha... ne.

V článku se píše něco jako "pokud je to aspoň trochu možné...", což kromě audia (které se v česku dělá skutečně na úrovni) u těchto věcí moc možné není. Jinak tuhle filosofii s autorem 100% sdílím, mám to stejně. Ale těžko vysvětlovat v česku, kde je nejdůležitější nakoupit co nejvíc nesmyslů pochybné kvality za co nejnižší cenu. 😄

Aby tyhle moje řeči měly nějakou spojitost s automobilismem (když už jsme na ACZ), tak se vždycky i trochu chlácholím, že když už mám auto (ale aspoň evropské), které sežere každých 100km skoro 10 litrů, tak zas tou podporou místních produktů na druhou stranu snižuju emise nákladních lodí z číny (a že emise z mazutu jsou jiná bomba i v porovnání s nejsmradlavějšíma dieselama). Tak snad se mi tím ta karma trochu srovnává. 😄
Sky for everybody
edit
Avatar - TeeJay
TeeJay
Co to meleš za nesmysly? Japonská auta jsou plně srovnatelná s Evropou od 60. let. Na to, že se tam autoprůmysl začal až na pár výjimek rozvíjet od padesátých, je to docela slušný výkon. A už ve chvíli, kdy s výrobou začali, byli lepší, než většina USA produkce. 8-s
XTad
Porad je ale rozdil, jestli to v te Cine vyvine vyrobi cinska firma za cinske penize, nebo jestli to tam jenom zapadni firma necha smontovat.