Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ligier JS RC – Jak jezdí auto pro patnáctileté?

I v patnácti letech můžete řídit auto. No, spíš autíčko, dvoustopý stroj to ale každopádně je. Budeme se řítit maximálkou 45 km/h!
Zpět na článek
20. 1. 2016 17:24
20. 1. 2016 10:12
20. 1. 2016 12:31
20. 1. 2016 13:32
20. 1. 2016 13:41
20. 1. 2016 10:21
20. 1. 2016 10:30
20. 1. 2016 10:48
20. 1. 2016 13:34
20. 1. 2016 20:02
20. 1. 2016 10:59
20. 1. 2016 12:13
20. 1. 2016 19:47
20. 1. 2016 10:55
21. 1. 2016 08:58
21. 1. 2016 11:57
21. 1. 2016 16:54
20. 1. 2016 11:02
20. 1. 2016 17:48
20. 1. 2016 13:34
20. 1. 2016 11:41
20. 1. 2016 12:10
20. 1. 2016 12:47
20. 1. 2016 14:17
20. 1. 2016 19:39
20. 1. 2016 20:24
23. 3. 2016 23:03
Avatar - Uživatel_5340709
20. 1. 2016 09:49
Ha, ha,
no když jsem chodil na střední, tak říct mezi vrstevníky že jezdíš v Ligieru, znamenalo jedině tohle: [odkaz] , a v tom případě jsi byl za boha a měl všechny spolužačky. >:D Holt, dnes je jiná doba. ;-)
Rozbalit vlákno
2
20. 1. 2016 17:24
Re: Ha, ha,
Ligier tahle autíčka vyrábí už od roku 1980, takže to není tak docela pravda... .-) JS4 byla kabina od traktoru na kolečkách, a to doslova.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 1. 2016 18:37
Re: Ha, ha,
To sice asi jo, ale o Ligieru jako krabičce jsme nikdo v ´80 letech neměli ani páru. Teda aspoň já. :-) Ale Patricka Depalliera a Jacquese Laffite jsem hltal.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 1. 2016 10:04
Jinak za mě palec nahoru,
tedy až na tu cenu, kterou bych reálně viděl strop 200 tisíc.
To auto má jedno velké plus, dítě si udělá v 15ti řidičák na skůtry, a začne jezdit reálně v provozu jako s "dospělým autem", což znamená naučit se pořádně předpisy a získat zkušenost v městském provozu, kde se asi bude jezdit nejvíce. Tohle považuji za velké plus, až potom v 18ti přesedne na normální auto. Vsadím se, že takový mladý řidič bude mít daleko větší zdravý respekt k řízení a bude zodpovědnější.
/A když budeš mít známého v mountfieldu, tak auto může poladit motorem brigss and stratton v benzínu a zvednout výkon i 2x >:D /
Rozbalit vlákno
2
20. 1. 2016 12:25
Re: Jinak za mě palec nahoru,
Někdo by však řekl, že je to nebezpečné, podobně jako 50 skútr. Je to příliš pomalé.
20. 1. 2016 13:54
Re: Jinak za mě palec nahoru,
"To auto má jedno velké plus, dítě si udělá v 15ti řidičák." :-! Auto? No.. pred par mesici jsem se nudil, tak jsem ze stodoly vytlacil Velorex, nalestil ho kremem na boty a predal synkovi. Ten byl rad! A jeste vic skakal, kdyz jsem mu slibil ze mu dam k tomu klicky. >:D >:D
Avatar - dewill
20. 1. 2016 10:06
Cílová skupina?
Trochu jsem na pochybách, kdo bude na našem trhu zákazníkem tohoto vozidla. Dnešní cílová skupina 15-18 už po řidičáku netouží tak jako naše předfacebooková generace, té jde spíš o co nejnabroušenější mobil a pokud se rekrutují z oné "zlaté mládeže", tak jim tatínci kupují spíš mopedy a motorky a to ještě za poloviční cenu. A když jsem se tuhle ptal jednoho skoro dvacetiletého maturanta, kdy si bude dělat řidičák, tak se na mě udiveně podíval proč by to dělal, když z klubu ho odváží ve tři ráno maminka, která je celou noc v pohotovosti s mobilem u hlavy, aby milánkovi mohla udělat mamataxi >:D
Rozbalit vlákno
3
20. 1. 2016 12:40
Re: Cílová skupina?
cilovka je jasna, zdegenerovany vyroztci celkem slusne bohatych rodicu, jedno takove na 4ce (Praha) potkavam a ridi to takova "nafrnena" co s tim neumi zaparkovat ani na misto kam bezne zkuseny ridic zaparkune zcela norlani auto stredni tridy

popravde za tu cenu bych tomu vyrostkoj stejne radsi poridil treba Twizy ktere i v maximlani palbe prijde na bratru nejakych 12 tisic eur a tedy levneji nez tohle, a docela bych i veril ze to Twizy s airbagem by pri pripadne nehode toho vyrostka ochranilo lip nez tahle hruza >:D

celkem se divim ceskemu zastoupeni Renaultu ze prave tuhle skupinu zakazniku neskusili s Twizy oslovit a misto toho to do CR radsi ani nevozej a neprodavaj
20. 1. 2016 13:49
Re: Cílová skupina?
Twizy tuhle skupinu nemůže oslovit, protože to není moped. Nebo dělají i nějakou "omezenou" verzi? PS: Tak si sám odpovím, dělají i verzi klasifikovanou jako moped (4 kW a 45 km/h max.). V tom případě musím souhlasit, Twizy je mnohem zajímavější. I když jsem v tom nejel, takže nevím, jaké to je jen se 4 kW.
Avatar - CHerokee
20. 1. 2016 16:53
Re: Cílová skupina?
Nevím zda zdegenerovaní, tak bych se nevyjadřoval. Manželka říkala, že dnes jedno na STK měli.
20. 1. 2016 10:12
celkom ok
aj napriek tomu, že som smrťák, 15 ročného by som na cesty nepustil, inak sa to autíčko dá s optikou násťročných. 45 v meste je riskantný limit, na ktorom vidno, že niektoré pravidlá sú nebezpečné.
Rozbalit vlákno
3
20. 1. 2016 12:31
Re: celkom ok
Myslím, že jsem zaznamenal něco o možném zvýšení limitu. 45 je dobrých tak akorát na vesnici.
20. 1. 2016 13:32
Re: celkom ok
Aj na vesnici je vacsinou maximalna povolena rychlost 50km/h (ktoru este vsetci "lahko" prekracuju). Tomuto vozitku by prospela maximalka aspon 55km/h.
20. 1. 2016 13:41
Re: celkom ok
Myslel jsem takovou tu vesnici, kde chcípl pes, tak říkajíc. Při nízké frekvenci provozu to není takový problém.
Avatar - Ozzman
20. 1. 2016 10:21
Zlatá mládež
U nás na okraji Prahy, kde vyrůstají satelitní městečka bohatší vrstvy jsou tyhle vozítka celkem vidět s ještě víc "hustýma" týpkama..... je úsměvné, že se dá s trochou štěstí a mírným kopečkem zesměšnit i na kole ;) >:D To je pak panečku náctiletého vzteku >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2016 10:26
Re: Zlatá mládež
ten bocny profil nema chybu... jak po stlaceni vo zveraku ;-) .... maximalka je ozaj moc mala.. 45 dam na biku aj po rovinke .. dole kopcom aj 60 a to nemam este ani cestak ale horsky bike s tlutymi kolesami ... neviem si moc predstavit neskuseneho nastrocneho v tomto jazdit... teda mam na mysli skor jeho bezpecnost... vzhladom na sucasnu hustotu a rychlost dopravy
20. 1. 2016 10:29
předražený drek
takováto "***" má hodnotu max. 100 tis. kč,a tu už i vzhledem k použitému materiálu.Celkem mě rozesmálo že multimediální aparatůra bude mít odběr poloviny výkonu motoru.Na 400 ccm jsou 4 kw hodně málo.I motor Honda z centrály o objemu 250 ccm má 8,5 kw.A to ten motor stojí 18 tis. kč.Jo zlatej pařez,nebo Simson.Jenže dnes to není dostatečně cool....
Rozbalit vlákno
1
20. 1. 2016 12:35
Re: předražený drek
Objem bude mít kvůli momentu. Výkon je pak omezený předpisy na 4 kW. Jinak by musel mít 50 a to by bylo zajímavé. Je to jen moped.
20. 1. 2016 10:30
45 km/h...
...se jezdi kde?
I u nas, v kraji, kde jsou vidle v ruce casteji nez pribor, se i pres dedinu jezdi cca 60km/h.
Nehodlam tu moralizovat, ze tam mame padestaku, ale mit takove papundeklove auticko a motat se pod koly dodavek a nakladaku, ktere jedou tech 50-60 minimalne, s autickem, ktere neumi vic jak 45 a i na tu rychlost se dostava od rana az do pozitri je podle me vylozene nebezpecne.

Jinak mi ale myslenka na trenink mladych ridicu uz od 15 let prijde zajimava, urcite se najdou mista a situace, kde nizka maximalka a pozvolne zrychleni neni az takovy problem a cvicit si odhady, reflexy a chovani vuci ostatnim uz od tohoto veku je jiste velka pomoc pro pozdejsi "velke" papiry.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2016 10:34
Re: 45 km/h...
suhlas.. pride mi to ako hodne nebezpecne vozenie sa ... nielen pre samotneho sofera tohto auta ale vlastne aj pre cele okolie... ist zase prilis pomaly vie tiez narobit neraz viac problemov ako uzitku ... ved toto auticko bude brzdit aj cestnych cyklistov
20. 1. 2016 10:48
Re: 45 km/h...
jde o to, že nevíš, jak to funguje mezi 15 letými, což chápu :-)

první věc po koupi toho krámu je zrušení omezovače, dát lepší sání a pokusit se tomu nějak zvýšit výkon. Reálně tyhle auta dosáhnou cca 60kmh, ti nejlěpší i víc.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2016 10:50
Re: 45 km/h...
ani tych 60 uz dnes nie je moc ;-\ .. ale samozrejme bude to uz pouzitelnejsie ;-)
20. 1. 2016 13:34
Re: 45 km/h...
Ja tieto vozitka obcas stretavam (tak sa mi zda, ze v AT na to ani netreba vodicak), soferuju ich penzisti ktori s nimi vacsinou len chodia nakupovat. Ale obcas sa odvazia aj do susednej vesnice, a to je potom peklo, ked sa clovek musi za nim vliect a nema ich kde predbehnut...
20. 1. 2016 13:59
Re: 45 km/h...
"...první věc po koupi toho krámu je zrušení omezovače." :-! Ja bych sel dal - vrazit do toho ram z iček, na to prisroubovat V8, a ono se to pak rozjede samo diky te vrtuli u chladice. >:D >:D Tak decka (do 18) nesmi zapalit lihovy kahan v chemii, ale v tomhleto nesmyslu se mohou pohybovat po ceste, kde zkuseny sofer ma existencni problemy? Plem plem! 8-s
Avatar - KubikCv
20. 1. 2016 20:02
Re: 45 km/h...
jakej omezovač....mění se tam závaží variátoru...jede to potom až 80 ale do kopce se tomu nechce
20. 1. 2016 10:59
Re: 45 km/h...
ale mladučkí majitelia týchto kúl autíčok určite nepatria do kategórie nájdem si pokojné miesto, to skôr naopak a tam to cvičenie odhadov a reflexov môže bolieť.
20. 1. 2016 12:13
Re: 45 km/h...
Souhlas, rozhodně bych radši, aby dostali řidičák typu B na zkoušku už třeba v 15 s tím, že mohou jezdit výhradně s doprovodem řidiče. Něco jako v USA.
20. 1. 2016 12:53
Re: 45 km/h...
Jo, to je mozna i lepsi reseni, byli by pod dohledem a v normalnim aute.
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2016 17:08
Re: 45 km/h...
Přesně tak, je to v mnoha zemích normální a dle mého názoru velmi efektivní způsob, jak zajistit mladým řidičům potřebné zkušenosti s minimálními riziky, bohužel u nás stále nic. Aktuálně chystané změny v zákoně jsou spíše jen o dalším omezování a represích (tedy nic co by takovému nevyřáděnému mladému bl*ečkovi ve 20letém baworáku zabránilo omotat strom jen co poprvé zaprší).
20. 1. 2016 19:47
Re: 45 km/h...
Ale víme, jak to funguje v Česku.
Plno lidí by na to kašlalo a tak by mladý blbeček sebe a partu kamarádů omotal kolem stromu už v 15....
20. 1. 2016 10:34
Bezpecnost 0 bodov
Vzivote nikdy by som nedovolil svoje 15 rocne dieta nasadnut do tohoto auta. Clanok sa akosi pozabudol zmienit o bezpecnosti. ZIADNY airbag a testy Euro NCAP dopadli katastrofalne. Napriklad za celny naraz: 2 body zo 16 !

Video, posudte sami:
https://www.youtube.com/watch?…… />
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Uživatel_5340709
20. 1. 2016 10:37
Re: Bezpecnost 0 bodov
Pořád lepší tohle, než když teenager jede na skůtru, což je parketa pro srovnání.
20. 1. 2016 10:40
Re: Bezpecnost 0 bodov
Este aby som dodal, najdite si video NCAP.
Pri celnom naraze v 50 km/h vodic nema takmer ziadnu sancu prezit, katastrofa....

,,Čelný náraz pri rýchlosti 50 km/h s plným prekrytím a bočný náraz bariérou pohybujúcou sa rýchlosťou 50 km/h totiž preukázali, že ani jeden z modelov neposkytuje posádke dostatočnú ochranu, respektíve, že havárie môžu viesť k fatálnym zraneniam. A to je spomínaná metodika crashtestov miernejšia než pri klasických osobných autách. Aj preto nemožno výsledky porovnávať s hviezdičkami Euro NCAP."

,,Ešte odstrašujúcejší je Ligier JS, hoci práve on sa so svojou uzavretou karosériou tvári ako plnohodnotné malé auto. Pri čelnom náraze to jeho štruktúra jednoducho nevydržala. Došlo takmer k oddeleniu spodného stĺpika dverí a rámu okna. Sedadlo vodiča sa posunulo vpred a volant vzad. Pri bočnom náraze sa odlomili dvere, praskol stredový stĺpik, ktorý odtrhol sedadlo vodiča a k tomu všetkému sa otvorilo veko kufra."
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2016 10:44
Re: Bezpecnost 0 bodov
je to skor na kratucke presuny niekde na dedine alebo v nejakej obytnej zone ... povedzme ked treba skocit po flasu mlieka na druhy koniec dediny ;-) a nechce sa ti bikom slapat alebo ist peso .... inak vyuzitie v realnej premavke tu u tohto auticka tiez nevidim ;-) .. neviem si predstavit vyjst s tym ani na prvu rusnu krizovatku v meste ... to by ma vsetci prevalcovali
20. 1. 2016 10:50
Re: Bezpecnost 0 bodov
bohužel myšlenka, že tohle je bezpečnější, než skútr je zcela lichá.

Možná ještě když jedeš vedle nějakýho auta a místo, aby ti zmáčkl nohu na motorce tě odhodí na chodník. Ale v reálu v tomhle dopadneš vždycky hůř, než když spadneš z motorky a sklouzneš se po silnici.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2016 10:54
Re: Bezpecnost 0 bodov
urcite je to bezpecnejsie ako skuter ci bicykel to je jasne..... mne ako cyklistovi sa uz neraz stalo ze "vela nechybalo" a skoncil by som nepekne a kdesi mimo cesty nie svojou vinou ... ale napriklad poznam useky kde na biku dobieham dole kopcom aj autobusy iduce okolo 50 ( napriklad u nas je to povedzme 3km dlha klukata jazda z bankova do cermelskeho udolia ) .... ale to uz nie je moc o bezpecnosti ja viem ;-) ... z pohladu biku to uz je skor slusny zjazd ako bezne bicyklovanie ... ale na motanie sa po dedine je toto auticko urcite bezpecnejsie ako babeta a aj viac uvezie ....
Avatar - Uživatel_5340709
20. 1. 2016 11:16
Re: Bezpecnost 0 bodov
Pokud narazí do pevné překážky Ligier, nebo skůtr, tak za stejných podmínek má řidič Ligieru větší šanci, i když obě šance jsou nic moc. A případy, kdy spadneš na skůtru nebo motorce do prostoru, znamenají, že do prostoru se může vrhnout i celé miniauto, pokud se vymkne kontrole.
20. 1. 2016 13:04
Re: Bezpecnost 0 bodov
Skútr na tom není zase tak špatně, pokud máš řádné oblečení. Tady tě ta karoserie chrání před počasím, ale v případě nehody je všechno okolo tebe jen další věc, která tě může napíchnout nebo zmáčknout.
Avatar - Dinar
20. 1. 2016 15:18
Re: Bezpecnost 0 bodov
Sice jsem si svoje dva roky odfichtloval, než jsem mohl na motorku, ale to byla jiná doba, provoz možná pětinový. Teď budu otázku na co/do čeho posadit mladého a přiznám se, že představa vypuštění patnáctiletého poděse do dnešního provozu na dvou kolech mě děsí. Jedinou, ale podstatnou, výhodu těch karosovaných mopedů vidím v tom, že vypadají jako auto, kastle, dvě světla, rozhodně hůř k přehlídnutí než skútr. Dynamicky katastrofa, ale dá se tomu pomoct, spíš ho asi budu tlačit do něčeho takového než do skútru, čistě že strachu.
20. 1. 2016 15:38
Re: Bezpecnost 0 bodov
nezávidím, ja by som dal toto, ak by som musel, je to viditeľnejšie a nedá sa s tým tak kľučkovať.
20. 1. 2016 18:08
Re: Bezpecnost 0 bodov
Nevím, na kolik je přehlédnutí faktorem, protože lidé přehlédnou i auto. Kde vidím já výhodu, je, že se to hůře řidičům ignoruje. Je to větší, zabere to kus pruhu. Ignoruje v tom smyslu, že tě sice vidí, ale neuhne a skoro tě smete ze silnice. I takoví magoři jsou. Proto je na skútrech a motorkách doporučované nejezdit úplně u kraje, ale pěkně hrdě si zabrat prostor jako plnohodnotný účastník. Ne někdo, koho můžou šťouchnout do pangejtu.

Po pravdě, já bych se na to od 15 vyprd. Leda bych našel něco pěkného. Twizy by mohlo být zajímavé. Pokud dokážeš žít s omezením elektromobilu. Tahle hračka ve mně však vůbec nevzbuzuje důvěru. Pokud jde o jednu stopu, počkal bych do 16 na A1 (výcvik můžeš začít dopředu, jako u aut, pokud vím). Opět by mohl být výjimkou nějaký skútr s elektrickým pohonem. Elektromotory jsou při těhle omezeních skvělé.
Avatar - Dinar
21. 1. 2016 10:35
Re: Bezpecnost 0 bodov
No, přehlédnutí nebo nedostatek respektu, dvě strany jedné (dvoustopé) mince, prostě motorky se bojím. Ano, twizy je pravděpodobnější než třeba ten ligier, na lítání po městě je elektrika lepší než chcíplý motor z mopedu a stejně počítám s tím, že příští manželčino suv bude plug-in hybrid, takže dobíjecí zásuvka v garáži bude tak jako tak. Na motorku kluky fakt pouštět nechci, je to nakažlivé, a šance na přežití telecích řidičských let je o dost nižší než v autě. Aspoň tak to vidím.
21. 1. 2016 11:13
Re: Bezpecnost 0 bodov
S tím se dá ztotožnit. Také bych se nehrnul do toho pouštět dítě na skútru do města. Nejen proto, že ho udržet v létě v tom "řádném oblečení" nebude snadné.

Já si papíry na motorku dělal až po autě. V Praze jsem po motorce nijak netoužil a venku jsem se vyblbl na kole. V 18 jsem si mohl udělat omezené A, nechtělo se mi ale pak dodělávat neomezené, tak jsem to nechal být.

Kdybych chtěl pro sebe do města něco menšího než auto, asi bych koukal na Piaggio MP3. V Praze je důvodem číslo jedna, že nemusíš řešit parkovací zóny (nepotřebuješ žádnou kartu, nic neplatíš). A provozem se to prodere podobně jako jiný velký skútr. Něco takového však nemůžeš řídit od 15. A před blbcem to moc ochrany neposkytne.
20. 1. 2016 10:55
trest
tohle bych dal děcku jen za trest. V 15 nebo 16 prostě nemá v provozu co dělat. Možná je to přísný a tvrdý, ale v době, kdy bezohlednost na silnici není vyjímkou a ujíždění od nehod denní chleba bych do plastové rakve dítě neposadil.
Rozbalit vlákno
3
21. 1. 2016 08:58
Re: trest
od kolika je řízení povoleno v USA? a mají s tím nějaké špatné zkušenosti?
21. 1. 2016 11:57
Re: trest
Odpověď je složitá, protože se to liší stát od státu. Minimum je 14 let ve zvláštních případech. Pokud vím, není tam žádný dozor. Mají omezenou licenci, kde máš limit například na počet cestujících, nebo zákaz řídit v noci bez dozoru (ale přes den můžeš), nebo třeba zákaz si hrát s telefonem. Ty bývají typicky kolem 16. Neomezenou pak můžeš mít někde po šesti měsících, jinde po roce, nebo dvou, v Maine je to myslím pět let (od 16 omezená, od 21 neomezená), to je taková kuriozita, co si vybavuji.
21. 1. 2016 16:54
Re: trest
Migu: Chtěl bys, aby to tady bylo jako v USA? Já ne.

Ale při dnešní morálce bych děcka za volant prostě nepustil. Každej den ve zprávách policajti chytí někoho zdrogovanýho nebo se zákazem řízení, opilého. A náchylnější na takový jednání jsou spíš mladší lidi. Proč zvyšovat tohle riziko?
20. 1. 2016 11:02
Od 15 let
Když se to začlo objevovat po silnicích, přišlo mi to jako dobrý nápad... jen do té chvíle, než si člověk uvědomí, že za volantem je dítě.
Je to je pár dní, co jsem jednoho takového dorostence potkal. Černé brýle přes půl hlavy, mobil u ucha a žváro v hubě. To, že jsem byl na hlavní ho však evidentně netrápilo. Dostal by facana, že by mu ulítly cvičky.

Většina mladých není zralá na řízení ani v 18letech, natož ještě na základní škole.

Na druhou stranu, doba a zákony jsou rozdány a z pohledu rodiče to je asi o chlup lepší než posadit dítě na skútr.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2016 11:09
Re: Od 15 let
suhlasim.. vodicak by som kludne daval az od 20 alebo 21 rokov .... ja ako 18 rocny s cerstvym vodicakom robenym este na strednej som prvy rok jazdil len pod dozorom napriek tomu ze po mature som mal pocit ze som najlepsi najsikovnejsi najmudrejsi.... ved to vsetci pozname ... kto z nas sa vtedy tak necitil :-) ..... a stejne som bol nakoniec ( a nie raz ) vdacny ze som prvy rok nebol v aute sam... a mal mi kto poradit... a usmernit a pomoct mi zvladnut nejednu navonok prekernu situaciu s nadhladom

dalsia vec su dnesne silne auta.... kym kedysi mladi sadali do fabii felicii ci favoritov alebo 120tiek .... dnes mnohi neskuseni sadaju uz do 150 konovych A4riek ci passatov... a vieme ze silne auto v neskusenych rukach je neraz dost nevhodna kombinacia .... samozrejme cest vynimkam ;-)
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2016 17:19
Re: Od 15 let
"vodicak by som kludne daval az od 20 alebo 21 rokov" To je pitomost, která by nic neřešila a jen by způsobila komplikace v zaměstnání a podobně. Pokud vím, ve světě je trend zcela opačný - za určitých podmínek pustit mladé řidiče do provozu dříve. 21letý řidič bude po autoškole úplně stejně nezkušený jako ten 18letý, přitom ale rozhodně neplatí, že by stihl nějak vyzrát nebo pobrat rozum.

Sám popisuješ, že po získání ŘP jsi byl rád, že jsi měl vedle sebe oporu zkušeného. A o tom to je, do provozu pouštíme řidiče, kteří se sotva umí rozjet.
20. 1. 2016 17:48
Re: Od 15 let
Přesně tak. Někdo bude mít v 15 víc rozumu a zodpovědnosti než jiný ve 20. Jen je třeba řidičáky nerozdávat.

Dítě si samo auto koupit nemůže (i kdyby ty peníze mělo, pokud vím; vlastnit ano, koupit ne) a když mu rodiče auto nepůjčí, tak akorát utře nudli. Proč tedy nemít řídičák od 15? Rodič má pořád kontrolu. Pokud si bude dítě brát auto bez dovolení (obzvláště přes zákaz), tak mají větší problémy. A je tu samozřejmě možnost dát povinný dozor.
20. 1. 2016 13:34
Re: Od 15 let
Což je problém rodičů a toho, kdo mu dal papíry. Ne všichni jsou takoví a nevidím důvod nastavovat pravidla podle slabých jedinců. A na konec, v tom provozu může být i na kole.
20. 1. 2016 11:41
...
Jezdil jsem tím jeden den v Římě (Chatenet CH26), protože furt lilo, byl jsem zvědavej jak to jezdí a měl jsem u firmy stání jen pro motorky (tahle autíčka tam můžou parkovat taky).
No, bylo to zklamání - pekelnej hluk, vachrlatej podvozek, na plnej ceres to jede pade, zatímco okolní autobusy 80 a ještě ke všemu člověk vypadá jak jelito. ;-\
Druhej den jsem to vrátil, půjčil si Vespu a pláštěnku a vše bylo OK :-)

Anyway, když jsem byl na střední já, těmhle týpkům jsme se smáli - machři měli motku, propadlíci plnohodnotný auto.
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2016 12:10
Nesmysl
I kdybych si to mohl dovolit (což bych asi mohl), tak bych to synovi či dceři nikdy nepořídil. Ne ani tak kvůli bezpečnosti, k mládí trocha riskování prostě patří, ale čistě kvůli tomu, že věřím, že pro podobné věci musí všichni něco udělat. Takže pokud by mi můj 15letý syn donesl půlku financí na podobný nesmysl s tím, že si je vydělal vlastníma rukama (kamerou, nebo jinak poctivě), tak bych mu to koupil. Do té doby se bude muset spokojit s mopedem, na který si sám našetřil (bezpečnostní vybavení mu pořídím sám).
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2016 12:47
crashtest
sice predchudce, ale zlepseni bych asi necekal ani u tohohle 4set tisicoveho kousku [odkaz]

rekl bych celkem slusnej stroj na sebe-zabijeni teenageru
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Uživatel_5340709
20. 1. 2016 13:18
Re: crashtest
Nelze na to pohlížet optikou dospělých aut, pošli proti zdi jezdce na skůtru, nebo pusť na něj z boku tu kostku betonu jak je v bočním nárazu. Bude to ještě horší.
20. 1. 2016 14:17
Re: crashtest
hle mensi Twizi co stoji mensi penize v klasickem crashtestu dopadlo celkem dobre, a ma i airbag, tohle je proste predrazenej kram kterej je i nebezpecnej, a to se Twizy testoval za rychlosti jako bezna auta, beznej Twizy ma maximalku tusim 80km/h ale je i verze omezena prave na 45km/h a jen se 4kW motorem, a stoji pritom cca pulku toho co tenhle "kram"
Avatar - Uživatel_5340709
20. 1. 2016 14:34
Re: crashtest
Jj, cena Ligieru je problém, to už jsem psal výše. Když se podíváš na cenu testovaného vozu, tak je to 441 tis. Kč. Za to je jakýkoliv HB na trhu. Když trochu připlatíš, máš i A MB v základu.
20. 1. 2016 16:21
příliš drahý krám
Tak v tomhle bych se styděl jezdit, natož jako náctiletý při představě, že jedete rychlostí traktoru a jste akorát brzdou provozu i ve městě, to už raději MHD. Dnešní mládež to asi vidí jinak, ale když jsem zjistil, že se to dnes stydí jít i s nákupem v igelitce po ulici, aby je náhodou nějaký vrstevník neviděl (prej s igelitkou chodí jenom bezďáci - no stupidita na ntou), tak v tomhle budou asi těžko chtít jezdit.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CHerokee
20. 1. 2016 16:54
Re: příliš drahý krám
Možná by ses divil...ale i u nás jezdí.
20. 1. 2016 16:55
Re: příliš drahý krám
mať vlastné auto v 15? To je sakra kúl. Keby na tom jazdil v 19, to je iné, ale ešte mu trčí plienka z gatí a kára pred školou. Kráľ.
20. 1. 2016 17:32
Re: příliš drahý krám
To není auto, ale moped. To spíš kdyby si udělal A1 a v 16 měl motorku. Tam se dá koupit pěkný kousek. I když to bude jen jednoválec. A bude to stíhat s provozem. Nevím, co se dnes dělá v 50, kdyby chtěl začít s AM od 15. Možná jsou na trhu lepší čtyřkolové mopedy (jako moped verze Twizy, ale nejel jsem s tím), tohle je však z mého pohledu hrůza. I dobrý bicykl je víc "cool".
20. 1. 2016 19:39
Motor
Já si říkal, co mi ten motor připomíná >:D [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KubikCv
20. 1. 2016 20:15
to jsou moudra zase...
Zajímavý názory tady čtu...
Je fakt že tenhle konkrétní model je i tak nesplnitelným snem mnohých puberťáků...slova o zlatý mládeži tady jsou na místě.
Pro běžnýho puberťáka nedostupný...
Ale jako ojetina se dá třeba Aixam sehnat kolem rozumných 50 tisíc a to už je mnohem veselejší. Třeba u nás na "severu" těch jetých Aixamů kolem místní střední školy lítá asi pět. Většinou takových [odkaz]
S dvouválcovou naftovou Kubotou...
A 45 km/h je opravdu žalostně málo, ALE...tak málo by to nebylo,pokud by v ČR existovali ohleduplní řidiči...takže tu nebezpečnost neházejte na maximálku,ale na ty hovada okolo...
Výměnou závaží variátoru se z toho dá vymačknout i osmdesát. Navíc takový ojetý Aixam nejeví známky koroze apod...protože panely karoserie jsou z plastu,podlaha z hliníku atd...
A se spotřebou 2.5 nafty je to šikovná nákupní taška do většího města.
V cizině se jim daří o trochu líp a to taky proto,že to nejsou jen "první" auta,ale zároveň i ta "poslední" který může starší člověk řídit. Tuším že v Itálii nebo Německu staroušek který už nemůže jezdit klasickým autem,může sedlat tohle. U nás takhle jezdí starší pán ZTP.
Rozbalit vlákno
4
21. 1. 2016 11:04
Re: to jsou moudra zase...
O variátorech víš hodně málo.

Výměnou válečků ve variátoru za lehčí získáš pouze vytáčení motoru do max. otáček dřív, za těžší - podtáčení motoru, těžší převod docílíš v menších otáčkách. Maximální rychlost to neovlivní v žádném případě. Pro omezení rychlosti variátorových věcí (pokud výrobce chce dvě varianty rychlosti) se nejčastěji používá vložka - rozpěrný kroužek mezi variátorové řemenice, které omezují a nedovolují řemenu přejet do těžšího převodu. Ta vložka se dá vyjmout. Dále se ještě k tomu používá vložka do výfuku (zaškrcení) nebo do sání a případně u zážehových motorů elektronické omezení zapalování (v některých případech upravitelné v některých ne).

Mám pocit, že tady píšeš už podruhé bludy o závažích.
Avatar - KubikCv
21. 1. 2016 19:30
Re: to jsou moudra zase...
možná jsem to špatně pochopil...známý tuhle úpravu dělal..nevím už přesně jestli to bylo závaží nebo jiná řemenice...byla to celkem jednoduchá úprava (starší Aixam s naftou)
Avatar - cechblog
23. 1. 2016 11:50
Re: to jsou moudra zase...
tak pokud raddíte jak z této *** dostat 80, tak nejste normální
Avatar - Barry Lyndon
21. 1. 2016 10:02
těžko si představit hůře utracené peníze
jediné pozitivum je, že vám to dává konkrétní představu, kolik by stála auta bez robotizace a úspor z rozsahu (tedy, kdyby se vyráběla manufakturním způsobem jako za první republiky, což je zřejmě i případ tohoto "vozidla"). Fabia 2 miliony, Octavia 4 miliony, Superb 6 milionů ...
Rozbalit vlákno
1
21. 1. 2016 10:59
Re: těžko si představit hůře utracené peníze
Já bych tedy přitlačil. A samozřejmě by záleželo, jak daleko bys tu manufakturu dotáhl. Dnešní auta, i ta levná, jsou velmi komplikovaná. Pokud bys chtěl dělat každý tištěný spoj ručně, všechny komponenty osazovat ručně (ani nebudu zmiňovat výrobu jednotlivých komponent) atd., tak by ses nedoplatil. Jistou představu dávají ceny konceptů atd. (a i tam automobilky využívají řadu hotových komponent). Prototypování je na téhle úrovni - dělá se malý počet kusů a využití robotizace je velmi omezené, protože roboty musí někdo naprogramovat a musí se ověřit, že pracují správně.

Naopak odstup mezi jednotlivými třídami by nebyl tak velký (tedy ne z důvodu nákladů). Výbava by dělala velké rozdíly. Ale samotná velikost auta tolik ne. A byla by otázka, jak bys rozpočítal náklady na vývoj v tomhle manufakturním režimu.
21. 1. 2016 10:13
meli jsme to v rodine
naprosto sileny
vlastní dite bych do toho neposadil
jen to zdržovalo provoz, protože to nejelo ani tolik jako dnesni traktory, ale traktor je na silnici aspoň videt a něco vazi, ale tohle bude v pripade stretu na sra*ku.
podle me i mala motorka je daleko bezpecnejsi nez tohle, i když chápu ze je problém s tim jezdit za spatnyho pocasi
Rozbalit vlákno
0
22. 1. 2016 18:07
v patnácti jste i s tímhle nedospělým vozítkem za krále!
hmm, tak jestli to je o tomhle, tak to nemá na silnici co dělat :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - cechblog
23. 1. 2016 11:48
NEPOCHOPITELNÁ SRAČKA
je familiérní označení pro tento traktor s karoserií auta, neuvěřitelné do čeho legislativa pustí děti na silnici, bezpečnost 0
Rozbalit vlákno
0
23. 9. 2016 07:05
Mne se libi...
...ale proc to nemuzou vyrabet tak, aby to vypadalo aspon trochu jako normalni auto? :-)
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku