Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropská komisařka vyzývá Volkswagen: Odškodněte zákazníky v Evropě

42 komentářů

topten
ti si ty jedo a rakovino mety koupili dobrovolne, protože to jsou kolenovrti, a chteli tak usetrit par korun.
kdo odskodni nas, co musíme ty smrady a jedy dýchat??

soudružka komisarka by spis mela prosadit zvyseni spotřebni dane na naftu tak, aby kolenovrti s naftou skoncili.
Nicco
Presne to jsem chtel napsat. Kdo odskodni nas, co to musime dychat? Pritom naftovy zakaznici VW maji nejake emise na poslednich prickach preferencii. Presne to vystihuje nazor e😜erta SM Martina "stara plecka" Vaculika, 1.9TDI neprodavat a opecovavat.
Nakonec do dopadne tak, ze svolavacka povinna nebude a jeste dostanou i odskodeni, napriklad 100 litru nafty zdarma.
ryccardo
Teda vy dva jste se hledali až jste se našli >😁
ryccardo
Pokud je ta stará plečka v pořádku, tak proč ji házet do šrotu? To není moc ekologický. Zatím žádnej lepší motor VW nepředstavilo, taky přemýšlím za co vyměním svoji starou TDI oktávku. Když ono to ale furt jezdí a nic to nechce, tak přeci nepůjdu do nějakýho nespolehlivýho TSI a to jen kvůli tomu, abych vyměnil EURO3 za EURO5. To je mi úplně ukradený. Čili souhlasím s panem Vaculíkem. Osobně si to ještě tak rok dva nechám a pak se uvidí. Třeba už se ve VW zmátoří a začnou vyrábět nějaký fungující benzínový motory. Nebo nakonec koupím něco jinýho než koncern vergl.
Nicco
Moje kamna na PET lahve taky furt funguji, i dkyz neco malo kouri sousedum preci je nebudu hazet do srotu, je to neekologicky a nikdo nic lepsiho nevyrabi.
ryccardo
Kamna na PET lahve někdy dostaly homologaci, že se můžou používat a topit s nima??? Tvoje příměra je tak blbá jako sám autor. >😁
mozgog
Když k těm kamnům přidáš software, který upraví výsledky měření, tak budou nejčistším ekologickým zdrojem, stejně jako naftové motory VW.
Nicco
Jo a to je velky problem EU, ted se ustupuje zakaznikum, kteri si kamna koupili a je jich hodne.
ryccardo
Znova ti to zdůrazním. Kamna na PET lahve se nikdy neprodávaly ani nikdy nedostaly homologaci. To je ten obrovský rozdíl oproti starým autům, který jsou na silnicích naprosto legálně a můžou tam být i 10-15 let po tom co tu homologaci dostaly. Bez ohledu na to jestli nějaký Nicco a tobě podobní usoudí, že co je starší 3-5-8 let je už stará plečka a měla by se sešrotovat.
Avatar - WinNatural
WinNatural
A co kdyby sis pro změnu koupil auto namísto VW mr.dek? >😁
ryccardo
Už sem nad tím přemýšlel, ale bojím se drahýho servisu. Tak holt čekám, až zase Škodovka vyrobí něco fungujícího ;-\
jme
Za tu polovina dieselu jezdi s uriznutym katalyzatorem je kazdemu jedno, ze tu ma spousta aut prehrany firmware, takze silene coudi je taky kazdemu jedno, ale ze zanovni opecovane oktavky uplne nesplnuji emisni normu je tragedie.

VW podvadel, popravu to odskace, ale z hlediska smradu co musis dychat je cela afera naprosto nepodstatna.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je velmi dobrá připomínka. Že nikomu nevadí, kolik (zvlášť naftových) aut je u nás přečipovaných a vykuchaných takovým způsobem, že by nesplnily ani Euro 1 a z výfuků jim pomalu padají brikety.
ryccardo
Přesně tak. :yes:
mozgog
Souhlas, ale je dobré, že na to alespoň upozornila, protože v ČR to směřuje k tomu, že se vlastně nic nestalo, a kdyby si náhodou přeci jenom někdo chtěl nechat upravit motor, aby splňoval předepsané požadavky, tak může.
ryccardo
Teď si přesně vystihl situaci. Ano tak to v ČR je. Ne že to k tomu směřuje.
Libor Gondek
To je možná poprvé, co EU nevymyslela zbytečnou kravinu. Taky si říkám, že pokud má VW za skandál dávat odškodnění, aby si získala zpět důvěru, měla by ho dávat každému, koho se problém týká. Proč by měl Američan dostat 1000 dolarů a Evropan tak nanejvýš omluvu? Není to trochu (ačkoliv to slovo nemám rád, tak se hodí) diskriminující?
To mas tak, je rozdiel odskodnit par desiatok tisic zakaznikov v USA a niekolko milionov Europanov.
fisero
že by to bylo spíš proto, že v USA je to podle legislativy a v EU je nic nenutí?
150 kWh
Celkom by ma zaujimalo ako sa na vzniknutu situaciu okolo odskodnenia divaju samotny Nemci. Ich materska automobilka na nich kasle a planuje odskodnit iba Americanov 😄
Nicco
Myslim, ze teraz maju vaznejsie starosti ako patrat v ktorej postkomunistickej diere skoncili ich ojazdene herky 😉
ryccardo
Já hlavně nevím proč by měl být zákazník odškodněný, když mu žádná újma nenastala. Buď si nechá auto zadarmo upravit nebo s ním bude dál jezdit jak je a žádná škoda mu nevzniká, tak proč se řeší nějaký odškodnění?
Avatar - pelikoš
pelikoš
a to, že to plní normy jen při testu a v normálním provozu ne, to je jako v pořádku?
pokud to tedy v normálním provozu normy neplní, buď to dát do pořádku anebo vrátit peníze...
ryccardo
To ovšem každý auto vykazuje v reálným provozu jiný hodnoty spotřeby a emisí než při laboratorních testech.
Neurotic
Můžeš jmenovat jediné nové auto, které je v normálním provozu plní? >😁
topten
muzes jmenovat jedine nove benzinove auto, které limity podle prislusne euro x normy v realnym provozu neplni??
Neurotic
Mazda 6 r.v. 2015 2,0i 107kw komb. 5,5/100 realita 7,2/100 jestli chceš tvrdit, že se přebytečný benzín spálil na vodu tak můžeš přepočítavat to nebudu.
topten
který parametr normy euro 6 tahle mazda prekracuje??
ano, část benzinu se spalenim premeni na vodu, cast na CO2 a část na emise, z nichž ty sledovane se musí vejit do limitu prislusne euro x normy.

ptam se ještě jednou, ktery emisni limit podle platne euro 6 tahle mazda neplni??
ryccardo
Mě se líbí jak někteří naivové jako třeba ty věří, že když auto plní nějakou EURO normu tak je snad pomalu zdravý ho čuchat a když ji neplní, tak kvůli tomu umírají tisíce lidí. Já nechápu, že to někdo takhle strašně žere ty EURO normy na emise >😁
topten
hele ty chytraku, dyzlgejt je o NOx, coz jsou emise podle euro x kontrolovane a jejich prekroceni v testu znamena, ze auto emisnim testem neproslo.
prekroceni CO2 nad nejaky limit stanoveny nejakou smernici neznamena, ze auto emisnim testem neproslo.
CO2 je v podstate neskodny plyn, i když to neznamena, ze ve vysokych koncentracích není jedovaty. o NOx tahle neskodlivost neplati, i proto se NOx v emisnim homologacnim testu tak sleduje...
ryccardo
Možná si mě špatně pochopil. Neměl jsem na mysli CO2, ale NOx.
Avatar - peter222
peter222
Ako už písali hore ide o získanie dôvery späť. O pár rokov si budú rovnakí majitelia kupovať znovu autá. Čiže treba to brať ako investíciu do budúcnosti. Trochu divné je to ,že americký zákazník je pre nich dôležitejší. ( Pretože VW to berie tak ,my sme tu doma (v EU) a naši nám odpustia ( Európania ))
ryccardo
V Americe je jiná legislativa a navíc tam jsou schopný podávat žaloby na kde co. Amíci jsou trošku jiný, takže bych to nepoměřoval s Evropou.
Petrko
Amíci jsou trochu jiný. Netolerují podvody a firma která u nich přijde o kredit to má těžké. Víš proč v EU nebude VW vykupovat auta a v USA ano? Protože americká společnost je velmi citlivá na to s čím je spojovaná a většina amiku nechce před sousedy být ten co podporuje podvodníky. V EU to tak nefunguje.
ryccardo
jj tomu věřím, že by to tak mohlo být. Však jsem psal, že jsou trochu jiný. Miroslav Horníček jednou o Americe řekl, že tam žijou takovým zvláštním střeštěným způsobem. Já si myslím, že to řekl zbytečně moc eufemicky >😁
Petrko
:yes: >😁
jme
Treba proto, ze ta oprava zdarma to auto z podstaty veci musi trochu zkriplit (zhendikepovat)?
ryccardo
No zatím o tom nejsou žádný konkrétní důkazy, že by to auto mělo být zkriplený. Možná máš pravdu, ale zajímaly by mě fakta, až to někdo změří.
mozgog
EU nikdy nevymýšlí "kraviny", tak to pouze komentují čeští pisálkové, kteří těm důležitým věcem nerozumí.
Gvick2
by se spíše měla postarat o to, aby evropské normy měření nešlo obcházet. VW může dát pokutu, odsoudit jej k výplatě odškodného nebo jakkoliv jinak potrestat až ve chvíli, kdy jim prokáže, že u evropského měření podváděl (jako to dokázali Američané). Protože dodnes nikdo v EU nic takového neudělal, nemusí si VW z požadavku paní komisařky dělat těžkou hlavu (na rozdíl od USA, kde soudy nejspíše rozhodnou o odškodnění jak v žalobě státu proti VW, tak i v individuálních žalobách).
Nonsens
prosím si jedno odškodnenie za to, že eú neplní v bežnej prevádzke normu a vypúšťa oveľa viac škodlivín ako píšu v letákoch.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Ja si prosím odškodnenie za globálne oteplenie celkovo. Ovplyvňuje ma veľmi výrazne.