Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Provocateur
16
Chtělo by to srovnání Superbu přinejmenším s BMW 5, aby Superb nevyhrál s takovým rozdílem :-)
Velkoodběratel_kukuřice
15
Superb nemá konkurenci, protože Ghibli se nedělá v kombíku.
Ozzman
12
Jediné co může Superb porazit už je na cestě... facelift OIII už brzy... ;)
Dixik2
5
Zase tak brzo to nebude. ;-)
Ozzman
4
Ale bude mít 4 okej obličej >:D Já vím, že si mi to už jednou potvrzoval, ale ... nezměnilo se něco? >:D
Dixik2
3
Změnilo.Bude až 22KT/17.
Ozzman
3
A 4 světla? >:D
Dixik2
3
Víc nevím no.
euro89
11
Počkej až škodovka vyrukuje s novým SUV. V prvním testu to pak natře Range Roveru. >:-[]
Petrko
6
A taky Lunochodu a Mars Roveru.
Blatouch
8
Tak "cinknuty" test uz jsem dlouho necetl a pritom to Superb nepotrebuje, je to dobre auto. Ale ta snaha co nejvice snizit hodnoty Mazdy je smesna. Chapu, ze Skoda Auto tahne nas prumysl, ale skutecne nepotrebuje tak nasilne uprednostnovani oproti konkurenci. Byl by zajimavy test benzinovych motoru a skutecne by mne pak i zajimalo, jak by redaktori pohaneli vynikajici atmosfericky motor Mazdy proti anaboliky vyhnanym a dopovanym v Superbu.
ObiWanKenobi
ste schvalne nenapisali vyslednu sumu po dorovnani vybavy. Rozdiel je 93 900 CZK v prospech Mazdy!!! Cize nielenze lepsie vyzera, lepsie jazdi a motor ma lepsi charakter, ale je aj lacnejsia. A kedze kufor v oboch autach aj tak nikto nenaplni az po vrch, tak by mal byt vitaz testu presne opacny. Zacina klesat uroven tejto stranky v mojich ociach
Když se podívám na výsledky jednotlivých kategorií, tak hlavně díky interiéru Superb vyhrál a tady se dostáváme na ten tenký led. Mazda 6 není nejluxusnější, je i pravda, že třeba bouchnutí dveří zní kovověji, ale řeči o tom, že je interiér Mazdy strohý, no mě se třeba líbí a z Japonců je to to nejkonvenčnější řešení, které vypadá poplatné době a né 90. letum. Problém je ten, že Superb má až na některé detaily také dost průměrný interiér, jak mohl dostat 9,40 bodů??? Materiály jsou též levné...... kam se to hrabe na Passat. Superb je velmi dobrý vůz, potřebuje takovouhle masírku? Já mysli, že ne...
Přesně, Superb to nahonil interiérem a kufrem, což asi redaktoři předpokládali, že se schová. Jenomže ten interiérový rozdíl rozhodně není tak velký, mazda přidala, a to co dává koncern do škody, začíná trochu zaostávat. Pomalu si nemají co vyčítat.
/třeba ten mix materiálů, co dali do posledního passatu mi připadne výrazně lepší/
/třeba ten mix materiálů, co dali do posledního passatu mi připadne výrazně lepší/
Osobně po zkušenosti s nejvyššími výbavami Mazdy a Superbu bych vítěze hledal v maličkostech a když už, tak s minimálním rozdílem, možná je ten infotainment Škodovky o kousíček hezčí, možná pro to zvláštně umístěné startovací tlačítko Mazdy je tam někde lehká dominance, ale taková, aby Mazdu deklasovala o takový kus? To rozhodně ne. Co si ještě vzpomínám, tak byla nemožnost posunutí loketní opěrky v Mazdě tak, abych bez nahýbání dosáhl na všechny rychlosti převodovky (což je zde zanedbatelné, když je to AT) :-) A kufr? No hońte si litry pod podlahou, já si stejne stojím za tím, že největší stěhováci jsou stará Mondea (až na V. generaci) a nebo Omegy >:D Protože narozdíl od Superbu nemají splývavou záď :-)
On by byl tak zajímavý test stejně výkonných benzínů, i když se musí zde uznat, že u supu bys musel vybírat ze spodních příček výkonnosti.
Já vím, že se tu se spoustou lidí neshodnu, ale to turbo prostě válí a TSI umí velmi hezky cvičit s auty :-) Myslím že pro benzín by nebylo potřeba zvolit kombik :-)
Dát proti sobě dva sedany, sup v 1,4 TSI 110 Kw, vs. šestka ve dvoulitru, no nevím nevím jak by to v praxi dopadlo, ne jenom když bys porovnával papírové hodnoty, ale pořádně to stopkama změřil. A druhá velmi zajímavá věc by byl trochu podrobnější test spotřeby. A to už si vůbec nedovolím tvrdit kdo by vyhrál.
Při porovnání těchto motorů by to papírově vyhrálo turbo protože hodnotí pružné zrychlení a turbo to prostě odspodu vytlačí. Nicméně reálně nikdo nemůže oznámkovat okamžité reakce na plyn ve městě (i všude jinde), okamžitou sílu motoru apod. což je daleko víc, než pružné zrychlení - když potřebuju zrychlit, tak si v atmosféře holt musím podřadit. Smysl by to mělo, kdyby řekli za kolik se z 60-120 zrychlí na jakýkoliv stupeň, se kterým to půjde nejrychleji...
Mám doma atmosféru a pokaždé, když do ní sednu, jsem překvapenej jak to je příjemné svezení proti mojí firemní Octavii v dieselu nebo třeba rapidu 1.2TSI. Ty škodovky jedou pěkně ale šlápnete na plyn, dvě vteřiny nic a pak kopanec, jenže to už je atmosféra o 10 metrů dál... A tohle se špatně známkuje.
Mám doma atmosféru a pokaždé, když do ní sednu, jsem překvapenej jak to je příjemné svezení proti mojí firemní Octavii v dieselu nebo třeba rapidu 1.2TSI. Ty škodovky jedou pěkně ale šlápnete na plyn, dvě vteřiny nic a pak kopanec, jenže to už je atmosféra o 10 metrů dál... A tohle se špatně známkuje.
Na to právě narážím, že takový dva , dva a půl litr atmobenzín od mazdy nebo hondy má pořád co říci, a že stále mají vysokou uživatelskou hodnotu. To že legislativa eu podporující downsizing tu vytovořila názor, že jsou to dinosauři s velkým objemem je věc jiná.
Tak si zkus podřadit i u toho přeplňovaného motoru, funguje to i tam. A reakce se samozřejmě oznámkovat dají, i když na to většina z nás půjde subjektivně. Na druhou stranu, já motory nepodtáčím. Pokud mě tam nedotlačí samočinná převodovka. Tomu pásmu, kde je zpoždění nejhorší, se vyhýbám u atmosférických i přeplňovaných motorů. A když tam zůstanu, tak na motor jdu zlehka. Žádné zadupnutí akcelerátoru do podlahy v 1500 otáčkách. Nebojím se zařadit ani jedničku. Pružné zrychlení na daný stupeň je samozřejmě o ničem.
... Tomu pásmu, kde je zpoždění nejhorší, se vyhýbám u atmosférických i přeplňovaných motorů. ...
Takové pásmo u atmosféry není (pokud se nebavíme o zrychlování z 800ot. ...). To je právě ten diametrální rozdíl.
Takové pásmo u atmosféry není (pokud se nebavíme o zrychlování z 800ot. ...). To je právě ten diametrální rozdíl.
Nenapsal jsem, že je, nicméně se v těch otáčkách normálně nepohybuji ani s atmosférou, nemusím tedy měnit styl jízdy, abych se tomu pásmu vyhl s přeplňovaným motorem. Já prostě pod 2000 moc nelezu (1800 už je celkem tvrdá hranice). To byla pointa - snažím se tam nelézt tak jako tak, nemusím se přizpůsobovat, tedy dojem z motoru bude záviset na stylu. Nemluvě o tom, že i atmosférický motor může mít špatně naladěný akcelerátor. Všechny atmosféry ani zdaleka nereagují stejně.
Vidíš, a mně připadá, že atmosféra má to mrtvé pásmo v celém rozsahu (ještě měsíc zpět jsem měl 2.4i 125kW), zatímco turbo jen do 1.700. A to je právě ten diametrální rozdíl.
Má a nemá. Vezměme to do absurdna, když pojedeš 60 na dvojku v atmosféře a stejných 60 na pětku v turbu, tak je ti to turbo na dvě věci, atmosféra vystřelí jak z praku a turbo se nijak úžasně rozjíždět nebude. Takže možná cítíš mrtvé pásmo všude, ale stejně v takovém případě to turbo předjede.
Hlavní otázkou je ale právě to, na kterém kvaltu se to srovná. 2-2 to samozřejmě atmosféra prohraje, 2-5 to atmosféra vyhraje. Dovolím si tvrdit, že u podobně výkonných motorů to 2-3 bude tak akorát pro plus minus srovnání akcelerace (stejně tak 3-4, 4-5 a podobně, někde více, někde to budou skoro dva kvalty dolů, někde méně a nebude to ani kvalt). Takže když člověk u atmosféry bude obecně jezdit o kvalt níže než v turbu, neměl by výkonnostně nijak strádat. Tedy, že místo 1700 otáček tam bude mít zhruba 2100-2500 dle kvaltu. To není nijaký extrém, žádné šílené vytáčení, nijak moc to nebude žrát a pojede to podobně.
Já si třeba jsem vědom toho, jaký má můj motor točivý moment a adekvátně tomu nechávám kvalty. Vždy mám takový převod, že auto po přišlápnutí plynu musí rozumně zrychlovat. Takže já mám na atmosféře téměř stejnou přužnost jako bych měl na turbu, jednoduše neřadím tak brzo tak vysoko. Prostě se nepohybuju v běžném provozu 1500-2500, ale 2000-3200.
Hlavní otázkou je ale právě to, na kterém kvaltu se to srovná. 2-2 to samozřejmě atmosféra prohraje, 2-5 to atmosféra vyhraje. Dovolím si tvrdit, že u podobně výkonných motorů to 2-3 bude tak akorát pro plus minus srovnání akcelerace (stejně tak 3-4, 4-5 a podobně, někde více, někde to budou skoro dva kvalty dolů, někde méně a nebude to ani kvalt). Takže když člověk u atmosféry bude obecně jezdit o kvalt níže než v turbu, neměl by výkonnostně nijak strádat. Tedy, že místo 1700 otáček tam bude mít zhruba 2100-2500 dle kvaltu. To není nijaký extrém, žádné šílené vytáčení, nijak moc to nebude žrát a pojede to podobně.
Já si třeba jsem vědom toho, jaký má můj motor točivý moment a adekvátně tomu nechávám kvalty. Vždy mám takový převod, že auto po přišlápnutí plynu musí rozumně zrychlovat. Takže já mám na atmosféře téměř stejnou přužnost jako bych měl na turbu, jednoduše neřadím tak brzo tak vysoko. Prostě se nepohybuju v běžném provozu 1500-2500, ale 2000-3200.
... plus obrazovka navigace utopená někde dole versus umístění v zorném poli, tvarování sedaček ...
ja hlavne nechapem hodnotenie ergonomie - pri mazde jedina opodstatnena vytka je laktova opierka, startovacie tlacitko na viditelnom mieste by som ozaj nebral ako minus rovnako ako head-up display, ktory moze x ludom vyhovovat a komu nevyhovuje ho moze nechat schovany, naproti tomu v superbe a celkovo u skody asi nikomu nevadi utopenost navigacie a celeho infotainmentu mimo zorneho pola .... taktiez som doteraz nepochopil ze napr. pri renaulte bolo vzdy kritizovane ovladanie radia pod volantom, ale pri uberkoncerne je ovladanie tempomatu pod volantom OK
Naprosto s tebou souhlasím. až na to tlačítko, já bych ho také intuitivně hledal níže :-) Ovládání rádia pod volantem je pro mne nejlepší řešení ač se to redaktorům nikdy nezdálo.. i když už jsem si za pár let jakž takž zvykl na jiné ovládání, stejně bych se rád vrátil..
asi mas aj pravdu s tym tlacitkom, ja som chcel len poukazat na to, ze redaktori zvacsa beru riesenia skoda/vw za bezchybne a cokolvek sa odlisuje je automaticky horsie ;-)
Umiestnenie startovacieho tlacitka je o zvyku (bez problemov), ale head up display sa schovat neda. Da sa jednorazovo nastavit nizsie, ale po dalsom nastartovani zase vylezie :-)
Co sa tyka ergonome vseobecne, Mazde sa sa vytknut iba blbe umiestnenie tlacitiek dole nalavo od volantu (napr. vypinanie Start-Stop)
Co sa tyka ergonome vseobecne, Mazde sa sa vytknut iba blbe umiestnenie tlacitiek dole nalavo od volantu (napr. vypinanie Start-Stop)
Já tam vidím 8,4b.
[odkaz]
Tady je to jinak :-) Tak kde je pravda? >:D
Asi myslíš Design, já mluvím o Interiéru :)
Tady je to jinak :-) Tak kde je pravda? >:D
Asi myslíš Design, já mluvím o Interiéru :)
Aha, nojo, jenže se podívej, z čeho se známka za interiér skládá - prostornost, sedačky, kufr, variabilita. Věci jako ergonomie, zpracování apod. jsou právě v tom designu.
Jinak jen tak mimochodem, co si vzpomínám na své testovačky s šestkou... já byl spokojený, na plastíky si nepotrpím, posaz byl v pořádku a interiér se mi designově dost líbil... zároveň ale z mého pohledu v té běžné verzi (Attraction) nijak nepřevyšuje dobře specifikovanou Octavii - ani zpracováním ani materiály ani ergonomií (před FL), přední sedačky v Mazdě byly třeba max průměrné.
Jinak jen tak mimochodem, co si vzpomínám na své testovačky s šestkou... já byl spokojený, na plastíky si nepotrpím, posaz byl v pořádku a interiér se mi designově dost líbil... zároveň ale z mého pohledu v té běžné verzi (Attraction) nijak nepřevyšuje dobře specifikovanou Octavii - ani zpracováním ani materiály ani ergonomií (před FL), přední sedačky v Mazdě byly třeba max průměrné.
V tom případě máš stejné dojmy, jelikož Superb nepřevyšuje Octavii, tak proto vidím tato auta nanejvýše podobná :-) Nikde neříkám, že Mazda je lepší :-) A právě tam je také rozdíl 1,2 bodu což by ve výsledném součtu mohlo i převážit misky vah na stranu Mazdy :)
:yes:
Rikal jsem si uplne to stejne.
Pomer cena / zakladni vybava Mazdy v teto nejvyssi verzi je zjevne lepsi (za 50 priplatite oproti Superbu a mate 4x4, LED svetla, adaptivni tempomat a navigaci za +15k nebo head-up taky celkem levne). Mimochodem dve ze jmenovanych veci Superb neumi vubec (svetla a head-up).
Stejne jako autor uvadi u motoru neco jako "auta jedou pocitove stejne, jen Superb netahne dole", ale tabulka pruzneho zrychleni jasne ukazuje, ze Mazda je v dynamice o uroven lepsi i v tech ostatnich otackach.
O nabrousenem podvozku Mazdy jen asi dve vety jakoze "je zabavnejsi". To jsou dost slaba slova na to, jak dobry podvozek Mazdy je...
Ale OK, tahle recenze zase neni zadny konec sveta.
Sam bych vybiral mezi Mondeem a Passatem :-!
Rikal jsem si uplne to stejne.
Pomer cena / zakladni vybava Mazdy v teto nejvyssi verzi je zjevne lepsi (za 50 priplatite oproti Superbu a mate 4x4, LED svetla, adaptivni tempomat a navigaci za +15k nebo head-up taky celkem levne). Mimochodem dve ze jmenovanych veci Superb neumi vubec (svetla a head-up).
Stejne jako autor uvadi u motoru neco jako "auta jedou pocitove stejne, jen Superb netahne dole", ale tabulka pruzneho zrychleni jasne ukazuje, ze Mazda je v dynamice o uroven lepsi i v tech ostatnich otackach.
O nabrousenem podvozku Mazdy jen asi dve vety jakoze "je zabavnejsi". To jsou dost slaba slova na to, jak dobry podvozek Mazdy je...
Ale OK, tahle recenze zase neni zadny konec sveta.
Sam bych vybiral mezi Mondeem a Passatem :-!
Výsledek testu je celkem hnus a pro Mazdu je to dost nespravedlivé. Sup má opravdovou výhodu jen ve větším vnitřním prostoru. Skoro všechno ostatní hraje pro Mazdu.
Za ten výsledek :no: :-(
Za ten výsledek :no: :-(
Par bodov v hodnoteni je prinajmenej spornych. Napriklad "Menší palivová nádrž" ako minus u Mazdy6. Ved hej, lenze to je 4-kolka! Rychly pohlad do katalogu potvrdi, ze v prevedeni s pohonom len na predne kolesa ma nadrz 62 litrov.
Porovnavat zakladne ceny bez dorovnania vybavy je tiez tak trochu "mimo misu" (najma ked sa navyse testovali uplne ine modely). To je akoze vyhoda, ze skoda vie dodat este "holejsie" holatko? A este to zahrnut aj do hodnotenia pri testovani *tychto* dvoch konkretnych modelov, to uz fakt nechapem.
Polozke "servis" tiez trochu nerozumiem. Hej, vidim tam napriklad 2x drahsi svetlomet u Mazdy6. Len to uz akosi nie je spomenute, ze je to LED (u Superbu "len" xenon). Co tam este vidim je 3 roky standartna zaruka na cele auto (u Superbu len tradicne "koncernove" 2 roky). Napriek tomu je to za servis 6:7 pre Superb.
Este by som poprosil niekoho vysvetlit tu "konektivitu" (6:9 pre Superb). Co to je? Ze si mozem pripojit tablet? Pre mna ako vodica je to nepodstatne. Dolezitejsi je napriklad head-up display (sice skritizovany, ale Superb nema ziaden, co je asi na tomto webe vyhoda).
Interier je pre mna subjektivne u Mazdy6 lepsi. Biela koza (aj na stredovom paneli a pristrojovke!) a dvere tiez ciastocne tapacirovane kozou. Porovnajte si to so Superbom - typicke "cierne" zatisie. Plast, plast, a zase plast. To je ten "luxusnejsi" vzhlad interieru v podani Skody (za ktory ma 9.4 bodov, mazda6 len 7.2)?
Zadne sedacky fakt az taky rozdiel (7:10)? To by si tiez ziadalo vysvetlit. Atd, atd...
Porovnavat zakladne ceny bez dorovnania vybavy je tiez tak trochu "mimo misu" (najma ked sa navyse testovali uplne ine modely). To je akoze vyhoda, ze skoda vie dodat este "holejsie" holatko? A este to zahrnut aj do hodnotenia pri testovani *tychto* dvoch konkretnych modelov, to uz fakt nechapem.
Polozke "servis" tiez trochu nerozumiem. Hej, vidim tam napriklad 2x drahsi svetlomet u Mazdy6. Len to uz akosi nie je spomenute, ze je to LED (u Superbu "len" xenon). Co tam este vidim je 3 roky standartna zaruka na cele auto (u Superbu len tradicne "koncernove" 2 roky). Napriek tomu je to za servis 6:7 pre Superb.
Este by som poprosil niekoho vysvetlit tu "konektivitu" (6:9 pre Superb). Co to je? Ze si mozem pripojit tablet? Pre mna ako vodica je to nepodstatne. Dolezitejsi je napriklad head-up display (sice skritizovany, ale Superb nema ziaden, co je asi na tomto webe vyhoda).
Interier je pre mna subjektivne u Mazdy6 lepsi. Biela koza (aj na stredovom paneli a pristrojovke!) a dvere tiez ciastocne tapacirovane kozou. Porovnajte si to so Superbom - typicke "cierne" zatisie. Plast, plast, a zase plast. To je ten "luxusnejsi" vzhlad interieru v podani Skody (za ktory ma 9.4 bodov, mazda6 len 7.2)?
Zadne sedacky fakt az taky rozdiel (7:10)? To by si tiez ziadalo vysvetlit. Atd, atd...
Čtyřkolky však mívají spíš větší nádrž než menší, ne? Protože mají vyšší spotřebu. Což je samozřejmě možné díky tomu, že původně nebyla tak velká, jak mohla být.
Mne spíš zaujal rozdíl mezi cenami zadních světel než předních (po pravdě nevím, kdo co vzadu má). Co se týče předního, je celkem jedno, jestli je to LED, nebo ne, svou vyšší cenu může obhájit leda tak tím, že je lepší (subjektivně bráno). Jinak je to pro tebe malou útěchou, kdybys ho musel měnit za své.
Pro mne je třeba kůže bez ventilace prakticky "deal-breaker". Něco ve stylu GTA předchozí generace by bylo pro mne lepší.
Mne spíš zaujal rozdíl mezi cenami zadních světel než předních (po pravdě nevím, kdo co vzadu má). Co se týče předního, je celkem jedno, jestli je to LED, nebo ne, svou vyšší cenu může obhájit leda tak tím, že je lepší (subjektivně bráno). Jinak je to pro tebe malou útěchou, kdybys ho musel měnit za své.
Pro mne je třeba kůže bez ventilace prakticky "deal-breaker". Něco ve stylu GTA předchozí generace by bylo pro mne lepší.
Čtyřkolky vycházející z předokolek mají obvykle jinou nádrž - sedlovou, která "obtéká" kardan. Z principu věci je tam méně místa a pokud ho nenaleznu někde jinde, bývá pak ta nádrž menší, resp. není-li menší, pak ta pro předokolku může být větší ;-).
Jasně, ale pokud má čtyřkolka větší nádrž (nebo i stejně objemnou) než předokolka, kdy čtyřkolka má "vespod" víc komponent a tedy méně místa, tak ta nádrž mohla být u předokolky větší (za předpokladu, že mají stejnou podlahu). Vzhledem k tomu, že se dnes nádrže uměle zmenšují, tak se to dá.
No to je samozřejmě pravda, proti tomu nic nenamítám... Třeba Passat B8 ve všech verzích má psanou 66l nádrž (jak 4x4 tak předokolka). Já mám předokolku, až se mi ji podaří dát na rampu, tak se podívám, jestli mám nádrž, kterou by mohla mít i ta verze 4x4 (jak je tam umístěna, apod.).
Pride na to, kde ta nadrz je. Ono pohanana zadna naprava zaberie vzadu viac miesta, aj na kardan sa musi nieco pocitat. Podla mna tam vacsinou zostane menej miesta na nadrz, ale je mozne ze v niektorych pripadoch ani nie. Neviem ako je to u Superba...
Nevím jak Superb, ale Octavia měla myslím +5 litrů (+10 %) u čtyřkolek oproti předokolkám. Nevím, jak je to rozšířené, nevzpomněl jsem si však, že bych si někdy všiml, že má čtyřkolka menší nádrž. Byť je tam více komponent, tedy méně místa, takže by pro to bylo logické opodstatnění. Na druhou stranu, na velikost nádrže normálně ani nekoukám, leda mě trkne ve volitelné výbavě. To už musí jít o nějaké hlubší zkoumání nebo náhodu.
přidal bych k rozdílu ještě tak 30-60000 Kč jelikož Mazda má audio od BOSE, Škodovka ani nic podobnýho v L&K nenabízi >:D
Zase takový zázrak to Bose není, subjektivně mi přišlo že třeba v RX-8 hrálo o něco lépe než v 6 (a nebo je to menší kabinou), ale až na slušné basy bych neřekl že to je nějaký zázrak.
Sice to není zázrak, ale Škodku stejně strčí do kapsy ;-)
V tomhle asi jo, Canton teda znám jen z Octavie, ale tam to taky není nic zvláštního... v podstatě normální audio se subwooferem.
PS: ale nejsem audiofil a vím že jich tu pár je, tak se rád nechám poučit.
PS: ale nejsem audiofil a vím že jich tu pár je, tak se rád nechám poučit.
topten
me by zajímalo, jak na tom je mazda s NOx
jestliže nepouziva močovinu, nejspis ma na redukci katalyzator LNT, který se ale nikde neosvedsil. na druhou stranu mam pocit, ze dyzly mazdy maj nižší kompresni pomer, coz by mohlo vest k mensi produkci NOx jiz v samotnem motoru a pak by LNT stihat moh.
kazdopadne důvodem vyssi spotreby je i ten pravdepodobny LNT, který ke sve cinnosti potřebuje, aby cas od casu motor spaloval bohatou smes, coz vede k vyssi spotrebe..
jestliže nepouziva močovinu, nejspis ma na redukci katalyzator LNT, který se ale nikde neosvedsil. na druhou stranu mam pocit, ze dyzly mazdy maj nižší kompresni pomer, coz by mohlo vest k mensi produkci NOx jiz v samotnem motoru a pak by LNT stihat moh.
kazdopadne důvodem vyssi spotreby je i ten pravdepodobny LNT, který ke sve cinnosti potřebuje, aby cas od casu motor spaloval bohatou smes, coz vede k vyssi spotrebe..
Mazda právě žádný katalyzátor nemá, má jen vysoce optimalizovaný EGR. Pravda je, že se tento japonský Skyactiv diesel technicky velmi odlišuje od "běžného evropského řešení".
Podle kontrolních měření jsou emise Nox u EGR řešení v bežném provozu dokonce nižší než u močoviny, pouze při vysokých rychlostech a velkém zatížení má SCR navrch.
Doporučuji si prohlédnout studii [odkaz]
Je vidět, že LNT je velmi efektivní v měřícím NEDC cyklu se studeným startem. Naopak tady má EGR vcelku problémy, ostatně také Mazda nakonec od prodeje dieselu v USA opustila, i když normu těsně splňuje.
Podle kontrolních měření jsou emise Nox u EGR řešení v bežném provozu dokonce nižší než u močoviny, pouze při vysokých rychlostech a velkém zatížení má SCR navrch.
Doporučuji si prohlédnout studii [odkaz]
Je vidět, že LNT je velmi efektivní v měřícím NEDC cyklu se studeným startem. Naopak tady má EGR vcelku problémy, ostatně také Mazda nakonec od prodeje dieselu v USA opustila, i když normu těsně splňuje.
... ono taky proc se namahat s diesely v US :-!
Kdybych kupoval Mazdu, chtel bych si zajezdit a uzit si ten podvozek, vzal bych 2.5 benzin a nazdar :-)
Ale superb s 280k je taky zajimava volba, to jako jo... jenze to se radsi uskromnim v prostoru a vybave a odjizdim v Mercedesu C, vsak zas tak malej taky neni...
Kdybych kupoval Mazdu, chtel bych si zajezdit a uzit si ten podvozek, vzal bych 2.5 benzin a nazdar :-)
Ale superb s 280k je taky zajimava volba, to jako jo... jenze to se radsi uskromnim v prostoru a vybave a odjizdim v Mercedesu C, vsak zas tak malej taky neni...
Ono C na vzduchu v nastavení Komfort se rovná nastavení Komfort v DCC v Superbu.Jezdil jsem s oběma.Takže nevídím důvod připlácet za C,když je v Superbu víc místa.
Psal jsem to, protože Mazda o prodeji dieselů v USA dlouho uvažovala (ještě před pádem cen ropy, když to vypadalo, že i v Americe diesely "půjdou"). V té studii je vidět, že nakonec NEDC cyklem s odřenými zrcátky prošla, ale nakonec naštěstí Japonci usoudili, že to za to riziko nestojí.
Šéfové VW se rozhodli jinak a výsledek všichni známe.
Šéfové VW se rozhodli jinak a výsledek všichni známe.
skoda ze ten odkaz nefunguje ...
katalyzator na NOx ma i benzin, a protože NOx se tvori zejména v rezimu chude smesi, coz je domena naftaku, predpokladam, ze i mazda produkuje NOx, kterej se musí nejak eliminovat.
EGR fungoval pro euro4, mozna ještě euro5, ale euro 6 je na NOx cca 2.5x prisnejsi proti euro5, takze moc neverim, ze by mazda mela něco zazracnyho
katalyzator na NOx ma i benzin, a protože NOx se tvori zejména v rezimu chude smesi, coz je domena naftaku, predpokladam, ze i mazda produkuje NOx, kterej se musí nejak eliminovat.
EGR fungoval pro euro4, mozna ještě euro5, ale euro 6 je na NOx cca 2.5x prisnejsi proti euro5, takze moc neverim, ze by mazda mela něco zazracnyho
Proklik nejde (nevím proč)...
Dej si do googlu ICCT_NOx-control-tech_revised 09152015
Měl by ti vypadnout hned první odkaz na PDF
Dej si do googlu ICCT_NOx-control-tech_revised 09152015
Měl by ti vypadnout hned první odkaz na PDF
uz jsem to z toho dostal.
po zbeznym precteni kazdopadne zajimavy.
mazda jde opravdu jen přes EGR a zda se, ze s podobnými výsledky jako LNT nebo SCR když to není ojebany
mozna tam je souvislot relativne malyho vykonu vzhledem k objemu a maly komprese
diky za rozsireni obzoru
:yes:
po zbeznym precteni kazdopadne zajimavy.
mazda jde opravdu jen přes EGR a zda se, ze s podobnými výsledky jako LNT nebo SCR když to není ojebany
mozna tam je souvislot relativne malyho vykonu vzhledem k objemu a maly komprese
diky za rozsireni obzoru
:yes:
Pokud vím, Mazda ten motor navrhla a naladila na menší produkci NOx (proto ten na diesel malý kompresní poměr), právě protože nehodlali investovat do SCR, za cenu vyšších emisí pevných částic, se kterými se musí poprat DPF.
Nj zase ten ADAC. Autobild meril NOx SCR vs Mazda a Mazda dopadla spatne.
Jinak Mazda chtela nasadit ten diesel do nejakeho zavodu v USA, ale potom ho stahli, ze pri nema dostatecny vykon. Vzhledem k objemu a 2 turbum by to chtelo vic. Mozna prave NOx je jednim z duvodu, mozna neprimo. Zajimave ze do benzinu odmitaji turbo uplne, ale do dieselu daji rovnou 2.
Jinak Mazda chtela nasadit ten diesel do nejakeho zavodu v USA, ale potom ho stahli, ze pri nema dostatecny vykon. Vzhledem k objemu a 2 turbum by to chtelo vic. Mozna prave NOx je jednim z duvodu, mozna neprimo. Zajimave ze do benzinu odmitaji turbo uplne, ale do dieselu daji rovnou 2.
IPace
ma smysl se vubec ptat kdo vyhral ? >:D
Wolfsteen
[odkaz]
Pěkný TEST AutoRevue :yes: UŽ JEN TITULEK ŘÍKÁ VŠE :
Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD:
17. 1. 2016
Postavili jsme proti sobě novou Škodu Superb Combi a Mazdu6 Wagon. Papírový výkon obou soupeřů je sice stejný, ale co se naměřené dynamiky týká, tam je závěr celkem jednoduchý. Mazda je ve všem lepší.
Já osobně bych to viděl na remízu , jen díky velkému kufru Superbu..navíc je Škoda dražší , což je děsné.
Faktem je , že u Mazdy dostanete menší slevy , takže to bude i tady plichta.
Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD:
17. 1. 2016
Postavili jsme proti sobě novou Škodu Superb Combi a Mazdu6 Wagon. Papírový výkon obou soupeřů je sice stejný, ale co se naměřené dynamiky týká, tam je závěr celkem jednoduchý. Mazda je ve všem lepší.
Já osobně bych to viděl na remízu , jen díky velkému kufru Superbu..navíc je Škoda dražší , což je děsné.
Faktem je , že u Mazdy dostanete menší slevy , takže to bude i tady plichta.
Tak to je rovno na komoru, pane!
;-)
;-)
AUTO.CZ ...zamyslete se !!
Kolegové z Autorevue.cz evidentně umějí testovat lépe a rozhodně spravedlivěji a nestraněji.. :-!
Myslím , že hlavně cena není u Superba v pořádku.
Za mne taky vitězí Mazda 6..i když o prsa..Superb je dost dobré a pěkné auto.
Kolegové z Autorevue.cz evidentně umějí testovat lépe a rozhodně spravedlivěji a nestraněji.. :-!
Myslím , že hlavně cena není u Superba v pořádku.
Za mne taky vitězí Mazda 6..i když o prsa..Superb je dost dobré a pěkné auto.
Když například v Autorevue.cz testovali Mazdu 2 vs Fabia vs Rio tak ten test vyhrála Mazda 2. A zde na Auto.cz vyhrála Fabia. Každopádně je ale třeba dodat, že na Autorevue.cz to bylo teprve první kolo, které Mazda 6 vyhrála. Další disciplíny budou následovat ;-)
Uživatel_5340709
ještě žil v domnění, že ACZ dělají petrolheadi, a ne chataři, co si sednou na zadek před velkým kufrem. :-!
CR je proste posahana na kufry a Skodovky.
Ale za to nemuzou recenzenti, staci se podivat na ceny ojetin... na zapad od nas Skodovka razantne ztraci na cene a design Mazdy se hodnoti velmi vysoko.
Ale za to nemuzou recenzenti, staci se podivat na ceny ojetin... na zapad od nas Skodovka razantne ztraci na cene a design Mazdy se hodnoti velmi vysoko.
A další věc je dlouhodobá kvalita a závadovost /minimálně benzínové mazdy/, což chápu, že krátký test tohle nepostihne.
ale je to bleskovka pre masy a cz/sk predaje im dávajú za pravdu, tu kufor a veľký interiér ničím nepreštíš.
sport1
Nechapu tu vecnou onanii nad konfigurovatelnosti a poctem vybav a motoru. Japonci to maji pomerne dobre odstupnovane.
Upřímně řečeno japonci "nekalí vodu" a nehrají hry s konfigurátorem. Škodovka má taky svoje stupně výbavy, které kupuje obrovský balík zákazníků, inidividuální konfigurace objednává málo kdo, protože to znamená přímé změny na lince a přibrždění výroby. Kdyby to chtěl každej, tak to výrazně omezí kapacity. Proto sice škodovky nabízí konfigurace, ale za velmi tučné příplatky, tak aby to zregulovali a neměli ztráty.
Přesně tak to v praxi je. To jen zdejší hýkalové pořád žvaní cosi o možnosti nakonfigurovat si výbavu oproti Japoncům >:D
Jj, a to jsem ještě nezmínil ty čekací doby, když už si to chceš zaplatit. Jedině co je fakt, tak jak už tu simon-sez píše, že nejsilnější benzín máš jen v AT bez manuálu a nejvyšší výbavě. Klidně by tam ten manuál mohl být a např. střední a nejvyšší výbava.
Tu převodovku vidím jako jediný větší fail a to i u M3. Ne ovšem pro mě, já bych zrovna šel po nejsilnějším benzínu s AT.
Ale ono je to trochu jinak žejo... myslim, že lidem třeba vadí, že si u nejsilnějšího dieslu u Mazdy nemůžeš koupit manuál, nebo dokoupit něco málo navíc. Individualizace u Škodovky je třeba veliká, ale u Japonců chybí alespoň nějaká lehce rozšířená né na "komfortní doplňky", ale na věci, které tvoří funkce auta, jako převodovka, xenony, atd.... :-)
Ano, alespoň pár balíčků. Například Toyota to měla u menších aut celkem pěkně zmáknuté. A pak není vždy problémem, že ti něco chybí. Stejným problémem je, když něco přebývá, něco, co opravdu nechceš. A pak, k čemu ti je, že i základní výbava ti stačí, když motor, který chceš, je jen v nejvyšší.
Já v tom vidím naopak jedninou slabinu Mazdy.. :no:
Osobně chci TOP verzi se střešním oknem , ale bez kožených sedadel..navíc narozdíl od prémie neodvětraných..!
A to u Mazdy nekoupíš.. :'-(
JAPONCI TADY ZTRÁCEJÍ ZÁKAZNÍKY.
Osobně chci TOP verzi se střešním oknem , ale bez kožených sedadel..navíc narozdíl od prémie neodvětraných..!
A to u Mazdy nekoupíš.. :'-(
JAPONCI TADY ZTRÁCEJÍ ZÁKAZNÍKY.
Myslím, že právě od faceliftu už větrané jsou.
To jo, 95% lidi kupuje nejaky balik vybavy + drobnosti typu koberecky apod. Japonci se vseobecne soustredi na tech 95%, coz je i vzhledem k prodejum pochopitelne. Komplikovat ceniky a logistiku jen proto, aby cca 50 lidi (+ diskuteri na netu) meli lepsi pocit z konfigurovatelnosti?
Změny na lince? Konfiguraci znají dlouho před finální montáží. Jinak se bude samozřejmě dělat dost oblíbených konfigurací na sklad, kde příplatků tolik nebude a ani variace nebude tak velká.
jednoducho niekto ide rád na dovolenku allin/fakof a niekto si potrebuje naplánovať aj cestu na záchod. Je to len o tom, že každý sme iný a každý to rád robí po svojom, to nie je o tom, čo je lepšie, ale čo je pre koho lepšie.
nieco sa zmenilo? ci stale plati - najsilnejsi benzin = AT, 19", neperforovana koza.
lebo to je POMERNE velka chyba.
lebo to je POMERNE velka chyba.
?
tak este raz;
chcel by som co najsilnejsi benzin, MT, kozu nechcem a stacia mi 18" kolesa. co ti ponuka mazda a co skoda?
chcel by som co najsilnejsi benzin, MT, kozu nechcem a stacia mi 18" kolesa. co ti ponuka mazda a co skoda?
A co takto? Chcem benzin a nechcem turbomotor? Co mi odporucis u Skody? Samozrejme v strednej triede >:D
no ak chces len atmo benzin, tak potom mas v strednej triede velmi rychlo vybrate.
ale to uz vlastne nie je vyber, ale diktat... >:-[]
ale to uz vlastne nie je vyber, ale diktat... >:-[]
ak na tom trváš, tak kúpiš konkurenciu
ale je to skoda pre mazdu, nie??
to si musia vyhodnotiť v mazde, možno im to tak dvihne náklady, že sa neopla získavať pár konfiguráčov.
tak do auta pre 'vodicov' sa silny benzin s manualom hodi nie?
bez debaty, ale mazda sa rozhodla, že to naseká napevno, tak bohužiaľ niektoré dobré verzie z toho vypadnú, taký je život. Mazda je menšia automobilka a zrejme nemá možnosť vyhovieť každému. Myslím, že je to len o ekonomike.
USA ale M6 2,5 s manuálem je, i M3. Tam je to v M6 vlastně jediný motor. Jen je trochu slabší.
[odkaz]
[odkaz]
To není onanie, výbavové stupně Mazdy občas hraničí se sebezapřením kupce. Osobně si myslím, že kdyby Mazda aspoň trochu polevila z rigidně nastavených balíčků, vyšší náklady na logistiku by byly vykoupeny citelně zlepšenými prodeji.
Nič by nebolo vykúpené. Mazda je malá automobilka a momentálne nestíha vyrábať ani jeden model, taký je o ich design záujem. Do europy dajú pár výbavových stupňov a daný počet áut do roka a koniec. všetko predané. nechceš, neber...
Konfigurovatelnost je plus pokud hodnotíš auto jako produkt, tam je to neoddiskutovatelné, ale pokud postavím proti sobě dvě konkrétní auta, je mi jedno, že jsem si MOHL koupit něco jinak a v takovém testu to rozhodně nemůže být zohledněno.
Ano, v objektivní rovině má přístup Mazdy výhodu. Hlavně proto, že dodatečná výbava není dle ceníku tak drahá. Pokud se tedy neporovnává stylem, máme nějaké požadavky a cokoli nad nás nezajímá, pak je otázka, jak dané požadavky sednou. Subjektivně je to mnohem složitější.
Mazda u 6 v ČR to má v benzínu úplně pitomě. 4x4 jen v naftě a kombíku, silný benzín jen v top výbavě a automatu a FWD, i ten silnější dvoulitr je buď v automatu nebo v top výbavě. Pokud je tím zlatým středem výbav Attraction, tak by v tom zlatém středu mělo jít koupit skoro všechno.
Překousnu pevné výbavy, ale chci pro Attraction minimálně 2.0G 165 v automatu i manuálu, ideálně i 2.5G a opět AT i MT.
Překousnu pevné výbavy, ale chci pro Attraction minimálně 2.0G 165 v automatu i manuálu, ideálně i 2.5G a opět AT i MT.
Sup
Sup3 byl pro mě velkým zklamáním co se týče interiéru. Hnusná plastová palubka prostě přendaná z O3, kde to očekávám, ale tohle bylo nemilé překvapení.
V mazdě 6 poFl jsem ještě neseděl tak nemůžu posloužit, ale i předFl kus se mi líbil víc než Sup3.
japonské interiéry byly hnusné a plastové v 90. letech, šedé tvrdé plasty to byl hnus od té doby stoupají, třeba první Mazda 6 nepatří ještě k favoritům ale už od ruhé generace je myslím plnohodnotný soupeř. Nebo poslední generace Hondy Accord palubka a zpracování ve mě nechalo velmi luxusní dojem, pravda byl to nový kus.
Insignia má taky krásně udělaný interiér. Tohle hodnocení je velmi subjektivní a automaticky hodnotit koncernové palubky jako nejlepší je hnus.
Veliksot kufru ani nehodnotím, Škodovka započítává všechny kapsy do velikosti kufru, ale skutečná využitelnsot je daleko daleko nižší.
V mazdě 6 poFl jsem ještě neseděl tak nemůžu posloužit, ale i předFl kus se mi líbil víc než Sup3.
japonské interiéry byly hnusné a plastové v 90. letech, šedé tvrdé plasty to byl hnus od té doby stoupají, třeba první Mazda 6 nepatří ještě k favoritům ale už od ruhé generace je myslím plnohodnotný soupeř. Nebo poslední generace Hondy Accord palubka a zpracování ve mě nechalo velmi luxusní dojem, pravda byl to nový kus.
Insignia má taky krásně udělaný interiér. Tohle hodnocení je velmi subjektivní a automaticky hodnotit koncernové palubky jako nejlepší je hnus.
Veliksot kufru ani nehodnotím, Škodovka započítává všechny kapsy do velikosti kufru, ale skutečná využitelnsot je daleko daleko nižší.
Freddka
... a ted si predstavte, ze by skodovka vyrabela neco jako Scirocco.
Ferrari ani Porsche by nemeli absolutne zadnou sanci, rozhodnul by to objem kufru ;-)
Ferrari ani Porsche by nemeli absolutne zadnou sanci, rozhodnul by to objem kufru ;-)
ide uz o druhy testik superbu v tomto roku a to z neho ubehli sotva 3 tyzdne ;-) .... favorit na najtestovanejsie auto tohto roka je podla mna uplne jasny
inak ok.. chvalim rozumne porovnanie... urcite je to zmysluplnejsie ako ked tu bola octavia 2 vs kizashi
inak ok.. chvalim rozumne porovnanie... urcite je to zmysluplnejsie ako ked tu bola octavia 2 vs kizashi
M6-MZR
Zdravim, ja to vidim takto:
M6
- lepsi podvozok,
- pruznejsi motor,
- pre mna krajsie auto, aj interier aj exterier,
- lepsia cena vo vrcholnej vybave,
- ziadna masovka, nestretavat kazdy den 10 kusov >:D a casom to zostane rovnake,
- slaba atraktivita pre zlodejov,
- ziadna mocovina,
- 4x4,
- navigacia tam, kde ma byt, nie utopena.
Superb
- dunivy motor,
- zle sprevodovany / vecne tlaci do nizkych otacok,
- slaba pruznost, velmi slaba, pozrite si aj autorevue.cz (i ked tam je 2.0 TDI, 110kW),
- sterilny design (pre mna), uzsi ako M6 (interier), dlha lyza to je >:D
- neskutocne predrazeny vo verzii, ktora bola testovana...
- OBROVSKY KUFOR A KOPEC MIESTA V POZDLZNOM SMERE NA ZADNYCH SEDADLACH !!!
Takze, kedze je pre mna auto o jazdeni a hlavne soferovani, je jasne, ze u mna aj u kazdeho sofera musi vyhrat M6. Ten, kto prevaza kazdy den kopec veci, si asi kupi Superb, ale to ja nebudem >:D
Nechapem neustalej nahanacke v CZ (a asi aj SK) za kufrom... Nepoznam nikoho, kto by taky kufor vyuzil na maximum viac ako 2-3x za rok, cez dovolenku. A kopec miesta v pozdlznom smere na zadnych sedackach? Naco, pre koho? Blbost...
Superb je kral fleetovych predajov, spolu s OIII, u sukromnikov podla mna nema na M6 sancu (hlavne predaj novych out, olietane jazdenky neratam).
Len tolko :-)
M6
- lepsi podvozok,
- pruznejsi motor,
- pre mna krajsie auto, aj interier aj exterier,
- lepsia cena vo vrcholnej vybave,
- ziadna masovka, nestretavat kazdy den 10 kusov >:D a casom to zostane rovnake,
- slaba atraktivita pre zlodejov,
- ziadna mocovina,
- 4x4,
- navigacia tam, kde ma byt, nie utopena.
Superb
- dunivy motor,
- zle sprevodovany / vecne tlaci do nizkych otacok,
- slaba pruznost, velmi slaba, pozrite si aj autorevue.cz (i ked tam je 2.0 TDI, 110kW),
- sterilny design (pre mna), uzsi ako M6 (interier), dlha lyza to je >:D
- neskutocne predrazeny vo verzii, ktora bola testovana...
- OBROVSKY KUFOR A KOPEC MIESTA V POZDLZNOM SMERE NA ZADNYCH SEDADLACH !!!
Takze, kedze je pre mna auto o jazdeni a hlavne soferovani, je jasne, ze u mna aj u kazdeho sofera musi vyhrat M6. Ten, kto prevaza kazdy den kopec veci, si asi kupi Superb, ale to ja nebudem >:D
Nechapem neustalej nahanacke v CZ (a asi aj SK) za kufrom... Nepoznam nikoho, kto by taky kufor vyuzil na maximum viac ako 2-3x za rok, cez dovolenku. A kopec miesta v pozdlznom smere na zadnych sedackach? Naco, pre koho? Blbost...
Superb je kral fleetovych predajov, spolu s OIII, u sukromnikov podla mna nema na M6 sancu (hlavne predaj novych out, olietane jazdenky neratam).
Len tolko :-)
vidis to podla mna moc dobre..... lenze v risi skody sa ti to bude tazko obhajovat... mnohi ludia akoby sa bali ist to inej znacky ako skoda ci koncernovi surodenci ... otvorene priznavam ze aj my sme mali iste obavy pri kupe japonca a vahali sme.... zvlast ked predtym 15 rokov lestis skodulu a nepoznas nic ine ... chapes :-) ... ono akoby v nas bola zakorenena ista nedovera v ine znacky .... ale to je len mytus a treba to prekonat skor psychicky ... ako fyzicky :-) .. a najlepsie cim skor v mladsom veku .... tym lepsie... .. dnes sa uz len smejem tym obavam ( po takmer 5 rokoch... a cerstvych 100 000 zatial ziaden problem... skratka nic... len benzin a bezne prehliadky .. 1,6 mivec slape ako novy ... akoby bol stale len zabehu, vyfuk je stale povodny a absolutne nic mu nie je ... prevodovka radi krasne a cvaka presne ako za nova.... nemam slov .. absolutna spokojnost ) ... jediny malicky problem bola po case zle dosadajuca gumicka na pravom stieraci ktory je tvarovo uplne iny ako ten lavy pred vodicom ... takze suma sumarum tu nie je o com... a spolahlivost japoncov je znama napriec vsetkymi ich znackami .... keby som si mal vybrat idem rovno do showroomu mazdy alebo ineho japonca ( avensis ) ... nie je o com debatovat ... japonec je japonec ... tam ide o realnu kvalitu auta a nie o kvantitu a tabulky na papieri
Ono u ľudí je hlavne hlboko zakorenené to, že na Škodovku zoženieš diely lacno. A toto platí zvlášť u jazdeniek, kde neriešiš autorizovaný servis, ani to odkiaľ daný diel pochádza. Toť nedávno jeden môj kamarát riešil novšie auto kvôli rozšíreniu rodinky a dopadlo to tak, že kúpil Octaviu I, 1,9 TDI so 6 kvaltom a na otázku prečo som dostal odpoveď, lebo ja som mal vždy len škodovky a odservisujem ju za pár korún. A to ani neriešim km a cenu, pretože za tie isté peniaze mohol mať auto podobne veľké, podobne výkonné o 5 rokov novšie a s polovicou km. >:D Ja sa držím iného, ja v aute chcem jazdiť, nie ho opravovať, ale každý sme iný. >:D
presne tak..... auto ma sluzit tebe a nie ty jemu.... ;-) ... nase ( to japonske ) zatial sluzi poctivo... samozrjeme tie casy ked bude uz treba viac investovat do udrzby raz proste pridu... a nevyhne sa tomu ziadne auto.... ale napriklad vzhladom na caste jazdy mimo mesta cize ke-po .. ke-pp .. ke-mi.... sme menili brzdove dosticky az po 80 tisicoch .... na felde su ale znicene uz po odjazdeni 30 tisicoch kedze tou jazdime prioritne hlavne v meste a tam sa brzdi casto ... je jasne ze hodne zalezi aj na tom kde a akym sposobom clovek jazdi... auto jazdiace dlhsie trasy ani po 100 tisic netrpelo tolko ako auto po 50-60 tisicoch ktore sa denno denne flakalo mestom..... ;-)
s tymi satrymi autami a lacnymi dielmi je to dvojsecne.... na jednej strane mas lacne diely ale na druhej strane v kuse nieco menis opravujes a riesis... ja radsej nove kde mas roky pokoj a pohodu .... ako lacne "super kary" za babku kde si stale v "strese" co ti pr.dne ;-)
s tymi satrymi autami a lacnymi dielmi je to dvojsecne.... na jednej strane mas lacne diely ale na druhej strane v kuse nieco menis opravujes a riesis... ja radsej nove kde mas roky pokoj a pohodu .... ako lacne "super kary" za babku kde si stale v "strese" co ti pr.dne ;-)
Ja som si povedal, ze ked sa prvykrat auto pokazi, tak dam opravit a ide z ruk, hned predam, nech sa "trapi" niekto iny >:D Zatial drzi, tak nemam problem >:D
uprimne... nie som tak bohaty aby som si mohol dovolit kupovat lacne a nekvalitne veci ;-) .... ak na nove nemam tak neriesim jazdenky... radsej pockam pojazdim s tym co mam a dosporim a je to.... zatial som viacmenej sam... mam cas.... a nesuri to... a ked sa nastvem mozem chodit aj bikom .... auto mi vlastne zatial ani netreba ... ale tak samozrejme ... bez auta je to dnes uz vieme ake ;-) dost tazke .. auto sa stava akousi samozrejmostou uz bez ohladu na to do akej miery si schopny ho vlastne vobec vyuzit
mas samozrejme pravdu.... clovek ocakava istu kvalitu spolahlivost... a ze auto bude sluzit jemu ... nie on autu... ked mi odisla prevodovka na pole ( podotykam ze to auto malo "len" 110 000km ) tak slo skratka do mesiaca prec... ( lebo oprava = vymena za 1000 eur .. by bola pomaly vyssia ako hodnota vtedajsieho celeho stareho auta ) ... a tiez na toto uz nemam nervy ani peniaze ... uz by sa na nom stejne len kopili problemy a nic ine... na kazdom aute raz pride cas kedy je uz je lepsie sa ho zbavit ako do neho nadalej vrazat napriek tej "laske" ktoru k nemu clovek ma...
mas samozrejme pravdu.... clovek ocakava istu kvalitu spolahlivost... a ze auto bude sluzit jemu ... nie on autu... ked mi odisla prevodovka na pole ( podotykam ze to auto malo "len" 110 000km ) tak slo skratka do mesiaca prec... ( lebo oprava = vymena za 1000 eur .. by bola pomaly vyssia ako hodnota vtedajsieho celeho stareho auta ) ... a tiez na toto uz nemam nervy ani peniaze ... uz by sa na nom stejne len kopili problemy a nic ine... na kazdom aute raz pride cas kedy je uz je lepsie sa ho zbavit ako do neho nadalej vrazat napriek tej "laske" ktoru k nemu clovek ma...
hm, zaujímavý prístup, ale uvedomuješ si, že keď máš staršie auto do ktorého stále sypeš peniaze za opravy tak na to nové našporíš ťažšie a dlhšie ti to bude trvať? Stále existujú rôzne možnosti prísť k novému či novšiemu autu a pri dobrom financovaní to človeka ani nemusí veľmi "bolieť". >:D
V skratke, auto som kupil cca za 8000 E ked malo "beznu cenu" na trhu 13 000, skratka znamosti, teraz by som ho predal za cca. 8000 E po 2 rokoch bez problemov.
Investicie? 1x menene brzdove oblozenie, brzdove kotuce a pri 125 000 km rozvody samozrejme... Investicia do 1000 E komplet vsetko.
A to nie je ani kazovost, ale bezna udrzba >:D Olej samozrejme tiez. Takze nic strasne...
Jasne, neberiem, ak sa auto kazi, tak to je ina vec, dotovat opravy. Ale ja hovorim, prva vada a ide prec >:D
Investicie? 1x menene brzdove oblozenie, brzdove kotuce a pri 125 000 km rozvody samozrejme... Investicia do 1000 E komplet vsetko.
A to nie je ani kazovost, ale bezna udrzba >:D Olej samozrejme tiez. Takze nic strasne...
Jasne, neberiem, ak sa auto kazi, tak to je ina vec, dotovat opravy. Ale ja hovorim, prva vada a ide prec >:D
milujem taketo reci bazarovych kovbojov. auto si kupil za 8 po znamosti, po dvoch rokoch ho za 8 predas ;) prepac neviem sa prestat smiat
ja držanie áut postupne predlžujem. Ak je auto vydarené a mení sa len spotrebák, nie je dôvod meniť auto. Najmä keď technika prešľapuje a dopredu ide len it. S autom, ktoré mám ošahané sa cítim isto ako s novým. Samozrejme nehovorím o vrakoch.
pozri, ja nikde nehovorím, že je to nutné meniť auto každých pár niekoľko rokov. Každý by mal sám najlepšie vedieť či si tú výmenu môže dovoliť a či ju vôbec chce urobiť. Ale fakt je ten, že časom príde bod, kedy sa ti už z ekonomického hľadiska neoplatí pchať peniaze do starého stroja (nemusí to byť len auto). >:D
>:-[] A stejně tak platí, že někdy člověk unáhlenou výměnou starého za nové víc ztratí než získá. A nemusí to být jen auto. >:D
topper prosim prestan sa tu strapnovat ved to je katastrofa fakt co tu pises. s autami mas take skusenosti ako ja s parasutizmom. rozdiel je ten, ze ja na fora o parasutizme nechodim.
brzdy si na japoncovi menil az po 80 tisicoch??? co??? to akoze az??? na 8 rocnom cliu ma zena povodne brzdy (120tkm), na sluzobnom som menil prvykrat dosky a kotuce naraz na 120tkm. a este tu zasolis tu feldu uz sa idem poskladat fakt.
brzdy si na japoncovi menil az po 80 tisicoch??? co??? to akoze az??? na 8 rocnom cliu ma zena povodne brzdy (120tkm), na sluzobnom som menil prvykrat dosky a kotuce naraz na 120tkm. a este tu zasolis tu feldu uz sa idem poskladat fakt.
No nemyslím si, že je potřeba se do někoho navážet ... Peťo píše o výměně brzdových destiček. U mého auta (také Lancer) jsem výměnu předních destiček absolvoval v cca 63 tis km, takže 80 tis je dobré ...
tak brzdy su hodne zavisle na pouzivatelovi. na mojej i30CW 2009 som vpredu menil pri 95tis. a vzadu pri 115tis. km. v servise na mna pozeral, ze si robim srandu. ze chodia ludia bezne po 40tis. a ani sa necudujem, pravidelne idem za niekym kto za 5 minut jazdy na ceste kde nemusi zastavovat, davat prednost a ani sa nikomu uhybat stupi na brzdu 20-30 krat. a to si nerobim srandu. jemna zakruta, brzdove svetlo, kricek pri ceste, brzdove svetlo, oproti auto brzdove svetlo ... nic sa nedeje a ... ano, brzdove svetlo. potom pitchuje na auto ze ma zle brzdy, lebo ich zrusil za 20.tis.
A co si chcel týmto príspevkom dokázať? ? ? Ja som na služobnom menil dosky prvý krát po 300 tis, človeku čo to auto zobral po mne vydržali 150.
Nikde nepises ze Mazda na 2x turbo, co je 2x problem, nizsi vykon, hmotnost a spotrebu necham tak (4x4), ale ta priplatkova politika usmrti 99% feetovych manazerov. V Autotipe/bilde jej zmerali NOx a dopadla vyrazne horsie, nez SCR.
2x turbo = 2x problem? A na to si prisiel celkom sam?
Odhliadnem teraz od toho, ze za ~20 rokov co jazdim s autami (boli medzi nimi japonci aj skodovky, naftovej aj benziny, preplnovane, aj atmosfery) som problem s turbom este nemal (kupujem obvykle nove, a davam prec po ~300 tisic km).
Ale dam ti taky namet na zamyslenie: neznamena nahodou 2x turbo (okrem ineho) aj to, ze zatazenie sa rozlozi na 2 turba? A ze kazde z nich bude menej namahane (tepelne, mechanicky, atd) ako ked sa o preplnovanie stara len 1 turboduchadlo?
Odhliadnem teraz od toho, ze za ~20 rokov co jazdim s autami (boli medzi nimi japonci aj skodovky, naftovej aj benziny, preplnovane, aj atmosfery) som problem s turbom este nemal (kupujem obvykle nove, a davam prec po ~300 tisic km).
Ale dam ti taky namet na zamyslenie: neznamena nahodou 2x turbo (okrem ineho) aj to, ze zatazenie sa rozlozi na 2 turba? A ze kazde z nich bude menej namahane (tepelne, mechanicky, atd) ako ked sa o preplnovanie stara len 1 turboduchadlo?
je pravda, ze dve turba znamenaju vyssie servisne naklady ako jedno.
A fakt je ten, ze servisovat po zaruke skodovku je daleko lacnejsie ako japonca. Ked pozeram hociake "nespotrebne" diely - dvojhmota, turbo, DPF, tak na japoncov je to aj mimo autorizovanej siete (pozor, nehovorim o kradnutych dieloch) 2-3x drahsie, ako na europsku produkciu.
Pocas zaruky je to teda jedno, ale ak niekto kupuje auto na dlhsie, tak je to na zvazenie.
PS: zo vsetkych aut v rodine odislo turbo iba mne a to aj viem ako sa k nemu spravat. A mam japonske auto :-)
A fakt je ten, ze servisovat po zaruke skodovku je daleko lacnejsie ako japonca. Ked pozeram hociake "nespotrebne" diely - dvojhmota, turbo, DPF, tak na japoncov je to aj mimo autorizovanej siete (pozor, nehovorim o kradnutych dieloch) 2-3x drahsie, ako na europsku produkciu.
Pocas zaruky je to teda jedno, ale ak niekto kupuje auto na dlhsie, tak je to na zvazenie.
PS: zo vsetkych aut v rodine odislo turbo iba mne a to aj viem ako sa k nemu spravat. A mam japonske auto :-)
Servisne naklady? Hm, no marne si spominam na to, ze by som niekedy mal vobec nejake servisne naklady spojene s turboduchadlom. Co do toho mam pocitat? Hadam olej? No dobre, a co este?
Nic v zlom, ale osobne si myslim, ze ak auto nema daku vyrobnu vadu, a majitel nechodi ako prasa, tak turboduchadlo nie je "spotrebny tovar". Musi vydrzat celu zivotnost auta bez toho, aby sa majitel vobec musel na turbo pozriet...
Nic v zlom, ale osobne si myslim, ze ak auto nema daku vyrobnu vadu, a majitel nechodi ako prasa, tak turboduchadlo nie je "spotrebny tovar". Musi vydrzat celu zivotnost auta bez toho, aby sa majitel vobec musel na turbo pozriet...
Rozlozi na 2 alebo inak povedane, obidve budu pouzivane a teda i namahane. Aj ked sa jedno nebude tocit, stale bude tepelne zatazovane. Japonske turba byvaju zvlastne, casto od Mitsubishi atp, takze su obecne drahsie, nez europske turba. Jedneho dna odide prve, neskor druhe. Ci to bude za tvojho vlastnictva, nikto nevie. Len by ma zaujimal myslienkovy pochod konstrukterov a managerov v Mazde, ze do benzinu za toho boha nedaju turbo a do nafty daju rovno 2. Je to proti tai chi, jingjang, just in time alebo wasabi.
Nafta bez turba v osobních autech skončila někdy před 20 lety... to prostě nefunguje. Mazda i v naftě postavila zajímavý motor, s větším objemem, dvěma turby, relativně skromnějším výkonem, menším kompresním poměrem, bez potřeby AdBlue... i tu slabší verzi si všichni dost chválí (co do projevu).
Bohužel s jednou konstrukční chybkou... řešily se přidřené vačky a pronikání nafty do oleje. Nevím jestli už se to vyřešilo...
Bohužel s jednou konstrukční chybkou... řešily se přidřené vačky a pronikání nafty do oleje. Nevím jestli už se to vyřešilo...
SDI 1,9 skoncilo tak 5 rokov dozadu. :-)
Ale jo, ale tady se bavíme o střední třídě... co si tak vybavuju, tak Laguna I měla ještě při představení v nabídce 2.2d a 2.2dT, po faceliftu už pak ne... a to jsme někde +- těch 20 let zpátky. Jasně že sem tam ještě něco bylo, ale tady někde vidím ten zlom.
zabudol si dodat, ze mazda ma nadrz mensiu o 14 (!!!) litrov. Tieto auta si nikto ako sukromne nekupuje, 95% tychto aut su pre obchodakov. alebo vo firmach ktorym sa nedari jazdia takymito nepodarkami aj manazeri. A pri beznom najazde 4-5 tisic km mesacne je 52L nadrz uplny vysmech. Superb mozno jazdi trochu horsie, ale mazda si to dojazdom mensim o 250km asi mierne kazi...
No dobře, ale 52l s naftou se dá... pořád máš akční rádius 700km+, s benzínkou na každém kroku je to jen drobná nepříjemnost. Když byla stejná nádrž v STI...
s benzinkou na kazdom kroku? mal si niekedy firemne auto? tankovat mozes len na benzinkach, na ktore mas kartu. 52L nadrz je aj u nafty katastrofa.
napr. v CZ ma pomer Mazda 54 % aut do fleetu, 46 % do sukromneho sektora... Takze kupuju si ju sukromnici a to vo vyrazne vyssim podielom ako skodovku... skodovka ma pomer 80 fleet a 20 sukromnici... Takze vies ako... 90% firiem kupuje do fleetu koncern...
Dinar
rozhořčení, fuj redakce. Jinými slovy, doporučuju redakci netestovat Škodovky, aby tu hoši nemuseli smolit své ublížené traktáty. Superb porazil Mazdu 6, ó hrůzo, to musí být podvod. Já čtu v testu poměrně racionální hodnocení a komentář, který jasně říká, proč superb vyhrál, a že optikou mírně jiných preferencí, může být pořadí klidně opačné. Superb v akt. generaci je povedené auto, nevidím důvod, proč by měl být problém, pokud v některé verzi porazí jiné auto své třídy.
A jestli má někdo pocit, že redakce trpí nacionalismem, doporučuju občas přečíst testy v některých zahraničních autoperiodikách, dojdete rychle k závěru, že vyjma redakce SM jsou u nás motorističtí novináři směrem k domácí produkci ještě poměrně zdrženliví.
A jestli má někdo pocit, že redakce trpí nacionalismem, doporučuju občas přečíst testy v některých zahraničních autoperiodikách, dojdete rychle k závěru, že vyjma redakce SM jsou u nás motorističtí novináři směrem k domácí produkci ještě poměrně zdrženliví.
ja bych dodal ještě jedno velke + pro superba - servis v kazdym meste.
uz vidim ty komentare, ze se u mazdy nic nes*re, ale i mazda musí jezdit na vymeny oleje a kazdej s tim nemůže stravit celej den.
uz jen třeba jet do servisu do krajskyho města s mazdou by pro me byl celej den v cudu + spousta vyhozenejch penez, protože by urcite chtěla jet manželka a to nikdy levnej vylet není ...
uz vidim ty komentare, ze se u mazdy nic nes*re, ale i mazda musí jezdit na vymeny oleje a kazdej s tim nemůže stravit celej den.
uz jen třeba jet do servisu do krajskyho města s mazdou by pro me byl celej den v cudu + spousta vyhozenejch penez, protože by urcite chtěla jet manželka a to nikdy levnej vylet není ...
Jenže to je plus celé značky Škoda, né Superba jako takového ;)
to jiste, ale kdybych volil mez skodou a mazdou, tak pro me servis v miste je docela padnej argument.
Pro tebe možná, já zase bydlím v místě, kde jsou servisy na všechny běžné značky do 15km, takže toto třeba neřeším :-)
a jak to delas?
to tam cekas několik hodin az to vyservisujou, pripadne něco opravej?
ja tohle zazil s jednim autem, kdy jsem jezdil 15 km tam a 15 zpet a jednou jsem jel dokonce domu autobusem a druhej den pro auto zpet.
a i když jsem dopředu pozadoval nahradni auto, tak nebylo a to jsem podle nejaky smlouvy na nej mel nárok.
takhle mam servis v dostrelu pesky a nemusim ani resit, ze predemnou ještě někoho delaj
to tam cekas několik hodin az to vyservisujou, pripadne něco opravej?
ja tohle zazil s jednim autem, kdy jsem jezdil 15 km tam a 15 zpet a jednou jsem jel dokonce domu autobusem a druhej den pro auto zpet.
a i když jsem dopředu pozadoval nahradni auto, tak nebylo a to jsem podle nejaky smlouvy na nej mel nárok.
takhle mam servis v dostrelu pesky a nemusim ani resit, ze predemnou ještě někoho delaj
Rano auto zaveziem, servis ma zavezie do prace, odpracujem a po praci vyzdvihnem, prip. pozicaju auto alebo ma tam hodi kolega. Zbytocne to nafukujes >:D
nojo, tak uz to chápu, ty jako zamestnanec na to dostanes paragraf podobne jako když jdes k doktoroj. ja sem osvc a casu mam porad malo.
za chvili za mnou prijde nejakej manik a budem resit jeden technickej problém. vidim to na hodinu reseni a pak se bude snazit opet hodinu vykecávat, aby jako kazdej zamestnanec zabil zbytek dne. uz ted jsem z toho nervoni
za chvili za mnou prijde nejakej manik a budem resit jeden technickej problém. vidim to na hodinu reseni a pak se bude snazit opet hodinu vykecávat, aby jako kazdej zamestnanec zabil zbytek dne. uz ted jsem z toho nervoni
... Ale kolik tady na webu, ty přetažený OSVČ, provaříš času nesmyslným plácáním, to sis nevšiml? >:-[]
Nejčastěji to dělám tak, že tam odvezem odpoledne po práci auto s otcem dvěma vozy a druhy den po práci si tam zas přijedu, když je to kratší, tak si tam počkám, nebo někdo z rodiny, kdo má čas to tam hodí :-)
Zavolám a přijedou si pro něj. Pak mi ho zase přivezou. Ať už domu nebo do práce. Stav mohu sledovat na jejich webu.
Ako si zariadis, tak mas >:D Manzelku nechaj doma a urob si chlapsky vylet sam >:D Beriem, nie kazdy byva v meste, ale 1x za rok je to prilis? Je pravda, ze so Superbom budes ovela castejsie v servise, tak ta servisna siet sa naozaj hodi >:D >:D >:D
Ja mam napr. v dosahu 10 km 2 autorizovane servisy Mazda...
Ja mam napr. v dosahu 10 km 2 autorizovane servisy Mazda...
Podle toho si tedy ty nemůžeš koupit nikdy jiné auto, než škofku.
v dostrelu mam ještě pezot a kiu, ale to zrovna nemusim
To jako vážně kupuješ auta podle vzdálenosti servisu? OPRAVDU??? >:D >:D >:D
A proč ne? Já jsem koupil poslední auto mj. proto, že autorizovaný servis mám 3 km od baráku. Konkureční značka, resp. jejich nejbližší prodejce, se mi ozval ze vzdálenosti 120km, protože ti 3 bližší na poptávku na jejich top model vůbec nereagovali ...
Hele není náhodou jedno kde jsi auto koupil? Tuším, že můžeš použít jakýkoliv jiný autorizák. BTW ani 120km by mě tedy nezastavilo ;-)
Ano, nad tímto se také pozastavuji již delší dobu. Servisů Mazdy je ještě poměrně dost, ale taková Toyota, Subaru nebo Nissan, tam je to o dost horší. Za sebe bych si nikdy nekoupil auto, které nemá použitelný servis v místě kde bydlím. Život je příliš krátký na celodenní výlety do servisu. Ještě když je to nový, a jede to tam jednou za rok, tak budiž. Ale když ráno cestou do práce zjistím "něco mi tam klepe", abych pak přemýšlel, který den si na to vezmu dovolenou, to tedy ani omylem.
Superb je velmi dobrým vozem a věřím, že může být v této konfiguraci lepším, než Mazda 6, také bych ho si ho z dvojice vybral, a proto některé verdikty z testu působí až směšně, jelikož se snaží Superba uměle vytáhnout v neměřitelných disciplínách. Že má větší kufr? Ano, má a pro mne je to plus, ale že má o tolik lepší interiér? Než Superb, který je větší Oktávka? Aby dostal rozdíl 2,2 bodu proti Mazdě? To snad ne... to je právě to tendenční srovnávání, co tu lidi rozčiluje.
Presne tak, ten interier je parodia na hodnotenie... 7,20 vs 9,40 ? KDE? KEDY? AKO? PRECO? Skratka cele zle...