Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 6 Wagon vs. Škoda Superb Combi – Fešanda proti praktikovi

Mazda 6 Wagon a Škoda Superb Combi jsou svým charakterem velice odlišnými automobily. Který je lepší?
Zpět na článek
24. 1. 2016 11:07
22. 1. 2016 08:37
22. 1. 2016 09:01
22. 1. 2016 09:04
22. 1. 2016 09:13
22. 1. 2016 11:30
22. 1. 2016 12:14
22. 1. 2016 09:17
22. 1. 2016 12:46
22. 1. 2016 09:19
22. 1. 2016 09:22
22. 1. 2016 09:31
22. 1. 2016 12:48
22. 1. 2016 10:17
22. 1. 2016 08:48
22. 1. 2016 08:51
22. 1. 2016 08:56
22. 1. 2016 09:16
22. 1. 2016 09:09
22. 1. 2016 09:21
22. 1. 2016 09:48
22. 1. 2016 09:54
22. 1. 2016 13:09
22. 1. 2016 13:13
22. 1. 2016 13:58
22. 1. 2016 22:15
22. 12. 2019 17:51
22. 1. 2016 10:15
22. 1. 2016 13:05
22. 1. 2016 09:26
22. 1. 2016 09:35
22. 1. 2016 12:20
22. 1. 2016 12:50
22. 1. 2016 14:56
22. 1. 2016 17:26
23. 1. 2016 20:35
22. 1. 2016 18:10
22. 1. 2016 09:55
22. 1. 2016 13:35
22. 1. 2016 09:58
22. 1. 2016 09:43
22. 1. 2016 09:50
22. 1. 2016 09:52
22. 1. 2016 09:57
22. 1. 2016 10:00
22. 1. 2016 10:06
22. 1. 2016 10:12
22. 1. 2016 10:31
22. 1. 2016 15:16
22. 1. 2016 10:23
22. 1. 2016 14:07
22. 1. 2016 14:37
22. 1. 2016 15:26
22. 1. 2016 09:56
22. 1. 2016 10:00
22. 1. 2016 11:52
22. 1. 2016 14:09
22. 1. 2016 09:57
22. 1. 2016 09:59
22. 1. 2016 10:40
23. 1. 2016 00:51
22. 1. 2016 10:51
22. 1. 2016 13:38
22. 1. 2016 09:51
22. 1. 2016 09:53
22. 1. 2016 11:20
22. 1. 2016 11:57
22. 1. 2016 09:51
22. 1. 2016 10:02
22. 1. 2016 10:09
22. 1. 2016 14:22
22. 1. 2016 10:37
22. 1. 2016 10:40
22. 1. 2016 12:18
22. 1. 2016 14:37
23. 1. 2016 07:23
22. 1. 2016 09:45
22. 1. 2016 09:51
22. 1. 2016 10:33
22. 1. 2016 10:21
22. 1. 2016 11:23
22. 1. 2016 10:08
22. 1. 2016 10:18
22. 1. 2016 10:23
22. 1. 2016 10:25
22. 1. 2016 10:38
22. 1. 2016 12:02
22. 1. 2016 13:07
22. 1. 2016 13:38
22. 1. 2016 13:43
22. 1. 2016 14:48
22. 1. 2016 14:46
22. 1. 2016 15:19
22. 1. 2016 17:13
22. 1. 2016 15:19
22. 1. 2016 16:46
22. 1. 2016 17:14
22. 1. 2016 10:44
22. 1. 2016 10:59
22. 1. 2016 14:58
22. 1. 2016 18:26
22. 1. 2016 22:29
22. 1. 2016 22:33
23. 1. 2016 09:36
23. 1. 2016 01:38
22. 1. 2016 11:10
22. 1. 2016 12:03
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
22. 1. 2016 12:06
25. 1. 2016 10:07
22. 1. 2016 13:01
22. 1. 2016 13:24
22. 1. 2016 13:27
22. 1. 2016 13:27
22. 1. 2016 13:57
22. 1. 2016 14:04
22. 1. 2016 15:06
22. 1. 2016 19:27
22. 1. 2016 16:43
22. 1. 2016 22:15
23. 1. 2016 10:58
22. 1. 2016 17:05
23. 1. 2016 09:36
22. 1. 2016 22:41
23. 1. 2016 01:45
23. 1. 2016 14:00
23. 1. 2016 15:59
23. 1. 2016 16:17
23. 1. 2016 20:54
23. 1. 2016 22:13
23. 1. 2016 23:38
24. 1. 2016 14:38
24. 1. 2016 15:14
23. 1. 2016 16:28
23. 1. 2016 17:22
27. 1. 2016 23:38
23. 1. 2016 17:09
23. 1. 2016 20:55
22. 1. 2016 08:20
Nerovný soupeř
Chtělo by to srovnání Superbu přinejmenším s BMW 5, aby Superb nevyhrál s takovým rozdílem :-)
Rozbalit vlákno
10
22. 1. 2016 08:37
Re: Nerovný soupeř
Superb nemá konkurenci, protože Ghibli se nedělá v kombíku.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2016 08:42
Re: Nerovný soupeř
Jediné co může Superb porazit už je na cestě... facelift OIII už brzy... ;)
22. 1. 2016 08:48
Re: Nerovný soupeř
Zase tak brzo to nebude. ;-)
Avatar - Ozzman
22. 1. 2016 08:59
Re: Nerovný soupeř
Ale bude mít 4 okej obličej >:D Já vím, že si mi to už jednou potvrzoval, ale ... nezměnilo se něco? >:D
22. 1. 2016 09:02
Re: Nerovný soupeř
Změnilo.Bude až 22KT/17.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2016 09:07
Re: Nerovný soupeř
A 4 světla? >:D
22. 1. 2016 09:09
Re: Nerovný soupeř
Víc nevím no.
Avatar - euro89
22. 1. 2016 11:29
Re: Nerovný soupeř
Počkej až škodovka vyrukuje s novým SUV. V prvním testu to pak natře Range Roveru. >:-[]
22. 1. 2016 12:14
Re: Nerovný soupeř
A taky Lunochodu a Mars Roveru.
23. 1. 2016 10:30
Re: Nerovný soupeř
Tak "cinknuty" test uz jsem dlouho necetl a pritom to Superb nepotrebuje, je to dobre auto. Ale ta snaha co nejvice snizit hodnoty Mazdy je smesna. Chapu, ze Skoda Auto tahne nas prumysl, ale skutecne nepotrebuje tak nasilne uprednostnovani oproti konkurenci. Byl by zajimavy test benzinovych motoru a skutecne by mne pak i zajimalo, jak by redaktori pohaneli vynikajici atmosfericky motor Mazdy proti anaboliky vyhnanym a dopovanym v Superbu.
22. 1. 2016 08:24
napínavý test
ale o vítězi není pochyb :-)
Rozbalit vlákno
0
22. 1. 2016 08:27
tendencny test
ste schvalne nenapisali vyslednu sumu po dorovnani vybavy. Rozdiel je 93 900 CZK v prospech Mazdy!!! Cize nielenze lepsie vyzera, lepsie jazdi a motor ma lepsi charakter, ale je aj lacnejsia. A kedze kufor v oboch autach aj tak nikto nenaplni az po vrch, tak by mal byt vitaz testu presne opacny. Zacina klesat uroven tejto stranky v mojich ociach
Rozbalit vlákno
40
Avatar - Ozzman
22. 1. 2016 08:42
Re: tendencny test
Když se podívám na výsledky jednotlivých kategorií, tak hlavně díky interiéru Superb vyhrál a tady se dostáváme na ten tenký led. Mazda 6 není nejluxusnější, je i pravda, že třeba bouchnutí dveří zní kovověji, ale řeči o tom, že je interiér Mazdy strohý, no mě se třeba líbí a z Japonců je to to nejkonvenčnější řešení, které vypadá poplatné době a né 90. letum. Problém je ten, že Superb má až na některé detaily také dost průměrný interiér, jak mohl dostat 9,40 bodů??? Materiály jsou též levné...... kam se to hrabe na Passat. Superb je velmi dobrý vůz, potřebuje takovouhle masírku? Já mysli, že ne...
Avatar - J@...
22. 1. 2016 08:52
Re: tendencny test
Přesně, Superb to nahonil interiérem a kufrem, což asi redaktoři předpokládali, že se schová. Jenomže ten interiérový rozdíl rozhodně není tak velký, mazda přidala, a to co dává koncern do škody, začíná trochu zaostávat. Pomalu si nemají co vyčítat.
/třeba ten mix materiálů, co dali do posledního passatu mi připadne výrazně lepší/
Avatar - Ozzman
22. 1. 2016 08:58
Re: tendencny test
Osobně po zkušenosti s nejvyššími výbavami Mazdy a Superbu bych vítěze hledal v maličkostech a když už, tak s minimálním rozdílem, možná je ten infotainment Škodovky o kousíček hezčí, možná pro to zvláštně umístěné startovací tlačítko Mazdy je tam někde lehká dominance, ale taková, aby Mazdu deklasovala o takový kus? To rozhodně ne. Co si ještě vzpomínám, tak byla nemožnost posunutí loketní opěrky v Mazdě tak, abych bez nahýbání dosáhl na všechny rychlosti převodovky (což je zde zanedbatelné, když je to AT) :-) A kufr? No hońte si litry pod podlahou, já si stejne stojím za tím, že největší stěhováci jsou stará Mondea (až na V. generaci) a nebo Omegy >:D Protože narozdíl od Superbu nemají splývavou záď :-)
Avatar - J@...
22. 1. 2016 09:02
Re: tendencny test
On by byl tak zajímavý test stejně výkonných benzínů, i když se musí zde uznat, že u supu bys musel vybírat ze spodních příček výkonnosti.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2016 09:05
Re: tendencny test
Já vím, že se tu se spoustou lidí neshodnu, ale to turbo prostě válí a TSI umí velmi hezky cvičit s auty :-) Myslím že pro benzín by nebylo potřeba zvolit kombik :-)
Avatar - J@...
22. 1. 2016 09:14
Re: tendencny test
Dát proti sobě dva sedany, sup v 1,4 TSI 110 Kw, vs. šestka ve dvoulitru, no nevím nevím jak by to v praxi dopadlo, ne jenom když bys porovnával papírové hodnoty, ale pořádně to stopkama změřil. A druhá velmi zajímavá věc by byl trochu podrobnější test spotřeby. A to už si vůbec nedovolím tvrdit kdo by vyhrál.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2016 09:59
Re: tendencny test
To by rozhodně bylo zajímavé srovnání :-)
Avatar - skejpa
22. 1. 2016 11:03
Re: tendencny test
Při porovnání těchto motorů by to papírově vyhrálo turbo protože hodnotí pružné zrychlení a turbo to prostě odspodu vytlačí. Nicméně reálně nikdo nemůže oznámkovat okamžité reakce na plyn ve městě (i všude jinde), okamžitou sílu motoru apod. což je daleko víc, než pružné zrychlení - když potřebuju zrychlit, tak si v atmosféře holt musím podřadit. Smysl by to mělo, kdyby řekli za kolik se z 60-120 zrychlí na jakýkoliv stupeň, se kterým to půjde nejrychleji...
Mám doma atmosféru a pokaždé, když do ní sednu, jsem překvapenej jak to je příjemné svezení proti mojí firemní Octavii v dieselu nebo třeba rapidu 1.2TSI. Ty škodovky jedou pěkně ale šlápnete na plyn, dvě vteřiny nic a pak kopanec, jenže to už je atmosféra o 10 metrů dál... A tohle se špatně známkuje.
Avatar - J@...
22. 1. 2016 11:09
Re: tendencny test
Na to právě narážím, že takový dva , dva a půl litr atmobenzín od mazdy nebo hondy má pořád co říci, a že stále mají vysokou uživatelskou hodnotu. To že legislativa eu podporující downsizing tu vytovořila názor, že jsou to dinosauři s velkým objemem je věc jiná.
Avatar - Individualita
22. 1. 2016 11:25
Re: tendencny test
Souhlas. Proto také s takovým autem stále jezdím.
22. 1. 2016 11:53
Re: tendencny test
Legislativa žádný takový názor nevytvořila, pokud vím, moc se neprodávaly, ani když byly v nabídce. Legislativa je však vymýtila, respektive motivovala výrobce k jejich vyřazení.
22. 1. 2016 11:47
Re: tendencny test
Tak si zkus podřadit i u toho přeplňovaného motoru, funguje to i tam. A reakce se samozřejmě oznámkovat dají, i když na to většina z nás půjde subjektivně. Na druhou stranu, já motory nepodtáčím. Pokud mě tam nedotlačí samočinná převodovka. Tomu pásmu, kde je zpoždění nejhorší, se vyhýbám u atmosférických i přeplňovaných motorů. A když tam zůstanu, tak na motor jdu zlehka. Žádné zadupnutí akcelerátoru do podlahy v 1500 otáčkách. Nebojím se zařadit ani jedničku. Pružné zrychlení na daný stupeň je samozřejmě o ničem.
Avatar - skejpa
22. 1. 2016 12:15
Re: tendencny test
... Tomu pásmu, kde je zpoždění nejhorší, se vyhýbám u atmosférických i přeplňovaných motorů. ...

Takové pásmo u atmosféry není (pokud se nebavíme o zrychlování z 800ot. ...). To je právě ten diametrální rozdíl.
22. 1. 2016 12:27
Re: tendencny test
Nenapsal jsem, že je, nicméně se v těch otáčkách normálně nepohybuji ani s atmosférou, nemusím tedy měnit styl jízdy, abych se tomu pásmu vyhl s přeplňovaným motorem. Já prostě pod 2000 moc nelezu (1800 už je celkem tvrdá hranice). To byla pointa - snažím se tam nelézt tak jako tak, nemusím se přizpůsobovat, tedy dojem z motoru bude záviset na stylu. Nemluvě o tom, že i atmosférický motor může mít špatně naladěný akcelerátor. Všechny atmosféry ani zdaleka nereagují stejně.
22. 1. 2016 13:35
Re: tendencny test
Vidíš, a mně připadá, že atmosféra má to mrtvé pásmo v celém rozsahu (ještě měsíc zpět jsem měl 2.4i 125kW), zatímco turbo jen do 1.700. A to je právě ten diametrální rozdíl.
22. 1. 2016 19:25
Re: tendencny test
Má a nemá. Vezměme to do absurdna, když pojedeš 60 na dvojku v atmosféře a stejných 60 na pětku v turbu, tak je ti to turbo na dvě věci, atmosféra vystřelí jak z praku a turbo se nijak úžasně rozjíždět nebude. Takže možná cítíš mrtvé pásmo všude, ale stejně v takovém případě to turbo předjede.

Hlavní otázkou je ale právě to, na kterém kvaltu se to srovná. 2-2 to samozřejmě atmosféra prohraje, 2-5 to atmosféra vyhraje. Dovolím si tvrdit, že u podobně výkonných motorů to 2-3 bude tak akorát pro plus minus srovnání akcelerace (stejně tak 3-4, 4-5 a podobně, někde více, někde to budou skoro dva kvalty dolů, někde méně a nebude to ani kvalt). Takže když člověk u atmosféry bude obecně jezdit o kvalt níže než v turbu, neměl by výkonnostně nijak strádat. Tedy, že místo 1700 otáček tam bude mít zhruba 2100-2500 dle kvaltu. To není nijaký extrém, žádné šílené vytáčení, nijak moc to nebude žrát a pojede to podobně.

Já si třeba jsem vědom toho, jaký má můj motor točivý moment a adekvátně tomu nechávám kvalty. Vždy mám takový převod, že auto po přišlápnutí plynu musí rozumně zrychlovat. Takže já mám na atmosféře téměř stejnou přužnost jako bych měl na turbu, jednoduše neřadím tak brzo tak vysoko. Prostě se nepohybuju v běžném provozu 1500-2500, ale 2000-3200.
22. 1. 2016 08:55
Re: tendencny test
... plus obrazovka navigace utopená někde dole versus umístění v zorném poli, tvarování sedaček ...
Avatar - Ozzman
22. 1. 2016 08:59
Re: tendencny test
Tak sedačky Škodovka umí, já jsem tedy seděl v křeslech LaK a nestěžoval jsem si :-)
22. 1. 2016 09:04
Re: tendencny test
ja hlavne nechapem hodnotenie ergonomie - pri mazde jedina opodstatnena vytka je laktova opierka, startovacie tlacitko na viditelnom mieste by som ozaj nebral ako minus rovnako ako head-up display, ktory moze x ludom vyhovovat a komu nevyhovuje ho moze nechat schovany, naproti tomu v superbe a celkovo u skody asi nikomu nevadi utopenost navigacie a celeho infotainmentu mimo zorneho pola .... taktiez som doteraz nepochopil ze napr. pri renaulte bolo vzdy kritizovane ovladanie radia pod volantom, ale pri uberkoncerne je ovladanie tempomatu pod volantom OK
Avatar - Ozzman
22. 1. 2016 09:06
Re: tendencny test
Naprosto s tebou souhlasím. až na to tlačítko, já bych ho také intuitivně hledal níže :-) Ovládání rádia pod volantem je pro mne nejlepší řešení ač se to redaktorům nikdy nezdálo.. i když už jsem si za pár let jakž takž zvykl na jiné ovládání, stejně bych se rád vrátil..
22. 1. 2016 09:13
Re: tendencny test
asi mas aj pravdu s tym tlacitkom, ja som chcel len poukazat na to, ze redaktori zvacsa beru riesenia skoda/vw za bezchybne a cokolvek sa odlisuje je automaticky horsie ;-)
22. 1. 2016 22:09
Re: tendencny test
Umiestnenie startovacieho tlacitka je o zvyku (bez problemov), ale head up display sa schovat neda. Da sa jednorazovo nastavit nizsie, ale po dalsom nastartovani zase vylezie :-)
Co sa tyka ergonome vseobecne, Mazde sa sa vytknut iba blbe umiestnenie tlacitiek dole nalavo od volantu (napr. vypinanie Start-Stop)
Avatar - Emel
22. 1. 2016 09:48
Re: tendencny test
Já tam vidím 8,4b.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2016 09:57
Re: tendencny test
[odkaz]

Tady je to jinak :-) Tak kde je pravda? >:D

Asi myslíš Design, já mluvím o Interiéru :)
Avatar - Emel
22. 1. 2016 11:17
Re: tendencny test
Aha, nojo, jenže se podívej, z čeho se známka za interiér skládá - prostornost, sedačky, kufr, variabilita. Věci jako ergonomie, zpracování apod. jsou právě v tom designu.

Jinak jen tak mimochodem, co si vzpomínám na své testovačky s šestkou... já byl spokojený, na plastíky si nepotrpím, posaz byl v pořádku a interiér se mi designově dost líbil... zároveň ale z mého pohledu v té běžné verzi (Attraction) nijak nepřevyšuje dobře specifikovanou Octavii - ani zpracováním ani materiály ani ergonomií (před FL), přední sedačky v Mazdě byly třeba max průměrné.
Avatar - Ozzman
22. 1. 2016 11:20
Re: tendencny test
V tom případě máš stejné dojmy, jelikož Superb nepřevyšuje Octavii, tak proto vidím tato auta nanejvýše podobná :-) Nikde neříkám, že Mazda je lepší :-) A právě tam je také rozdíl 1,2 bodu což by ve výsledném součtu mohlo i převážit misky vah na stranu Mazdy :)
22. 1. 2016 08:51
Re: tendencny test
:yes:
Rikal jsem si uplne to stejne.
Pomer cena / zakladni vybava Mazdy v teto nejvyssi verzi je zjevne lepsi (za 50 priplatite oproti Superbu a mate 4x4, LED svetla, adaptivni tempomat a navigaci za +15k nebo head-up taky celkem levne). Mimochodem dve ze jmenovanych veci Superb neumi vubec (svetla a head-up).

Stejne jako autor uvadi u motoru neco jako "auta jedou pocitove stejne, jen Superb netahne dole", ale tabulka pruzneho zrychleni jasne ukazuje, ze Mazda je v dynamice o uroven lepsi i v tech ostatnich otackach.

O nabrousenem podvozku Mazdy jen asi dve vety jakoze "je zabavnejsi". To jsou dost slaba slova na to, jak dobry podvozek Mazdy je...

Ale OK, tahle recenze zase neni zadny konec sveta.
Sam bych vybiral mezi Mondeem a Passatem :-!
Avatar - Individualita
22. 1. 2016 09:13
Re: tendencny test
Výsledek testu je celkem hnus a pro Mazdu je to dost nespravedlivé. Sup má opravdovou výhodu jen ve větším vnitřním prostoru. Skoro všechno ostatní hraje pro Mazdu.

Za ten výsledek :no: :-(
22. 1. 2016 11:14
Re: tendencny test
Par bodov v hodnoteni je prinajmenej spornych. Napriklad "Menší palivová nádrž" ako minus u Mazdy6. Ved hej, lenze to je 4-kolka! Rychly pohlad do katalogu potvrdi, ze v prevedeni s pohonom len na predne kolesa ma nadrz 62 litrov.

Porovnavat zakladne ceny bez dorovnania vybavy je tiez tak trochu "mimo misu" (najma ked sa navyse testovali uplne ine modely). To je akoze vyhoda, ze skoda vie dodat este "holejsie" holatko? A este to zahrnut aj do hodnotenia pri testovani *tychto* dvoch konkretnych modelov, to uz fakt nechapem.

Polozke "servis" tiez trochu nerozumiem. Hej, vidim tam napriklad 2x drahsi svetlomet u Mazdy6. Len to uz akosi nie je spomenute, ze je to LED (u Superbu "len" xenon). Co tam este vidim je 3 roky standartna zaruka na cele auto (u Superbu len tradicne "koncernove" 2 roky). Napriek tomu je to za servis 6:7 pre Superb.

Este by som poprosil niekoho vysvetlit tu "konektivitu" (6:9 pre Superb). Co to je? Ze si mozem pripojit tablet? Pre mna ako vodica je to nepodstatne. Dolezitejsi je napriklad head-up display (sice skritizovany, ale Superb nema ziaden, co je asi na tomto webe vyhoda).

Interier je pre mna subjektivne u Mazdy6 lepsi. Biela koza (aj na stredovom paneli a pristrojovke!) a dvere tiez ciastocne tapacirovane kozou. Porovnajte si to so Superbom - typicke "cierne" zatisie. Plast, plast, a zase plast. To je ten "luxusnejsi" vzhlad interieru v podani Skody (za ktory ma 9.4 bodov, mazda6 len 7.2)?

Zadne sedacky fakt az taky rozdiel (7:10)? To by si tiez ziadalo vysvetlit. Atd, atd...
22. 1. 2016 12:43
Re: tendencny test
Čtyřkolky však mívají spíš větší nádrž než menší, ne? Protože mají vyšší spotřebu. Což je samozřejmě možné díky tomu, že původně nebyla tak velká, jak mohla být.

Mne spíš zaujal rozdíl mezi cenami zadních světel než předních (po pravdě nevím, kdo co vzadu má). Co se týče předního, je celkem jedno, jestli je to LED, nebo ne, svou vyšší cenu může obhájit leda tak tím, že je lepší (subjektivně bráno). Jinak je to pro tebe malou útěchou, kdybys ho musel měnit za své.

Pro mne je třeba kůže bez ventilace prakticky "deal-breaker". Něco ve stylu GTA předchozí generace by bylo pro mne lepší.
22. 1. 2016 13:05
Re: tendencny test
Čtyřkolky vycházející z předokolek mají obvykle jinou nádrž - sedlovou, která "obtéká" kardan. Z principu věci je tam méně místa a pokud ho nenaleznu někde jinde, bývá pak ta nádrž menší, resp. není-li menší, pak ta pro předokolku může být větší ;-).
22. 1. 2016 15:35
Re: tendencny test
Jasně, ale pokud má čtyřkolka větší nádrž (nebo i stejně objemnou) než předokolka, kdy čtyřkolka má "vespod" víc komponent a tedy méně místa, tak ta nádrž mohla být u předokolky větší (za předpokladu, že mají stejnou podlahu). Vzhledem k tomu, že se dnes nádrže uměle zmenšují, tak se to dá.
22. 1. 2016 16:27
Re: tendencny test
No to je samozřejmě pravda, proti tomu nic nenamítám... Třeba Passat B8 ve všech verzích má psanou 66l nádrž (jak 4x4 tak předokolka). Já mám předokolku, až se mi ji podaří dát na rampu, tak se podívám, jestli mám nádrž, kterou by mohla mít i ta verze 4x4 (jak je tam umístěna, apod.).
22. 1. 2016 13:09
Re: tendencny test
Pride na to, kde ta nadrz je. Ono pohanana zadna naprava zaberie vzadu viac miesta, aj na kardan sa musi nieco pocitat. Podla mna tam vacsinou zostane menej miesta na nadrz, ale je mozne ze v niektorych pripadoch ani nie. Neviem ako je to u Superba...
22. 1. 2016 15:51
Re: tendencny test
Nevím jak Superb, ale Octavia měla myslím +5 litrů (+10 %) u čtyřkolek oproti předokolkám. Nevím, jak je to rozšířené, nevzpomněl jsem si však, že bych si někdy všiml, že má čtyřkolka menší nádrž. Byť je tam více komponent, tedy méně místa, takže by pro to bylo logické opodstatnění. Na druhou stranu, na velikost nádrže normálně ani nekoukám, leda mě trkne ve volitelné výbavě. To už musí jít o nějaké hlubší zkoumání nebo náhodu.
24. 1. 2016 11:07
Re: tendencny test
přidal bych k rozdílu ještě tak 30-60000 Kč jelikož Mazda má audio od BOSE, Škodovka ani nic podobnýho v L&K nenabízi >:D
Avatar - Emel
24. 1. 2016 12:19
Re: tendencny test
Zase takový zázrak to Bose není, subjektivně mi přišlo že třeba v RX-8 hrálo o něco lépe než v 6 (a nebo je to menší kabinou), ale až na slušné basy bych neřekl že to je nějaký zázrak.
Avatar - Individualita
24. 1. 2016 15:50
Re: tendencny test
Sice to není zázrak, ale Škodku stejně strčí do kapsy ;-)
Avatar - Emel
24. 1. 2016 19:13
Re: tendencny test
V tomhle asi jo, Canton teda znám jen z Octavie, ale tam to taky není nic zvláštního... v podstatě normální audio se subwooferem.

PS: ale nejsem audiofil a vím že jich tu pár je, tak se rád nechám poučit.
Avatar - white label
25. 1. 2016 23:01
Re: tendencny test
Jistě, ono taky není Bose jako Bose apod...
22. 1. 2016 08:37
NOx
me by zajímalo, jak na tom je mazda s NOx
jestliže nepouziva močovinu, nejspis ma na redukci katalyzator LNT, který se ale nikde neosvedsil. na druhou stranu mam pocit, ze dyzly mazdy maj nižší kompresni pomer, coz by mohlo vest k mensi produkci NOx jiz v samotnem motoru a pak by LNT stihat moh.
kazdopadne důvodem vyssi spotreby je i ten pravdepodobny LNT, který ke sve cinnosti potřebuje, aby cas od casu motor spaloval bohatou smes, coz vede k vyssi spotrebe..
Rozbalit vlákno
12
22. 1. 2016 09:01
Re: NOx
Mazda právě žádný katalyzátor nemá, má jen vysoce optimalizovaný EGR. Pravda je, že se tento japonský Skyactiv diesel technicky velmi odlišuje od "běžného evropského řešení".
Podle kontrolních měření jsou emise Nox u EGR řešení v bežném provozu dokonce nižší než u močoviny, pouze při vysokých rychlostech a velkém zatížení má SCR navrch.
Doporučuji si prohlédnout studii [odkaz]
Je vidět, že LNT je velmi efektivní v měřícím NEDC cyklu se studeným startem. Naopak tady má EGR vcelku problémy, ostatně také Mazda nakonec od prodeje dieselu v USA opustila, i když normu těsně splňuje.
22. 1. 2016 09:04
Re: NOx
... ono taky proc se namahat s diesely v US :-!

Kdybych kupoval Mazdu, chtel bych si zajezdit a uzit si ten podvozek, vzal bych 2.5 benzin a nazdar :-)
Ale superb s 280k je taky zajimava volba, to jako jo... jenze to se radsi uskromnim v prostoru a vybave a odjizdim v Mercedesu C, vsak zas tak malej taky neni...
22. 1. 2016 09:13