Tak "cinknuty" test uz jsem dlouho necetl a pritom to Superb nepotrebuje, je to dobre auto. Ale ta snaha co nejvice snizit hodnoty Mazdy je smesna. Chapu, ze Skoda Auto tahne nas prumysl, ale skutecne nepotrebuje tak nasilne uprednostnovani oproti konkurenci. Byl by zajimavy test benzinovych motoru a skutecne by mne pak i zajimalo, jak by redaktori pohaneli vynikajici atmosfericky motor Mazdy proti anaboliky vyhnanym a dopovanym v Superbu.
ste schvalne nenapisali vyslednu sumu po dorovnani vybavy. Rozdiel je 93 900 CZK v prospech Mazdy!!! Cize nielenze lepsie vyzera, lepsie jazdi a motor ma lepsi charakter, ale je aj lacnejsia. A kedze kufor v oboch autach aj tak nikto nenaplni az po vrch, tak by mal byt vitaz testu presne opacny. Zacina klesat uroven tejto stranky v mojich ociach
Když se podívám na výsledky jednotlivých kategorií, tak hlavně díky interiéru Superb vyhrál a tady se dostáváme na ten tenký led. Mazda 6 není nejluxusnější, je i pravda, že třeba bouchnutí dveří zní kovověji, ale řeči o tom, že je interiér Mazdy strohý, no mě se třeba líbí a z Japonců je to to nejkonvenčnější řešení, které vypadá poplatné době a né 90. letum. Problém je ten, že Superb má až na některé detaily také dost průměrný interiér, jak mohl dostat 9,40 bodů??? Materiály jsou též levné...... kam se to hrabe na Passat. Superb je velmi dobrý vůz, potřebuje takovouhle masírku? Já mysli, že ne...
Přesně, Superb to nahonil interiérem a kufrem, což asi redaktoři předpokládali, že se schová. Jenomže ten interiérový rozdíl rozhodně není tak velký, mazda přidala, a to co dává koncern do škody, začíná trochu zaostávat. Pomalu si nemají co vyčítat.
/třeba ten mix materiálů, co dali do posledního passatu mi připadne výrazně lepší/
Osobně po zkušenosti s nejvyššími výbavami Mazdy a Superbu bych vítěze hledal v maličkostech a když už, tak s minimálním rozdílem, možná je ten infotainment Škodovky o kousíček hezčí, možná pro to zvláštně umístěné startovací tlačítko Mazdy je tam někde lehká dominance, ale taková, aby Mazdu deklasovala o takový kus? To rozhodně ne. Co si ještě vzpomínám, tak byla nemožnost posunutí loketní opěrky v Mazdě tak, abych bez nahýbání dosáhl na všechny rychlosti převodovky (což je zde zanedbatelné, když je to AT) :-) A kufr? No hońte si litry pod podlahou, já si stejne stojím za tím, že největší stěhováci jsou stará Mondea (až na V. generaci) a nebo Omegy >:D Protože narozdíl od Superbu nemají splývavou záď :-)
Já vím, že se tu se spoustou lidí neshodnu, ale to turbo prostě válí a TSI umí velmi hezky cvičit s auty :-) Myslím že pro benzín by nebylo potřeba zvolit kombik :-)
Dát proti sobě dva sedany, sup v 1,4 TSI 110 Kw, vs. šestka ve dvoulitru, no nevím nevím jak by to v praxi dopadlo, ne jenom když bys porovnával papírové hodnoty, ale pořádně to stopkama změřil. A druhá velmi zajímavá věc by byl trochu podrobnější test spotřeby. A to už si vůbec nedovolím tvrdit kdo by vyhrál.
Při porovnání těchto motorů by to papírově vyhrálo turbo protože hodnotí pružné zrychlení a turbo to prostě odspodu vytlačí. Nicméně reálně nikdo nemůže oznámkovat okamžité reakce na plyn ve městě (i všude jinde), okamžitou sílu motoru apod. což je daleko víc, než pružné zrychlení - když potřebuju zrychlit, tak si v atmosféře holt musím podřadit. Smysl by to mělo, kdyby řekli za kolik se z 60-120 zrychlí na jakýkoliv stupeň, se kterým to půjde nejrychleji...
Mám doma atmosféru a pokaždé, když do ní sednu, jsem překvapenej jak to je příjemné svezení proti mojí firemní Octavii v dieselu nebo třeba rapidu 1.2TSI. Ty škodovky jedou pěkně ale šlápnete na plyn, dvě vteřiny nic a pak kopanec, jenže to už je atmosféra o 10 metrů dál... A tohle se špatně známkuje.
Na to právě narážím, že takový dva , dva a půl litr atmobenzín od mazdy nebo hondy má pořád co říci, a že stále mají vysokou uživatelskou hodnotu. To že legislativa eu podporující downsizing tu vytovořila názor, že jsou to dinosauři s velkým objemem je věc jiná.
Legislativa žádný takový názor nevytvořila, pokud vím, moc se neprodávaly, ani když byly v nabídce. Legislativa je však vymýtila, respektive motivovala výrobce k jejich vyřazení.
Tak si zkus podřadit i u toho přeplňovaného motoru, funguje to i tam. A reakce se samozřejmě oznámkovat dají, i když na to většina z nás půjde subjektivně. Na druhou stranu, já motory nepodtáčím. Pokud mě tam nedotlačí samočinná převodovka. Tomu pásmu, kde je zpoždění nejhorší, se vyhýbám u atmosférických i přeplňovaných motorů. A když tam zůstanu, tak na motor jdu zlehka. Žádné zadupnutí akcelerátoru do podlahy v 1500 otáčkách. Nebojím se zařadit ani jedničku. Pružné zrychlení na daný stupeň je samozřejmě o ničem.
Nenapsal jsem, že je, nicméně se v těch otáčkách normálně nepohybuji ani s atmosférou, nemusím tedy měnit styl jízdy, abych se tomu pásmu vyhl s přeplňovaným motorem. Já prostě pod 2000 moc nelezu (1800 už je celkem tvrdá hranice). To byla pointa - snažím se tam nelézt tak jako tak, nemusím se přizpůsobovat, tedy dojem z motoru bude záviset na stylu. Nemluvě o tom, že i atmosférický motor může mít špatně naladěný akcelerátor. Všechny atmosféry ani zdaleka nereagují stejně.
Vidíš, a mně připadá, že atmosféra má to mrtvé pásmo v celém rozsahu (ještě měsíc zpět jsem měl 2.4i 125kW), zatímco turbo jen do 1.700. A to je právě ten diametrální rozdíl.
Má a nemá. Vezměme to do absurdna, když pojedeš 60 na dvojku v atmosféře a stejných 60 na pětku v turbu, tak je ti to turbo na dvě věci, atmosféra vystřelí jak z praku a turbo se nijak úžasně rozjíždět nebude. Takže možná cítíš mrtvé pásmo všude, ale stejně v takovém případě to turbo předjede.
Hlavní otázkou je ale právě to, na kterém kvaltu se to srovná. 2-2 to samozřejmě atmosféra prohraje, 2-5 to atmosféra vyhraje. Dovolím si tvrdit, že u podobně výkonných motorů to 2-3 bude tak akorát pro plus minus srovnání akcelerace (stejně tak 3-4, 4-5 a podobně, někde více, někde to budou skoro dva kvalty dolů, někde méně a nebude to ani kvalt). Takže když člověk u atmosféry bude obecně jezdit o kvalt níže než v turbu, neměl by výkonnostně nijak strádat. Tedy, že místo 1700 otáček tam bude mít zhruba 2100-2500 dle kvaltu. To není nijaký extrém, žádné šílené vytáčení, nijak moc to nebude žrát a pojede to podobně.
Já si třeba jsem vědom toho, jaký má můj motor točivý moment a adekvátně tomu nechávám kvalty. Vždy mám takový převod, že auto po přišlápnutí plynu musí rozumně zrychlovat. Takže já mám na atmosféře téměř stejnou přužnost jako bych měl na turbu, jednoduše neřadím tak brzo tak vysoko. Prostě se nepohybuju v běžném provozu 1500-2500, ale 2000-3200.
ja hlavne nechapem hodnotenie ergonomie - pri mazde jedina opodstatnena vytka je laktova opierka, startovacie tlacitko na viditelnom mieste by som ozaj nebral ako minus rovnako ako head-up display, ktory moze x ludom vyhovovat a komu nevyhovuje ho moze nechat schovany, naproti tomu v superbe a celkovo u skody asi nikomu nevadi utopenost navigacie a celeho infotainmentu mimo zorneho pola .... taktiez som doteraz nepochopil ze napr. pri renaulte bolo vzdy kritizovane ovladanie radia pod volantom, ale pri uberkoncerne je ovladanie tempomatu pod volantom OK
Naprosto s tebou souhlasím. až na to tlačítko, já bych ho také intuitivně hledal níže :-) Ovládání rádia pod volantem je pro mne nejlepší řešení ač se to redaktorům nikdy nezdálo.. i když už jsem si za pár let jakž takž zvykl na jiné ovládání, stejně bych se rád vrátil..
asi mas aj pravdu s tym tlacitkom, ja som chcel len poukazat na to, ze redaktori zvacsa beru riesenia skoda/vw za bezchybne a cokolvek sa odlisuje je automaticky horsie ;-)
Umiestnenie startovacieho tlacitka je o zvyku (bez problemov), ale head up display sa schovat neda. Da sa jednorazovo nastavit nizsie, ale po dalsom nastartovani zase vylezie :-)
Co sa tyka ergonome vseobecne, Mazde sa sa vytknut iba blbe umiestnenie tlacitiek dole nalavo od volantu (napr. vypinanie Start-Stop)
Aha, nojo, jenže se podívej, z čeho se známka za interiér skládá - prostornost, sedačky, kufr, variabilita. Věci jako ergonomie, zpracování apod. jsou právě v tom designu.
Jinak jen tak mimochodem, co si vzpomínám na své testovačky s šestkou... já byl spokojený, na plastíky si nepotrpím, posaz byl v pořádku a interiér se mi designově dost líbil... zároveň ale z mého pohledu v té běžné verzi (Attraction) nijak nepřevyšuje dobře specifikovanou Octavii - ani zpracováním ani materiály ani ergonomií (před FL), přední sedačky v Mazdě byly třeba max průměrné.
V tom případě máš stejné dojmy, jelikož Superb nepřevyšuje Octavii, tak proto vidím tato auta nanejvýše podobná :-) Nikde neříkám, že Mazda je lepší :-) A právě tam je také rozdíl 1,2 bodu což by ve výsledném součtu mohlo i převážit misky vah na stranu Mazdy :)
:yes:
Rikal jsem si uplne to stejne.
Pomer cena / zakladni vybava Mazdy v teto nejvyssi verzi je zjevne lepsi (za 50 priplatite oproti Superbu a mate 4x4, LED svetla, adaptivni tempomat a navigaci za +15k nebo head-up taky celkem levne). Mimochodem dve ze jmenovanych veci Superb neumi vubec (svetla a head-up).
Stejne jako autor uvadi u motoru neco jako "auta jedou pocitove stejne, jen Superb netahne dole", ale tabulka pruzneho zrychleni jasne ukazuje, ze Mazda je v dynamice o uroven lepsi i v tech ostatnich otackach.
O nabrousenem podvozku Mazdy jen asi dve vety jakoze "je zabavnejsi". To jsou dost slaba slova na to, jak dobry podvozek Mazdy je...
Ale OK, tahle recenze zase neni zadny konec sveta.
Sam bych vybiral mezi Mondeem a Passatem :-!
Výsledek testu je celkem hnus a pro Mazdu je to dost nespravedlivé. Sup má opravdovou výhodu jen ve větším vnitřním prostoru. Skoro všechno ostatní hraje pro Mazdu.
Par bodov v hodnoteni je prinajmenej spornych. Napriklad "Menší palivová nádrž" ako minus u Mazdy6. Ved hej, lenze to je 4-kolka! Rychly pohlad do katalogu potvrdi, ze v prevedeni s pohonom len na predne kolesa ma nadrz 62 litrov.
Porovnavat zakladne ceny bez dorovnania vybavy je tiez tak trochu "mimo misu" (najma ked sa navyse testovali uplne ine modely). To je akoze vyhoda, ze skoda vie dodat este "holejsie" holatko? A este to zahrnut aj do hodnotenia pri testovani *tychto* dvoch konkretnych modelov, to uz fakt nechapem.
Polozke "servis" tiez trochu nerozumiem. Hej, vidim tam napriklad 2x drahsi svetlomet u Mazdy6. Len to uz akosi nie je spomenute, ze je to LED (u Superbu "len" xenon). Co tam este vidim je 3 roky standartna zaruka na cele auto (u Superbu len tradicne "koncernove" 2 roky). Napriek tomu je to za servis 6:7 pre Superb.
Este by som poprosil niekoho vysvetlit tu "konektivitu" (6:9 pre Superb). Co to je? Ze si mozem pripojit tablet? Pre mna ako vodica je to nepodstatne. Dolezitejsi je napriklad head-up display (sice skritizovany, ale Superb nema ziaden, co je asi na tomto webe vyhoda).
Interier je pre mna subjektivne u Mazdy6 lepsi. Biela koza (aj na stredovom paneli a pristrojovke!) a dvere tiez ciastocne tapacirovane kozou. Porovnajte si to so Superbom - typicke "cierne" zatisie. Plast, plast, a zase plast. To je ten "luxusnejsi" vzhlad interieru v podani Skody (za ktory ma 9.4 bodov, mazda6 len 7.2)?
Zadne sedacky fakt az taky rozdiel (7:10)? To by si tiez ziadalo vysvetlit. Atd, atd...
Čtyřkolky však mívají spíš větší nádrž než menší, ne? Protože mají vyšší spotřebu. Což je samozřejmě možné díky tomu, že původně nebyla tak velká, jak mohla být.
Mne spíš zaujal rozdíl mezi cenami zadních světel než předních (po pravdě nevím, kdo co vzadu má). Co se týče předního, je celkem jedno, jestli je to LED, nebo ne, svou vyšší cenu může obhájit leda tak tím, že je lepší (subjektivně bráno). Jinak je to pro tebe malou útěchou, kdybys ho musel měnit za své.
Pro mne je třeba kůže bez ventilace prakticky "deal-breaker". Něco ve stylu GTA předchozí generace by bylo pro mne lepší.
Čtyřkolky vycházející z předokolek mají obvykle jinou nádrž - sedlovou, která "obtéká" kardan. Z principu věci je tam méně místa a pokud ho nenaleznu někde jinde, bývá pak ta nádrž menší, resp. není-li menší, pak ta pro předokolku může být větší ;-).
Jasně, ale pokud má čtyřkolka větší nádrž (nebo i stejně objemnou) než předokolka, kdy čtyřkolka má "vespod" víc komponent a tedy méně místa, tak ta nádrž mohla být u předokolky větší (za předpokladu, že mají stejnou podlahu). Vzhledem k tomu, že se dnes nádrže uměle zmenšují, tak se to dá.
No to je samozřejmě pravda, proti tomu nic nenamítám... Třeba Passat B8 ve všech verzích má psanou 66l nádrž (jak 4x4 tak předokolka). Já mám předokolku, až se mi ji podaří dát na rampu, tak se podívám, jestli mám nádrž, kterou by mohla mít i ta verze 4x4 (jak je tam umístěna, apod.).
Pride na to, kde ta nadrz je. Ono pohanana zadna naprava zaberie vzadu viac miesta, aj na kardan sa musi nieco pocitat. Podla mna tam vacsinou zostane menej miesta na nadrz, ale je mozne ze v niektorych pripadoch ani nie. Neviem ako je to u Superba...
Nevím jak Superb, ale Octavia měla myslím +5 litrů (+10 %) u čtyřkolek oproti předokolkám. Nevím, jak je to rozšířené, nevzpomněl jsem si však, že bych si někdy všiml, že má čtyřkolka menší nádrž. Byť je tam více komponent, tedy méně místa, takže by pro to bylo logické opodstatnění. Na druhou stranu, na velikost nádrže normálně ani nekoukám, leda mě trkne ve volitelné výbavě. To už musí jít o nějaké hlubší zkoumání nebo náhodu.
Zase takový zázrak to Bose není, subjektivně mi přišlo že třeba v RX-8 hrálo o něco lépe než v 6 (a nebo je to menší kabinou), ale až na slušné basy bych neřekl že to je nějaký zázrak.