Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Technika: Slepé uličky aneb tohle se konstruktérům nepovedlo! Díl 2.

První díl slepých technických uliček měl velký čtenářský ohlas, v diskuzích se navíc objevilo hned několik zajímavých tipů na pokračování. Podíváme se tedy na další řešení, která časem upadla v zapomnění.
Zpět na článek
26. 1. 2016 08:33
26. 1. 2016 09:02
26. 1. 2016 09:45
26. 1. 2016 11:45
26. 1. 2016 14:08
26. 1. 2016 17:22
26. 1. 2016 17:41
26. 1. 2016 19:34
26. 1. 2016 20:06
26. 1. 2016 21:10
27. 1. 2016 01:03
27. 1. 2016 00:07
27. 1. 2016 01:15
5. 8. 2018 10:34
5. 8. 2018 10:17
27. 1. 2016 00:01
26. 1. 2016 09:55
26. 1. 2016 10:47
27. 1. 2016 13:04
26. 1. 2016 10:34
26. 1. 2016 14:50
26. 1. 2016 16:15
26. 1. 2016 19:19
26. 1. 2016 08:33
Me zaujaly..
Hlavne ty svetlomety, proc je nazyvate "spici", to je z nejaky literatury? Kdyz si to takhle guglim, nikde jinde nez u vas jsem to nenasel.. vetsinou pisou " vykloplne". Z AJ to taky neni, zda se.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Uživatel_5340709
26. 1. 2016 09:14
Re: Me zaujaly..
Navíc tam nezazněl hodně užívaný lidový název "mrkačky".
26. 1. 2016 14:59
Re: Me zaujaly..
Mazda 323F "mrkacka", to bol kedysi moj sen! ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
26. 1. 2016 22:52
Re: Me zaujaly..
Já měl kdysi tuhle [odkaz] , model po mrkačce, moje první V6. Od té doby jsem si 20 let už nikdy nekoupil žádnou naftu.
26. 1. 2016 08:43
Pěkný článek
Moc pěkné, stejně jako první článek..,Mohu s malou drobností? Když jsem četl, jak se spící světlomety objevily v šedesátých letech,zvedl jsem od počítače oči k vitríně s modely starých luxusních Amerik...Hned u dvou (Cord 812 z roku 1937 a Buick Y-JOB z roku 1938) mají spící světlomety....Ale to nerýpu. Jedná se o malosériová superluxusní auta své doby navíc s revoluční a možná ani ne sériovou auerodynamickou karoserií.
Více takových článků. Nemusím aspoň číst ten tisící padesátý o Octavii RS. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Bubáq
26. 1. 2016 10:08
Re: Pěkný článek
... až na to, že u DIH a Multiairu není uveden jediný důvod, proč by měly patřit do článku s názvem "Slepé uličky aneb tohle se technikům nepovedlo".
Nepovedené....
26. 1. 2016 09:02
Aha
No tak jsem si to vyguglil. A ten Buick byl koncept a Cord byl fakt úplně prví...mám to ale nadupanou sbírku :-)
Rozbalit vlákno
0
26. 1. 2016 09:08
Karoserie využívající plasty ...
... za zminku stoji napr. i SATURN S-serie postavena na Z-body s plastovymi panely na dverich. Dalsi primat drzi S-serie tim, ze to bylo v USA nejvice kradene auto.. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
26. 1. 2016 09:37
Slepou uličkou
je výroba rendlíků
Rozbalit vlákno
4
26. 1. 2016 10:20
Re: Slepou uličkou
Blbost - tenhle je treba fajn - [odkaz] 1 zákazník hodnotí tento produkt jako vynikající. >:D >:D :yes:
26. 1. 2016 10:40
Re: Slepou uličkou
Tak žer z koryta ,jak jsi zvyklý :-!
26. 1. 2016 23:58
Re: Slepou uličkou
>:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Cuba66
26. 1. 2016 09:45
Oltcit..
..měl hlavně jako první tuningové a moderní čiré zadní světlomety. Velmi tím předběhl dobu, Mazda 6 s tím v sérii přišla o hodně později!
A řešeno to bylo šalamounsky, z továrny, kvůli homologaci, vyjížděly vozy se světly standardně zabarvenými (červená, oranžová atd.). Během prvního půlroku provozu se následně změnily zadní lampy samy na moderní tuningové, čiré, a stačilo k tomu jen pouhopouhé UV záření!
>:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
14
Avatar - pelikoš
26. 1. 2016 11:45
Re: Oltcit..
jo, ale to bylo až později, až došly díly z francie a začaly se montovat rumunské...
Avatar - Stejsn
26. 1. 2016 14:08
Re: Oltcit..
No, zato měl ale přístroje osvětlené červenou žárovkou. Asi aby řidiči neustále připomínal jaké peklo to vlastně řídí 8-s
26. 1. 2016 17:22
Re: Oltcit..
No nevím proč peklo, měl jsem jednoho z prvních a např. za Favorita v té době bych ho nevyměnil ani náhodou. Celkovým konstrukčním provedením byl o generaci dál. Bohužel je fakt, že časem ho zkazili vlastními díly, ostatně stejně jako Dacii- R12. A tvrzení o těch brzdách jak na rýči je pitomost, asi v tom autor nikdy nejel.
26. 1. 2016 17:41
Re: Oltcit..
Přesně tak jak říkáš.Já měl taky jednoho z prvních jezdilo to a i brzdilo parádně /lepší než v té době Š 120/.Nikdy mě nenechal.
Avatar - Stejsn
26. 1. 2016 20:06
Re: Oltcit..
Taky jsem měl tu čest jedním jezdit, 11RL. To RL jsme si překládali jako Rezerva-Lano a to 11 byla spotřeba, ještě ke všemu supru. V zatáčkách se to houpalo jak lochneska, hnilo to jak vzteklý, interiér se samovolně dezintegroval a jeho ergonomie byla katastrofální, hlavně ty hrůzy kolem volantu. Ale zvuk to mělo jak americký pětilitr, to zas jo. Spotřebu taky.

Zajímalo by mě, jestli původní Axel byl taky tak hrozný.
26. 1. 2016 21:10
Re: Oltcit..
Chlape, vy v tom máte ale guláš. Axel byl stejný Oltcit pouze ozačený jako Citroen Axel. Též vyráběný v Rumunsku, ale s označením pro export na západ.
RL bylo označení vylepšených modelů, jakýsi FL. Ale už v celkové režii Rumunů, čemuž ta kvalita odpovídala. Jo, v zatáčkách se nakláněl, ale seděl. Daň za komfortní podvozek. Spotřeba 11? Fakt je, že byl konstruovaný pro benzin 98 oktanů. A s 95 si moc nerozuměl. Ale dal se přenastavit, časem se to servisy naučily. Já jezdil za 7. Bez problému a svižně. Ale 11 svědčí o nějakém problému, nebo o řidičském neumění. A co se týče ergonomie, vesměs dostávala kladné hodnocení. Hlavně ty promyšlené "hrůzy" kolem volantu se ovládaly naprosto intuitivně, vše krásně v dosahu. Ale mám dojem, že s Váma to nemá smysl probírat.
Avatar - Machýrek
27. 1. 2016 01:03
Re: Oltcit..
Presne tak. Mezi tehdejsi vychodni produkci tohle cnelo jak majak. Ve srovnani s cimkoliv, co se tu dalo za Kcs koupit, byl Oltcit progresivni uplne ve vsem. Jezdil na 98, dale specificky volant, reseni kaple a ovladacich prvku, kotoucovky na vsech ctyrech, calouneni a tapecirung na tehdejsi CSSR nedostizny. Lidi si v tom ty igelity nechavali a jezdili v tom tak treba rok a vic, aby si ten chram nezasvinili. Oltcit mel v DNA stopu Fantomase a pak jeste tu rumunskou, ktera bohuzel byla jak rakovina, jeho nejvetsi problem byla naprosto horrorova kvalita, jinak na tehdejsi dobu palec nahoru. I jako veterani jsou vzacni, proste umreli.
27. 1. 2016 00:07
Re: Oltcit..
Sorry, ale Favoritu Oltcit nesahal ani po kotníky - ani designem, ani spolehlivostí motoru a ani technickým provedením. Vždyť které jiné auto mělo ve 2. polovině 80. let rozměrné obdelníkové světlomety, ale bez halogenů, integrovaná zpětná zrcátka, ale bez ovládání zevnitř a ovladače blinkrů, které se po narovnání volantu do základní polohy samočinně nevypínaly? Další "výhrou" byla absence jakéhokoliv prostoru pro nohy vzadu sedících cestujících (pokud tedy za volantem neseděl nějaký liliput), brzdy bez posilovače, parkovací brzda působící na přední kola a jen čtyřstupňová převodovka. A taky ještě sice černé, ale kovové nárazníky (u základní verze)>:-[] >:-[] >:-[]
Žádné tyto nedostatky Favorti neměl, takže tvrzení, že proti němu byl Oltcit "celkovým konstrukčním provedením o generaci dál" je opravdu hóódně úsměvné a svědčí o naprosté neznalosti konstrukce těchto vozů. P.S. Jo, ještě jsem zapomněl na další nelogickou "specialitu" Oltcita - A sloupky, které se směrem nahoru rozšiřovaly! (toto podivné řešení ovšem používaly i další starší Citroëny) :-)
Avatar - Machýrek
27. 1. 2016 01:15
Re: Oltcit..
Mas pravdu. Jenze Favorit prisel na trh az nekolik let po Oltcitu, takze dokud tu nebyl Favorit, Oltcit se dal povazovat za cosi "lepsiho". Uvedeni Favoritu na trh byla revoluce, jednoho z druheho roku vyroby mam z nostalgie v garazi.
5. 8. 2018 10:34
Re: Oltcit..
Ovocit byla z nouze cnost, Rumuni potřebovali práci a nějaké auto na trh navíc. Motor byl složen ze dvou původních motorů Citröenu, z jednoho vzalii zdvih a z druhého vrtání, vyšel objem 1,1 l vysoký kompresní poměr a na vzducháč tudíž i vysoké oktanové číslo. Rumuni jsou sedláci, tedy technická zdatnost veškerá žádná a podle toho kvalita Ovocitů vypadala. Původní Visa s motorem 1,3 ukázala jasně, o jaké auto by se mělo jednat, ale Rumuni ***i co mohli. Berme to tak, že auto vzniklo v sedmdesátých letech a tedy celkové provedení odpovídá době vzniku. stále jsem nechápal, proč má tak malé auto větrané kotouče, ale budiž. Celkem dobrým nápadem byla ručka na přední kola, když se člověk zahrabal do kopce, dal se ručkou našvindlovat samosvorný diferenciál. Ovšem cena 69 000 Kč (malé auto s třemi dveřmi dražší, než stodvacítka) cosi ukazovalo na stát dánský a jediná výhoda toho auta, byla, že se nekradlo, i když jsi nechal dveře otevřené a klíček v zapalování (zkušenost mého souseda, který se Ovocita chtěl zbavit a dostat aspoň nějaké prachy od pojišťovny)...
5. 8. 2018 10:17
Re: Oltcit..
Správně, když neměl posilovač brzd, použil se větší průměr brzdového kotouče a bylo vymalováno. Dusil si někde něco přečte a dělá závěry z něčeho, o čem ví prd. U něj nic nového. Mimochodem Škoda 100 - 110 LS také posilovač brzd neměla a u Š 105 - 120 posilovač v základu nebyl, jen u typů GL a GLS, posilovače se do 120 začaly montovat později a do 105 až s příchodem modelu M...
27. 1. 2016 00:01
Re: Oltcit..
Úplně stejné "tuningové" zadní lampy měl taky Fiat Palio Weekend. Zejména oranžové části blikačů rychle získávaly barvu světlé moči. :-!
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2016 09:55
vyklapacky
tusim minule pri prvom dieli som ich uz spominal..... tieto "spici" svetlomety ma vtedy napadli hned ako prve aj ked som ich v clanku vtedy este nevidel... .. toto riesenie je ozaj dnes uz usmevne ale v svojej dobe malo svoje caro.... pride mi ze fungovalo vlastne len na sportovych vozoch s nizkym stihlym predkom.... lebo na nejakych sedanoch ci terenakoch si na vyklapacky nespominam ....

minule uz tiez niekto spominal aj tie CC verzie... cize karoseriu s pevnou sklapacou strechou ( ako mal napriklad p206cc ).... je fakt ze toto riesenie sa tiez neujalo... a neskutocne rychlo a pritom celkom nenapadne nam za par rokov doslova zmizlo z automobiloveho sveta ... ale mozno o tom bude par viet v 3 dieli ak bude clanok pokracovat ;-)
Rozbalit vlákno
3
26. 1. 2016 10:47
Re: vyklapacky
Hele,nechci prudit, ale nemyslím si, že kabria s pevnou střechou zmizela. A sedan s "mrkačkma"? 323F!...nenáviděl jsem ji...:)
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2016 12:51
Re: vyklapacky
v pohode... vobec neprudis.... dik za nazor ;-)

tie CC verzie mozno nejake este najdeme ( mercedes ) .... ale kedysi ich malo snad 10 znaciek.... nissan, ford, peugeot, volvo, lexus... bmw, MB .... vw... mitsubishi.... renault... a urcite som este nejake zabudol... a dnes? mozno uz len dve tri znacky ponukaju cc verzie s pevnou sklapacou strechou ... urcite si si vsimol ze ich je dnes uz ovela menej ako kedysi

proste nam cc auta s pevnou sklapacou strechou miznu ( ono vseobecne nam uz miznu kabria aj kupatka a trojdveraky ) ... dnes su cc verzie s pevnou sklapacou strechou ozaj uz len raritou a specialitkou jednej - dvoch znaciek... ja som v pevnej sklapace jstreche videl aj vyhody ale asi je to nakladne riesenie aj financne ... a dnes vieme ako to uz chodi ... prvorada je u aut vyrobna kvantita a co najnizsie naklady.... no a toto vsetko su faktory ktore sa s CC verziami uz moc nekamaratia ... takze sa ich "zaniku" vlastne asi nie je preco cudovat... ono ak raz na to setrenie a kvantitu dojazdime uplne a ostanu nam len sterilne skatule na kolesach s baterkou pod zadkom tak sa cudovat nebudem... ale to uz je o inom .... ;-) .. s tou starou 323F mas svatu pravdu ... ta hranata starsia mala este vyklapacky a pritom to bol klasicky 5 dverak .. ziaden sportiak ;-) :yes:
27. 1. 2016 13:04
Re: vyklapacky
A co taková Honda Accord třetí generace. Ta měla taky mrkačky. Sedan, coupe i aerodeck (kombi).
26. 1. 2016 10:34
karoserie
Urcite by som spomenul aj rozne kompozity pouzite na karoserie. Karbon je jasne, ale velmi zaujimave je riesenie Lotusu so sendvicovou strukturou z plastu.
Rozbalit vlákno
0
26. 1. 2016 10:45
Opět povedený článek!
Děkuji za povedený článek. K brzdovým kotoučům u diferenciálu dlužno dodat, že jejich největší nevýhodou byl problém s chlazením a přenosem tepla do převodovky, který se projevoval při sportovní jízdě, což je nevhodné především u Alf a Astonů. U Olcitu je to řešení v podstatě pouze zbytečné. Jinak díky za info k rozvodu CIH. Ještě jsem něm neslyšell.
BMW Z1 je kapitola sama pro sebe. Závidím Vám, samozřejmě v dobrém, možnost se s tím projet.
Obecně plastové karoserie se nepoužívají především kvůli ceně ve smyslu optimalizace výrobního procesu - nejjednodušší je co největší část karoserie roboticky svařit jednou metodou a pak nalakovat. Problémem je také rozdílná teplotní roztažnost rámu a plastových krycích dílů. Další důvod u mainstreamu je pak i cena samotných plastových dílů. Kvalitní plastové výlisky jsou přece jen o něco dražší než plechové výlisky. Hlavním důvodem je rychlost tváření kovu oproti lisování plastu.
Rozbalit vlákno
0
26. 1. 2016 14:50
Posuvné dvere
Špecifické dvere mal ešte Kaiser Darrin.
Rozbalit vlákno
0
26. 1. 2016 16:15
Oltcit
Ne pane redaktore - Asi ano brzdil dobre, Oltcit prave vubec dobre nebrzdil a to z duvodu teto koncepce brzd u motoru, kdy se brzdy pusobenim tepla od motoru dost zahrivaly, nasledne pri castejsim brzdeni uz hodne prehrivaly + bez posilovace brzd =byl jste rad ze to cestou z kopcu zastavite (dalo to dost prace)......
Rozbalit vlákno
1
26. 1. 2016 19:19
Re: Oltcit
Kdo jezdí z kopců na brzdy a ne se zařazeným kvaltem, ten bude mít problém s jakoukoliv koncepcí. S Oltcitem jsem najel skoro 200 tis a s tímto problémem u brzd jsem se nesetkal.
26. 1. 2016 18:15
Dnešní slepé uličky .....
.......se, podle mě, moc nepovedly. Výraz " spící světlomety" vidím poprvé a asi nejen já. A slepou uličkou, přestože se dnes nepoužívají, bych je nenazval. A vlastně všechno dnes, snad s výjimkou kotoučových brzd ne v kolech. Právě zde ale chybí zmínka o ne nepodstatné nevýhodě - přenos brutálních brzdných sil přes klouby a poloosy.

Autor to buď neví nebo to odfláknul. Já jsem dnes, v každém případě, nespokojený čtenář. 8-s
Rozbalit vlákno
0
27. 1. 2016 11:34
Mrkačky ještě jinak
Autor článku v části o výklopných či výsuvných světlometech zapomněl ještě na jeden zajímavý způsob jejich konstrukce - otáčení kolem jejich podélné osy. Ten používal Opel GT. :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - beibej
28. 1. 2016 00:30
Re: Mrkačky ještě jinak
A pak byly ještě odsouvačky, ty používaly ameriky.