Testy
Asi takové, jako se klouzat s "čtyřkolkami" jiné značky. Záleží na světlé výšce vozu a rozložení hmotností, na pneumatikách a ne na značce na volantu. A jako řidič, který se čtyřkolkami najezdil asi 750 tisíc km, jen dodám jeden vtípek😒br />
"Víte, jaký je základní rozdíl mezi auty, která mají poháněná 2 a 4 kola? Že když zapadnete s vozem, který má poháněná 4 kola, již není nikdo, kdo by vás vytáhnul..."
A jen nezkušený řidič může tvrdit, že už je natolik zkušený, že vyjede s dvoukolkou kdykoli kamkoli, když tam vede cesta. Je to totiž blbost. Zkušeného řidiče zdobí skromnost.
Tož asi tak. :-!
"Víte, jaký je základní rozdíl mezi auty, která mají poháněná 2 a 4 kola? Že když zapadnete s vozem, který má poháněná 4 kola, již není nikdo, kdo by vás vytáhnul..."
A jen nezkušený řidič může tvrdit, že už je natolik zkušený, že vyjede s dvoukolkou kdykoli kamkoli, když tam vede cesta. Je to totiž blbost. Zkušeného řidiče zdobí skromnost.
Tož asi tak. :-!
Stealth: asi záleží kde jezdíš. Například před dvěma týdny jsem na horách pomáhal v rozjezdu Yetimu 4x4. V prudkém úseku to nedával moc přesvědčivě a museli jsme ho ve třech lidech ještě strkat. FWD se zimákama v tom místě nemělo vůbec šanci
Myslím že kdybys tam byl taky, tvoje sebejistota by dost rychle vyprchala.
Myslím že kdybys tam byl taky, tvoje sebejistota by dost rychle vyprchala.
To rozhodně není o sebejistotě. Aby nedošlo k omylu. Já netvrdím, že mé auto zvládne suplovat 4x4. To je samozřejmě nesmysl. Ale na těch 20 dní v roce a 99,999% komunikací, které mě někam mají dovést (a jsou většinou uklizené, projeté, nasolené nebo posypané), tak nepotřebuji vozit zátěž a ještě se připravovat o pocit z jízdy, kdy přední náprava není ovlivněna pohonem.
Tvrzení v článku u dvojky Active Tourer, že může být „na zadek hnáno až 50 procent hnacího momentu" je mylné
Z mechanického hlediska není žádný důvod proč by zadek nemohl mít v případě potřeby mnohem více. Jedině pokud by byl Haldex fatálně chybně naprogramován, ale tak nešikovní snad u BMW nejsou
Z mechanického hlediska není žádný důvod proč by zadek nemohl mít v případě potřeby mnohem více. Jedině pokud by byl Haldex fatálně chybně naprogramován, ale tak nešikovní snad u BMW nejsou
Alfa GTV - na displej asi uz nemeli kapacitu. Jinde jsem autoklimu bez displeje nevidel 😒
[odkaz]
[odkaz]
Přesně ono! Ta fotka je z Australie, z melbournské Calder Park Raceway, kde jsem často závodil. I ty ostatní fotky jsou parádní. Díky. Uložím si! :yes
jj ročník 2011. Neříkám, že 😁rive funguje špatně, jen že automat to zabíjí. S manuálem by auto bylo lépe ovladatelnější. Docela rád bych si někdy zkusil trojku v Xdrive a manuálu. O kolik to bude lepší. Jel jsem zatím jen trojkou zadokolkou a tam platí jak tu někdo psal. Je to sice zabavný, skvěle ovladatelný, ale jen to hrabe a nezrychluje.
To doufám. Ten odstín mě připomíná modrou, kterou mělo 1970 Capri v Austrálii. Nebyla to metalíza.
FRS? Předváděčka dorazí do Prahy koncem března - začátkem dubna. Bude modrá v plné výbavě. Dostanu od dealera ahoy, hned jak dorazí.
A nejsi snad bez těch posilovačů apod. vymožeností více součásti stroje i při jízdě? 😉
Tož pozor! Tvoje přirovnání jsou mimo. My tady mluvíme o něčem, co ti umožňuje, aby jsi byl při jízdě součástí stroje a ty tu píšeš o nějakých pytlíkovinách, které nemají s ovládáním stroje nic společného. >😒] Jo a ty pytlíkoviny společně s automatem, jsou opravdu jen pro ženské, lenochy, lemple a staré lidi (jako já).... 😉
To u nás taky, ale "pro invalidy" zní líp...
Já si vůbec na podobné "manuální retroprvky" u současné automobilové produkce nepotrpím. To bys k tomu fofrklacku mohl chtít taky třeba "sporák" (manuální klima), manuální stěrače, manuální blinkry, manuální startét, atd. atd., a hlavně vše bez posilovače, ty jsou taky logicky jen pro kriply, buzny a slečinky... >😒]
Já si vůbec na podobné "manuální retroprvky" u současné automobilové produkce nepotrpím. To bys k tomu fofrklacku mohl chtít taky třeba "sporák" (manuální klima), manuální stěrače, manuální blinkry, manuální startét, atd. atd., a hlavně vše bez posilovače, ty jsou taky logicky jen pro kriply, buzny a slečinky... >😒]
No, teď už je pozdě na M3 manuál ..........budeš si muset tu levú nohu procvičovat jináč...ono je totiž lékařsky známý fakt, že řidiči aut se spojkou mají méně problémů s kolenní češkou. Je to tím, že se pohybem v koleně vyrábí víc kolagenu na obnovu křupavky... :-!
To ne, ale nezvetsi se opticky to auto? Nebude to pak z dálky vypadat jako dvě divné díry?
Pokud vím, BMW prodává jen dvě verze, tedy nelakovanou a v matné černé. Barevné jsou předpokládám holé nalakované v servisu. Nevidím důvod, proč by ti to nestříkli do kontrastní. A pokud se objednávají již lakované, stačí objednat jinou barvu.
Jsou to dva samostatné díly. Splittery stojí 18970 s DPH a lizatko 11370 s DPH. Kdybych se tak NEBÁL snížené světlé výšky, tak bych je tam dal. Zatim se rozmyslim a servis čeká na mou odpověď.
Manželka hlavně prohlásila po zkušenosti s M4 ze bude jezdit uz jen s pohodlným kombikem 520d. Takže auto je víceméně (ne vzdy) spíše pro me 😄
Tvůj názor na GTi Clubsport? Tvoje GTi má převodovku pro normální zdravé lidi nebo tu automatickou pro kriple....? 😉
No, to lízátko nevím, nevím. Mám trošku komplikovanější vjezd do domu a s tím lízátkem bych asi opravdu "lízal". MPS měla také lízátko, ale ne tak nízko, takže "no problem"....FRS má taky lízátko, ale celé auto se zdá být posazené o něco výš než M3.
Jo, 400x by mělo stačit... 😉
Na GTIčku mám na střeše folii (carbon look) a tam taky vidíš ten "carbon rastr" až zblízka, stačí kousek poodejít a vypadá to jako černý lesk, nebo jako celočerná panoramatická střecha.
Na GTIčku mám na střeše folii (carbon look) a tam taky vidíš ten "carbon rastr" až zblízka, stačí kousek poodejít a vypadá to jako černý lesk, nebo jako celočerná panoramatická střecha.
Jsem rád, že jsi napsal "pořádně". Až na zoom 400x se to v jednom místě začlo jevit jako carbon..... :-!
I na té fotce z odkazu je to karbon (stačí to pořádně zvětšit), jenom z dálky to prostě vypadá jako černý lesk.
Tak to vypadá dobře, ale určitě v tom tmavém lesku (carbon), v černém matu ani v barvě laku karoserie bych to nechtěl.
Stealth. Jo, ještě by mě zajímalo, jestli jsi M3 s manuálem alespoň otestoval? V Brně v Renocaru jedno mají....... :-!
Odpověď by nebyla?
Odpověď by nebyla?
Dělat to komplet v autě a ve tvém věku? Neblbni! >😁 😉
V tom autě to je spíš taková předehra, než skončíte v posteli (doma, nebo na hotelu). 😉
V tom autě to je spíš taková předehra, než skončíte v posteli (doma, nebo na hotelu). 😉
Tak v tom odkaze to je "carbon", jasný, a vypadá to dobře....ale lakování vypadá taky dobře. Jo, teď to vidím, v konfigurátoru lízátko není... 😉
Tak je možné, že je to na té fotce nalakované (je hodně tmavá, ale přeci jen se to příliš leskne). Jinak to vypadá takhle: [odkaz] Lízátko je nalakované v barvě vozu (také je to CFRP a můžeš ho nechat holé).
Ano, je to od M Performance. Jsou to dvě části. Splittery a to lízátko. Dá se to nalakovat do barvy vozu. Cena je 19 a 11 tisíc
Manželka má "nabroušené zuby" na M3.....kdo ví, jestli vůbec stealtha pustí za volant... 😉
To je nárazník od M Performance, pokud dobře vidím. Ty jsou dvoubarevné. Respektive by se měl měnit jen ten tmavý díl (normálně je to nelakovaný "karbon", ale dělají snad i matně lakovaný). Tedy doplněk, který ti nainstaluje prodejce. Stojí to myslím 15-20 tisíc.
S aktuální F10/F11 driftovací zkušenosti nemám, ale oproti minulé generaci trojky to vidím jako velký posun. E91ka byla v 😁rivu víc nedotáčivá. F31 je mnohem hravější. A k tomu automatu - stačí přepnout na manuální režim a máš to jako manuál, jen bez spojky. 😄
No, ty rohy pomožú, to je pravda. Já ale žádný jiný rozdíl, než to lakování v náraznících nevidím, tak proto jsem psal, že se to dá řešit dodatečným lakováním.... :-!
Máš automat, ne?
Manuál si u F10 sám přidává plyn, i když se chceš rozjet jen přes spojku. 9 případů z 10 je to OK, v tom posledním se nejede nikam - stačí dlažba a namrzlo.
Doteď si pamatuju, jak jsme z tohohle parkoviště (mramor + 25 čísel sněhu) nemohli dostat firemní 5er.
[odkaz]
Manuál si u F10 sám přidává plyn, i když se chceš rozjet jen přes spojku. 9 případů z 10 je to OK, v tom posledním se nejede nikam - stačí dlažba a namrzlo.
Doteď si pamatuju, jak jsme z tohohle parkoviště (mramor + 25 čísel sněhu) nemohli dostat firemní 5er.
[odkaz]
No a tady bych rád připomněl, že na to "občas", je třeba mít větší a pohodlnější auto....nejlepší kombi....M3 je škoda.... 😉
Super volba pre petrolheada :yes😒br />
Niekedy si letmo pamatam,ze BMW pri kupe takehoto specialneho modelu auta davalo aj trojdenny kurz v Alpach na zasnezenom specialnom okruhu ,kde si mohli soferi poriadne uzit svoje auta a ucili ich tam profici ako narabat s nimi..to uz neexistuje?
Niekedy si letmo pamatam,ze BMW pri kupe takehoto specialneho modelu auta davalo aj trojdenny kurz v Alpach na zasnezenom specialnom okruhu ,kde si mohli soferi poriadne uzit svoje auta a ucili ich tam profici ako narabat s nimi..to uz neexistuje?
A to byla aktuální 530😁? Já jel naposledy s 435😁 a tam 😁rive fungoval fakt hodně dobře.
DCT je dobré právě pro ty, co vedle sebe vozí "něco" pěkného a potřebují mít občas jednu ruku "dlouhou"... 😉
Proč by se jen k vůli tomu musel kupovat hned nový nárazník?
Na tom odkazu to vypadá dobře, tam žádný problém s optickým zvednutím nevidím. Rohy nárazníku zůstaly bílé až dolů.
Na tom odkazu to vypadá dobře, tam žádný problém s optickým zvednutím nevidím. Rohy nárazníku zůstaly bílé až dolů.
No já jsem si to právě zkoušel minulý týden v 530😁. Jednak je ta pětka strašně těžká. Trojka na tom bude asi výrazně líp, ale tu jsem neměl možnost vyzkoušet. A za druhý ten automat to zabíjí. Být tam manuál tak je jízdní zážitek asi o poznání lepší. Nicméně rozumím tomu, že je to luxusní dálniční křižník a ne auto na ježdění dveřma napřed.
Mě se ta černá kola taky "páčí". I zrcátka. K vůli tomu částečnému začernění předního nárazníku, bych za nový nárazník neplatil. Když jsem kupoval poslední MPSu, tak mě zadní nárazník částečně začernili zdarma, takže bych to asi řešil takto. Taková úprava má ale nevýhodu v tom, že opticky "zvedá" vůz... 😉
Naprostý souhlas, co se zimní zábavy týče, 😁drive se poslední dobou ještě výrazně zlepšil a jezdí právě tak, jak to popisuješ.
To se tak dá objednat, ten přední nárazník v kombinaci s černým spodkem? To je totiž poprvé, co sem mi ten nárazník na nové M3 líbí. A stačilo k tomu tak málo.
Jinak celkově pěkná konfigurace "white/black", ty kola jsou sice černá, ale naštěstí v lesku a tvarově povedená. :yes:
Jinak celkově pěkná konfigurace "white/black", ty kola jsou sice černá, ale naštěstí v lesku a tvarově povedená. :yes:
Tě ujišťuju, že na h.... to není - si to někdy vyzkoušej. 😁rive ve 3er má velmi bohatě dimenzovanou preferenci zadní nápravy, postačí trochu víc zatočit a přidupnout a už mi záď vlaje v pořádným úhlu. Jak teď v sobotu napadlo, naprostá bomba. Zadek rozevlátej a předek se lehce přidává, aby tě tahal dopředu a taky vytáhnul z úhlů, který už se zadokolkou nesrovnáš. Když je sněhu pomálu, tak je lepší na blbnutí zadokolka, ale když je ho víc, tak za mne čtyřkolka. Je tam jednak větší jistota, že srovnáš mnohem víc a hlavně tě ten předek pořád pěkně postrkuje. Zadokolka v hlubším sněhu pak ztrácí trakci, zpomaluje a jen hrabe.
No nevím, nevím, jestli někdo potřebuje mít obě ruce pořád na volantu, tak asi vedle sebe nikdy nevozil hezkou ženskou..... 😉
Za mne perfektní kombinace - já bych do toho manuál ani nechtěl. DCT je rychlejší a můžeš mít pořád obě ruce na volantu. V manuálním režimu se to chová jako manuál bez spojky - podle mne to nejlepší z obou světů.
Tak to abychom se těšili na pěknou recenzi na moje.auto.cz, ne? 😉
Tak to abychom se těšili na pěknou recenzi na moje.auto.cz, ne? 😉
Pořád nerozumím tomu "boji za manuál"? Už jsme o tom cosi debatovali. Co do toho má stará kecat? Kuwa chlapi probuďte se a vzmužte se! (vzmužit, krásné slovo, dnes už skoro nepoužívané). Když chce stará automat, tak ať si ho koupí, ne? Kde je problém?
Moje stará s manuálem neumí, tak si koupila Yarise s CVT a bylo vymalováno.
Na obrázku v odkaze to Mko sedí nějak proklatě nízko. S tím bys asi do těch hor k inlaws nedojel. Vlastně ono by asi byla škoda jezdit s takovým vozem ve sněhu a ve sračkách. :-! Zajímá mě, jaké věcičky si tam z M performance dáváš? Jo, a také proč Mineral white a ne Alpine white? Alpine white je bělejší,ne? :-! Když jsem vybíral barvu pro X5, tak to bylo hned jasné.... 😉
Moje stará s manuálem neumí, tak si koupila Yarise s CVT a bylo vymalováno.
Na obrázku v odkaze to Mko sedí nějak proklatě nízko. S tím bys asi do těch hor k inlaws nedojel. Vlastně ono by asi byla škoda jezdit s takovým vozem ve sněhu a ve sračkách. :-! Zajímá mě, jaké věcičky si tam z M performance dáváš? Jo, a také proč Mineral white a ne Alpine white? Alpine white je bělejší,ne? :-! Když jsem vybíral barvu pro X5, tak to bylo hned jasné.... 😉
Hlavně jaký to je klouzat se se čtyřkolkou, která má automat a chybí jí ruční brzda. Úplně na h-ovno.
Jinak přidám hlášku mýho kamaráda. Nikdy jsem tolikrát nezapadnul jako se čtyřkolkou ;-\
Jinak přidám hlášku mýho kamaráda. Nikdy jsem tolikrát nezapadnul jako se čtyřkolkou ;-\
Abychom si rozuměli. Ono se to vyrobilo minuly čtvrtek a teď je to u dealera, který tam instaluje spoustu příslušenství z M Performance. Takže to není ta M3 z fotky, to melo byt jen ilustrační foto 😉
Jinak barva mineral white, interier amaro brown Individual a kola stříbrná. Černá kola mi nic neříkají, vypadá to pak, ze auto ma místo kol jen díry do karoserie. 😄
Převodovka je DCT. Boj za manuál u nás doma nevyšel.
Jinak barva mineral white, interier amaro brown Individual a kola stříbrná. Černá kola mi nic neříkají, vypadá to pak, ze auto ma místo kol jen díry do karoserie. 😄
Převodovka je DCT. Boj za manuál u nás doma nevyšel.
Nebo mokrý led (na zmrzlém, lehce poprášeném sněhem se dá klidně běhat). Ten zamrzlý humus kolem parkovacích míst ve městech je někdy také zajímavý (hlavně proto, že máš okolo auta).
Myslel jsem to tak že pokud se člověk se svým autem nedokáže rozjet pak by měl pouvažovat nad tím zda je pro něj bezpečné se nechat roztlačit a pokračovat v jízdě. Může se mu totiž stát že uvízne o kus dál kde už mu nebude nikdo schopen pomoci a nebo ještě hůř někde nedobrzdí nebo vyletí z cesty.
S tou čtyřkolkou je to tak že nezkušenému řidič poskytuje falešný pocit toho že "ono to zas tak moc dneska vlastně neklouže".
S tou čtyřkolkou je to tak že nezkušenému řidič poskytuje falešný pocit toho že "ono to zas tak moc dneska vlastně neklouže".
AWD je super. Dost často jezdím s otcovým Foresterem, když zavítám na Moravu. Jen to prostě 340 dní v roce nevyužiju, to je celé. Nebo druhá možnost by byla, mít samotný pohon všech kol v garáži a na zimu "přezout" na AWD 😉
Fyzika je fyzika, ale youtube je youtube. Podívej, kdyby zadokolka nic nevyjela, tak se v 1:48 v prvním videu vůbec nerozjedu. A to ti garantuju, že to byl jen čistý led, posypaný trochou sněhu a ještě do mírného kopce. Ten den, kdy jsme to točili, tam dostala hodiny Tatra 8x8 (nejspíš to řidič udělal schválně, ale opravdu to tam klouzalo). Jinak ten den při rozjezdu na dokonalém ledu do mírného kopce jsem neměl nic v kufru a v nádrži rezervu. Dokonce jsem to tam natočil v jednom záběru bez střihu (ukazuju prázdný kufr, pak nasedám a se zadokolkou se rozjíždím na ledu do kopce).
Elektroniku vůbec nepoužívám, pak bych se nerozjel vůbec. 😉
Elektroniku vůbec nepoužívám, pak bych se nerozjel vůbec. 😉
Já bych dodal ještě respekt v dané jízdní situaci. Teď hodně na cestách zkoušíme brzdy = povrch cesty a obecně jezdíme s ženou velmi opatrně.
Tady jsem nahrál komentované video. Ono s tou rychlostí jsem to malinko přehnal, resp určitě šlo jet i daleko rychleji. Jenže já měl v jedné ruce mobil a raději jsem to nechtěl hnát do nějakých extrémů😒br />
[odkaz]…
Tady jsem nahrál komentované video. Ono s tou rychlostí jsem to malinko přehnal, resp určitě šlo jet i daleko rychleji. Jenže já měl v jedné ruce mobil a raději jsem to nechtěl hnát do nějakých extrémů😒br />
[odkaz]…
Dolů to jde dobře. 😄 . Však ale všichni víme jaký je reál. Většinou je už prohrnuto, případně posypáno a člověk se všude dostane. Nejhorší jsou rozjezdy do kopce na hlavní, když je kolem nuly. Stejně teď mám FWD a všude jsem se zatím dostal a taky AWD a to jsem si teď krásně užil.
Bohužel tu chybí "slintací" smajlík, který by nejlépe vyjádřil mé pocity. :yes: :yes: :yes😒br />
To jsou dvacítky nebo je to "jen" sundaný dolů? Bílá F80ka je krásná. Volil bych sice stříbrná kola, ale to záleží na vkusu každého soudruha. 😄 :yes: Manuál nebo DCT?
To jsou dvacítky nebo je to "jen" sundaný dolů? Bílá F80ka je krásná. Volil bych sice stříbrná kola, ale to záleží na vkusu každého soudruha. 😄 :yes: Manuál nebo DCT?
Jasně, o tom jsem mluvil. Nechci, aby to vypadalo, že vyjedu vždy a všude. To ani náhodou. Jenom prostě na 99% komunikací je buď štěrk, sůl nebo jsou aspoň upraveny. Ještě se mi nestalo, že bych jel třeba lyžovat do Krkonoš a nedojel bych k vleku. Rodiče od mé ženy bydlí dost vysoko v horách, je to tam taky příkré a "silnice se v zimě neudržuje" a vždycky jsem tam dojel. Ano, auto mělo různé tendence jet do boku, ale vždy to jemně koriguju volantem. A pokaždé v DSC off režimu, protože pak to extrémně bere výkon.
K druhé části tvého příspěvku. Koncem dubna budu už mít v garáži toto: [odkaz] takže jsem zvědav. Zatím jsem ujel s testovacím vozem cca 1000 km a je to opravdu masakr 😄
K druhé části tvého příspěvku. Koncem dubna budu už mít v garáži toto: [odkaz] takže jsem zvědav. Zatím jsem ujel s testovacím vozem cca 1000 km a je to opravdu masakr 😄
To že zadokolka nic nevyjede má reálnou fyzikální podstatu. Měl jsem E34 i E39, otec krátce po revoluci Ford Scorpio. I ta E34 už měla ASC a stejně to nic nevyjelo. A Scorpio? Když jsme jezdili k prarodičům na chalupu na Vysočinu, tak vozil v kufru pytel s pískem. A to na Vysočině nejsou skoro žádná kopce, je to placka, jen výše položená. Takže to rozhdoně žádné mýty nejsou. Se zeptejte lidí, co měli třeba žigulíky, kolik toho v zimě vyjeli. Jasně, chyběla jim elektronika, kterou novější auta mají, ale i tak.
Googlit: dovolím si nesouhlasit s tím jakýmkoliv vozem. Pamatuju jak jsem potřeboval v kopci na sněhu odstranit z cesty zaseklou Xaru Picasso a její řidič byl v koncích. Tak jsem sedl dovnitř místo něho a ihned pochopil, že ten krám opravdu nejede. Motor nějaký slabší benzín, ale jednička zpřevodovaná snad na 80 kmh. Praxi na sněhu mám opravdu velkou ale tohle fakt nešlo. Buď to chcíplo, nebo se kola zoufale roztočily ale nic mezi tím. Nakonec jsme to ve čtyřech nějak vytlačili. Pak jsem se vrátil do svého auta a bez nejmenšího problému sám rozjel.
(Ale v podstatě jsem udělal dle tvé rady - opustil jsem sedadlo řidiče a přesedl do jiného auta, ve kterém to jde)
Jinak co se týká brzdění, ještě nikdy jsem nepozoroval, že by čtyřkolka brzdila hůře než dvoukolka. Proč myslíš že je potřeba nějakého zvláštného fištróna ?
(Ale v podstatě jsem udělal dle tvé rady - opustil jsem sedadlo řidiče a přesedl do jiného auta, ve kterém to jde)
Jinak co se týká brzdění, ještě nikdy jsem nepozoroval, že by čtyřkolka brzdila hůře než dvoukolka. Proč myslíš že je potřeba nějakého zvláštného fištróna ?
Mat to v hlave zrovnane a kvalitne pneu je zaklad. Inak, u mna sa osvedcil skor snow mode, nez normal, alebo power mode. Kolesa dostanu postupne davkovanie vykonu, takze sa da kontinualne pohynat a hybat. Je dost mozne, ze prave preto si zastal v polovici kopca.
Inak, co mam kolegu s BMW (RWD), tak cez zimu zasadne nikam nechodi, lebo sa boji. Aj taki su 😄
Inak, co mam kolegu s BMW (RWD), tak cez zimu zasadne nikam nechodi, lebo sa boji. Aj taki su 😄
KANKUNEN: a jak to děláš, když po vyložení všech věcí na chatě ještě potřebuješ znova sjet s už prázdným autem pro něco do údolí ?
Proste typicky chalupar, lyzaky, obleceni, piti nebo becka a vycep. Zadokolka je v tomto pripadre lepsi, protoze narozdil od FWD se hnane kola zatizi.
Ahoj Stealth. Zaklad v tvojich plynulých rozjazdoch na snehu je to, ze mas automat. Ja mam trojku v nafte, manual. Skusam s nou kadeco, ved je sluzobna 😄 ale na zladovatelom snehu do kopca mam problem sa rozbehnut, pretoze riadiaca jednotka je nastavena na to, ze auto budu soferovat sliepky ktorym zdochyna motor a tak auto pri iba miernom uvolneni spojky samo prida plyn, a to dost vyrazne, a zadne kolesa hned zacnu preklzovat. nie je mozne sa pohnut s miernym alebo ziadnym plynom, lebo auto si ho nadavkuje samo.
Za tvůj příspěvek jsem rád a dodávám, že člověk který se není schopen v zimních podmínkách rozjet s jakýmkoliv vozem by měl okamžitě opustit sedadlo řidiče a přesednout do něčeho v čem mu to jde.
Je jedno jestli to vypovídá něco o autě, pneumatikách, zapnutém protiprokluzu nebo nedostatku řidičské praxe a souhry s autem, ale jedno je jisté. Je zde až příliš velká pravděpodobnost, že při nejbližší příležitosti někde nedobrzdí nebo vylítne ze zatáčky.
Rozjet se se čtyřkolkou v zimě umí kdejaký blb, ale zabrzdit jí potom... jo, to už chce fištróna.
Je jedno jestli to vypovídá něco o autě, pneumatikách, zapnutém protiprokluzu nebo nedostatku řidičské praxe a souhry s autem, ale jedno je jisté. Je zde až příliš velká pravděpodobnost, že při nejbližší příležitosti někde nedobrzdí nebo vylítne ze zatáčky.
Rozjet se se čtyřkolkou v zimě umí kdejaký blb, ale zabrzdit jí potom... jo, to už chce fištróna.
"Zkušeného řidiče zdobí skromnost"
Prvýkrát si napísal niečo s čím sa dá súhlasiť. Inak samozrejme píšeš úplné pitchoviny.
Prvýkrát si napísal niečo s čím sa dá súhlasiť. Inak samozrejme píšeš úplné pitchoviny.
Souhlas. I zadokolka obvykle (s dobrým obutím) vyjede leccos, ale nesmí se zastavit v prudším svahu se zledovatělým povrchem, protože pak už se z místa většinou nerozjede a musí zcouvat zpět a dát si aspoň trochu rozjezd, což za hustšího provozu vždycky zrovna snadno nelze.
Videa hezký, ale pětka těží z vyšší hmotnosti (kombík zvlášť). Zkus vzít jedničku (dobře pamatuju na svou E87 bez zadního převisu) a ten její lehounký zadek se ani nehne. Ostatně jedno to video, který postuješ, to ukazuje přesně (jakkoli té E87 chybí samosvor, ale problém je v malé zátěži zadní nápravy - E46 je na tom už líp + samozřejmě špéra).
Jinak souhlasím s tebou v tom, že i zadokolky leccos vyjedou (na sněhu), ale nesmí být led nebo uklouzáno. Takhle jsem s Alpinou (😁rive) vloni v zimě tahal jiné čtyřkolky, protože to klouzalo jak sviňa. V některém místě se čtyřkolka sotva sunula, předokolky to nedaly (zadokolka by to nedala dvojnásob).
Co se týče volby režimu, tak nejlepší by měl být režim DTC (Traction), který na nápravách simuluje závěrky (trochu). Úplně zapnuto moc nefunguje (protiprokluz nepustí na kola nic) a úplně vypnuto kvůli otevřeným difům taky nemusí stačit. Nejlíp na tom budou X5M a X6M, které kombinují 😁rive se samosvorem vzadu.
A ještě jedna věc - u 520d to asi nepoznáš, ale jak půjde výkon nahoru, tak "potřebuješ" čtyřkolku všude a vždycky. Tedy za podmínky, že ten výkon chceš dostat na silnici. D3ka Alpina těch 350 koní na silnici dostane, 1Mko těch svých 380 jen někdy. A k čemu pak ten výkon, když ho na silnici nedostaneš kdykoliv?
Jinak souhlasím s tebou v tom, že i zadokolky leccos vyjedou (na sněhu), ale nesmí být led nebo uklouzáno. Takhle jsem s Alpinou (😁rive) vloni v zimě tahal jiné čtyřkolky, protože to klouzalo jak sviňa. V některém místě se čtyřkolka sotva sunula, předokolky to nedaly (zadokolka by to nedala dvojnásob).
Co se týče volby režimu, tak nejlepší by měl být režim DTC (Traction), který na nápravách simuluje závěrky (trochu). Úplně zapnuto moc nefunguje (protiprokluz nepustí na kola nic) a úplně vypnuto kvůli otevřeným difům taky nemusí stačit. Nejlíp na tom budou X5M a X6M, které kombinují 😁rive se samosvorem vzadu.
A ještě jedna věc - u 520d to asi nepoznáš, ale jak půjde výkon nahoru, tak "potřebuješ" čtyřkolku všude a vždycky. Tedy za podmínky, že ten výkon chceš dostat na silnici. D3ka Alpina těch 350 koní na silnici dostane, 1Mko těch svých 380 jen někdy. A k čemu pak ten výkon, když ho na silnici nedostaneš kdykoliv?
"Klasická koncepce pohonu má sice předpoklady pro dobré jízdní vlastnosti, nicméně platí to zejména na povrchu s dobrou přilnavostí. Naopak třeba v zimě na sněhu či náledí bývaly „bavoráky“ terčem kritiky. Nikam nevyjely, neboť málo zatížená hnací náprava prostě neměla na kluzkém povrchu dostatečnou trakci. Dodnes si vzpomínám, jak jsem byl shodou okolností také v Peci pod Sněžkou. Psal se rok 1999 a jakýsi Polák vyrazil s rodinou na hory v BMW řady 5 E39. Bylo kluzko, hodně sněhu, a ačkoliv měl kvalitní zimní pneumatiky a protiprokluzový systém, tehdy pojmenovaný ASC+T, nebyl schopný s vozem zdolat jen velmi mírný svah kousek za centrem města."
Přesně tady vznikají mýty a bludy. Já za sebe prohlašuji, že jsem schopen se naprosto v pohodě rozjet na jakémkoliv povrchu. Led lehce poprášený sněhem, břečka, sníh čerstvý nebo rozježděný. Stoupání, klesání, prostě cokoliv. Chce to jen umět. Cvičím si jízdu na ledu a sněhu už třetí sezónu, zatímco má žena na to prostě kašle. Teď mi volala, ať pro ni přijedu, že se nemá šanci dostat se ze zasněžené louky. Tak jsem si sednul za volant a prostě vyjel. Pokud bych tam nebyl, tak by případné přihlížející mohlo napadnout to samé. Bavorák = nevyjede... Tímto textem se nechci chlubit, že něco dokážu jinak, než ostatní řidiči. Jenže pak to na diskuzích vypadá, že vozy BMW nevyjedou nic, prostě se absolutně nehodí pro jízdu v zimě, což je nesmysl.
Dokonce jsem na Youtube četl příspěvek pod testem M3, kde se pisatel zcela vážně ptal, jestli to auto dokáže (tedy jestli je vůbec schopné) jet do zatáčky jinak než bokem...
Ještě pár videí mých s 520D😒br />
[odkaz] (jako dost tam blbnu = dokážu vše vyjet s lehkou nohou, tady je to tak trochu show plus některé momenty jsem držel volant jednou rukou - což jsem dělal jen kvůli držení kamery)
[odkaz] (tady je to trochu provokace, čtyřkolka by samosebou byla jinde, mě přitížilo to, že jsem měl kontrolu trakce při prvním pokusu zapnutou, takže pak to bylo moc rozježděné a byl tam taky takový divný skok, takže jsem se nemohl pořádně rozjet).
A pak taky videa "just for fun"
[odkaz] (se zavřeným diferákem?)
[odkaz]