Nová sedmička se na Auto.cz už představila, ve vrcholné prodloužené specifikaci se zážehovým osmiválcem porazila ve srovnávacím testu Mercedes třídy S. Nadchne i nejlevnější verze se vznětovým šestiválcem?
Zajímavá blbost, velmi fešná figurnatka, ale i tak mi to přijde o dost pomalejší a složitější, než doposud používané hlasové pokyny, nebo nepřekonaný multifunkční volant >:-[]
P.s. Co to dálkové ovládání vozu? Bylo? Nebylo? Vyzkoušelo se?
Nic proti figurantce, ale za tu hudbu bych nekoho vyliskal, prijde mi neuveritelne uchylna a infantilni... Figurantka si podle me zaslouzila trochu vyssi uroven. Asi to melo byt jako vtipne ci humorne, no ja tenhle humor nesdilim.
ono je to vzdy tak... kazdemu sa zavdacit nemozes... niekto sa na tom zasmeje ... iny zase sa moze citit urazene ... chapem na co narazas... ja som to cele zobral z tej humornejsej stranky s tou "dokonalostou" tohto videa .... ;-)
"před hodnocením vznětového šestiválce (též s dvojicí turbodmychadel)", vazne dve turba? :-)
Jinak jak jsem psal i pod testem 750xi, za me 730xd je idealni kombinace do tohoto typu auta. Spotreba na Oberklasse mezi 7-8L pri bezmala 80L nadrzi je super a hlavne uz dal vyrazne neporoste ani pri dalnicnich preletech. :yes:
Jen skoda ze auto podle autora nepusobi tak lehce jak lehke je (na pomery tridy). Muze to autor srovnat treba s priblizne stejne tezkou 530d? Je na tom stejne, hur, lip... ?
Na poměry třídy 7er nijak lehká není, ve srovnatelné konfiguraci je o 46kg lehčí než S-klase a o 27kg těžší než A8, stejně tak XJ bude o pár desítek kilo lehčí. Takže v rámci třídy sotva průměr. Samozřejmě porovnávám skutečně naměřenou hmotnost, nikoliv bajky udávané výrobci.
[odkaz]
Vyhoda 7er proti A8 je v konfigurovatelnosti jako RWD, kde po zbaveni se balastu ve forme xDrivu je tam najedou tech kilo 100, kde audi takto neodlehcis.
Na druhou stranu stejne pohadky plati i pro vyssi stredni (ktera je papirove lehci o 50kg), takze otazka zustava.
V této třídě se kupuje převážně AWD, ale i tak lze konkurenty odlehčit úplně stejně, XJ a S lze mít také jako RWD a Audi jako FWD, takže pořád platí, že nová 7er se s hmotností dostala sotva na průměr třídy.
Občas se tu objevý krásné a zajímavé články, občas horší. A srovnávací test osmiválcové sedmy s S-Klasse byl otřásající svou povrchnosti a neprofesionalitou. Doplňen katastrofálním doplňkem - jalovym tesem gest s exhibujici radobysexbombou misou a poslintanym redakturkem. Takže tohle už nebudu ani číst. >:-[]
Misa sexy urcite je. Gesta na pikacu, presne podle predpokladu. Netusil sem, ze i BMW ma potrebu delat nepouzitelne technologie jen kvuli delsimu sezname na letaku.
Podle me se autor uplne miji se svym hodnocenim. 750i a 730d podle me vubec necili na stejnou cilovou skupinu. Benzinovy 8-valec cili na lidi typu Hušák, kterym proste na penezich nezalezi a berou vzdy maximum.
730d bude predevsim sluzebnikem pro ty, co v aute travi spostu sveho casu a maji moznost si doprat top modelove rady. Ale ze by 30d nekdo kupoval kvuli nejakym zazitkum a pocitum z jizdy? To si rozhodne nemyslim.
A proto jde i o spotrebu. Jedna vec je, za kolik se s autem da jet, ale uplne jinou kapitolou je za kolik auto realne pojede kdyz budu zcela prirozene vyuzivat to co nabizi. A tady se nuzky mezi 50i a 30d rozevrou, takze zatimco s benzinem budu nekde 15+, tak s dieselem budu stale pod 10, a to je znacny rozdil.
Pokud 30d ty zážitky nabídne, tak může přilákat někoho, kdo je hledá a byl by ochoten vzít řekněme 40i. A pak, že někdo chce diesel, ještě neznamená, že se nechce občas pobavit.
otazka je co je pobavenie v tazkopadnom aute s xdrive 2tonami a automatom... jedine ten motor tj hruba sila u V8 to chapem, ale i 30d ma 0-100 5,8s v 4x4 a to myslim, ze vacsine uplne staci na pobavenie... ani nie tak charakter ale zatah, pruznost a zrychlenie, netvarme sa, ze to je malo...vacsine ludi ani moc nedochadza co je charakter pohonnej jednotky a aj bezne tdicka vytacaju do 5tisic... v tomto pripade 100vka pod 6s aj v aute BMW5 je stale potesujuci potencial u diesla nehovoriac, 7 je cenou inde, ale myslim, ze drviva vacsina nevyuzije v beznej premavke ani ten dieslak na maximum, mozno len pri dialnicnych frajerinkach kde bude mat 30d este vacsie rezervy tj uz to tak dobre nepojde to je jasne
takze si myslim, ze pre vacsinu bude pobavenie i 30d, hlavne ked par generacii do zadu to zakladny diesel mal problem spravit na 100vku aj za 8,5sek, oproti tomu je 5,8s parada
BTW to auto vyzera z vonka priserne a tuctovo, uz len kvoli tomuto by som bral S-classe ktoru kanibaluje tiez C, ale stale je Sko najkrajsie, o tomto sa to neda povedat, ze by to bolo naj z celej sedanovej rady...
možná trochu vylhaná paráda. Vzhledem k výkonu se mi to nezdá moc reálné, ten zase tak moc nevzrostl. A teď se koukám na dynamiku 750ix a jednoznačně musím říct, že rozdíl něco málo přes sekundu při rozdílu výkonu téměř 200 koní - to je naprosté sci-fi.
vykon a krutiak narastol u 730d oproti bang.7 dost.... 0-100 nech je to za 6s bude kvoli 8st prev. a x drive mozno real, no vo vyssej rychlosti sa suverenita rychlo vytrati... taky udaj 0-200 by povedal rozhodne viac
Ovladani gesty mi prijde jen na oko, aby bylo o cem u nove generace psat. Nic jednodussiho nez hlasove ovladani neexistuje, tedy pokud je dobre udelane (a ne jako ve fordech...)
o ovladani gesty tu este raz bude clanok tak o 10 rokov uvidis.... bude to uspesna reinkarnacia alebo pokracovanie tych dnesnych clankov o slepych ulickach .. aneb co se kontrukterum nepovedlo ... ovladanie gestami je iste fajn ... ale nie v aute... viem si ho predstavit napriklad na ovladanie TV z gauca... alebo mozno mikrovlnky... ale v aute to nema co robit a dlho sa to tam neohreje uvidis.......
Muzete mi prosim osvetlit, jak se stanovuje parametr "h) podélný prostor vzadu min/max (mm)"? Podle techto udaju je v sedmicce mene mista vzadu nez napriklad v octavii (data z auto.cz).
Dobrý den, pokusím se... Tedy, podélný prostor vzadu se měří podle polohy předního sedadla. Minimální je, když je přední sedadlo v poloze nejdál od volantu, maximální je, když je přední sedadlo nejblíže k volantu. Rozměr se měří od zadního sedáku v místě, kde se setkává s opěradlem, po zadní stranu předního sedáku v místě, kde by se jej v případě minimálního prostoru cestující dotýkal koleny.
Chápu, takto napsané je to trošku krkolomné... Ale řeknu vám, srovnání s tou Octavií až tak mimo není. Jak píšu v textu, opravdu mě až překvapilo, že toho místa pro nohy vzadu skutečně v sedmičce moc není. Proti pětce je to ale ještě zlaté, tam si za sebe skoro nesednu...
Tipujem, ze som podobnych rozmerov ako dotycny...
V mojich byvalych A8ach a A/S6-kach by som urobil podobne "selficka".
Ale otazka znie - ty by si sedel v S-klade ako na trestnej lavici ? >:D
Tak jestli tohle je sezení "skoro na hraně sedáku", tak si v prvé řadě pořádně utři brejle... ;-)
[odkaz]
Přední hrana sedáku tady končí zhruba v půli stehen.
Mám 193cm a pohodlně si (v této třídě!) za sebe také sednu jen v prodloužených verzích.
Delas z toho kovbojku a chytas mne za slovo, dotycnej proste sedi rozvalene, nohy by pred operadlo predni sedacky v poho vesel, nerikam ze by sedel uzasne pohodlne, urcite to ale bude furt lepsi sezeni, nez jak tady nekdo napsal v oktavce ..
Říkej si tomu jak chceš (třeba i "rozvaleně"), ovšem sezení (skoro) na hraně sedáku to není určitě...
Celkově lepší sezení, než v Oktávce, považuji v této třídě za samozřejmost.
Jestli jsem dobře pochopil, tak ovládání gesty nahradí multifunkční volant??? Mě teda přijde snažší zmáčknout prstem tlačítko na volantu než šermovat rukou a takhle přidávat rádiu to si asi lidi v koloně budou myslet že jsem na hlavu ne?
Nehani, ale v recenzi je citit dost takoveho "holt to neni osmivalec, ale jenom zakladni naftovy sestivalec" pritom naftovy sestivalec je v tehle dobe a vlastne uz i v tehle tride, velmi dustojna motorizace.
Je to tak, bude hůř :-) pokud se něco nezmění a nezačne to měření dávat rozum. Protože mě to zatím rozum nedává. Vyhoněné 4 hrnky co žerou jako 6ky a mnohé i víc.
Ako BMW positive tu nebudem viesť nejaké oslavné reči, lebo... :-)
Skôr sa vyjadrím k citácii: "Stejně jako nedostižné pohodlí je ovšem sedmičce vlastní také jistá těžkopádnost v ovladatelnosti. Od vozu luxusní kategorie samozřejmě nelze čekat zápal pro zatáčky, jak ale dokazuje Mercedes třídy S, jde to hbitěji."
Alebo sú chlapci v redakcii dementi, alebo neviem.... Niekto z miestnych bossov - tuším Dinar tu hodnotil F01 - vs new s-classe a výsledok bol, že nové s-classe je v športovom režime asi tak športové akoF01 v comfort režime...
Teda pokiaľ BMW "premapovalo" jazdné režimy v 7er v prospech komfortu - čo je s ohľadom na vlajkovú loď celkom pochopiteľné, mali by ste sa o tom nejako zmieniť a nie tu variť z vody a trebars porovnať jednotlivé jazdné režimy s konkurenciou...
no ve všech testech se píše, že S-ko komfortní sedma sportovní, ale tady to zjevně vidí jinak... a takové postřehy, jakože téměř vrcholný benzín je zábavnější a dynamičtější než základní nafta >:-[]
Mas pravdu, neuvedomil som si ten rozdiel vo vykone, aj ked tocivy moment (moj oblubeny parameter) maju podobny. Kazdopadne, mal som pocit, ze v cennikoch ne-premiovych aut byva najlacnejsia motorizacia benzin, tak ma to zarazilo. Hlavne ten cenovy rozdiel - 1 kompaktne auto :-)
Musí však být v nabídce dostatečně slabý zážehový motor. U některých aut není. Jestli je to prémie nebo ne v tom moc nehraje roli. Vem si třeba Talisman, kde je jeden jediný zážehový motor a je zatím tím nejsilnějším v nabídce, pokud si dobře pamatuji. Určitě nejlevnější nebude. Bývá to tak, hlavně u menších aut, kde je poptávka po menších zážehových motorech do města a okolí, ale není to tak vždy.
Super 2.0 TDI se spotrebou 7.2l je super, 30d v 2t aute se spotrebou 7.8l je proste slaby vysledek >:D >:D >:D V kontextu preplnovani benzinu zacina nafta v osobnich autech ztracet smysl, to jiste. ;-);-)
Musim sa smiat.... diesel nenadchol bla bla... pozriem si parametre a z 0-100km/h za 5,8s ..... >:D auto o velkosti karavanu pripade mensieho bazena v rodinnom dome.....
Dnes sa na to pozerame akoby sa jednalo o beznu vec a taketo sprinty davaju autobusy MHD bezne ....plne ludi a do kopca samozrejme ...
Ked sme mali v 1999 novu Carreru tak sme vsetci srali do gati lebo davala 0-100 ako supersport za 5,9s ....jasne doba ide ... ale aj my sa degenerujeme...
Podotykam ze som sedlal par aut, aj rodinnych aj vlastnych aj znamych... takze viem co je vykon...ale zaroven .... skratka o chvilu uz asi bude podpriemer ked auto nebude mat namiesto cifernikov obrazovku jak na stadione a bude mat viac nez dva valce, vacsiu spotrebu nez 2 litre a menej nez 350koni ...