Tak snad už se vedení Policie ČR konečně rozbřesklo a už nikdy tyto korejské nevzhledné krámy nebude kupovat (navíc jejich úplně poslední, výběhovou sérii. Snad už příště vyberou pořádná auta. Škoda ale těch vyhozených 73 milionů, které zaplatili daňoví poplatníci! 8-s:-!
To je jistě pravda, ale stejně se mi ježí chlupy na těle, když vidím jet hlídku PČR v autě korejské značky, a ještě v tak ošklivém modelu. Ani pěkné policejní zbarvení té beztvaré hroudě plechu na malých kolech nepomohlo. Brr:'-(8-s:no:
Asi protože nesplňovaly podmínky dané tendrem?(ač už byly ty podmínky nutné nebo ne) a popravdě pokud drhnou někde břichem ix35 tak by drhlo i yeti. Toyota LC je prostě jiná liga ale kdo chce terénní auto a má trochu rozumu tak SUV nekoupí....
Pokud bys koupil pořádné SUV , např.SUBARU FORESTER , projel bys všude..
Světlá výška je jinde , 4*4 taky..
Hyundai toto vyrobit neumí , IX35 je křáp za pár korun , sotva na české cesty , a ne do terénu.
Měli s tím jezdit max.po Vysočině.. >:D
Toyota je jiná liga.
forester je len bezne SUV... oproti terennej L200 je to detska hrkalka ... mal som moznost ist v L200 ... v bahnistom terene kde aj pajera ostali stat na bruchu a nevladali dalej bez retazi a spravneho navigovania .... nic proti foresteru ale do ozajstneho terenu by som ho rozhodne netahal... tam nie je jeho miesto ... ani jeho kontrukcia na to nie je stavana
ano forester bude samozrejme lepsi ako ix35 alebo CRV ci tiguan ..... ale na skutocne terenaky skratka nema.... to ani nahodou... ani vo sne
Jasně SUBARU Forester není JEEP..
..jenže proti imitacím SUV , jako je Hyundai ix35 , je to pořádné teréní auto , se světlou výškou 22cm.
Stálý pohon 4*4 od SUBARU patří k nejlepším na světě.
Je to prostě OPRAVDOVÉ původní SUV , tedy auto , které projede i lehčím terénem..ix35 může tak na polní cestu..
OFF ROAD to jistě není , tomu by musel z SUV konkurovat Tourareg , s možností světlé výšky až 30cm..za jiné peníze.
Myšlenka byla asi taková , že než kupovat imitace SUV od Hyundai , bylo by lepší mít o pár aut méně od SUBARU.
Z článku vyznívá, že vozy Hyundai byly nakupovány za jiným účelem než je prostupnost těžkým terénem a sama policie uvádí, že to není chybou automobilky. Stejně by dopadl nejspíš i Tiguan nebo Yeti.
Redakce je, jak známo, spjatá hlavně s automobilkou Škoda, nic proti tomu nemám, ale takové fauly na hranici novinářské etiky by si korektní média dovolit neměla.
To je pravda, nezklamaly terénní schopnosti Hyundaie ix35, ale ti, kteří ty auta vybírali! Jestlipak budou nějak nadřízenými potrestáni? Nebo nevěděli, že ty auta pojedou na uprchlické mise k hranicím jihovýchodní Evropy? 8-s8-s8-s
Myslím , že nic horšího než IX35 do terénu už není..
Každé jiné SUV něco i vyjede.. ;-)
Yeti je na tom lépe , Tiguan v teréní verzi by byl ideální, jenže ta cena , že?
S Tiguanem ve teréní specifikaci máš světlou výšku 20cm , jezdili jsme s ním na polygonu , zvládal i těžší terén , zcela neuvěřitelně.
IX35 by se zahrabal hned pod prvním kopcem.
Ale nikde nepíšou, že ten Hyundai to neprojede, ale trpí tlumiče, zadře podvozkem apod. Asi to nechtějí kurvit. Chceš mi tvrdit, že jiné SUV, byť s o 3cm vyšší světlostí nebude trpět stejně? Se samonosnou karoserií, na cesty nastaveným podvozkem, minimálními zdvihy a zkřižitelností náprav? A to se nebavím o nějakém připojitelném pohonu bez uzávěrek, redukce apod.?
Ano, máš pravdu, že, i správně obuté SUV ve správných rukou, projede RELATIVNĚ těžší terén, nicméně budeš-li ho tak používat denně, tak se dříve nebo později rozsype.
Debatovat, jestli jiné SUV projede o 15% těžší terén je v tomto případě mimo.
Ty vozy na to určené nebyly, v době zadání tendru se s nimi nepočítalo na mise, použili je jako nouzovku a zjistili, že tam ty auta neúměrně trpí. Zkrátka článek plný desinformací, podaný zcela zkresleným způsobem, Blesk by ho napsal lépe.
Článek vypadá, jako když někdo koupil na zahraniční mise hyundaje a teď se diví. Tak to ale není! (Kdo by taky na zahraniční misi kupoval 150 aut, že?)
Ta auta jsou určena na venkov, chatařských oblastí a podobně. Do míst, kde se 99% času jezdí po silnici a jen občas na louku, nezpevněnou cestu nebo třeba někam, kde ještě nepoklidili sníh. A tam taky fungují dobře.
Ty toyoty se měly nakoupit hned, jak se vymyslelo, že pošleme policii do zahraničí do těžšího terénu. Jenže ono se to udělalo hezky po česku - "nejdřív to nějak zplácáme a pak se uvidí." Kdyby v té době policie měla jenom oktávky, tak by se nejdřív poslaly oktávky...
No na ihned.cz o tom problemu s ix35 psali a policie pry priznala, ze Yeti ma lepsi pruchodnost terenem,ale pry byla Skodovka o pomerne malou castku drazsi. To je tak, kdyz jde nekdo jen po cene....
Dik, konecne to nekdo rekl. Ty auta byly kupovane max na horske silnicky na Sumave a tam ten horsi asfalt a obcasny snih v pohode daly. Chyba byla poslat je na Balkan, tam jsou horske silnice uplne jina liga.
Hyundyi nezklamal, pouze poskytl to co muze poskytnout a to je - nic. stejne nic by poskytly i sra*cky z boleslavi a potazmo vsechny kramy typu SUV s haldexem. Duster by nadelal o mnoho vice prace.
[odkaz]
[odkaz]
Off-road s rámem, redukční převodovkou - prostě auto co něco vydrží. Správná volba pro práci, nejen na Balkáně - podvozek LC vydrží zcela něco jiného než ix35 nebo Yeti.
I přes rozdíl v ceně (LC 1mil.základ) a ix35 (odhad za diesel 4x4 700tis.) je pořízení Toyoty fakticky levnější, protože jde o řešení v dané věci funkční...
IX35 vyšla těsně pod 0,5mKč, každopádně to je auto na prd, jako každé SUV, to není nic protu Hyundai. Pokud policie chtěla auta do terénu a do hor (a tak to odzačátku proklamovala) měla hledat v jiných vodách. I bez defenderu je na výběr dost aut, namátkou třeba Mitsubishi L200, Nissan Navara, Toyota Hilux nebo LC, WV Amarok, Isuzu D-Max a nebo malý Jimny. To jsou všechno auta stavěná do terénu a v terénu schopná, SUV jsou opravdu spíše do města nebo na polňačku.
okrem LC este tu mas pajero... , rexton .. ale neviem ci sa da v cz kupit .... ale tiez sa stale vyraba.... no a potom su to pickupy ako L200, D-max, Navara, Amarok, Hilux.... je dost mozne ze casom do eu pride aj "civilna" verzia L200ky - pajero sport ... ktora sa ale v terene urcite nadalej nestrati .....
rexton stal kedysi v testoch co som pozeral zhruba 800 tisic... auto s tuhym ramom ... priestorom vacsim ako pajero .... rozhodne za svoje peniaze najlepsi kompromis z hladiska ( terenne schopnosti/cena/priestor/uzitkova hodnota/pohodlie )
Rexton byl zastaralej už v roce 2002, natož dneska :-)
Mercedesí pětivál je super (dnes už ani ne výkonem, ale spíš charakterem a trvanlivostí s výjimkou turba), převodovka je OK, zbytek rezne a koroduje, interiér je jedním slovem děsivej a o jízdních vlastnostech ani nemluvím, ty prostě chybí. Jo, má to rámovej podvozek, ale to LC taky. A s tím se na rozdíl od Rextonu dá žít docela pohodlně.
Jestli budeš někdy v Praze, tak tě Rexem svezu a uvidíš, o čem to auto je.
by to chcelo jednoznacne nieco ako pajero ... landruiser ... alebo povedzme L200 s korbou .... alebo hadam aj taky rexton by mohol byt fajn..... :yes:
ix35 nie je vhodna volba do terenu.... ja som kedysi si mohol vyskusat prvu RAVku .... ( a to vcelku este docela terenna bola nie ako tie dnesne SUVecka ) a aj napriek tomu nesiahala v terene L200ke ani po blatniky ... co po blatniky.... ani po sruby na kolesach.... ak ide o seriozny teren.... akekolvek SUVecka su tu bez sance... tu to chce ozajstne seriozne masinky do terenu.... este nam bude za defikom smutno ... ;-\
Promiň, ale někdy můžeš SUV vidět i na těch pěkných cestičkách v Utahu, jak lezou po skalách. To nejsou žádné polňačky. Jen to nejsou pracanti, takže jsou zbytečně drahá. Těžký terén nezvládnou, ale zvládnou víc, než na co si většina troufne.
Myslím, že zadání výběrového řízení vozidla splnila, jinak by to ani nevyhrál hjondé a to, že se užívají jinak, než jaké bylo zadání je spíš chybou vedení policie, nemyslíš?
Mame Sportage, mel jsem i sorento, toyotu atd...nevidim problem v ix35...a ze jich lidi okolo me ma dost...no a co se tyka nakupu land cruiseru...no jako miluji tyhle auta, ale za 7.000.000,- kolik jich koupili? tipuji tak 1.800.000,- jeden plus uprava pro policii takze 2.200.000,- a mame super 3 toyoty...wauuuuu clanek jak hrom....nic proti toyote, tu miluji, ale proti logice koupe par vozu...kdyz mame tolik horskych oblasti, kde jsou potreba 4x4 vozy, za tu cenu mohlo byt vice 4x4 vozu. Jinak ze Sportage zrovna po polnackach jen nejezdim...ziju v horach a kolikrat projizdim lesem po cestach kde jezdi traktory bahnem...
Koupili jich 5, což si myslím, že není úplně špatné.
Jestli bydlíte v horách, tak se divím, že jste si pořídil takové auto, ale záleží na podmínkách... Asi bych šel do jiného... Subaru, Nissan nebo nejspíš mišák ;-)
Mně se líbí, jak tady většina rozumí autům a celému systému výběrového řízení, ale polovina neumí česky. :-)
Tato auta byla vybírána před rokem a půl, primárně do horských a mimoměstských oblastí, a o tom, že by měla vyjet někam za uprchlíky, neměl nikdo ani ponětí. Kdyby nebyly ix35, jely by Octavie, a ty by tam možná ani nedojely...
A ty řeči o daních a podobně... Hlavně že ty daně všichni jistě rádi a s nadšením poctivě platí... ;-)
Nedivim se, ze ix35 zklamaly. Je to typicka jednokolka, kdy pri zapadnuti jedno kolo hrabe a ostatni tri stoji. Jako ctyrkolka je horsi uz jen Honda CRV, ta vlastne ani ctyrkolkou neumi byt.
No co me prekvapuje je fakt, ze auta zklamala az po nakupu v provozu. To si je jako predem nevyzkouseli?! Ktery absolutni diletatnt tu objednavku organizoval a prebiral?
Když ještě "cizina" chránila naše hranice, byly běžně k vidění Transportery IV 4x4 a Jeepy Cherokee v khaki provedení, pyrotechnici používají pickupy Ford a nověji i Amaroky, kinology je pořád šance potkávat v Nivách, tak kde se safra vzala myšlenka nakoupit 35-ky?
Svatá prostoto! Jaký extrémní terén je na jižních maďarských hranicích? Jihoamerická džungle? Ne! Himalájské průsmyky? Ne! Australská buš? Ne! Je tam podunajská rovina, asfaltky, sem tam polňačka. Nic dramatického. Maďaři se svými SUV jiné značky žádné problémy nemají. Problém je, že tenhle laciný korejský šrot ztláskaný z co nejlevnějších dílů není stavěný na fleetové použití. S tím se dá pózovat před řadovkou v satelitu ale ne to denně honit nadoraz a navíc ještě na tom střídat řidiče. Fleetoví manažeři nejsou blbci a proto se ve flotilách objevují vesměs jiné značky než hyundai. To, že to Vošický sem tam protlačí za dumpingové ceny znamená jen to, že je ochoten jít za hranici rentability jen aby si mohl udělat čárky za prodej. To samý reklama – jen si kupuje trh, jeho útraty za marketing jsou nesmyslné. V momentě, kdy do toho přestane pumpovat prachy, prodeje začnou padat. Hyundai nebrat.