Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Bazar: Top pět nejhorších dieselů

222 komentářů

MBambus
Je pravda že 2.2 D4-D, 2.2 D-CAT nebyly zrovna nejpovedenější motory Toyoty, ale proč je vždy na titulním obrázku "5 nejhorších motorů" právě Toyota? U zážehových to bylo to samé..
Libor Gondek
přece na titulku nedají motor od Audi. Co vás nemá.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak ten 2.5TDI by se na fotku nevešel >😒]
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ale jako učebnicový vzor by tam měl být.
Kharl.ANTIDIESEL
jj
NAROVINU český SOUDRUZI,
DO TÝ VAŠÍ KOTLÍKOVÝ ZĚMĚ DÍKY ZAPRODANOSTI €JROSOSIALISTŮ SE TED DOVEZE Z GERMÁNIE [odkaz] KDE SE TĚCH RAKOVINOTVORNÝCH [odkaz] DÍZLSRAŠEK VE VELKÝM ZBAVUJÍ TAKOVÝ KVANTA DÍZLPOPELNIC [odkaz] ŽE SE ZTOHO POSRRR !!
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
už i poláci vás už předběhli [odkaz]
PS: KONTROLNÍ OTÁZKA SOUDRUZI, KDO VÁS BUDE ŽIVIT NA DŮCHOD?? >:D
free78
Zajímalo by mne, zda Kárl pokaždé kliká ty smajlíky znovu, nebo je kopíruje ze svých předešlých zpráv.
pargi
Obrázek "tédéíčka" bude na titulce až u článku 5 nejhezčích dieselů 😄
Co na tom, ze ziadny TDI v rebricku Top 5 nebude 😄
Avatar - skejpa
skejpa
Nebuďme zase tak kritičtí. 1.9 TDI 81kw byl dobrej motor. Byl... 😄
Libor Gondek
Koncern VW, takový zastánce TDíček a má z pěti nejhorších dieslů hned dva? Kdo by to byl řekl... >😁
Nicco
A to tam jeste chybi minimalne 5.0TDI V12
kesumb
V12 Tdi není až takovej prů**r, rozhodně se to ale nedá říct o v10tdi😁
Avatar - skejpa
skejpa
jestli myslíš V10 ten pětilitr TDI, tak ten nebyl tak špatnej. Skončil jen kvůli emisím...
kesumb
přehřívaly se mu zadní válce, mimo jiné potíže..
Ale je fakt, že vzhledem k výkonu ani moc nežral
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Špatnej ne ale poruchovej jo 😄
Avatar - skejpa
skejpa
Můj táta s ním najel cca 100.000km (měl ho od 160 tisíc tuším) a na motoru se nepokazilo nic. Takže to zase tak poruchový být nemůže - nebo všechny opravy prodělal původní majitel >😁
Je tedy fakt, že motor je složitej. Má dokonce dvě autobaterie a výměna oleje něco stojí, když do toho leješ a leješ... ale jinak jezdil tak za 11l/100km a to nebylo špatný a jiné poruchy se mu vyhly.
Mig_35
Tak to měl štěstí. Já znám majitele nového co si to vyžral od začátku do konce a pak majitele ojetého, kterému vydržel 2000 km. A 11 na sto - reálných je spíš 13.
Avatar - skejpa
skejpa
Ja s nim dokonce jel z pastvin do Pardubic za 9.5l / 100km. Musis mit jen lehkou nohu. 😄 Jinak je to teda tank. Hodne rychlej tank >😁
Nicco
Spolu s dvanáctiválcem 6.0 TDI v Audi Q7 jeden z největších a nejsilnějších dieselů, jaké kdy byly použity v osobním automobilu. Desetiválec, používající ještě samostatné vstřikovací jednotky PD, se vyznačuje enormně drahým servisem a komplikovanou konstrukcí (jsou tu dokonce i dvě řídící jednotky motoru).
Život motoru může ukončit průnik chladící kapaliny do oleje zásluhou konstrukce vodní pumpy, jednak špatná tepelná rovnováha (přehřívání „zadních“ válců, často končící i prasklými hlavami obou řad) a také málo odolná kluzná vrstva válců, jejíž zásluhou po letech přichází tyto motory o kompresi.
Mezi všemi víceválcovými diesely (Audi V8 TDI, Mercedes V8 CDI), už tak mimořádně náročnými na servis je právě tento motor od VW nejméně perspektivním pohonem ojetiny. Více jetým kusům navíc kolabují samočinné převodovky, enormní kroutící moment předčasně ničí také poloosy.

Více na: */techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sir…
Avatar - Hittman
Hittman
Není V12 6.0 TDI?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nic co spojil dva průserový motory = megaprůserovej 5.0 a problémovej V12 😄
michael.snow
Dost mi tam chybí megaprůser 2,5 TDI pětiválec z T5, již vlastní konstrukce s hliníkovým blokem ( ne jako starý s litinovým v T4, který je naopak perfektní a nemá problém najet 700-900 tis).

A docela se ukazuje, že ani první 1,6 TDI CR a 2,0 TDI CR na tom nebudou kdovíjak ok, když se jim na bloku objevují trhlinky a do nějaké velikosti to servisy berou jako, že je to v toleranci a neřeší to.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale nechybí jen tam je jako tuplovanej megaprůser V10 5.0 TDI >😒]
BOLESotex
Tak máme pár let vyzkoušen s dieselem, a rád se vrátím zpět k benzínu. Jediná výhoda diesel je, že je levnější paliva. Benzín je v každém ohledu lepší :yes:
NAD
S tým sa dá súhlasiť. Zmysel dieselov sa stráca, ľudia majú stále predstavu o diesele 1.9 D čo vydržal 700000 a ešte stále ide... Lenže to už neplatí. A tak ostávajú len prevádzkové starosti ako sa prejsť po diaľnici aby sa "vypálil" filter, v zime aditíva aby to nezamrzlo... Jediný kalkul môže byť "že sa to raz lepšie predá" ako benzín a o pár deci menšia spotreba.
Avatar - 4hill
4hill
Tak to je taky dobrý.. To se divím že si to kvantum uživatelů nafty nenechá od místních odborníků poradit..
NAD
Len dodávam, že ja som tiež momentálny majiteľom diesla (vlastne spokojného). Ale to bola práca dealera - že za tú cenu už môžeme mať verziu aj v diesli (a grátis 😄 ) Asi mali pocit že ponúkaná benzínová alternatíva nie úplne OK. Pointa je v tom že naozaj netreba mať v hlave fix že nafta je to najlepšie a bez dízla to ani nie je poriadne auto 😄
BOLESotex
Koukám že tady se dělá věda s toho že 1.9D má najeto 500tis/km... Znám Felicii 1.3i rok 1996, má ji od nového auta a má ted najeto 650tis/km.... 😉
Petrko
Masochista
rmt
Tak ja mam transita 2.0 duratorq a má najeto za chvíli 400 tisíc. Rok 2006. Za tu dobu se měnil pouze startér a teď originální baterka. Bohužel motor vydrží víc než karosérie, která se momentálně vyvařuje.
offf
U dodávek to není taková porce. Znám některé, které najezdí za rok 250k km. V 2-leté záruční lhůtě někteří vymění motor a na prvním STK mají na tachometru 1M km. >😒]
rmt
To je už ale extrém. Ja znám trafica kterej má přes milion a mastera ten má myslím 900. Ale jezdit bych s nima už asi nechtěl 😄
Flajzi
Tak ne vždycky benzín je k dispozici. Já čekám na auto, kde benzín není v nabídce vůbec a manželka čeká na auto, kde první benzínová motorizace je o 70 tisíc dražší než diesel a rozdíl ve spotřebě je u benzínu o 3-4 litry na 100 než u nafty.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Až udělají takový benzín, kdy při stejném objemu a výkonu bude mít stejnou sílu a spotřebu, jako nafta, tak si ho koupim 😉 Jinak do větších aut preferuji diesel a s tím i spojené náklady, koncekonců, když to nebude 2.0 TDI PD, tak se to dá přežít 😄
Mig_35
Benzín provozovaný na CNG či LPG bude mít stejnou sílu, ale nižší spotřebu :-!
Avatar - Hittman
Hittman
a zdechne daleko dříve, než nafta, jelikož má větší namáhání - pohon na plyn.
pargi
Nižší bude mít leda provozní náklady, ale spotřebu ani omylem.
Avatar - Hittman
Hittman
Díky kratší životnosti moderních plyňáků nic neušetříš.
pargi
Kratší životnost dnes mají všechny vozy, to bych do srovnání netahal.
Avatar - lamal
lamal
>😁 jak v skôlke
pargi
Ve školce bych s Migem souhlasil, ale už druháček na základce musí vidět zásadní rozdíl 😄
Avatar - lamal
lamal
to patrilo tebe 😄

je jedno ze ma plyn vacsiu litrovu spotrebu ako diesel nafty, ide o cenu za km nie o litre s odlisnou cenou....
pargi
Kačkami (nebo Eurami) na kilometr (kč(€)/km) vyjadřuješ provozní náklady, nikoliv spotřebu paliva (l/100km, mpg...). Veličiny, které mají odlišné jednotky, nepopisují tu samou věc. To děti ve školce ještě netuší, ve škole už by mohly 😉
Mig_35
Ano, přepsal jsem se. Nicméně LPG jezdí za míň... a CNG ještě za míň.
pargi
Ano. Ale tankovat musíš častěji, než řidič s dieslem a tohle berou nafťáci (a to já nejsem, aby bylo jasno) jako velikou výhodu.
Mig_35
LPG nádrž si můžeš dát do auta jak velkou chceš... aby bylo jasno, kdybys benzínovou nádrž vyhodil a nahradil ji nádrží na plyn, bylo by to totéž...
pargi
Můžeš, mohl bys, kdyby, bylo by...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jenže s dieselem se mnohem lépe jezdí. Jízda s cukajícím plyňákem, který navíc netáhne, je utrpení. :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Svez se už nějakym šestiválcem ať konečně přestaneš šířit tyhle bludy 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ano, mám tu zkušenost. Takový 6-ti, nebo 8-mi válec jezdí také slušně. Skoro jako dvoulitrový turbodiesel. Jenže ten diesel stejně jede lépe. A zabírá už od 1500 RPM. Zatímco ten 3 litrový atmosférický benzín je při 1500RPM zcela jalový.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Benzínová V8 jezdí skoro jako dvoulitrový turbodiesel? :yes: >😁

To je čítanková nominace na Zlatej ventilek >😒]

Příjemný počtení [odkaz] 😉

[odkaz] 😄
Avatar - certzhor
certzhor
no asi zaleží na výrobci.ale když má krátkou a dlouhou větev saní tak asi tahne odspoda jak oktávka vnaftě ba množná i o něco lépe já se jich nikdy nestihl zeptat když chtěly dělat závod.... 😉
Avatar - lamal
lamal
ide tu o peniaze, nie o veliciny a dokazovanie si vedomosti zo zakladnej skoly chytanim za slova
pargi
Důležité je, že chápeme, o co jde, nicméně...už jsem to napsal nahoře 😄
Avatar - lamal
lamal
:yes:
Horst Fuchs
Njn, jenže správci fleetů nebo i soukromníci mají stále před očima tu teoretickou úsporu 0,5 Kč/km. Ono to bude ve skutečnosti méně a nějaká zásadní porucha pak úsporu vymaže úplně.
Například mi není tak úplně jasné, proč si všichni kupují Oktávky 1.6TDI s neštastným pětikvaltem místo 1.4TSI CNG. napadá mě jen relativně řídká siť čerpaček...
Avatar - Hittman
Hittman
Pokud diesel denně točí kilometry, není s ním problém. Pokud s ním někdo jezdí denně 10 km do práce, problém s tím je, na to je benzín. Proto u obchoďáků, co valí x tisíc kilometrů ročně, vyhrává diesel, protože se vyplatí.
Avatar - lamal
lamal
kravina tvojim tvrdenim chces povedat, ze vsetky diesle su rovnake a rovnako spolahlive ... fail
Avatar - Hittman
Hittman
Princip užívání motoru, aby vydržel, nevztahuje se na výrobní vady, abys to pochopil.
Avatar - lamal
lamal
nie len vyrobne vady ale i konstrukcia to byva problem...potom kvalita dielov vid trisky alebo ich dizajn

principialne je lepsie uzivanie to co tvrdis ale nepomoze to u nepodarkov iba oddiali nevyhnutne
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak zrovna u té Oktávky CNG to chápu, jede to snad hůře než 1.2TSI 😉
Avatar - Hittman
Hittman
Ale tlačili ji pěkně reklamou, dokonce i plynárny se předháněli v dotacích, aby měli odběratele >😁
Ondris
Bejvalej zaměstnavatel měl jako klíčový heslo "udržitelnost", takže jsme dostali vždy auta, který měly ve své třídě tabulkově nejnižší emise CO2.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
No jo, škoda, že se řídil oficiálními čísly, ne realitou.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Podle těch oficiálních čísel ale především hodnotí všechny různé cizopasnické organizace, které udělují certifikáty toho či onoho. Realita je nezajímá.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Tak samozřejmě by bylo nejlepší, kdyby si měřili emise sami, ale asi na to nemají 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Stačilo by vycházet z reality, třeba z knih jízd nebo provozní historie. Rázem by čísla o ekologičnosti vypadala zcela jinak. Bohužel, pravidla nejrůznějších auditů a analýz jsou nastavena na hloupou teorii.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Trocha reality k naší nedávný diskuzi [odkaz] 😉
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
No ne, já měl na mysli reálné emise ve smyslu kolik hnusu z toho auta vyleze v "živém" provozu, nikoliv v očůraných testech.
XTad
Skoda, ze se neridil udaji o skutecne skodlivych emisich...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nejškodlivější je CO2 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Že prej nejškodlivější je EA 189 😄
BOLESotex
Které emise jsou škodlivější: oxidy dusíku (NOx) nebo oxidu uhličitého (CO2)? Nikdo nemůže poskytnout definitivní odpověď, protože jakákoli rozsudek na téma je podobné srovnávání jablek s pomeranči.
Oxidy dusíku (NOx) jsou znečišťující látky, které představují bezprostřední hrozbu pro lidské zdraví či zabíjení lidí, zatímco CO2 je dlouhodobější - i když hluboké - nebezpečí, škodlivě ovlivňují klima planety.
I přes velmi různé druhy škod na životním prostředí spojených s kategoriemi obou emisí, zákonodárci mají dělat úsudky s ohledem na jejich relativní důležitost, problém uveden do ostrého světla normy Euro 6 vozidla s naftovým motorem.
V době, kdy neúprosně rostoucích nákladů na pohonné hmoty, přímá korelace emise CO2 "se spotřebou pohonných hmot dává otázka. Ale ještě horší, veřejná doprava produkuje téměř třetina celkové produkce emisií CO2 pocházející z komponentů nebo vznětovým motorem, zatímco osobní automobily vyrobeno více než 60 procent všech benzínu z emisí CO2!!

Veřejná doprava nejškodlivější je CO2 i NOx než všechny typy benzinových motorů v osobní.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Přestaň prosím tě dýchat ať neškodíš. Děkuji
CrankyDude
"Nejškodlivější je CO2" >😁 Ale kush! >😁 [odkaz] davam ti :yes: za trapnost..
d.a.m.
CO2 je v podstatě neškodná směs plynů.
Smůla je, že ho je momentálně v atmosféře moc.

Nejvíc CO2 nakrkaj a naprděj na celým světě krávy, Ádo...a pak ještě mořský plankton - ten je taky pěkně hnusnej...
>😁

Co s tím, chemiku?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
no, ty asi budeš e😜ert >😒] >😒] >😒] Dalmácie, decimálka. Metan, etan, CO2... >😒] >😒] >😒] CO2 je směs plynů... Šacoval bych to na IQ okolo 75 a zlatý řetěz kolem krku... 8-s
d.a.m.
Sakra...poznal jsi mě :-!

Teď by stálo za to jen doložit, kde nemám pravdu.
Brin
V té směsi plynů. CO2 je oxid uhličitý. Ne směs plynů. A krávy nekrkaj a neprděj CO2, ale CH4, což je metan, teoreticky mnohonásobně horší skleníkový plyn než CO2. Ostatně je prokázáno, že zvyšováním obsahu CO2 v atmosféře dochází k zelenání pouští.
CrankyDude
".... jsme dostali vždy auta, který měly ve své třídě tabulkově nejnižší emise CO2"
Pokrytec! Mel kupovat kolobezky. :-!
pargi
Diesle hodně tlačí poskytovatelé operativních leasingů, protože je pak líp a dráž prodají, než benzíňáky. Takže když pak může fleetový manažer za stejnou cenu pořídit auto benzínové nebo dieslové, které bude prokazetlně míň žrát, není o čem. Škoda...
Nicco
Pokud bude mit turbo, tak bude mit i vetsi silu - vykon. Kroutak temer stejny. Spotrebu bude mit ale furt vyssi. To je ale i problem zdaneni paliv u nas. Nizsi dan z benzinu by mohla vyrovnant jeho vyssi spotrebu, tak jak to maji v USA.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nebude, ukaž mi takový motor, který má stejný krouťák v b turbobenzínu ve stejném objemu při stejném výkonu, jako diesel 😄 A k tomu stejnou spotřebu?
Nicco
A ukaz mi diesel, ktery bude mit stejny vykon ve stejnem objemu se stejnym poctem turb
pvsg
Tank má taky super krouťák...a předjedu ho z "babetou"... je zde více veličin.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, právě... a mne vyhovuje radši uvést plné auto lidí za solidní spotřebu, než se honit v akceleraci a maximální rychlosti 😄 Proto nesnášim tyhle ekoteroristické kecy o tom, jak je nafta na nic atd... jsem rád, že mam pořád na výběr 😄
Nicco
At vsichni jezdi na naftu, alespon benzin zlevni, ale at taky plni stejne normy a maji to v Euro6 s SCR.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proti tomu nic samozrejmě nemam 😄
fisero
Jenže právě s DPF ta spotřeba nafťáku konverguje k benziňáku.
Avatar - lamal
lamal
dieslak je odporny kandel, staci ked chodis na bicykli a prejde normalne hociaky dieslak a cim novsi tym horsi, ten odporny intenzivny kysly zapach... o benzine ani nevies to iste v garazach atd je to humac
Brin
Souhlas, moje 15 let stará naftová Fábie ani zdaleka nesmrdí tak hnusně, jako moderní nafťáky s přístřikem močoviny. Humus.
Avatar - fOE
fOE
A k cemu ti jsou Nm na klice, kdyz je ten diesel prozene podstatne tezsim zprevodovanim a vysledne Nm (tedy ty jedine ktere te zajimaji) na kolech jsou pak stejne nebo treba i nizsi nez ty u benzinoveho auta coz mimojine spoluvysvetluje proc ma benzin i prez nizsi Nm vetsinou lepsi parametry akcelerace?
kesumb
Ok😒br /> VW 2,0tsi 220 Kw má 380 Nm (v rámci VW nejsilnější jednoturbová verze)
VW 2,0tdi 140 Kw má 400 Nm (nejvyšší jednoturbová verze)

MB 45 amg R4 2,0 jedno turbo 475 Nm
MB 250 cdi (2,145l) má 500Nm (biturbo)
VW 2,0 bitdi 500Nm (biturbo)

Takže ve vrcholných motorizacích jsou na tom jednoturbové verze úplně stejně...
Avatar - Ozzman
Ozzman
A ještě ta spotřeba prosím? 😄 Ja už nevim, ale pořád se mne někdo snaží přesvědčit o opaku faktu. Zkrátka, jezdím s větším vozem kombi, často naloženým, nejde mi o rychlost, ale o solidní spotřebu a o sílu, kdy není problém zapřáhnout i vozejk s nákladem, nebo naložit auto plné lidma a nebát se, že ztratím výkon, či vytočím celou nádrž najednou. Nemam na to kupovat si auta od MB AMG, ani jiné víceválcové potvory i kdyz by se mi to líbilo.

Diesel o objemu 1,8-.2.0 litru kolem 100kw mi nabídne super kompromis pro cestování. Žádný takový benzinový motor v obdobné kubatuře a výkonu mi nenabídne buď stejnou sílu (atmosféra), nebo solidní spotřebu v té zátěži (turbomotor). Jsem smířen s rizikem poruchovosti ( i když u benzinovych turbomotorů je to také na povážnou). Kdyby tomu tak bylo, tak dneska na diesel nejezdí nikdo, ani dodávky a nákladní vozidla, že? Tak prosím, jděte už s tím přesvědčováním do..... Jsem rád, že si mohu vybrat. Až budu chtít něco jiného, klidně benzín koupím 😄
Avatar - lamal
lamal
uz si si skusil svoj rezim s napr 1.4tsi 110kw ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, ale se stejne výkonným EB a jsem o 2 litry výše 😉 A když je auto plné, tak i o 3 😊
Avatar - lamal
lamal
tsi 110kw ma nizsiu spotrebu, vlastne velmi dobru preto som uviedol... diesel vzdy menej zozerie no ako to ma byt 1liter aj nieco uz to nie je ako kedysi ze o 50%
Avatar - Ozzman
Ozzman
V tom souhlasim, ale když takové auto naložíš, u dieslu spotřeba leze nahoru výrazně pomaleji, než u benzínu 😄
Avatar - CommonUser
CommonUser
No to sa da suhlasit. Nafta (direkt turbo) ma mensi rozptyl spotreby paliva ako porovnatelny benzin (direkt turbo), ak teda prave nevypaluje DPF. A tam to hasne.
Celkove naklady a emisie tam ale nerataj.
A ak hovorime o beznej motorizacii ca 150 PS, tak si vyskusaj dlheobu zataz ako nocne vylety po dialniciach na 150 km/h. Z mojej skusenosti jednoznacne naspolahlivejsi atmo benzin ... na "long distance call" mas u pr_r_dele spotrebu, hlavne nech sa to neposere v polke cesty.
Avatar - lamal
lamal
ked raz nechce vytacat a zdimat hlucnu atmosferu s privesom tak nechce... a 3.5v6 v mensom aute asi tiez nebude mat kvoli spotrebe a cene auta... takze len turbo
Avatar - lamal
lamal
neviem jazdim sluzobkou nova octa combi 1,4tsi 7st dsg a casto v plnom obsadeni tj 5 ludi a pri normalnej jazde 50/100/140 to je rozdiel tak 1l mozno 1,3litra tj prazdna a plne obsadenie s tym, ze sa urcite neloudam skor naopak
pargi
Škoda, že se spotřeby neuvádí v kg paliva na 100 km, to by ale ta o 1/5 těžší nafta proti benzínu až tak dobře nebyla 😉
Avatar - fOE
fOE
Tak to je dan za to ze nemusis chytat mastnou olepenou pistol na pumpe a v aute si nepripadas jako v zemedelskem stroji (nez se do me pusti vsichni mistni zastanci dieslu, to je nadsazka). Ano, benzin vzdy pozere vic, stejne jako diesel pojede hur ve smyslu zvukoveho komfortu, sire pouzitelnych otacek, hmotnosti motoru a tim zhorsenym jizdnim vlastnostem atd.
Niz to nekdo napsal dobre, pro tu spotrebu nekteri obetuji vse ostatni, ostatne ja udelal to same a uz se nemuzu dockat az se vratim k benzinu. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Přesně jak si to napsal a já si vybral v našich podmínkách v našich cenách paliv a nabídky motorizací právě naftu a vybral bych si ji znovu, pokud se něco nezmění 😄 A nemyslím tebe, ale štve mne desítky těch neustálejch přesvědčovačů a odsuzovatelů, protože třeba ten smradlavej nafťák jim přiveze ráno pečivo do obchodu 😉 Kdyby jezdil na benzín, stál by více...
Avatar - CommonUser
CommonUser
Firmy ako "Rozvoz peciva" si nemoze dat benzin do nakladov ???
XTad
Hlavne rozvoz peciva asi nejezdi mondeem >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale třeba Tranzitem >😒]
fisero
Může, ale nejprve na ty náklady musí vydělat => a to se děje cenou zboží/přepravy...
Avatar - defusiq
defusiq
Ta cena je dost diskutabilní. Palivo levnější o 10 korun a cena pořád stejná, takže tak velký rozdíly bych v tom nehledal.
Avatar - Midlosek
Midlosek
No, výkon těžko můžeš ztratit, když ho nemáš 😉 . To nic, jen popichuju, ale z toho co popisuješ tak nic nepostrádám a pokud by u nás nebyla nafta daňově zvýhodněná, tak ta trochu vyšší spotřeba nikoho tolik netrápí. V celkových provozních nákladech na tom nebudu nakonec i za těchto podmínek o moc hůř než diesel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
"a pokud by u nás nebyla nafta daňově zvýhodněná" .... no a jsme u toho 😄 Suma sumárum, takový "výkon" mi nejlevněji nabídne naftový, respektive turbodieslový motor, tečka 😄
Avatar - defusiq
defusiq
Tak nedostatek Nm např pro tažení vlečňáku se dá vyřešit redukční převodovkou a taky enní potřeba diesel...
XTad
A za kolik teda jezdis? Vozejk se da zaprahnout i za benzin. Dokonce i 1.6 MPi umi tahat vic, nez pul tunovy vozik a za cestu s nim, vcetne prudkeho kopce, spousty rozjezdu a jizdy nekolik set metru na jednicku, si vezme cca 7.5 na 100 v prumeru. A nerikej mi, ze ti nevadi ten smrad.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tahal dokonce i s HTP vozík.... o tom to není, ale je to o tom, že mi vyhovuje projev naftového motoru a jeho vlastnosti a pořád dokolečka se tu najde banda lidí, co mi tvrdí, že benzín je pro mě lepší volbou... Já si to nemyslím a kvůli pár diskutérům nepujdu prodat spolehlivé auto, které mi vyhovuje 😉 Jezdím kolem 6ti litrů a to hodně Praha + dálnice. Když jedu lehce rychleji tak jsem na 6,5 a to v naloženém autě. Pokud vezu kola na střeše, dostanu se na 7, ale to je opravdu maximum, co jsem kdy měl. Na dálku to umí jet i za 5,5-5,7. Sorry, ale tohle mi v kombiku střední třídy žádný benzín nedopřeje 😄
fisero
Jsem opravdu zvědav, kam se dostanu s EB1.5 v C-Maxu. Pak dám vědět. Za měsíc už by měl stát doma.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A to se nikdo ani nezmínil o tom, že s dieselem se lépe jezdí. :-!
Každý benzín (a plyňák ještě hůře), cuká jak tramvaj :no:
Proto pro chlapy je vždy lepší diesel. Pro uhrovité mládence benzín. A tahle sorta tady má převahu :-!
Nicco
Uhroviti mladenci - tzv ksiltovkari maji vetsinou turbodiesel. Nejake strare levne TDI, vetsinou Golf nebo Alfu 159, proste neco levneho, co jakoze nejak jede a pri jejich jizdnim stylu zere jenom 8.
pargi
Krouťák na klice nebo na kole? Diesle mají delší kvalty, takže krouťák se násobí míň. Tudíž s (turbo)benzínem dostaneš auto, které má na kolech stejný krouťák, obvykle vyšší výkon a k tomu ještě věc, kterou ty asi neznáš 😉 , božské ticho...jo a taky trochu víc žere 😄
Avatar - Covenant
Covenant
Je i firma, která předělává naftu na CNG.... to může být taky zajímavá alternativa.

[odkaz]

Zde je i video při testu s osobákem.....

[odkaz]
Mig_35
četl jsi to??? nikdo nic nepředělává...
Avatar - Covenant
Covenant
Ok když chceš slovíčkařit ..tak nepředělává ale přidává....já myslím, že ti co chtějí pochopili. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mam par znamych co kupili dizlove auto v dobrej viere ze budu jazdit "zadarmo" .... dnes sa tychto kuskov uz ani nevedia zbavit a stejne nic neusetrili.... akurat mali viac starosti ako radosti..... fabii s 1,4tdi su plne bazare... nepredajne kusky... za to benzinovu 1,4 63kw fabiu v bazare ani nenajdes... sam som par kusov znamym hladal... a je s tym celkom problem ... hadajme preco asi 😉

kamarat mi pracoval v autobazaroch... vie ako to chodi.... a vie aj co sa predava a co nie ... niektore auto predaju este skor ako ho sotva daju na plac... naopak dizlove koncernove vozy nad 5-6 rokov su nepredajne vraky ... a dizel v japoncovi tiez nikto nechce... tam je to bez ohladu na vek auta ...
Avatar - wikinko
wikinko
"mam znamych" "mam znameho"
topper daj aj nieco z vlastnej skusenosti. ake si si naposledy ty kupil auto? ja mam sukromne naftove clio, ostalo v rodine, ma 8 rokov, len sa donho leje nafta raz za mesiac. zato manzelkin benzinovy golf ma od spolahlivosti toho renaultu fakt daleko.
Avatar - lamal
lamal
ty si kupil 30 aut na ktorych si prerobil a teraz si mudry ? ide o to ci niekto klame, alebo nie, v tomto ma myslim pravdu az na to ze je este kopec ludi co nemaju ani sajnu o problemoch dieslov a ten passat 2.0tdi si kupia a tesia sa kym sa nevysype

a fabie 1.4 16v som hladal i ja a su dost drahe, ich nedostatok je hlavne v nizkych predajoch povodnej verzie, vsetko boli vacsinou fleety tdi alebo 1.2htp
_Teddy_
Ono by si kazdy mal zvazit, ci ma pri jeho sposobe pouzivania auta diesel vobec zmysel. Druha vec je, ze v malom aute diesel asi nema vyznam vobec (zrejme nebude jazdit 90% dlhe trasy po dialniciach, kde by mohol nieco usetrit na palive).

No a specialne 1.4TDI je uz priam "diagnoza". Mal som moznost na tom ist. Pri 120km/h som rozmyslal, cim si mozem zapchat usi. Strasny motor! Oproti tomu este aj stary komorkovy diesel co som zazil v Escorte mal lahodny zvuk...
webpaja
V KE jsou v bazarech 5-6 let starý auta neprodejný vraky? Proto Toppera tak strašně rád někdy čtu...ta trefnost, cílení příspěvků, přímo hmatatelná fakta >😒] >😁 :yes: :yes: :yes:
darkom73
dehtomet bych si v životě nekoupil,a ti chudáci co se zhlédli ve spotřebě 4 L/100 km ,hluboce zaplakali poté,co zjistili že repase jejich šicího stroje stojí tolik co výkupní cena celého auta v bazaru.Pokud už bych byl donucen jít do dieselu,tak jedině Mercedes ze 70/80 let.Nesmrtelné atmosféry s nájezdem kamionu.
Avatar - Hittman
Hittman
Takového v širokém okolí neznám. Možná ti kamarádi s tím jezdili akorát do sousední vesnice do práce a zpět. Na to dnešní diesel není.
Avatar - speedfred
speedfred
no len počkaj na Ádu ,ten ti to hneď vysvetlí >😁
BOLESotex
Ano znám Ádu, ale neposlouchám, nemusí mě moc vysvětlí 😉
Nicco
A o to prave jde. Jeden parametr - spotreba - vyvazi pro 50% populace vsechny negativa.
MariAchi
:yes:
CrankyDude
Jen 5? >😁 >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taky mi tam pár favoritů chybí 😄 Viz níže... >😁 Ale asi to nebylo TAKové peklo, jako tito hříšníci v článku >😁
darkom73
a což tak frantíci 1.9dci ,2.0 Hdi a 1.6 hdi ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi to neni takova katastrofa >😁 Edit: 1.9Dci trpělo hlavně na neodolná turba, jinak motor jezdil
BaracudaJ
Pokud má být motor označen jako nejhorší, musí trpět fatální závadou, která se objeví i při pravidelné opravě. A to se 2.0 HDI netýká. U 1.6 HDI může dojít k poškození motoru, ale při zanedbávání pravidelné výměny oleje. Rozhodně motor nepřestane mazat jako u TDI. To je dle mě prů..r.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
2.0 HDI? O tom jsem nikdy nic špatného neslyšel.
Petrko
Myslíš ten 2.0HDI který má kamarádka v autě a má najeto 340 tisíc a není na něm nic méněno. Teda kromě rozvodů.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty nejhorší motory na světě, co nám tu cpou diskutéři, třeba Dci? (1.9 a 1.5), nebo něco od Fordu (jejich vlastní TDCi, či staré 1.😁)? Já jen, že přeci VW dělá kvalitní auta a Rendlík je poruchovost sama, co Ádo?
Avatar - 4hill
4hill
1,6 Hdi.. To je zvěrstvo.
Ondris
Když se mění olej po 15tkm, vydrží fakt dost. 😄
Když se jezdí na firemních 30-33tkm a furt plnej plyn, zařve jako všechny ostatní motory.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
O nejhorších motorech na světě jménem dCi si můžeš přečíst v rozsáhlejším článku tuším na autorevue. >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak jel jsem v 1,5 dci s 350r km provozovanych jako rozvoz pizzy a řídil ho tenn co ho servisoval, říkal, že v pohodě 😄 chce to jen slušné zacházení (jako všechny motory) a olej co 15t km. 1,9 dci krom turb až takovou tragédii nebyly.
Sup
Vítězem je koncern
3x v TOP 5 >😁
Koncern žije z pověsti 1.9 TDi, které měly taky fatální závady. např. lítání ojnic blokem.

2.0TDI-CR všude čtu, že ventily padají do válců.

Proti tomu "průs.erový" první 2.0TDCi pouze se špatnými vstřikovači je jako z pohádky. Velká mechanická odolnost.

Možná by to chtělo rozšířit na více než 5 kusů i vzhledme k četnosti, jako často si někdo kupuje signuma/vectru 9-5 nebo Vel Santis s 3.0? 😄

1.5DCi problémy se vstřikvoači a šály na klice - budiž Renaultu ke cti, ež se k tomu postavil čelem a ne p.delí jako VW

2.2skyactiv od Mazdy - teď častá motorizace, Mazda odmítá měnit na záruku. Pilinky se objevují všude po motoru, ucpávají mazací kanál k turbu a později vše okolo.

2.0 CDTi používané v Insignii mco byhc za to nedal, ež to bude i případ Chev. Malibu, Alfy Romeo s 2.0JTDm a dalších zanček kam se tenhel mtoor dává. Není týden aby nebyla Insignia na servisa, která je zadřená na klice, i když má pravidelnou servisní historii. Přesnou příčinu nevím, ale tady si tipnu na 30tis. intervaly při výměně.
RS
2.0TDCi odchází na vstříkovačích díky mizérné naftě, to bych až tak na jako "závadu" motoru neviděl. Jinak potvrzuji, že i při dost příšerném zacházení je neuvěřitelně odolný.

1.5DCi se vstřikovači v bledě modrém. Šály jsou horší, to je pravda.

2.0 CDTi - nevím co by s tím mohl provádět Opel, ale ve Fiatu, AR, Jeepu nebo dokonce Suzuki nevykazuje žádné potíže a patří spíš k tomu nejspolehlivějšímu mezi 2.0D obecně.
Sup
2.0 CDTi netuším jestli Opel používá jinou specifikaci oleje nebo delší intervaly, možná i jiný materiál na šálech, ale vím co nám jezdí na servis respektive se dotáhne. Je fakt že hodně Insignii/Zafir/Aster J najede velké množství km a s mtoorem nci není mění se pouze věci okolo.
Je t oněco jako případ ojnic u 1.9TDi někde se projeví jinde ne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
TDCI 2.0 bylo problémové, když ho vyráběl Ford v prvních letech výroby 2004-2006, nyní je tento motor už mrtvý a toto označení nese francouzské HDI 😄
RS
Tak já psal konkrétně o Mondeu Mk III 2.0TDCi 85kW z roku 2003.
Auto má za sebou celý seznam bouraček, interiér už má svá nejlepší léta dlouho za sebou, turbo houká asi 10let, jezdí s ním kde kdo a dost nevybíravě... a ono pořád jede a jede... a kromě nafty a oleje téměř nic nechce.
Sup
V prvních letech je od 2001-2 kdy byly předFL kusy a TDCi mělo ještě 5q převodovku. Pofl 2003 a výš už byly s míň problémy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já slyšel že se jich zbavila až ta generace 2006 a pak to stejne vzdali a šli kupovat k PSA 😄
Sup
Je škoda, že to vzdali, odolnost jejich motorů byla velmi dobrá.

Posledním zůstal litinový 1.8TDCi, který je teď jednou z nejlepších možností pro S-MAx nebo Mondeo IV
Avatar - Ozzman
Ozzman
No vidíš, já jsem se ho vzdal ve prospěch motoru PSA a v 225 tisících zatím nelituji 😄
rmt
U 1.5 dci jsou sice šály horší, ale dá se tomu výměnou vyhnout. Tim neříkám že je to ok. Horší jsou ale závady, ktery přijdou z ničeho nic. Že motor odejde při vymenach oleje po 30k km je předvídatelný.
kesumb
VW 2,0 tdi CR je bezproblémový motor. Sám mám třetí v řadě a musím zaklepat bez jedinýho problému, mezi intervaly výměny oleje 15tkm nežral ani jeden nic.
Znám i auta co mají přes 600 tis bez výměny turba.
Ale příští auto bude určitě benzín hlavně kvůli rozsahu provozních otáček..
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1.5 dCi měl do roku 2002 problémy i se selháváním rozvodů (alespoň to bylo adekvátně řešeno svolávací akcí). Na dalších problémech jako odcházející turbo se hodně podílel také stupidně nastavený servisní interval.

S tou Mazdou je to zajímavé, vzhledem k tomu, jak nám zde byla diskusními věštci prezentována jako bezchybný kvalitativní protiklad Volkswagenu. Ale při tak rozsáhlém nasazení nové techniky se dá nějaký ten zádrhel přirozeně očekávat.

Jinak já znám ještě jeden Allroad 2.7 TDI a to auto více stojí v servisu než jezdí. Vlastně prakticky ani nejezdí.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak do roku 2002...to byly tak první rok nebo dva výroby...v té době se koncernu o malém dieselu ani nezdálo.

Ale ono to tak je, že u dieselu má velký vliv styl používání a jde se používá. Dovolím si říci, že moje kombinace dieselu na dlouhé trasy a benzínu na popjizdecky je dobře zvolená...i kdyz možná někdo s HTP nebude souhlasit.
File12
Tak Chevy Malibu nevim. Těch sem jako bývalí prodejce moc neprodal. Ale takový cruze měl diesel bezproblémový. Je pravda že Malibu lítalo paradoxně za nižší spotřebu ale stejný motor jako insignia. Takže tam se to * může.

Taky už bych v době turbobenzínu, kterej táhne odspodu, naftu nechtěl. Bohužel většina majitelů dieselů pojíždí do práce 5-10km. Jasně že tím trpí každý motor. Ale nafta s DPF je peklo.
Sup
Cruze by měl mít motor VM motori,

Jak hoděn sjou rpovázané nevím ,ale v insignii odcházejí. Malibu je u nsá vyjímečný kousek tak se nedá říct nějaký vzorek. Vzpomněl jsme si na něj jen prot, ež ted v týdnu byl na dílně na prohlídce 😉

COpak 30ti.km ještě "jde" Opel u 1.3cdti nasadil i 60tis. km interval >😁 s tou směšnou náplní netuším kdo to vymyslel.
Stačí že Vivara s 1.6 biturbo žerou olej protže jsou přetěžované a jezdí po 40tis. km
File12
A jak se me Malibu libilo. Tak ono opel asi lakal na delsi servisni interval. Jak Malibu, tak Aveo s 1,3cdti ac meli opelacky motory, meli olej 15tkm nebo rok. A ja teda jako zakaznik bych tohle dodrzoval i kdyby mi tam napsali buhvi jaky km a dobu.
Jo cruze byl VM motori. Zravejsi ale tahlo to slusne.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Servisní interval u Opelu byl fakt úlet, který (jak taky mohl každý soudný člověk očekávat) likvidoval motory. To zas někdo myslel kalkulačkou a ne mozkem.
RS
Docela mě to zaujalo, tak jsem hledal a nanašel vůbec nic.

Opel 1.3CDTi servisní plán výměny oleje 30-60-90-120tkm, takže "klasika" po 30.
Po 60.000km má výměnu rozvodů.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
autorevue: "Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem"
- Dle tohoto článku byl 30tisícový interval zvolen až později a předtím to bylo 50 tisíc.

Inteligentní cenzura na ACZ mi nedovolí dát odkaz... :-!
Avatar - sargis
sargis
svokor ma 2,2 diesel v Rav 4 minulej gen...jazdi na tom len obcas, ma to ako vikendove vozidlo, cize rocny najazd 5 000 km...turbo piska od novoty, na dialnici to berie 7,5l pri 120 ale pri jeho style jazdenia kludne aj 10 niekedy 😄 nevravim, ze je to zla nafta, len potrebuje dobre palivo a starostlivost, ale to kazdy naftak.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Este nam tam nieco chyba, ci uz dalsie motory alebo dalsie zabavky.
2,5 TDI aj s 1,9 TDI trpeli na vahu vzduchu. Spotrebka ? No ani nahodou. Okrem 2,5 TDI 132 kw, ktory mal vahu od Hitachi, sa vsetkym pokakavala verzia od BOSCHu. Ziadna kontrolka, nic, len pad do nudzaku v zabere (najlpesie pri predbiehani). 1,9 TDI s VGT turbom zatuhavali lopatky, hlavne ked sa jazdilo len na spotrebu. 1,9 TDI PD 85kw trhala rozvodovy remen, nasledkom coho VW znizilo km priebeh na jeho vymenu na 60 tkm. Pri dlhodobej zatazi (dialnica Nemecko) u 1,9 TDI "mizol" olej. Ak clovek mal spodny kryt motora (AUDI), tak ho tam nasiel ...
Obcas sa "zamaskrtil" podtlakovy ventil turba (znova nudzak). Nieco podobne sa deje uz aj u 1,6 TDI (pocas zaruky sa riesenie odklada ...).
Chyba mi napr. aj 1,5 dci ...
Sup
první 1.9TDi neměly váhu od Bosche první rok nebo dva u Octavie, dnes docela levná výměna.

Zatuhávání lopatek u VGT jechyba uživatele, ne auta.
Ať koncern moc nemusím, viz výše tohle nejsou fatální chyby, zvlášť když ejdna je způsobena uživatelem.
Avatar - CommonUser
CommonUser
U Octavie neviem, to som nikdy nemal. Ale 1,9 TDI aj 2,5 TDI generalne u Audi aj VW mali Bosche (ved som ich menil ...). "Levna vymena" - sorry, ale na tento argument sa ti mozem ... tahal som sa v nudzaku po dialniciach cez 700km v noci ako pako ...
Mna nezaujima cena vady, ale vplyv na motor, teda fatalny nasledok napr. pri predbiehani ... doporucujem zazit a potom o tom polemizovat. . 😲

VGT chyba uzivatele ? Hmmm, u japoncov som nic take nezachytil, zeby mudri vodici, tak radikalne rozdielni voci VW Fahrerom ? >😁
pajaas
Nevím jak u japoncov, ale třeba u Tdi to bylo způsobeno tím, že uživatelé motor vytáčeli do nízkých otáček a lopatky se skoro nehýbaly a za čas zatuhli. Takže v tomto případě za to mohl uživatel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo to dělaj taxikáři >😁
patriat
Jakápak chyba uživatele? Je snad někde v manuálu auta předepsáno, že tomu má pořádně ohulit? A jak často? Do jakých otáček? Na jaký stupeň, atd?

Řidič má akorát předepsáno, že má tankovat takovou a takovou naftu, dolívat takový a takový olej a chladit takovou a takovou kapalinou. A že když se rozsvítí nějaká kontrolka, má udělat to a to.

Tak je to alespoň u normálních aut. U VW je to zdá se komplikovanější .....
Brin
V manuálu skutečně je napsáno, jaký styl jízdy by se měl dodržovat. Někdy si tu příručku přečtěte.
wolff
MI z toho teda celkem přesvědčivě a očekávaně vychází, že když se člověk vyhne VW (a všemu co s ním souvisí) a Boschi, tak je celkem v klidu (pokud nebude mít náhodnou smůlu).

Jinak...
Pravdou je, že ty dlouhé výměny olejů jinak bezproblémovým motorům nedělaly dobře (zmíněné HDI JTD). Budiž výrobcům ke cti, že tady od těch prasáckých intervalů už v zájmu zachování klidu převážně ustoupili.
Habakuk14
Ten motor by si v přehledu také zasloužil být. Jeho podvyživená praskající klika je široko daleko vyhlášená.
Avatar - wikinko
wikinko
Mame vo firme rozne auta, najma koncernove. Aj na 2,0tdi pd s dpf odisli iba raz vstrekovace a dpf filter sa vybral. inak nam vsetky koncernove tdi relativne spolahlivo sluzia do cca 250 tisic km. Z inych aut nam roztrhlo retaz na jednej 316d, po 240 tisic km a na X5ke po 230tisic km. Moja 316d ma teraz 200 tisic, neodisla mi este ani ziarovka, auto jazdi ako hodinky.
Nicco
"a dpf filter sa vybral" to akoze ste ho odstranili? To co je za firmu, predpokladam nejaky domaci kvazipodnikatel?
Avatar - wikinko
wikinko
kvazipodnikatel si asi ty, som zvedavy co by si s tym autom spravil ked mu okrem toho kaziveho filtra absolutne nic nebolo. jazdi dodnes bez problemov a ma cez 300tisic
wolff
No takhle veřejně se tady byť pod nickem přiznat k tomu, že seš (potažmo celá vaše firma a její zodpovědní jedinci) pohlavní orgáni, to se jen tak nevidí.
Blahopřeji.
A ani to nedalo tolik práce.
Už jen za tohle by měl VW platit jak mourovatej a nám všem co ty *** musíme dýchat. A měl by přispět na zdravotní pojištění všem evropanům.

H...E
Avatar - wikinko
wikinko
prepac wolf, ale o tom, ze pohlavny organ si ty, vedia na tomto webe vsetci. tak nech sa paci, strapnuj sa tu dalej.
Mino21
Takže na jednu stranu tvrdíš, že diesely se vyplatí, jsou spolehlivé a zároveň říkáš, že se vlastně nevyplatí, protože nemáte na opravu? >😁 Tak se rozhodni, zda je teda to TDI levné nebo drahé na provoz. Pokud sám říkáš, že jste ve firmě museli vybrat DPF, abyste ušetřili, tak ten diesel očividně provozně až tak levný není.
Avatar - wikinko
wikinko
kde tvrdim ze sa diesle vyplatia? tvrdim to niekde? pil si?
Nicco
Co takto hodit ho zo skaly namiesto generovania karcinogenu?
Avatar - speedfred
speedfred
no počkaj, príde topten tak dá odsrániť teba niekde za úsvitu při stene.
Avatar - MGRR
MGRR
Na titulní fotce měli být např. čtyři motory, jak jste to měli u článku "slepé uličky a pod."

VW pro slušné lidi prostě s podvody skončil, tak redaktoři se snaží tlouct všude kolem.

Kromě VW... málo která automobilka dokázala spolehlivě přesvědčit lidi, že jejich ocel na rozvodech je šunt a gumové rozvody jsou lepší - na vytahování peněz z kapes ovcí co VW Skoda koupili.

Často nechávám z DE do CZ svážet Tourany 1,9TDi 77kw s dírou v bloku na výměnu motoru.
Avatar - Hittman
Hittman
Ještě že máme demokracii a každý si může vybrat, co si pořídí....
_Teddy_
"...zezadu, tedy ze strany setrvačníku/převodovky. V tomto místě se klikový hřídel nejméně torzně namáhá..."

Nezmysel. Na tom mieste je klukovka torzne namahana najviac, pretoze tym miestom sa prenasa plny krutiaci moment dalej k zotrvacniku, spojke a prevodovke. Pohon rozvodovej retaze k tomu ale neprida prakticky nic.

Dovod pre ktory sa niekedy prenasa ventilovy rozvod na tuto stranu klukovky je ten, ze v tom mieste ma klukovy hriadel najmensiu amplitudu torzneho kmitania (co nie je samozrejme to iste ako torzne namahanie). Tlmi ju hmota, ktora je pripojena na zadny koniec klukovky...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Ano je to výchylka, což s torzním namáháním asi nesouvisí. Ne torzní namáhání.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Na tom mají největší podíl bezmozci za volantem, kteří s tím jezdí jak s benzínem a točí ho trvale okolo 3500 otáček.

Pokud s tím motorem jezdi řidič, motor běžně vydrží 600-800 tis km. :-!

Podobné je to s 2.0TDI PD. V mém voze je zatím tak právě slušně zajetý - 250 tis km...

Ve výčtu fatálně vadných motorů chybí 1,5DCi, který se zadře okolo 90 tis. km...
Avatar - wikinko
wikinko
zadrie sa akurat tak tvoja hlava pri 90tisic, s 1,5dci mam na rozdiel od teba skusenost a jeho spolahlivost sa s tdi vrakmi neda ani porovnavat. Nehovoriac o spotrebe a kultivovanosti, hlucnosti. je az k neuvereniu akeho trotla tu zo seba robis.
Avatar - lamal
lamal
u 1.5dci sa iba loziska na vackach zadierali co renault potichu vyriesil v zaruke, tie slabsie varianty 1.5ky pri aspon trochu rozumnom zaobchadzani vydrzia dost a spotreba a hluk su v pohode
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Měl jsem ve firmě dva vozy s tím motorem (1,5DCi). Hranici 100 tisíc km nepřežil ani jeden. Ze všech (myslím asi 15) vozů s motorem TDI (prodávaly se při nájezdu 350 tis km) tuhle hranici nedosáhly 2. Jeden s 2,5TDI, který se prodával po bouračce a druhý1,9TDI, kde se nevyměnil v termínu rozvodový řemen a přeskočil o zub. Jo a ještě jeden povedený motor 2,2 HDI, kterému ve 150 tis praskla vačka, takže skončil jako hromada šrotu. :-!
patrikzx
to vies ado ked ma tela v rukach 1.5dci tan nevydrzi ;-\ zaujimave vcera som bol s ochcavkou v servise a na zdvihaku pol passat 2.0tdi mal take pekne 2 diery v motore ...mozno "swap" na 6valec >😁
Avatar - lamal
lamal
co na tom motore neprezilo ? ak oba niekto upratal do 100t km tak myslim, ze chyba bola kdesi inde...

to co som popisoval ja sa dialo do 100 000km tie loziska na vackach, neskor sa stavalo ze zaklepali i na kluke po 250tis km ale to boli 30 000km intervaly oleja, dodavky trapene na dialnici so slabym motorom vid kangoo a podobne, kvoli kratkej prevodovke tocili pri 130tke 3000ot co je moc a tie motory sa jednoducho s tymi vymenami opotrebovali, ale chyba ako taka motora samotneho mi to nepride, 1.3JTD/cdti koncia rovnako, su proste v tazsich a vytazovanych autach utahane a opotrebovane
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jeho ego
Avatar - Ronault.
Ronault.
To 100t km na čtyřech v obýváku na koberci s 1:43 je dobrý výkon :yes: :yes: :yes:
patrikzx
ja mam v robote vzducholod 😉 hore pises ze tie tdi su celkom ok a tu su uz vraky? sa rozhodni
Avatar - CommonUser
CommonUser
Ada, na toto sa neda nereagovat
"Na tom mají největší podíl bezmozci za volantem, kteří s tím jezdí jak s benzínem a točí ho trvale okolo 3500 otáček."

Sam si si nabehol. Teda sam potvrdzujes, ze nafta pri dlhodobej zatazi stoji za gouvno.
Ale ako maju jazdit po dialnici (DE), kde ani 6ke ti pod 3000 otacky nejdu ? Alebo zataz v kopci.
Doi mesta nie (DPF), na dialnicu nie (dlhodobo), takze nafta je vikendovy motor na okresky.
To sa nam to vyuzitie zuzuje presne ako otackove pasmo nafty. :-!
McBlacky
když chceš jezdit v DE rychle tak na to máš mít motor a ne čtyřválcovou 2.0 naftu co je třeba točit kolem 3500, aby nebrzdila v levým.
Avatar - speedfred
speedfred
na bmw e 61 , som při 3000rpm išiel 200km/h.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Vieš, aký je rozdiel medzi vodičom a polovodičom? Pozri sa do zrkadla a zamysli sa, koho tam vidíš.. :-!
Avatar - CommonUser
CommonUser
Aha jasne ! Kazdy si ma kupit min 3 auta ! Do mesta, na dialnicu a sportak na okresky.
Pricom dialnicne auto zahrna min 3.0 TDI. Pekna predstava a nemecki volici by to zozrali aj s navijakom.
A teda fakt nechapem, preco ten 6 valec nie je v kazdej rodine. Sluzobaky taktez, sak tee oneeee 4 valcove PASSAATY by hnedkaj prestali blokuvat ten levej pruh.

V zrkadle zasadne vidim co chcem, ale co ty Ado, kedy prestanes nasavat NO2 v garazi ?
ikoptak
No nevím s zařazenou šestkou při 3500rpm jedu přes 210kmh. Při necelých 2500rpm kolem 150kmh což je slušná cestovní rychlost při které spíš předjíždíte než jste předjížděn. 80% aut jede mezi 120 - 150 kmh.
adamikos
Já mám na svém 1,5 dCi momentálně nalítáno 97 tis. a přede jako kočka. Interval výměny oleje dle výrobce (30 tis.), náklady na servis (mimo spotřebáku): 500 Kč za čidlo teploty v zrcátku... mám pocit, že si dCi pleteš s TDI a TSI :-!
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Pokud myslíš, že v rendlíku Kango byl motor TDI... 😄
FOFO
250 tisíc je nic .asi takhle fabia 1.4 mpi 316 tkm , octavia 1.8 T 394 tkm
DavidT
Zajímávé Ádo a proč zrovna tvůj motor je jako první z nejhorších motorů..... Zamysli se nad sebou, nad tim co říkáš a pak přijď >😁 >😁 >😁
Sup
Pánové, kdo z vás si všimnuál, že na obrázku je Toyota motor, ale není to 2.2D-CAT, protože je v Avensisu příčně, ne podelně umístěný na co by měl vrtuli na boku?
Vypadá to na 2.😁 která byla v Hiluxu a LandCruiseru
MBambus
Máš pravdu, je to 2.😁, ale je to celkem fuk, mě jen štve, že při dvou článcích o nejhorších zážehových a vznětových motorech vždy je na titulní stránce umístěn motor od Toyoty, přestože to určitě nebyly ty největší propadáky, zvlášť minule u benzíňáku.
pajaas
To je fakt vtipný, jak řeší jaký je a není obrázek na titulní straně.
Prosím tedy redakci, aby pro příště tam dala fotku motoru třeba s wartburgu, aby z toho někteří místní diskutéři neměli záchvaty vzteku a paniky.
Sup
Nemám záchvat vzteku ani paniky, ale prič zbytečně potápět článek tím, že k tomu dám zcela neodpovídající ilustraci, ještě k tomu jako úvodní fotku?

Budu psát o srovnávací test pěti aut, namátko focus/golf/i30/308/astra a dam tam fotku třeba Insignie?? Však je to taky auto a i od značky která je v tom testu.

Pro ty pomalejší Insignie je větší model Oplu. Ve vymyšlené srovnávacím tetsu je Astra od Oplu. Jako tady je v seznamu menší diesel od Toyoty, než je na úvodní fotce.
MBambus
Záchvaty vzteku a paniky? Jak si na to přišel? Asi podobně jako na s wartburgu (z koho čeho) >😁

Tobě nepřijde divný nebo alespoň záměrně zavádějící, že jakékoli koncernové auto vyhraje v porovnávacím testu a když už je tu výběr "propadáků", kam by většina lidí minimálně minulé benzíňáky od Toyoty určitě nevybrala, je na titulku motor Toyoty? Zde je navíc umístěn, jak poznamenal správně Sup, úplně jiný motor, který žádným propadákem nebyl?
pajaas
Pravopisná chybička se vloudila, no. Stane se. Nemělo by. Alespoň jsem tě pobavil 😄 .
Mě to přijde jako hledání chyb za každou cenu. A myslím, že to nebyl od redakce záměr, ale že neřešili jaká tam bude fotka, prostě tam něco dali. I když se mohli lépe nad tím zamyslet.
MBambus
Tak jednou to může být náhoda, podruhé už pochybuji a zrovna kdybych měl pověst, že někomu nadržuji a druhému naopak, tak bych si na toto zrovna u článků typu "5 nejhorších" pozor dal. Nehledě na to, že publikované fotografie/obrázky, které nevytvořil sám autor, na takovémto webu nejsou určitě vybírány nazdařbůh "co najdou na netu"
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Není to vtipný je to správně - kdyby všichni na světě byli (ne)náročný jako ty.. 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
.... a rozdělit třeba do kategorií podle pásma obsahu.... Bylo by to určitě přínosem. Díky
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] [odkaz] není to úplně přesně co chceš ale.. 😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
děkuji
Enfula
Díky za článek, píšu si na seznam. Až půjdu příště vybírat do bazaru auto, budu pečlivě kontrolovat. Ještě na nějakej motor mám dávat pozor?
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Jen na koncern .... zbytek je celkem v pohodě.
patriat
Při koupi auta dodržovat tuto svatou trojici zásad😒br /> VW - Was Auto
Skoda - Simply never
Audi - Vorschprung durch schwindel

😄
Avatar - certzhor
certzhor
to jsou neustalý debaty nafta vs benzín. každý svojí charakteristikou de uplně jinam.třeba v dodávkách je nafta neocenitelná.kdežto jako rodiný auto co jezdí každý den včezně zimi a mrazů do školky z dětma 3km tam a 3km zpět a nejvetší štreka je kaufland 10km je to hovadina.....zas pokud má auto obchodák nebo človek co udělá na jeden zátah i 300km v kuse a ideál dálnice tam není co řešit a je jedno kolik válců máte jak na dalnici auto rozjedete tak je to jedno.holt prostě když budete dávat céres dyzlu jak benzínu tak vám tam odejde turbo a bude po čase plakat(vstřiky potečou jedna báseň)- a při tomhle zacházení je nafta pokladnička na peníze.prostě s naftou to musíte mít v hlavě srovnaný.osobně v menších autech asi benzín protože z nafty se mi chce zvracet z už dodávky a to nemluvím o zimních startech když auto promrzne a 3dny stojí to se pak modlíte at už topí.v6 v8 a nedež bože v12 to je ďábelská volba samosebou v benzínu ale pro toho kdo jezdí denně 500km je to jako chodit *** tu nejdražší prostitutku BEZ to je pak sebevražda to krmit 😄 😄 .
dakk68
..pan dusil nerozumi autum ani technice.kdyby rozumel s motory a vozy pracoval,mel odřene a špinave ruce po letech tvrde prace,,nikdy by nenapsal vyplody typu a6 c5 tdi nejhorsi motor a podobny voloviny..jen tak mimo,,6val rotacni cerpadlo vp44 nema vyrive klapky,a rozevreni do praveho uhlu je dano konstrukci a to osvedcenou,kterou netreba menit,jelijoz slouzi do dnesnich dnu a to je jařku 28let..tady je vidět motoristicke povedomi.90%panu soferu nema vubec páru o technice,natoz o opravach.plkaji na forech , sleduji ecperta pepu a topgir,,a delaji informacni bubliny a s automobilu je zajima akorat rok ,co to ma za vybavu..
Okcak
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.