V minulém vydání jsme se pokusili popsat pětici zážehových motorů, které jsou z pohledu dlouhodobého užívání obrovským průšvihem. Nyní přichází na řadu pět dieselových strašáků!.
Je pravda že 2.2 D4-D, 2.2 D-CAT nebyly zrovna nejpovedenější motory Toyoty, ale proč je vždy na titulním obrázku "5 nejhorších motorů" právě Toyota? U zážehových to bylo to samé..
Re: :DD ta ubohá bílá vrtule na ČERNÝ srračce DÍZL :)))
jj
NAROVINU český SOUDRUZI,
DO TÝ VAŠÍ KOTLÍKOVÝ ZĚMĚ DÍKY ZAPRODANOSTI €JROSOSIALISTŮ SE TED DOVEZE Z GERMÁNIE [odkaz] KDE SE TĚCH RAKOVINOTVORNÝCH [odkaz] DÍZLSRAŠEK VE VELKÝM ZBAVUJÍ TAKOVÝ KVANTA DÍZLPOPELNIC [odkaz] ŽE SE ZTOHO POSRRR !!
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
už i poláci vás už předběhli [odkaz]
PS: KONTROLNÍ OTÁZKA SOUDRUZI, KDO VÁS BUDE ŽIVIT NA DŮCHOD?? >:D
Můj táta s ním najel cca 100.000km (měl ho od 160 tisíc tuším) a na motoru se nepokazilo nic. Takže to zase tak poruchový být nemůže - nebo všechny opravy prodělal původní majitel >:D
Je tedy fakt, že motor je složitej. Má dokonce dvě autobaterie a výměna oleje něco stojí, když do toho leješ a leješ... ale jinak jezdil tak za 11l/100km a to nebylo špatný a jiné poruchy se mu vyhly.
Tak to měl štěstí. Já znám majitele nového co si to vyžral od začátku do konce a pak majitele ojetého, kterému vydržel 2000 km. A 11 na sto - reálných je spíš 13.
Spolu s dvanáctiválcem 6.0 TDI v Audi Q7 jeden z největších a nejsilnějších dieselů, jaké kdy byly použity v osobním automobilu. Desetiválec, používající ještě samostatné vstřikovací jednotky PD, se vyznačuje enormně drahým servisem a komplikovanou konstrukcí (jsou tu dokonce i dvě řídící jednotky motoru).
Život motoru může ukončit průnik chladící kapaliny do oleje zásluhou konstrukce vodní pumpy, jednak špatná tepelná rovnováha (přehřívání „zadních“ válců, často končící i prasklými hlavami obou řad) a také málo odolná kluzná vrstva válců, jejíž zásluhou po letech přichází tyto motory o kompresi.
Mezi všemi víceválcovými diesely (Audi V8 TDI, Mercedes V8 CDI), už tak mimořádně náročnými na servis je právě tento motor od VW nejméně perspektivním pohonem ojetiny. Více jetým kusům navíc kolabují samočinné převodovky, enormní kroutící moment předčasně ničí také poloosy.
Více na: */techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sir…
Dost mi tam chybí megaprůser 2,5 TDI pětiválec z T5, již vlastní konstrukce s hliníkovým blokem ( ne jako starý s litinovým v T4, který je naopak perfektní a nemá problém najet 700-900 tis).
A docela se ukazuje, že ani první 1,6 TDI CR a 2,0 TDI CR na tom nebudou kdovíjak ok, když se jim na bloku objevují trhlinky a do nějaké velikosti to servisy berou jako, že je to v toleranci a neřeší to.
Tak máme pár let vyzkoušen s dieselem, a rád se vrátím zpět k benzínu. Jediná výhoda diesel je, že je levnější paliva. Benzín je v každém ohledu lepší :yes:
S tým sa dá súhlasiť. Zmysel dieselov sa stráca, ľudia majú stále predstavu o diesele 1.9 D čo vydržal 700000 a ešte stále ide... Lenže to už neplatí. A tak ostávajú len prevádzkové starosti ako sa prejsť po diaľnici aby sa "vypálil" filter, v zime aditíva aby to nezamrzlo... Jediný kalkul môže byť "že sa to raz lepšie predá" ako benzín a o pár deci menšia spotreba.
Len dodávam, že ja som tiež momentálny majiteľom diesla (vlastne spokojného). Ale to bola práca dealera - že za tú cenu už môžeme mať verziu aj v diesli (a grátis :-) ) Asi mali pocit že ponúkaná benzínová alternatíva nie úplne OK. Pointa je v tom že naozaj netreba mať v hlave fix že nafta je to najlepšie a bez dízla to ani nie je poriadne auto :-)
Tak ja mam transita 2.0 duratorq a má najeto za chvíli 400 tisíc. Rok 2006. Za tu dobu se měnil pouze startér a teď originální baterka. Bohužel motor vydrží víc než karosérie, která se momentálně vyvařuje.
U dodávek to není taková porce. Znám některé, které najezdí za rok 250k km. V 2-leté záruční lhůtě někteří vymění motor a na prvním STK mají na tachometru 1M km. >:-[]
Tak ne vždycky benzín je k dispozici. Já čekám na auto, kde benzín není v nabídce vůbec a manželka čeká na auto, kde první benzínová motorizace je o 70 tisíc dražší než diesel a rozdíl ve spotřebě je u benzínu o 3-4 litry na 100 než u nafty.
Až udělají takový benzín, kdy při stejném objemu a výkonu bude mít stejnou sílu a spotřebu, jako nafta, tak si ho koupim ;) Jinak do větších aut preferuji diesel a s tím i spojené náklady, koncekonců, když to nebude 2.0 TDI PD, tak se to dá přežít :-)
Kačkami (nebo Eurami) na kilometr (kč(€)/km) vyjadřuješ provozní náklady, nikoliv spotřebu paliva (l/100km, mpg...). Veličiny, které mají odlišné jednotky, nepopisují tu samou věc. To děti ve školce ještě netuší, ve škole už by mohly ;-)
Ano, mám tu zkušenost. Takový 6-ti, nebo 8-mi válec jezdí také slušně. Skoro jako dvoulitrový turbodiesel. Jenže ten diesel stejně jede lépe. A zabírá už od 1500 RPM. Zatímco ten 3 litrový atmosférický benzín je při 1500RPM zcela jalový.
no asi zaleží na výrobci.ale když má krátkou a dlouhou větev saní tak asi tahne odspoda jak oktávka vnaftě ba množná i o něco lépe já se jich nikdy nestihl zeptat když chtěly dělat závod.... ;-)
Njn, jenže správci fleetů nebo i soukromníci mají stále před očima tu teoretickou úsporu 0,5 Kč/km. Ono to bude ve skutečnosti méně a nějaká zásadní porucha pak úsporu vymaže úplně.
Například mi není tak úplně jasné, proč si všichni kupují Oktávky 1.6TDI s neštastným pětikvaltem místo 1.4TSI CNG. napadá mě jen relativně řídká siť čerpaček...
Pokud diesel denně točí kilometry, není s ním problém. Pokud s ním někdo jezdí denně 10 km do práce, problém s tím je, na to je benzín. Proto u obchoďáků, co valí x tisíc kilometrů ročně, vyhrává diesel, protože se vyplatí.
Podle těch oficiálních čísel ale především hodnotí všechny různé cizopasnické organizace, které udělují certifikáty toho či onoho. Realita je nezajímá.
Stačilo by vycházet z reality, třeba z knih jízd nebo provozní historie. Rázem by čísla o ekologičnosti vypadala zcela jinak. Bohužel, pravidla nejrůznějších auditů a analýz jsou nastavena na hloupou teorii.
Které emise jsou škodlivější: oxidy dusíku (NOx) nebo oxidu uhličitého (CO2)? Nikdo nemůže poskytnout definitivní odpověď, protože jakákoli rozsudek na téma je podobné srovnávání jablek s pomeranči.
Oxidy dusíku (NOx) jsou znečišťující látky, které představují bezprostřední hrozbu pro lidské zdraví či zabíjení lidí, zatímco CO2 je dlouhodobější - i když hluboké - nebezpečí, škodlivě ovlivňují klima planety.
I přes velmi různé druhy škod na životním prostředí spojených s kategoriemi obou emisí, zákonodárci mají dělat úsudky s ohledem na jejich relativní důležitost, problém uveden do ostrého světla normy Euro 6 vozidla s naftovým motorem.
V době, kdy neúprosně rostoucích nákladů na pohonné hmoty, přímá korelace emise CO2 "se spotřebou pohonných hmot dává otázka. Ale ještě horší, veřejná doprava produkuje téměř třetina celkové produkce emisií CO2 pocházející z komponentů nebo vznětovým motorem, zatímco osobní automobily vyrobeno více než 60 procent všech benzínu z emisí CO2!!
Veřejná doprava nejškodlivější je CO2 i NOx než všechny typy benzinových motorů v osobní.
no, ty asi budeš expert >:-[] >:-[] >:-[] Dalmácie, decimálka. Metan, etan, CO2... >:-[] >:-[] >:-[] CO2 je směs plynů... Šacoval bych to na IQ okolo 75 a zlatý řetěz kolem krku... 8-s
V té směsi plynů. CO2 je oxid uhličitý. Ne směs plynů. A krávy nekrkaj a neprděj CO2, ale CH4, což je metan, teoreticky mnohonásobně horší skleníkový plyn než CO2. Ostatně je prokázáno, že zvyšováním obsahu CO2 v atmosféře dochází k zelenání pouští.
Diesle hodně tlačí poskytovatelé operativních leasingů, protože je pak líp a dráž prodají, než benzíňáky. Takže když pak může fleetový manažer za stejnou cenu pořídit auto benzínové nebo dieslové, které bude prokazetlně míň žrát, není o čem. Škoda...
Pokud bude mit turbo, tak bude mit i vetsi silu - vykon. Kroutak temer stejny. Spotrebu bude mit ale furt vyssi. To je ale i problem zdaneni paliv u nas. Nizsi dan z benzinu by mohla vyrovnant jeho vyssi spotrebu, tak jak to maji v USA.
Nebude, ukaž mi takový motor, který má stejný krouťák v b turbobenzínu ve stejném objemu při stejném výkonu, jako diesel :-) A k tomu stejnou spotřebu?
Ano, právě... a mne vyhovuje radši uvést plné auto lidí za solidní spotřebu, než se honit v akceleraci a maximální rychlosti :-) Proto nesnášim tyhle ekoteroristické kecy o tom, jak je nafta na nic atd... jsem rád, že mam pořád na výběr :-)
dieslak je odporny kandel, staci ked chodis na bicykli a prejde normalne hociaky dieslak a cim novsi tym horsi, ten odporny intenzivny kysly zapach... o benzine ani nevies to iste v garazach atd je to humac
A k cemu ti jsou Nm na klice, kdyz je ten diesel prozene podstatne tezsim zprevodovanim a vysledne Nm (tedy ty jedine ktere te zajimaji) na kolech jsou pak stejne nebo treba i nizsi nez ty u benzinoveho auta coz mimojine spoluvysvetluje proc ma benzin i prez nizsi Nm vetsinou lepsi parametry akcelerace?
A ještě ta spotřeba prosím? :-) Ja už nevim, ale pořád se mne někdo snaží přesvědčit o opaku faktu. Zkrátka, jezdím s větším vozem kombi, často naloženým, nejde mi o rychlost, ale o solidní spotřebu a o sílu, kdy není problém zapřáhnout i vozejk s nákladem, nebo naložit auto plné lidma a nebát se, že ztratím výkon, či vytočím celou nádrž najednou. Nemam na to kupovat si auta od MB AMG, ani jiné víceválcové potvory i kdyz by se mi to líbilo.
Diesel o objemu 1,8-.2.0 litru kolem 100kw mi nabídne super kompromis pro cestování. Žádný takový benzinový motor v obdobné kubatuře a výkonu mi nenabídne buď stejnou sílu (atmosféra), nebo solidní spotřebu v té zátěži (turbomotor). Jsem smířen s rizikem poruchovosti ( i když u benzinovych turbomotorů je to také na povážnou). Kdyby tomu tak bylo, tak dneska na diesel nejezdí nikdo, ani dodávky a nákladní vozidla, že? Tak prosím, jděte už s tím přesvědčováním do..... Jsem rád, že si mohu vybrat. Až budu chtít něco jiného, klidně benzín koupím :-)
tsi 110kw ma nizsiu spotrebu, vlastne velmi dobru preto som uviedol... diesel vzdy menej zozerie no ako to ma byt 1liter aj nieco uz to nie je ako kedysi ze o 50%
No to sa da suhlasit. Nafta (direkt turbo) ma mensi rozptyl spotreby paliva ako porovnatelny benzin (direkt turbo), ak teda prave nevypaluje DPF. A tam to hasne.
Celkove naklady a emisie tam ale nerataj.
A ak hovorime o beznej motorizacii ca 150 PS, tak si vyskusaj dlheobu zataz ako nocne vylety po dialniciach na 150 km/h. Z mojej skusenosti jednoznacne naspolahlivejsi atmo benzin ... na "long distance call" mas u pr_r_dele spotrebu, hlavne nech sa to neposere v polke cesty.
ked raz nechce vytacat a zdimat hlucnu atmosferu s privesom tak nechce... a 3.5v6 v mensom aute asi tiez nebude mat kvoli spotrebe a cene auta... takze len turbo
neviem jazdim sluzobkou nova octa combi 1,4tsi 7st dsg a casto v plnom obsadeni tj 5 ludi a pri normalnej jazde 50/100/140 to je rozdiel tak 1l mozno 1,3litra tj prazdna a plne obsadenie s tym, ze sa urcite neloudam skor naopak
Tak to je dan za to ze nemusis chytat mastnou olepenou pistol na pumpe a v aute si nepripadas jako v zemedelskem stroji (nez se do me pusti vsichni mistni zastanci dieslu, to je nadsazka). Ano, benzin vzdy pozere vic, stejne jako diesel pojede hur ve smyslu zvukoveho komfortu, sire pouzitelnych otacek, hmotnosti motoru a tim zhorsenym jizdnim vlastnostem atd.
Niz to nekdo napsal dobre, pro tu spotrebu nekteri obetuji vse ostatni, ostatne ja udelal to same a uz se nemuzu dockat az se vratim k benzinu. :-)
Přesně jak si to napsal a já si vybral v našich podmínkách v našich cenách paliv a nabídky motorizací právě naftu a vybral bych si ji znovu, pokud se něco nezmění :-) A nemyslím tebe, ale štve mne desítky těch neustálejch přesvědčovačů a odsuzovatelů, protože třeba ten smradlavej nafťák jim přiveze ráno pečivo do obchodu ;) Kdyby jezdil na benzín, stál by více...
No, výkon těžko můžeš ztratit, když ho nemáš ;-) . To nic, jen popichuju, ale z toho co popisuješ tak nic nepostrádám a pokud by u nás nebyla nafta daňově zvýhodněná, tak ta trochu vyšší spotřeba nikoho tolik netrápí. V celkových provozních nákladech na tom nebudu nakonec i za těchto podmínek o moc hůř než diesel.
"a pokud by u nás nebyla nafta daňově zvýhodněná" .... no a jsme u toho :-) Suma sumárum, takový "výkon" mi nejlevněji nabídne naftový, respektive turbodieslový motor, tečka :-)
A za kolik teda jezdis? Vozejk se da zaprahnout i za benzin. Dokonce i 1.6 MPi umi tahat vic, nez pul tunovy vozik a za cestu s nim, vcetne prudkeho kopce, spousty rozjezdu a jizdy nekolik set metru na jednicku, si vezme cca 7.5 na 100 v prumeru. A nerikej mi, ze ti nevadi ten smrad.
Já tahal dokonce i s HTP vozík.... o tom to není, ale je to o tom, že mi vyhovuje projev naftového motoru a jeho vlastnosti a pořád dokolečka se tu najde banda lidí, co mi tvrdí, že benzín je pro mě lepší volbou... Já si to nemyslím a kvůli pár diskutérům nepujdu prodat spolehlivé auto, které mi vyhovuje ;) Jezdím kolem 6ti litrů a to hodně Praha + dálnice. Když jedu lehce rychleji tak jsem na 6,5 a to v naloženém autě. Pokud vezu kola na střeše, dostanu se na 7, ale to je opravdu maximum, co jsem kdy měl. Na dálku to umí jet i za 5,5-5,7. Sorry, ale tohle mi v kombiku střední třídy žádný benzín nedopřeje :-)
A to se nikdo ani nezmínil o tom, že s dieselem se lépe jezdí. :-!
Každý benzín (a plyňák ještě hůře), cuká jak tramvaj :no:
Proto pro chlapy je vždy lepší diesel. Pro uhrovité mládence benzín. A tahle sorta tady má převahu :-!
Uhroviti mladenci - tzv ksiltovkari maji vetsinou turbodiesel. Nejake strare levne TDI, vetsinou Golf nebo Alfu 159, proste neco levneho, co jakoze nejak jede a pri jejich jizdnim stylu zere jenom 8.
Krouťák na klice nebo na kole? Diesle mají delší kvalty, takže krouťák se násobí míň. Tudíž s (turbo)benzínem dostaneš auto, které má na kolech stejný krouťák, obvykle vyšší výkon a k tomu ještě věc, kterou ty asi neznáš ;-) , božské ticho...jo a taky trochu víc žere :-)
mam par znamych co kupili dizlove auto v dobrej viere ze budu jazdit "zadarmo" .... dnes sa tychto kuskov uz ani nevedia zbavit a stejne nic neusetrili.... akurat mali viac starosti ako radosti..... fabii s 1,4tdi su plne bazare... nepredajne kusky... za to benzinovu 1,4 63kw fabiu v bazare ani nenajdes... sam som par kusov znamym hladal... a je s tym celkom problem ... hadajme preco asi ;-)
kamarat mi pracoval v autobazaroch... vie ako to chodi.... a vie aj co sa predava a co nie ... niektore auto predaju este skor ako ho sotva daju na plac... naopak dizlove koncernove vozy nad 5-6 rokov su nepredajne vraky ... a dizel v japoncovi tiez nikto nechce... tam je to bez ohladu na vek auta ...
"mam znamych" "mam znameho"
topper daj aj nieco z vlastnej skusenosti. ake si si naposledy ty kupil auto? ja mam sukromne naftove clio, ostalo v rodine, ma 8 rokov, len sa donho leje nafta raz za mesiac. zato manzelkin benzinovy golf ma od spolahlivosti toho renaultu fakt daleko.
ty si kupil 30 aut na ktorych si prerobil a teraz si mudry ? ide o to ci niekto klame, alebo nie, v tomto ma myslim pravdu az na to ze je este kopec ludi co nemaju ani sajnu o problemoch dieslov a ten passat 2.0tdi si kupia a tesia sa kym sa nevysype
a fabie 1.4 16v som hladal i ja a su dost drahe, ich nedostatok je hlavne v nizkych predajoch povodnej verzie, vsetko boli vacsinou fleety tdi alebo 1.2htp
Ono by si kazdy mal zvazit, ci ma pri jeho sposobe pouzivania auta diesel vobec zmysel. Druha vec je, ze v malom aute diesel asi nema vyznam vobec (zrejme nebude jazdit 90% dlhe trasy po dialniciach, kde by mohol nieco usetrit na palive).
No a specialne 1.4TDI je uz priam "diagnoza". Mal som moznost na tom ist. Pri 120km/h som rozmyslal, cim si mozem zapchat usi. Strasny motor! Oproti tomu este aj stary komorkovy diesel co som zazil v Escorte mal lahodny zvuk...
V KE jsou v bazarech 5-6 let starý auta neprodejný vraky? Proto Toppera tak strašně rád někdy čtu...ta trefnost, cílení příspěvků, přímo hmatatelná fakta >:-[] >:D:yes::yes::yes:
dehtomet bych si v životě nekoupil,a ti chudáci co se zhlédli ve spotřebě 4 L/100 km ,hluboce zaplakali poté,co zjistili že repase jejich šicího stroje stojí tolik co výkupní cena celého auta v bazaru.Pokud už bych byl donucen jít do dieselu,tak jedině Mercedes ze 70/80 let.Nesmrtelné atmosféry s nájezdem kamionu.
Pokud má být motor označen jako nejhorší, musí trpět fatální závadou, která se objeví i při pravidelné opravě. A to se 2.0 HDI netýká. U 1.6 HDI může dojít k poškození motoru, ale při zanedbávání pravidelné výměny oleje. Rozhodně motor nepřestane mazat jako u TDI. To je dle mě prů..r.
Ty nejhorší motory na světě, co nám tu cpou diskutéři, třeba Dci? (1.9 a 1.5), nebo něco od Fordu (jejich vlastní TDCi, či staré 1.8D)? Já jen, že přeci VW dělá kvalitní auta a Rendlík je poruchovost sama, co Ádo?
Tak jel jsem v 1,5 dci s 350r km provozovanych jako rozvoz pizzy a řídil ho tenn co ho servisoval, říkal, že v pohodě :-) chce to jen slušné zacházení (jako všechny motory) a olej co 15t km. 1,9 dci krom turb až takovou tragédii nebyly.
Vítězem je koncern
3x v TOP 5 >:D
Koncern žije z pověsti 1.9 TDi, které měly taky fatální závady. např. lítání ojnic blokem.
2.0TDI-CR všude čtu, že ventily padají do válců.
Proti tomu "průs.erový" první 2.0TDCi pouze se špatnými vstřikovači je jako z pohádky. Velká mechanická odolnost.
Možná by to chtělo rozšířit na více než 5 kusů i vzhledme k četnosti, jako často si někdo kupuje signuma/vectru 9-5 nebo Vel Santis s 3.0? :-)
1.5DCi problémy se vstřikvoači a šály na klice - budiž Renaultu ke cti, ež se k tomu postavil čelem a ne p.delí jako VW
2.2skyactiv od Mazdy - teď častá motorizace, Mazda odmítá měnit na záruku. Pilinky se objevují všude po motoru, ucpávají mazací kanál k turbu a později vše okolo.
2.0 CDTi používané v Insignii mco byhc za to nedal, ež to bude i případ Chev. Malibu, Alfy Romeo s 2.0JTDm a dalších zanček kam se tenhel mtoor dává. Není týden aby nebyla Insignia na servisa, která je zadřená na klice, i když má pravidelnou servisní historii. Přesnou příčinu nevím, ale tady si tipnu na 30tis. intervaly při výměně.
2.0TDCi odchází na vstříkovačích díky mizérné naftě, to bych až tak na jako "závadu" motoru neviděl. Jinak potvrzuji, že i při dost příšerném zacházení je neuvěřitelně odolný.
1.5DCi se vstřikovači v bledě modrém. Šály jsou horší, to je pravda.
2.0 CDTi - nevím co by s tím mohl provádět Opel, ale ve Fiatu, AR, Jeepu nebo dokonce Suzuki nevykazuje žádné potíže a patří spíš k tomu nejspolehlivějšímu mezi 2.0D obecně.
2.0 CDTi netuším jestli Opel používá jinou specifikaci oleje nebo delší intervaly, možná i jiný materiál na šálech, ale vím co nám jezdí na servis respektive se dotáhne. Je fakt že hodně Insignii/Zafir/Aster J najede velké množství km a s mtoorem nci není mění se pouze věci okolo.
Je t oněco jako případ ojnic u 1.9TDi někde se projeví jinde ne.
TDCI 2.0 bylo problémové, když ho vyráběl Ford v prvních letech výroby 2004-2006, nyní je tento motor už mrtvý a toto označení nese francouzské HDI :-)
Tak já psal konkrétně o Mondeu Mk III 2.0TDCi 85kW z roku 2003.
Auto má za sebou celý seznam bouraček, interiér už má svá nejlepší léta dlouho za sebou, turbo houká asi 10let, jezdí s ním kde kdo a dost nevybíravě... a ono pořád jede a jede... a kromě nafty a oleje téměř nic nechce.
U 1.5 dci jsou sice šály horší, ale dá se tomu výměnou vyhnout. Tim neříkám že je to ok. Horší jsou ale závady, ktery přijdou z ničeho nic. Že motor odejde při vymenach oleje po 30k km je předvídatelný.
VW 2,0 tdi CR je bezproblémový motor. Sám mám třetí v řadě a musím zaklepat bez jedinýho problému, mezi intervaly výměny oleje 15tkm nežral ani jeden nic.
Znám i auta co mají přes 600 tis bez výměny turba.
Ale příští auto bude určitě benzín hlavně kvůli rozsahu provozních otáček..
1.5 dCi měl do roku 2002 problémy i se selháváním rozvodů (alespoň to bylo adekvátně řešeno svolávací akcí). Na dalších problémech jako odcházející turbo se hodně podílel také stupidně nastavený servisní interval.
S tou Mazdou je to zajímavé, vzhledem k tomu, jak nám zde byla diskusními věštci prezentována jako bezchybný kvalitativní protiklad Volkswagenu. Ale při tak rozsáhlém nasazení nové techniky se dá nějaký ten zádrhel přirozeně očekávat.
Jinak já znám ještě jeden Allroad 2.7 TDI a to auto více stojí v servisu než jezdí. Vlastně prakticky ani nejezdí.
Tak do roku 2002...to byly tak první rok nebo dva výroby...v té době se koncernu o malém dieselu ani nezdálo.
Ale ono to tak je, že u dieselu má velký vliv styl používání a jde se používá. Dovolím si říci, že moje kombinace dieselu na dlouhé trasy a benzínu na popjizdecky je dobře zvolená...i kdyz možná někdo s HTP nebude souhlasit.
Tak Chevy Malibu nevim. Těch sem jako bývalí prodejce moc neprodal. Ale takový cruze měl diesel bezproblémový. Je pravda že Malibu lítalo paradoxně za nižší spotřebu ale stejný motor jako insignia. Takže tam se to * může.
Taky už bych v době turbobenzínu, kterej táhne odspodu, naftu nechtěl. Bohužel většina majitelů dieselů pojíždí do práce 5-10km. Jasně že tím trpí každý motor. Ale nafta s DPF je peklo.
Jak hoděn sjou rpovázané nevím ,ale v insignii odcházejí. Malibu je u nsá vyjímečný kousek tak se nedá říct nějaký vzorek. Vzpomněl jsme si na něj jen prot, ež ted v týdnu byl na dílně na prohlídce ;-)
COpak 30ti.km ještě "jde" Opel u 1.3cdti nasadil i 60tis. km interval >:D s tou směšnou náplní netuším kdo to vymyslel.
Stačí že Vivara s 1.6 biturbo žerou olej protže jsou přetěžované a jezdí po 40tis. km
A jak se me Malibu libilo. Tak ono opel asi lakal na delsi servisni interval. Jak Malibu, tak Aveo s 1,3cdti ac meli opelacky motory, meli olej 15tkm nebo rok. A ja teda jako zakaznik bych tohle dodrzoval i kdyby mi tam napsali buhvi jaky km a dobu.
Jo cruze byl VM motori. Zravejsi ale tahlo to slusne.
Servisní interval u Opelu byl fakt úlet, který (jak taky mohl každý soudný člověk očekávat) likvidoval motory. To zas někdo myslel kalkulačkou a ne mozkem.
autorevue: "Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem"
- Dle tohoto článku byl 30tisícový interval zvolen až později a předtím to bylo 50 tisíc.
Inteligentní cenzura na ACZ mi nedovolí dát odkaz... :-!
svokor ma 2,2 diesel v Rav 4 minulej gen...jazdi na tom len obcas, ma to ako vikendove vozidlo, cize rocny najazd 5 000 km...turbo piska od novoty, na dialnici to berie 7,5l pri 120 ale pri jeho style jazdenia kludne aj 10 niekedy :-) nevravim, ze je to zla nafta, len potrebuje dobre palivo a starostlivost, ale to kazdy naftak.
Este nam tam nieco chyba, ci uz dalsie motory alebo dalsie zabavky.
2,5 TDI aj s 1,9 TDI trpeli na vahu vzduchu. Spotrebka ? No ani nahodou. Okrem 2,5 TDI 132 kw, ktory mal vahu od Hitachi, sa vsetkym pokakavala verzia od BOSCHu. Ziadna kontrolka, nic, len pad do nudzaku v zabere (najlpesie pri predbiehani). 1,9 TDI s VGT turbom zatuhavali lopatky, hlavne ked sa jazdilo len na spotrebu. 1,9 TDI PD 85kw trhala rozvodovy remen, nasledkom coho VW znizilo km priebeh na jeho vymenu na 60 tkm. Pri dlhodobej zatazi (dialnica Nemecko) u 1,9 TDI "mizol" olej. Ak clovek mal spodny kryt motora (AUDI), tak ho tam nasiel ...
Obcas sa "zamaskrtil" podtlakovy ventil turba (znova nudzak). Nieco podobne sa deje uz aj u 1,6 TDI (pocas zaruky sa riesenie odklada ...).
Chyba mi napr. aj 1,5 dci ...
první 1.9TDi neměly váhu od Bosche první rok nebo dva u Octavie, dnes docela levná výměna.
Zatuhávání lopatek u VGT jechyba uživatele, ne auta.
Ať koncern moc nemusím, viz výše tohle nejsou fatální chyby, zvlášť když ejdna je způsobena uživatelem.
U Octavie neviem, to som nikdy nemal. Ale 1,9 TDI aj 2,5 TDI generalne u Audi aj VW mali Bosche (ved som ich menil ...). "Levna vymena" - sorry, ale na tento argument sa ti mozem ... tahal som sa v nudzaku po dialniciach cez 700km v noci ako pako ...
Mna nezaujima cena vady, ale vplyv na motor, teda fatalny nasledok napr. pri predbiehani ... doporucujem zazit a potom o tom polemizovat. . :-O
VGT chyba uzivatele ? Hmmm, u japoncov som nic take nezachytil, zeby mudri vodici, tak radikalne rozdielni voci VW Fahrerom ? >:D
Nevím jak u japoncov, ale třeba u Tdi to bylo způsobeno tím, že uživatelé motor vytáčeli do nízkých otáček a lopatky se skoro nehýbaly a za čas zatuhli. Takže v tomto případě za to mohl uživatel.
Jakápak chyba uživatele? Je snad někde v manuálu auta předepsáno, že tomu má pořádně ohulit? A jak často? Do jakých otáček? Na jaký stupeň, atd?
Řidič má akorát předepsáno, že má tankovat takovou a takovou naftu, dolívat takový a takový olej a chladit takovou a takovou kapalinou. A že když se rozsvítí nějaká kontrolka, má udělat to a to.
Tak je to alespoň u normálních aut. U VW je to zdá se komplikovanější .....
MI z toho teda celkem přesvědčivě a očekávaně vychází, že když se člověk vyhne VW (a všemu co s ním souvisí) a Boschi, tak je celkem v klidu (pokud nebude mít náhodnou smůlu).
Jinak...
Pravdou je, že ty dlouhé výměny olejů jinak bezproblémovým motorům nedělaly dobře (zmíněné HDI JTD). Budiž výrobcům ke cti, že tady od těch prasáckých intervalů už v zájmu zachování klidu převážně ustoupili.
Mame vo firme rozne auta, najma koncernove. Aj na 2,0tdi pd s dpf odisli iba raz vstrekovace a dpf filter sa vybral. inak nam vsetky koncernove tdi relativne spolahlivo sluzia do cca 250 tisic km. Z inych aut nam roztrhlo retaz na jednej 316d, po 240 tisic km a na X5ke po 230tisic km. Moja 316d ma teraz 200 tisic, neodisla mi este ani ziarovka, auto jazdi ako hodinky.
kvazipodnikatel si asi ty, som zvedavy co by si s tym autom spravil ked mu okrem toho kaziveho filtra absolutne nic nebolo. jazdi dodnes bez problemov a ma cez 300tisic
No takhle veřejně se tady byť pod nickem přiznat k tomu, že seš (potažmo celá vaše firma a její zodpovědní jedinci) pohlavní orgáni, to se jen tak nevidí.
Blahopřeji.
A ani to nedalo tolik práce.
Už jen za tohle by měl VW platit jak mourovatej a nám všem co ty *** musíme dýchat. A měl by přispět na zdravotní pojištění všem evropanům.
Takže na jednu stranu tvrdíš, že diesely se vyplatí, jsou spolehlivé a zároveň říkáš, že se vlastně nevyplatí, protože nemáte na opravu? >:D Tak se rozhodni, zda je teda to TDI levné nebo drahé na provoz. Pokud sám říkáš, že jste ve firmě museli vybrat DPF, abyste ušetřili, tak ten diesel očividně provozně až tak levný není.
Na titulní fotce měli být např. čtyři motory, jak jste to měli u článku "slepé uličky a pod."
VW pro slušné lidi prostě s podvody skončil, tak redaktoři se snaží tlouct všude kolem.
Kromě VW... málo která automobilka dokázala spolehlivě přesvědčit lidi, že jejich ocel na rozvodech je šunt a gumové rozvody jsou lepší - na vytahování peněz z kapes ovcí co VW Skoda koupili.
Často nechávám z DE do CZ svážet Tourany 1,9TDi 77kw s dírou v bloku na výměnu motoru.
"...zezadu, tedy ze strany setrvačníku/převodovky. V tomto místě se klikový hřídel nejméně torzně namáhá..."
Nezmysel. Na tom mieste je klukovka torzne namahana najviac, pretoze tym miestom sa prenasa plny krutiaci moment dalej k zotrvacniku, spojke a prevodovke. Pohon rozvodovej retaze k tomu ale neprida prakticky nic.
Dovod pre ktory sa niekedy prenasa ventilovy rozvod na tuto stranu klukovky je ten, ze v tom mieste ma klukovy hriadel najmensiu amplitudu torzneho kmitania (co nie je samozrejme to iste ako torzne namahanie). Tlmi ju hmota, ktora je pripojena na zadny koniec klukovky...
zadrie sa akurat tak tvoja hlava pri 90tisic, s 1,5dci mam na rozdiel od teba skusenost a jeho spolahlivost sa s tdi vrakmi neda ani porovnavat. Nehovoriac o spotrebe a kultivovanosti, hlucnosti. je az k neuvereniu akeho trotla tu zo seba robis.
u 1.5dci sa iba loziska na vackach zadierali co renault potichu vyriesil v zaruke, tie slabsie varianty 1.5ky pri aspon trochu rozumnom zaobchadzani vydrzia dost a spotreba a hluk su v pohode
Měl jsem ve firmě dva vozy s tím motorem (1,5DCi). Hranici 100 tisíc km nepřežil ani jeden. Ze všech (myslím asi 15) vozů s motorem TDI (prodávaly se při nájezdu 350 tis km) tuhle hranici nedosáhly 2. Jeden s 2,5TDI, který se prodával po bouračce a druhý1,9TDI, kde se nevyměnil v termínu rozvodový řemen a přeskočil o zub. Jo a ještě jeden povedený motor 2,2 HDI, kterému ve 150 tis praskla vačka, takže skončil jako hromada šrotu. :-!
to vies ado ked ma tela v rukach 1.5dci tan nevydrzi ;-\ zaujimave vcera som bol s ochcavkou v servise a na zdvihaku pol passat 2.0tdi mal take pekne 2 diery v motore ...mozno "swap" na 6valec >:D
co na tom motore neprezilo ? ak oba niekto upratal do 100t km tak myslim, ze chyba bola kdesi inde...
to co som popisoval ja sa dialo do 100 000km tie loziska na vackach, neskor sa stavalo ze zaklepali i na kluke po 250tis km ale to boli 30 000km intervaly oleja, dodavky trapene na dialnici so slabym motorom vid kangoo a podobne, kvoli kratkej prevodovke tocili pri 130tke 3000ot co je moc a tie motory sa jednoducho s tymi vymenami opotrebovali, ale chyba ako taka motora samotneho mi to nepride, 1.3JTD/cdti koncia rovnako, su proste v tazsich a vytazovanych autach utahane a opotrebovane
Ada, na toto sa neda nereagovat
"Na tom mají největší podíl bezmozci za volantem, kteří s tím jezdí jak s benzínem a točí ho trvale okolo 3500 otáček."
Sam si si nabehol. Teda sam potvrdzujes, ze nafta pri dlhodobej zatazi stoji za gouvno.
Ale ako maju jazdit po dialnici (DE), kde ani 6ke ti pod 3000 otacky nejdu ? Alebo zataz v kopci.
Doi mesta nie (DPF), na dialnicu nie (dlhodobo), takze nafta je vikendovy motor na okresky.
To sa nam to vyuzitie zuzuje presne ako otackove pasmo nafty. :-!
Aha jasne ! Kazdy si ma kupit min 3 auta ! Do mesta, na dialnicu a sportak na okresky.
Pricom dialnicne auto zahrna min 3.0 TDI. Pekna predstava a nemecki volici by to zozrali aj s navijakom.
A teda fakt nechapem, preco ten 6 valec nie je v kazdej rodine. Sluzobaky taktez, sak tee oneeee 4 valcove PASSAATY by hnedkaj prestali blokuvat ten levej pruh.
V zrkadle zasadne vidim co chcem, ale co ty Ado, kedy prestanes nasavat NO2 v garazi ?
No nevím s zařazenou šestkou při 3500rpm jedu přes 210kmh. Při necelých 2500rpm kolem 150kmh což je slušná cestovní rychlost při které spíš předjíždíte než jste předjížděn. 80% aut jede mezi 120 - 150 kmh.
Já mám na svém 1,5 dCi momentálně nalítáno 97 tis. a přede jako kočka. Interval výměny oleje dle výrobce (30 tis.), náklady na servis (mimo spotřebáku): 500 Kč za čidlo teploty v zrcátku... mám pocit, že si dCi pleteš s TDI a TSI :-!
Pánové, kdo z vás si všimnuál, že na obrázku je Toyota motor, ale není to 2.2D-CAT, protože je v Avensisu příčně, ne podelně umístěný na co by měl vrtuli na boku?
Vypadá to na 2.8D která byla v Hiluxu a LandCruiseru
Máš pravdu, je to 2.8D, ale je to celkem fuk, mě jen štve, že při dvou článcích o nejhorších zážehových a vznětových motorech vždy je na titulní stránce umístěn motor od Toyoty, přestože to určitě nebyly ty největší propadáky, zvlášť minule u benzíňáku.
To je fakt vtipný, jak řeší jaký je a není obrázek na titulní straně.
Prosím tedy redakci, aby pro příště tam dala fotku motoru třeba s wartburgu, aby z toho někteří místní diskutéři neměli záchvaty vzteku a paniky.
Nemám záchvat vzteku ani paniky, ale prič zbytečně potápět článek tím, že k tomu dám zcela neodpovídající ilustraci, ještě k tomu jako úvodní fotku?
Budu psát o srovnávací test pěti aut, namátko focus/golf/i30/308/astra a dam tam fotku třeba Insignie?? Však je to taky auto a i od značky která je v tom testu.
Pro ty pomalejší Insignie je větší model Oplu. Ve vymyšlené srovnávacím tetsu je Astra od Oplu. Jako tady je v seznamu menší diesel od Toyoty, než je na úvodní fotce.
Záchvaty vzteku a paniky? Jak si na to přišel? Asi podobně jako na s wartburgu (z koho čeho) >:D
Tobě nepřijde divný nebo alespoň záměrně zavádějící, že jakékoli koncernové auto vyhraje v porovnávacím testu a když už je tu výběr "propadáků", kam by většina lidí minimálně minulé benzíňáky od Toyoty určitě nevybrala, je na titulku motor Toyoty? Zde je navíc umístěn, jak poznamenal správně Sup, úplně jiný motor, který žádným propadákem nebyl?
Pravopisná chybička se vloudila, no. Stane se. Nemělo by. Alespoň jsem tě pobavil :-) .
Mě to přijde jako hledání chyb za každou cenu. A myslím, že to nebyl od redakce záměr, ale že neřešili jaká tam bude fotka, prostě tam něco dali. I když se mohli lépe nad tím zamyslet.
Tak jednou to může být náhoda, podruhé už pochybuji a zrovna kdybych měl pověst, že někomu nadržuji a druhému naopak, tak bych si na toto zrovna u článků typu "5 nejhorších" pozor dal. Nehledě na to, že publikované fotografie/obrázky, které nevytvořil sám autor, na takovémto webu nejsou určitě vybírány nazdařbůh "co najdou na netu"
to jsou neustalý debaty nafta vs benzín. každý svojí charakteristikou de uplně jinam.třeba v dodávkách je nafta neocenitelná.kdežto jako rodiný auto co jezdí každý den včezně zimi a mrazů do školky z dětma 3km tam a 3km zpět a nejvetší štreka je kaufland 10km je to hovadina.....zas pokud má auto obchodák nebo človek co udělá na jeden zátah i 300km v kuse a ideál dálnice tam není co řešit a je jedno kolik válců máte jak na dalnici auto rozjedete tak je to jedno.holt prostě když budete dávat céres dyzlu jak benzínu tak vám tam odejde turbo a bude po čase plakat(vstřiky potečou jedna báseň)- a při tomhle zacházení je nafta pokladnička na peníze.prostě s naftou to musíte mít v hlavě srovnaný.osobně v menších autech asi benzín protože z nafty se mi chce zvracet z už dodávky a to nemluvím o zimních startech když auto promrzne a 3dny stojí to se pak modlíte at už topí.v6 v8 a nedež bože v12 to je ďábelská volba samosebou v benzínu ale pro toho kdo jezdí denně 500km je to jako chodit *** tu nejdražší prostitutku BEZ to je pak sebevražda to krmit :-):-) .
..pan dusil nerozumi autum ani technice.kdyby rozumel s motory a vozy pracoval,mel odřene a špinave ruce po letech tvrde prace,,nikdy by nenapsal vyplody typu a6 c5 tdi nejhorsi motor a podobny voloviny..jen tak mimo,,6val rotacni cerpadlo vp44 nema vyrive klapky,a rozevreni do praveho uhlu je dano konstrukci a to osvedcenou,kterou netreba menit,jelijoz slouzi do dnesnich dnu a to je jařku 28let..tady je vidět motoristicke povedomi.90%panu soferu nema vubec páru o technice,natoz o opravach.plkaji na forech , sleduji ecperta pepu a topgir,,a delaji informacni bubliny a s automobilu je zajima akorat rok ,co to ma za vybavu..