skoda ze nemame sirsiu tabulku.... nissan takmer dostihol toyotu ... este to bude v tomto roku zaujimave .... mitsubishi v konencom uctovani zase predbehlo hondu ( pri tychto dvoch znackach to bol cely rok napinak az do posledneho mesiaca ) .... dacia v poslednom mesiaci roka 2015 dost stiahla slusne tie straty na patnastu kiu..... velmi vyrovnane je to aj medzi lexusom a jaguarom.... az neuveritelna ( takmer ) zhoda...
rovnako ako pri znackach ... tak velmi zaujimave je to aj medzi jednotlivymi modelmi .... ale to by som mohol pisat xyz riadkov... skratka treba vidiet sirsie suvislosti a tabulky .... je to na dlhsie.... takze len v kratkosti ...
gratulacia skode zvlast octavia v top 10..... uz uz ju p308 takmer dostihol.... ale bdue to zaujimave tento rok..... pride aj novy megane.. ... tak 308micka mozno uz domma vo francii klesne trosku .... uvidime ... a pomoze tak nepriamo octavke udrzat sa aj v tomto roku v top 10 .... ale to je este priskoro predpovedat.. kazdopadne octavia to ma neskutocne dobre rozbehnute .... a akoby nadalej mala rezervy.... predaje v spanielsku ci inde v juznej europe su stale este s velkymi rezervami pre skodu ... tam moze rast este pekne
PS: inak pocas roka 2015 som tu predpovedal ze skoda skonci v top 10 celkovo (pred nissanom a toyotou) .... a podarilo sa... :yes: aspon toto mi vyslo ;-)
Nehledejte za tím nic jiného než fakt, že zatímco v minulých měsících JATO zveřejňovalo statistiky jen 10 nejprodávanějších modelů a značek, tentokrát ukázal i top 20. Tak proč tu tabulku tentokrát nerozšířit ;-)
V Evropských číslech jsou v TOP mezi mainstreamem Renault, Opel, Peugeot, Citroen či Fiat, přitom u nás v ČR jsou jejich prodejní podíly dost nízké...
Co naplat, co u nás není Škoda, VW nebo Hyundai, tak se zkrátka neprodává, to je ten rozdíl mezi vyspělými trhy a tím zakomplexovaným českým rybníkem :-!
Myslím, že to klasické české sebezbičování je úplně zbytečné. Každý trh je jiný, nějakým způsobem deformovaný a preference domácích výrobců není ničím, co by z nás dělalo světový unikát.
Třeba Fiat u nás aktuálně nemá pořádně co nabídnout. Vždyť segment, v němž je nejsilnější, je zde okrajový.
Třeba Punto je stále dobou volbou, přesto prodeje nešly... Český trh je zakomplexovaný, ale není se opravdu až tak čemu divit, Češi nakupují v bazarech, takže jsou tak 10 let pozadu... To opravdu třeba Renault za moc nestál.
Obnova vozového parku v ČR je výrazně zaostalá a chybí především nákupy nefiremní. Jinak řečeno - české rodiny nemají na nový vůz. A to je největším problémem českého trhu.
Myslím, že komplexem tu trpíš hlavně ty, každý trh je specifický a pokud srovnáš národní značky v jednotlivých státech, pak dojdeš k tomu samýmu výsledku jako u nás.
Posun od lacinějšího prostornějšího polo-Pola, které má za úkol v chudých evropských zemích nahrazovat rodinný vůz, k sebevědomému malému vozu s mladistvým charakterem se jednoznačně povedl :yes:
Jen bych si přál nástupce Fabie sedan, malý sedan tu podle mě chybí :-!
Souhlas, odpoutání se od sloganů rodinné auto a pod. fabii prospělo, po stráce designu velký krok dopředu, jízdní vlasnosti i přes starší techniku solidní a zájemce o malý "rodinný" vůz škodovka převedla na rapid a může se tak i marketingově soustředit na mladší.
Proč ale dělat malej sedan nevím - jestli jde o typ karoserie tak ten se v evropě zdaleka nechytá tolik jako liftback, a malej liftback škodovka má - rapid, takže...
Důvod, proč už Škodovka nevyrábí Fabii sedan je přece naprosto jasný - velmi malá poptávka zákazníků. Kdo by takový sedan kupoval, když Fabia nabízí krásný, a ve srovnání s hatchbackem jen o málo dražší kombík s nesrovnatelně vyšší užitnou hodnotou? Fabia Sedan by se možná prodávala v Turecku a ještě na pár okrajových trzích, to by ale její vývoj a výrobu (hlavně odlišné raznice stupňovité zádě) určitě nezaplatilo! Navíc, navrhnout elegantní malý sedan je téměř nadlidský úkol! ;-)
Samozřejmě, že v Evropě poptávka po malých sedanech není dramatická, ale celosvětově jsou sedany v oblibě. Problémem není, že by Škoda malý sedan nedělala, jen je smůla v tom, že malý sedan nestojí na aktuální generaci Fabie a v Evropě se vůbec nenabízí.
A to mi přijde škoda, kdysi se tu solidně prodávalo třeba Polo Classic, Cordoba, Thalia ... Nemyslím, že by poptávka vyloženě nebyla.
Jenže evropský trh se od dob Polla Classic a Cordoby podstatně změnil, víme? :-)
V ČR jsou preference zákazníků krásně vidět na odbytu Dacie řady Sandero/Logan/Logan MCV za rok 2015: Sandero 2238 ks, Logan MCV (kombi) 1799 ks, Logan (sedan) pouhých 362 ks... :-! (a to je Logan sedan současné II. generace auto s relativně nadprůměrně povedeným designem).
Jasně, možná podobně ty čísla vycházela i u Fabie I. Ale v době, kdy se zaplňuje každá díra na trhu? Navíc Fabia I ukázala docela dobrý pragmatismus, kdy spousta dílů byla společných s kombi, takže ten vývoj karoserie sedan nemohl být nijak drahý a problematický. Navíc sedan měl větší kufr než kombi ;-)
Ano, Fabia I sedan měla spoustu dílů zadku společný s kombíkem - třeba i zadní svítilny, které tak měl sedan zhruba o 15 cm níž, než by potřeboval. Výsledkem bylo, že ten zadek byl strašně ošklivý. A to byl také jeden z důvodů, proč se to auto neprodávalo. Druhý důvod byl, že sedan byl dokonce draží, než kombík. Pokud dnes vidíš Fabii I sedan, v 90% má základní odporně modrou barvu a řídí ho důchodce... Takový průser Škodovku určitě nebude opakovat! :-)
Fabia III ve verzi sedanu by byla propadák, od toho je právě Rapid. Nicméně ten kombík Fabia III se možná lidem líbí, ale již málokdo si vyzkoušel posadit do druhé řady sedadel, i když přední sedadla nejsou na doraz, to je doslova katastrofa! Tak málo místa na nohy nemají mnohem menší nákupní tašky na kolech. Tak o jaké užitné hodnotě je tady vlastně řeč? O tom, že máte sice kombík s větším kufrem, ale vzadu je místa, jak pro malé děti, nebo trpaslíky? Než Fabii kombi, to už raději Jazz, ze kterého lze snadno v případě potřeby udělat i stěhovák a pokud bude mít Fabie stejnou výbavu jako Jazz, dostane se na cca. stejnou cenu, jakou má Jazz. Jízdní vlastnosti jsou třeba u malého Jazzu taky někde jinde. Ale český člověk je ochoten mnoho Škodovce důležitých věcí odpustit paradoxně za své nemalé peníze a u jiných značek přitom hledá doslova nuance, aby se mohl utvrdit ve svém pocitu, že za své peníze dostal maximum :-)
kecáš. Ve Fabii III je sice o nějaký ten cm (jeden, dva cm) méně místa na kolena než v FII - a to díky tomu, že se nesedí tak vysoko. Ale v rámci třídy je to stále vrchol nabídky, který atakuje některé vozy z nižší střední. Třeba Ford Focus.
Konkurentů je málo a všichni jsou na tom hůř, jak Clio Grandtour, tak Ibiza ST. Právě ve srovnání s Ibizou je rozdíl nejmarkantnější. Ostatní vsadili na crossovery a je pravda, že P2008 nebo Captur jsou na tom lépe. Ale Fabia III Combi je na tom v rámci malých vozů mimořádně dobře :-!
Nabídka prostoru pro nohy zadních cestujících není u Fabie III o nic horší, než třeba u Pola či Fiesty - trochu lepší je v tomto parametru vlastně jen Corsa a Punto (a samozřejmě již zmiňovaný Jazz, ale to už je spíš MPV než hatch). Ale Škodovka to má dobře vyřešené - Fabia Combi je ideální pro mladé rodiny s malými dětimi, pro rodiny s vyššími teenagery je určen Rapid s opravdu štědrým rozvorem 2,6 m a super dlouhým interiérem. Ti, kterým stačí nadprůměrný kufr, zvolí Spaceback, ten kdo chce obří kufr, vezme lift... :-!
Nic proti prostornosti fabie, ale to určení je zcestný. Byť je fabia v rámci svojí třídy solidní auto, pořád je to malý a tedy pro jakýkoliv rodinný využití velmi nevhodný. To že se to tak i dnes spousta lidí snaží používat je zcela jinej příběh, ale racio to nemá.
No...nevím, zda se s tím mohu ztotožnit. První Fabia mohla s Polem směle soupeřit a ani druhou bych nestavěl do role nějakého východoevropského low-costu pro chudé rodiny. Přijde mi, že právě na třetí generaci se trochu projevilo, jaká je její pozice v hierarchii koncernu...Vzpomínám, jak se před pár lety diskutovalo o údajném výroku někoho z vysokých míst koncernu, že není možné, aby Škoda měla lepší interiér než Polo...
Tak či tak, Fabii to zase jednou fakt sluší a rozhodně má co nabídnout. Zdá se, že by jí to skutečně mohlo pomoci se protlačit mezi lídry segmentu. :yes:
Právě druhá generace byla ten low-cost, který si kupovali němečtí důchodci ze šrotovného, ten low-cost, který jako jediný nedostal novou podvozkovou platformu a zůstal dlouho jen pologenerací a v důsledku vždy stál na základech Fabie I.
Fabie I přinesla spoustu nevídaných prvků do třídy malých vozů, třeba xenony (kdo je ve třídě měl?) a byla opravdu revoluční. Fabia II nikdy nedosáhla ani na kvality Fabie I...
Fabia III sice dostala jasné mantinely nebýt lepší než Polo, ale vymezila se myslím víc než dobře, své kvality nepostavila na dotaženosti a výbavě a motorizacích, ale na mladistvém svěžím designu.
Nikde to není tak výrazný skok, zatímco Fabia II se prodávala vesměs v Classicu a nevybavenýchc verzích, tak u Fabie III to často jsou verze Style. Jasná změna zacílení.
Mercedes C na 17 priecke... velmi pekny vysledok.... Nove E sa zacne zachvilku predavat mozno ho v 2017 uvidime v top 20. a ked nie nic sa nedeje zivot bezi dalej a atomobilky si pomastia vacky kym nebuchne dalsia kriza potom bude zase plac a predaje pojdu zase dole a kriza skonci a pak zase nahoru....ako na housenkove drahe len mi musime viac zaplatit za povozenie sa ....