Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen zahájil svolávací akci k Dieselgate. Jako první upraví Amarok

V Německu musí automobily postižené kauzou Dieselgate do servisů povinně. Jako první tam míří pick-up Amarok.
Zpět na článek
3. 2. 2016 10:29
3. 2. 2016 10:39
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
Avatar - KANKUNEN
2. 2. 2016 17:11
Tak to já nechápu, proč podváděli,
když to dokázali opravit do čtvrt roku bez následků na cokoliv. >:D
Rozbalit vlákno
11
2. 2. 2016 17:55
Re: Tak to já nechápu, proč podváděli,
Pokrok je velmi rychlý a za těch pár měsíců, co se to provalilo už to umí VW i bez šidisoftu >:-[] Spíš je vtipné, jak v EU procházejí podvody takového kalibru zcela bez postihu. Udělat něco podobného fyzická osoba nebo malej podnikatel, tak by seděl za katrem a celý rok by se to řešilo v médiích pořád dokola. Na dieselgate se za pár měsíců zapomene.
2. 2. 2016 18:12
Re: Tak to já nechápu, proč podváděli,
ne ne, do EU stale prichazi a jiz tu je i "elita" stredniho vychodu ktera take nemusi dodrzovat zakony
Avatar - martin.filak
3. 2. 2016 08:41
Re: Tak to já nechápu, proč podváděli,
To nebude ani pokrokem, ani tím, že už teď dokážou emise snížit bez podvodu... nedokážou, jen jim úřad odkýval něco, co je nezruinuje, ale aby to vypadalo jako pořádná oprava, aneb vlk se nažral, ale koza zůstala celá... Němci si přece nikdy nesáhnou na vlastní německou značku, takže já osobně očekávám aféru č. 2, kdy se stejně zjistí, že to pořád neodpovídá... A taky nechápu, proč řídící jednotku nenastavili takto už od začátku (teda pokud to přehrání vůbec něco pomůže), když přece optimalizace softu se dělá pořád stejně jako před pár lety, jedině, že by za tu dobu objevili ameriku a rádoby odborníkům svitlo v hlavě, jak jinak se dá motor nastavit, aby měl podstatně nižší emise při zachování hlučnosti, spotřeby, výkonu a životnosti...
3. 2. 2016 09:03
Re: Tak to já nechápu, proč podváděli,
samozrejme ze to nedokazou
producenti naftovych jedometu pozaduji po EU zdvojnasobeni limitu pro NOx, tedy na hodnotu 160mg/km, tedy skoro 3x vic nez pro benzinovy motor, jehož palivo většina státu EU zatezuje vyssi spotrebni dani.
vítej v bruselskym ekologickym absurdistanu
Avatar - Hittman
3. 2. 2016 11:09
Re: Tak to já nechápu, proč podváděli,
Dokážou, pomocí močoviny. Jenže je to zařízení navíc, které prodražuje auto, takže v Euro5 se to každný snažil řešit softwarem (krom pár vyjímek) a močoviny použili na E6.
3. 2. 2016 11:51
Re: Tak to já nechápu, proč podváděli,
močovinu rozhodne nepouziva kazdej
napr. citroen snad bez výjimky, bmw, vw jen pro vetsi vykony
jinak pouzivaj LNT, kterej funguje jen při hodne maly zatezi a zvysuje spotřebu, proto napr renault 1.6dci 160k v realu 25x prekroceni limitu NOx
tojota jde jen přes EGR a kupodivu na tom je srovnatelne jako SCR, rozhodne lepsi nez LNT, ale samozrejme v realu taky neplni
3. 2. 2016 10:38
Re: Tak to já nechápu, proč podváděli,
Je dost dobře možné, že podobného efektu dokáží dosáhnout vícero způsoby. A ty budou mít své výhody a nevýhody. Sáhli po jednom, kdo ví, z jakého důvodu, nevyšlo to, tak sáhnou po jiném. Emise pravděpodobně v provozu stejně nesplní. Klidně by se mohlo stát, že bude mít po úpravě horší.
3. 2. 2016 16:49
Re: Tak to já nechápu, proč podváděli,
Dokazes si predstavit, co by se v evropsky ekonomice delo kdyby VW neodkyvali neco co je nezruinuje? Nemuzou jen tak zariznout jednoho z nejvetsich zamestnavatelu v EU. To ze reseni VW neni uplne fajn to je fakt...
2. 2. 2016 18:13
Re: Tak to já nechápu, proč podváděli,
iba že by to nebolo bez následkov na čokoľvek. Priznávam, strácam aj posledné ilúzie o nemecku ako trhovej techno krajine.
3. 2. 2016 10:49
Re: Tak to já nechápu, proč podváděli,
Hele taky mi to nejde do hlavy. Já myslím, že to s tím zachováním všech parametrů a jen snížením emisí NOx bude zase bouda. Jinak přeci nebylo nutný žádnej fixlovací soft dělat ;-)
Avatar - Hittman
3. 2. 2016 11:07
Re: Tak to já nechápu, proč podváděli,
Protože to dělají tak všichni. Ženou se za nízkou nereálnou spotřebou, kterou holt motor s tolika eko kravinama holt mít nemůže, takže je to potřeba softwarově obejít..
2. 2. 2016 17:11
Co jsou diesel emise
Emise diesel místy znečišťující látky, které mohou mít nepříznivý zdraví nebo účinky na životní prostředí. Většina z těchto znečišťujících látek pochází z různých neideálních procesů v průběhu spalování, jako je neúplné spalování paliva, reakcí mezi složek směsi za vysoké teploty a tlaku, spalování motoru mazacího oleje a olejové přísady, jakož i spalování non-uhlovodíkových složek nafty paliva, jako jsou například sloučeniny síry a palivových aditiv. Běžné znečišťující látky patří nespálených uhlovodíků (HC) a oxid uhelnatý (CO), oxidy dusíku (NOx) nebo částic (PM). Celková koncentrace škodlivin ve výfukových plynech dieselových obvykle činí několik více procenta ;-\
Nicméně, když ve srovnání s benzínovým motorem s katalyzátorem, diesely mají vyšší emise NOx a mnohem vyšší emise částic.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hittman
3. 2. 2016 11:10
Re: Co jsou diesel emise
Čím vícero se dusí motory, tím méně probíhá ideální spalování směsi.
Avatar - Fortune Rayzor
3. 2. 2016 13:51
Re: Co jsou diesel emise
Díky za skvělé použítí Google Translate. :no:

EDIT: ups, špatný příspěvek, platí to pro ten první ;-)
2. 2. 2016 18:31
jedina spravna svolavacka by byla vyhodit ten jedomet
a namontovat tam benzinovy motor
Rozbalit vlákno
5
Re: jedina spravna svolavacka by byla vyhodit ten jedomet
No hej, je to o niečo jednoduchšia operácia ako vymeniť ti mozog a nahradiť ho aspoň čiastočne funkčným exemplárom...
Poslednou dobou trepeš riadne kraviny...
2. 2. 2016 22:02
Re: jedina spravna svolavacka by byla vyhodit ten jedomet
nerozumim
napis to prosim cesky nebo anglicky
Avatar - white label
2. 2. 2016 22:33
Re: jedina spravna svolavacka by byla vyhodit ten jedomet
[odkaz]
3. 2. 2016 08:26
Re: jedina spravna svolavacka by byla vyhodit ten jedomet
proc to neprelozis hned??
kdo ma ty tvy vychodnarsky ***stine rozumět??
Re: jedina spravna svolavacka by byla vyhodit ten jedomet
pre kukota všetko kukotské
Avatar - MGRR
2. 2. 2016 19:14
Přesně se to jmenuje: ABGAS MANIPULATION
ABGAS MANIPULATION, je přesné pojmenování v Německu. Dieselgate nikdo nezná.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MGRR
2. 2. 2016 19:18
Přesně se to jmenuje: ABGAS MANIPULATION
ABGAS MANIPULATION, je přesné pojmenování v Německu a ne jiné.
Rozbalit vlákno
1
3. 2. 2016 14:32
Re: Přesně se to jmenuje: ABGAS MANIPULATION
di do prd,e,le daníku
3. 2. 2016 10:29
Zvláštní
Zvláštní, hysterie s výměnou kotlů za zázračné, nekouřící, "ekologické" je v plném proudu, lidé vyhazují peníze za předražené kotle, s cenou ještě navýšenou o dotaci. Navíc budou muset být i revize, kdy státem pověřený šaman se na kotel podívá, něco zamumlá, napíše si do bločku a vyinkasuje 1500,- Kč. A z komínů se přestane kouřit. Kdo by chtěl pokrok bojkotovat, zaplatí desetitisícové pokuty.

A když jde o zfalšované emise VW, tak se zase až tak moc neděje. Vlastně se neděje nic, všichni majitele uklidnili, že mohou jezdit dál, a že nakonec ta úprava bude patrně dokonce dobrovolná ...
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
3. 2. 2016 10:39
Re: Zvláštní
S tymi kotlami... nie su predrazene, staci vedie nakupovat, a naklady sa vratia pomerne rychlo, ak si clovek vyberie spravny sposob vykurovania a spravny kotol.

Co nechapem je, ze v Cesku moze clovek dostat dotaciu na kotol na uhlie.
3. 2. 2016 10:46
Re: Zvláštní
když uz chtej dat dotace, tak nechapu, ze davaj dotace cca 100tis na kotel, takze se dostane jen na par lidi, kteří si to vystojej a ostatní maj smulu. ja bych zacal na dotaci 10tis a když by nebyl zajem, prihodil bych 5tis atd. a kotle by nebyly tolik predrazeny, coz diky dotacim samozrejme jsou.
a samozrejme je rozdil, jestli-ze kotel trvale provozujes v nejakym optimalizovanym rezimu, nez když se kazdej den zatapi a nez se to rozhori, tak to zamori sirosire okoli
3. 2. 2016 10:55
Re: Zvláštní
No já topím krásným suchým dřevem a roztápím to dřevěnýma peletkama. Dotace na kotle a vytápění čímkoliv jiným mi může vlézt na záda. V zimě mám luxusní teplíčko za pár tisíc korun ročně. ;-)
3. 2. 2016 11:04
Re: Zvláštní
taky sem zazil topeni drevem, dokonce zadarma z vlastního lesa
ale ty práce
pokácet - nalozit - odvezt - slozit - narezat - nastipat - srovnat na hromadu - v zime navozit ke kotli - a nakonec - hodit do kotle
vydrželo mi to asi jen 3 zimy ...
3. 2. 2016 11:06
Re: Zvláštní
Kupuju hotový naštípaný. Jen to složím z vozejku. Jsem línej a nechce se mi s tím taky crcat. ;-) Za 6000 mám ale topení na celou zimu.
Avatar - Hittman
3. 2. 2016 11:19
Re: Zvláštní
To bydlíš v chatě a nebo přes zimu topíš na 18C?
3. 2. 2016 12:25
Re: Zvláštní
Ne ale kubík dřeva mě vyjde na 1200 korun a s 5 kubíkama zimu v pohodě přežiju. Za letošní zimu jsem spálil zatím asi 3 kubíky. Navíc mám dobře zatepleno :-) Vytápím asi 80 m2.
3. 2. 2016 16:47
Re: Zvláštní
jestli protopíš jen 5 kubiku, tak to bych byl schopnej nastipat snad i sekyrou, palici a klinem. to chapu ze ma drevo smysl...
4. 2. 2016 09:05
Re: Zvláštní
Hele dřív jsem to dělal, ale jsem čím dál tím víc línej, takže to radši kupuju už naštípaný. ;-)
Avatar - Hittman
3. 2. 2016 11:17
Re: Zvláštní
Klasický dakon stojí cca 20 tis. Třída 2. Třída 3 u dakonu se liší tím, že tam šoupneš do prostřední komory takový žebřík, který bude výřit kouř s terciálním vzduchem a jseš na normě 3. V návodu doporučují při malé zátěži žebřík vyjmout a nepoužívat. Kotle třídy 4 a 5 jsou většinou na uhlí (třeba i pelety) automatika - s cenou cca nad 40 a více tis. Navíc mají zásobník paliva se šnekovým podavačem, motor pohonu, ventilátor odtahu a elektroniku dle výbavy. Navís střeva jsou složitější - těžší čištění. Navíc kotel třídy 4 a více, aby splnil tuto třídu, musí být provozován na teplotu 80 a více C, kdy při této teplotě probíhá ideální spalování s minimem škodlivin - takže ke kotli potřebujete navíc i akumulační nádrž a trojcestný ventil atd atd. To už jsme s částkou vč. instalace nad 120 a více tis. Kč. Výhoda nulová. Chudák ten, co si to pořídí. Za 15 tis. mám elektrokotel s jednodušším provozem a rozdíl můžu klidně protopit. Navíc klasické uhlí stojí 330 Kč za metrák. Pelety 550 a více za metrák. Ořech třídy 2 určený pro automatické šnekové přikládání bude asi dražší a zatím je ho nedostatek. Cenu samozřejmě se vzrůstající poptávkou zvednou, tak jak je to se dřevem.
3. 2. 2016 11:55
Re: Zvláštní
mam pocit, ze podmínkou na dotace je prave ten automat, a snad automat bude muset byt za cca 5 let povinny
dost dobře si to ale nedokazu představit, jak ti co sotva prezivaji mají automat ...
Avatar - Hittman
3. 2. 2016 12:19
Re: Zvláštní
Viadrus U32 není automat a na černé uhlí plní normu 5 i bez odtahového ventilátoru. Ale je to litina, takže při výkonu 18-20 kW váží 472 kg >:D
3. 2. 2016 15:15
Re: Zvláštní
Nevím jestli je to pravda, respektive přesné, ale četl jsem, že se tohle všechno týká kotlů s výkonem nad 10kW, pak by byl nejlepším řešením běžný kotel s 9kW + v nejhorším krbová kamna na přitopení pro přechodná období a pro několik dní velkých mrazů.

Ten Viadrus U32 vypadá výborně, škoda že ho nedělají i ve variantě s nějakým menším výkonem 20kW je pro mě zbytečně moc.
Avatar - KANKUNEN
3. 2. 2016 12:41
Re: Zvláštní
Já jsem pro dotace na kotle, lidi v automatických kotlech nepálí USB desky a rámy od oken.
3. 2. 2016 15:12
Re: Zvláštní
To je pitomost, kde byste sehnal OSB desky nebo okenní rámy v takovém množství ... a když někdo vybourá staré okno s deštěním, tak proč by to nespálil, je to dřevo.

Ta dotace měla jít do snížení DPH na nějaké "ekologické" palivo, které chce stát podporovat, třeba plyn + dřevo ... a podle toho by se lidé už zařídili.
3. 2. 2016 11:58
pozdrav od tesly do me schranky:
"
T.E.S.L.A
2016-02-03 11:17:36

.
Ty buď rád, ty imbecil, že ma nestretneš. Rozkopal by som ti držku.
"

- >:D >:D >:D
- preloz mi to do cestiny nebo anglictiny ty vychodnarskej k*k*te
- jen tady delas vostudu
Rozbalit vlákno
2
3. 2. 2016 12:30
Re: pozdrav od tesly do me schranky:
No vzhledem k tomu, že nevíš jak ten člověk vypadá a co je zač bych se radši moc nesmál. Znám jednoho co se taky takhle smál a pak se už nesmál. K rozbitý hubě přijdeš ani nemrkneš.
3. 2. 2016 15:19
Re: pozdrav od tesly do me schranky:
jestli zere deti, tak si na nej dam pozor