Novinky
Emise diesel místy znečišťující látky, které mohou mít nepříznivý zdraví nebo účinky na životní prostředí. Většina z těchto znečišťujících látek pochází z různých neideálních procesů v průběhu spalování, jako je neúplné spalování paliva, reakcí mezi složek směsi za vysoké teploty a tlaku, spalování motoru mazacího oleje a olejové přísady, jakož i spalování non-uhlovodíkových složek nafty paliva, jako jsou například sloučeniny síry a palivových aditiv. Běžné znečišťující látky patří nespálených uhlovodíků (HC) a oxid uhelnatý (CO), oxidy dusíku (NOx) nebo částic (PM). Celková koncentrace škodlivin ve výfukových plynech dieselových obvykle činí několik více procenta ;-\
Nicméně, když ve srovnání s benzínovým motorem s katalyzátorem, diesely mají vyšší emise NOx a mnohem vyšší emise částic.
Nicméně, když ve srovnání s benzínovým motorem s katalyzátorem, diesely mají vyšší emise NOx a mnohem vyšší emise částic.
a namontovat tam benzinovy motor
No hej, je to o niečo jednoduchšia operácia ako vymeniť ti mozog a nahradiť ho aspoň čiastočne funkčným exemplárom...
Poslednou dobou trepeš riadne kraviny...
Poslednou dobou trepeš riadne kraviny...
ABGAS MANIPULATION, je přesné pojmenování v Německu a ne jiné.
Zvláštní, hysterie s výměnou kotlů za zázračné, nekouřící, "ekologické" je v plném proudu, lidé vyhazují peníze za předražené kotle, s cenou ještě navýšenou o dotaci. Navíc budou muset být i revize, kdy státem pověřený šaman se na kotel podívá, něco zamumlá, napíše si do bločku a vyinkasuje 1500,- Kč. A z komínů se přestane kouřit. Kdo by chtěl pokrok bojkotovat, zaplatí desetitisícové pokuty.
A když jde o zfalšované emise VW, tak se zase až tak moc neděje. Vlastně se neděje nic, všichni majitele uklidnili, že mohou jezdit dál, a že nakonec ta úprava bude patrně dokonce dobrovolná ...
A když jde o zfalšované emise VW, tak se zase až tak moc neděje. Vlastně se neděje nic, všichni majitele uklidnili, že mohou jezdit dál, a že nakonec ta úprava bude patrně dokonce dobrovolná ...
S tymi kotlami... nie su predrazene, staci vedie nakupovat, a naklady sa vratia pomerne rychlo, ak si clovek vyberie spravny sposob vykurovania a spravny kotol.
Co nechapem je, ze v Cesku moze clovek dostat dotaciu na kotol na uhlie.
Co nechapem je, ze v Cesku moze clovek dostat dotaciu na kotol na uhlie.
když uz chtej dat dotace, tak nechapu, ze davaj dotace cca 100tis na kotel, takze se dostane jen na par lidi, kteří si to vystojej a ostatní maj smulu. ja bych zacal na dotaci 10tis a když by nebyl zajem, prihodil bych 5tis atd. a kotle by nebyly tolik predrazeny, coz diky dotacim samozrejme jsou.
a samozrejme je rozdil, jestli-ze kotel trvale provozujes v nejakym optimalizovanym rezimu, nez když se kazdej den zatapi a nez se to rozhori, tak to zamori sirosire okoli
a samozrejme je rozdil, jestli-ze kotel trvale provozujes v nejakym optimalizovanym rezimu, nez když se kazdej den zatapi a nez se to rozhori, tak to zamori sirosire okoli
No já topím krásným suchým dřevem a roztápím to dřevěnýma peletkama. Dotace na kotle a vytápění čímkoliv jiným mi může vlézt na záda. V zimě mám luxusní teplíčko za pár tisíc korun ročně. 😉
taky sem zazil topeni drevem, dokonce zadarma z vlastního lesa
ale ty práce
pokácet - nalozit - odvezt - slozit - narezat - nastipat - srovnat na hromadu - v zime navozit ke kotli - a nakonec - hodit do kotle
vydrželo mi to asi jen 3 zimy ...
ale ty práce
pokácet - nalozit - odvezt - slozit - narezat - nastipat - srovnat na hromadu - v zime navozit ke kotli - a nakonec - hodit do kotle
vydrželo mi to asi jen 3 zimy ...
Kupuju hotový naštípaný. Jen to složím z vozejku. Jsem línej a nechce se mi s tím taky crcat. 😉 Za 6000 mám ale topení na celou zimu.
To bydlíš v chatě a nebo přes zimu topíš na 18C?
Ne ale kubík dřeva mě vyjde na 1200 korun a s 5 kubíkama zimu v pohodě přežiju. Za letošní zimu jsem spálil zatím asi 3 kubíky. Navíc mám dobře zatepleno 😄 Vytápím asi 80 m2.
Klasický dakon stojí cca 20 tis. Třída 2. Třída 3 u dakonu se liší tím, že tam šoupneš do prostřední komory takový žebřík, který bude výřit kouř s terciálním vzduchem a jseš na normě 3. V návodu doporučují při malé zátěži žebřík vyjmout a nepoužívat. Kotle třídy 4 a 5 jsou většinou na uhlí (třeba i pelety) automatika - s cenou cca nad 40 a více tis. Navíc mají zásobník paliva se šnekovým podavačem, motor pohonu, ventilátor odtahu a elektroniku dle výbavy. Navís střeva jsou složitější - těžší čištění. Navíc kotel třídy 4 a více, aby splnil tuto třídu, musí být provozován na teplotu 80 a více C, kdy při této teplotě probíhá ideální spalování s minimem škodlivin - takže ke kotli potřebujete navíc i akumulační nádrž a trojcestný ventil atd atd. To už jsme s částkou vč. instalace nad 120 a více tis. Kč. Výhoda nulová. Chudák ten, co si to pořídí. Za 15 tis. mám elektrokotel s jednodušším provozem a rozdíl můžu klidně protopit. Navíc klasické uhlí stojí 330 Kč za metrák. Pelety 550 a více za metrák. Ořech třídy 2 určený pro automatické šnekové přikládání bude asi dražší a zatím je ho nedostatek. Cenu samozřejmě se vzrůstající poptávkou zvednou, tak jak je to se dřevem.
mam pocit, ze podmínkou na dotace je prave ten automat, a snad automat bude muset byt za cca 5 let povinny
dost dobře si to ale nedokazu představit, jak ti co sotva prezivaji mají automat ...
dost dobře si to ale nedokazu představit, jak ti co sotva prezivaji mají automat ...
Viadrus U32 není automat a na černé uhlí plní normu 5 i bez odtahového ventilátoru. Ale je to litina, takže při výkonu 18-20 kW váží 472 kg >😁
Nevím jestli je to pravda, respektive přesné, ale četl jsem, že se tohle všechno týká kotlů s výkonem nad 10kW, pak by byl nejlepším řešením běžný kotel s 9kW + v nejhorším krbová kamna na přitopení pro přechodná období a pro několik dní velkých mrazů.
Ten Viadrus U32 vypadá výborně, škoda že ho nedělají i ve variantě s nějakým menším výkonem 20kW je pro mě zbytečně moc.
Ten Viadrus U32 vypadá výborně, škoda že ho nedělají i ve variantě s nějakým menším výkonem 20kW je pro mě zbytečně moc.
Já jsem pro dotace na kotle, lidi v automatických kotlech nepálí USB desky a rámy od oken.
To je pitomost, kde byste sehnal OSB desky nebo okenní rámy v takovém množství ... a když někdo vybourá staré okno s deštěním, tak proč by to nespálil, je to dřevo.
Ta dotace měla jít do snížení DPH na nějaké "ekologické" palivo, které chce stát podporovat, třeba plyn + dřevo ... a podle toho by se lidé už zařídili.
Ta dotace měla jít do snížení DPH na nějaké "ekologické" palivo, které chce stát podporovat, třeba plyn + dřevo ... a podle toho by se lidé už zařídili.
"
T.E.S.L.A
2016-02-03 11:17😁6
.
Ty buď rád, ty imbecil, že ma nestretneš. Rozkopal by som ti držku.
"
- >😁 >😁 >😁
- preloz mi to do cestiny nebo anglictiny ty vychodnarskej k*k*te
- jen tady delas vostudu
T.E.S.L.A
2016-02-03 11:17😁6
.
Ty buď rád, ty imbecil, že ma nestretneš. Rozkopal by som ti držku.
"
- >😁 >😁 >😁
- preloz mi to do cestiny nebo anglictiny ty vychodnarskej k*k*te
- jen tady delas vostudu
producenti naftovych jedometu pozaduji po EU zdvojnasobeni limitu pro NOx, tedy na hodnotu 160mg/km, tedy skoro 3x vic nez pro benzinovy motor, jehož palivo většina státu EU zatezuje vyssi spotrebni dani.
vítej v bruselskym ekologickym absurdistanu
napr. citroen snad bez výjimky, bmw, vw jen pro vetsi vykony
jinak pouzivaj LNT, kterej funguje jen při hodne maly zatezi a zvysuje spotřebu, proto napr renault 1.6dci 160k v realu 25x prekroceni limitu NOx
tojota jde jen přes EGR a kupodivu na tom je srovnatelne jako SCR, rozhodne lepsi nez LNT, ale samozrejme v realu taky neplni