Dokazes si predstavit, co by se v evropsky ekonomice delo kdyby VW neodkyvali neco co je nezruinuje? Nemuzou jen tak zariznout jednoho z nejvetsich zamestnavatelu v EU. To ze reseni VW neni uplne fajn to je fakt...
Nevím jestli je to pravda, respektive přesné, ale četl jsem, že se tohle všechno týká kotlů s výkonem nad 10kW, pak by byl nejlepším řešením běžný kotel s 9kW + v nejhorším krbová kamna na přitopení pro přechodná období a pro několik dní velkých mrazů.
Ten Viadrus U32 vypadá výborně, škoda že ho nedělají i ve variantě s nějakým menším výkonem 20kW je pro mě zbytečně moc.
To je pitomost, kde byste sehnal OSB desky nebo okenní rámy v takovém množství ... a když někdo vybourá staré okno s deštěním, tak proč by to nespálil, je to dřevo.
Ta dotace měla jít do snížení DPH na nějaké "ekologické" palivo, které chce stát podporovat, třeba plyn + dřevo ... a podle toho by se lidé už zařídili.
No vzhledem k tomu, že nevíš jak ten člověk vypadá a co je zač bych se radši moc nesmál. Znám jednoho co se taky takhle smál a pak se už nesmál. K rozbitý hubě přijdeš ani nemrkneš.
Ne ale kubík dřeva mě vyjde na 1200 korun a s 5 kubíkama zimu v pohodě přežiju. Za letošní zimu jsem spálil zatím asi 3 kubíky. Navíc mám dobře zatepleno :-) Vytápím asi 80 m2.
mam pocit, ze podmínkou na dotace je prave ten automat, a snad automat bude muset byt za cca 5 let povinny
dost dobře si to ale nedokazu představit, jak ti co sotva prezivaji mají automat ...
močovinu rozhodne nepouziva kazdej
napr. citroen snad bez výjimky, bmw, vw jen pro vetsi vykony
jinak pouzivaj LNT, kterej funguje jen při hodne maly zatezi a zvysuje spotřebu, proto napr renault 1.6dci 160k v realu 25x prekroceni limitu NOx
tojota jde jen přes EGR a kupodivu na tom je srovnatelne jako SCR, rozhodne lepsi nez LNT, ale samozrejme v realu taky neplni
Klasický dakon stojí cca 20 tis. Třída 2. Třída 3 u dakonu se liší tím, že tam šoupneš do prostřední komory takový žebřík, který bude výřit kouř s terciálním vzduchem a jseš na normě 3. V návodu doporučují při malé zátěži žebřík vyjmout a nepoužívat. Kotle třídy 4 a 5 jsou většinou na uhlí (třeba i pelety) automatika - s cenou cca nad 40 a více tis. Navíc mají zásobník paliva se šnekovým podavačem, motor pohonu, ventilátor odtahu a elektroniku dle výbavy. Navís střeva jsou složitější - těžší čištění. Navíc kotel třídy 4 a více, aby splnil tuto třídu, musí být provozován na teplotu 80 a více C, kdy při této teplotě probíhá ideální spalování s minimem škodlivin - takže ke kotli potřebujete navíc i akumulační nádrž a trojcestný ventil atd atd. To už jsme s částkou vč. instalace nad 120 a více tis. Kč. Výhoda nulová. Chudák ten, co si to pořídí. Za 15 tis. mám elektrokotel s jednodušším provozem a rozdíl můžu klidně protopit. Navíc klasické uhlí stojí 330 Kč za metrák. Pelety 550 a více za metrák. Ořech třídy 2 určený pro automatické šnekové přikládání bude asi dražší a zatím je ho nedostatek. Cenu samozřejmě se vzrůstající poptávkou zvednou, tak jak je to se dřevem.
Dokážou, pomocí močoviny. Jenže je to zařízení navíc, které prodražuje auto, takže v Euro5 se to každný snažil řešit softwarem (krom pár vyjímek) a močoviny použili na E6.
Protože to dělají tak všichni. Ženou se za nízkou nereálnou spotřebou, kterou holt motor s tolika eko kravinama holt mít nemůže, takže je to potřeba softwarově obejít..
taky sem zazil topeni drevem, dokonce zadarma z vlastního lesa
ale ty práce
pokácet - nalozit - odvezt - slozit - narezat - nastipat - srovnat na hromadu - v zime navozit ke kotli - a nakonec - hodit do kotle
vydrželo mi to asi jen 3 zimy ...
No já topím krásným suchým dřevem a roztápím to dřevěnýma peletkama. Dotace na kotle a vytápění čímkoliv jiným mi může vlézt na záda. V zimě mám luxusní teplíčko za pár tisíc korun ročně. ;-)
Hele taky mi to nejde do hlavy. Já myslím, že to s tím zachováním všech parametrů a jen snížením emisí NOx bude zase bouda. Jinak přeci nebylo nutný žádnej fixlovací soft dělat ;-)
když uz chtej dat dotace, tak nechapu, ze davaj dotace cca 100tis na kotel, takze se dostane jen na par lidi, kteří si to vystojej a ostatní maj smulu. ja bych zacal na dotaci 10tis a když by nebyl zajem, prihodil bych 5tis atd. a kotle by nebyly tolik predrazeny, coz diky dotacim samozrejme jsou.
a samozrejme je rozdil, jestli-ze kotel trvale provozujes v nejakym optimalizovanym rezimu, nez když se kazdej den zatapi a nez se to rozhori, tak to zamori sirosire okoli
S tymi kotlami... nie su predrazene, staci vedie nakupovat, a naklady sa vratia pomerne rychlo, ak si clovek vyberie spravny sposob vykurovania a spravny kotol.
Co nechapem je, ze v Cesku moze clovek dostat dotaciu na kotol na uhlie.
Je dost dobře možné, že podobného efektu dokáží dosáhnout vícero způsoby. A ty budou mít své výhody a nevýhody. Sáhli po jednom, kdo ví, z jakého důvodu, nevyšlo to, tak sáhnou po jiném. Emise pravděpodobně v provozu stejně nesplní. Klidně by se mohlo stát, že bude mít po úpravě horší.
Zvláštní, hysterie s výměnou kotlů za zázračné, nekouřící, "ekologické" je v plném proudu, lidé vyhazují peníze za předražené kotle, s cenou ještě navýšenou o dotaci. Navíc budou muset být i revize, kdy státem pověřený šaman se na kotel podívá, něco zamumlá, napíše si do bločku a vyinkasuje 1500,- Kč. A z komínů se přestane kouřit. Kdo by chtěl pokrok bojkotovat, zaplatí desetitisícové pokuty.
A když jde o zfalšované emise VW, tak se zase až tak moc neděje. Vlastně se neděje nic, všichni majitele uklidnili, že mohou jezdit dál, a že nakonec ta úprava bude patrně dokonce dobrovolná ...
samozrejme ze to nedokazou
producenti naftovych jedometu pozaduji po EU zdvojnasobeni limitu pro NOx, tedy na hodnotu 160mg/km, tedy skoro 3x vic nez pro benzinovy motor, jehož palivo většina státu EU zatezuje vyssi spotrebni dani.
vítej v bruselskym ekologickym absurdistanu
To nebude ani pokrokem, ani tím, že už teď dokážou emise snížit bez podvodu... nedokážou, jen jim úřad odkýval něco, co je nezruinuje, ale aby to vypadalo jako pořádná oprava, aneb vlk se nažral, ale koza zůstala celá... Němci si přece nikdy nesáhnou na vlastní německou značku, takže já osobně očekávám aféru č. 2, kdy se stejně zjistí, že to pořád neodpovídá... A taky nechápu, proč řídící jednotku nenastavili takto už od začátku (teda pokud to přehrání vůbec něco pomůže), když přece optimalizace softu se dělá pořád stejně jako před pár lety, jedině, že by za tu dobu objevili ameriku a rádoby odborníkům svitlo v hlavě, jak jinak se dá motor nastavit, aby měl podstatně nižší emise při zachování hlučnosti, spotřeby, výkonu a životnosti...
Re: jedina spravna svolavacka by byla vyhodit ten jedomet
No hej, je to o niečo jednoduchšia operácia ako vymeniť ti mozog a nahradiť ho aspoň čiastočne funkčným exemplárom...
Poslednou dobou trepeš riadne kraviny...
Pokrok je velmi rychlý a za těch pár měsíců, co se to provalilo už to umí VW i bez šidisoftu >:-[] Spíš je vtipné, jak v EU procházejí podvody takového kalibru zcela bez postihu. Udělat něco podobného fyzická osoba nebo malej podnikatel, tak by seděl za katrem a celý rok by se to řešilo v médiích pořád dokola. Na dieselgate se za pár měsíců zapomene.
Emise diesel místy znečišťující látky, které mohou mít nepříznivý zdraví nebo účinky na životní prostředí. Většina z těchto znečišťujících látek pochází z různých neideálních procesů v průběhu spalování, jako je neúplné spalování paliva, reakcí mezi složek směsi za vysoké teploty a tlaku, spalování motoru mazacího oleje a olejové přísady, jakož i spalování non-uhlovodíkových složek nafty paliva, jako jsou například sloučeniny síry a palivových aditiv. Běžné znečišťující látky patří nespálených uhlovodíků (HC) a oxid uhelnatý (CO), oxidy dusíku (NOx) nebo částic (PM). Celková koncentrace škodlivin ve výfukových plynech dieselových obvykle činí několik více procenta ;-\
Nicméně, když ve srovnání s benzínovým motorem s katalyzátorem, diesely mají vyšší emise NOx a mnohem vyšší emise částic.