429kg je na take auto ako velky rodinny kombi outback dost malo podla mna .. mozno je to len preklep neviem.... ale to cislo co vidim v tabulke je na urovni felicie... nepotesi ani maximalka.... nadrz tiez mohla byt kusok vacsia ... kedze to auto v reale pojde spotrebou urcite aj cez 7 litrov.... nech sa snazim byt akokolvek zhovievavy k outbacku.... aspon na papieri passat na mna posobi celkovo dotiahnutejsim dojmom ... a v tejto generacii sa mi passat uz ozaj pozdava aj vizualne .... aj interierom .... je to hodne lepsie ako ta predosla skatula .. rovnako aj razvor mohol mat outback kusocek vacsi .... vzhladom na svoju dlzku ma dost velke previsy.... neviem... mam outback a subaru rad ale pride mi ze tentokrat uz proste na passata nema ( neratam teren ) ... vykon 110kw je ok... ale v pripade 4x4 a automatu by to mozno chcelo aj viac... tu je to ozaj na hrane... celkovo teda podla mna passat je dotiahnutejsi... nema taketo slabiny a vykyvy.... pride mi aj stihlejsi pohladnejsi.... ale je to len moj nazor
zaujimavy test.... a podla mna dobre napisany ... :yes: ( este ta hmotnost passatu v tabulke .... tam je asi jedna nula navyse :-) )
Dobrý den,
díky za upozornění, nula odstraněna! K té nosnosti - kontroloval jsem a Subaru pro testovanou specifikaci opravdu udává 429 kg, resp. rozmezí 393 až 429. Máte pravdu, moc to tedy není...
to je tak na urovni maleho auta ;-\ .... skoda ... zvlast ked sa jedna o rodinne kombi .... keby to bol sportiak tak nepoviem nic.... ale v pripade takehoto kombika mi to hned udrelo do oci...
docela prekvapivy
staci vyjet ve 4 na hory s trochou vybavy a když te rakouskej policajt posle na vahu, tak budes muset nekoho vylozit a ještě zaplatis pokutu.
to me prijde jako ulet ze strany subaru
no je to malo... zvlast na taketo auto kde sa rata s vacsou porciu prenasanej vahy.... aspon tych 500kg mohlo byt... v reale samozrejme urcite unesie aj 600kg... ale preco na papieri potom tak male cislo? co je pricinou? pruzenie? nejake podvozkove citlivejsie casti? neviem
bez ohladu na nosnost je ale passat podla mna aj tak lepsi... takmer vo vsetkom ( snad az na ten teren tam by subaru malo byt lepsie )
je to mozne... takze ked outback tak potom jedine s manualom .... este treba omrknut aka je nosnost s manualom ....
edit: hm tak teraz fakt neviem... pozrel som iny test outbacku a tam som nasiel uzitocnu hmotnost 504kg... pri tejto cvt prevodovke... tak teraz babo rad...
otazne este je ci uzitocna hmotnost je to iste co nosnost ... uz som z toho vcelku dopleteny
Tak jsem se podíval na stránky Subaru. Překvapivě uvádí pohotovostní hmotnost pro každý stupeň výbavy, to se jen tak nevidí. Neuvádí však ani nosnost, ani celkovou hmotnost, alespoň jsem je neviděl. K celkové jen uvádí: "Celková hmotnost je závislá na výbavě vozidla." Což je zvláštní, takhle to normálně nefunguje.
Jinak rozdíl mezi 429 a 504 je přesně 75 kg, což zavání tím, že někdo někde žongloval s normovaným řidičem a zavazadlem.
mas pravdu... ono je dost mozne ze to bude tych 504kg ( merane aj s vodicom ) ... ;-) ... co by uz bolo podstatne stravitelnejsie.... ale celkovo je to vsade dost nejasne napisane.... lietaju tam tie cifry plus minus autobus... 504kg s vodicom ale dava zmysel .... to by slo ... uz len dufajme ze je to tak aj naozaj :yes:
Není to jediné auto s nízkou užitnou hmotností. Asi nejvíc jsem se nasmál u předchozí generace velkého Range Roveru, tam to bylo méně než 400 kg (teď si nejsem jistý, jestli jen u vznětového osmiválce, nebo i u SC). A to ještě před započítáním příplatkové výbavy.
aj este ta uplne prva meriva mala malu uzitocnu hmotnost... tusim nejakych 400kg co je na rodinne mpv dost malo ... aj ked to bolo relativne kompaktne auto .... kde stejne asi 5 dospelych ludi naraz necestovalo nikdy nikam ..... takze sa jej to dalo odpustit .. pre dvoch dospelych a dve tri deti vzadu to postacovalo :yes:
Asi myslíš Spider, tedy otevřenou Breru. Tam byla historka, že si ji koupil jeden německý novinář a vzápětí ji musel prodat, protože to v jeho případě bylo prakticky auto pro jednoho. :-) Musel bych vyhrabat čísla a to se mi nechce, ale pohybovala se zhruba kolem 150 kg.
Pěkný článek. Děkujem. Škoda toho prvního z hummer centra. Jinak samozřejmě ta váha není moc, ale je v tom započítáno 75kg řidič jakože už v autě sedí. Aspoň tak.
jinak Active Info Display mi taky nesedí. Ale je to trochu o zvyku. Neobjednal bych ho už. Ušetří se raketa, když vám stačí Navi Media místo Pro (kterou musíte mít, když chcete AID) a dostanete podnikatelskej bomus 80000 (nevím, proč to nepíšou v ceníkách- nemusíš mít financování ani v tom není jinej háček)
Měl jsem tu verzi 240PS ale ne Alltrack a bomba. Kdyby bylo Subaru zlatý, po sešlápnutí plynu je vám to fuk. Už ho nevidíte. :-)
Pokud jde o hmotnost, tak podle mne nemáš pravdu. Když od celkové (nejvyšší přípustné) odečteš užitečné zatížení, tak bys měl být 75 kg pod normovanou, protože se do normované počítá 68 kg řidič a 7 kg zavazadlo. Pokud je nosnost 400 kg, měla by být opravdu 400, ne 475. Používám to jako jednoduchou kontrolu, jestli je řidič započítaný, nebo ne.
Ono je to stejně jedno, protože v udávané hmotnosti není příplatková výbava ani případné doplňky (ani úplně plná nádrž), takže si to musíš ohlídat sám. Tak jako tak nesmíš přesáhnout nejvyšší přípustnou (ani limity na jednotlivých nápravách). Pokud někdo tahá, tak by neměl zapomínat, že přívěs zatíží kouli a počítá se to do hmotnosti vozidla.
Aha, já tak detailně nekoukal. Těch 75 právě vím, že je vždycky v provozní no a myslel jsem, že kvůli tomu ta diskuze. Jinak auta jsou často o dost těžší, než se udává...to je fakt
btw: Aku spotrebu si mal na tom 240 PS BiTDi a pri akej jazde ?
Mne sa totiz este pod zadok tato motorizacia nedostala, ale zo skusenosti par ludi co uz v tom maju nieco najazdene som moc nadseny nebol a len mi to potvrdzuje moje domnienky z minulosti, ze tento motor bol vyvinuty len na to, aby ohuroval vykonovymi cislami a za to si rad aj svoje cucne... ;-\
Co jsem slyšel, tak je cca 0,5l-1l nad stejně zatíženou 130/140 kW jednoturbovou verzí. A vzhledem k tomu, že už ta žere aspoň 7 (4mot, DSG), tak se to začíná blížit benzínu..
V reálu jezdila R36tka za 10-11...
Takze zatial mi moje zdroje potvrdzuju, ze ten motor proste nebrat. :-!
Mna konkretne nezaujima, ale su ludia, ktori rozmyslaju, ci by nestacil Passat s 240 PS na slusnu dynamiku a slusne vozenie sa...a potom sa pozru ku Audi a tam za porovnatelnu spotrebu jazdia 218 PS 3.0 TDi-cka s quattrom. Nehovoriac o tom, ze A6 s tym motorom a vybavou je o cca 150 kg tazsia.
[odkaz]
[odkaz] ;-)
2.0 BiTDI jezdí za stejno jako 3.0 TDI 180 kW v A4 a o půl litrů méně než 3.0 TDI 180 kW v A6. Běžný průměr je cca 8 litrů. Samozřejmě podle stylu jde nahoru nebo dolů stejně jako u 3.0 TDI. Na trase Mnichov Praha jsem s A6 Passata s BiTDI ze zadního nárazníku nedostal, možná někde nad 180 km/h by mu poodjela lehčí A4 o pár metrů, ale A6 by dostala v hodně dlouhém táhlém naopak o pár metrů na *. Rozdíl je samozřejmě v "kultuře" projevu, šestiválec je prostě šestiválec a s tím uprděný čtyřhrnek nic nenadělá a samozřejmě v ceně, porovnáváš neporovnatelné.
Do bodky suhlasim, nieje o com.
Ono to porovnanie vzdy vyplave na povrch, ked sa ma niekto pyta na nazor, ci funglovicu Passata s tym motorom, alebo "Jahreswagen" z Ingolstadtu... ;-)
No a uz to par krat dopadlo prave tym Jahreswagenom... ;-)
Opat sa spytam odkial mate informaciu, ze v standardnych podmienkach rozdeluje Subaru s Lineartronicom krutiaci moment 90/10 (predna/zadna). Pokial viem toto platilo u starych stvorstupnovych automatov. Aktualne modely s Lineartronicom v zasade delia krutiaci moment na 60/40 podla informacii od vyrobcu: [odkaz] a takisto podla inych zdrojov [odkaz] a [odkaz]
Je to tak, systém s Lieneartronicem posílá dozadu i v klidu (běžné jízdě) 40%. Ta věta v testu, že Outback má vlastně takový Haldex mi přišla dost úsměvná. Zda to byl úmysl se nedozvíme...
Pane Machala opravte pokud možno i chybnou informací že na zadní kola může spojka poslat nejvýš padesát procent newtonmetrů. Žádné takové omezení nemá ani Haldex, ani systém v Subaru
Takže teď už se alltracky od standardních 4motion technicky neliší? Přechozí generace měla lehčí stálý převod a diesel točil až skoro moc od 130km/h výš.
Subaru podle mě už delší dobu není schopno nabídnout v Evropě konkurenceschopné motory. 2.0D s těmi výkonovými parametry co mají je v dnešní době na Evropu motorizace dosahující tak tak na průměr třídy a o spolehlivosti těchto motorů kolují dost divoké zvěsti. A v benzínu těžce zaostávají, jediné, co není podmotorované, je Forester XT a teď ten nový Levorg. Naopak asi nikdy nepochopím, proč ten turbobenzínový dvoulitr co jsou schopní nacpat do Foresteru nedají do Outbacku, kde mají obstarožní atmosférický dvouapůllitr, který žere a nejede.
Jinak si myslím, že uživateli, který nejezdí pravidelně mimo silnici, tedy má tu čtyřkolku spíše jako přidanou hodnotu pro aktivní bezpečnost v určitých situacích, bohatě stačí Mazda 6, která vyjde levněji a má biturbo. Bohužel ale pouze v naftě (nicméně o té článek byl).
Levorg má motor naprosto průměrný. Byl jsme si ho projet, protože mě až zarážely ty chvalozpěvy v testech. Do jisté míry je to ale dáno tím, že podvozek je fantastický a jako takový by snesl klidně i dvojnásobný výkon.
Je to jenom EU...v Japonsku nebo USA vám do Levorgu dají dvoulitr z WRX (mimochodem stejný jen trochu upravený je v XT!) a do Outbacku vám dají jako další volbu H6 a tam už výkon dostatečný rozhodně je :-!
Což je mi tu platné asi jako mrtvému zimník, že. Je to běžný standard u japonských automobilek, mít za louží alespoň jednu motorizaci navrch. Ale zpráva přijata a vyrozuměna, takové zákazníky nechtějí a tak je ani mít nebudou.
Mysleli, že to doženou marketingem. Nezapomenu na ten trans, ve kterém expert Pepa testoval Levorga. To jsem se až obával o jeho duševní zdraví ... >:-[] Ale do salónu mě dostal, takže asi úspěch :-)
No kdo ví jak dlouho ta EU ještě vydrží a můžeme se těšit na pořádný motory >:D Ale teď vážně, platný to moc není, ale i tak se dá v ČR sehnat nový Outback s H6kou a když vidim jak dlouho už je v nabídce a níkdo ho nekupuje, tak je to asi i dobře, že tyhle motory tady nejsou k dispozici, ono tady není moc zákazníků, co nemají spotřebu na prvním místě. A popravdě ačkoliv to musí být velká radost z jízdy, já bych to živit nechtěl, ale toť slova studenta a oturbenou imprezu si jako další vůz neodpustím :yes:
S tím dvoulitrem z Forestra to taky nechápu. A nejen Outback, ale třeba i Levorg. Reálná Spotřeba Forester XT vs Levorg 1,6 GIT je STEJNÁ. Ten dvoulitr z Forestera je dokonce při klidné jízdě o decku šetrnější (stejná trasa, stejný řidič). Tedy vyšší objem, mizerná aerodynamika, vyšší hmotnost a i přes to je dvoulitr úspornější.
Diesel bych moc neřešil. Téměř každá mimoevropská značka diesly moc neřeší.
Subaru diesely skutečně "moc neřeší", což je vidět na jejich spolehlivosti, která byla zejména u prvních aplikací "legendární", nicméně podle dlouhodobého testu XV s tímto motorem v Autobildu před nějakou dobou se zdá se pořád moc nezlepšila.
Test vcelku zajímavý, na spoustu věcí mám sice jiný názor, ale to na tom nic nemění. Co mě ale zajímá je porovnání ceny, to se mi zdá trošku "odfláknuté". Rozdíl skoro půl milionu mě nepřekvapuje, zajímá mě ale, za co to je. Tato informace běžně na konci testu bývá, nyní chybí. Proč?
Tak VW je už prémie no >:D a co teprve náhradní díly, které jsou někdy i 1x tak drahé a to se vyrábí v DE, CZ nebo SK a u Subaru pravděpodobně mimo EU.
Já ti napíšu "poskoč si", a ty mi odepíšeš, že sis už poposedl..., potom pro změnu, že už si vstal...., a to poskočení nic....a pak se divíš, že diskuse s tebou obvykle považuji za ztrátu času. 8-s >:-[]
Hm hm... no takhle, jako výrobci mají shodně index spolehlivosti 93% (Škoda má 94%, SEAT 95%). Obecně je to spíš statistika k potěšení fanouška Škodovky než Subaru...
Takže se ví, kdo je průšvihář u VW. Statisticky ale musí mít podobné průšviháře i Subaru... a nebo má všechna auta v nějakém průměru. Tak nebo tak, obě značky vycházejí stejně průměrně. U VW je zajímavá (ale ne nečekaná) převaha benzínu na naftou, Subaru by na tom asi bylo podobně, pokud by byl dostatečný vzorek.
Kritizujete spotrebu Subaru, pisete, ze nemoze mat nizku spotrebu, pisete, ze VW ma zakonite nizsiu spotrebu vdaka mocovine, ale namerali ste pravy opak.
No, v testu se spotřeba jen přibližně zmiňuje. V srovnávacím testu AMS uvádějí u Subaru spotřebu 8.0l (prý příliš vysoká), zatímco Alltrack s 7.8 litry je prý "v pohodě". Ale tak už to u AMS testů bývá, proti tomu je zdejší test ještě vzorem objektivity.
Jaký opak? V testu tvrdí, že naměřili 7 litrů u Passatu a 7,5 litru u Outbacku. Vzhledem k tomu, že Passat má o level dynamičtější motor je to docela podstatný rozdíl.
Že z životností CVT není (obecně) problém tvrdíš ty, já si to naopak nemyslím, ale i bez ohledu na odhadovanou životnost bych mokré dsg v podobném crossoveru vyměnil jedině za povedené hdm, za variátor nikoli.
I Toyota s ním měla problém u RAV4. Uživatelsky nejhorší automat...
Obecněji pak:
"U většiny aut je hranice životnosti skutečně kolem 250 tisíc km, ale třeba mercedesy zvládnou i dvojnásobek. Pozor ale na variátory, s těmi bývají problémy už třeba ve 120 tisících, nejčastěji jim odcházejí namáhaná ložiska, což časem způsobí destrukci celé převodovky.
"Moc spolehlivé nejsou ani elektromagnetické spojky variátorů, tam stojí oprava kolem 50 tisíc. Zkrátka, všichni se snažili udělat dobrý variátor, a nikomu se to nepovedlo."
Pracuješ se staršíma informacema. Aktuální japonský variátory se životností spíš vyrovnaj hydrodynamikám. Černýho petra mezi převodovkama aktuálně možná drží DSG [odkaz] [odkaz]
Jednoznačně dávám přednost klasickýmu automatu s měničem ale CVT se už dost let vyrábí a typickej zdroj problémů neni
Tak tolik nededukuj a víc čti - že je CVT sh.it se nedočteš nikde = a to už jich sou mraky v zaslouženym důchodu - kam dojely bez problémů
Naopak o problémech různejch verzí DSG jsi i ty určitě čet hodněkrát. Nebo? ;-)
Variátor kdysi v Audinách byl hrůza a nepochopitelná hrůza je že se to nezlepšilo ani po desetiletí výroby. Tahle kapitola je uzavřená a nemůžeš z toho dělat závěr že to je poruchovej systém z principu. Japonci variátory používali v těch svejch miniautech odedávna a před časem je dotáhli na úroveň která prostě neni problém. Konkrétně CVT se povedla a je spíš na chválu - funkčně i spolehlivostí
Do cenový a výkonový kategorie aut jaký Subaru prodává je to zřejmě optimální volba. Když můžeš cenově vejš neni o čem a jsou tu 8 stupňový ZF nebo Aisin
Japonci maji tak bezproblemove CVT, ze v Americe musel Nissan prodlouzit na zaruku na sve CVT prevodovky a vymenovat je za sve jak na bezicim pasu, protoze mu hrozila class action lawsuit od jejich "spokojenych" zakazniku. :-!
1. Logické by bylo, kdyby spotřeba byla stejná, Outback je o něco vyšší, Passat je o 30kW výkonnější.
2. Stačí si projít US fóra a vysypaných CVT Subaru je tam hromada. Nezničitelná není ani omylem. Poslední verze může být spolehlivější, ale to se ukáže až bude mít dostatečný vzorek aut nějaké vyšší nájezdy.
Maximální výkon samotný snad nemá výrazný vliv na spotřebu, ne? Jestliže pojedu stejně s 2.0 TDI 81 kW nebo 140 kW, tak motory vykonají stejnou práci a spotřebují obdobné množství paliva... Samozřejmě, že bude drobný rozdíl v efektivitě, ale primární budou mechanické odpory, a ty jsou u stejného objemu, obojí R4, v podstatě obdobné...
A jak 2.0d tak 2.0 TDI jsou obojí B4/R4 se shodným objemem...
Bohužel tam meleš hruška s jabkama, DSG, manual, variant, sedan, alltrack, 2WD, 4WD...
A pokud si vyfiltruješ jen alespoň trochu srovnatelné, tak zjistíš, že rozdíly nemůžeš prokázat a hodit na vrub výkonu... Jistě, nějaký rozdíl tam bude, ale kolik, 0,2 na 100 mezi 110 a 140 kW??
velmi podobnu dilemu som riesil nedavno. Prakticke kombi, 4x4, slusna vybava, preferencia diesel, nove, cena do 40tisic EUR. Outback sa stal velmi skoro favoritom. pomer cena/uzitkova hodnota jednoznacne najlepsi. Treba povedat, ze v porovnani s CR mame o jednu vybavu menej a trosku odlisne je aj ich zlozenie, ale vzhladom na moje poziadavky som neriesil inu nez najvyssiu vybavu. Samozrejme, v hladaciku bol aj Passat Alltrack, ale zakonite by som musel ist cez 40 tisic. Navyse, jazdne vlastnosti Subaru mi vycarovali usmev na tvari a sam som zostal pozitivne prekvapeny pokrokom v porovnani s predchodcom (pri minulej kupe som tiez zvazoval Outback, ale interier som vtedy neprekusol).
Problem nastal pri vybere motorizacie. Po skusobnej jazde s dieselom a oznameni o primernej dodacej lehote 6 mesiacov, som sa rozlucil s predajcom a myslel som, ze navzdy. Pozeral som sa aj inde (alltrack, CR-V, Outlander, Superb, Mazdy 6 a CX-5, RAV4, Scout), ale Outback ma fakt oslovil a k predajcovi som sa vratil. Na jeden vikend som si pozical benzin a na dalsi diesel. Absolvoval som cca 350km na oboch autach, vzdy tu istu trasu, dialnica, mesto, lahsi teren. Dizel bol frustrujuco slaby a priemernu spotrebu mal lahko cez 7L. Benzin bol o poznanie zivsi a po vikende ukazoval spotrebu 8,3L, co mi potvrdil ako realnu spotrebu aj predajca. Ako zaryty fanusik dizlu som zacal zvazovat 2,5 benzin a pri rocnom najazde 20tis km, litrovom rozdiely v spotrebe a 2000 EUR uspore v prospech benzinu (plus nizsie naklady na servis) mi to nakoniec prislo ako rozumna volba. Rozhodol som sa opustit koncern a vzal som benzinovu predvadzacku.
Chcel som tym povedat, ze hoci som cesky cennik alltracku nestudoval, polozky ktore ma outback v cene, som musel pri Passate este doplnovat, co cenovy rozdiel 3000 EUR pri zaklade a bez zlavy este navysilo. Ano, VW ponuka lepsie moznosti individualizacie (za patricny poplatok), je modernejsii, Subaru klakson pripomina Skodu 105 a denne svietenie ma ako Fabia II, ale ja osobne som nebol ochotny prekrocit kvoli tymto detailom svoj budget. Necudujem sa, ze Allltrack oslovi vela zakaznikov, ale ja som so svojim vyberom zatial spokojny. Konieckoncov je to na kazdom aby si urcil cochce, potrebuje a kolko je za to ochotny zaplatit.
pri najazde 20-25 tisic rocne v akomkolvek aute sa dizel bude tazko len obhajovat.... takze benzin je pri mnohych sukromnych autach ( bez ohladu na velkost ) fajn volba...
ja som to pocital... pri najazde 25 tisic rocne sa ti u mnohych dizlovych vozov nevrati ich vyssia cena voci benzinovemu autu ani po 5 rokoch... takze stale clovek voci benzinu nic neziskal darmo jazdi za 4,9 na papieri... teraz do toho rataj vymenu filtra castic ... pripadnu drahsiu udrzba a opravu takehoto motora... a prerobi clovek aj gate... takze podla mna si vybral velmi sikovne :yes:
dakujem za pochvalu :-) dizel bol pre mna navyk z minulosti. kazde moje predosle auto bolo dizel, avsak este bez mocoviny, bluetecov, DPF, atd... Celkovo mam taky pocit,ze vela ludi si stale kupuje dizle akosi zo zvyku, aj na behanie po meste, ved je to "uspornejsie". Bal som sa, ze ta spotreba benzinu bude vyssia, ale zatial sa to da.... Zvlast pri sucasnej cene >:D
Jak jsi přišel na to, že při nájezdu 20 tisíc ročně se diesel nevyplatí? Když vezmu BMW řady 3, tak pořizovací cena 335xd je jen o 1200 EUR vyšší než 340xi. Rozdíl ve spotřebě bude konzervativních 5 litrů na sto, takže tu dražší pořizovací cenu nafty projezdím za rok v benzínu. Auto je nový, klidně 5 let v záruce a za tu dobu tedy najedu 100 000 km, takže servis a opravy neřeším (navíc v těch prvních 100 000 km se nejspíš nic nevysype), tudíž už po prvním roce provozu při nájezdu 20 tisíc kilometrů se mi ta nafta vyplatí.
ono to zavisi od mnohych veci. Rozdiel v nadobudacej cene, spotrebe a v neposlednom rade od dlzky trasy... V Honde mi rozpraval predajca, ze ak po nastartovani nespravim aspon 25-30km, dizel neodporuca. ja som popisoval svoj priklad. rozdiel cca 1 - 1,5L v spotrebe a 2000 EUR pri kupe. Plus musim priznat, ze ma odradili legendy o poruchovosti prvych dizlov Subaru.
1) když už, tak budu srovnávat 330xd vs. 330xi, 320xd vs. 320xi (neřeším konkrétní označení, tam jsem se možná sekl nebo některá kombinace není v x-drive), ale nebudu brát nejsilnější motorizace, kterých se prodá pár...
2) rozdíl 5/100 dost silně pochybuji, to bys musel jezdit jak dobytek
3) prvních 100tis. se ti možná nic nevysype, ale určitě budeš mít servis dražší na dieselu a je dost možné, že ti nevydrží na dieselu podvozek, brzdy budeš měnit dřív atd.
ad 1) Jak souvisí to, kolik se jich prodá, s diskutovaným tématem? Beru srovnatelné motorizace. 330xd s 330i nejde porovnávat, anžto ten benzín není šestiválec. Beru prostě stejnou kubaturu a přibližně stejný výkon.
ad 2) S čím? S tím benzínem? 14 litrů po městě je u benzínového šestiválce 300+ HP podle mne ještě dobrá hodnota. Jezdil jsem za 14 na sto se starou 130i, a to byla lehoučká zadokolka (1Mko má průměr 14 taky, ale jen kvůli velkému podílu dálnic, jinak by to bylo tak za 15-16). Vem 340xi se vší její váhou a čtyřkolkou a bude hůř. Jistě se dá jezdit za 12, ale takovým tempem budu jezdit s naftou za 7, takže ten rozdíl ti nezmizí. A nalož těm šestiválcům v naftě a v benzínu na dálnici a rozdíl bude třeba 7-8 litrů na sto.
ad 1) Dobře, ať je po tvém - 320xi vs. 320xd znamená rozdíl 2500 EUR, takže tu úsporu v pořizovací ceně projezdím za dva roky. A to do té kalkulačky nepočítám vyšší zůstatkovou hodnotu při prodeji, která mi vyšší pořizovací cenu vykompenzuje.
ad 2) To jistě ne, ve městě by byl průměr ještě horší. To ale nic nemění na tom, že těch 5 litrů rozdílu je tak akorát. A jak jsem psal, čím se víc bude tlačit na pilu, tím bude rozdíl větší. Já nemám nic proti benzínům, naopak, ale když benzín, tak ho kupuju srdcem - tj. chci zvuk, který mi nafta nedá. Ekonomická úvaha to ale není.
ad 3) Předpokládám, že díly přední nápravy jsou vyššímu zatížení přizpůsobené, tudíž odolnější a tudíž se nebudou sypat víc než u benzínu. Máš opačnou zkušenost?
Na všech dýzlových autech odchází přední náprava dřív než u benzinů, jediné co se podle mě liší je max. tuhost pružin/tlumičů, možná pevnější silentbloky. Nic víc bych za tím nehledal.
podla priemernej spotreby na spritmonitore je rozdiel medzi R6 diesel a R6 benzin pri 3er cca 2,1 litra (zalezi ako si nastavis vyhladavanie a neni zohladnene ci je 4x2 alebo 4x4) pri autach od roku vyroby 2014.
Četl jsi aspoň nadpis??? Tady se srovnávají 2,0 diesely... jeden v Passatu,druhý v Outbacku a ty tady řešíš rozdíl mezi BMW motory.. :-)
Kdo řeší primárně spotřebu je buďto hloupý,nebo bez peněz....
Když Passat, tak v nějaké skromnější konfiguraci, na 17" nebo 18", s Ergo sedačkama, DCC a nějakým tím Media paketem... a radši dát celkem přijatelných 60t za BiTDI.
Jinak se mi ale tahle kategorie líbí, od Subaru mi víc sedí Forester.
U nás je taky 162 kW benzín levnější, než 140kW TDI, i když ne o tolik, jako v Německu (cca -8tis. vs -16tis.). Kč), navíc má 7 st. dsg, jako biTDI.
Já bych bral taky raději benzín, když už to může být jen R4, tak benzín.
Hm, musel bych o tom přemýšlet. Z různých nepodložených zvěstí mám pocit, že 4x4 má u benzínu větší vliv na spotřebu, v alltracku už by to bylo asi výrazně přes 10 i při poměrně defenzivní jízdě, s horší dynamikou než BiTDI. Ale samozřejmě bych srdcem tíhl k benzínu, zejména při současném skromném nájezdu.
Tady jsem ale teoretizoval v rámci zadání nafta, Subaru žádný benzín srovnatelný s 2.0TSI u nás neprodává.
Mezi 2.0TSI a 2.0TDI (162 a 135kW) v Octavii RS jsou 2-4 litry na sto, běžná jízda je cca. +2,5l, to je ok. Ale říká se, že u 4x4 to letí víc nahoru... takže jestli se bude jezdit s TDI 140kW za 7,5 a s TSI za 11, při normálním cestování, tak už je to na mě docela dost. No nic, to jen tak v rámci teoretických úvah :-)
Souhlas, u dražších verzí Passatu tohle dává smysl, než vyhazovat peníze za nesmyslné 19" kola nebo různé asistenty, tak pořádný motor, sedačky a je vymalováno. I tak highline/alltrack obsahují řadu zbytečných blbostí typu ACC atp.
Že by "na body" vyhrál podle metodiky ACZ Outback, by si mohl myslet jedině naivní blázen. Body jsou jedna věc, realita druhá.
Subaru je mnohem bytelnější a robustnější, má vyšší světlost a celkově je postavené na nezpevněné cesty. Tedy - ne že by toho Passat Alltrack zvládl v terénu málo, tady ACZ úplně promarnilo příležitost. Takže se podívejte na garáž Rasti Chvály ;-)
Nicméně Passat Alltrack podle mě majitel při častějším použití mimo zpevněné cesty zničí. Je to klasický Passat.
Můj verdikt zní jednoznačně - není jediný důvod, proč nevzít Outback. EyeSight je odladěné výborně, CVT na rozdíl od DSG bezproblémová, interiér Subaru konečně na úrovni doby, cena v porovnání s Alltrackem příznivá, design vydařený.
Po Passatu Alltrack bych sáhl pravděpodobně pouze pokud bych byl dotlačen firemní koncernovou kulturní zvyklostí. Když to za mě firma zatáhne, pak prosím. Ale za své peníze je podle mě volba jasná - Outback. Naprosto ideální rodinný dostavník.
Stále tu je ale jedna otázka - a to jestli přeci jen není lepší jít v téhle ceně do Hyundaie Santa Fe nebo Kie Sorento. Provozní náklady budou sice vyšší, i když... ani servis Subaru není z laciného kraje. Každopádně Outback toho s 20 cm světlé výšky zvládne stejně nebo víc než kdejaké SUV, takže je to na osobních preferencích.
Sám přesně tento typ vozu obdivuji. Je to nejvšestrannější univerzál a ze světa kombi i SUV si bere to nejlepší - průchodnost SUV a pohodlí a provozní náklady klasického kombi. Outback je zkrátka ideál na naše (a slovenské) cesty necesty.
ja sa obavam ze outback uz bude v terene aj lepsi ako tie SUVecka sorento ci santa fe.... ale samozrejme mas pravdu.... asi malokto uz bude s tymito autami jazdit v terene ... skor uz posluzia ako rodinne koraby... neviem ci outback ma aj 6 miestnu verziu a takisto kufor.... passat alltrack ci sorento su trosku ina liga... ale zase je tu otazka .. kto dnes potrebuje kubik vzduchu? .... cena je tiez podobna.. ci outback ci sorento ci santa fe.... rozhodne si medzi tymito autami uz bude vyberat solventnejsi zakaznik a nie ten co riesi fabiu ci fiestu... takze cena tu asi az tak nerozhoduje .... ale aj mna to napadlo uz skor len som sem nechcel zase tahat korejcov... za milion je sorento ozaj sikovna volba santa fe tiez....
ale kto chce outbacka nepozera po santa fecku.... kto chce bmw tiez neobzera lexusa... tak nejako by som to zhodnotil ;-) ... inak dnes som uz videl ciernu novu optimu aj bordovy sportage v GT line... nejaka promo akcia v meste ... ten el. kufor na sportage sa otvara fakt rychlo .... ale hrana kufra dveri po otvoreni mohla byt vyssie aspon o 5cm ...... obidve kie su ovela krajsie nazivo ako na fotkach... mozem odprisahat... cumel som jak slniecko..... nadherne vozy :yes:
outback je velmi sikovny..... to uznavam.... o skvelych jazdnych vlastnostiach subaru na ceste alebo aj mimo nej nikto nepochybuje .... je to tak ako pises .... rozhodnu individualne poziadavky
Kde jste prisel na to, ze "Subaru je mnohem bytelnější a robustnější"? Nevim jak stavajici generace, ale predchozi generace zadnou zvlastni bytelnost zrovna nemely, respektive naopak to byla dost forove postavena auta. Viz tradicni problem Subaru Outback, kde pokud jste ho zaparkoval na nerovnem povrchu, tak vlivem krouceni karoserie nesly otevrit pate dvere. Tohle vam ten "klasicky Passat" rozhodne neudela.
dát proti sobě motorizaci 110 Kw vs. 140 Kw a potom říkat, že velký podíl na vítězství passatu měl slabší motor v outbacku??? To přece nemůže být myšleno vážně. >:-[]
To máš sice pravdu, ale na druhou stranu se ten výkonový rozdíl nijak přiměřeně neprojevuje v rozdílu základních cen těchto dvou vozů. Za těch +30 kW si u Passatu (proti Outbacku) připlatíš jen 8. 900,-, přičemž např. vypočtený rozdíl ceny mezi Alltrackem 110 kW a Alltrackem 140 kW je mnohem větší, konkrétně celých 56 tisíc. Pokud by tedy stál v základu Alltrack/140kW o cca 56 tísic více, než Outback/110kW (také v základu), pak by se k výkonovému rozdílu logicky přihlížet příliš nemělo, ale rozdíl ceny pouhých 8.900,- Kč, ten výkonový deficit nedorovná a poměr cena výkon by se ve výsledku zohlednit měl.
Dobře, pak se má ten test jmenovat - "co můžeme pořídit za tu a tu částku" a ne srovnávačka. Fakt že konstrukčně bytelné subaru je ve finále dražší než passat je jasný. Vždycky je to něco za něco, ale dovedu si představit obě auta po čtyřletém provozu někde na horské chatě, a klidně si vsadím na závěsy a mechaniku subaru, než passatu. Čímž netvrdím, že passat je špatný, umí toho hodně, ale do tak těžkého terénu kam se svými schopnostmi dostane asi nebude plně dimenzovaný, pořád patří spíš na silnice. V rámci férovosti tam měl být alltrack 2,0 TDi 125Kw, nebo 103 Kw, ale to nevím jestli se vůbec dělá. Jediná slabina subaru může být ten jejich lineartronic, který může mít problémy s trvanlivostí.
Jak jsem psal, dělá se i Alltrack/110kW, ale pouze v manuálu, proto ho redakce (údajně) ke srovnání nechtěla, protože Outback má sice taky 110kW, ale zase ne v manuálu.
Verze srovnatelné výkonově i převodovkou na evropském trhu zřejmě nejsou.
Jinak si myslím, že se podobné crossovery podívají do terénu obecně jen velmi vzácně a když už, tak jen do lehkého/lehčího.
Tak to bych se nebál nasadit subaru 110 Kw s lineartronicem vs. alltrack 110 Kw v manuálu. Stačí se podívat na legacy GT v lineartonicku má na stovku za 6,2 což je ještě rychlejší než stejně výkonná mazda 6 MPS v manuálu, která má 6,6. Jenomže to by passat převažoval už jen cenou a interiérem a to by ho stálo vítězství o prsa čínské tanečnice. :-)
Kam se podívat na Legacy GT? U nás se už žádné Legacy nenabízí, natož GT.
A Legacy není Outback. Outback má u nás jen jednu převodovku (LT) a dvě motorizace 1 diesel a 1 benzín. A srovnání jediného benzínového Outbacku s jediným benzínovým Alltrackem by pro Outback skončilo výkonově ne zrovna slavně.
Dal jsem si tu práci a dohledal papírové zrychlení pro outback nafta LT, 110 Kw a je to 9,9 vs 8,6 altrack TDi 110 Kw. No nicméně praxe by mohla ukázat něco i něco jiného.
Praxe může ukázat leccos, ovšem ve prospěch, ale i neprospěch, obou.
Díval jsem se teď na strámky Subaru a tam možnost manuálu k dieselovému Outbacku je.
S manuálem a 110kW dieselem má zrychlení za 9,7 s. A Alltrack se 110kW a manuálem má 9,2 s. Takže tu půl vteřinu bych viděl reálně. Kdes přišel na těch 8,6 s?
Jo, tak na českých stránkách VW bývají (na rozdíl od německých) překlepy poměrně často. Těch reálnějších 9,2 s je z německých stránek VW.
Ale můžeme teď konečně přímo srovnat cenu Outbacku 110kW/manuál vs Alltrack 110kW/manuál. Je to 959.000,- vs 910.900,-. To znamená, že těch mých přepočítaný (56.000 - 8.900 =) 47.100,- mělo k reálnému rozdílu (při stejném výkonu a převodovce) 48.100,- hodně blízko.
Zajímavé je, že Subaru chce za CVT do Outbacku prakticky stejné prachy (60tis.), jako VW za dsg (61 tis.) do Passatu/Alltracku.
Protože je to lokální odkaz na soubor v tvém (předpokládám) počítači. Kdyby ho místní systém dokázal rozpoznat, tak by fungoval jen na tvém počítači (respektive na počítačích, které mají na dané adrese nějaký soubor).
Tohle se do těžšího terénu jen tak nedostane, protože to má na tu délku/ rozvor malou světlou výšku. Takové auto je doma na polní/ lesní cestě. A i tak si budeš muset dávat pozor na ty opravdu špatné. Ne že by běžné kombi nezvládlo polní nebo lesní cestu, takovéhle je na ni lépe uzpůsobené.
Opět (viz minulá diskuze) tam máte špatný rozměr pneu u Alltracku. Na Alltrack lze oficiálně dostat základní rozměr 225/55/17", nebo za příplatek 245/45/18", a nebo 245/40/19".
Dopručený zimni rozměr (v Německu možnost dostat za příplatek přímo z výroby a vhodný i pro použití sněhových řezězů) je 215/55/17". Čili stejné rozměry jako u A6 Allroad předchozí generace.
Vámi udávaný rozměr 225/40/19" se pro Alltrack vůbec nenabízí.
Pochybuji, že by zrovna v tomto ohledu importér improvizoval a dal na auto užší a obvodem menší pneu. A i kdyby tam import chtěl dát o 2cm užší zimní pneumatiku a dodržet alespoň obvod kola, bylo by logičtějších 225/45/19".
Opět (viz minulá diskuze) tam máte špatný rozměr pneu u Alltracku. Na Alltrack lze oficiálně dostat základní rozměr 225/55/17", nebo za příplatek 245/45/18", a nebo 245/40/19".
Dopručený zimni rozměr (v Německu možnost dostat za příplatek přímo z výroby a vhodný i pro použití sněhových řezězů) je 215/55/17". Čili stejné rozměry jako a A6 Allroad předchozí generace.
Vámi udávaný rozměr 225/40/19" se pro Alltrack vůbec nenabízí.
Pochybuji, že by zrovna v tomto ohledu importér improvizoval a dal na auto užší a obvodem menší pneu. A i kdyby tam import chtěl dát o 2cm užší pneumatiku a dodržet alespoň obvod kola, bylo by vhodnějších 225/45/19".
Tolik řečí o Hummer centru a pak se dozvíme, že obě auta vyjely zasněžený kopec???
To vám vážně stálo za to?
Proč se nedozvíme, jak v praxi fungují pohony, jestli se vůz je schopný rozjet do kopce bez trakce na přední nápravě, jestli se vůz je schopný rozjet při křížení se dvěma koly ve vzduchu, jestli AWD funguje i na zpátečku, jak je vůz schopný plynule pomalu udržovat rychlost v terénu...? Proč se nepodíváme, jaký praktický dopad má rozdílná světlá výška?
Srovnávací test to mohl být velmi zajímavý, realita ale uvízla v bludném kruhu stereotypu ACZ 8-s8-s8-s Fakt je mi líto, že se ACZ vydalo takovýmto směrem. Vyplnit tabulky, určit vítěze a sbohem a šáteček ;-\
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
No těžko říci, úředníci jsou jedna věc, a lobby automobilek druhá, navíc je tu pádný fakt, že vyrábět čistý diesel je technologicky náročné, drahé a na hraně schopností automobilek. Možná je asi fakt na čase naftu daňově mírně znevýhodnit a podpořit více benzínové motory.
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Ekologický diesel je drahý a nerentabilní? Tak jej nebudeme vyrábět, ne? Ale co dělá EU? Jen LŽE a říká, že ten neekologický diesel je vlastně ekologický. Tohle dělá EU. Lže, lže a lže.
Lhaní a manipulace byla typická pro komunismus (socialismus). EU je to samé, dotacemi křiví trh, dotace jsou mocenským nástrojem pro ovládání lidí, oficiálně hlásá jak jsme ekologičtí a kolik emisí se uspořilo, realita je ale úplně jiná. :no:
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Tak v tom se shodneme, EU si má dát jasné podmínky na diesely, ty patřičně kontrolovat a je jen čistě na automobilce, jestli se ji vyplatí je vyrábět, nebo ne. Ale není to první případ, kdy se politici a úředníci poplácávají po zádech jak to dělají dobře, a realita je někde úplně jinde. Ať si kdo chce co chce říká, v tomhle si Američani sami sobě tolik nelžou, a teď nemyslím třeba jen diesely.
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Ono je to legální i teď. Nic to nelegalizuje, naopak to přidává omezení. Mohli by vyžadovat stejné limity i pro test v běžném provozu, jen by to bylo pro automobilky mnohem náročnější. Nevím, jestli to už mají finalizované, a nezbývá moc času. Kdo by to nezvládl, ten by pak od září příštího roku nemohl uvádět nové modely a rok poté by už nesměl ani prodávat stávající. Tím, že ho zvednou, bude snazší se do něj dostat. A náklady na vývoj budou rozprostřeny do delšího období.
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
A nebylo to tady už? Alespoň v diskuzi. Pokud se nepletu, týká se to budoucího měření v provozu, které by mělo přijít s Euro6c. Doteď žádné takové měření nebylo, tedy ani nebyl žádný limit a ví se, že je to potenciálně velký problém. Bude tedy daný limit na rozdíl mezi těmito dvěma testy a postupně se bude zmenšovat. Pokud se něco nezměnilo, mělo by se to týkat jen těch dvou testů; ne že to bude absolutně "nikdy více než X % nad."
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Je možné, že to tu už někdy bylo, opravdu 100% nevím.
Není to nic jiného než přímá legalizace obcházení zákona. Jestliže tu někdo vědomě obchází zákon, tak by za to taky měl nést důsledky. Takže jaképak 110%, když se také ví, že mnohé automobilky nemají s plněním EURO6 problém?? Jenže je to dražší.
Takto opět ten, kdo obcházel zákonné limity, jen vydělal vůči tomu, kdo je reálně plnil.
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Co je to ten reálný provoz?
Pokud pojedu s autem pilu, tak samozřejmě bude žrát třeba třikrát víc než při ekojízdě a samozřejmě taky vyprodukuje mnohem víc NOx. Limit nemá smysl bez nějaké metodiky měření...
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Žádná současná norma neurčuje, jaké emise má auto mít v provozu. Na tom není nic nelegálního. Jen to máš asi problém pochopit. Ta norma jen trpí tím, že je příliš jednoduchá v porovnání s komplexností problému, který se snaží řešit. Protože složité normy stojí víc peněz. Pokud je něco minimálně na hraně, pak je to snaha rozpoznat, jestli je auto ve zkušebně, nebo na silnici. A to ta norma řeší tak, že se bude měřit i na silnicích. Podobné triky tedy výrazně ztratí na hodnotě.
Progrese je tam proto, aby automobilky měly více času a náklady na vývoj mohly rozprostřít do delšího období. Bavíme se tu o stovkách milionů až miliardách euro u každé z nich. A dopad v případě, že by to nestihly, by byl velký. Možná tě to překvapí, ale tyhle věci se berou v potaz. A hlavně si pak neztěžuj, jak jsou motory nespolehlivé.
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Ne, já naopak moc dobře vím že ten současný stav není nelegální, ale jde o obcházení zákona.
Bohužel EU místo toho, aby toto obcházení zákona postavila jasně mimo zákon, tak jej naopak plně legalizuje! Tohle je vrchol pokrytectví. EU jde úplně opačným směrem než US.
Automobilky měly dost času na vývoj, ne všichni obcházeli, někteří skutečně vyvíjeli. Tento paskvil EU ale jasně říká - klidně si zákony obcházejte, když bude potřeba, tak se to stejně legalizuje.
EU jde jen na ruku lobby automobilek, to je celé. Byrokracie EU je jen pokryteckou loutkou, která nechrání naše zájmy, tj. zájmy lidí o čistý vzduch. O emise nikdy nešlo a nejde, emise jsou jen prostředkem, jak manipulovat s lidmi, trhem, technologiemi.
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Takže legalizují něco, co je legální. Bravo. Obcházení zákona jsou právě ty triky, kterými se snaží zjistit, jestli jsou na silnici, nebo ve zkušebně. To nemá s řízením motoru nic společného a jediným cílem je ovlivnit výsledky. Na to ta změna dopadne. Ne to, že je to auto schopné vypustit více škodlivin, než je dáno normou pro specifikovaný test. To je normální, tak to bylo, je a dlouho bude. Jinak by vůbec nemuseli specifikovat cyklus. A když už by ho měli, tak by nepracovali s průměrnými emisemi za test, ale se špičkovými. Nezdá se mi tedy, že bys to chápal.
Měly? Uvědomuješ si, že je to něco nového? Ani si nejsem jistý, jestli je to už finalizované. Automobilky samozřejmě nečekají na finální verzi. Ale potřebují ji. Tenhle test se navíc bude hůř simulovat, jak na modelech, tak na stolici, kde se normálně modely ověřují. Aby simulace ověřili, budou muset změny provést v autě a jezdit s ním. Což zabere mnohem víc času.
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Chceš snad říct, že evropské soudy nepřihlíží k duchu zákona? To by ses tedy sakra pletl. A je to dobře, protože zákony jsou kolikrát špatně napsané. Já si tohle užívám v letectví a EASA musí jít hlava kolem z toho, jaké blbosti jsou schopny úřady na národní úrovni vymyslet. Pravda, z části si za to můžou sami, měli napsat normy a dokumenty jasněji. Ale je to až neuvěřitelné. Je to někdy, jak kdyby se mermomocí snažili najít tu nejhloupější interpretaci. Přeci to nemůže být tak jednoduché. A těch chyb v překladech, škoda mluvit.
Omlouvám se za odbočku. Soud by tě skutečně mohl dostat za to, že se snažíš rozpoznat, jestli je auto ve zkušebně. Není to zakázané, ale těžko přesvědčíš soud, že to neslouží jen k obcházení pravidel. Zato neplnění emisí v provozu, s tím soudce nic nezmůže. Norma o tom nic neříká. Tady nelze ducha aplikovat, soudce si nemůže z prstu vycucat čísla pro jiné podmínky. Pokud je tam problém, tak je to selhání regulátora.
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Teoreticky - jakej je v tom v praxi rozdíl krásně ukázala Dieselgate
Ale nejde samozřejmě jen o soud ale o vyznění zákonů. A to nemluvim o precedenčnim právu který považuju taky jednoznačně za lepší
Když čtu o nějakym novym zákonu co všechno a jak moc je tam blbě znova a znova si řikám jestli to je neschopnost nebo úmysl. Tipuje že od obojího.. >:-[]
Vem si jen náš bodovej systém. Kdysi vytvořenej partou profíků docela kvalitně. Pak neskutečně zmršenej posrancema způsobem pejsek s kočičkou dělali dort. Už několikrát opravovanej ale furt se neblíží původní propracovaný verzi - a to asi ani ta nebyla bezchybná a ideální ;-)
Dodnes tam sou perly typu: Když sem * a nejsem připoutanej tak i když se nic nestane ale vidí mě je to za 3 body. Když způsobim nehodu při který se díky náhodě a štěstí nikomu nic nestane 0 bodů :yes: >:D
A drtivě nejvíc bodů padlo za překročení rychlosti do 20 km/h :-)
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Americké právo je zase hodně nevyzpytatelné, nikdy si nejsi jistý tím, že tě někdo nezažaluje za nějakou naprostou pitomost... a nevyhraje. Je to víc odtržené od spravedlnosti a přiblížené byznysu. Osobně si myslím, že je evropský systém lepší.
Bodový systém není příklad selhání principu, ale maximálně tak příkladem selhání konkrétní normy.
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
A hrál v tomhle případě roli nějaký precedent? Já mám také radši soudy a právo tady na kontinentě než v USA nebo i UK. Vůbec nejde o rozdíl konceptů, ale čistě praktickou preferenci. Vem si například určování výše odškodného a jaký to může mít dopad na tvou rodinu. Tady se nebojím toho, že si někdo vymyslí naprosto nesmyslné obvinění a bude pro mne výhodnější mu nacpat do chřtánu 50 milionů, než se bránit u soudu. Been there, done that and it sucks. Je neuvěřitelné, kolik peněz v takovém prostředí padne jen na krytí si zadku.
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Lidem kolikrát ani nedochází, jak jsou zranitelní, pokud mají co ztratit. Pokud nic moc nemáš, tak právníkům nestojíš za námahu. Mám známého v UK a kdykoli si někdo chce vyzkoušet jeho letadlo, tak musí sepsat, co přesně chtějí udělat. Proč? Kdyby došlo k nehodě, on zemřel a pasažér přežil, tak by s trochou obratnosti mohl vybílit jeho pozůstalost a jeho děti by utřely nudli (pojistka v tom vůbec nemusí zabránit). To se mi například v Německu nestane. A jak bys poznal, že je to neoprávněné, když jediný přeživší člověk, který tam byl, bude lhát? Nebo si vem patentové spory. Ono vítězství pěkně zhořkne, když firma utratí na soudních výlohách přes 200 milionů, abyste prokázali, že jste neudělali nic špatného. Nebo se samozřejmě můžete mimosoudně vyrovnat. Jak posoudíš, že žaloba byla neoprávněná, když dojde k mimosoudnímu vyrovnání? Leda tak, že tomu rozumíš, přečteš si závěry vyšetřování a obvinění a je ti jasné, že je to obvinění naprostý nesmysl, který měl mizivou šanci na úspěch - přesto mohlo mimosoudní vyrovnání přinést stovky milionů (typicky zažalují každého, kdo se okolo jen mihl a má peníze, takže se to nasčítá). Já takové případy znám (kdy třeba prodejce zaplatil velké odškodné a ten produkt vůbec nebyl na vině, navíc ho ani nevyrobil, ani neudržoval). A mám co ztratit, takže se radši držím dál.
Re: OT: Emise dieselů mohou překračovat limit o 110 %
Já si tedy ověřil, že to v praxi funguje. V běžných kauzách, ty mě zajímají. Nemám telefon plný čísel na špičkové německé nebo francouzský politiky. Jak to funguje v podobné kauze, kde politika bude hrát velkou roli, to je jiná otázka.
A někdo snad někoho nutí, aby si kupoval co nejdražší konfigurace Alltracku?
Naopak u Subaru (a Japonců obecně) ti nutí k jedné věci kterou chceš/potřebuješ hned další tři v balíčku. Chceš např. základ a k němu pouze navi? U VW no problem, ale u Subaru si k navi musíš vzít taky šíbr, bezklíč a el. páté dveře. Osobně bych šíbr nechtěl ani s případnou dotací a bez zabudované navi bych si dnes nové auto taky nekoupil, a je jedno jestli Subaru, nebo VW.
A pak se můžeš divit, že to na evropském trhu vypadá tak, jak to vypadá, a to byl jen jeden malý příklad.
Tak jestli je ještě delší, než aktuálně u Passatu, tak to potěš koště..., možnost individualizace na nule a ještě čekat přes půl roku na auto, kterého se tu prodá jen "pár"... k tomu není třeba nic dodávat. Nemožnost individualizace by měla logicky zkracovat dodací lhůty a umožňovat prodej tzv. ze skladu, viz např. US trh.
Jestliže poskládáš inteligentně výbavy, tak ti garantuji, že 95% se v nich najde. Zvláště když příplatek za vyšší výbavu je s ohledem na její obsah výhodný.
Tohle je o názoru, nejde to dokázat jen tak, "od stolu".
Ale myšlenka je ta, že jestliže někdo bude chtít automatickou klimu, automaticky bude ctít i park, kamery, kožený paket, el .zrcátka atd. atd. Prostě máš nějaký svůj standard a automaticky očekáváš určité výbavové prvky. Pak je průser, když ti třeba japonci dávají mlhovky jen do nejvyšší výbavy apod.
Stejně tak když někdo bude chtít satnav, tak asi bude očekávat kvalitní audio, BT HF apod.
Co by mělo být volitelné je třeba skleněná střecha nebo kožený interiér. Tohle je o osobních preferencích.
Ale já taky netvrdím, že to má blbě poskládané jen Subaru.
"Inteligentně" to podle mě nemá poskládané (z japonského mainstreamu na našem trhu) prakticky nikdo... ;-)
Hele, Mazda to má celkem fajn... tedy pro mě. 3 i 6 Attraction má všechno podstatné a vlastně nic, co bych tam mít vyloženě nechtěl. Ale všem se samozřejmě nezavděčíš. A jak už jsem psal, s tímhle z mého pohledu zlatým středem (ok, pro 3 je to možná už trošku nadstandard) bys měl koupit všechny kombinace motor + pohon + převodovka + karosářská verze.
Naposledy jsem zkoušel konfigurovat CX-3 a MX-5. U CX-3 by vyhovovala i ta nejvyšší výbava, ale tu dostaneš výhradně a pouze s nepraktickou bílou kůží. Jakýkoli jiný potahový materiál je nepřípustný.
A u MX-5 musíš vzít třeba jen k vůli Recarům prakticky všechno.
Nevím, zda mám tak specifické požadavky, ale složení výbav Japonců mě obvykle vytočí. Posledně Jazz - v základu ptákovniny jako BT nebo dešťový senzor, ale vyhřívaná zrcátka nic. Vyšší výbava je sice celkem rozumná (kromě předních senzorů - ty bych u Jazzu teda fakt oželel) a příplatek únosný, nicméně chtít ještě takovou automatickou klimu...U Mazdy jsem pochodil snad ještě hůře. A mlhovky jakožto luxusní prvek nejvyšších výbav, to je taková jejich klasika.
Ano, ale je to obvykle o tom, že Japonci nepochopitelně (pro nás) některé prvky dávají až do vyšších výbav, což dokonale vytáčí - a případně i odradí.
Ale to jsou základy a stačilo by změnit těchto pár přešlapů a nikomu by pevně dané výbavy nijak zásadně nevadily... A to zkrátka tvrdím, když tu výbavu poskládáš s rozumem, tak se u mainstreamu trefíš do vkusu možná 95%.
Japonci ale asi některé prvky vnímají odlišně od nás a třeba vyhřívaná zrcátka nebo mlhovky asi berou jako rozmařilé a zbytečné extras. Asi neznají naše zimy...
Podle mě to jde řešit s několika pakety. Jsou i další poměrně drahé položky (krom šíbru a kůže a velkých kol), na které není jednotný názor - například bezpečnostní asistenty, xenony, navi apod.
Když vezmu svou oblíbenou Mazdu, tak 3 i 6 se mi celkem trefuje do vkusu, dají se vzít xenony bez asistentů a bez kůže, navi je volitelný příplatek (problém je až kombinovatelnost s motory). Naopak MX-5 je blbá, pro samosvor a Recara je potřeba vzít i všechny ty asistenty... a puristický roadster blikající na řidiče při přejetí středové čáry je trošku faux-pas.
Když už, tak jsem také pro pakety. A mělo by být dostatek kombinací motor-výbava, ne jako to má Mazda, kde je to kolikrát jeden motor-jedna výbava. Ze všech japonských značek to má podle mne nejlépe zvládnuté Toyota. Jen by to chtělo mít v nabídce i trochu výkonnější motory (pohlednější auta by neuškodila). Mají několik výbav, dobrá kombinovatelnost s motory a pak několik balíčků, podle mne celkem slušně uspořádaných. V interiéru snad někde umí i látku s Alcantarou. :yes:
ano, prislo mi zabavne, ked predajca 6 mesacnu dodaciu lehotu obhajoval tym, ze na noveho Superba sa caka 9 mesiacov :-) Na protiargument v podobe neskutocneho mnozstva volitelnej vybavy a farieb som uz odpoved nedostal... Pre Subaru je klucovy americky trh a vacsina produkcie smeruje asi tam. Inak si to racionalne zdovodnit neviem. Moznost individualizacie predstavuje extra ochrana predneho zadneho naraznika, sportova maska chladica a par nevyraznych drobnosti, ktore sa montuju aj tak dodatocne u predajcu.
Je to tak, Nejsme pro Subaru prioritní trh, to je celé. Boxer-diesel sice směřuje extra na Evropu, ale proč to Subaru prodávat za lacino v ČR, když jej výhodněji pordají v DE/A... ;-)
Tak vzpomínám kdy mi naposledy někdo říkal, že touží po Passatu, nebo že má na ploše jeho obrázek. Passat je buď služebák, nebo se kupuje z důvodu výborné nabídky (třeba jako bývalý služebák), ale Subaru si kupuje člověk protože ho prostě chce, což mu dokonale sterilní VW může jen závidět a možná proto se snaží o všemožné kreace které mají "zaútčit na emoce". Myslím že to je základní rozdíl mezi těmihle auty, pomineme-li rozdíly ve výrobní filozofii a věcí z toho plynoucích.
Jasně, "sterilní" Alltrack se fasuje za trest, kdežto po tomhle 110kW dieselovém Outbacku s variátorem (samozřejmě naopak plném emocí) každý nekonečně touží a jeho plakát má nad postelí kdekdo. >:D
Když on je ten černobílý svět tak krásně jednoduchý, že jo... >:-[];-)
Akorát jsem vyměnil Forester 2d - po 5 let bez poruch 135 tis Km průměrná spotřeba 7 litrů, za outback 2,5i sport černý, bílá kůže.
2 d v outbeku je slabota o 200 kg těžší auto + lineartronic je to slabé, spotřeba cca 8 litru uveze 420 kg ve výbavě sport 1180 tis kč je taky hodně...
Benzinová verze uveze 500 kg, jede parádně (hlavně v režimu sport) a spotřeba u auta 2000km najeto, 8,5 -9 litrůn, a za cenu 1050 tis kč auto s tou výbavou nemá konkurenci.... Poctivě jsem zkoušel alltrack za 1,35 mil kč nad hlavou nebylo místo, sám za sebe jsem se na zadní sedadlo nevlezl - je o hodně méně místa než v superbu,
kufr údajně 650 litru při pohledu do outbecku s 520 litry jsem rozdíl neviděl, testovací okruh s biturbem ukázal průměr 9 litrů display vyloženě hnus nevkusný - dívat se na to celou cestu.
Superb škubal pekelně k tomu hučely gumy a rachotila střecha, nebyl to kombík ani 4x4 cena 1050 tis Kč, jízda horší než ve forestru. Hundé santa fé nejede, žere 10 litrů nafty cana 1,17 mil Kč, kia to samé + špatné nepřesné necitlivé řízení,
Pěkné bylo volvo xc 70 po slevě za končící model chtějí 1250 tis Kč.
BMV 525 xd málo místa -nízké cena 1,4 mil Kč....
Outback má ve standardu záruku 5 let a 200tis Km :-)
Na jízdu s novým autem se každý den těším.
S popisem motoru 2.5 naprosto souhlasim. Mel jsem ho vikend a objednal jsme si ho. Oproti dieselu zere o 2l vice, ale jede nadherne. A ten zvuk :-) Uz jen se dockat cervna, kdy dorazi ... Uz se take tesim na jizdu s novym autem :-)
Přesně tak. Jak to tu tak pročítám tak cokoliv by koncern nevyrobil je prostě nejlepší auto. Kolik z normálních lidí reálně využije konfigurátor na 100%, prakticky nikdo. neberu v potaz los manageros kterej dostane budget od firmy a celej tejden nedělá v práci nic jinýho než konfiguruje jedno aouto za druhým tak aby nacpal do budgetu co nejvíc to jde a pokud možno i něco navíc oproti sousedovi. Jo a kolik ze zde přítomných využije naplno motorizaci? To je přece hanba že má zrychlení o 0,5s nebo o 1s pomalejší a ta spotřeba no rozdíl 0,5L bych taky neskousl. Pokud to vezmu podle sebe měl jsem celkem 5 koncernových aut od malých objemů až po 2,0TDI ale s žádným jsem nebyl schopen dosáhnout udávané spotřeby a rozdíl nebyl v řádech jednotek procent ale třeba 20 - 30% Bohužel subaru mám už 4 a pokaždé spotřeba udaná odpovídala spotřebě reálné s rozdílem například 3 - 5%. Jo a kufr? auta se stejným rokem výroby do koncernového jsem skříň nedal i když mělo práno třeba o 70L více ale do Suba jo.
Takže když jsem koncem minulého roku vybíral auto nedalo mi to a kouknul jsem se jak na koncern tak na Subaru. Takový ty povídačky jako střešní okno bych tam nechtěl ani s dotací jsou pěkný ale to je asi tak výchova koncernu. Protože jestli že chci u koncernu střešní okno musím si dokoupit elektricky ovládané sedačky, nejdražší navigaci a síťový program do kufru >:D. Takže srovnal jsem v ceníku Škodu Octavia, Superb a právě VW alltrack s novým Outbackem a pokud se koncernová auta vybví stejně jsou podstatně dražší. tedy Octavia vychází +- na stejné peníze ale je to auto o třídu nižší, superb je potom cca 150K Kč dražší a nenabízí verzi Scout, no a Alltrack po dovybavení byl dražsí jestli si pamatuji i nějakých 400k Kč takže opravdu se vyplatí investice o 400.000 vyšší je to auto opravdu o tolik lepší?
No ano opět se ozvou ti kteří chtějí konfigurátor protože to co nám jakože diktují japonci je prostě špatně. No jen jedna vsuvka výbavy si ve větší míře určují hlavně importéři na základě prefencí daného trhu tedy zákazníků, proto taky auto v CZ bude trochu jinak vybavené než auto např v DE. Takže asi tolik.
Nakonec to je ale tak že si každý vybere co se jemu líbí ať už je to spokojenost s tím že si mohli v konfigurátoru navolit sám tu navigaci a nebo že mu ji japonci prakticky nutí.
Pravda jee že celá Evropa je pro Subaru nějakých 15 - 17% v prodejích čili celkem nezajímavý, zbytek je USA, Asie, Austrálie. A díky tomuto novému modelu prakticky během nějakého půl roku překročili v USA prodeje z roku předchozího čili celkem úspěch >:D
Čili každému co jeho jest a co se komu líbí a hlavně na co má a jak si hlavně danou částku dokáže zdůvodnit. pak je OK skoro všechno ;-)
"Protože jestli že chci u koncernu střešní okno musím si dokoupit elektricky ovládané sedačky, nejdražší navigaci a síťový program do kufru"
Samozřejmě kecáš!!! Píšeme tu pod Passatem/Alltrackem ke kterému si klidně můžeš vzít pouze střešní okno a nic víc! k tomu, stejně jako třeba u Golfu. Mimochodem i VW nabízí zvýhodněné balíčky, kde je např. za několik položek najednou zvýhodněná cena, ale to (na rozdíl od Japonců) neznamená, že si nemůžeš vzít pouze jednu/dvě z nich za původní/nezvýhodněnou cenu! A samozřejmě, že kompletní balíčky jsou cenově výhodnější (ještě, aby nebyly), než po jednotlivých položkách. Ale ta sleva něco stojí, protože, když něco z toho chceš a něco jiného zase vyloženě nechceš, máš smůlu.
A to, že bych nechtěl šíbr ani s dotací je prostě fakt, "vwychovaná povídačko", hlavně , že v závěru píšeš: "Čili každému co jeho jest a co se komu líbí..." :*);-)
Vám řeknu, že bych si tohohle Otu v téhle motorizaci prostě nekoupil..... Ukamenujte mne....Mám Subaru rád. Nevím proč, ale dává mi určitý - blíže nespecifikovaný pocit, že to auto se mnou žije.... Ale mám ročník 03 Lesníka v turbu. A to jsem šel "dolů" od modelu 07 XT, přes Outback H6 až tak hluboko jsem klesl. Asi budu jinej, ale......
Tahle generace - 16ka - je návratem k jistým, řekněme kořenům značky - jakoby navazuje na O7ky a oprošťuje se od zdebilnělých tvarových experimentů. Přesto - i na této značce je vidět určité šetření, "plasticita" v interiéru a odklon od "pořádných benzínů", ke konformním a úlitbovým motorizacím. Zapadá do šedi a mnohým nemusí vyhovovat. Je to "skoro haldex" byť funguje trochu lépe, než koncernová klasika. Jako chápu fascinaci touhle generací, jejími majiteli a přeji jim jí, tak nechápu tolik hany na VW Alltrack. Psal jsem to mnohokrát - ten, kdo si koupí 4x4 jako určitou formu aktivní bezpečnosti, udělá dobře, s jakýmkoliv systémem.
Věčné hádky a tahání si gum od trenek, co je levnější, lepší, vybavenější...... no jo, když to někoho baví..... Proto jsem se vrátil ke staré generaci. Zjistil jsem, že si nepotřebuju honit triko. Starej festr, nazvedanej o tři čísla, se mi líbí "xichtem" jednoduchým interiérem a absencí haldy "addonů...". Sedne mi...
Takhle přeju každému, ať mu sedne to jeho - at už je to VW nebo Subaru, které zůstává dál moje srdcovka. Co mne zajímá je objektivní srovnání těch aut - motory, převodovky atd.... Páč mne to baví číst(když to tedy borci tady napíšou správně, ale kdo nedělá chyby, že?).
Takže gumám od trenek třikrát hurá......a čtyřkolkám zvláště:-)
S tím se nedá nesouhlasit.
K tomu objektivnímu srovnání aut, případné chyby/překlepy nejsou hlavním problémem a mně osobně ani nezajímá jak podobný test (samozřejmě, že do značné míry subjektivně) dopadne ohledně konečného pořadí (celkově), podstatná je naopak kvalita toho srovnání a zajímavost informací, které z něj vzejdou, což je přesně to, co tu postrádám.
A na základě potřebných zajímavých informací, ať si klidně udělá pořadí každý sám.
touché...... každý má totiž jiný, trošku jiný, mooc jiný... hodnotový systém, podle kterého si skládá a vybírá... A ty objektivní informace jsou něco, co dokáže nasměrovat a složit mozaiku, každému, co libo.
Hlavně to tu nebrat jako piedestal či informační Olymp - to by pak byl pjůsej. Ale jinak tu je občas i sranda -a proto sem chodím.
Ano, odklon Subaru k mainstreamu je patrný. Ale za mě si myslím, že to je správná cesta, pokud Subaru nezanevře na určité své tradiční hodnoty (bytelnost, spolehlivost, dobrý pocit z řízení).
Všechny automobilky v podstatě směřují podobným směrem, jen každá z jiné strany. Ale doba výrazných rozdílů je prostě pryč.
Za vrchol považuji Legacy Outback 2003-2009, pak už to šlo k průměrnosti, ale právě nová generace se s tím podle mě vypořádala výborně. Věci prostě fungují jak mají a neobtěžují. A tradiční přednosti Outbacku zůstaly.
Minulá generace se podle mě moc nepovedla, ale ta současná mi přijde opravdu fajn, hlavně interiér už je konečně na úrovni doby.
Takhle to vidí dost lidí a pro Subaru jen dobře. Za negativum pro evropský trh lze považovat absenci 3,6H6. Z mého pohledu, ale chápu, že to tak je prostě dobou, CVT byť s řetězem. Co je pecka je funkční Eyesight. Pro mne ale - nevím, jestli jsi jezdil někdy předchozí generace Forestera, je smutná rezignace na hravost a lehkost. \já se hrozně těšil na svou H6, ale byl jsem z ní zklamán. V tom smyslu, že prostě postrádala ty "lehké nohy". Proto jsem se vrátil zpátky. A v dalších generacích - a zase - vím, že to je prostě doba a směřování mainstreamu, se prostě ta lehkost nevrací....Ani v XVéčku... ale to ber jen jako povzdech jednotlivce.....
Myslím , že tady dává SUBARU koncernovému VW dost na frak.
Takovéto auto by mělo mít min. 20 cm..
Týká se i SUV , taky je trend je snižovat..a to je špatně.
Alltrack vedle Outbacku vypadá zvenčí jako malé připlácnuté kombi.
Předchozí generace vypadala u VW v této verzi lépe..zato Subaru se vytáhlo.
Pěkné auto. ;-)
Tak světlá výška není vždy rozhodující. Tedy dle určení auta. Tohle jsou, řekněme, ne terénní, ale sportovně užitková vozidla. Cokoliv nad 17 cm na polní cestu normálního typu a většinu lesních cest, pokud není zlakatošováno, bohatě stačí. Story o rozrážení 30 centimetrových bariér neprohrnutého sněhu berme spíše jako takový folklor. Kdo to kdy s autem zkoušel, ví, že to je na dlouho a lépe ve dvou , kdy tě ten druhý jistí a tahá zpátky....
Pří délce těhle aut, s jejich přechodovými a nájezdovými úhly, to není na drsnější terén ani u jednoho. Ale abych se Alltracku zastal, stačí se podívat na jeden z Autosalůnů, kdy vzal Pepa Alltrack na track v Lokti.... Tyhle auta zvládnou zpravidla víc, než si majitel myslí a vnitřně dovolí.
Žádné z nich není stavěno na delší drsnější zacházení alá Toyota LC starších generací. Byť - a to si neodpustím, Subaru možná vydrží daleko více, i když to zatím nikdo moc nezkoušel. Neví se jak to budou snášet stabíky, ramena, uložení náprav etc..
Souhlas, fixně výrazně zvýšená hodnota světlé výšky má i u crossoveru své pro i proti (jako všechno), ideální řešením je v tomto ohledu variabilní světlá výška, viz A6 Allroad.
Subaru nemá absolutně žadný smysl kupovat v dieselu,už vůbec né v čr..
V naftě chybí aditiva,rozdíl ve spotřebě minimální,pořizovací cena nafťáku o dost vyšší,benzínový motor spolehlivý a nesmrtelný...
Navíc benzínové hned topí...
Já bych napsal, že většinou nemá smysl kupovat Subaru v dieslu. Jeden důvod tady totiž je. Pokud chceš diferenciál a ne spojku, musíš jít u Outbacka do nafty s manuálem. Jinak ta nafta je již na rozdíl od začátku vcelku vychytaná. Ty atmo benzíny jsou ale opravdu nesmrtelný ....
Máš pravdu,ale vw passat nemá diff nikdy.. :-)
Navíc,oni schválně vzali nafty a o5 vyhraje VW ..
Benzínový Outback je ale zcela jinde...a o dost hodně levnější...