Malý konkurent Smartu se v Německu začne prodávat 24. ledna 2009. Čtyřmístný, ale jen 3 m dlouhý automobil má bohatou výbavu, ale také sebevědomě nastavené ceny.
Ne ze bych mel tohle vozitko v planu,ale cekal jse atraktivnejsi cenu....Vic nez 300 v zakladu ( a jeste v Nemecku) je opravdu dost na takoveho prcka.I kdyz je to hezky a jako treti auto do rodiny asi idealni,no mozna ze ta cena neni tak strasna, kdyz tak nad tim premyslim.Je to Toyota,nasypana airbagama a technologiema s fajn designem,proste Toyota...Kolik ze stoji? 325k CZk?To je fajn cena...
Podivej se, co u nás stojí motorizované brzdy provozu typu Jawa Chic... Proti těm vychází IQ docela výhodně... Nicméně kdybych vybíral mezi např. Picantem a IQ, tak se určitě rozhodnu pro Picanto.
Honba za mikro rozměry a požadavek odlišení se od Smartu se podepsaly na designu ve stylu neforemná krabice. A ta cena asi opravdu bude akceptovatelná jen v bohatších zemích. Co se týká filozofie auta, úplně nechápu proč kupovat tam moc malý auto, parkovací místa mají většinou dimenzování na určitou standardní velikost a parkovat na nich s takovým mikroautem je zbytečný. Auto je taky pouze do města reálně max. pro 2 lidi, jakékoliv jiné použití je nemožné. :no:
Tak očekávat,že bude druhý Smart je snad iluze.Jednak je dobré auto vidět naživo a alespoň staticky si jej vyzkoušet.Já to v říjnu udělal.Auto má ke krabici hodně daleko,slovo neforemné je hodně nepatřičné.Zájem byl obrovský,pár kousků v hale 4 naproti VW bylo trvale obleženo.Takže pokud nejsi akcionář Toyoty,jako že asi ne,pak to neřeš.Bude se prodávat v pohodě.Jinak by bylo dobré odlišit,že české servery píší o světové produkci od toho,že většina světové produkce je určena jinam,než do pidi česka-slovenska s houlou *,s eurem nebo bez něj.Do auta se v pohodě vlezou 4 osoby. BTW:k čemu SUV a 3 řady sedadel do města,když jede smotná pipina a 6 míst je neobsazeno?Nebo minimálně 4, nebo tři,když to má zlatou mříž...hm?O těch parkovacích místech toho moc nevíš,že jo? Co takhle podélně, rovnoběžně s vozovkou,nárazník na nárazníku?Jistě,ne v česku,zde kilometr místo před a za autem. >:D
Netvrdím že je logický jet do města s ohromným SUV nebo offroadem, to už se ani na klasický parkovací místo pořádně nevejde kvůli šířce. Ale zase na druhou stranu i do toho města se dá v pohodě použít univerzální auto velikosti Fabie, Swift. A takový lidi co parkujou rovnoběžně s vozovkou, nejraději těsně u šalinovýho pásu nebo ve druhé řadě a v klidu blokují průjezd aut i ostatní parkující, to je dobytek, ne řidiči. Taky jsem viděl experta co nacouval se Smartem do mezery mezi autama, vylezl snad střechou, protže ty dveře prostě nemohl otevřít a v klidu zablokoval 2 auta. Btw. opravdu nevěřím že do této Toyoty se v pohodě vejdou 4 průmerné osoby jak píšeš, leda tak 4 trpaslíci a výbavu budou muset poslat poštou, protože se pak už do kufru nic nevejde ;-) A navíc ta spotřeba je dost tragická, jako auto do města by měla mít alespoň stop&start v základu.
cetl jsem, ze benzin v testech spotreboval 6litru, diesel je za dalsi priplatek - 2500euro. Co nechapu, jak je mozne ze takova mala krabice spotrebuje tolik co auta pred 30lety. Vahou to byt v tomto pripade nemuze.
Kde je pokrok?
Odpověděl sis sám - je to krabice s aerodynamikou krabice, a pohotovostní hmotnost 845 kg taky není zrovna malá. Peugeot 205 1,1 byl o 50 kg lehčí, dalo se v něm pohodlně cestovat ve čtyřech na dlouhé vzdálenosti a bral v průměru lehce přes 5 litrů.
tak tohle se mi líbí ... cena mi přijde celkem odpovídající na to že to toyota nechápe jako obyč přibližovadlo ale má to být něco trochu víc alá fiat 500 nebo mini ... rozhodně dávám :yes: