Tož kdybyste napsali něco jiného, tak by vám už podobný vůz nikdy nepůjčili. Za mě vůz ztratil část své výjimečnosti. Ale není to tak markantní jako u 4 válcového caymanu/boxsteru.
Ale ještě si s ní nejel, že. Předpokládám, že ani s verzí před faceliftem. Ani předchozí generací. To auto ztratilo hlavně tam, kde ztrácí již tradičně - je zase o něco přívětivější, je zase o něco jednodušší být v něm rychlý.
Píšeš ze zkušenosti? Ono je to pořád hodně dobré sportovní auto. A Carreře dokáži prominout nějakou tu přívětivost, protože to pro mne není čistě auto na víkend, tak říkajíc. Na 911 je skvělé to, že je můžeš používat každý den. Nejsou to ta nejpohodlnější auta, ale není to tak hrozné. Ta skvělá část je, že kdykoli dostaneš chuť, tak máš jedno z nejlepších sportovních aut na trhu. Nemusíš pro něj domu a pak znovu vyrazit. Je to podobné jako s motorkami, cesta z práce domu přestává být nutnost, kterou musíš přetrpět. Vedlejší efekt lepší dostupnosti výkonu je, že se s ní dá snadněji blbnout.
Problém a nejen 911 je v tom, že se velmi rychle dostaneš daleko za hranice rychlostních limitů. Zatímco schopnosti aut vzrostly značně, silnice a předpisy máme pořád víceméně stejné.
No, já jen komentoval to výše.
Řídil jsem jen starší model. Aby sis mě nevyložil zde, pro mě 911 byla, je a asi i vždy bude a jakoukoliv verzi bych bral všema 10ti, kdybych si ji mohl dovolit. Je to pro mě ikona.
Jenže to neznamená, že tu ikonu musím přijímat nekriticky.
To samozřejmě ne. Jen nečekám, že by Porsche ještě někdy přineslo něco jako klasickou 911. Vem si, jak vytrvale vymazávají jakoukoli zámku motoru uloženého vzadu, což je základ jejího charakteru (a mělo ji nahradit auto s motorem vpředu). Kdo chce takové auto, měl by si koupit Singer. A měl by to udělat, dokud ta možnost je.
Přechod z 997.2 na 991 byl velký krok. Tohle není malý krůček, ale momentálně bych neřekl, že je větší než ten předchozí. Ještě ji budu muset nechat v hlavě uležet, stejně nějakou dobu bude trvat, než přijde GTS. Nemluvil bych o ztrátě charakteru, jen se to auto vyvíjí a krůček po krůčku jde někam, kam se to puristům nemusí zdát. U modelu, který je tu tak dlouho, bude vývoj znát. Pořád je to však 911, jen tak si ji s něčím nespleteš. Ani z venku, ani z poza volantu.
kto chce skutocnu nekompromisnu jazdu ... kupi dnes uz asi lotus.... pripadne nejake ine ale hlavne mensie a lahsie porsche... bohuzial carrera nam za tych par desatroci akosi zmohutnela a dnes je to uz skor luxusny korab na kazdy den ako nekompromisne sportove naradie... ja osobne by som bral evoru 400 ak by som si mohol vybrat auto pre zabavu ... je to vacsia exotika aj nekompromisnejsie naradie na sportovanie a v neposlednom rade aj usetrim ... aj ked majitel takychto aut na prachy nepozera to mi je jasne... ;-)
tak teoretici jsme tu všichni, tuhle novou 911ku s turbem asi ještě nikdo nejel. osobně taky nevěřím tomu, že turbo nemá prodlevu a nijak se nezměnil zvuk.
Já se už krátce projel. Nemohu říct, že by se zvuk nezměnil (on se mění poměrně často, vem si příchod přímého vstřikování), ale pořád mi zní jako Carrera. Co se týče odezvy, konečný verdikt si nechám, až ji vyzkouším na mokru. Celkově se snažili zachovat projev typický pro jejich atmosférické motory podle mne se jim to podařilo. Pokud jsem z ní něco cítil, tak že udělali další krůček ke GT, k pohodlí, k dostupnosti výkonu. Ne že by z ní byla vyměklá bárka. Bál jsem se, jestli pro mne Carrera neztratí kouzlo, ale vypadá to, že by naopak Turbo mohlo ostrouhat. Na Carreře jsem měl rád charakter a na Turbu rychlost, tohle se rýsuje jako dobrý kompromis (Turbo [S] jsem po faceliftu ještě nezkoušel). A základní Carrera mi teď dává větší smysl než před faceliftem.
Evora je preplnovana kompresorem, ne turbem, z toho plyne jeji "atmosfericky" charakter. Turbomotor muzes mit vyladeny jakkoli, ale nezamaskujes to. Coz neznamena, ze by to melo a priori vadit, nekomu ne, jinemu u sportovniho vozu ano.
Kazdopadne je Evora konkurentem spis pro Cayman, Evora 400 pak konkretne pro Cayman GT4. Jeji vyssi vaha je dana kategorii, je to spis kazdodenne pouzitelne GT, jako kazde Porsche. I kdyz porad syrovejsi a pekne splasene. Pro jeste ryzejsi svezeni by mistni teoretik mel zrovna u Lotusu sahnout po Exige.
BTW s touhle vybavou testovana 911ka urcite nebude mit udavanou hmotnost, ale taky bude vazit o peknych par desitek kg vic.
Běžná 911 přece nikdy nebyla "nekompromisní sportovní nářadí". Vždycky to bylo každodenní sportovní auto s nádechem GT...
To že starší verze 911 neměly turba, elektronické pomocníčky a kopu výbavy bylo pouze tím, že tehdy takové věci neexistovaly. Kdyby existovaly, 911 by je měla. Z dnešního pohledu se nám tyhle staré 911 samozřejmě zdají řidičsky děsně ultimátní, puristické, jednoduché a lehké, ale to je pouze kvůli jejich stáří. Ve skutečnosti je Porsche staví stále podle stejné filozofie a nikdy jejím obsahem v případě běžné Carrery nebylo "nekompromisní sportovní nářadí".
Dřív byla možnost volby. Dneska už u některých značek není a dokonce už někde není v nabídce ani benzín nebo jedna směšná základní motorizace. jedinou volbou zůstává jít jinam, kde ještě dělají normální motory a auta >:D
Když odhlídnu od toho, že reaguješ naprosto na jinou věc než napsal Mig, pak ano, dnes zvládnou americký atmo motory (kolik jich najdeš?) to samý jako Porsche před mnoha lety. Je tu ještě otázka ostatních provozních parametrů... ;-)
A jéje turbo hoši v akci. Ale chápu, ono není jednoduché si přiznat, že v Evropě takřka vymizely pořádné motory....ekofašismus v praxi. Nemáme tady jediného konkurenta pro Coyota 5,0 nebo Chevy 6,2 z SS.....leda tak v supersportech za mnohonásobnou cenu. A to nemluvím o Chargeru a Challengeru.....
Motory podobné koncepce tu snad dělalo jen AMG a to s tím přestalo. Takže pláčeš na špatném hrobě. A Jaguar Land Rover pořád svou 5,0 SC má (což je asi nejbližší další motor). Není atmosférický, ale v kontextu svalovců je podle mne relevantní.
to je tvuj problém. Tu atmo V6 od GM můžeš mít v ATS,CTS, CT6, Camaru, Buicku LaCrosse, GMC Acadii, připravované náhradě za SRX - XT5, dále V6 Pentastar dělá Chrysler (200, 300, Charger, Challenger, Durango, Grand číro, Journey, Caravan, Town and Country, Wrangler, Cherokee, RAM) a pár zapomenutých atmosfér má v anbídce i Ford. A k tomu V8 HEMI + V8 fordu a kompresoré V8 od GM >:D
Země automobilovým fandům zaslíbená... a to pak člověku ještě v US Mustang clubu občas řeknou, s kapkou pýchy, že to jsou motory pro sekretářky, ať si koupíš plnokrevníka.
Tak V6 Mustang i v6 Camaro se tam bralo vždy jako kára pro studenty a sekretářky....trochu rozdíl že proti tomu v čem jezdí evrospští studenti a sekretářky >:D >:D >:D
Tebe za to ztrapnovani musi nekdo platit, jinak mi neleze do hlavy, ze te bavi pod kazdym clankem o turbu ze sebe delat porad vetsiho saska...
Muzu vedet, kolik jsi toho najel s preplnovanou Carreroou a kolik s nepreplnovanou, abys byl schopny tu ztratu charakteru poctive zhodnotit, navic z pozice teoretika, pro ktereho je nejlepsim kupem mezi sportaky...Mustang..? >:D
Víš, jsou petrolheadi, kteří mají auta opravdu rádi a pak pozéři, co sežerou vše, co ekologií postižený automobilový průmysl vyplivne. A chválí podlé znáčku na kapotě. Nikoho jsem narozdíl od tebe nepoučoval a ani nesoudil, ale pouze napsal svůj názor, který tě, jak vidno, dráždí... :-! Dej si pauzu.
No minimálně je podle prvních videí jisté, že přeplňovaná 911 už nekňučí. A to typické kňučení jsem na vodníkových Porsche děsně žral (i když aktuální 991 se jej snažila přebít laciným střílením z výfuku), takže pro mě má turboCarrera velký zvukový vroubek a ten se na charakteru určitě podílí.
Ale pojede to už odspodu jako kre*ten a při klidné jízdě to možná bude žrát kapičku míň, takže cílová skupina turbo jistě přivítá... a můj názor může být Porsche úplně u zadele..
V 997 mam najezdeno 100.000 km, v 991.2 s turbem cca 1500km.
Rozdil ve zvuku atmosferickeho a noveho turbo motoru je tam okamzite patrny. ja mam rad ten klasicky chraplak atmosferickeho motoru 911. Nova turbo 911 se to snazi nahnat prdenim pri zpomalovani (prdeni = strileni z vyfuku).
Auto tahne jinak, neni to tak ,ze by tam byla nejaka znatelna prodleva, ale proste ten nastup je uplne jiny. Kdo v atmosfere jezdil, pozna to okamzite. Neco tomu chybi.
Najezdeno mam dost i v klasickem Turbu. Vzdycky sem mel radsi charakter atmosfery nez ty brutalni vykony turbomotoru.
Radsi bych vysolil peniz za GT3 na cesty do prace, nez za novou 911 po faceliftu. Ale je to muj ciste subjektivni nazor. Kazdy sme z jineho testa.
díky za relevantní srovnání. Z principu nemůže být turbo takové jako atmosféra. A věřím tomu, že i když píšeš, že tam není znatelná prodleva, tak ta živelná "atmosférická" reakce na plyn tam prostě není.
edit: ale prostě bude to podobné jako skok z 330i do 335i. mírná prodleva vykoupená nárůstem výkonu, člověk si zvykne i na šibenici a dobře víc, že to nejspíš jinak nejde:)
Emise nejsou relevantním důvodem v rámci koncernu, kdy většina vozů má/bude mít 3 válce. Porsche - zvláště sporťáky tvoří jen špičku ledovce, navíc jde o benzíny.
Mna by celkom zaujimalo kratke porovnanie s Maserati Gran Turismo, ak si mal tu cest. M GT je tazsie a asi viac GT, ale zase P 911 k nemu smeruje tiez.
Hlavne to je asi najblizsi europsky konkurent (ok este Jaguar F type) co ma napada a ma stale uzasnu atmosferu. Aspon kym neprejde generacnou vymenou...
Hlavně jestli to turbo bude stejně spolehlivé, jako legendární 4,5 V8 turbo V cayenne, tak to bude výhra. Taková malá citace z jedné recenze " po konci záruky a 106t. km jsem řešil vzduchové pérování. S prodejcem nebyla řeč, o nějaké kulanci nechtěl slyšet. U auta za více než 2,5mil bych očekával jiný přístup, oprava stála 110t. Jinak blblo celkem často audio - nepamatovalo si stanice, výpadky repro. Ovšem to nejhorší přišlo po 130t km. Na dálnici ve vyšší rychlosti problikla kontrolka oleje a než jsem dobrzdil motor se zadřel. Totálka. Před tím naprosto bez varování, auto bylo necelé 4t po servisní prohlídce a výměně oleje v autorizáku. A dle vyjádření servisu za ty necelé 4t motor sežvejkal všechen olej (!!!) a zadřel se. Auto nijak neupozornilo na nízkou hladinu oleje, a sorry, u takového auta fakt nebudu kontrolovat olej před každou jízdou jak mi vyčetl šéf servisu. Málem tenkrát dostal facku. "
To tak někdy bývá, když se auta přetechnizují :-( ...a mám dojem, že v posledních letech v Evropě platí okřídlené: "Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě."
turbomotorů jsem si v posledních letech vyzkoušel více než bych chtěl od malých po velké mnoha set koňové. A můžu zodpovědně říct, že atmosféry nebo kompresory mám radši. Jediný, který se mi opravdu líbil byla 500 V8 v S Klasse. Zajémaé by byly i ty nakopané dvoulitry v hot hatchích, kdyby ale stály o 1/3 méně.
Ne to sem neviděl, pokud to nebyla vražda z roku nebreč, co měla na tachu 135 tis a stála 35 tis kč (realita 400 tis km + zabitý českým kutilem co do toho lil Paramo 15W40 a elektriku opravoval za pomocí šmodrchova spoje)
Jinak sem neměl skutečně tu čest, zato těhle story co se týče BMW, Audi, Porsche a MB je plnej net. Zvláštní že, a zejména se jedná o zánovní vozy co maj najeto 70-150 tis a jezdili do ofiko servisu.
Taky sem četl krásnej článek o MB ML první generace s doporučením nekupovat, značná koroze. A pak sem dneska shodou okolností viděl jeden, co měl blatník omotanej izloačkou a i přes tu byla vidět koroze asi tak na 300 metrů >:D >:D
Pak mam ještě v zádobě pár story o motorech BMW a jejich zakarbování olejem při použití longlife předepsaného výrobce o VW V10 TDI, reznutí MB, o skvlěých el. brzdách a další perličky od majitelů a servismenů >:D
Ta snaha dělat tu z nemců kvalitní auta je krásná, bohužel realita je úplně někde jinde a krom pár naivních olizovačů plakátů vám to nikdo znalý nemůže věřit >:-[]
"Ta snaha dělat tu z nemců nekvalitní auta je krásná, bohužel realita je úplně někde jinde a krom pár naivních olizovačů plakátů vám to nikdo znalý nemůže věřit"
Opravil jsem ti chybu...být to tak jak jsi to napsal, žádná německá automobilka už nefunguje ;-)
No ono už to často není, co to bývalo. Evropané jsou bohatší a v Německu nikdo moc nejezdí se starším autem 5 let. Takže to musí přežít záruku, mít nízké emise a pak - děj se vůle boží. U levnějších značek je to samozřejmě ještě markantnější, kdy malé turbomotory jsou dělané tak max na 150 000.
Nevim, co do toho pletes demograficke slozeni obyvatel Nemecka a svoje domnenky o tom, co maji za automobily. Casto to byva prave naopak- cim min penez, tim novejsi Mercedes, "aby doma videli, jak tu na zapade litaji peceni holubi rovnou do huby".
Pokud je PRUMERNY vek os. automobilu v Nemecku 9 let, pak nemuzes tvrdit, ze "v Německu nikdo moc nejezdí se starším autem 5 let" (doslova). Statisticka polovina lidi jezdi autem mladsim, polovina starsim.
Prave proto pisu o statisticke polovine a ne realne, aby me tady nekdo nechytal za slovo treba s medianem >:D Kazdopadne smysl prispevku snad pochopit slo, ne? ;-)
Pointa bola jasna, neni o com. ;-)
Ale bola to taka povinnost, jeden by neveril kolko ludi si neuvedomuje ze priemer a median su casto uplne rozdielne >:-[]
Ja dosud ziju- uz pres 15 let- v jeste bohatsi zemi nez je Nemecko, v Lucembursku. Prumerny vek os. automobilu tu mame ted tusim uz skoro 5 let, a to jeste pred par lety byla tahle hodnota 3 roky (oproti 9 letum v DE). Ale takovou kapitalni kravinu, jako ze bezny Lucemburcan nejezdi v aute starsim 5 let, bych nenaklofal na klavesnici ani tady.
Nemuzes hodnotit Nemecko podle co ja vim garaze vozoveho parku vedeni nejake IT spolecnosti. Podobna omezenost je typicke ceske hodnoceni urovne cen po nakupu tech nejlevnejsich vybranych potravin v drazdanskem Aldi.
Asi proto, že vědí proč si je nekupovat >:D Na to Porsche se zadřeným motrem ve 130 tis by se hodila nálepka "Its quality what You buy " a k tomu xicht spokojeného majitele, když vystoupil >:D >:D >:D
Titul fotka roku jistej. Kam vstoupí němec, tam 100 let neroste tráva >:D
Tak právě naopak to turbo by tomu mohlo pomoci. S touto generací jsem nejel, ale ta starší základní atmosféra mi přišla taková nic moc. Neříkám, že to nejelo, nebo že to bylo pomalý, ale čekal bych od toho víc... Díky turbu to má o dost větší sílu i příjemně vyšší výkon, takže si myslím, že to je krok správným směrem...
tie zadne kolesiska su neskutocne valce... tie 305ky vyzeraju az monstrozne... ;-) ... a to sa este maskuju tou ciernou farbou disku.... ale podla mna je carrera najkrajsia v cervenej alebo zltej farbe a s klasickou strieborno-matnou farbou disku.... ja tejto bielo-ciernej modnej vlne u sportiakov ci SUV moc nerozumiem... zvlast cierne disky sa mi napacia snad na ziadnom aute... bez hladu na segment a znacku....
skoda ze nebolo krajsie pocasie... lebo testovat carreru uprostred zimy na tom sajrajte co je na cestach.... nuz... ale co uz ze jo... clovek si pocasie a zrejme ani auto na test sam podla svojho gusta a akualneho biorytmu a nalady nevybera... zadne partie su krajsie ako u predoslej carrery .. naopak predna cast je uz podla mna az moc prezvejkana a paci sa mi z generacie na generaciu uz coraz menej.... predosla generacia carrery ju mala asi najvydarenejsiu.... zvlast ten spodny naraznik a trosku divne zakomponovany pasik lediek lediek uz nie je moc pohladny podla mna na tejto generacii ... neviem... ale jaguar F-type sa mi paci proste ovela viac ako carrera .... aj ked svojim sposobom si priamo tieto dve auta asi ani zakaznikov navzajom neberu... obe auta su triedy same pre seba.... kto chce carrreru nepozera po f-type .. a opacne
Jel sem predface verzi, moc schopny auto a tady nepochybuju, ze to bude jinak, ale celkove pro me bez nejakyho kouzla, ale rozhodne chapu cilovou skupinu, jezdi fakt skvele :yes:
to kuzlo vymizlo s tou narastajucou sa velkostou a hmotnostou a tonou vybavy.... ja si carreru este pamatam ako vcelku jednoduche male sportove auto... klasicky atmo... mechanicka rucna brzda... kedysi mala ovela kompaktnejsie rozmery ako dnes .... dnes mi uz pride skor ako velke hebedo v porovnani s tymi predoslymi generaciami ... podla mna duchovnemu poslaniu porsche najlepsie vyhovuje dnes uz len boxter a cayman... tam este vidiet snahu aj o akusi ultimativnost co sa tyka sportovosti... mna carrera dnes uz tiez neslovuje... mat na to moznosti ..... vyberal by som inde ... kazdopadne 911 je obrovska legenda... a tak nejdem rozpitvavat co sa mi vsetko paci a co nie.... to auto je skratka trieda sama pre seba... a je moc uspesne... co rozhodne obdivujem
Souhlas, zakladni 996 byla lehci nez zakladni 993, ale u 997 byl vyrazny narust na neco kolem 1450 z 1325. U 997.2 uz vyrazny narust nebyl a od 991 uz jde zase vaha dolu.
Sám jsem zvědavý na jízdu s oturbenou 911. Mám za sebou jedinou zkušenost s 911 a to sice s 911 GT3 997 a na ten atmosférický Mezger budu vzpomínat do konce života. V kombinaci s manuální skříní to byl vážně zážitek a v nejvyšších otáčkách to byla ohromná pila :yes:
...že Porsche nemůže žít z příspěvků teoretických fandů vypisujících svý platonický frustrace na forech. Pak by mohlo klidně vyrábět widowmakery jako na běžícím páse na sklad.
Všichni neustále frflají na modernizaci, ale auto bez bagů, stabilizace (navíc u sporťáků většinou s fantasticky odladěným stupňováním), autoklimy, odvětrávaných sedaček za ekvivalentní peníz by ve finále většina z frflalů nekoupila.
Generací 911 s klasickým spalovacím motorem už rozhodně desítky nebudou. Motor se postupně vyvíjí a mění spolu s dobou a to bez ohledu na to ať se to některým líbí nebo ne.
Stačí se juknout na nabídku 911 na německých inzertních serverech a bude problém najít RWD s manuálem o kterým tu spousta lídí básní. Dost velká část bude s AWD a automatem...takže je klasický majitel 911 pozér? Ne, chce daily car s nejlepším vyvážením mezi podobnými vozy (a kdo je vůbec podobný?).
Jestli se navíc nepletu, puristi dostanou atmo GT3 a ti se pak na diskuzních forech mohou v klidu nějakým způsobem vymezovat vůči zbytku ;-)
Fascinuje me, ze ti frflalove furt frflaji jen o motoru, ale aby se zamysleli nad tim jak ladi Porsche auto jako celek, to je ani nenapadne. Ma to turbo = je to hnuj. Ted jeste to vysvetlit vsem tem manikum, kteri si za poslednich cca 40 let kupili 911 turbo v jakekoliv reinkarnaci, aby pochopili, ze vlastne udelali nebetycnou hovadinu, nebot nejlepci je prece atmosfera...a 1,6 z rencku >:D
Vím jen, že třeba BMW pro USA mají jiné (čti horší) software adaptivních světel, takže případně světla, no, a tachometr. Pak možná nějaký kódování, ale to jsou drobnosti, který nikoho na STK nezajímají. Jinak jsou podle mě auta totožná.
Auto musí mít od Dekry zapsaný vyjimky na světla, pásy, skla kde není E ale jen dot. Z USA to nikdo netahá, tahá se to z Kanady kde sou tacho v km a bliká to oranžádově.
Nejsou, v kanadě maj km a používaj oranžový světla. A sou tam další i drobný odlišnosti.
Základ je samo furt stejnej, fuk zda je to Camaro pro USA, Kanadu nebo Evropu
Aha, no já si právě vzpomněl, že jsem četl, že někdo přitáhnul z Kanady Skyliny a bavoráckou jedničku, a nepamatuji si, že by ten chlap s BMW musel něco předělávat.
Jak padlo 25 let od výroby prvních R32 Skylines, tak je ve velkým importují z Japonska a ceny šly pěkně nahoru. :-)
Tak ty zákony a vyhlášky se taky furt mění, dřív když měl někdo známý, šlo přihlásit vše i auto co blikalo červeně, nesklápěly se mu zrcátka, svítily mu oranžový pozičky a corner lights atd
Nad vývojem by asi většina neohrnovala nos, kdyby byl přirozený. Vývoj směrem k účinnosti, výkonu, váze, bezpečnosti nebo spolehlivosti. Ale tento vývoj, převážně v Evropě, je neskutečně deformován ekofašistickými normami a automobilky se jim podřizují často i v případech, kdy nemusí. A to pak samozřejmě stojí za kritiku. A je správné, že jim to fandové motorismu vše nežerou...
Myslíš ty "fandy motorismu", kteří si novou 911ku stejně nikdy! nekoupí, bez ohledu na turbo, manuál, 4x4 atd.? Tak z těch budou u Porsche určitě totálně na prášky, když zjistí, že teď už jim vše nežerou... >:D
Neboj, ono už se to teď všechno automobilce Porsche vrací i s úroky a jejich auta (včetně "kacířských" Cayenne/Panamera/Macan...) jim už pomalu nikdo nežere/nekupuje je... a je ti snad jasné, že už bude jen hůř! >:-[]
Proč se furt oháníš teorií, co si kdo koupí a nekoupí. Nic o mě nevíš. Porsche by bez svých VW hybridů nepřežilo, to je pravda, ale vlnu ekologizace jim nemusím přece baštit u sporťáků. A ještě nikdo neodpověděl na tázku proč musí být Carrera nyní turbovaná. Emise pro mě nejsou relavantní důvod, aby ikonický automobil přišel o charakter. Když kupuju Porsche, nemusím u toho zachraňovat lední medvědy.
Emise nejsou relevantním důvodem v rámci koncernu, kdy většina vozů má/bude mít 3 válce. Porsche - zvláště sporťáky tvoří jen špičku ledovce, navíc jde o benzíny.
Charakter se mozna zmenil, ale nezmizel. Turbuje se kvuli emisim, dyt se to omila vsude porad dokola a na medvedech pri tom nejspis v Porsche nikomu nezalezi ;-)
Atmosfery z Evropy pomalu mizi, to je fakt, ale neplati pausalne, ze by turbo nastupce byl kvuli tomu horsi auto, nez jeho atmo predchudce. Napr. soucasna M3/M4 neni horsi auto, nez predchozi V8. Co se tyce 911, zatim co jsem cetl (nejel jsem zadnou, akorat bycharim), tak prevazuji kladne reakce.
Emise nejsou validní příčinou, viz výše. Současné M4 má více průšvihů než by se čekalo, jsou toho plná fóra i články. A umělé zvuky do kabiny u auta za minimálně 2 miliony....
Emise jsou ve hře. Velkým problémem však také je, že jsou ty motory pocitově pro zákazníky relativně slabé. Čím více aut i nepřímo konkurujících má přeplňované motory a 400, 500 Nm jsou relativně běžné hodnoty, tím víc zklamaní budou z Porsche, protože nehledě na to, jak jsou ty motory dobré, v tomhle přeplňovaným můžou jen těžko konkurovat. Museli by motory zvětšovat. To prostě není průchozí. Navíc jsou ta auta tak schopná, že se slabšími motory nepůsobí tak rychle a záživně.
Honba za Newtonmetry je od urcitych hodnot jenom teoretizovanim. V praxi vyuzije kazde auto jenom takovou vysi kroutaku, jakou dokaze prenest pres pneu na silnici. Kroutak muze v nekolika malo situacich a jenom v urcitych otackach schazet mozna tak stejne tezkemu NA HH s ani ne polovicnim vykonem. 911ka (i kdyz ma prave diky sve koncepci ohromnou trakci) urcite nedostatkem kroutaku netrpi ani v NA verzi a s jeho prebytkem u turbomotoru musi bojovat nejakou formou elektronickeho omezeni, nebo bude mit i zkuseny pilot co delat s neustalym utrhavanim zadku pri uplne vypnute stabilizaci.
Primárně nejde o samotný max. kroutící moment, ale hlavně o jeho hodnoty, které jsou k dispozici už od relativně nízkých/nižších otáček, což je (pocitově) jakási obdoba subjektivně vnímané "síly" opravdu velkoobjemových atmosfér.
Navíc s trendem turba jde i trend 4x4 (911ku nevyjímaje), který případné problémy s trakcí (při větším nárůstu krouťáku) poměrně výrazně eliminuje. Dalším trendem je "automat" (PDK), s kterým si i s vetším krouťákem poradí i méně zdatný řidič.
911ka se tak stává ještě "větším univerzálem" (podobný trend jako např. u hh),
čímž se v konečném výsledku zvětšuje okruh jejich potenciálních (solventních) zákazníků.
Máš pravdu, snad jenom ten okruh zákazníků už je tak obrovský, že jeho zvětšování si dovedu jen těžko představit, loni 911 konkurenci rozsekala na nudle, opět 50% trhu to nemá obdoby.
[odkaz]
Je to tak a kdo by to nebral..., primárním cílem automobilky (Porsche nevyjímaje) prostě není uspokojení "nostalgicky fňukajících" diskutérů.... proto mě taky tak dojal zdejší výkřik: "A je správné, že jim to fandové motorismu vše nežerou..." >:-[]
A k těm 50% trhu také asi tolik: "Proč se furt oháníš teorií, co si kdo koupí a nekoupí?" >:D;-)
Ano "praví" fandové alias plakátoví kovbojové a "praví" petrolhedi jim to nežerou, důkazem budiž tato diskuze, ovšem ti, co si sportovní auta skutečně kupují jim to baští i s navijákem a ještě u toho mlaskají.
>:-[]
ale no tak, spousta lidi v tyhle pouze teoretizuje, autem nejeli a uz vi, ze to bude s turbem na nic.
Vetsinou se na tebe snazim nereagovat, ale ted uz mi to neda.
Mne je tohle celkem jedno, ze je v 911 Carrera turbo a co ? Ze par staromilcum, kteri s autem ani nejeli to stoji za hate, co na tom ? Vyvoj proste jde timhle smerem a pokud to nevadi lidem, jako ze vetsine asi ne, pac jinak by se to hemzilo jak ty rikas auty s "poradnymi motory" a ekofasisty by nakopali do *, tak proc by mela jit automobilka proti proudu ? Aby v diskuzich dostala pochvalu, ale v naproste vetsine zustalo pouze u toho, protoze stejne vetsina z onech chvalicich si nove auto stejne nekoupi ?
Ty osobne, vlastnis nebo vlastnil jsi nekdy 911 Carreru ? Myslim, ze odpoved znam uz dopredu.
Ty osobne, vlastnis auto s osmivalcovou atmosferou ? Myslis, ze i tuhle odpoved znam uz dopredu.
Bylo to na Cherokeeho, ale je nahoda, ze presne takovou odpoved jsem ocekaval, protoze ja jsem se ptal na jeho osobne, ne na jeho rodinu nebo kamarady.
Pokud vim, ty sam mas a jezdis foukanej ctyrvalec, proto jsou tvoje a Cherokeeho vzdechy tak k smichu ....
To samozrejme neznamena, ze ten foukanej ctyrvalec je spatnej motor, nijak ho nehanim.
Mnohokrat s tvyma prispevkama nesouhlasim a vlastne ani nekdy neverim, ze to myslis vazne, spis mi prijde, ze jsi prisel zaprudit >:-[] ale narozdil od nekolika "srandistu" ze zdejsiho fora mas podle vseho docela zkusenosti a obcas me i prijemne prekvapis svymi znalostmi. :yes:
Jestli je to na Magistra tak reaguješ na jiný vlákno ale v podstatě je to jedno protože oba máme zkušenosti s atmosférama V6 a V8 a já i s kompresorem a turbem sem taky jel,, tak vím co a jak...a Magistr určitě taky.
Krásný jablíčka a hruštičky. co maj odvětrávaný sicny a autoklima společnýho s poctivým motorem mi teda jasný není.
Já mam v autě duální auto klimu i odvětrávaný sicny, navigaci atd a pořád to jde i s 311 konovou atmosférou. A šlo to s manuálem, kterej teda nikdo nekupoval >:D A jde to pořád i v roce 2016.
Narvat na motor turbo je věc strašně stará, první turbo měli Chevrolet a Oldsmobile už v roce nebreč a umí to každej pitomec a vydávat to tady za nějakou inovaci je krásně pokrytecké a zároven smutné. turbem je o ničem, kdo někdy jel turbem a kompresorem, ví jaký je v tom nebetyčný rozdíl.
Suhlas. Ide o celok nie len motor. Kupit 997 alebo991 s manulaom a rwd je tzke. Dlho elho wom hladal. Porsche vie co robi, nebude robit auto ktore sa na trhu nechyti. Pozrime sa na konkurenciu, pozri me si co naozaj chcu a kupuju. Auta si kupuju zakaznici, noe diskusie na forach.
Ani mne sa nepaci ze ciste atmosfery umierajju, riesim firmne auto a kli predpisom firemnym skoncim bud o dizla alebo hybrida. Doba ide dopredu ci sa nam paci alebo nie.
Dnes sa nikto nepozastavi ze V12 skoro zmizla (ferrari, aston, mb amg neratam ich ceny novych aut su ukrutne mimo)
Ja to riesim tak ze pozeram na youngetimers alebo mlade veterany. Nove auta su uz o technologii a elektronike. Nie o mechanickej vyspelosti. Kolega sa mi chvalil s audi a ukazoval mi covsetko vie nastavit, ako to komunikuje ani slovo o podvozku a motore. Tam smeruje doba.
Auta pre nadsencov stale budu obavam sa ze to nebudu mainstreamove znacky. Kde ratam aj Porsche
Mimochodom - mozem mat vlastny nazor? Napisal som, ze JA ratam z mojho pohladu Porsche k mojmu mainstraimu (premiovejsi). Moj pohlad co dosiahol v 21 storoci Porsche. Tak to podla mna chcel aj Dr. F. Porsche. Chcel auto pre nadsencov - vsetkych. Porsche zacalo robit viac modelov (aby sa zachranilo) a tak "nasa" Carrera prezila. Ako "side effect" sa stalo, ze Porsche je vidiet viac, ako ojazdene sa da dobre kupit. Podla mojho nazoru Porsche robi rozumne kroky ako ist s dobou, byt stale na spici, mat fandov (ktori sice nemaju Porsche) ale vedia diskutovat hodiny o tom ako sa Porsche (a Carrera) meni. To vela automobiliek nema.
Definicie segmentov su velmi flexibilne. Porsche s Macanom sa tlaci dole, Citroen s DS sa tlaci hore. Niektore posuny a rozhodnutia sa mi nepacia, paci sa mi vsak,ze automobilky nespia a snazia sa menit "status quo" a napredovat. Myslim, ze sa tomu hovori evolucia ci co.Nie vsetky vydobytky evolucie sa vsak chytia.
Jak si dospěl k názoru, že nemůžeš mít vlastní názor? Příště můžeš (nebo kdokoli jiný) klidně tvrdit třeba, že RollsRoyce je lowend a taky to bude vlastní názor. A já na to (s dovolením) také napíšu, že objektivně je to "blbost".
Kdyby se Porsche s Macanem tlačilo "dole" (tedy do mainstreamu), nemohl by být Macan dražší, než prémie stejné třídy, což rozhodně je, nehledě na nabídku motorizací a možnosti konfigurace. Zatím jednoznačně a objektivně neexistuje nic!, co by Porsche tlačilo do mainstreamu, právě naopak.
Např. Audi nabízí i mini (A1 za ne zrovna mini cenu) a přesto nikoho nenapadne tvrdit, že se proto Audi (jako značka) tlačí do mainstreamu.
Myslím že ano, ten lineární zátah motoru a ten mechanický zvuk vysoké otáčky to je pryč a to je 911 !!! Spotřeba ? každý ví že reálná spotřeba v případě turba je větší !!! Myslím že žijeme ve světě lží a mezi úředníky kteří se nezabývají realitou !!! Ještě chvilku a budeme si muset pořádné auto vyrobit sami.
Re: Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu?
Nejspíš je to tak. Určitě to ztratilo charakter a určité kouzlo. Nejhorší na tom je, že pod vlivem pseudoekologie nás bude ještě značka ujišťovat, že to je pro naše dobro, že to bude rychlejší a úspornější ...a mnozí jim to žerou i s navijákem, dokonce i tady.
Re: Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu?
Protože lidi jsou ovce a to je škoda, každý ví že jednotlivec nic nezmůže a proto hned hází flintu do žita.Například máme Mercedes A 45 AMG udávaná průměrná spotřeba cca 8 l/ 100 km, real 13 l/100 km, škoda Fabia RS II udávaná cca 6 l/100 km real, 11 l/ 100 km.To je TURBO !!! Porsche Boxter S 981 udávaná cca 8l/100 km real 10,5 to je atmosféra, krásnej zvuk, perfektní zátah odspodu, otáčky v červeném poli to je to co chceme !!!
Re: Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu?
Celkem souhlasím až na GLA 45 AMG. Po 20 000 průměrná spotřeba 10 l/100 km. Jezdím denně, cca 70 % město. Udávaná však je 7,5...takže samo kecají....to 7,6 jsme se dostal, když jsme jel v noci z hor. :-)
Re: Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu?
Zrychlení 0 - 100 přece není relevantní měřítko. Navíc je to dáno funkcí race start, kterou hlídá elektronika. Z atmosfér není problém získat výkon. Současné GT3 RS má 500 koní, Shelby GT350 má z atmosféry hodně přes 500. SLS Black series - hodně přes 600.
Re: Porsche 911 Carrera S – Zkazilo turbo legendu?
Kdybys porovnal časy ze Severní smyčky, tak to dopadne podobně. Ona 997 GT3 RS nebyla zrovna bez elektroniky. ;-) A Porsche těch 500 koní doluje ze 4 litrů.
Skoda, ze pan recenzent nezna 991.1
Ctyri vyfuky a absolutne nadherny zvuk atmo motoru nemuze 991.2 napodobit ani s priplatkem. Viz. https://www.youtube.com/watch?……
Přesně tak, pokud někdo s atmosférickou 911 nikdy nejel, bude mu tahle nová Carrera S s turbem připadat zvukově úžasná. Pokud s ní však jel, nikdy neřekne, že zvuk turbo neovlivnilo, protože ovlivnilo a hodně.
A to si, místní petrolhedi, představte, že takové kareře flákne celou délku Fávo Boženka :-)
.... chtěl jsem reagovat na některé střelmistry, ale .... mno... co k tomu říct. Kucí, že vám to tak trhá paty. Sice jsem s tímhle motorem ještě nejel, ale vím jedno - bude dokonalé.
Porsche - what else? Anebo "co dál, nic dál, sifony, dva"
Na jutupku jsou krásné "reklamy" porsche for life....
A vas chlapci jako nesere, ze nejaci bolsevicti kriplove z EU komise rozhoduji o tom, co budou mit auta za motory? Ze v ramci boje s nejakym smyslenym nepritelem prikazuji od stolu celemu segmentu prumyslu, co se smi a nesmi vyrabet a provozovat?
Nechci hodnotit, jestli turbo motor v tehle kare bude lepsi, nebo horsi, ale sam vyrobce narovinu rika, ze turbo tu je jenom kvuli tomu, aby splnili normy. Pane boze, kde to jsme? Na turbo neprechazi automobilky kvuli technice a pokroku, ale kvuli narizenim, normam a penalizacim od par pomatencu z komisi EU.
A nejhorsi na tom je, ze uz to ani nikoho neudivuje, neurazi a nikdo se nad tim nepozastavuje. Protoze tak je to spravne a tak to ma byt...