Originál tu už je - Tiguan. Teď jen protáhli nějaké linie, osekají výbavu a máš Atecu i Yeti... Včera jsem byl poučen, že "Auto emocion" už Seat nepoužívá. Začínám mít podezření, že koncern už prostě auto, které není stádoidní, ani vyrobit neumí. Tak holt změnil firemní popěvek.
Nevím co protáhli, Ateca je snad menší než Tiguan (i když to tak nevypadá), Yeti - uvidíme. Tiguanu se to ale moc nepodobá, ten je ostřeji řezaný spíše v mnichovském stylu, tohle je víc do Audi.
tiez mi to pride ako taky predskokan yetiho... ja neviem ale je nejaky problem urobit vlastne SUV? taky tucson a sportage nemaju na pohlad nic podobne.... tak vizualne odlisne auta a pritom su to surodenci ... to sa hadam dnes uz ani nevidi.... koncern by sa mal zamysliet nad svojim dizajnovym rozdelenim znaciek ... lebo zacina sa mu ten jeho vysledny obraz uz zlievat do jednej velkej machule ...
pevne verim ze nova yetina nebude len preznackovana ateca... koniec koncov ... ublizilo by to nielen atece ale hlavne skode ... lebo majitel yetiny asi netuzi po kopii atecy ... uvidime ako to ukociruju
Souhlasím, a myslím , že rozdíl u Yetiho být musí , a větší než u dvojky Rapid-Toledo..!
Je fakt , že zavazadelník má Ateca jasně menší než Tiguan.
Pochybuji , že takto malé bude Yeti , Škoda se snad už poučila , že u ní lidi ten prostor na zavazadla čekají automaticky velký.
Ale uvidíme..třeba se mýlím a lidi si mají připlatit na milon co bude stát Kodiaq. 8-s
Už nyní jsem byl zděšen , cenami nového Tiguanu.
Ceník zvedli , pakety u VW prakticky zrušili..
Tiguan 4*4 2.0 TDI když dáte LED světla a šíbr se sklopnýma zrcátkama a airbagy vzadu..CENA 910 TIS...! :no:
Děsné...pokud bude SEAT Ateca a nový Yeti stát podobně... 8-s
Už Tuscon je na korejce předražený..ix35 se prodávalo jen díky ceně!
ceny sli hore jak u korejcov ( tuscon, sportage ) tak pojdu aj u tigiho.... aj nova vitara je v priemere o 2000 eur drahsia ako predosla SX4 s tym asi nic nespravime .... SUV su moc uspesne a asi aj ceny si tym padom mozu vyrobcovia dovolit vyssie.... ale do tejto sfery vobec nevidim tak nechcem trepat.... ale kto len trosku vidi tie ceny novych SUV musi uznat ze idu akosi uz skor hore miesto toho aby sli dole... dost zvlastny stav.... ved co je uspesne nemusi sa cenovo podliezat ze jo... je to vsetko finta... ale ok ... biznis je biznis... chapem
Co jsem slysel, tak Yeti ma mit v podstate stejne rozmery jako Ateca, takze se da predpokladat steny zavazadelnik. Yeti se bohuzel asi mensiho kufru nezbavi ani v 2. generaci...
Ceny jsou opravdu mimo, ale treba pujdou casem dolu, u toho Tusconu urcite.
ix35 se prodávalo jen kvůli ceně, jenže Tuscon je úplně jiná káva... kdyby někdo tvrdil, že je to nejhezčí kompaktní SUV, tak se s ním hádat nebudu (i když bych měl i pár dalších kandidátů).
Taky mi prijde, ze se Yeti II bude lisit jen pomálu. V tomto pripade mi to ani nevadi (Ateca vypada velmi dobre :yes: ), jen je zajimave, ze dvojcaty (a v pripade "polo SUV" asi i trojcaty) budou prave vozy SUV, na kterych se vydelava nejvice! Clovek sdileni vozu ocekava u mene lukrativnich segmentu (mini, Vans), ale u SUV?? Seat vzdy nekde "vyzebra" nejaky klon (Mii, Alhambra, Toledo) a Skoda nedostala ani klon Caddyny nemluve o nejakem klonu Sharanu nebo Touranu :no:
Klon bys použil také ve chvíli, kdy nejsi přesvědčen, že se daný model bude prodávat - že daná značka má na to takové auto prodat. Čím více se liší, tím více to stojí a tím větší důvěru musí mít. A zrovna Seat není v pozici, kdy by mohl rozhazovat peníze.
predobraz buduceho yetiho... zvlast tie zrezane yetiho blatniky .... zadne svetla su tiez uz take akesi skodovacke... nejak tomu chyba seatacka indentita a smrnc ... je to pekne auto ale asi by to chcelo trosku viac sa odviazat... viac odvahy .... viac dizajnovej odlisnosti .... ale to je zase na dalsie debaty .... vcera som uz vlastne naznacil kde vidim problem .... tak pockajme a uvidime co nam ukaze buducnost seatu a skody.... kazdopadne o uspechu Atecy nepochybujem ani nahodou ... pekne vyvazene auto podla osvedceneho koncernoveho receptu... sice uz bez emocii a nejakeho prekvapka ale bude to fajn auticko ...
Za mne je to pěkné SUV a má sportovní šmrnc jako Leon..
Jen mne zajímají ceny a rozměry..
Podle toho se bude prodávat.
Zatím je chyba , že Opel už nemá novou Antaru..ceny by šly dolů.
Výběr by byl větší.
dlzku odhadujem niekde na urovni 4,4m maximalne ... tym vacsim SUV uz bude kodiaq ktory zase asi bude nieco take ako chystany predlzeny tigi XL
tym sa trosku aj samotny tigi odlisi od atecy a yetiho... ked budu tieto ich modely kusok kratsie ... je vidiet jasne ze tigi si ide svoje... zatial co ateca a yeti... tie uz budu ( ci sa im to paci alebo nie ) asi hodne podobne ale nadalej kratsie od tigiho.... vidim to velkostne nejako takto:
1.uroven - yeti, ateca ( do 4,4m )
2.uroven - tiguan ( ma okolo 4,5m )
3.uroven - kodiaq, tiguan XL ( 4,7m a viac )
medzi kazdou urovnou odhadujem rozdiel v dlzke tak 12-20cm .. tigi bude podla mna teda od atecy kusok vacsi... tak ako bol aj predosly tigi vacsi od sucasneho yetiho ... a tigi XL by mohol byt nieco ako kodiaq ... zapada to do seba.. tak uvidime
PS: clanok som necital... pozrel som si ho az teraz a pozeram ze su tam uz nejake rozmery atecy... mal som dobry odhad.. tigi je skratka o pol triedy vacsi ako yeti/ateca
... z fotek se dá poznat tak akorát to, že novináři dorazili se špinavými botami a nepěkně potlapali interiér.
Pokud mohu usuzovat podle Leona, plasty - i ty s hladkým povrchem - jsou opravdu kvalitní a dobře působí. Navíc se dobře udržují. Lesklé provedení mně osobně nechybí.
Leskle plasty je nesmysl. Nechapu kdo to muze vyzadovat. Ty plasty pusobi lacine, kor kdyz to porovnas s temi vyumelkovanymi rendery. Urcite se jedna o lepe vybavenou verzi, pochybuji ze by pri takovemto predstaveni ukazovali auto v zakladu. Design a metrialy mi dle fotky pripadaji jako u 5 let stareho auta a ne u noveho modelu. Jelikoz Tiguana dost cenove napalili, tak tady je asi tlak na cenu, Ateca asi bude o dost levnejsi. Jestli bude cena podobna, tak se v porovnani Yetim a Tiguanem nechyta.
Nedivil bych se, kdyby některé interierové plastové díly na fotografiích byly ještě před-produkční. Odpovídaly by tomu i různé škrábance a chybějící grain.
Není problém udělat interérový plasty ze sériovýho materiálu a pochybuju, že by automobilka na prezentaci novýho modelu volila nějakou levnější náhradu.
No tak vidíš já jo a narozdíl od octavie, fabie nebo rapida nepůsobí plasty na palubní desce lacině a nekvalitně :-) Koncernové auta nevynikají kvalitou použitých materiálů a co teda podle tebe Honda, Toyota, Hyundai nebo snad dokonce Subaru? >:D >:D
Pracoval jsem v oboru. Do před-produkčních vozidel se často instalovaly součástky s nevytvrzených forem a bez grainu. I na novinářských vozech (press cars) se takové díly vyskytovaly. Tady se totiž ještě nejedná o plně hodnotnou prezentaci nového modelu. Ale pozor! Netvrdím, že toto je case. Ale mohla by být.
Taky pracuji neboj :-) Jinak bych to netvrdil... ze začátku se používali bez dekoru ale teď už se sériového plastu jako je na fotkách ale to oranžové auto už je postavené docela dlouho >:D
Jedna věc je s 90% hotová plastová součástka a druhá věc je 100% hotová plastová součástka. To nevíme. Na fotce to vypadá na tu první. Hlavně ta krytka na snímku č.5, která má povrch hladký, bez lesku a žádný grain. Nevěřím, že by s něčím takovým šli do sériové produkce. Jak by asi povrch krytky vypadal po delším používání, když na snímku jsou už teď na něm vidět škrábance. Při zvětšení jsou jasně vidět škrábance i na rotačním ovladači. Ten také dělá dojem prototypu. Chromová lišta krytky ukazuje také známky opotřebení. Nevím, nevím....
Rec je o vzhledu a ten pusobi lacine. NAhore PM2 rika, ze plasty jsou kvalitni u Leona. No bud jsou dobre spasovane nebo ne, bud vypadaji hodnotne nebo ne a bud neco vydrzi nebo ne. Tady se da rici ze i vzhledem k zastaralemu designu hodnotne nevypadaji. Vydrzi to same jako konkurence a spasovane budou zrovna tak. Takze zatim takovy podprumer, ktery by mela kopirovat cena.
Ta fotka interiéru je přepálená....realita bude lepší.... na snímcích Leonu ve výbavy FR a výš taky nevypadají plasty nic moc a skutečnost naživo je jiná.
problem vidim v tom ze az moc sa drzia zavedeneho tvaru a receptu.... keby sa toho drzal tucson, sportage alebo RAVka .. nikdy by neboli tam kde su dnes.... koncernu chyba skratka dizajnova odvaha.... ale u seatu clovek caka skutocne viac emocii a exotiky ako od vw ci skody takze fakt neviem kam to chcu takto dotiahnut... ale pride mi ze z spanielskej alfy je uz skor nemecky seat... nejak sa teda minuli ciela.... zacina to byt hodne stereotypne.... netvrdim ze vyzera zle... ale chyba tomu napad odvaha... juke dokaze sokovat a aj vdaka tomu je nissan tam kde je.. dokaze to aj sportage... tucson... ani RAVka nevyzera nudne.... a takto mozeme pokracovat.... takze cakal som ze aj seat sa zaradi niekde k tymto "napaditym" znackam.... ale akosi sa mu to nedari.... alebo mozno ani nechce alebo nemoze sa tam zaradit... skoda... lebo seat ma na viac ako len robit kopie koncernovych skladaciek...
Uvidíme. Sportage jsem teď potkal a potvrdil se můj dojem, že snaha o změnu za každou cenu je taky špatný recept. Zezadu je to hezké, ale čumák je děs a to auto vypadá jednoznačně hůř než dřív. A RAV - nízká maska se mi líbí na Aurisu, ale na RAV už tolik ne.
Nejprodávanějším Nissanem je Qashqai a ten naopak vsadil na nekonfliktní konzervativní tvary. Jestli se Juke prodává dobře proto nebo přesto je k diskusi, každopádně ho konvenční evropská konkurence rychle odsunula mimo top 3, což se jí s QQ nepovedlo.
Právě že SEAT na víc nemá - finančně. Každá značka si musí na sebe vydělat a vyrábět úplně svébytný model je dražší, museli by toho prodávat víc aby se to zaplatilo, což je takový začarovaný kruh. Díval jsem se na aktuální prodeje SEATu a moc se to v Evropě nelepší.
no ja som nazivo mal zo sportagu opacny dojem ( videl som ho aj teraz v utorok - hnedy ) ..... je to ovela lepsie ako vsetky tie fotky... nie je moc fotogenicky na niektorych fotkach ale nazivo sa mi to moc pozdava.... vidim velky pokrok aj v dizajne... razom je stary sportage veteranom....
a tato odvaha presne chyba koncernu.... nebat sa prist s niecim napaditym... pritom sportage nejde na ukor priestoru ani komfortu.... jeho dizajn mu v tomto nijako nebrani.... tucson to iste... hodne napadne auto .... ale vobec to nie je v rozpore s jeho praktickou strankou.... na tomto by mohli v koncerne popracovat.... urobit emocionalny seat... uz konecne... a zaroven zachovat jeho bytelnost praktickost... spredu je to len kopia leonu nic viac nic menej.... zboku tornado linka je cista fabia... zadok a la superb kombik.... blatniky z yetiny .. aj ten interier som uz tiez niekde xy krat videl ...... chyba mi akasi tvorivost .... nieco co uputa ocari... zaujme..... taky renault je v tomto uplne inde ( aj ked niektore jeho kroky nemusim ale za odvahu ho obdivujem .. je to velmi sikovna a flexibilna automobilka ) .. aj kia... hyundai sa vedia odviazat .... tieto automobilky vedia vymyslat a tvorit a prekvapit .... koncern naopak len vyraba a vyraba a vyraba ... ale mnohe ich vyrobky ma proste nedokazu ocarit... a vyzeraju vsetky na jedno brdo
Teď nevím jestli jsme se pochopili... já nemyslím kupující na španělském trhu, Škodovka také není existenčně závislá na ČR. Myslím nadšence přímo v automobilce, které za značku budou bojovat v rámci koncernu, budou se snažit o rozšíření portfolia a třeba účast v motorsportu a tak.
Věřím tomu, že ti nadšenci tam jsou, ale otázkou je, co jim ve Wolfsburgu dovolí. Mě teda připadá, že toho moc není a ty auta jsou prostě stavěný tak, aby vw byl vždy interiérově lepší. Je to tak, jak si psal ty - začarovaný kruh, nevyděláváš, víc nedostaneš... :-)
Jen spekuluju... ale můj tip je, že se VW chová prostě pragmaticky... tj. dovolí jim to, co dává smysl a je šance, že to v dlouhodobém horizontu přinese peníze. Ještě nedávno byl VW nastavený víc na prodejní čísla než na €, takže si osobně myslím, že by se bývalo dalo prosadit i něco ne úplně racionálního (myslím třeba nějaký derivát Scirocca)... teď už to asi bude složitější. Ale musel by být jasný koncept a hodně trpělivosti a silné vůle nenechat se odradit.
Nemám moc rád to oblíbené klišé o zlém VW, které nechce ubohým Š+S nic dovolit... on dovolí, ale musí se umět samy vymotat z toho kruhu :-) .
Vydat se ryze pragmaticky, to je v případě této značky celkem škoda ... Právě SEAT by se měl designově víc odvázat a zaplnit to prázdné místo v koncernu. Nemyslím samozřejmě tak moc, jako u Toleda III. >:D , ale měl by vyrábět svébytná auta a jak dokazuje 20V20 i koncept velkého sedanu IBL, tak potenciál na to má velký. V opačném případě bude přicházet o některé zákazníky, kteří tuto originalitu postrádají, třeba jako jsem já.
Já psal, že se pragmaticky chová VW jako investor... a souhlasím, že by dávalo smysl profilovat SEAT ještě víc do té sportovní značky. Teď je to aspoň tak, že Leon Cupra je nejostřejší z ostrých...
V čem přesně spočívá potenciál třeba toho IBL si nejsem úplně jistý, za mě je to méně povedený Superb a myslím si, že na prodej takového auta nemá momentálně SEAT postavení na trhu. To 20V20 vidím nadějněji, to by se prodávat mohlo. Osobně bych přivítal nejvíc nějaký sportovní model... aspoň na úrovni toho Scirocca, když už ne nějaké zadokolkové kupé / roadster.
Nyní má SEAT našlápnuto konečně dobře..
Pokud bude cena SUV podobná jako u korejců , prodávat se bude výborně.
SUV Seat zatím neměl a na příkladu Nissanu je vidět , že to jde !
Kaškaj je postavil na nohy.
V současné situaci bych problém neviděl ani tak v tom, že by nebylo možné VW přesvědčit, aby nějaký projekt pustili. Problém by byl, co by se stalo, kdyby neuspěl. Nemají za sebou šňůru úspěchů, o kterou se můžou opřít. V minulém desetiletí Seat více experimentoval, bohužel ty příležitosti nedokázal moc dobře proměnit.
Seat spadal pod Audi, ne pod VW. A měl celkem privilegované postavení. Sám jsem však v minulosti napsal, že mi to někdy přijde, jak kdyby se báli, aby neudělali příliš dobré auto. A co vím, u Seatu později identifikovali problémy v marketingu. V průzkumech se prý ukázalo, že lidé moc neví, že patří k VW a Audi, dost lidí ho mělo pořád zařazený u Fiatu. Já nad tím trochu kroutil hlavou, ale všechno je možné. Z ekonomického hlediska tu pak byl problém, že nasypali hodně peněz do modernizace výroby a rozšíření kapacit před oslabením poptávky. A pak vývoj některých modelů nebyl ideální, jako třeba když koncept prvního Toleda převzala Škoda (Octavia) a od té doby se Toledo hledá.
Přesné. Takto to mělo vypadat a byla by to pecka. Bohužel nyní je z toho tuctovka, která ničím nevynikne a bude muset zaujmout cenou, stejně jako to bylo u
íx35 a to je velká škoda.
Právě jsem se vrátil z hradu... teda ze salonu Kie >:D Na živo je to o chlup lepší, než na fotkách, musí být v GT paketu, obyčejné kusy jsou nic moc. Sedl jsem si dovnitř a zde je to hodně rozporuplné. Rozhodně velký posun oproti předchůdci (třeba výplně dveří jsou opravdu bytelné, držadlo obšité nějakou koženkou), horní část palubky, volant, vše dobré, ale ten středový panel je celý takový až moc humpolácký, tlačítka, tvrdý levný plast a to byla také GT verze. Uvnitř je standartně místa, vzadu jsem se posadil i já (188cm) a nic mne nebouchalo, netlačilo, (pořád u mne v prostoru vede Tiguan v zadu), ale kufr byl hodně mělký v porovnání s Kugou (kterou jsem zrovna měl na přímé srovnání, ale je fakt, že Kuga má podlahu kufru níže, než začínají opěradla zadních sedaček, vznikne tak schod, když se položí.
Určitě jistým směrem je to evoluce, ale z exteriéru za mne nejvyvedenějším zůstává dosluhující Sportage :-)
Edit: Jen dodám, že jsem nejel, nebyl čas :( Ale určitě se vrátím. :D
Otázka zní, jak dlouho ještě bude na lidi fungovat styl práce "VolksWágenština", jak tu včera trefně poznamenal jeden diskutující. Jak celkem fandím stylu audi, jak je celkem svěží design u passatu, tak u ostatních členů koncernu se mi to začíná trochu "eklovat" ;-) jak říkáme my Češi. Škodovka si zaslouží o malinko víc.
Mě osobně ten styl bez extra oblinek a linek navíc vyhovuje. Milion a jedna křivka ve stylu Hyundai či Fordu či japonců, ačkoli se už trochu umírnili, mi fakt nic neříká.
Podla mna na 99.9% to bude uplne to iste auto. Uz teraz ten Seat ma vsetky prvky Skody. Este aj tie "leonacke" predne svetla ma Superb, takze eventuelne mozu aj tie zostat. Akurat uvidime ci zmenia palubovku... Zvonku ale rozdiel medzi Seatom Ateca a Skodou Kodiaq bude asi taky ako medzi Skodou Rapid a Seatom Toledo, resp. Skodou Citigo a Seatom Mii.
Tož a téměř o deset let později, neb klony na nás útočili už někdy v roce 2007 [odkaz] [odkaz] [odkaz] Tedy odpovíme-li si na otázku zdalipak jest Ateca předobrazem Yetiho II kladně - vně, neb uvnitř je tak nějak logicky Ateca leonoidní a lze tedy předpokládati že Yeti bude oktávkovitý. Lze rovněž očekávati že jednou z výrazných rozdílových markant bude u Atecy absence škrabky, páč místo na ní tam je [odkaz] tudíž Yeti zajisté tuto simlpy clever fíčuru míti bude. Tož tak.
Tohle auto je ideálním volebním vozem pro jednu nejmenovanou politickou stranu. Oranžová barva, sázka na jistotu... >:-[];-)
Naživo vypadá velmi slušně, vlastně není co vytýkat. Opravdu pohledný koncernwágen, nicméně poněkud bezpáteřní Seat.
Zvláštní je, že opět mám tak nějak pocit, že i když jde o klon Yetiho, tak z této dvojice bude Ateca tou pohlednější. Stejně jako Toledo vypadá o dost líp než Rapid...
Jen moc nerozumím tomu, proč u Seatu schází simply clever škrabka. Jistě, marketing Škody si tohle bude chránit, protože na tom končí a padá vyjímečnost Škody, ale reálně tam Seat ty škrabky dávat mohl, jinak bude na parkovištích před hypermarkety panovat mezi majiteli Seatu a Škody koncernový nevraživost >:D >:-[]
Zadní náprava bohužel. Opět torzka... Jenže z prvních oficiálních fotek je štítek 4Drive i na kusech s torzkou, pokud vidím dobře... Nevím ale, jestli je tato kombinace vůbec reálně technicky možná.
suhlas... ako koncernova skladacka je to dozaista dokonale dielo..... ale ako auto znacky seat tu uz mam nejake tie vyhrady na dizajn .... ale co uz... asi by seat musel byt pod inymi kridlami aby sa veci zmenili tym smerom aky si v seate zelam vidiet a aky povazujem pre seat z spravny.... ;-\
tvoj 4ty odstavec je neskutocny ... kam na to chodis >:D .. ale uz tu skodulu nechaj ... stejne ju mame vsetci moc radi ;-)
myslím, že Toledo škrabku dostalo, jen není zelená, ale oranžová, jestli si pamatuji dobře... Možná že tam ta škabka vlastně byla, jen ji čornul nějaký novinář nebo fotograf, který to fotil >:D
dvou hloupých přešlapů, lešeňovky na zadní nápravě u předokolek a výškově nenastavitelných předních bezp. pásů, zbytečně to kazí dojem z jinak designově hezkého auta. V okamžiku, kdy oba prvky mají v koncernu vyvinuté je docela trestuhodné je nenabídnout, třeba za příplatek, ale pevně svázat lešeňovku s předokolkou automaticky zcela degraduje tuto volbu.
Ty zkatované kosti bych chtěl vidět, na lince kde budou vyrábět dva modely najednou ušetří na levnější nápravě ať nežeru 100 euro na výrobních nákladech, ale ty zase prošutrují ve složitější logistice celé montážní linky. A kdyby to nabídli za příplatek, tak logistika linky zůstane stejná a předohrab s lepší zadní nápravou jim naopak víc vydělá. Takže si myslím, že je to spíš nějaké "paličaté" rozhodnutí nějakého "důležitého" osla ve firmě.
Myslím, že ten paličatý osel to má promyšlenější než ty. Příplatek za lepší nápravu by znamenal zásah do výrobního procesu, a ne že ne. Tuto kombinovatelnost by museli dostat do zadávání výroby, konfigurátorů, katalogů...
Jistě, vše je řešitelné, náklady na zavedení zřejmě nijak zásadní. Jenže kolik lidí by si připlatilo za lepší nápravu?? A proč by to vlastně měli dělat? Jak jim chceš marketingově vysvětlit, že ta základní náprava je vlastně přežitá drožka?
Takto si ušetřili spoustu problémů. Navíc na lešenářské trubce jezdí třeba i dvoulitrové Octavie, takže u litrové Atecy to nic zásadního nebude... ;-)
Ale je to škoda, opět je vidět že se odrbává kde co. Yeti měl vzadu víceprvek i s nejslabší 1.2 TSI... Zkrátka nová doba, peníze ve výrobě jsou třeba na elektronické serepetičky...
Nicméně probleskla informace, že lepší náprava za příplatek se u Octavie snad pro 1.4TSI a 2.0TDI objeví... takže by to mohlo analogicky platit i pro SUV.
Lidem nebudeš vysvětlovat, že je torzka přežitá... protože není, najdeš ji v Opelu a v Hondě a v Peugeotu a v Renaultu a vlastně skoro všude. Vlastně nemusíš vysvětlovat nic, kdo chce multilink, tak nejspíš ví proč, kdo to neřeší, toho to nezajímá.
Ano, hovořilo se o příplatku, ale zatím nic. Možná po FL?
Problém není v torzce jako takové. Problém je v tom vysvětlit, proč bys měl připlácet za lepší nápravu. Ano, ostatní mají torzky, ale jezdí na nich naopak všechny motorizace. Jen některá (všechny) SUV mají AWD automaticky navázána na zadní nezávislé zavěšení.
Že by jsi ale někde měl možnost příplatku za lepší nápravu? To nemáš. Věřím, že by si za to stejně prakticky nikdo nepřiplatil, tak možná jeden ze sta..
Příplatek tam bude nejspíš na základě poptávky - kdo si tuhle možnost žádá, nepotřebuje nic vysvětlovat. Má nějaký svůj důvod. Otázka je, jestli by to v praxi fungovalo. Jinak to podle mne dopadne jako s nabídkou různých podvozků - tam se také nic moc nevysvětluje (a porovnávání zabere čas). Kdo ty peníze má, tak si koupí to, co se tváří jako nejlepší. Mohli by to schovat třeba pod "sportovní" podvozek.
Pokud by to řešili při náběhu, tak je to nic nestojí, ve výrobě ji tak jako tak mají a natisknout katalog, připravit konfigurátor a objednávkový systém vyjde na stejné peníze i s jednou příplatkovou položkou navíc.
Kolik lidí by si připlatilo? No asi dost, když se nyní Škodě vyplatí dávno po náběhu výroby u OIII plánovat víceprvek i pro slabší motorizace, el. ruční brzdu a další nové prvky s faceliftem OIII. Asi protože je nikdo nechce.
Tak ono taky něco musí při tom FL "vykázat" a tohle dá nejmíň práce >:D
Je to otázka nacenění, kolik by si připlatilo. Nicméně oficiálně byla torzka vzadu kvůli hmotnost a emisím. Pokud dají víceprvek za příplatek i pro slabší motorizace, tak tím dokonale popřou původní odůvodnění (a prohlášení, že víceprvek není potřeba) >:-[]
Marketingová vyjádření automobilek proč něco je nebo není tak či onak jsou vždy hámotiny. Tohle evidentně nedá práci při faceliftu skoro žádnou (stejně se tisknou katalogy, mění konfigurátory etc.) a kdyby to udělali při náběhu výroby, tak vůbec žádnou. A jsme zpět u Atecy, kompletně nová výroba, dokonce společná s Yeti, vše v přípravě, model, kde je víceprvek ještě důležitější než u nižší střední (jeho důležitost roste s v hmotností i výškou stavby karoserie) a nějaký mudrc jej zatrhne. Prostě zbytečné faux pas. A myslím, že i pro marketing je daleko jednodušší přesvědčit lidí o výhodnosti víceprvku zvláště u auta jako je Ateca a nechat si za to připlatit, než jim věšet bulíky na nos o lešeňovce vhodné maximálně do Fabie.
Což se ovšem nijak nevylučuje se skutečností, že je to ošizené řešení. A navíc, v této třídě až na nový Kaškaj mají všichni trochu významnější hráči víceprvek (Tiguan, Sportage, Kuga, ix-35, Yeti, CX-5, RAV-4).
Ateca rozměrově zapadá mezi dva nejprodávanější modely této třídy, kde vidíš rozdíl půl třídy?
Ateca délka 4360, rozvor 2640
Tiguan délka 4426, rozvor 2605
Kaškaj délka 4380, rozvor 2646
14 cm z toho jinou třídu neudělá. Cena je nastavená na počáteční boom v Německu, těžko mohou dát v ČR nižší, to by jim to překupníci všechno vyvezli do Německa.
"A pak je taky trochu zádrhel v tom, že Tiguan, CX5 a RAV4 jsou o půl třídy větší než Yeti/Ateca" ... kde prosím tebe vidíš že bych psal že QQ je o půl třídu větším vozem :-O8-s ??
Říkám, dnes ti to nejde, asi přetaženej z práce... ;-)
Jo a kdyby ti tu snad chyběla ještě délka CX-5, tak 4550 mm >:-[]
Ok, jestli nedokážeš pochopit význam toho, co jsem napsal, tj. že zmínění a mnou uvedení konkurenti jsou výrazně větší - a je úplně lhostejno, jestli to nazveš rozdíle půl třídy, nebo jen "výrazně větší" - tak to zkrátka u tebe vidím opět na toho psychiatra >:-[]
Mimochodem, těch 20 čísel co je mezi Atecou a RAV-4/CR-V je přesně takový rozdíl, který dělí Atecu třeba od P2008. To jen k tomu, co znamená 20 čísel v řeči rozměrových rozdílů tříd >:-[]
Říkám, dnes jsi evidentně přetažený, nech to být ;-)
Yeti měl víceprvek se všemi motory, stejně jako Golf a Octavia atd., protože s ničím jiným na té platformě nepočítali. Proto Škoda udělala ten hybrid, kdy si půjčila zadek z OI.
Zásah do výrobního procesu? Už teď musí zvládat vícero náprav. A není to tak, že by byly jen dvě. Jen té klikové umí desítky provedení (různé pružiny, stabilizátory atd.). Normálně se liší podle motorizace, karoserie, u OIII by prý mělo záležet i na výbavě. A na té lince klidně můžou dělat i jiný model, což myslím i dělali (matně si vzpomínám, že Octavia sdílela linku s Rapidem, možná pořád sdílí).
U OIII myslím mluvili o zhruba 6 až 7 tisících. V náhradních dílech je ten rozdíl myslím přes 20 tisíc bez práce (a že multilink zabere mnohem víc práce).
Vcerajsia fotka este davala nadej na VAG standard, ale toto je menej ako lowcost, ktory poraza aj Rapid a Fabiu (a ich spanielske pribuzenstvo).
Posobit to strasne, ale strasne lacno - odflaknute detaily, hovorit sa neda ani o proporciach, nie to este vyvazenych…. Hlavne ze to ma ledky a predstavi sa v oranzovej.
Stary zlaty Yeti - ten tu este bude velebeny ako naozajstne auto, na rozdiel od tejto parodie na lowcost.
Jsem zvyklý, že se tvé vnímání designu řídí logem na kapotě... a nakonec souhlasím, že tohle není žádný velký odvaz, "jen" další povedené SUV. Co je ale špatně na proporcích?
[odkaz]
[odkaz]
Slušný rozvor i šířka, spíše kratší převisy... jako že by to mělo být víc takhle?
[odkaz]
Moje vnimanie dizajnu sa vobec neodvija od loga na kapote. To by sa mi nesmel pacit Beetle - v oboch reinkarnovanych generaciach.
Skus rozsirit svoje vnimanie proporcii na viac ako len porovnavanie dvoch rozmerov v jednej rovine z jedneho uhla. (1)
Pomer rozmerov A a B moze byt v rovine x OK, ale ked pridas do rovnice rozmer C v rovine y, pomer medzi A a B sa dostane do uplne inej perspektivy. (2)
(1) Takto rozmyslaju pri dizajne uctovnici.
(2) Takto rozmysla dizajner - a takto vznikaju auta, ktore vyzeraju dobre tak pri pohlade z boku ako aj pri pohlade zo zeme na hranu zadneho naraznika.
Hele, já nevím. Pohled ze země na hranu nárazníku mě až tolik nezajímá a proporce jsou pro mě hlavně to, jak se nějak celkově pracuje s hmotou auta... a to je tady v pořádku. Ale můžeš zkusit konkrétně napsat, co se ti zdá na proporcích špatně...
Ses nechal osalit svetli. Na tech to zacina a konci. Nemluvim o proporcich.
[odkaz]
Zbytek auta je bida, hlavne predek a zadek. To je jak 5,10 let stara studie.
[odkaz]
[odkaz]
Jediny slusny pohled je z profilu a ten bude mit stejny Yeti i Tiguan
[odkaz]
zozadu je to nejake "kostrbate" ..... je tam 5 ci 6 vodorovne posadenych ploch ktore su v roznej priestorovej urovni ked sa pozerame zozadu priamo na zadok auta ( ale aj zboku na obrysy zadku auta ) ... tych vodorovnych rozne posadenych linii je tam hadam az moc ... ale je to len detail... v reale to nicomu nevadi... je to ciste len moj subjektivny dojem.. nazivo to moze byt menej kostrbate a ovela lepsie .... vlastne ono sa to moze niekomu aj pacit.. ze to nie je zozadu len jedna velka rovna plocha .... 100 ludi 100 chuti.... zadok kazdopadne je zaujimavejsi ako predne "uz zname" partie... len tie zadne svetla mozno nemuseli byt az tak citelne "skodovacke"
Proporce ZCELA v pořádku.
Naopak je docela chvályhodné, že přední/zadní profil nespadl do lowendové podoby a je velmi plastický. Zkrátka boky jsou hezky klenuté a vůz příjemně rozkročený. Tohle je třeba ocenit :yes:
V čem spočívá to ošálení a co má ilustrovat ta první fotka?
Já v těch fotkách vidím primárně Q5, proporčně i v některých detailech (zadní světla)... s nějakým tím prolisem navíc. Když se ale z profilu podívám na Tiguan a Atecu, tak vidím víc rozdílů než společných prvků.
Takže jo, klidně se shodneme že to vypadá jak 5-10 let staré auto (Q5)... ale zároveň nevidím žádné nové SUV, které by těm starým designově odskočilo... možná Tiguan, možná možná Tuscon... ale nic dramatického.
To bych úplně netvrdil. Přece jen je na trhu už 8 let a její čistý funkční design má pořád svoje kouzlo, mně se vždycky líbila ze všech Q nejvíc. Samozřejmě už se to okoukalo a u Atecy je tam pár kudrlinek navíc, takže to vypadá vymakanější a ty boky nepůsobí tak pustě... já tam ale tu inspiraci Q5 vidím, silněji než inspiraci Tiguanem.
Teda musím říct, že se mi to strašně líbí. To jsem od Seatu nečekal a v každém případě, pokud bude Yeti podobný, tak je jasný výběr nového auta, protože to tak časově vyjde za ty dva roky. Protože tohle je fakt hodně dobrý a 510 l, to se také dá přežít a ještě jsem zvěadý kolik l tam bude, když budou sklopená sedadla. To se moc těším na yetiho.
Akorát 1,0 TSI 3 hrnek to mi přijde dost málo, ne, že by to bylo líný, to mi bude celkem jedno, ale aby to moc nežralo. Byl bych radši za 1,2 4 válec. 1,4 TSI 110 kw to už bude pro mě zbytečný.
No uvidíme. Ale fakt pěkné auto, jak jsem ty malé crossovery a vůbec SUV rád neměl, tak tohle je fakt povedený.
o uspechu Atecy podla mna nik nepochybuje.... ;-) ... seat to SUVecko uz skutocne potreboval a nacakal sa na neho ozaj hodne... mam kamarata ktory ma leona tdi ale este prvu generaciu ( braceka golfa 4 ) .... a hadaj po com poskuluje... dnes uz po SUV ... dochadza z dialky a cesty su ved vieme ake... SUV sa proste u nas zide vzdy a vsade... akurat on poskuluje po outlanderi alebo santa fe.... cize nieco vacsie ... tak uvidime... mozno nakoniec ostane pri seate ( ked zbada atecu ) ..... ako mi sam povedal... raz si urcite kupi SUV... a ja ho plne chapem... ateca moze prilakat mnohych zakaznikov ... ci uz tych ktori ostanu verni seatu ( ale presedlaju z hatchu na SUV ) alebo tych ktori chcu skratka nieco nove ... lebo mat SUV seat je ozaj vcelku este exotika.... aj ked casom to bude uz klassa... pamatam ako prisla yetina... to bola pecka... skoda a SUV .. to bola fajnovka a frajerinka ... ale presli nejake tie roky a dnes uz to nik neriesi ;-) .. skratka SUV uz dnes ma kazdy vyrobca ... stava sa to uz akymsi standardom bez ohladu na historiu znacky alebo jej zameranie ( porsche, jaguar, bentley .. dnes uz ma SUV kazdy )
já bych SUV ani tak nepotřeboval, ale mám na chatě špatnou cestu, respektive polní a dost mi vadí, že tam drhnu a jelikož sousedi nechtějí do opravy vrazit ani korunu, přičemž polovina z nich má ještě nižší auto než jedničková octavie, tak jsem si řekl, že si pak pořídím vyšší auto a bude mi to jedno.
to vravi kazdy .... ze ja ho nepotrebujem .... ale potom zisti ze by sa mu zislo lebo toto lebo tamto... lebo len par metrov tu ... lebo len par metrov tam ..... pozname to .. ja by som dnes uz radsej vitaru ako akekolvek ine podobne velke auto.... velka skoda ze v r 2011 nebolo ASX v cenach ako dnes... nie zeby lancer bolo zle auto... maximalna spokojnost naozaj ..... ale obcas ta vyssia svetlost ... mensie previsy.. kompaktnejsie rozmery s kolesami v rohoch kasne pridu na parkoviskach v meste ale aj mimo neho vhod... nehovoriac o tom ze v SUV prenesies aj skrinu .... su to defakto aj take akoby skratene kombiky ... ja sa ani necudujem preco je u nas na parkovisku uz viac SUVeciek ako malych aut ci povedzme klasickych kombikov.... SUV su velmi sirokospektralne vyuzitelne vozy takze ma ich uspech vobec neprekvapuje.... ;-)
asi pred 3 rokmi znamy vymenil fabiu za SX4... byva v dome kde nejde zrovna dialnica .... a nemoze si to auto vynachvalit ;-) ... crossy a SUV su skratka velmi uspesne a sikovne :yes:
S jídlem roste chuť, to je normální. SUV ti z praktického hlediska nabídne vždy víc než klasika na shodném půdorysu.
Takže nejdříve nepotřebuješ SUV. Pak koupíš SUV 2WD, protože přeci nepotřebuješ AWD. Pak koupíš SUV AWD, protože přeci nepotřebuješ velké SUV. No a nakonec skončíš na Santa Féčku nebo Sorentu, protože nepotřebuješ prémiovku... jenže pak ... >:-[];-)
stacilo by mi aj nove niro ( ocakavam jeho fotky na nete uz kazdu chvilu .. kedze autoshow v chicagu je uz na dohlad ) ;-) ... o 4x4 mi az tak nejde... skor ma trapi nizky podvozok dnesnych aut ( okolo 13-14cm ) a velke previsy... obrubniky mame vysoke snad vsade ... asi nejaka nova moda.. hotove cihlove barikady
ides na to dobre.... sorento mozem.... alebo outlandera >:D ... nakoniec clovek stejne skonci pri Gecku hoci jazdi len po rozky a do kostola... pozname to ... ved istota je istota ze jo >:D
přitom ty premiovky nemají žádný smysl. Na těch autech je to lepší možná tak vevnitř, že si tam člověk připadá jak v premii, ale uvnitř a na podvozku je to stejný...někde možná i horší...jako levnější auta.
Já to vidím každou sezonu při přezouvání a je mi z toho někdy až smutno. Kdybys viděl na určitých částech podvozek BMW, jak je to měkký, jak to vypadá po dvou zimách, ale nejhorší je, že už jde dolů i mercedes. prostě doby kdy člověk si připlatil za premii, aby dostal kvalitu jsou prostě pryč a to je smutný.
třeba BMW e60, to je taková trága, nebo mergl E z té samé doby, to je tam smutný.
A dneska, všechno je to šitý horkou jehlou a dělaný tak, aby to vydrželo 4-5 let a pak hurá do světa, jen aby si člověk koupil nové auto.
nie je to nic prekvapujuce... tieto auta nie su robene na vydrz a necaka sa od nich ze vydrzia to co ovela jednoduchsie vozy .. nie je nic prekvapujuce vidiet Cecko z roku 2000 hrdzavejsie ako nejedna felda z tych rokov ... aspon ja som mal tu cest... kamarat mal takyto nestastny kusok.... kebyze to nevidim nazivo neuverim ... podbehy komplet hrzadve aj veko kufra ... potom kupil Ecko .. co bola dalsia vtakovina...... a dodnes sa ho nevie zbavit.... a je viac v servise ako na cestach ... keby kupil accorda v pohode jazdi a v zivote nevie co je to servis... ale tak premia je premia .. no jo.. ;-)
To mi nápadně připomíná tu situaci, kdy pošťačka zazvoní o Vorlíčků.. a otevře asi 12 letej kluk, evidentně má upito... v ruce cigaretu... a pošťačka se ptá:
Máš doma rodiče?
Kluk potáhne z té cigarety.. a procedí mezi zuby: a co myslíš?
Re: Bude tak vypadat i SUV od Škody? Co myslíte...
Pošťačka rozezleně odpoví: Já to věděla že zas budeš chlastat s rodičema a učit je kouřit..
12-letej kluk se otočí a zakřičí na 9-letou Aničku: Tvoje máma zas dělá problémy... >:-[]
Ateca je krásná a jistě i velmi praktická, ale jedno absoutně nechápu: proč nemůže mít poctivou mechanickou parkovací brzdu a proč ušetřené prostředky Seat neinvestoval do výškově stavitelných předních bezpečnostních pásů? Tak jak to udělali, je to naprosto špatně a to v obou případech! 8-s