Ojetiny
a prajem pánovi dalších milion km.
mám známeho ktorý na kokte 4x4 za 3,5 roka spravil 450.000km, no a nedávno za necelý rok sa mu podarilo spraviť 175.000km,ale už na inom aute.
mám známeho ktorý na kokte 4x4 za 3,5 roka spravil 450.000km, no a nedávno za necelý rok sa mu podarilo spraviť 175.000km,ale už na inom aute.
Co mam ja skusenst, ked auto jazdi kazdy den a hlavne dlhe trasy, tak vydrzi viac, ako ked len dlhe dni caka az s nim niekto vyrazi na 15km cestu. U nas sa na taky rezim pouzivaju diesely, na poskakovanie benziny. Este ked sa k tomu prida setrivy dedko a preverena technika Wehmachtu, tak tu musi vydrzat milion, ale prekvapilo ma turbo, cerpadlo a alternator, ze su stale povodne. Asi s tym nezavodil 😄 Hovori o plynulej jazde, takze asi rezim lodny motor. Rozbehnem sa na D1 a hopsam si v pravom pruhu 80kmh za kamionom. Nehovori nic o prevodovke. Hlavne by ma zaujimalo, ci menil olej alebo to dal na povodnu napln, comu sa mi nechce verit.
175 000 za necely rok?
Dajme tomu, ze to je rok. To znamena 479.5 km denne. Kazdy den v roku.
Povedzme, ze to dal za 11 mesiacov, tak sme cca na 530 km kazdy bozi den.
Skus si to preratat na priemernu rychlost pocas celeho roka - kedze matematika funguje ako funguje, a je vysoko nepravdepodobne, ze by ten clovek zacinal a koncil jazdu na dialnicnom odpocivadle, tak pri aritmetickom priemere 80 km/h (a to je v realnej zmiesanej premavke dost vysoky priemer) je to viac ako 6 a pol hodiny v aute kazdy bozi den.
V realnom svete... je to ako kazdy den jazdit spodnou cestou z Bratislavy do Sobraniec.
Co chcem povedat je, ze ten clovek je bud zosobnene nebezpecenstvo alebo klamar.
Dajme tomu, ze to je rok. To znamena 479.5 km denne. Kazdy den v roku.
Povedzme, ze to dal za 11 mesiacov, tak sme cca na 530 km kazdy bozi den.
Skus si to preratat na priemernu rychlost pocas celeho roka - kedze matematika funguje ako funguje, a je vysoko nepravdepodobne, ze by ten clovek zacinal a koncil jazdu na dialnicnom odpocivadle, tak pri aritmetickom priemere 80 km/h (a to je v realnej zmiesanej premavke dost vysoky priemer) je to viac ako 6 a pol hodiny v aute kazdy bozi den.
V realnom svete... je to ako kazdy den jazdit spodnou cestou z Bratislavy do Sobraniec.
Co chcem povedat je, ze ten clovek je bud zosobnene nebezpecenstvo alebo klamar.
toho cloveka poznám osobne,a občas som sa zviezol na tom aute.Bolo to za 10-11mesiacov a jazdy hlavne A,D,S občas ČR. Každý rok mení auto.
Každý rok mění auto - tzn. článek je lež?
Ja som nespochybnoval to, ci ho poznas.
Len tvrdim, ze bud nesedia udaje, alebo ten clovek nepatri na cesty, pretoze ak su cisla pravdive, tak jeho pritomnost na ceste predstavuje hrozbu pre neho i okolie.
A ked uz som pri udajoch... postupne si sa dostal z 'neceleho roka' (12 - x) na 10-11 mesiacov. Takze vobec by ma neprekvapilo, keby sa z toho vyklulo 14-15 mesiacov.
Mimochodom, pri 10 mesiacoch je denny najazd cca 580 km - kazdy den. A pri spominanej priemernej 80-tke*, je to 7.5 hodiny CISTEHO casu v aute KAZDY DEN pocas tych 10 mesiacov, soboty a nedele nevynimajuc.
Uz sa mi nechce ratat, ale ak do toho zapocitame pravidelne prehliadky, a skratime 10 mesiacov o 30% jedneho mesiaca, ako pripomina Rohypnol, tak skoncime pri cislach, ktore su v realnom svete, slusne povedane, tazko dosiahnutelne.
* Tych 80 km/h je priemerna rychlost pocas akehokolvek pohybu auta pocas meraneho obdobia - mesto, okresky, parkovisko, garaze.
Len tvrdim, ze bud nesedia udaje, alebo ten clovek nepatri na cesty, pretoze ak su cisla pravdive, tak jeho pritomnost na ceste predstavuje hrozbu pre neho i okolie.
A ked uz som pri udajoch... postupne si sa dostal z 'neceleho roka' (12 - x) na 10-11 mesiacov. Takze vobec by ma neprekvapilo, keby sa z toho vyklulo 14-15 mesiacov.
Mimochodom, pri 10 mesiacoch je denny najazd cca 580 km - kazdy den. A pri spominanej priemernej 80-tke*, je to 7.5 hodiny CISTEHO casu v aute KAZDY DEN pocas tych 10 mesiacov, soboty a nedele nevynimajuc.
Uz sa mi nechce ratat, ale ak do toho zapocitame pravidelne prehliadky, a skratime 10 mesiacov o 30% jedneho mesiaca, ako pripomina Rohypnol, tak skoncime pri cislach, ktore su v realnom svete, slusne povedane, tazko dosiahnutelne.
* Tych 80 km/h je priemerna rychlost pocas akehokolvek pohybu auta pocas meraneho obdobia - mesto, okresky, parkovisko, garaze.
on je kľudne v aute aj 12-14h a občas aj niekde schrupne na odpočívadle. Robí hlavne nemecké diaľnice a to auto (A6 BiTdi) mal necelých 11 mesiacov. (volal som mu)
Sheldone, zkus to přepočítat na otáčky vrtačky napojené na náhon tachomeru! Čas natočení 1.000.000 km je pak daleko reálnější. Také nezapomeň, že se jedná o škodovku a má z podvodů kabát.
10-11 měsíců není necelý rok? Zdá se ti to moc, nebo snad málo?
Pokud jezdíš dálky, tím spíš po německých dálnicích, tak nebudeš mít průměr 80 km/h. Ten se snad dá udělat na 50 km cestě na chatu, kdy polovinu strávíš v obci/ na okreskách. Chápu započítání vyplétání se z města atd., přeci však nebudeš každých 30 km jezdit do města. Může se stát, že je to na dané trase s dálnicemi špatné, ale spíš ti průměr zkazí zácpy. Dá se udělat tisíc za den, ani nemusíš řídit 12 hodin. Například jsem jel přes noc z Zell am See do Calais, to je asi 1.150 km a průměr rozhodně nebyl 80 km/h (a to jsme táhli přívěs, tedy žádných 200+ na neomezených úsecích).
Pokud jezdíš dálky, tím spíš po německých dálnicích, tak nebudeš mít průměr 80 km/h. Ten se snad dá udělat na 50 km cestě na chatu, kdy polovinu strávíš v obci/ na okreskách. Chápu započítání vyplétání se z města atd., přeci však nebudeš každých 30 km jezdit do města. Může se stát, že je to na dané trase s dálnicemi špatné, ale spíš ti průměr zkazí zácpy. Dá se udělat tisíc za den, ani nemusíš řídit 12 hodin. Například jsem jel přes noc z Zell am See do Calais, to je asi 1.150 km a průměr rozhodně nebyl 80 km/h (a to jsme táhli přívěs, tedy žádných 200+ na neomezených úsecích).
vzdycky zalezi na aute a jeho pouziti, nicmene ve zkusebnictvi v automotive se planovana zivotnost soucastek z kilometru na hodiny prepocitava pres prumernou rychlost 50km/h. pokud auto pouzivas standardne (ne jen na dlouhe cesty, ale i na vikendove nakupy a rozvazky cehokoliv po meste), budes za dlouhodoby prumer okolo 50 km/h rad. na jednotlivych dlouhych cestach s prevahou dalnice se da za uspech povazovat cokoliv nad 100km/h a to uz clovek realne ucastniky provozu opravdu kosi ve velkem. tedy prumer za zivotnost auta 80km/h bude patrit rozhodne k tem vysokym rychlostnim prumerum. drtiva vetsina aut se za zivotnost na takovy prumer nedostanou. ale jak jsem rekl, zalezi na konkretnim pouziti...
Právě, záleží na použití. 175 tisíc za rok je extrémní případ (řekl bych extrém mezi extrémy). Kolik procent si myslíš, že udělají nákupy? Jedno? Ani to ne? Jen proto, že jezdíš hodně, nebudeš jezdit desetkrát častěji nakupovat. Na dlouhých cestách není problém, aby dálnice tvořila přes 90 %. Extrémní rychlostní průměr by v takovémhle případě nebyl překvapující. Provoz ti rozhodně dokáže přistřihnout křídla, to je pravda. Jiný extrém by bylo auto, které nevytáhne kola z města a jezdí prakticky výhradně ve špičce.
ale tak samozrejme nakupy v procentech pouziti potlacis, ale stejne s tim autem zajizdis na firmu pro naklad, k benzince, do servisu na vymenu oleje a tahle porce (snad krom toho zajizdeni na firmu) ma proste sve pevne procento v ramci provozu auta a samozrejme rychlostni prumer vyznamne snizuje. nejde vubec o to, jestli dokazes nebo nedokazes mit dlouhodoby prumer vyssi nez 80km/h. slo mi jen o to, ze ten sheldnuv odhad na 6,5 hodiny denne za volantem je spise konzervativni.
Ono je extremne dolezity ucel pouzitia. Ked robi ako sofer prepravu klientov povedzme na obchdne rokovania, alebo hocikde inde, tak bude naozaj jazdit len tie dialnice s minimalnou zachadzkou do miest.
Víš, jak malý podíl má jedna návštěva servisu na servisní interval? Řečnická otázka, protože si myslím, že zrovna ty představu mít budeš. Když opravdu hodně a pravidelně jezdíš dálky, tak si ani nemusíš nějak zajíždět tankovat, protože pumpy máš buď přímo na dálnici, nebo u ní. Mezi dvěma cestami nádrž pravděpodobně ani nestihneš vyjet. Mně spíš jde o to, jestli je to opravdu tak nedosažitelné. Nechci si ani představovat, kdo by něco takového dělal, ale podle mne bys to v běžném provozu zvládl ujet. A to se slušnou rezervou, tedy aby zbyla troška času na život.
Těch zhruba 50 km/h bude asi běžný průměr české rodiny.
Ale těch, co mají průměr o dost vyšší, bude určitě dost. Spousta služebáků den co den pendluje po dálnicích, přičemž jejich řidiči se rozhodně neloudají.
Minulý rok jsem se svým soukromým autem najel 38 tis. km s průměrnou rychlostí 78 km/h. A to z 90 % jedu na spotřebu.
Ale těch, co mají průměr o dost vyšší, bude určitě dost. Spousta služebáků den co den pendluje po dálnicích, přičemž jejich řidiči se rozhodně neloudají.
Minulý rok jsem se svým soukromým autem najel 38 tis. km s průměrnou rychlostí 78 km/h. A to z 90 % jedu na spotřebu.
tak tech 50km/h by mel odpovidat medianu. spise to bude z nejakeho nemeckeho vyzkumu (tam automotive nejcasteji tvori tyto svoje "konstanty") ceska rodina s tim nema nic spolecneho. pochopitelne auta putujici zejmena po dlouhych trasach maji prumery vyssi. jak jsi dospel k tomu tvemu dlouhodobemu prumeru 78km/h ty?
a to potřebuješ ještě 12 dní na pravidelný servisní prohlídky po 15 tis. km... 😉
Nepředbíhej, www.auto.cz to nahlásí také do Vatikánu, zda by to Franta uznal za zázrak a blahořečil škodovku. Osobně ale nevěřím, že se nechá Vatikán takhle blbě nachytat.
sjela z linky >😒] >😒]
Vím proč nezajede do myčky - by z ní už taky nic nemuselo vyjet >😁
Nebál bych se. Tohle není FORD nebo Mazda 😉
To by nebola debata, keby tu nejaky rozumbrada nezacal opakovat blbosti o hrdzavejucich mazdach.
No ale Mazdy rezaví stále, v Kanadě to dlouhodobě testují už několik desítek let a i poslední výzkum skončil jednoznačně, Mazda se všemi klíčovými modely (3, 6) zdaleka nejhorší včetně nejnovějších ročníků MY 2015, 2016.
Dej si do vyhledávače
18 aut, která pořád reznou: koroze není minulost
a počti si.
Dej si do vyhledávače
18 aut, která pořád reznou: koroze není minulost
a počti si.
Jo, máš pravdu, je to fakt blbost že jinak povedený auta nejsou schopný japonci opatřit adekvátní antikorozní ochranou. Proto prodejci raději opatřují Mazdy dodatečnou ochranou spodku. V dnešní době ostuda!
Chápu, že když auto slouží jako služební dělník, tak nebude v tip-top stavu. Ale tedy tohle... do toho bych se opravdu bál sednout, abych si něco neodnesl...
Ale tak hlavně že má krásný nový potahy (to co je pod mima bych fakt ani vidět nechtěl).
Ani můj pes nenadělá v autě tolik špíny. A kdo má psa, tak ví jakou dostává auto sodu... :-!
Každopádně zajímavý článek, jen s ohledem na to, co zaznělo výš v diskusi mám vážné pochybnosti o tom, že to je pravda. Možná kdyby majitel napsal, že s vozem on a jeho zaměstnanci najeli 1M, dalo by se to vzít.
Ale takto to nedává smysl, ani typ auta (na dovoz dílů želežničního svršku bych pořídil třeba Caddy s litovýma perama), ani účel (tady už se vyplatí zajistit si logistickou přepravu...). Je to ... divné. 8-s
Pokud by to skutečně bylo tak, pak majitel nefunguje jako majitel firmy, ale jako dopravní přepravce, dodávkář co místo dodávky má Octavii...
Ale tak hlavně že má krásný nový potahy (to co je pod mima bych fakt ani vidět nechtěl).
Ani můj pes nenadělá v autě tolik špíny. A kdo má psa, tak ví jakou dostává auto sodu... :-!
Každopádně zajímavý článek, jen s ohledem na to, co zaznělo výš v diskusi mám vážné pochybnosti o tom, že to je pravda. Možná kdyby majitel napsal, že s vozem on a jeho zaměstnanci najeli 1M, dalo by se to vzít.
Ale takto to nedává smysl, ani typ auta (na dovoz dílů želežničního svršku bych pořídil třeba Caddy s litovýma perama), ani účel (tady už se vyplatí zajistit si logistickou přepravu...). Je to ... divné. 8-s
Pokud by to skutečně bylo tak, pak majitel nefunguje jako majitel firmy, ale jako dopravní přepravce, dodávkář co místo dodávky má Octavii...
jojo, to máš pravdu. Já to četl už ve světě motorů a nechápu, když se jde někdo fotit s autem do časopisu, že si ho aspoň nevyluxuje.
Ale lidi jsou obecně čuňata, já to vidím denně, jak neuvěřitelný bordel mají v autech a fakt to nechápu, na zemi pískoviště, kolem šaltpáky drobky...některé už i plísňové a neuvěřitenej smrad.....někdy na poblití.
Ale lidi jsou obecně čuňata, já to vidím denně, jak neuvěřitelný bordel mají v autech a fakt to nechápu, na zemi pískoviště, kolem šaltpáky drobky...některé už i plísňové a neuvěřitenej smrad.....někdy na poblití.
to tak nechapu, ja mival auto vzdy jak z katalogu. hooodne jsem slevil, co jsme si poridili deti, to je pravda, ale ma to svoje meze. kdysi me prekvapil jeden znamy, co si v aute do popelniku sypal nejakou drt - pry to byla nejaka vune do auta, konzistenci to melo jako cukr krystal akorat to bylo sedive. on to normalne vzal, naplnil tim popelnik, ktery nechal otevreny a takto to v tom aute vozil cca rok nez to zase vymenil - no pro me nepochopitelny sajrajt 😉
Určitě má na to firma nákladní vůz nebo objednanou autodopravu. Bylo by neekonomické aby vozili celý objem produkce osobním autem po pár kusech. Osobním autem asi vykrývali emergency případy, co musí být just in time. Výrobní linka už ti stojí, ale kamion teprve vyjel nebo je nasmlouvaný 2x týdně a pár ks pochybělo. Za tímto účelem jsme v zaměstnaní taky mnohokrát vypravili osobní auto které vezlo 1000 km jen dva multipaky se součástkami, párkrát logistika najala i letadýlko airtaxi. Mega na osobák už je opravdu hodně, ale sám znám mnoho Oktávek i Passatů se 400-700kkm a jezdí zcela v pohodě. Hnědý flek na stopě je dobrý 😃)
Tohle by směřovalo k menšímu meziskladu přímo v Praze, kde by měli určitou drobnou zásobu. Stále levnější, než platit jednoho člověka neustále na cestách a ještě náklady na emergency dopravu...
Sklady a mezisklady byly za koministů. Dnes štíhlá výroba, zákazník odpoválá xy. Postavím si linku přesně na xy. Vstupní materiál mi přijíždí téměř na čas a výsledný výrobek má nasmlouvané přepravy a odjíždí pár minut po dokončení. Proto je to dnes tak stresující, stačí když jedno soukolí v systému zahapruje. Každý to má ošetřené a pokud jeden selže platí sankce jak hrom. Toho kdo je za ním, to netrápí a někdy je i rád že má volno. Jen to na tebe přeúčtuje (a to jsou mastné pálky) a dál se dlube v nose. ...selským rozumem máš pravdu, ale takhle dnes většína větších firem nefunguje. Safety stock je jen u naprosto strategických surovin typu stojí elektrárna, jinak ne.
To jo, jenže s tímhle nájezdem? To máš nějakých 13 000 Kč na naftě měsíčně, k tomu si připočítej spotřební díly, plat nějakých 20 000 Kč v hrubým (beru průměr), a pro firmu z toho máš náklady nějakých 40, 50 tis. Kč měsíčně... Za tohle se ti vylatí si pronajmout někde u Prahy stodolu i s paňmámou >😁 😉
Já se s tebou nehádám co je a co není normální, říkám ti z praxe jak to funguje. Nikdo se o stodolu nebude starat, nikdo ti neschválí externí facility firmu, nikdo si stejně nabafrovat dopředu nezvládne protože je rád že horko těžko stíhá stávající odvolávky. A i kdyby, management ti to zamítne, jdeš proti duchu leanu, žádný buffer se skladovat nebude a nebude se ani vytvářet tečka. Víš kolik my jsme zaplatili speciálních přeprav letadlem? Mraky. Jedna za 300.000 kč a vlezlo by se ti to do kufru smartu a konkurenční fabriky to dělají úplně stejně.
Účel toho auta bych chtěl taky vidět, že by pražské metro bylo závislé na tom jak tento pán přiveze svou jedničkovou Octavií náhradní díly? >😁 no vlastně by mě to nepřekvapovalo >😁 >😁
Ale ne vážně, za 15 let ten nájezd není tak brutální - 5555km měsíčně, takže je možné že to z nějakého důvodu jezdilo Vysočina-Praha-Vysočina + něco navíc 😉
Ale ne vážně, za 15 let ten nájezd není tak brutální - 5555km měsíčně, takže je možné že to z nějakého důvodu jezdilo Vysočina-Praha-Vysočina + něco navíc 😉
Vítej v realitě. Prostě subdodavatelská firma. Zajištění logistické přepravy by vyšlo mnohem dráž a nebylo by to tak pružné. Takhle prostě zazvoní telefon, díly se hodí do přívěsného vozíku, nastartuje se Oktávka a za hodinu a půl je to na místě. Tam může s odběratelem domluvit další zakázku atd. Po cestě zpět už volá vedoucímu výroby, co se má na ranní směně vyrobit.
Ale souhlasím, že uvnitř ta Oktávka vypadá hrozně.
Ale souhlasím, že uvnitř ta Oktávka vypadá hrozně.
Může mi někdo vysvětlit z čeho je ten hnědý flek nad hlavou řidiče? To se někde za jízdy *** nebo co? Hnus a né auto. Redakce mu mohla aspoň zaplatit čištění před focením když na tom vydělává.
Je to tím, že dvoumetrový chlapy holt hlavou časem takto zašpiní stropnici.
Ale tohle není nad středem sedačky, ale blíž ke středu a je to i částečně kolem stínítka.
Tohle vypadá na řidiče kuřáka, prostě "vyuzený" strop v místě kde v pravé ruce drží cigáro.
Odpovídá tomu i zabarvení do hněda, pokud by to bylo od hlavy musel by si barvit vlasy. 😄
[odkaz]
A podle té fotky se ani hlavou stropu rozhodně nedotýká.
Tohle vypadá na řidiče kuřáka, prostě "vyuzený" strop v místě kde v pravé ruce drží cigáro.
Odpovídá tomu i zabarvení do hněda, pokud by to bylo od hlavy musel by si barvit vlasy. 😄
[odkaz]
A podle té fotky se ani hlavou stropu rozhodně nedotýká.
Já nevím, ale cigaretový kouř by byl víc do žluta a ne soustředěn tak do jednoho bodu. Všimni si že je zamazaný i B sloupek. Myslím, že měli vlasy od bláta nebo na hlavě zastříkaný pracovní klobouk nebo něco v tom směru.
prý "původních ... i většina plechů"!!! Hmm, kvalita se pozná. Na mým druhým autě - korejci z roku 1998 - jsou všechny plechy původní a bez rzi.
No, já si myslím, že kdyby tady teď hned přistáli mimozemšťani s mezigalaktickým plavidlem, tak by se z té škodofky samým úžasem pos.ali a několik si jich sbalili s sebou pro inspiraci :yes: >😁
No, já si myslím, že kdyby tady teď hned přistáli mimozemšťani s mezigalaktickým plavidlem, tak by se z té škodofky samým úžasem pos.ali a několik si jich sbalili s sebou pro inspiraci :yes: >😁
Co to máš za auto? Tchán má Accenta z 1999 a je totál shnilej komplet všude.
BTW víš o nějakým jiným autě, který tohle umí? Možná tak ještě BMW s EURO3 a EURO4 motory, kde to ještě byla poctivá technika bez zbytečný elektroniky. Tím ale seznam myslím končí.
5SFE od Toyoty je nezničitelný, dával se určitě do Camry XV10, tj. první půlka devadesátek
Amerika s 8V, klidně každá druhá.
V8 amerika ovšem není foukaný poddimenzovaný 3 válec, který se poslední dobou přemnožily v Evropě 😉
Klidně i s V6. Známý má 1999 300M a má na tom najeto 490 000 Km a furt to jezdí.
A mě taky Alero jezdí a je 16 let starý. sice nemá 1 mega, v reálu když započítáme že tam mohlo být něco stočeno tak 200-220, ale je to starý a jezdí to furt. Vše je o péči.
Navíc po zvěřejnění těch údajů z STK pár lidí zjistili, že jejich auta maj v reálu víc. Jeden kluk co si šušnal, jak mu drandí Voyager s 250 000 km si ted šušná, jak mu drandí s 330 000 atd >😁
A mě taky Alero jezdí a je 16 let starý. sice nemá 1 mega, v reálu když započítáme že tam mohlo být něco stočeno tak 200-220, ale je to starý a jezdí to furt. Vše je o péči.
Navíc po zvěřejnění těch údajů z STK pár lidí zjistili, že jejich auta maj v reálu víc. Jeden kluk co si šušnal, jak mu drandí Voyager s 250 000 km si ted šušná, jak mu drandí s 330 000 atd >😁
bez rzi... a najel jsi taky 1M???
rekl bych, ze az na par drobnostu rez vetsinou jde s vekem a ne uz tak s poctem najetych kilometru...
Ne, věkem ti dnes auto neshnije, pokud to není Ford nebo Mazda >😒]
Koroze je dnes dána v zásadě zimním provozem, solí a tím bordelem ze silnic. Tohle ti odrovná auto.
Koroze je dnes dána v zásadě zimním provozem, solí a tím bordelem ze silnic. Tohle ti odrovná auto.
Jo takže když jsou lidi (znám takových osobně dost)kteří jezdí autem do práce 2-3km,k tomu něco o víkendech a dovoleném,cca 3000km ročně,tak by ty auta musela vydržet 50let :-! Jenže to takto není.
Sůl?Dobrá ale více vadí kombinace drť pár km,pak sůl.
A sůl ti nereaguje rychleji s úměrou k najetým km,ale k času.
Sůl?Dobrá ale více vadí kombinace drť pár km,pak sůl.
A sůl ti nereaguje rychleji s úměrou k najetým km,ale k času.
Jenže když najedu víc km, tak po cestě posbírám víc marastu, posypový materiál mi omlátí auto víc a sůl zajistí zbytek.
Dlouhé tahy po dálnicích a I. třídách ale zásadně likvidační nejsou, protože jednak jsou vesměs vypluhované a vysolené a bez kamenné drti. Nejhorší je, pokud jezdíš po nižších třídách mezi vidlákovem, kde se prohrnuje jednou za čas a silnice je plná posypové drti. Tady dostane auto ceres a pak to zakončíš v zasoleném městě a je jasno...
Dlouhé tahy po dálnicích a I. třídách ale zásadně likvidační nejsou, protože jednak jsou vesměs vypluhované a vysolené a bez kamenné drti. Nejhorší je, pokud jezdíš po nižších třídách mezi vidlákovem, kde se prohrnuje jednou za čas a silnice je plná posypové drti. Tady dostane auto ceres a pak to zakončíš v zasoleném městě a je jasno...
no samozrejme, ale je uplne jedno, jestli na prosolene silnici ujedes 10 km a pak to nechas pekne par tydnu pusobit nez to umyjes a nebo jestli na te silnici najedes tech kilometru nekolik tisic. zkratka kdyz auto pouzivas denne, je z hlediska koroze relativne jedno, kolik kilometru denne najezdis, ne?
Meloun ne, ale garáž neviděla a jezdím s ní posledních 5 let prakticky jen v zimě.
A kolik jsi toho za těch 5 zim najel? Aspoň 200 tis. km??
Stačí ocel pořádně nasolit jednou,nemusíš ji v solit máčet stále,aby jsi viděl co to udělá.A ten počet může být stejný bez rozdílu zda přitom najedeš 200km,či 2km.
Čím víc budeš jezdit, tím víc ti auto omlátí kamínky. Což bude faktor.
faktor to je, ale pouze na par dilu, drtiva versina podvozkovych dilu zacne reznout po case a po soli, ani ne tak po kamincich a kilometrech. napriklad podbehy a lemy prahu, ktere nejvice trpi kaminky, byvaji (i kvuli hluku) potazene plastem nebo nastrikle takovou tou zvykackovo hmotou - tam kaminky neudelaji vubec nic. kaminky nejvice trpi predni naraznik, kapota a celni sklo - jak ja ty opraskane tupky od kaminku na kapote nenavidim...
Ono se to projeví i na dílech, které na to nejsou tak náchylné, jen to bude v průměru déle trvat. U plastových krytů je pak sranda, když se ti ten slaný humus dostane pod ně.
Z hlediska koroze není parkování venku (což nutně neznamená na ulici) špatná věc.
No neviem, svagor mal cca 14 rocneho korejca a je to zhnita plecka. Sice jazdi ale koli nejakej poruche motora, ktoru sa nepodarilo odhalit sa len caka kedy zdochne a odvezie sa na vrakovisko. Ja som mal i30CW a po troch rokoch zacalo hnit tiez, okrem toho sa to nejak rozpadavalo, svetla, prestavali zapadavat rychlosti, kozene potahy aj volant sa zacali supat, servo vydavalo divne zvuky. V 53 tis km skocil rozvod, motor na maderu (kamoske na jej aute skocil v 47 tis), vraj chybny napinak retaze, vedia o tom a iny sa vtedy nerobil, taka ruska ruleta. Mal som sice jedno z prvych i30, moze to byt aj tym, ale povedzme to moje konkretne auto ked sa nahodou stastim a s tretim motorom dostane na hranicu 400-500 tis km, tak v ten moment sa rozsype a len ho pozametaju metlickami do vedra >😁
Nedavno som predal 18 rocne Audi A3, na ktorom som ako druhy majitel v rodine jazdil 11 rokov a vyzeralo krasne, vsetko fungovalo, bez hrdze, interier top stav, teraz ma Audina 20 rokov a jazdi dalej u tretieho majitela. Ta Audina kludne najazdi milion ako aj tato Octa a kedze Audi malo kvalitnejsi interier ako Octavie, tak bude vyzerat aj lepsie.
Nedavno som predal 18 rocne Audi A3, na ktorom som ako druhy majitel v rodine jazdil 11 rokov a vyzeralo krasne, vsetko fungovalo, bez hrdze, interier top stav, teraz ma Audina 20 rokov a jazdi dalej u tretieho majitela. Ta Audina kludne najazdi milion ako aj tato Octa a kedze Audi malo kvalitnejsi interier ako Octavie, tak bude vyzerat aj lepsie.
Ano? A dostalo se tomu 14-ti letému korejci stejné péče jako té Audi? Tj. stejné garážování, voskování kastle, umývání podvozku, stejně pravidelného servisu vč. stejně značkových olejů, paliva od lepších čerpaček apod.? Asi ne, že? To bysme si pak museli přiznat, že jediné, co bylo na té Audi prémiové byla cena. 😉
po 1/3 takového nájezdu. :-!
ááá ado uz sa ti zlepsuje dusevne zdravie minule rendlik vydrzal len 100000km 😉 ale co je to ten rendlik? 😄
To máš pravdu. Ale musím říct, že novej Megoš se Renaultu fakt povedl. Tak spolehlivý a fungující auto bych od nich nečekal.
Síce nepochybujem, ale ako už teraz vieš, že je nový Mégane spoľahlivý? 😄
Síce takýchto áut s podobným nájazdom je na cestách nepochybne viac (niektorí majitelia len o tom nevedia), ale aj tak je to myslím obdivuhodné. Hlavne teda keď si vezmem, že doma sme nikdy nemali auto, ktoré by najazdilo viac ako 200-tisíc.
zřejmě trpí schizofrenii. Na jedné straně popisuje jak ho naučili skvělé v autoškole řídit, ovšem na straně druhé dle stavu vozidla bych řekl že bude tak trošku zvířátko a nemyslím tím lva. Co se týče nasazení vozidla v práci bylo by dobré kdyby mu někdo vysvětlil k čemu jsou dodávky či pick-upy. Jenže škrábat okno kreditní kartou když škrabka na led stojí pár korun je taky tak hezky české, že ano.
a musim konstatovat ze tohle auto hodne dlouho nenavstivilo STK
Dobrý, a pak že to nejde. Nedávno Logan od zedníka s 400tkm+ ,nyní O1 s mega. A pak že to nejde :-! Sice najezdit to po kupě je něco úplně jiného, než třetinový nájezd s množsvím studených startů atd , ale paráda. Držák jak hrom, gratulace výrobci. :yes:
Každý automechanik, co dělá Škodovky vám řekne, že Octavia I byla největší škodovácký držák všech dob a že novější generace už zdaleka takovou výdrž a odolnost nemají. Totéž platí o Fabii I a jejích nástupkyních. Vznešeně se tomuto vývoji říká "optimalizace nákladů" 8-s :-!
Velice pěkný článek. Chtěl bych se zeptat zda znáte kvalitní autobazar z ciziny a dokázali by jste mi poradit. Preferoval bych spíše Německo. Díky 😉
nájezd krásný.věřím že tento motor se povedl říka se to hodně.škoda jen toho "pohodlí a tvrdých plastů....míst vní taky asi moc není když se dva chlapi mlatej loktama.
RAKAPRÁŠÍ DÍZLŠIT [odkaz] NĚMECKÝ ŠÁDEKONZERVY z "českých rukou" 15ct let PRÁŠIL ČESKÝ VZDUCH, OTRAVOVAL SPOLUOBČANY [odkaz] RAKOVINOU [odkaz] a SAMOZŘEJMĚ BEZ FILTRU DPF [odkaz]
Co na ten krám z TRAPNÝ Boleslavi asi tak říct?? JE TO MRCHA OKTÁVIE CO SI ZASLOUŽÍ OKAMŽITĚ DO LISU !! bez milosti STK soudruzi, místo těchhle kravin byste měli radši přemýšlet jak si zachránit [odkaz] VLASTNÍ PLDEL [odkaz] abyste pak nemuseli chcípat v ČESKÝ DÍŘE [odkaz]
PS: .. a ty 2 ubohý komiky sociální srrr co ušetřili korunu za těch 1MEGA dízlkm nakopat ...
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes:
Tady samý longlife a řeší se samý zadřený, potkaný motory a k tomu spotřeba oleje mezi intervaly 1-2,5 litru >😁 >😁
U CTS byla taky krásná nálepka Cadillac Europe recommended 0W40. Haha. Na víčku oleje 5W30 Mobil 1 a ve všech manuálech 5W30. Jim na 0W40 zvysoka víš co a leju normálně 5W30 od PetroCanada , který splnuje požadavky GM.
Samozřejmě lidová interpretace je jiná, navíc skrytě přiživovaná i samotnou automobilkou, protože největšími klienty jsou fleety, a ty skrze kalkulačku jdou tvrdě po tom aby v plánované době vlastnictví auta byly náklady na provoz minimální, a tedy i těch výmněn oleje co nejméně, takže to že longlife není na 30 pevně nikdo moc neprezentuje.
Pokud někde najede tak málo za 2 roky, tak místo longlife má jezdit na obyčejnej olej a měnit ho minimálně každej rok. Jestli najede 2000 nebo 8 000. Prostě vyměnit jednou ročně. Tečka.
Nevím, mě stojí na Alero 5 litrů oleje 400 Kč (origo olej GM nebo ekvivalent Valvoline durabelnd FE) a filtr 220. Práci si udělám sám.
Kvůli 620 Kč tam nebudu silážovat olej 2 roky, nejsem ma*or >😁
A vono zatím hoši škudlí litr na oleji.....njn, když von štempl do servisky a výměna longilfe za 5-8 litrů je ranec co, za to mám 10 výměn oleje, to ho můžu měnit každý 2 tisíce klidně.
[odkaz]
Motor jezdil celou dobu na drahé oleje Aral a Shell, v motoru však zůstávaly vždy dlouhých 30.000 km. Proto nás šokovalo, že jsme nikde nenašli karbonové úsady. Zcela čistý byl sací koš a ani v olejové vaně (nikdy nesundávané) nebyly žádné tuhé úsady. Úplně nás šokoval píst, který šel z bloku hladce vyndat. To nebývá obvyklé ani u motorů po 100.000 km, neboť v horní části válce bývá hrana a zmáčknutí kroužků brání karbon pod nimi. Pístními kroužky zde šlo pohybovat zcela volně a nebyl pod nimi žádný karbon.