Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Na octavii najel milion: Naskočí jednička?

Do Třebíče jsme se vypravili zjistit hned dvě věci: jak dokázal Ing. Miloš Hajzler najet na jedné octavii milion kilometrů a zda je na digitálním počítadle místo ještě pro další jedničku.
Zpět na článek
13. 2. 2016 08:48
13. 2. 2016 09:52
13. 2. 2016 21:00
13. 2. 2016 08:55
13. 2. 2016 10:22
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
13. 2. 2016 15:58
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
13. 2. 2016 17:37
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
13. 2. 2016 17:41
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
13. 2. 2016 12:04
13. 2. 2016 14:50
13. 2. 2016 13:06
13. 2. 2016 13:39
13. 2. 2016 13:51
13. 2. 2016 14:05
13. 2. 2016 14:26
13. 2. 2016 18:46
15. 2. 2016 11:48
13. 2. 2016 15:56
13. 2. 2016 17:45
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
13. 2. 2016 12:36
13. 2. 2016 14:52
13. 2. 2016 18:24
13. 2. 2016 20:45
13. 2. 2016 21:00
15. 2. 2016 11:41
22. 2. 2016 16:20
13. 2. 2016 08:48
Vymena oleje
Kdyz se meni olej v 15000 a ne ve 30000, tak motor vydrzi dlouho.
Rozbalit vlákno
43
Avatar - vabis
13. 2. 2016 09:52
Re: Vymena oleje
Olej je jedna věc, já si třeba měním cca 10-12tkm, ale tady funguje celé auto. 7 metráků oceli a lidé k tomu je na malý vůz pěkná prasečina >:D Příběh znám a je parádní, nejlepší na tom je, že nejsou jedinní komu se to povedlo :yes: Skvělý článek a auta co byla ještě držáky :-!
13. 2. 2016 14:03
Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠIT ŠÁDE Octavia 1.9 TDI bez DPF
jj
RAKAPRÁŠÍ DÍZLŠIT [odkaz] NĚMECKÝ ŠÁDEKONZERVY z "českých rukou" 15ct let PRÁŠIL ČESKÝ VZDUCH, OTRAVOVAL SPOLUOBČANY [odkaz] RAKOVINOU [odkaz] a SAMOZŘEJMĚ BEZ FILTRU DPF [odkaz]

Co na ten krám z TRAPNÝ Boleslavi asi tak říct?? JE TO MRCHA OKTÁVIE CO SI ZASLOUŽÍ OKAMŽITĚ DO LISU !! bez milosti STK soudruzi, místo těchhle kravin byste měli radši přemýšlet jak si zachránit [odkaz] VLASTNÍ PLDEL [odkaz] abyste pak nemuseli chcípat v ČESKÝ DÍŘE [odkaz]
PS: .. a ty 2 ubohý komiky sociální srrr co ušetřili korunu za těch 1MEGA dízlkm nakopat ...
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
13. 2. 2016 14:18
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
musím se s kritikou přidat... Podnikatel s velkým P a to jako neměl na lepší auto co tolik nezatěžuje životní prostředí? 8-s Mohl si koupit třeba Škoda Octavia Combi LPG 1,6 MPI [odkaz]
15. 2. 2016 11:41
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Máme demokracii. Může si jezdit čím chce. To co hodíš nebo nehodíš do šrotu nediktovali lidem ani komunisti, tak si vy dva zastydlí bolševici dejte mokrej hadr na hlavu a přestaňte radit lidem kolem co můžou a nemůžou. >:-[]
15. 2. 2016 18:24
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
[odkaz] [odkaz] [odkaz]
15. 2. 2016 21:28
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Prosím tě a co komu závidím?? Ty přestaň furt každýmu radit co má dělat.
8. 4. 2016 14:53
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Jenom neznalý blb, může proklamovat DPF. Náklady na výrobu a následné servisování, tohoto nesmyslu, vám, nám způsobují obludné ekologické zatížení. Stejný nesmysl jako "eko paliva".
13. 2. 2016 13:17
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
A vzhledem k tomu, že automobilky nechtějí, aby auta vydržely dlouho, tak stanovují intervaly výměny 30000 km. Záruku to přežije a to jim stačí. Každý výrobce olejů ti řekne, že žádný long life olej nemá po 30000 km absolutně ty mazací schopnosti co měl jako nový a motor vyloženě ničí. Teda myšleno neoficiálně. Oficiálně na reklamních letácích samozřejmě vydrží úplně v pohodě. >:D
Avatar - pelikoš
13. 2. 2016 13:43
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
olej maže klidně i 50000, ale to co se spotřebuje a u 5(0)W-30 hlavně je aditivace, která motoru pomáhá(detergenty, modifikátory tření, atd.). a záleží taky na jízdním stylu (město, mimo město). apočkejte co nás čeká za oleje s nástupem euro7, to budou vodičky (0w20,16,8,4)...
13. 2. 2016 14:55
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Mluvil jsem osobně s techniky z BP, Castrol a Fuchs a všichni mi potvrdili to samý tj. že bez ztráty vlastností vydrží i nejlepší long life 17 až 20 tis km pak začíná ztrácet vlastnosti. Že záleží na jízdním stylu máš pravdu. Co nás čeká s EURO7 je mi celkem ukradený. Já do auta stejně budu lejt 5W-40. Teď jsem jel služební O3, která měla 20000 km a už se do ní muselo dolít 1 litr oleje a i ten stihla sežrat a zase jí svítila kontrolka, když jsem zjistil, že tam má být 0W-30 jsem pochopil proč to tak žere olej. Nechápu jak to vůbec může udělat emise. Tolik nedolejvám do svý starý vyrachtaný O1.
13. 2. 2016 15:02
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
A co ti meli rict? Klidne tam nechte olej sto tisic km, my penize nepotrebujem?
13. 2. 2016 15:04
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Kupuju od nich hydraulickej olej ne olej do aut. To jsme se jen tak nezávazně bavili. Nejednalo se o žádnej kšeft. Týpek z Fuchs mi dokonce ukazoval výsledky jejich interních testů. Po 17 tkm olej kvapem ztrácel na kvalitě. Na 30 tis byl už prakticky komplet bez aditiv.
13. 2. 2016 19:09
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Tak to vyráběj pěknej odpad... >:D Pokud by vůz jezdil v nepřetržitém provozu, tak ani interval 50 tisíc by nebyl žádnej problém. MB i Volvo už v minulosti dělalo spoustu testů, kdy olej bez ztráty mazacích schopností vydržel i 100 tisíc KM. Samozřejmě, že v reálmém provozu oleji hlavně škodí tepelné změny při chladnutí motoru atd. (mimo jiné kondenzace vody v motoru atd. atd.), ale napsat, že po 17 tisíc je olej hotovej je fakt nesmysl. Osobně jsem si už nechal dělal test Castrolu Longlife od známého, co ho to živí (dělá rozbory olejů pro stavební stroje, železniční depa atd.) a ten olej i před výměnou plnil normu, takže tomu co jsi psal fakt nevěřím. Navíc ty zaručené informace o olejích hlavně šířej lidi ze servisů (neznačkových) atd. co je to živí. Tak je jasné, že nikdo nebude říkat, nejezděte sem, je to zbytečný...
14. 2. 2016 14:33
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Hele věř si čemu chceš a měň si olej třeba po těch 100 tis km. Je to tvoje auto, tak si ho klidně zkurvi. Ono vyměnit olej není zase taková investice. Tisícovka jednou za půl roku je pakatel. Nemíním pak řešit zapečený kruhy, zakarbonovanej motor a podobný radosti kvůli tomu, že přejíždím olej.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2016 08:32
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
V USA mění olej max po 10 000 km, dávaj obyčejnej olej a motory jim drží. Zajímavý co. :-)
Tady samý longlife a řeší se samý zadřený, potkaný motory a k tomu spotřeba oleje mezi intervaly 1-2,5 litru >:D >:D
13. 2. 2016 14:14
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
A proto služebáky na longlife vydržej jen půl mega... >:D Aut co na longlife najezdily hodně přes 300 tisíc km znám celou řadu a zcela bez problémů. Jestli je to málo, tak měňte třeba po 5 tisících. >:D
13. 2. 2016 14:57
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Jasný a to už do toho leješ ale víc oleje než benzínu že? Po 5 tis je zbytečný. Ideální interval výměny je 15000 (míněno u běžnýho motoru) V Impreze STI nebo EVU to je tak 7-8 tis.
13. 2. 2016 16:49
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Proč? To je zas nesmysl. Třeba u současného auta mám najeto 130 tisíc km a ještě jsem nedoléval vůbec nic. Jestli na měrce za těch 30 tisíc ubyde tak 2-3 milimetry, tak to je vše. Nevím kolik to může být na objem oleje, ale tipoval bych tak 0.2 litrů...
14. 2. 2016 14:15
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
No na 130 tis tomu ještě věřím, ale když budeš dlouhodobě přetahovat olej, tak za chvíli poznáš co to je dolívat olej. ;-)
Avatar - Barrichello
15. 2. 2016 08:33
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
To bych chtěl vidět. Doléval sem paní doktorce do milé Audinky litr oleje a ještě to nebylo na horní hranici rysky a říkala že jí chybí do intervalu asi 4 tisíce. Zánovní audinka >:D >:D >:D
15. 2. 2016 12:38
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Možná by ovšem stačilo přejít na olej 5W-40 a auto by olej žrát přestalo. Nevím proč se do nových aut leje taková řídká voda.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2016 12:52
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Jo to nevím, se zeptej výrobců a EU. Já sem lil všude 5W30 - od Sebringu po 400 HP Jaguar. jedinou vyjimkou bylo 300C HEMi s 5W20.

U CTS byla taky krásná nálepka Cadillac Europe recommended 0W40. Haha. Na víčku oleje 5W30 Mobil 1 a ve všech manuálech 5W30. Jim na 0W40 zvysoka víš co a leju normálně 5W30 od PetroCanada , který splnuje požadavky GM.
15. 2. 2016 11:33
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Do 1,9TDi s víc jak 500.000 a vždy byl interval 30.000 doleju tak do jednoho litru na těch 30.000km. Vzhledm k nájezdu celkem rozumné. Dolévat se začalo tak někdo kolem 440.000km nájezdu.
14. 2. 2016 11:04
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
je prirodzené, že ak nejaké auto točí veľké porcie kilometrov na jeden studený štart a za mesiac natočí aj 5tkm, že olej v taktomto motore nedegraduje a neznehodnocuje sa tak rýchlo ako v aute, ktoré jazdí často krátke trasy s početným štartovaním studeného-nezohriateho motora.. V služobáku sa LongLife intervaly dajú akceptovať, ten olej pri takomto režime to tých 25-30tkm zvláda.
13. 2. 2016 21:12
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Nevím jak který automobilky, ale longlife interval u koncernu neznamená že se na olej jezdí 30tis km. Longlife znamená pouze to, že za ideálních podmínek vydrží olej v autě až 30tis km nebo 2 roky, bez toho aniž by nastaly trvalé následky na motoru. Naopak za nepříznivých podmínek si samo auto klidně řekně o výmněnu už daleko dříve, u aut jezdících třeba po Praze většinou okolo 16-17 tis km.
Samozřejmě lidová interpretace je jiná, navíc skrytě přiživovaná i samotnou automobilkou, protože největšími klienty jsou fleety, a ty skrze kalkulačku jdou tvrdě po tom aby v plánované době vlastnictví auta byly náklady na provoz minimální, a tedy i těch výmněn oleje co nejméně, takže to že longlife není na 30 pevně nikdo moc neprezentuje.
14. 2. 2016 21:00
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Presne tak, jazdim malo (cca. 2500 km rocne) kratke jazdy po meste so studenym startom a auto si pyta vymenu oleja vacsinou po cca. 1,5 roku (teda po asi 3750 km).
Avatar - Barrichello
15. 2. 2016 08:35
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
2 roky nemůže vydržet žádný olej v autě tak, aby měl stejné mazací schopnosti jako na počátku. To je nesmysl a marketingová masáž o ovce. Popovídejte si o tom mezi 4 očima s někým z ústavu paliv a maziv, on vám trochu otevře oči. :-)
15. 2. 2016 13:57
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Taky nikdo neříká že má po dvou letech stejné mazací schopnosti jako na začátku, ale že jsou stále takové že nenastává trvalá destrukce. Je to vztaženo k tomu km proběhu - pokud někdo najede tak málo že ani za dva roky nenajede km interval, tak musí jezdit tak málo že těch pár km i s tím starým olejem nemůže způsobit větší škodu. Takže lépe číst ;-)
Avatar - Barrichello
15. 2. 2016 14:44
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Nesmysl, ten olej je kyselej, mikrofilm už dávno není tak kvalitní a celé to u některých aut působí usazování karbonu atd.
Pokud někde najede tak málo za 2 roky, tak místo longlife má jezdit na obyčejnej olej a měnit ho minimálně každej rok. Jestli najede 2000 nebo 8 000. Prostě vyměnit jednou ročně. Tečka.
15. 2. 2016 14:50
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Tak znova, nikdo netvrdil že to má po dvou letech vlastnosti nového oleje, ale že se s tím dá jet. Tečka. U opravdu malého nájezdu je výmněna po roce zcela neekonomická. A o tom to je, míra životnosti motoru a intervalu výmněny oleje je v úměře. Pokud chce někdo auto na milion km, tak k tomu přistupuje jinak než člověk co to má na 4 roky.
15. 2. 2016 21:25
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Dá se jet i s olejem na fritování. Jen to není dobrý pro motor. U opravdu malého nájezdu je vůbec neekonomický vlastnit auto. A pokud už si ho někdo koupí a najezdí pár tkm ročně, tak nesmí být kolenovrt a šetřit na výměně oleje. Jednou za rok investovat do auta 1000 korun za olej a filtry není žádná horentní suma na který má cenu škudlit.
15. 2. 2016 22:04
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Pokud někdo najezdí málo tak je interval 2 let akceptovatelný, motoru se nic vážného stát nemůže protože nenajede dost km aby se ta snížená kvalita oleje mohla nějak podepsat jeho stavu, a naopak suma investovaná do servisu (což je víc než 1000 kč, né každej do toho hází věci by kelly) se reálně nikdy nijak v ničem nemá jak odrazit, technika zastarává i morálně
Avatar - Barrichello
16. 2. 2016 08:37
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Kolik má okátkva olejovou nápln? 6litrů? + filtr? To je strašná suma. Kdo kupuje olej v Kelly je šílenec, protože Kelly je staršně předražený.

Nevím, mě stojí na Alero 5 litrů oleje 400 Kč (origo olej GM nebo ekvivalent Valvoline durabelnd FE) a filtr 220. Práci si udělám sám.
Kvůli 620 Kč tam nebudu silážovat olej 2 roky, nejsem ma*or >:D
16. 2. 2016 08:47
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Já jsem línej a nemám garáž, takže s tím jezdím za ty prachy dokonce do servisu. ;-) Tady se ti je každej mudrlant schopnej smát, že nemáš nový auto a jezdíš bazarovkou, ale pak ve finále zjistíš, že se tady běžně škudlí pár stovek na výměně oleje. No to hořím. >:D
Avatar - Barrichello
16. 2. 2016 09:04
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
No vidíš čéče, a já myslel, že místní D3 podnikatelksý klub jezdí na kafe do servisu rád, pokecá s pěknou asistentkou, dá si kafe a těch 10-15 návštěv ročně je přeci tak akorát ne. D3 standard >:D

A vono zatím hoši škudlí litr na oleji.....njn, když von štempl do servisky a výměna longilfe za 5-8 litrů je ranec co, za to mám 10 výměn oleje, to ho můžu měnit každý 2 tisíce klidně.
16. 2. 2016 08:44
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
jj kamarád přesně podle týhle filozofie jezdí a auto mu žere na 150 tis víc oleje jak benzínu. Taky říkal 30 tis stačí. Já do toho taky neházím věci z Kelly, ale výměna oleje s filtrem mě stojí plus mínus 1000 korun. Olej tam mám Champion. Litr stojí asi 150 korun. To že tě v autorizovaným servisu natáhnou, neznamená že dáš autu větší péči. >:D Jasně, že auto zastarává i morálně, ale nepotřebuju ho mít po pár letech zhuntovaný zanedbanou údržbou.
19. 2. 2016 19:22
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Hm a dalších tisíce lidí jezdí podle longlifu (což opakuju není pevných 30tis a 2 roky jak se hloupě traduje) a najíždí na autech bězně půl milionu km a olej to žere v toleranci. Zajimavé že zpravidla jsou to právě auta jezdicí do autorizáků které si tam nelejí olej za 170korun. V tom je totiž základní kámen úrazu - nejde o nějaký dobrý pocit z drahého oleje, ale o správné specifikaci. Pak je úplně jedno jestli to je shell champion nebo mogul. A pokud má auto klidně 7-8 litrů oleje, k tomu filtr a práce, tak prostě za 1000 korun neuděláš nic. Autorizák za 10tis nijak nepropaguju, ale pouliční opravářství taky není zrovna to ideální.
Avatar - Barrichello
16. 2. 2016 07:27
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Neekonomicky je vubec porizeni auta. Vymena 1x rocne je naprosto optimalni pro dobrou kondici oleje i motoru
19. 2. 2016 19:14
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
Ekonomika se počítá, nikoliv určuje. Plošně nelze říci nic. Pokud někdo najezdí ročně 50tis tak evidentně tvoje tvrzení nefunguje, stejně jako nefunguje při 2tis. Můj děda měnil dokonce olej 2x ročně na zimní a letní a max po 7tis km. Vydrželo mu embéčko víc? Překvapivě nikoliv....
13. 2. 2016 19:15
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
ta octavie s nájezdem 500 tisíc km taky jezdila celou dobu na longlife a světe div se, vydržela...

[odkaz]

Motor jezdil celou dobu na drahé oleje Aral a Shell, v motoru však zůstávaly vždy dlouhých 30.000 km. Proto nás šokovalo, že jsme nikde nenašli karbonové úsady. Zcela čistý byl sací koš a ani v olejové vaně (nikdy nesundávané) nebyly žádné tuhé úsady. Úplně nás šokoval píst, který šel z bloku hladce vyndat. To nebývá obvyklé ani u motorů po 100.000 km, neboť v horní části válce bývá hrana a zmáčknutí kroužků brání karbon pod nimi. Pístními kroužky zde šlo pohybovat zcela volně a nebyl pod nimi žádný karbon.
14. 2. 2016 11:29
Re: Ing. Hajzler ... trefný jméno ... Re: RAKAPRÁŠÍCÍ DÍZLŠI
pretože to auto jazdilo v podstate len dlhé trasy a málo studených štartov.. jednak toto sú pre motor optimálne prevádzkové podmienky a jednak aj pre olej.. preto si ten motor udržal vnútornú čistotu aj na LongLife interval.. No skús behať s autom často 5km trasy do obchodu, pre decká do školy a pod. a nazad.. a nechávaj tam olej 30tkm.. potom uvidíš čo v tom motore bude za bordel po odjazdených 100tkm.
13. 2. 2016 21:00
Re: Vymena oleje
A proč měnit olej ve 30?
15. 2. 2016 11:29
Re: Vymena oleje
Já měním po 30.000 a dvojková 1,9 má aktuálně najeto 520.000. Jediné co se měnilo kolem motoru je chladič klimatizace jinak vše původní.
13. 2. 2016 08:55
y2k
Ne, bude to jako "problém" y2k - auto zastaví a už nepojede. >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - speedfred
13. 2. 2016 08:56
Pekný článok
a prajem pánovi dalších milion km.
mám známeho ktorý na kokte 4x4 za 3,5 roka spravil 450.000km, no a nedávno za necelý rok sa mu podarilo spraviť 175.000km,ale už na inom aute.
Rozbalit vlákno
23
13. 2. 2016 10:13
Re: Pekný článok
Co mam ja skusenst, ked auto jazdi kazdy den a hlavne dlhe trasy, tak vydrzi viac, ako ked len dlhe dni caka az s nim niekto vyrazi na 15km cestu. U nas sa na taky rezim pouzivaju diesely, na poskakovanie benziny. Este ked sa k tomu prida setrivy dedko a preverena technika Wehmachtu, tak tu musi vydrzat milion, ale prekvapilo ma turbo, cerpadlo a alternator, ze su stale povodne. Asi s tym nezavodil :-) Hovori o plynulej jazde, takze asi rezim lodny motor. Rozbehnem sa na D1 a hopsam si v pravom pruhu 80kmh za kamionom. Nehovori nic o prevodovke. Hlavne by ma zaujimalo, ci menil olej alebo to dal na povodnu napln, comu sa mi nechce verit.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
13. 2. 2016 10:22
Re: Pekný článok
175 000 za necely rok?

Dajme tomu, ze to je rok. To znamena 479.5 km denne. Kazdy den v roku.

Povedzme, ze to dal za 11 mesiacov, tak sme cca na 530 km kazdy bozi den.

Skus si to preratat na priemernu rychlost pocas celeho roka - kedze matematika funguje ako funguje, a je vysoko nepravdepodobne, ze by ten clovek zacinal a koncil jazdu na dialnicnom odpocivadle, tak pri aritmetickom priemere 80 km/h (a to je v realnej zmiesanej premavke dost vysoky priemer) je to viac ako 6 a pol hodiny v aute kazdy bozi den.

V realnom svete... je to ako kazdy den jazdit spodnou cestou z Bratislavy do Sobraniec.

Co chcem povedat je, ze ten clovek je bud zosobnene nebezpecenstvo alebo klamar.
Avatar - speedfred
13. 2. 2016 10:36
Re: Pekný článok
toho cloveka poznám osobne,a občas som sa zviezol na tom aute.Bolo to za 10-11mesiacov a jazdy hlavne A,D,S občas ČR. Každý rok mení auto.
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 11:53
Re: Pekný článok
Každý rok mění auto - tzn. článek je lež?
13. 2. 2016 19:12
Re: Pekný článok
Píše o svém známém (nikde netvrdí, že má něco společného s článkem). Zkus si přečíst první příspěvek vlákna.
13. 2. 2016 20:01
Re: Pekný článok
Asi to meni po roce proto ze s milionem by to uz nikomu neprodal, jedine Vaculikovi na rozborku do SM ;-)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
13. 2. 2016 15:58
Re: Pekný článok
Ja som nespochybnoval to, ci ho poznas.

Len tvrdim, ze bud nesedia udaje, alebo ten clovek nepatri na cesty, pretoze ak su cisla pravdive, tak jeho pritomnost na ceste predstavuje hrozbu pre neho i okolie.

A ked uz som pri udajoch... postupne si sa dostal z 'neceleho roka' (12 - x) na 10-11 mesiacov. Takze vobec by ma neprekvapilo, keby sa z toho vyklulo 14-15 mesiacov.

Mimochodom, pri 10 mesiacoch je denny najazd cca 580 km - kazdy den. A pri spominanej priemernej 80-tke*, je to 7.5 hodiny CISTEHO casu v aute KAZDY DEN pocas tych 10 mesiacov, soboty a nedele nevynimajuc.

Uz sa mi nechce ratat, ale ak do toho zapocitame pravidelne prehliadky, a skratime 10 mesiacov o 30% jedneho mesiaca, ako pripomina Rohypnol, tak skoncime pri cislach, ktore su v realnom svete, slusne povedane, tazko dosiahnutelne.

* Tych 80 km/h je priemerna rychlost pocas akehokolvek pohybu auta pocas meraneho obdobia - mesto, okresky, parkovisko, garaze.
Avatar - speedfred
13. 2. 2016 16:49
Re: Pekný článok
on je kľudne v aute aj 12-14h a občas aj niekde schrupne na odpočívadle. Robí hlavne nemecké diaľnice a to auto (A6 BiTdi) mal necelých 11 mesiacov. (volal som mu)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
13. 2. 2016 17:37
Re: Pekný článok
OK :-) Takze plati druha moznost - je nebezpecny pre seba i pre svoje okolie.
13. 2. 2016 18:38
Re: Pekný článok
A co dělá? Živí se tím, že jede v autě? To ani nestihne cokoliv zařídit. Bude rád, když si zavolá a přečte nějaký ten mail. Jestli to dělá pár let, jako že dělá, když "každý rok střídá auto", tak je dnes troska bez rodiny. Ale spíš bych to viděl, že nájezd bude horko těžko poloviční...
13. 2. 2016 18:47
Re: Pekný článok
Sheldone, zkus to přepočítat na otáčky vrtačky napojené na náhon tachomeru! Čas natočení 1.000.000 km je pak daleko reálnější. Také nezapomeň, že se jedná o škodovku a má z podvodů kabát.
13. 2. 2016 19:42
Re: Pekný článok
10-11 měsíců není necelý rok? Zdá se ti to moc, nebo snad málo?

Pokud jezdíš dálky, tím spíš po německých dálnicích, tak nebudeš mít průměr 80 km/h. Ten se snad dá udělat na 50 km cestě na chatu, kdy polovinu strávíš v obci/ na okreskách. Chápu započítání vyplétání se z města atd., přeci však nebudeš každých 30 km jezdit do města. Může se stát, že je to na dané trase s dálnicemi špatné, ale spíš ti průměr zkazí zácpy. Dá se udělat tisíc za den, ani nemusíš řídit 12 hodin. Například jsem jel přes noc z Zell am See do Calais, to je asi 1.150 km a průměr rozhodně nebyl 80 km/h (a to jsme táhli přívěs, tedy žádných 200+ na neomezených úsecích).
13. 2. 2016 21:26
Re: Pekný článok
vzdycky zalezi na aute a jeho pouziti, nicmene ve zkusebnictvi v automotive se planovana zivotnost soucastek z kilometru na hodiny prepocitava pres prumernou rychlost 50km/h. pokud auto pouzivas standardne (ne jen na dlouhe cesty, ale i na vikendove nakupy a rozvazky cehokoliv po meste), budes za dlouhodoby prumer okolo 50 km/h rad. na jednotlivych dlouhych cestach s prevahou dalnice se da za uspech povazovat cokoliv nad 100km/h a to uz clovek realne ucastniky provozu opravdu kosi ve velkem. tedy prumer za zivotnost auta 80km/h bude patrit rozhodne k tem vysokym rychlostnim prumerum. drtiva vetsina aut se za zivotnost na takovy prumer nedostanou. ale jak jsem rekl, zalezi na konkretnim pouziti...
13. 2. 2016 23:13
Re: Pekný článok
Právě, záleží na použití. 175 tisíc za rok je extrémní případ (řekl bych extrém mezi extrémy). Kolik procent si myslíš, že udělají nákupy? Jedno? Ani to ne? Jen proto, že jezdíš hodně, nebudeš jezdit desetkrát častěji nakupovat. Na dlouhých cestách není problém, aby dálnice tvořila přes 90 %. Extrémní rychlostní průměr by v takovémhle případě nebyl překvapující. Provoz ti rozhodně dokáže přistřihnout křídla, to je pravda. Jiný extrém by bylo auto, které nevytáhne kola z města a jezdí prakticky výhradně ve špičce.
14. 2. 2016 14:57
Re: Pekný článok
ale tak samozrejme nakupy v procentech pouziti potlacis, ale stejne s tim autem zajizdis na firmu pro naklad, k benzince, do servisu na vymenu oleje a tahle porce (snad krom toho zajizdeni na firmu) ma proste sve pevne procento v ramci provozu auta a samozrejme rychlostni prumer vyznamne snizuje. nejde vubec o to, jestli dokazes nebo nedokazes mit dlouhodoby prumer vyssi nez 80km/h. slo mi jen o to, ze ten sheldnuv odhad na 6,5 hodiny denne za volantem je spise konzervativni.
15. 2. 2016 09:44
Re: Pekný článok
Ono je extremne dolezity ucel pouzitia. Ked robi ako sofer prepravu klientov povedzme na obchdne rokovania, alebo hocikde inde, tak bude naozaj jazdit len tie dialnice s minimalnou zachadzkou do miest.
15. 2. 2016 21:16
Re: Pekný článok
Víš, jak malý podíl má jedna návštěva servisu na servisní interval? Řečnická otázka, protože si myslím, že zrovna ty představu mít budeš. Když opravdu hodně a pravidelně jezdíš dálky, tak si ani nemusíš nějak zajíždět tankovat, protože pumpy máš buď přímo na dálnici, nebo u ní. Mezi dvěma cestami nádrž pravděpodobně ani nestihneš vyjet. Mně spíš jde o to, jestli je to opravdu tak nedosažitelné. Nechci si ani představovat, kdo by něco takového dělal, ale podle mne bys to v běžném provozu zvládl ujet. A to se slušnou rezervou, tedy aby zbyla troška času na život.
14. 2. 2016 15:55
Re: Pekný článok
Těch zhruba 50 km/h bude asi běžný průměr české rodiny.
Ale těch, co mají průměr o dost vyšší, bude určitě dost. Spousta služebáků den co den pendluje po dálnicích, přičemž jejich řidiči se rozhodně neloudají.
Minulý rok jsem se svým soukromým autem najel 38 tis. km s průměrnou rychlostí 78 km/h. A to z 90 % jedu na spotřebu.
14. 2. 2016 21:06
Re: Pekný článok
tak tech 50km/h by mel odpovidat medianu. spise to bude z nejakeho nemeckeho vyzkumu (tam automotive nejcasteji tvori tyto svoje "konstanty") ceska rodina s tim nema nic spolecneho. pochopitelne auta putujici zejmena po dlouhych trasach maji prumery vyssi. jak jsi dospel k tomu tvemu dlouhodobemu prumeru 78km/h ty?
15. 2. 2016 06:18
Re: Pekný článok
Do práce to mám 55 km převážně po dálnici, od toho se to samozřejmě odvíjí.
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 12:08
Re: Pekný článok
a to potřebuješ ještě 12 dní na pravidelný servisní prohlídky po 15 tis. km... ;-)
Avatar - speedfred
13. 2. 2016 13:03
Re: Pekný článok
Nemyslím pána v článku,ale toho známeho
13. 2. 2016 18:44
Re: Pekný článok
Nepředbíhej, www.auto.cz to nahlásí také do Vatikánu, zda by to Franta uznal za zázrak a blahořečil škodovku. Osobně ale nevěřím, že se nechá Vatikán takhle blbě nachytat.
13. 2. 2016 09:00
jako by prave
sjela z linky >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 12:06
Re: jako by prave
Vím proč nezajede do myčky - by z ní už taky nic nemuselo vyjet >:D
13. 2. 2016 13:12
Re: jako by prave
Nebál bych se. Tohle není FORD nebo Mazda ;-)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
13. 2. 2016 17:41
Re: jako by prave
To by nebola debata, keby tu nejaky rozumbrada nezacal opakovat blbosti o hrdzavejucich mazdach.
13. 2. 2016 19:26
Re: jako by prave
No ale Mazdy rezaví stále, v Kanadě to dlouhodobě testují už několik desítek let a i poslední výzkum skončil jednoznačně, Mazda se všemi klíčovými modely (3, 6) zdaleka nejhorší včetně nejnovějších ročníků MY 2015, 2016.
Dej si do vyhledávače
18 aut, která pořád reznou: koroze není minulost
a počti si.
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 19:40
Re: jako by prave
Jo, máš pravdu, je to fakt blbost že jinak povedený auta nejsou schopný japonci opatřit adekvátní antikorozní ochranou. Proto prodejci raději opatřují Mazdy dodatečnou ochranou spodku. V dnešní době ostuda!
14. 2. 2016 14:17
Re: jako by prave
No a oni Mazdy předčasně nehnijou? To mi chceš tvrdit, že jsem si to vymyslel?
Avatar - Googelit
13. 2. 2016 12:16
Re: jako by prave
trole holdene, domnívám se, že spíš vy jste "sjetý z linky" >:D >:D >:D
13. 2. 2016 13:11
Re: jako by prave
to je lajna troubo
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 12:04
Biohazard
Chápu, že když auto slouží jako služební dělník, tak nebude v tip-top stavu. Ale tedy tohle... do toho bych se opravdu bál sednout, abych si něco neodnesl...

Ale tak hlavně že má krásný nový potahy (to co je pod mima bych fakt ani vidět nechtěl).
Ani můj pes nenadělá v autě tolik špíny. A kdo má psa, tak ví jakou dostává auto sodu... :-!

Každopádně zajímavý článek, jen s ohledem na to, co zaznělo výš v diskusi mám vážné pochybnosti o tom, že to je pravda. Možná kdyby majitel napsal, že s vozem on a jeho zaměstnanci najeli 1M, dalo by se to vzít.

Ale takto to nedává smysl, ani typ auta (na dovoz dílů želežničního svršku bych pořídil třeba Caddy s litovýma perama), ani účel (tady už se vyplatí zajistit si logistickou přepravu...). Je to ... divné. 8-s

Pokud by to skutečně bylo tak, pak majitel nefunguje jako majitel firmy, ale jako dopravní přepravce, dodávkář co místo dodávky má Octavii...
Rozbalit vlákno
12
13. 2. 2016 12:20
Re: Biohazard
jojo, to máš pravdu. Já to četl už ve světě motorů a nechápu, když se jde někdo fotit s autem do časopisu, že si ho aspoň nevyluxuje.
Ale lidi jsou obecně čuňata, já to vidím denně, jak neuvěřitelný bordel mají v autech a fakt to nechápu, na zemi pískoviště, kolem šaltpáky drobky...některé už i plísňové a neuvěřitenej smrad.....někdy na poblití.
13. 2. 2016 14:50
Re: Biohazard
to tak nechapu, ja mival auto vzdy jak z katalogu. hooodne jsem slevil, co jsme si poridili deti, to je pravda, ale ma to svoje meze. kdysi me prekvapil jeden znamy, co si v aute do popelniku sypal nejakou drt - pry to byla nejaka vune do auta, konzistenci to melo jako cukr krystal akorat to bylo sedive. on to normalne vzal, naplnil tim popelnik, ktery nechal otevreny a takto to v tom aute vozil cca rok nez to zase vymenil - no pro me nepochopitelny sajrajt ;-)
Avatar - JirkaV8
13. 2. 2016 13:06
Re: Biohazard
Určitě má na to firma nákladní vůz nebo objednanou autodopravu. Bylo by neekonomické aby vozili celý objem produkce osobním autem po pár kusech. Osobním autem asi vykrývali emergency případy, co musí být just in time. Výrobní linka už ti stojí, ale kamion teprve vyjel nebo je nasmlouvaný 2x týdně a pár ks pochybělo. Za tímto účelem jsme v zaměstnaní taky mnohokrát vypravili osobní auto které vezlo 1000 km jen dva multipaky se součástkami, párkrát logistika najala i letadýlko airtaxi. Mega na osobák už je opravdu hodně, ale sám znám mnoho Oktávek i Passatů se 400-700kkm a jezdí zcela v pohodě. Hnědý flek na stopě je dobrý :-)))
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 13:39
Re: Biohazard
Tohle by směřovalo k menšímu meziskladu přímo v Praze, kde by měli určitou drobnou zásobu. Stále levnější, než platit jednoho člověka neustále na cestách a ještě náklady na emergency dopravu...
Avatar - JirkaV8
13. 2. 2016 13:51
Re: Biohazard
Sklady a mezisklady byly za koministů. Dnes štíhlá výroba, zákazník odpoválá xy. Postavím si linku přesně na xy. Vstupní materiál mi přijíždí téměř na čas a výsledný výrobek má nasmlouvané přepravy a odjíždí pár minut po dokončení. Proto je to dnes tak stresující, stačí když jedno soukolí v systému zahapruje. Každý to má ošetřené a pokud jeden selže platí sankce jak hrom. Toho kdo je za ním, to netrápí a někdy je i rád že má volno. Jen to na tebe přeúčtuje (a to jsou mastné pálky) a dál se dlube v nose. ...selským rozumem máš pravdu, ale takhle dnes většína větších firem nefunguje. Safety stock je jen u naprosto strategických surovin typu stojí elektrárna, jinak ne.
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 14:05
Re: Biohazard
To jo, jenže s tímhle nájezdem? To máš nějakých 13 000 Kč na naftě měsíčně, k tomu si připočítej spotřební díly, plat nějakých 20 000 Kč v hrubým (beru průměr), a pro firmu z toho máš náklady nějakých 40, 50 tis. Kč měsíčně... Za tohle se ti vylatí si pronajmout někde u Prahy stodolu i s paňmámou >:D ;-)
Avatar - JirkaV8
13. 2. 2016 14:26
Re: Biohazard
Já se s tebou nehádám co je a co není normální, říkám ti z praxe jak to funguje. Nikdo se o stodolu nebude starat, nikdo ti neschválí externí facility firmu, nikdo si stejně nabafrovat dopředu nezvládne protože je rád že horko těžko stíhá stávající odvolávky. A i kdyby, management ti to zamítne, jdeš proti duchu leanu, žádný buffer se skladovat nebude a nebude se ani vytvářet tečka. Víš kolik my jsme zaplatili speciálních přeprav letadlem? Mraky. Jedna za 300.000 kč a vlezlo by se ti to do kufru smartu a konkurenční fabriky to dělají úplně stejně.
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 18:46
Re: Biohazard
No já to ale chápal tak že tenhle člověk je svým pánem a ne že je pod diktátem zahraničního kapitálu ;-)
15. 2. 2016 11:48
Re: Biohazard
Naprostý souhlas. Takhle to přesně funguje. Když pak letí malinká krabička s dílama za desítky tisíc to nad tím člověk kroutí hlavou. ;-)
13. 2. 2016 13:51
Re: Biohazard
Účel toho auta bych chtěl taky vidět, že by pražské metro bylo závislé na tom jak tento pán přiveze svou jedničkovou Octavií náhradní díly? >:D no vlastně by mě to nepřekvapovalo >:D >:D

Ale ne vážně, za 15 let ten nájezd není tak brutální - 5555km měsíčně, takže je možné že to z nějakého důvodu jezdilo Vysočina-Praha-Vysočina + něco navíc ;)
13. 2. 2016 15:56
Re: Biohazard
Vítej v realitě. Prostě subdodavatelská firma. Zajištění logistické přepravy by vyšlo mnohem dráž a nebylo by to tak pružné. Takhle prostě zazvoní telefon, díly se hodí do přívěsného vozíku, nastartuje se Oktávka a za hodinu a půl je to na místě. Tam může s odběratelem domluvit další zakázku atd. Po cestě zpět už volá vedoucímu výroby, co se má na ranní směně vyrobit.

Ale souhlasím, že uvnitř ta Oktávka vypadá hrozně.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
13. 2. 2016 17:45
Re: Biohazard
700 kil ocele a traja ludia... Zabrat dostava nielen auto, ale aj fyzika.
Avatar - Googlit
13. 2. 2016 12:36
Co to jako...
Může mi někdo vysvětlit z čeho je ten hnědý flek nad hlavou řidiče? To se někde za jízdy *** nebo co? Hnus a né auto. Redakce mu mohla aspoň zaplatit čištění před focením když na tom vydělává.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Aoyagi
13. 2. 2016 13:24
Re: Co to jako...
Cigaretový kouř?
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 13:41
Re: Co to jako...
Cigaretový (?) kouř. ;-)
13. 2. 2016 14:52
Re: Co to jako...
... asi to otocil na strechu a pri tom se posr@l.
Avatar - Hittman
13. 2. 2016 21:50
Re: Co to jako...
Je to tím, že dvoumetrový chlapy holt hlavou časem takto zašpiní stropnici.
Avatar - white label
14. 2. 2016 00:04
Re: Co to jako...
Ale tohle není nad středem sedačky, ale blíž ke středu a je to i částečně kolem stínítka.
Tohle vypadá na řidiče kuřáka, prostě "vyuzený" strop v místě kde v pravé ruce drží cigáro.
Odpovídá tomu i zabarvení do hněda, pokud by to bylo od hlavy musel by si barvit vlasy. :-)
[odkaz]
A podle té fotky se ani hlavou stropu rozhodně nedotýká.
Avatar - rokyta.p
14. 2. 2016 21:37
Re: Co to jako...
Já nevím, ale cigaretový kouř by byl víc do žluta a ne soustředěn tak do jednoho bodu. Všimni si že je zamazaný i B sloupek. Myslím, že měli vlasy od bláta nebo na hlavě zastříkaný pracovní klobouk nebo něco v tom směru.
Avatar - white label
14. 2. 2016 22:00
Re: Co to jako...
Právě, že je to hnědé s okraji do žluta. A jak jsem psal, není to jen v jednom místě, ale taky v okolí stínítka.
Ten flek na B sloupku je jednak mnohem níž, ale hlavně má jinou barvu, ten s tím přímo nesouvisí.
Avatar - WinNatural
13. 2. 2016 12:55
To mě pobavilo,
prý "původních ... i většina plechů"!!! Hmm, kvalita se pozná. Na mým druhým autě - korejci z roku 1998 - jsou všechny plechy původní a bez rzi.
No, já si myslím, že kdyby tady teď hned přistáli mimozemšťani s mezigalaktickým plavidlem, tak by se z té škodofky samým úžasem pos.ali a několik si jich sbalili s sebou pro inspiraci :yes: >:D
Rozbalit vlákno
31
13. 2. 2016 13:18
Re: To mě pobavilo,
Co to máš za auto? Tchán má Accenta z 1999 a je totál shnilej komplet všude.
Avatar - WinNatural
13. 2. 2016 14:40
Re: To mě pobavilo,
Leganza 2.0, modrá metalíza, nikdy negarážována, 370 tis. km bez manipulace s tacho.
Avatar - pumpkin
13. 2. 2016 18:13
Re: To mě pobavilo,
mmm, Leganza. :yes: Nedocenené auto, tak ako aj iné modely Daewoo.
13. 2. 2016 13:20
Re: To mě pobavilo,
BTW víš o nějakým jiným autě, který tohle umí? Možná tak ještě BMW s EURO3 a EURO4 motory, kde to ještě byla poctivá technika bez zbytečný elektroniky. Tím ale seznam myslím končí.
Avatar - kosmonaut
13. 2. 2016 14:10
Re: To mě pobavilo,
5SFE od Toyoty je nezničitelný, dával se určitě do Camry XV10, tj. první půlka devadesátek
13. 2. 2016 14:59
Re: To mě pobavilo,
No to je už ale hodně velká historie. Proti tomu je ta O1 nový auto. ;-)
Avatar - kosmonaut
13. 2. 2016 17:53
Re: To mě pobavilo,
Pokud se nepletu, tak 5SFE dávali i do XV20, to už je paralelně s O1 :-)
14. 2. 2016 14:22
Re: To mě pobavilo,
Dobře uznávám ti 5SFE. Vzhledem k tomu, že těchle aut tady jezdí jak šafránu ho ani neznám. ;-)
Avatar - WinNatural
13. 2. 2016 14:47
Re: To mě pobavilo,
Amerika s 8V, klidně každá druhá.
15. 2. 2016 11:53
Re: To mě pobavilo,
V8 amerika ovšem není foukaný poddimenzovaný 3 válec, který se poslední dobou přemnožily v Evropě ;-)
Avatar - Barrichello
15. 2. 2016 12:48
Re: To mě pobavilo,
Klidně i s V6. Známý má 1999 300M a má na tom najeto 490 000 Km a furt to jezdí.
A mě taky Alero jezdí a je 16 let starý. sice nemá 1 mega, v reálu když započítáme že tam mohlo být něco stočeno tak 200-220, ale je to starý a jezdí to furt. Vše je o péči.

Navíc po zvěřejnění těch údajů z STK pár lidí zjistili, že jejich auta maj v reálu víc. Jeden kluk co si šušnal, jak mu drandí Voyager s 250 000 km si ted šušná, jak mu drandí s 330 000 atd >:D
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 13:36
Re: To mě pobavilo,
bez rzi... a najel jsi taky 1M???
13. 2. 2016 14:53
Re: To mě pobavilo,
rekl bych, ze az na par drobnostu rez vetsinou jde s vekem a ne uz tak s poctem najetych kilometru...
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 18:50
Re: To mě pobavilo,
Ne, věkem ti dnes auto neshnije, pokud to není Ford nebo Mazda >:-[]

Koroze je dnes dána v zásadě zimním provozem, solí a tím bordelem ze silnic. Tohle ti odrovná auto.
13. 2. 2016 19:28
Re: To mě pobavilo,
Jo takže když jsou lidi (znám takových osobně dost)kteří jezdí autem do práce 2-3km,k tomu něco o víkendech a dovoleném,cca 3000km ročně,tak by ty auta musela vydržet 50let :-! Jenže to takto není.
Sůl?Dobrá ale více vadí kombinace drť pár km,pak sůl.
A sůl ti nereaguje rychleji s úměrou k najetým km,ale k času.
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 19:35
Re: To mě pobavilo,
Jenže když najedu víc km, tak po cestě posbírám víc marastu, posypový materiál mi omlátí auto víc a sůl zajistí zbytek.

Dlouhé tahy po dálnicích a I. třídách ale zásadně likvidační nejsou, protože jednak jsou vesměs vypluhované a vysolené a bez kamenné drti. Nejhorší je, pokud jezdíš po nižších třídách mezi vidlákovem, kde se prohrnuje jednou za čas a silnice je plná posypové drti. Tady dostane auto ceres a pak to zakončíš v zasoleném městě a je jasno...
13. 2. 2016 21:30
Re: To mě pobavilo,
no samozrejme, ale je uplne jedno, jestli na prosolene silnici ujedes 10 km a pak to nechas pekne par tydnu pusobit nez to umyjes a nebo jestli na te silnici najedes tech kilometru nekolik tisic. zkratka kdyz auto pouzivas denne, je z hlediska koroze relativne jedno, kolik kilometru denne najezdis, ne?
Avatar - WinNatural
13. 2. 2016 15:15
Re: To mě pobavilo,
Meloun ne, ale garáž neviděla a jezdím s ní posledních 5 let prakticky jen v zimě.
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 18:50
Re: To mě pobavilo,
A kolik jsi toho za těch 5 zim najel? Aspoň 200 tis. km??
13. 2. 2016 19:31
Re: To mě pobavilo,
Stačí ocel pořádně nasolit jednou,nemusíš ji v solit máčet stále,aby jsi viděl co to udělá.A ten počet může být stejný bez rozdílu zda přitom najedeš 200km,či 2km.
13. 2. 2016 20:41
Re: To mě pobavilo,
Čím víc budeš jezdit, tím víc ti auto omlátí kamínky. Což bude faktor.
13. 2. 2016 21:37
Re: To mě pobavilo,
faktor to je, ale pouze na par dilu, drtiva versina podvozkovych dilu zacne reznout po case a po soli, ani ne tak po kamincich a kilometrech. napriklad podbehy a lemy prahu, ktere nejvice trpi kaminky, byvaji (i kvuli hluku) potazene plastem nebo nastrikle takovou tou zvykackovo hmotou - tam kaminky neudelaji vubec nic. kaminky nejvice trpi predni naraznik, kapota a celni sklo - jak ja ty opraskane tupky od kaminku na kapote nenavidim...
13. 2. 2016 23:37
Re: To mě pobavilo,
Ono se to projeví i na dílech, které na to nejsou tak náchylné, jen to bude v průměru déle trvat. U plastových krytů je pak sranda, když se ti ten slaný humus dostane pod ně.
14. 2. 2016 14:45
Re: To mě pobavilo,
potvrzuju - jedina koroze, ktera se uchytla na blatniku (u jednoho naseho auta po par ketech provozu) byla pod zasterkou.
13. 2. 2016 20:44
Re: To mě pobavilo,
Z hlediska koroze není parkování venku (což nutně neznamená na ulici) špatná věc.
13. 2. 2016 21:33
Re: To mě pobavilo,
ano. paradoxne horsi byva parkovani v relativne teple garazi, kde prosolene a mokre auto vecer odstavim.
13. 2. 2016 23:24
Re: To mě pobavilo,
Vlhkost a teplo dělají pro korozi divy.
15. 2. 2016 11:55
Re: To mě pobavilo,
Garážovat auto je taky to nejhorší co mu můžeš v zimě udělat. Nejlíp je autu venku. Ideálně jen pod přístřeškem. V žádným případě nezavírat do garáže ani studený ani vytápěný.
13. 2. 2016 14:43
Re: To mě pobavilo,
No neviem, svagor mal cca 14 rocneho korejca a je to zhnita plecka. Sice jazdi ale koli nejakej poruche motora, ktoru sa nepodarilo odhalit sa len caka kedy zdochne a odvezie sa na vrakovisko. Ja som mal i30CW a po troch rokoch zacalo hnit tiez, okrem toho sa to nejak rozpadavalo, svetla, prestavali zapadavat rychlosti, kozene potahy aj volant sa zacali supat, servo vydavalo divne zvuky. V 53 tis km skocil rozvod, motor na maderu (kamoske na jej aute skocil v 47 tis), vraj chybny napinak retaze, vedia o tom a iny sa vtedy nerobil, taka ruska ruleta. Mal som sice jedno z prvych i30, moze to byt aj tym, ale povedzme to moje konkretne auto ked sa nahodou stastim a s tretim motorom dostane na hranicu 400-500 tis km, tak v ten moment sa rozsype a len ho pozametaju metlickami do vedra >:D

Nedavno som predal 18 rocne Audi A3, na ktorom som ako druhy majitel v rodine jazdil 11 rokov a vyzeralo krasne, vsetko fungovalo, bez hrdze, interier top stav, teraz ma Audina 20 rokov a jazdi dalej u tretieho majitela. Ta Audina kludne najazdi milion ako aj tato Octa a kedze Audi malo kvalitnejsi interier ako Octavie, tak bude vyzerat aj lepsie.
Avatar - WinNatural
13. 2. 2016 15:12
Re: To mě pobavilo,
Ano? A dostalo se tomu 14-ti letému korejci stejné péče jako té Audi? Tj. stejné garážování, voskování kastle, umývání podvozku, stejně pravidelného servisu vč. stejně značkových olejů, paliva od lepších čerpaček apod.? Asi ne, že? To bysme si pak museli přiznat, že jediné, co bylo na té Audi prémiové byla cena. ;-)
13. 2. 2016 20:38
Re: To mě pobavilo,
Ono se tam píše, proč byly vyměněné?
Avatar - Ada je zase tady
13. 2. 2016 14:03
Rendlík by byl ve šrotu
po 1/3 takového nájezdu. :-!
Rozbalit vlákno
7
13. 2. 2016 14:45
Re: Rendlík by byl ve šrotu
ááá ado uz sa ti zlepsuje dusevne zdravie minule rendlik vydrzal len 100000km ;-) ale co je to ten rendlik? :-)
Avatar - WinNatural
13. 2. 2016 14:52
Re: Rendlík by byl ve šrotu
Rendlík je cokoliv od hitlerwagenu - kulatý a hnusný, bez nápadu >:D
13. 2. 2016 15:01
Re: Rendlík by byl ve šrotu
inak jeden poliak mal sice carismu ale 1.9dci a tiez dal melonik ;-)
13. 2. 2016 15:01
Re: Rendlík by byl ve šrotu
To máš pravdu. Ale musím říct, že novej Megoš se Renaultu fakt povedl. Tak spolehlivý a fungující auto bych od nich nečekal.
Avatar - pumpkin
13. 2. 2016 18:15
Re: Rendlík by byl ve šrotu
Síce nepochybujem, ale ako už teraz vieš, že je nový Mégane spoľahlivý? :-)
14. 2. 2016 14:24
Re: Rendlík by byl ve šrotu
Protože na něm kamarád najezdil už přes 200 tis a krom destiček a kotoučů to auto nechtělo prakticky nic a to s ním zrovna v rukavičkách nezachází. Dokonce i jinak chatrný podvozek francouzských aut má Megane bytelný. Tohle auto se Renaultu fakt povedlo. :yes:
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 18:52
Re: Rendlík by byl ve šrotu
Jistě, jenom Škodofky končí vždy se 160 000 km místo vrakáče na tom samým místě, v AAA >:-[]
13. 2. 2016 15:04
Zlaté časy...
...kdy se ještě dělaly poctivé vozy. Kolikpak dá dnešní O3 s 1.6TDI >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
13. 2. 2016 18:24
Obdivuhodné
Síce takýchto áut s podobným nájazdom je na cestách nepochybne viac (niektorí majitelia len o tom nevedia), ale aj tak je to myslím obdivuhodné. Hlavne teda keď si vezmem, že doma sme nikdy nemali auto, ktoré by najazdilo viac ako 200-tisíc.
Rozbalit vlákno
0
13. 2. 2016 20:45
Pán
zřejmě trpí schizofrenii. Na jedné straně popisuje jak ho naučili skvělé v autoškole řídit, ovšem na straně druhé dle stavu vozidla bych řekl že bude tak trošku zvířátko a nemyslím tím lva. Co se týče nasazení vozidla v práci bylo by dobré kdyby mu někdo vysvětlil k čemu jsou dodávky či pick-upy. Jenže škrábat okno kreditní kartou když škrabka na led stojí pár korun je taky tak hezky české, že ano.
Rozbalit vlákno
2
13. 2. 2016 21:00
Re: Pán
Platebními kartami se neškrábou skla jen v ČR. ;-)
15. 2. 2016 11:41
Re: Pán
Ono ne vždy se ta dodávka vyplatí. Když ji potřebujete jednou za měsíc a jinak to nahážete bez problému do kufru či na vlek. Je blbost dodávku či pickup pořizovat.
14. 2. 2016 07:39
prohlidnul jsem si fotky
a musim konstatovat ze tohle auto hodne dlouho nenavstivilo STK
Rozbalit vlákno
1
14. 2. 2016 08:34
Re: prohlidnul jsem si fotky
A jaké konkrétní závady vidíte? Snad by se dalo polemizovat o úniku oleje, ale když se nasadí spodní kryt motoru, tak to asi nepůjde vidět.
Avatar - rokyta.p
14. 2. 2016 21:40
gratulace výrobci
Dobrý, a pak že to nejde. Nedávno Logan od zedníka s 400tkm+ ,nyní O1 s mega. A pak že to nejde :-! Sice najezdit to po kupě je něco úplně jiného, než třetinový nájezd s množsvím studených startů atd , ale paráda. Držák jak hrom, gratulace výrobci. :yes:
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2016 09:41
Zvládla by to i Octavia II a III?
Každý automechanik, co dělá Škodovky vám řekne, že Octavia I byla největší škodovácký držák všech dob a že novější generace už zdaleka takovou výdrž a odolnost nemají. Totéž platí o Fabii I a jejích nástupkyních. Vznešeně se tomuto vývoji říká "optimalizace nákladů" 8-s :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
15. 2. 2016 10:04
Re: Zvládla by to i Octavia II a III?
Přesně tak, to co najede staré TDI a SDI dneska už nic nevydrží.
16. 2. 2016 11:25
potřebuji radu
Velice pěkný článek. Chtěl bych se zeptat zda znáte kvalitní autobazar z ciziny a dokázali by jste mi poradit. Preferoval bych spíše Německo. Díky ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - certzhor
22. 2. 2016 16:20
dobrá
nájezd krásný.věřím že tento motor se povedl říka se to hodně.škoda jen toho "pohodlí a tvrdých plastů....míst vní taky asi moc není když se dva chlapi mlatej loktama.
Rozbalit vlákno
0