Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Ja Prvni 123
To je fakt dobrý!
>:D
>:D
Taky mě to zabolelo. Holt kritéria jsou dána...oktávka, chorvatsko...
až vytáhne za pár dní Bugatti Chirona, bude to tam taky... >:D >:D
ale jinak bezva článek. Dneska se urodilo :-)
až vytáhne za pár dní Bugatti Chirona, bude to tam taky... >:D >:D
ale jinak bezva článek. Dneska se urodilo :-)
No ono to není úplně od věci ta zmínka o kufru....pokud s tím chceš denně jezdit. Na víkendy má ford lepší kousky. Jinak pěkný text! Věřím, že s tímto Focusem bude zábava. Ale tak nějak v koutku duše mi něco říká, že to je spíše auto pro mladé svobodné a s kšiltovkou dozadu, jako v případě ostrých golfů. V našich podmínkách však na toto auto tito potenciální zákazníci většinou nedosáhnou. A 30+ už se poohlídnou po něčem dospělejším.... když už mám zůstat u forda, tak u výjimečného Mustangu s V8, který není o moc dražší, ale nabízí něco, co žádný hot hatche a ani žádná evropská konkurence nemá.... od legendy, designu až po spojení zadokolka + manuál + atmo V8.
Mustang je uplne neco jineho, pro dnesni track enthusiasty bude Focus RS jednoznacne lepsi volba. Rychlejsi a ridicsky nasobne atraktivnejsi.
Mustang je fajn tak na rovince zadupnout a uzit si zvuk V8, ale tim veskera atraktivita pro ridice konci, jinak je to proti FoRS nekomunikativni tupe mekke auto.
Mustang je fajn tak na rovince zadupnout a uzit si zvuk V8, ale tim veskera atraktivita pro ridice konci, jinak je to proti FoRS nekomunikativni tupe mekke auto.
Nevím, kolik toho o novém Mustangu a vůbec o těchto legendárních automobilech víš... koukni třeba tady.
[odkaz]
... toto je auto pro skutečné petrolheady.
[odkaz]
... toto je auto pro skutečné petrolheady.
Pořad to opakuješ dokola a jak se zda tvuj pohled je mylny....
"Ford Focus RS je úžasně rychlé auto, a přitom umí být k řidiči i přátelské. Ani se nedivíme, že v Evropě měl Ford ještě před začátkem sériové výroby 4200 předběžných objednávek včetně čtyřiceti z Česka."
"Ford Focus RS je úžasně rychlé auto, a přitom umí být k řidiči i přátelské. Ani se nedivíme, že v Evropě měl Ford ještě před začátkem sériové výroby 4200 předběžných objednávek včetně čtyřiceti z Česka."
Ty ses ted placenej krome opravdu extra prostoduchych kecu i za reklamu na Mustang? Uz neprodavas Mercedesy, ale Fordy?
A vzal jsi třeba v úvahu fakt, že mám rád jiná auta než ty? Že to možná bude dáno jinou věkovou skupinou a osobní zkušeností s nimi ;-)
Je mi 30+ a Mustang jde zcela mimo me zajmy. Uzival bych si ho pouze o vikendech, zatimco Focus RS mohu pouzivat kazdy den i s tim malym kufrem. Na vozeni velkych veci mam S-Max. Focus RS mi umozni rozvest deti skolym, vyzvednout a mezitim si uzit jizdu do prace.
Dávat do jedné věty mustanga a focuse RS je nesmysl, souhlas, žádné z těch aut není alternativou druhého, ale úplně nerozumím, proč by měl být mustang ve srovnání s focusem RS autem jen na víkend, podle mně je to auto na každý den zcela bez problémů, je to pohodlné GT, žádný okruhový speciál, místa uvnitř i pro dvě děti, slušný kufr... ;-)
Ja to daval do souvislosti s tim 30+, kde lze ocekavat deti, vozeni do skoly/skolky atd. a pak je z Mustangu vikendovka.
To jo, na rozvoz je určitě lepší něco se zadními dveřmi, soukat dítě do/z autosedačky v mustangu třikrát denně asi vyžaduje velké zaujetí pro věc.
"Malý kufr" v mínusech není, pouze "zmenšený", což je rozdíl v principu zásadní.
Zmenšený = menší, než původní..., nikoli (automaticky) malý. ;-)
Zmenšený = menší, než původní..., nikoli (automaticky) malý. ;-)
MariAchi
Podle vseho, co jsem zatim o FoFoRS cetl to vypada, ze se opravdu tlaci na trun rychlych HB - a pritom Ford kupodivu ani neprestrelil cenu (asi neni nablizku zadny statni tendr na nova rychla auta, jako v dobe, kdy sel na trh FoFoST, tak to Tonda neprehanel). :yes:
Me stvou ty sedacky. Pokud jsou stejne jako ve FoST, tak jsou na me moc uzke, blbe se mi v tom dycha. Paradoxne treba skorepiny Recaro v Meganu RS Cup, ktere na oko vypadaji mnohem drsneji, jsou daleko pohodlnejsi.
Z dnesnich HH se mi jako optimalni kompromis jevi asi ta Cupra...
Z dnesnich HH se mi jako optimalni kompromis jevi asi ta Cupra...
Základní sedačkám v Cupře zase chybí opora a vedení v horní polovině opěradla...
Musíš se držet volantu a nic ti nechybí >:-[]
Tak to i pak stačí i nějaký bobek z IKEA. >:D
Upřímně na okreskách a na delší cesty to jako nevýhodu nepociťuju, možná je to i postavou, přeci jen jsem menší než ty, kde mi to chybí je spíš na okruhu, ale tam by to už chtělo 4 bodové pásy..člověk by si to víc užil. ;-)
Zvyknout se dá na všechno..., ale po přesednutí z woodyho GTI to byl rozdíl, který jsem zaregistroval prakticky okamžitě.
Sedacka muze byt i extremne tvarovana a skoro bez polstrovani, musi ale konkretnimu ridici sednout. Recara, co se davaji do beznych HH, jsou porad HODNE univerzalni i pohodlna.
Ridic se dokaze ve trochu tvarovane sedacce casto udrzet i bez vicebodovych pasu, ty jsou dobre predevsim pro spolujezdce, aby nebehal po aute :-)
Ridic se dokaze ve trochu tvarovane sedacce casto udrzet i bez vicebodovych pasu, ty jsou dobre predevsim pro spolujezdce, aby nebehal po aute :-)
Rubb
Jizdní vlastnosti super, akorát ten interiér a exteriér... hold pěkné Fordy pro Evropu už byly... ;-\
Ani jedničkovy Focus na mě neudělal takovy dojem ve sve době jako součastny Focus a předevšim Mondeo. Takže za mě za vzhled palec nahoru. A na tohle RS se těšim až ho uvidim v realu , přes obrazovku vypada vic než dobře. Navic ani usedle ani střeštěně. :yes:
kundalini_it
začátkem března bude Civicem Type-R tak by mě zajímalo srovnání redakce s Focusem RS. I když jiný pohon, cílová skupina bude podobná...
Tady ti mistři volantu hned vysvětlí, že díky tomu pohonu jsou to nesrovnatelná auta. Jasně, že cílovka je cca stejná ;-)
No já hlavně doufám, že brácha neskončí na střeše jak s minulým Type-R, to jsem si ho moc neužil ;-)
Když bude mít někdo zájem napíšu dojmy, přece jen jsou jiné dojmy, když je auto půjčené na chvilku, než dlouhodobé užívání...
Když bude mít někdo zájem napíšu dojmy, přece jen jsou jiné dojmy, když je auto půjčené na chvilku, než dlouhodobé užívání...
×
Sdílení komentáře
×
To je asi omyl, nie? Vnutorne (vnitřní) kolo v zakrute je praveze odlahcene. A aj keby sa naozaj moment prenasal najma na vnutorne kolo, tak by to poriadne tlacilo auto von zo zakruty...
Nemohl by prosím psát tyhle články někdo kdo té technice aspoň trochu rozumí ?
Samozřejmě pak už záleží na svobodném rozhodnutí redaktorů, do které skupiny chtějí svůj server zařadit.
Jenže autorovi asi strikali endorfiny, stejně jako s informaci pade na pade a sto na jedno kolo. Esliva von nemyslel jako silu te zadni napravy, protože pochybuju, ze se zbyvi v zatáčce vyhody zaberu predni napravy tak, ze ji vypne...
Myslíš si, že pokud jakákoli 4x4 driftuje, musí umět 100% jen na samotný zadek?
Pokud je u FoFo RS podstatou modu "Drift" rozdilna rychlost otaceni kol na jednotlivych napravach, pak vlastne o klasicky drift ani nejde, resp. v dusledku ano, ale je vyvolany umele pretlacovanim kol mezi sebou. Min zatizena zadni naprava s vyssi rychlosti otaceni primarne zpusobi ztratu sve adheze, jde vlastne "jenom" o vynucene paleni zadnich pneumatik. Efektni a nakonec i efektivni a urcite zabavne :yes:
Vážně si myslíš, že pokud nějaká 4x4 driftuje musí jít na zadek 100%?
A z toho vyplývá odpověď i na druhou otázku - pro drift 4x4 není nezbytné aby šlo 100% na zadek a já to ani nikde netvrdím.
Jsem ale přesvědčený, že při rozdělení 0:100 ve prospěch zadku bude drift daleko snadnější než při 30:70, ale driftovat jde určitě s oběma verzemi
a ještě snadnější bude pokud celková síla směřující dozadu přesáhne 100% hnací síly od motoru, což je podle mě finesa kterou využívá právě FF
A navíc je tvé vystvětlení v zásadním rozporu s tvrzením v článku kde se píše o pevném uzavření obou zadních spojek v driftu. Mi osobně toto vysvětlení sedí daleko víc než tvoje.
Takže v důsledku pokud je zadní převod do rychla, přebírají při sepnutí spojek zadní kola celých 100% hnací síly a navíc tam začnou působit parazitní momenty z nestejných obvodových rychlostí předku a zadku což ve výsledku znamená navýšení celkové hnací síly na zadních kolech na hodnotu výrazně přesahující 100% !! hnacího momentu od motoru.
FF se díky tomu dostane do driftu ještě snadněji než klasické RWD
Když pevně spojím obě zadní spojky. tak zajistím pouze to, že přenáším 100% toho co na ty spojky přijde a když Ford tvrdí, že přijde dozadu maximálně 70% toč. momentu díky rozdílnému zpřevodování předku a zadku, tak kde by se vzalo těch dodatečných 30% na zadních kolech, když přední náprava nemá žádné odpojování a zpřevodování předku a zadku je pevné: Že to říkám jinak než článek vím, ale věřím spíše materiálů Fordu (ne že by v nich nemohla být chyba) než redaktorům, kteří papouškují něco co slyšeli na mezinárodní prezentaci a o jejichž znalosti tech. angličtiny si nedělám nejmenší iluze nehledě na to, že i jejich formulace českých vět leckde dovolují dvojí výklad..
Tady máš co řekl vývojář Fordu
“That’s a bit misleading,” Fritz said. “It’s potentially 50 to 70 percent, but in other scenarios where you have no traction with the front wheels, then it’s 100 percent to the rear wheels. I’ve tried to clarify that, but it gets confusing.”
Tedy jinak řečeno pouze když stojí přední kola na ledu tak umí 100% dozadu, na sourodém povrchu je to max. 70%.
[odkaz]
Takže rozdělení hnacích sil pak může kolísat přes 0:100 a být v reálu například -30:130 ale i libovolně jinak v závislosti na trakci a valení kol.
Reálný projev pak bude jako bys třeba u RWD v zatáčce mírně brzdama přibržďoval přední kola. Půjde do driftu líp. Přece nemůže být tak těžké tohle pochopit
Pokud jsi tedy už přistopil na možnost že předek brzdí a zároveň zadek pohání, vypývá z toho tenhle podstatný závěr:
Na brzdícím předku je logicky moment záporný, přitom na pohánějícím zadku musí být moment kladný. Takže je jasné, že zadek musí mít přes 100%. Jinak by přece nemohlo platit že součet předního a zadního momentu je 100%.
(například -30% + 130% = 100%)
Informace od Forda jsou tedy silně zkreslené
Ale v oblasti menšího prokluzu - tedy pod rozdíl ve zpřevodování - budou mít zadní kola přes 100% hnací síly.
Samozřejmě vše platí pokud je správná informace že v driftu jsou obě spojky sepnuté natvrdo. Mi to ale přijde docela logické
Jakmile jsou gumy na předku podobně schopné jako na zadku (protože jsou stejné jako na zadku), tak se předek se zadkem začne "hádat" (pokud mají různý převod). Střídavě předek brzdí, tím ale začíná spin zadku, který sníží moment na zadku protože klesá trakce a zvýší moment na předku, ovšem zvýšený moment na předku dovolí naopak zvýšit grip na zadku čím zase dojde k brzdění předku a tudíž ztrátě gripu na zadku a tak pořád dokola. Výsledkem tohoto "hádání" podle mě nemůže být 100% na zadku, ale nějaká hodnota mezi 50% a 100%, Ford tvrdí 70%.
Navíc gumy mají největší grip při asi 15% prokluzu. Takže mírným prokluzem se trakce navyšuje !
Adheze je přece dána kvalitou pneu a podkladu a hmotností auta. A nic z toho se po cestě z kopce nemění takže i adheze bude stále stejná. Resp. adheze do určité míry trochu roste s prokluzem což ale na rozdíl od tvého přesvědčení naopak tlumí to "hádání se" a přispěje k ustálení stavu. Auto pak klidně může plynule sjíždět dolů a přední kola budou přitom plynule brzdit a zadní stejnou silou plynule pohánět a některá kola budou přitom plynule mírně prokluzovat
Podobně je to při zrychlování jakéhokoliv auta s mírným protáčením kol. Taky se adheze průběžně nijak zásadně nemění a nic se přitom nehádá
Ke kvalitě článku - problém je i v tom, že Ford zve na tyto speciální předprodejní testovací akce novináře, kteří neumí řídit a nerozumí technice (jako pan Káňa) a naopak novináře z médií, která se věnují převážně sportovním autům nepozvou.
například čas 9:26
ta motorka je sice extrém, ale podle mě FF funguje na podobném principu, zadek pohání, předek zároveň mírně brzdí
[odkaz]