Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
Většinou jsem zajedno s Ádou...
Ale tohle se moc povedlo. není to násilně retro, ale člověk pozná, co to je.
Super
:yes:
Ale tohle se moc povedlo. není to násilně retro, ale člověk pozná, co to je.
Super
:yes:
Jen aby to nedopadlo jako 90% renaultovských konceptů. Prototyp do salónu krásnej, sériovka tragédie typu Wind, nebo Vel Satis. 😉
Uživatel_5340709
[odkaz] renault neměl koule udělat něco pořádného /teď nepočítám verze sport jeho HB/. Vždycky to bylo spíš něco pseudo pro buzíky, slečinky a školáky.
Alpina vypadá líp. :yes:
Alpina vypadá líp. :yes:
Prak V8
Můj názor je, že to vypadá špičkově! Jestli se s cenou udrží okolo 1 mil., tak do toho půjdu. Zrychlení za 4,5s je na úrovni Porsche 911 Carrera S verze 997, nebo Carrera verze 991, takže neni o čem...
Škoda, že to nemá natáčecí zadní nápravu. Nebo v článku se o tom nepíše, a ve videu nebylo znát, že by se pootočila.
Motor je dostačující. 1.8 Tce 250k, na váhu 1100 kg.
Škoda, že to nemá natáčecí zadní nápravu. Nebo v článku se o tom nepíše, a ve videu nebylo znát, že by se pootočila.
Motor je dostačující. 1.8 Tce 250k, na váhu 1100 kg.
K cemu by ti byla nataceci zadni naprava u malinke lehke zadokolky s kratkym rozvorem? Auta s motorem uprostred zataci uz silou myslenky 😉
Jinak skoda toho automatu, nevim, proc to cpou do aut tehle kategorie. Pochopim to u supersportu se zrudnym krouticim momentem, ale ne u hracky na vikendy.
Jinak skoda toho automatu, nevim, proc to cpou do aut tehle kategorie. Pochopim to u supersportu se zrudnym krouticim momentem, ale ne u hracky na vikendy.
Nepíšou, jestli to bude zadokola. Asi jo. Natáčecí zadní náprava je hovadina tak jak tak, hlavně u lehkýho sporťáku.
S tím zrychlením si to moc nemaluj. Z 0-200 bude 911 dávno pryč. Ale beru, taky se mi ten parametr líbí.
S tím zrychlením si to moc nemaluj. Z 0-200 bude 911 dávno pryč. Ale beru, taky se mi ten parametr líbí.
911 má také natáčecí zadní nápravu. Dělá to auto ještě agilnější. Samozřejmě v malém autě je to otázka. Nikdy jsem sportovní auto ani neřídil, takže si to představit nedokážu. Ale mohlo by to být zajímavé, to srovnání s řiditelnou, a "fixní" nápravou.
911 ji ma zejmena proto, ze potrebovali trochu umravnit tu hmotu za zadnimi koly, u auta s motorem uprostred mi to prijde zbytecne.
Do GT3 šla proto, aby kompenzovali zvětšení rozvoru. Obecně myšlenka za tímhle řešením je zkrátit rozvor do ostřejších zatáček (agilita) a prodloužit ve vysokých rychlostech jako na dálnici (stabilita).
A co 4C? Připomíná mi ji to trochu...filosofií a zaměřením
Zakladem je udajne KTM X-BOW, podobne jako u AR4C, a ten motor je pry jen modifikovany Alfa 1750TBi. Stejne tak prevodovka je vlastne ze 4C - tedy tato Alpina je postavena na AR4C (no nevim, jestli ten zdroj nekeca).
Jestli jde o modifikovanou 4C, pochybuju, ze bude stat polovinu jeji ceny. Byla by to financni sebevrazda.
Zajimalo by me, odkud mas uz tu informaci, ze by mela mit AR 4C konstrukcne neco spolecneho s KTM X-Bow.
Zajimalo by me, odkud mas uz tu informaci, ze by mela mit AR 4C konstrukcne neco spolecneho s KTM X-Bow.
Ja jsem o polovine ceny AR4C nikde nic nepsal.
Co se tyka toho zakladu z KTM, tak o tom se psalo jeste pred uvedenim 4C, no sam si nejsem jisty, jestli to nakonec opravdu pouzili a pokud ano tak do jake miry, dal uz jsem konstrukci 4C nesledoval.
Az nedavno jsem na nejakem foru zahledl prave spekulace o nove Alpine a tam prave diskuteri psali o zaklady ve 4C, no jak pisu - nevim, na kolik je to forum a diskuteri na nem akuratni, sam uz si ani nepamatuju, kde to bylo...
Co se tyka toho zakladu z KTM, tak o tom se psalo jeste pred uvedenim 4C, no sam si nejsem jisty, jestli to nakonec opravdu pouzili a pokud ano tak do jake miry, dal uz jsem konstrukci 4C nesledoval.
Az nedavno jsem na nejakem foru zahledl prave spekulace o nove Alpine a tam prave diskuteri psali o zaklady ve 4C, no jak pisu - nevim, na kolik je to forum a diskuteri na nem akuratni, sam uz si ani nepamatuju, kde to bylo...
Na internetu toho diskuteri nadiskutuji spoustu. Zkus si jenom porovnat sasi 4C s sasi KTM X-Bow a zjistis, ze jde o uplne rozdilne vozy. Nehlede na motorizaci, samozrejme. O spekulaci 4C + pripravovana Alpine nic nevim, ale naopak se vsude pise o Renaultem vyvijenem motoru 1,8T a o celem vyvoji sasi apod. prave taky v dilnach Renaultu. Tenhle motor by se mel udajne pouzit i v novem Megane RS. Obavam se, ze pujde opravdu jenom o cirou spekulaci.
Ad polovicni cena- pokud spekulujes o prevzeti techniky z AR 4C, potom 4C stoji v zakladu 1,8 milionu. Alpine mela puvodne v nizsi vykonove verzi stat pod milion, coz je polovina tehle ceny. Tezko bude shodny vuz se shodnou technikou v jinem kabatu stat polovinu ceny sveho "darce", nemyslis?
Ad polovicni cena- pokud spekulujes o prevzeti techniky z AR 4C, potom 4C stoji v zakladu 1,8 milionu. Alpine mela puvodne v nizsi vykonove verzi stat pod milion, coz je polovina tehle ceny. Tezko bude shodny vuz se shodnou technikou v jinem kabatu stat polovinu ceny sveho "darce", nemyslis?
Tak predne znovu k te cene😒br />
JA JSEM O CENE NIKDE NIC NEPSAL. Chapes? Nikde o cene nespekuluju, nikde nepisu, kolik by mela Alpine stat a ani v clanku jsem si nejakych spekulaci o cene nevsiml, nevim, proc mi to tu porad s tou polovicni cenou vysvetlujes.
O te konstrukci jsem rpave psal "udajne", sam zadne odborne zdroje nemam a hledat se mi to ted nechce. Pokud vis jiste, ze AR4C nema zaklad v X-BOW, a Alpine ma vlastni vyvoj, tak OK, rad si to zapamatuju.
BTW.: Ta AR4C mela puvodne taky stat pod mega...
O te konstrukci jsem rpave psal "udajne", sam zadne odborne zdroje nemam a hledat se mi to ted nechce. Pokud vis jiste, ze AR4C nema zaklad v X-BOW, a Alpine ma vlastni vyvoj, tak OK, rad si to zapamatuju.
BTW.: Ta AR4C mela puvodne taky stat pod mega...
Ty o cene nespekulujes a ani to o tobe netvrdim. Spekulujes jenom o stejne konstrukci a motoru z auta, co v realu stoji 2x tolik, nez ma udajne stat Alpine. Podle me bude Alpine (i s vlastnim vyvojem) stejne realne stat okolo 1,5 milionu.
Peace, rozciluj se tam, kde to ma nejake opodstatneni 😉
Peace, rozciluj se tam, kde to ma nejake opodstatneni 😉
Pokud si dobře pamatuji, původně měli spolupracovat s Lotusem. Pak z toho sešlo a měli na tom snad dělat sami, ale jistý si nejsem.
Na AUTOE😜RESSU cena 50-55 tisíc liber 😒
Viděl jsem... v ČR to může být jinak, ale taky moc nevěřím na to, že by takové relativně sofistikované malosériové auto mohlo stát pod milion... v době, kdy hothatche pomalu šplhají nahoru.
Tech 1,5 milionu muze byt docela realny odhad. Cena konkurence: AR 4C od 1.800.000,-, Lotus Elise v porovnatelne motorizaci a daleko spartanstejsi od 1.320.000,-. Pomalejsi (0-100 o vterinu), luxusnejsi a hlavne Porsche 😄 718 v zakladni verzi od cca 1.500.000,-.
4C začíná na zhruba 60 tisících €, co si pamatuji.
Zaklad zhruba na 65.000,- €, takze tech cca 1.800.000,-Kc. Mozna pujde vyhandlovat sleva za nejaky lehce ojety, vystaveny nebo predvadeci vuz, ale na novy tezko, kdyz je cekaci doba pres 12 mesicu. Cena za Spider potom zacina na +- 75.000,-€.
Snooob
Dizajn je na jednotku!
Bude to FWD alebo RWD?
Bude to FWD alebo RWD?
Uživatel_5340709
dal bych renault k soudu, ty přední kulatý svítilny + umístění, nám ukradl z Yetiho. >😒] >😁
Nicco
a stahovani oken na stredovem tunelu :no:
S elektrickou ručkou souhlas, ale stahování oken na středovém tunelu má opravdu výhody. Míval jsem stejný koncept v M3 e46 a upřímně je to fajn, když má člověk levou ruku na volantu a pravou může řadit, ovládat klimu, rádio nebo právě stahovat okna, aniž by pustil volant. Já vím, že na dveřích je to takové typičtější a asi i logičtěji umístěné, mám to tak dnes v autě taky, ale když si na ta okna na tunelu zvyknete, tak to je opravdu fajn.
K čemu mechanická ruční brzda?
Mechanicke auto je pro tento format lepsi volba. Klasicka rucka je navrat k tradicim, je lehci, levnejsi, neni poruchova, zatahnes ji za 0.5s a nemusis cekat 2sekundy, muzes zatahovat za jizdy napr na snehu a muzes davkovat zatazeni 0-100% ne jenom on-off.
Mimo drifterů jsem ještě nepoznal řidiče zadokolky, který by se neobešel bez mechanické ručky 😄
To si jen myslíš, nebo to máš nějak podložené? Co mi bylo řečeno, na papíře jsou elektronické lepší. Už si nejsem jistý hmotností (co si vybavuji, měly by být lehčí), ale mají být spolehlivější (méně reklamací), méně náročné na údržbu, méně náročné na zástavbu, pro automobilky by snad měly být levnější (z hlediska celkových nákladů), umí pracovat s ABS/ ESP (možnost nouzového brzdění všemi koly na stisk tlačítka) a asi ještě něco. Jinak brzdí okamžitě, nemusíš čekat (využívá provozních brzd). Na druhou stranu, kolik lidí dopřává ruční brzdě pravidelnou údržbu? Kdežto případná porucha u elektronické půjde hůř ignorovat. A papír snese ledacos. Pokud tomu tedy rozumíš, rád bych se dozvěděl detaily.
Vychazim z elektricke rucky v mem aute. Nemam kolizni asistenty. Zatahovani lanka dela elektromotor rumunske vyroby misto moji ruky. I kdyz staci na cervene zatahnout jenom na 10%, tak zatahne na max jako z kopce se sklonem 40%. Nastesti neodchazi nejak casto, jenom lanovod u koncernu maji hydrauliku a tam praska domecek zadnich brzd. Co se hmotnosti tyce, tak klasicka rucka je lanovod a paka, elektricka ma motor nebo pist, tlacitko, kabely a lanovod. Navic je furt pod napetim baterie. Cena je tak 3x vyssi, nez klasika. Jedine co dokaze je hillholder, ale to takova blbost pro lidi, co se neumi rozjizdet s ruckou.
Samozřejmě jsem psal o plnohodnotném systému, kde žádné lanko není.
Hill-hold se dá udělat i s klasickou ruční brzdou (normálně by měl využívat provozních brzd, ne parkovací; a v autech byl snad už před druhou světovou). A ty se do kopce běžně rozjíždíš s ručkou? To už musí být, abych ji použil (třeba při parkování v kopci, kde je velmi malá tolerance oběma směry).
Hill-hold se dá udělat i s klasickou ruční brzdou (normálně by měl využívat provozních brzd, ne parkovací; a v autech byl snad už před druhou světovou). A ty se do kopce běžně rozjíždíš s ručkou? To už musí být, abych ji použil (třeba při parkování v kopci, kde je velmi malá tolerance oběma směry).
Přesně, tohle by si současní šéfové automobilek měli povinně číst každý večer před spaním (snad s výjímkou konstruktérů velkých rodinných MPV)! :-!
Ovládání oken na středovém tunelu mám i v SAAB a Lancia tam má ovládání pro řidiče na zadní okna, takže já jsem na tohle zvyklý a nevidím v tom žádnou nevýhodu oproti ovládání na dveřích. Dřív to tak mělo třeba i BMW. Ovšem ten zbytek v čele s automatem, el. ručkou a hromadou elektroniky z toho dělá tradičně nezajímavé auto dnešní doby. A určitě to nebude výrazně levnější než třeba Lotus, který mi nabídne ještě opravdu sportovní auto pro řidiče.
Bubáq
Jasně, o tom, jak jezdí, se teprve dozvíme. Ale jinak je to nádherné auto. Mazda 5 má trochu problém.
Je dobře, že ve srovnání s A110 má větší celkovou výšku: kdo zná A110 naživo, asi stejně jako já žasne, jak se do toho mohli nasoukat takoví chlopi jako Vladimír Hubáček 😄 .
Francouzi ukazují, co nabídnou za rozumné peníze: RCZ a Alpina jsou fakt parádní!
Je dobře, že ve srovnání s A110 má větší celkovou výšku: kdo zná A110 naživo, asi stejně jako já žasne, jak se do toho mohli nasoukat takoví chlopi jako Vladimír Hubáček 😄 .
Francouzi ukazují, co nabídnou za rozumné peníze: RCZ a Alpina jsou fakt parádní!
Myslíš to mpv co už se nevyrábí?
/a pokud myslíš mx5, tak to je cabrio, trochu jiná parketa/
/a pokud myslíš mx5, tak to je cabrio, trochu jiná parketa/
Ty jsi ale šťoural: opravdu mám na mysli malý, lehký sportovní vůz, a celkem je mi jedno, jestli je to cabrio nebo coupé... Ještě něco?
Mazda MX-5 ma jediny problem a to neni nejaky prototyp, ktery zatim ani nikdo nevidel nazivo, ale kapacita tovarny, ktera nestiha vyrobu.
Opravdu si myslíš, že roadster s klasickou koncepcí může mít problém s dvakrát dražším kupé s motorem uprostřed?
pumpkin
Sakra, toto je pecka! Veľmi dobre sa s tým pohrali. Držím palce, vidím v tom trochu aj ideovú reinkarnáciu športiakov od Matry.
Dylan McKay
Představuju si ho v klasické modré a nemá chybu! :yes:
IPace
ze tohle bude bijec aut jako 4C, Boxster, Cayman a mozna i Elis/Exige a podobnych malich kupatek, cena ukaze jestli to nesesadi i BRZ a GT86, jizdne ale verim ze to bude paradni auto, o to se v Renault Sport jiste postaraj 😄
Super, auto je jen na obrazcich a Porsche aby uz radeji zavrelo fabriku, Alfa muze skoncit rovnou a Lotus prezije snad jen diky tomu, ze ma volant na blbe strane >😁
tak jsem to samo nemyslel, ostatne tyhle auta stejne dost spolehaj na fandt znacky, vpodstate kazda z tech znacek si sve zajemce najde, Renault by s timhle proste jen ukousnul kus kolace
Z toho seznamu bych ti věřil možná 4C. Na ten zbytek bych musel vidět finální produkt a ceník. Lotus je maloobjemová záležitost a stávajícím zákazníkům jen tak něco jiného neprodáš. Porsche se snaží nabídnou pohodlí a hračky, všude kůže, když chceš, všechno "v elektrice" a je to Porsche. Co se GT86/ BRZ týče, osobně si myslím, že tohle bude citelně dražší.
netcar.xx
byla nadherna a tohle zrovnatak. Prvni Renault o kterem bych uvazoval. Cena bude ( pokud bude ) lehce pres milion.
Spíš si myslím, že to bude konkurence pro Alfu 4C...a tedy cenou úplně mimo. Proto i nová značka, aby se neříkalo 1,5 za Rendlíka.
Alpina byla vždy samostatná řada. Jak A110 tak 310.
310 se mi jako malému vždy líbila, když sem jí vídal v Auto Motor und Sport v reklamách
310 se mi jako malému vždy líbila, když sem jí vídal v Auto Motor und Sport v reklamách
Tak jasné, je to legenda. O tom žádná. Teď jde o to, aby to dobře udělali, Francouzi šli kvalitou dolů, nedělají moc pořádná auta.
Mně se teda naopak 310 silně nelíbila, to auto bylo prostě divný 😄
Odkaz musí být bez https... ale já vím jak 310 vypadá, viděl jsem ji několikrát naživo... a i když je to nepochybně zajímavý auto, tak pro mě je proporčně špatně... a velká světla to nevylepšují. A110 je mnohem harmoničtější.
Jo já taky, ale přiznám se že poprvé až na Legendách, nicméně v reálu se mi líbí víc než na foto, jen sem jí čekal trochu větší, ale i tak je to fešanda
3_diamanty
ozaj pekne auto.. prave taketo sikovne lahke kupatka podla mna na trhu dnes uz moc chybaju a akosi nam doslova zmizli z trhu ..... takze budem velmi rad ak sa taketo nieco krasne a emocionalne dostane do predaja.... priznavam ... cakal som ze ukazu uz seriovku ale snad sa nebude moc lisit od tohto realistickeho konceptu lebo podla mna je dokonaly..... vizualne uno nuno perfekto 😉 .... uz len zacat vyrabat :yes:
Jak chýbajů, dnes se prodává v Evropě i u nás, jestli dobře počítám, nějakých 13 malých kupátek (BMW Z4, Subaru BRZ, Toyota GT86, Peugeot RCZ, Audi TT, Porsche Boxster, Alfa 4C, Nissan 370Z, Lotus Elise, Exige, Evora, Hyundai Genesis, Mercedes SLK). Zkus mi říct v kterém roce se prodávalo víc takových aut, ať to nemáš těžký tak třeba jenom od války dodnes.
Problém vůbec není, že by chyběla malá kupátka na trhu, problém je, že je lidé málo kupují a to je trochu rozdíl.
Problém vůbec není, že by chyběla malá kupátka na trhu, problém je, že je lidé málo kupují a to je trochu rozdíl.
Přesně tak, hlavní problém této kategorie jsou malé prodeje. Lidi dnes hrozně zpohodlněli a většina z nich už vlastně ani pořádně neumí řídit... ;-\
Kupé jsou relativně nepraktická (to je prakticky z definice). To je jádro pudla. Samo o sobě to zvedne cenu. A má to být exkluzivnější zboží. Letí tu tradičně HH, protože se nevzdávají praktičnosti a díky sdílení mnoha dílů a linek jsou levnější než samostatné modely (a jsou méně nápadné, takže se spíš vyhneš závisti; je to smutné, ale i "na západě" lidé umí dělat naschvály jen proto, že si podle nich příliš vyskakuješ).
norday
Trochu v tom vidím Toyotu Celicu
[odkaz]
Musím uznat, že tento Renault vypadá moc dobře.
[odkaz]
Musím uznat, že tento Renault vypadá moc dobře.
Arese
... proč má proboha toto klasicky tvarované, lehké a na řidiče orientované auto samočinnou převodovku?!! Motor 1,8 turbo by si s ní i s klasickou spojkou přece rozumněl naprosto bez problémů? A co ta elektrická ruční brzda?!! To je prostě zločin, tenhle debilní vynález ať si nechají do Scénica, ale ne to takového sportovního skvostu!!!! Pokud Renault u finální verze odstraní tyto dvě zásadní chyby a pokud se základní verze vejde do milionu Kč, bude to automobilová megabomba! :-!
Proč maj automaty Lambo, Ferrari, Aston atd?
To jsou auta vyloženě orientovaná na spolujezdce >😁
To jsou auta vyloženě orientovaná na spolujezdce >😁
A proč je někdo demagog? Pokud to nevíš, tak nesmyslně srovnáváš Alpinku s motorem 1,8 l a supersporty několikanásobně silnějšími motory, které jezdí kolem 300 km/h! >😁
Ten automat dnes umí řadit rychleji jak průměrný řidič, v tom je ta pointa 😄
Tak to je právě ta úplně špatná "pointa", protože u takto koncipovaného auta měla být nekompomisně zvolena pointa "maximální radost z jízdy" a tu může zajistit jen trojice pedálů a ručně řazená převodovka. Ale nemalujme čerta na zeď, třeba se Renault poučil z posledního Clia RS a Alpinku nabídne i s manuálem! 😄 :yes:
tak se nech vozit profesionálním závodníkem, jistě umí řadit rychleji než ty.
Nepotřebuju, mě stačí automat a vyrzím s ním na světlech většinou dřív než ti kolem mě s fofrklackem. >😁
No jsi prostě klasický případ automatem degenerovaného řidiče, aspoň že to přiznáš! 😄
Jo já to přiznám. Já sem chtěl vždycky automat a naopak po manuálu sem nikdy netoužil. A sem naprosto spokojený, měl sem 3x 4stunpnový HDM, 1x 5 a 3x 6. Od renomovaných firem jako ZF, Mercedes a GM.
Zavodnik na 0-50? A zaregistrovali to vubec ostatni, ze jsi zrovna prodelal adrenalinovy zazitek?
Což nemá nic moc společného s tím, jakou mají převodovku.
Ale s tím jak umějí řadit (a samo i s tím co maj pod kapotou, vono jako 1,2 HTP a TSI a podobné peklostroje má problémy i se 16 let starou 2,4 v posmívaném Aleru) >😁
Nebo s tím, jak dávají pozor a jak rychle se chtějí rozjet. A jde snad o rozjezd a práci nohou, samotné řazení je těžko problémem (strčit tam jedničku zvládne i dítě).
Pěkný desing, líbí se mi interiér a hlavně talčítkově ovládaná převodovka :yes: :yes: